**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

Kiin ja muutkin: Lindexillä on mielestäni mammafarkkuja ainakin kokoon 46 saakka. Itte oon jatkanu muutamien omien kuluneempien farkkujeni käyttöikää leikkaamalla vyötäröön lovia -> saa lähes kymmenen senttiä lisätilaa. Sit pidän farkkuja auki, tukkalenkki napinlävessä ja toinen pää napissa. Pysyvät ihan hyvin kiinni, eikä kukaan huomaa mitään, kun on pidempi t-paita tai tavallinen paita ja tuubi. Tuubin etu on myös se, että pitää pöksyjä vähän paikoillaan. Että semmosta kikkailua täällä, kun en ihan hirveen paljoa viittis sijoittaa mammavaatteisiin. =)

eva & helmieemeli 18+3, jonka liikkeet ei vielä tunnu... :(
 
Noista mammavaatteista, enpä ole minäkään sopivia housuja löytänyt kun pieni kokoinen olen.. ja lisäksi melkeinpä kaikki mallit on olleet sellaisia jotka varmasti jo aikuisempi odottaja pukisi päälleen, mutta kun itse olen vasta 19v tytöntyllerö, ja aika tarkka siitä mitä päällä on niin en mielellään niitä ostele.. eikä kyllä rahatkaan riittäisi mitenkään, on ne sen verran arvokkaita. Mutta onneksi on kirpparit! Ja kivaa kun muoti on nyt tunikoja yms pitkiä paitoja.

Oma äitini oli ostanut mulle sellaisen tukivyön, huomenna nään sellaisen ensimmäistä kertaa :D en tosiaan tiiä mitä oottaa. No, hyväksi sitä on monet kehuneet.

Vauva on ollut aika hiljainen eilen ja tänään.. :/ noh, yritän pysyä rauhallisena. Ei kai se näillä viikoilla ole ihme jos ei liikkeitä tunne ihan päivittäin?! Kun esikoinenkin vielä kyseessä..

-Siru- 18+5
 
hulipumpsis: mulla se samainen kotidoppleri mut en oo vielä ääniä yrittäny tallentaa. noissa ohjeissa se vaikuttaa helpolta, mut mikä se todellisuus sit on. mulle noi on aina vaikeita kun oon kaukana nörtistä. ukko varmasti osais mut en viiti pyytää... onkos sulla niitä ohjeita? jos ei ni mä voin laittaa.

kelläs muulla oli istukka edessä? tuntuuko teillä liikkeet kun seisotte tms? mulla ei meinaan tunnu muuta kun mahallaan oikeestaan.

oon saanu ryssiks siivottua, viel ois leipomiset :snotty: siivoominen oli kyl niin suolesta, mun moppi on hävinny jonnee ja hermostuin siitä ukolle. selkää särkee ja olo on aika huono muutenki :/ onneks synttäreitä ei oo ku kerran vuodessa....
 
Hulipumsis Pissalla ravaan minäkin yötä/päivää ja kiroan, kun leikkipuistoissa ei ole vessaa :kieh:

Cruella Deville Mulla on istukka edessä, liikkeet tuntuu parhaiten seisovilteen ja vasemmalla kyljellä makoillessa.

MUllakin liikkeet muuttunu kunnon potkuiksi, mutta ulospäin en vielä tunne kädellä liikkeitä niin, että mieskin voisi kädellä kokeilla ja tuntea potkut.
Nyt 18+5 :wave:
 
Pari kertaa yössä vakio.
Lisäksi näen ihan kammottavia unia :| Ruumiita jne. Yöt on siis aika repaleisia, ja sen huomaa aamuisin..
Tänäänkin olin lupaillut meneväni kaverin luokse iltaa istumaan, mutta en taida jaksaa lähteä.
Tein valkosipulidipin jääkaappiin maustumaan ja kohta pilkon dippikasvikset ja mussutan yksinäni :D

Mies on "sohvastudiossa" kaverinsa luona valmistautumassa illan Serbia-Suomi-matsiin.

