**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Goldy, ehdottomasti yksityiselle!! =) Muuten pohdit tuota koko ajan seuraavat 3 viikkoa ;) Ei sillä etteikö me jaksettaisi lukea, mutta ihan oman henkisen terveytesi kannalta :hug: =) Hophop :heart: :D

(.) Vuotoa ei sitten enää taas tule, et ilmeisesti tuo pyöräily todellakin jotenkin aiheuttaa vuotoa :eek: ?? No, enpä pyöräile enää tänäkesänä :kieh: :kieh: Jos se rynkytys sitten monttuisella tiellä sitä aiheutta..? Tiedä häntä :/
Heti aamutuimaan viskelin lasten lakanat koneeseen ja aloitin saunan pesun...huhhuh =) Mut nyt on puhdas sauna ja kylppäri :D Kylppärin lattiaa hinkkasin juuriharjalla kaksin käsin..ihanasti hiekka ja kura tarttunu sinne laattojen saumoihin, kun lapset ulkoo tullessa aina siihen suoraan likajaloilla köpöttelee käsipesulle ja sit vasta varvaspyykille :LOL: :LOL:

Väsyttää, mikään ei oikeen maistu, mut kamala nälkä olis. Mies lähti kuopuksen kanssa torille hakemaan mulle mansikoita :D

iltatahti
Moi !

Mut voi poistaa listalta, ei ole laskettua aikaa vielä tiedossa.
En tehnyt uutta testiäkään.
Siirryn jollekkin toiselle palstalle. Esim niihin joilla ei ole vielä l.a. ja jotka kuumeilevat.

Kaikille hyvää vointia ja käyn aina kurkkimassa välillä , että mitä kuuluu...

heips taas

no niin,olen sit manaillut sitä oksuolon puuttumista,nyt se sit kostautui :x vähän väliä tulee ihan tajuttoman paha olo,oksennusta ei ole kyl viel tullu :x oksennus tuntuu ihan tossa kurkunpäässä mut ei tuu...sais tulla niin ehkä helpottais tää olo :/
aamuisin alkanu olee aika heikko olo,et ehkä tuolla onkin jotain elämää... =) väsymys on ihan tajutonta |O vois vaan nukkuu....
maha turpoo iltaa kohden ihan tajuttomaksi,toivottavasti ei iltaisin tule vieraita,arvaavat muuten samantien.ei olla kerrottu viel kellekkään.

hulipumpsis 7+5

Meille pitäis neljäs lapsi syntyä helmikuun alussa, la 7.2.2008. Itse oon vielä tosi varovainen odotuksen suhteen sillä edellinen raskaus meni kesken rv 14.

Tuosta masun koosta on ollut jonkin verran puhetta. Itse olen hoikka ja pieni kokoinen, mutta tuo maha kyllä pullahtaa esiin jo kuudennelta viikolta. Vähän ahdistaa kun en haluais vielä kaikkien tietävän vauvasta ja kohta ois yhdet häät joihin en ole löytänyt mitään peittävää vaatetta. :eek:

Tervetuloa Olivia82 =)

Dalia76 :hug: jaksamista sinne...

Iltatahti ikävä ettei vielä tärpännyt, toivotaan parempaa tuuria seuraavaan kiertoon. =)

Eilen juuri kehuskelin että paha olo alkaa mennä ohi, olisi pitänyt koputtaa puuta... :kieh: Illalla lensi ykä ekaa kertaa, ja tänäänkin on ollut pari kertaa tosi oksettava olo, yökkinyt olen mutta en vielä oksentanut. Nurinkurista kyllä, mutta tämä varmaan johtuu olon paranemisesta. :D Kun pahoinvointi oli jatkuvaa, tuli syödä mussutettua koko ajan (minkä näkee vyötäröltä :kieh: ), mutta nyt tulee pidettyä taukoja syömisessä ja sitten verensokerin lasku saa aikaan oksentamisen. Täytyisi vaan syödä tosi tasaisin väliajoin, mutta ei sitä täällä kotosalla tule kelloon tuijotettua, jos ei ole nälkä niin syömisen huomaa vasta kun alkaa oksettaa. Nytkin on aika huono olo taas... :x

Hissukka rv9+1

Olin aamulla neuvolassa, eipä siellä muuta kuin rupateltu. Yritin vihjailla että mua jännittää aika usein miten tän raskauden käy mutta eipä hoitaja tehny muuta kuin suurinpiirtein myötäili..

Verta tulee säännöllisen epäsäännöllisesti kun pyyhkii ja välillä pari tippaa alushousuissa. Useimmiten ilman kipuja, joskus mahassa tuntuu menkkamaisesti. Tosin niin kauan kun vuoto ei ole runsasta, luulis kaiken olevan ok. Seuraava ultra on varmaan elokuussa..