Pessi ja Jätti 17+6/18+4 (kumman la:n mukaan lie mennään, selviäisikö rakenneultrassa)
 
Mie nään myös painajaisia :'( Nään jatkuvasti unta, että mies pettää minnuu tai mie petän sitä :ashamed: Kai tää liittyy jotenkin tähän vauvan tuloon ja lopulliseen sitoutumiseen miehen kanssa vauvan kautta... En IKINÄ pettäisi miestäni ja tuo ukkokin on niin luotettava, että ennemmin uskon lehmien lentävän kuin sen pettävän! :eek: Mistä lie nuo unet tulee...

Mie kasasin ihan itse sen Takun Ikeasta tilatun Sniglar-hoitopöydän :D Tuolla se nyt nököttää olkkarissa ja odottaa paikalleen pääsyä, kunhan ukko on sulkenut tuon seinän. Meillä on tässä makkarissa sellanen sopiva syvennys seinän ja vaatekaapin välissä mihin saa kätsysti sen pöydän laitettua :)

Profiilissa masukuva, rv.18+5, eli tänään :wave:
 
Miullakin istukka edessä. Pitäiskö miun huolestuu kun tunnen noita liikkeitä niin harvakseltaan..en siis oo niitä pahemmin vielä tuntenutkaan..joskus harvoin siis. Voiko miulla se istukka vaikuttaa niin ettei liikkeitä vaan viel tunnu vai.. pitäskö miun soittaa neuvolaan?? Miulla seuraava neuvola tuossa torstaina muistaakseni.. :eek:
 
suurperheen äityli Edessä oleva istukka toimii kyllä aika tehokkaasti iskunvaimentimena. Toinen syy miksi et tunne liikkeitä voi olla, että vauva tykkää olla jalat siun selkään päin ja potkii sinne. Muutenkaan ei taida olla tavatonta, että ei välttämättä tunne liikkeitä kuin vasta viikon 20 jälkeen, vaikka olisi aiemmin synnyttänyt. Odottele ihan rauhassa torstaihin :hug:
 
Hei Kaikille!

Joo-o, kyllä se nyt varmaan sitten on niin, että tyttöä odotellaan... vai mitä mieltä olette näistä "kiistämättömistä" todisteista: joka öiset unet tytön synnyttämisestä, leviäminen 500 gr/viikko vauhdilla ja nyt sitten vielä se, että ne sykkeet ovat olleet koko ajan yli 150. Eli tosi kuin vesi ja pitää kuin seula... :LOL: :LOL:

Cruella deVille, meidän "katujyrän" voimalla kuorsaava koira on labradorinoutaja... sillä on varmaan joku "epämuodostuma" nielussa, sillä ei niiden mun mielestä pitäisi olla niin kovia kuorsaajia... =)

Jaksamista sairastaville!

Pöhinä + pikkunen 18+4
 
Täällä kanssa istukka edessä. Viime ultrassa oli lisäksi vielä aika alhaallakin, toivottavasti on alkanut kohoamaan kohdun kasvaessa. Minä en vielä ole mitään liikkeitä tuntenut :ashamed:. Niin monella muulla tuntuu tuntuvan jo, että pistää epäilyttämään. Toisaalta onhan tässä vielä aikaa tilastojen mukaan varsinkin kun ensimmäinen tulollaan. Ei malttaisi vain odottaa...

Piiju 17+3
 
Oisin voinut vannoa että tänään tunsin kunnolla ekat liikkeet. Ekaksi oli sellainen ovela tunne navan alla, toisaalta ihan kuin oman suoliston liikettä mutta paikallaan koko ajan. Sitten päikkäreiden jälkeen samassa kohdassa sellaista kutittavaa tunnetta, meinasin alkaa kutittaa takaisinkin!
Alkais vaikka jo potkiakin, sais isänsäkin tuntea liikkeet :heart:

Huomenna alkaa jo 18.viikko!

 
evaellen, eilen oli Rinneradion keikka. Mää harvemmin nykyään käyn tavastialla keikoilla, siel on niin kallista, ja kuuntelen vähän sellasta musaa että sitä löytyy parhaiten pienemmistä paikoista. Rinneradion keikat on kuitenkin aina hyviä, vaikken yhtyettä oikeesti muuten kuuntele. Sinne meen aina vaan kun pääsee ilmaseks, nyt siis menin levymyyjäksi. :D
Jepsulle paranemisia!