Mullekin tuli vuotoa pyöräilyreissujen jälkeen!
Oireita toki on: rinnat kipeinä, eilenkin jumpassa aina kun hypähdin sattui rintoihin.. ja väsykin on lähes koko ajan ja yököttää jopa joskus.

Eniten mua kyllä hirvittää nää pikku vuotojutut vaikka kyllähän se tuulimuna voi tulla poiskin.. Toivon vaan että pikkiriikkinen sikiönalku pysyy tiukasti elossa ja paikoillaan kohdussa.

Minulle taas on on koittanut nyt 10-viikolla hirvittävä väsymys. Aivan tappava sellainen. Johtuu kyllä muustakin kuin raskaudesta, mutta voihan tämä pahentaa. Muita oireita ei onneksi ole, mahakipuja tai minkäänlaisia vuotoja. Toisaalta se tekee oloa epävarmaksi kun paino ei ole noussut, mahassa ei tunnu mitään, eikä masu yhtään pömpötä. Ja kun olen muutenkin vielä tikkulaiha ihminen.

No, ensi viikolla on aika siihen niskapoimu-ultraan. Viikkoja on silloin 10+5, vähän ihmetyttää, että onko liian aikaisin? Mites te muut olette käyneet? Mutta näin neuvolasta on lähete annettu...

Hedukka 9+4

Ottakaahan nyt kaikki ihan rauhassa! Mulla ei ole mitään hätää höntyillä heti ultriin. Odottelen kiltisti sinne viikolle 12. Sittenhän sitä vasta selviää, että onko sikiöllä kenties jotain häiriöitä. Viikolla 6 tai 7 sikiö tai alkio on vielä niin pieni, että arviot heittelevät tosi paljon. Millin mittausvirhe tulee tosi helposti ja millillä taas on suuri merkitys esim. laskettuun aikaan.

Muistakaa myös, että laskettuaika on vain laskettuaika. Vauva tulee pihalle just silloin, kun on valmis siihen. Viis hän mistään la:sta välittää. La on vain suuntaa-antava. Ei siihen pidä liian tiukkapipoisesti tuijottaa. Esikoiseni tuli päivää ennen la:ta ja toinen lapseni 2 viikoa ja 1 päivän etuajassa. Molemmat vauvat olivat silti ihan samankokoisia. Toinen vain oli kasvanut nopeammin.

Goldy: vararenkaalla on vaikutusta. Esikoista odottaessa olin vielä normaalipainoinen (tai ainakin raskauden alussa) ja ulrasta saatiin mielestäni paljon selkeämpiä "kuvia" kuin tokaa odottaessa, jolloin rasitteena oli ekan raskauden myötä tulleet kilot. Nyt niitä on sitten kahden raskauden aikana kertyneet... :whistle:

Väsyttää... menen nukkumaan... kauniita unia kaikille!

Laa Laa 5+6

Onpa hassua, että muutkin täällä kertovat, että masu näkyy jo kovasti. Niin se näyttää täälläkin todella näkyvän, omasta mielestä se on näkynyt jo ainakin pari viikkoa, tänään mies sanoi, kun oltiin illalla lasten kanssa puistossa, että kylläpä muuten näytätkin ihan raskaana olevalta. On tähän asti ollut vaitonainen, kun olen valittanut, että en haluaisi, että vielä näkyisi, ennenkuin eka ultra on takana, mutta eipäs tuolle mitään voi. Nyt sitten ensimmäisen kerran sanoi yht`äkkiä ääneen, että hänenkin mielestään mahaa näyttää jo olevan.

Tiedän toki sen, että ei vielä vauvasta ole pyöristynyt, vaan varmasti on turvotusta, mutta maha on ulospäin suurinpiirtein saman kokoinen, kun mitä se oli silloin, kun esikoista odotin 6:lla kuulla, kakkosesta oli saman kokoinen ehkä tuossa 5:llä kuulla...

No, voihan tuo turvotus vielä pikkasen laskeakin tässä välissä, hassua vaan on se, että maha on suurentunut noin paljon, vaikka painosta on tipahtanut pois pari kiloa.