Tänään on ollu oikein mukava päivä, ollaan vihdoinkin miehen kanssa oltu ihan kahdestaan eikä ole tarvinnut tehdä mitään. Oon kyllä tosi väsynyt lähes koko ajan, mut ei se mitään. Kiva olla vaan vierekkäin. :)

pissilläkäymisestä vielä; kyllä sitä useammin tulee käytyä ihan selkeesti. Ihan joka yö en kuitenkaan herää, tai vaikka heräisinkin niin en jaksa ehkä mennä vessaan. Aamulla kuitenkin heti pakko tietty.
 
ai ja siruko, mää oon kanssa nuori, eli en mäkään mitä vain päälleni laittaisi (ei sillä että vanhemmat laittais), ja pienikokoinen. Oon kuitenkin linexiltä löytäny kahet kivat mammahousut jo, farkut maksoi vaan 19,90. Oikein kivat ja kokoo 34.
 
hulipumpsis, Täällä kans vessassa juostava jatkuvasti, ja aamuyöstä, jos en enää jaksa herätä vessaan, on herätessä sitten pistävä kipu alamahalla :|

siruko, mä olen löytänyt omat vaatteeni pääasiassa nettikirppareilta, eli joku kai jostain löytää nuorekkaita, pieniä äitiysvaatteita. Ja missymomilla on verkkokaupassa ihan hyvän näköisiä, pieniäkin kokoja.

suurperheen äityli, mäkään en tunne vielä säännöllisesti liikkeitä, ja kovasti ihmetyttää, kun tuo vaavi köllöttelee koko ajan samassa reunassa kohtua. Terkka meinas, että istukka voi olla sellaisessa paikassa, että vauva on löytänyt itselleen mukavan paikan oleskella. Dopplerilla kun kuunneltiin, kuultiin "tömpsäyksinä" kuitenkin jatkuvia liikkeitä, ja en tuntenut niitä siinä pöydällä maatessani :eek: Luulis, että sellaiset tömpsäykset ois tuntenu, veikkaan, että istukka etuseinässä vaimentimena...
 
tere vielä,

onkin tullu käytyä tänään kolme :ashamed: kertaa täällä! Pessi mä vetelin ihan samoja appeita tossa aiemmin. Oltiin kylläkin kyläilemässä, mutta tehdään kyl kotonakin useesti viikonloppuna dippikasviksia. :p

Yötouhuista: Täällä juoksennellaan kans veskissä, ja ihan kuten joku aiemmin mainitsikin, jos ei jaksa yöllä lähtee, ni aamulla koskee rakkoon aivan sairaasti. :( Persiistä. Unet on ollu lähiaikoina huomattavan seksipitoisia... ;) Se sopii kyllä mainiosti... :whistle:

ja ei kun unten maille :whistle:
 
että voi jollain mennä päivä vituralleen! |O eilinen oli kyllä sellanen et en välittäis uudelleen kokea... meillähän siis tänään ne pojan synttärit ja piti eilen leipoa. noh, tein ekaa kertaa suklaakakkua(!) ja kumosin sen heti uunista otettaessa lautaselle. joo, hölmö idea mut that´s me. sehän levis ku jokusen eväät ja hermostuin siitä tietty, olin väsyny ja paha olo vaivas ku en ollu kerinny syömään kun piti siivota. heitin kakun ja lautasen lattialle ja menin suihkuun itkemään :ashamed: ukko oli sit sillä aikaa laittanu toisen kakun uuniin, tavallisen ja se onneks onnistu, mutta ei vastoinkäymiset tohon loppunu. tarkotus oli tehdä kinkku-ananas-aurajuustopiirakka ja tein pohjan valmiiks ja annoin olla kylmässä yms ja sit levitin sen pellille. levitysvaiheessa pyyhkäsin kädellä pöytää ja onnistuin siirtämään kaakaojauheet pöydältä siihen piirakkapohjalle :headwall: eikä siinä vielä kaikki, täytettä kun rupesin ekemään niin huomasin et olin unohtanu kermaviilin... se oli sitte niinku viimonen pisara, rupesin ihan hillittömästi taas itkee vaikka tiesin et huoltsikat vielä auki. soitin mun äidille ja menin sieltä hakemaan kun en viittiny naama turvoksissa lähtee ihmisten ilmoille :snotty: se itketys ei meinannu loppuu millään ja porasin autossa ihan hillittömästi ( tää raskaus on kyllä kivaa aikaa :whistle: ) aatelkaa jos poliisit ois pysäyttäny ja mä vaan oisin itkeny ja ku ne ois kysyny et mikä hätänä ni mä oisin nikotellu et ku mä unohdin kermaviilin.. :whistle: että semmonen päivä... nyt on silmät ku johannes virolaisella, pitää jotaa keksiä et lasehtis. ja koska eilen jäi hommat kesken ni sinkoon nyt sitte mokkapalojen tekoon ja kakun kostutukseen. ehkä tää päivä jotenkin sujuu...
viettäkäähän muut mukava sunnuntai!
 
Voe Cruella sinnuu :hug: Toivotaan, että tästä päivästä tulee sulle ja sun perheelle mitä mahtavin, kyllä sinä sen ansaitset tuon tarinan perusteella :)

Eka yö töissä saikun jälkeen. Ei ollut mitään erityisiä pahanolon tuntemuksia, nokka kyllä vuoti kun mikäkin. Sisäreidet tuli vaan heti kipeeks, enkä ollut kun viis päivää pois! Toisaalta se on kyllä ihana tunne, tietää että työstä saa muutakin hyötyä kun rahallista =)

Antibiooteista puolet syöty ja selvästi kurkku alkaa rauhottua. Toki vieläkin vähän aristaa nieleskellä, mutta ei se ruuan naamaan mättämistä enää paljon estä :kieh: Nenukka ja korvat edelleen siis tukossa ja limaa kurkku täynnä, mutta kovin eläväinen fiilis, kyllä se tästä.
 
Huomenia...

Cruellalle :hug: ja toivottavasti saatte nauttia synttäripäivästä täysin siemauksin.

Mulla on vähän sama ongelma ton herkkyyden kanssa. Yksi päivä aloin itkeä siitä kun mies meni nukkumaan päiväunet kun menee yöksi töihin. Telkkaria kattoessa itken jatkuvasti ja muutenkin tuntuu et kokoajan oon pillittämässä.

Ja sit toinen Nolompi homma: Nyt kun mulla on tää flunssa niin oon aivastellu ihan törkeesti ja voitte varmaan arvata mitä sen aivastuksen yhteydessä tapahtuu... :ashamed: Siis sika noloa mut muutamia kertoja ihan pissaa lorahtanu housuun ja housut vaihtoon. Onneks oon kotona ollu eikä missään kylillä. :snotty: :ashamed:
Varmaan täytyy alkaa treenaamaan lantiopohjanlihaksia.

Pusuapina hyvä jos alkaa helpottamaan jo tauti. :hug: Mulla karmea räkätauti päällä ja huimaamaan on nyt alkanut aika mukavasti. Toivottavasti hb ei oo laskenu.

Vessajuoksuista Sen verran et yleensä kerran yössä joudun vessaan mutta päivällä sitäkin tiuhempaan. Mies aina kysyykin et ei kai sua taas voi pissattaa :LOL:

Unista täällä kans kunnon uneksija. Mä nään jatkuvasti unta mun lapsuuden kavereista ja kotoota. tai sit et oon synnyttäny tytön just tms. Ei onneks mitään kauhu-unia.

Täällä haaveillaan tavastialle pääsystä. Muutaman kerran tuli käytyä kun sielläpäin asuttiin mut nyt niin kaukana. Ei mua kyl enää niin menomonoa vipata kun ennen.

Leppoisaa sunnuntaipäivää!