Juu, kovasti on täälläkin masu kasvanut. Maha on iltaisin aivan mieletön pömppö! Aamuisin se on sentään hieman pienempi. Pömpötti samoin kyllä kakkosestakin, mutta vasta noin viikolla 11 ja vielä viikolla 19 käytin tavallisia housuja (tosin kokoa normaalia kokoani suurempia). Ymmärränhän minä, että kolmannella kerralla masu tosiaan tulee aikaisemmin näkyviin, mutta siis oikeasti jo NYT? Eikä sitä saa edes vedettyä kunnolla sisään...vaan jää pullottamaan. Olo ei muutenkaan ole edelleenkään kovin omenainen ja sit tuo mahakin turpoilee noin. No se kyllä turpoaa vielä aikansa ;) , mutta toivottavasti pahoinvointi helpottaisi jo muutamien viikkojen kuluttua :/
Huomisaamuna olis sitten mun vuoro käydä yksityisellä ultrassa. =)

LAA LAA: joo tuskin tässä nyt kukaan hötkyilee, osalla on ollu ihan syytäki käydä alkuraskauden ultrassa ja kuten oot lukenu paljon asioita paljastunu jo sillon. mä en pidä tätä alun ultraa ollenkaan turhana mut jokaisella on omat mielipiteet. ja eiköhän kaikki tiiä et laskettu on +-2 vkoa....

ihan karsee päivä tänää, äiti romutti auton ja on nyt koksissa thorax-röntgenissä varmuuden vuoks. tuskin mitään vakavaa kun vaikutti ainakin ihan ok ku sen kanssa juttelin ja kaveri sano samaa, se kuskas äipän polille ja oli kolaripaikalla kun se sinne hälytin. ite en päässy. toivottavasti kaikki on nyt sitte kunnossa. nukkumaan tässä on ihan turha käydä ennen ku se soittaa...

Moikka! Täällä edelleen etovaa oloa ollut ja vieläpä koko päivän kestävää. Jos ei syö ni tulee huono olo ja jos syökin niin sen jälkeen tulee taas huono olo :( Väsymys on ollu aika kauheeta kans, tuntuu ettei jaksa mitään, töissä olo on ihan tuskaa. Nyt sitte tänään alko närästää, pitikin kysyä että voiko Samarinia ottaa raskaana ollessaan?
Maanantaina ois se eka ultra sit yksityisellä gynellä, joten sitä ja lomaa odotellessa =)

rv7+6

dalia :hug: :hug:
golby mä menisin kans yksityiselle. Ja eihän tosiaan noi aikasi viel vatsan päältä ultrata :eek: . Mullakaan ei näkyny kunnon sykettä rv6+5 äippäpolilla, mut yksityisel rv8+0 jo iha selkee.

Kivoja masukuvia teil..pitäsköhän rohjeta omasakin joskus laittaa :whistle:
Olo on sellanen tasasen ällöttävä. Syön tosi vähän, ei maistu. JOtai pientä pyrin ottaa suuhuni, mut vähäseks jää. Luulis kilojen tippuvan, mut EI |O . Ruokaa menee iha lastenannos max, leipää voin syödä iha hyvin mielin.. JOten sitä sit.
Pissalla oon rampannu jo parisen viikkoo yölläkin, selkeesti painaa kohtu jo rakkoa, tulee masu kipeeks, jos ei heti mee. Rinnat on nii arat, että oikee vihloo ku kylkeensä kääntää. Ollu kohta jo kuukauden se tiukka toppi patentti, että eivät irrallaa oo missään vaiheessa, se toimii iha ok.. nii yöllä siis.

Nää helteet ei kyl yhtää helpota pahaa oloa, pahentaa vaa, joten vähä sais hellittää jo. Mut vkl sais olla aurinkoista, esikko täyttää 4v tuona kiireisenä lauantaina...jotenka juhlat pidetään vasta sunnuntaina, ni joku pääsee tuleekin.

:heart: nelli ja pulla 8+6

huomenta...
mua on ruennu etomaan aamuisin, oksua ei ole tullut. Heti ku herää on syötävä jotain ettei kerkeä todella pahaksi etominen, mandariineja menee roppa kaupalla päivässä, muu ei oikein maistu mutta oon yrittänyt itseni pakottaa jotain syömään.
Tissitkin on ruennun arkailee, kosketus arat on ja ei toivookaan että ilman liivejä vois olla.
Tosta mahan näkymisestä...iltaisinhan tuo näkyy ihan selkeesti, muutama tuttu jo huomannu, aamulla turvotus on kyl vähäisempää. Töissä oon joutunu ottaa yhen koon isommat housut käyttöön...
BMI:stä täällä jossain vaiheessa oli kyselyä, mulla BMI 19. Painoa on tullut nyt toukokuun lopusta tälle päivälle 1kg.
Mua on myös ruennu röyhtäyttää ihan kamalasti, tuntuu että koko jan ois röyhky tulossa.Toivottavasti nää olot rupee tästä helpottaa...

keiju ja touhu 7+5

Dalialle :hug: :hug:

Goldy, mun masussa oli vieläkin pienempi sintti ja silti sydän sykki selvästi. Sinuna menisin yksityiselle uusintaultraan koska noilla viikolla tosiaankin ultraa pitäisi tehdä alakautta niinkuin muutkin ovat jo maininneet. Tsemppiä sinulle =)