Jepsu ja Tiitiäinen 17+5
 
Hyvä ystäväni sai eilen pienen prinsessan :heart:

Toissa päivänä asiakas töissä huomasi (ekaa kertaa), että taidatkin odottaa vauvaa. Tuli jotenkin jännä olo, en tiedä olisiko pitänyt olla onnellinen vai nolostua tuosta kommentista?!
Miten muut olette kokeneet mahakommentit? Vai onko kukaan vieras ihminen vielä noteerannut?
Äärettömän onnellinen olen tietysti tulevasta vauvasta, mutta en ole tottunut vieraiden ihmisten kanssa puhumaan omasta kropasta.
 
minä ilmottuisin kanssa tänne helmikuun vauvoilioihin! :flower: Eli ikää jo on tullut 37 vuotta ja kuusi ihka ihanaa varvasparia. Nyt sitten seitsemäs pikkuinen on meille tuloillaan 29.2.08. Ja odotan jo innolla ensimmäisiä potkuja joita toivottavasti alkaa pian tuntemaan. Neuvolakin on tiistaina ja jotenkin se toisaalta on tosi ihana asia mutta...mutta.. Jotenkin aina on pelko onko kaikki hyvin. Viimeksi peloteltiin liian paljon painoa pudonnut" huono-olo" noin 6,5kg ei saa pudota enään uhtään, ettei tule nestevajausta ja se on heti tiputukseen meno. Hb pitäisi jo nousta se kun on vaan 110 :snotty: No täytyy toivoa, että kaikki on jo paremmin ja painokin nousussa. Kun muutenkin olen niin pikkuinen heidän mielestään.
No nyt tuli tässä alkuun heti ruikutettua mutta eiköhän se tästä iloksi viellä muutu! :flower:
kaikille oikein mahtavaa syksyistä sunnuntai päivää!
 
Sunnuntaipäivää kaikille :wave:

Täällä oli keskusteltu vessassa käynnistä: jep, käyn päivisin ihan koko ajan vessassa, mut öisin ei tartte nousta ollenkaan, onneksi. Jossain vaiheessa jo tuntui, että jatkuva hätä ois helpottanu, kun kohtu nousi ylöspäin, mutta ei...

Tunteet pinnassa on kyl täälläkin. Eilen pillahdin aamulla itkuun naamaa pestessäni, kun menee hermot tähän naaman kukkimiseen :ashamed: Oikeesti, näppyjä tulee vaan koko ajan lisää ja myös esim. kaulaan ja rintakehään ja niskaan, missä mulla ei oo todellakaan koskaan ollu mitään epäpuhtauksia. Mä en enää tiiä, mikä tähän tepsis... :/

Mulla on myös istukka etuseinässä. En edelleenkään oo täysin varma liikkeistä, mutta kyllä selkeästi tunnen jotain kutittelua ja välillä ihan kuin kunnon terävä potkukin. Äskenkin kun olin kävelylenkillä ja sen jälkeen istahdin alas, niin tuntui yhdessä kohdassa monotusta. :heart:

Unet on välillä ihan mahdottomia... Näin ilman raskauttakin joka ainoa yö pitkiä ja vauhdikkaita unia ja nyt ne on välillä tosi hulluja. Onneks ei kuitenkaan yleensä painajaisia vaan muuten vaan ihan hölmöjä.

Mun vatsa on kasvanut kyllä tosi kivasti, se on nyt sellanen soma vauvamasu :heart: Kovin hehkeäksi en kyl itteäni tunne iho-ongelmien takia, lisäks multa lähtee hirveästi hiuksia koko ajan. Eli täällä ei ainakaan tietoakaan mistään ihanan kiiltävistä raskausajan hiuksista :/ No, mulla on pitkä ja paksu tukka, et sinänsä on siinä varaa lähteäkin, mut siitä en tykkää, et kiilto on poissa.

Tämmöisiä ulkonäköpohdintoja tällä kertaa :LOL:

Ai niin, ja tervetuloa vaan joukkoon Lumienkeli1!
 

Yhteistyössä