Väliin omat kuulumiset pikana eli ultrassa tosiaan oli sentin mittainen pikkuinen jonka sydän sykki ja kaveri oli oikeassa paikassa :heart: :heart: Ja viikot vastasi täysin mun laskuja, samoin laskettu aika eli luultavasti olen ainakin oviksen bongannut ihan oikein =) Nyt saakin sitten alkaa jännittämään niskapoimua :ashamed:

Olette masun näkymisestä jutustelleet, lääkäri sanoiin eilen että kohtu on minulla eteenpäin joten se ainakin varmasti omalta osaltaan vaikuttaa aikaisin näkyvyyteen. Kyllähän masu nyt jo pömpöttää eri tavalla vaikka se suureksi osaksi ihan turvotusta onkin mutta mun mielestä masun malli alkaa muuttua vähitellen.

Oma olo on päivittäin pahoinvoiva ja väsynyt mutta muuten kaikki mainiosti. Ollaankin pihahommien parissa oltu koko viikko joten ei paljon konelle ole ehtinyt ja vieläkin urakka jatkuu =)

Tervetuloa minun puolestani kaikille uusille =)

Oikein mukavaa kespäivää kaikille odottajille B)

äitsy ja pieni 7+3

Oltiin tänään ensimmäistä kertaa neuvolassa. Tylsää papereiden täyttöä ja asioiden läpi käymistä... Sydänäänten kuuntelusta ei puhettakaan kuulemma ennen rv12 heidän laitteillaan, että se siitä. Neuvolatäti oli ihan ok, jotenkin jäi kuitenkin tympeä mielikuva... tosin ensi kerralla tulee kuulemma meidän oma neukkutäti joka oli nyt lomalla, toivottavasti hän mukavampi.

Ensimmäinen ultra (ja tod.näk. se viimeinen jonka kaupunki kustantaa..) saatiin sentään varattua, kuten myös ensimmäinen lääkäri-neukku. Jospa siellä sitten saisi enempi irti!

Piiju 8+0

ps. neukkutäti laski meille nyt LA:n ystävänpäivälle :heart: 14.2. Mutta ekassa ultrassa sitten selvinnee todellinen päivä.

Selkä on taas pirun kipee :ashamed: Liekö oon nukkunu huonossa asennossa. Kuumuudesta johtuen meni muutenkin koko yö pyöriessä |O
Viiliä koitin syödä tässä, mut ei meinaa uppoo...jotenkin öklö olo vaikkei ylensä aamusin juuri mitään ole. Illalla ylävatsa oli NIIN turvoksissa ja kova, et ihan alko ahistamaan. Lopulta sain unen päästä kiinni, niin ei tarvinnu oksentamaan mennä :| Varmaan tuli litrasta herneitä joita vetelin eilen :/

2 viikkoa np-ultraan!!! =) :attn: :attn:

Kamalasti mua on nyt jotenkin ihmeen kummassa alkanu mietityttään, et tuolla ei oliskaan ketään
:attn: |O |O En tiiä mistä oon tällästä saanu päähäni. Meinasin jo apteekkiinki mennä testiä ostaa, mut jätin väliin..hullu mikä hullu :LOL: :LOL:
No, toivotaan että siellä jotain näkyy sit 19. päivä :whistle: Nyt on vaan tullu ongelma, kun mies taitaa just sillä viikolla alottaa taas työt loman jälkeen ja se aika on 7.30...mihin hitsiin saan noi isommat kakarat siks aikaa???? |O |O |O Kun en todellakaan aio kelleen kertoo mitään ennen sitä ultraa... :whistle: :whistle: :whistle: Hitsin hitsi...kyl esikoiden odottajilla on helppoo :LOL: :LOL:

Sara-70
Huomenna se sitten vihdoin alkaa... LOMA :D
Kyllä sitä on jo odotettukin. Nämä viimeiset aamut on tehneet niin tiukkaa, niin tiukkaa. Nyt pääsee vihdoin rauhassa voimaan pahoin ja nukkumaan, vaikka keskellä päivää... ihanuus.

Noh, pitäisihän meidän loman aikana myös muuttaa ja rempata asunto, mutta sitä en nyt jaksa ajatella. Pääasia, että pääsee hetkeksi hengähtämään. Onkos muut äidit jo lomilla kaikki?

Juu massu on tosiaan kasvanut hyvin, erityisesti tuohon kylkiin on tullut oudot jenkkakahvat :eek: Pahaan oloon tulee koko ajan naposteltua jotain ja nyt helteillä jäätelöä menee joka päivä. Huutia tulee neuvolassa :LOL:

c81
Mie oon ollu saitsulal tän viikkoa ton verenvuodon takia, ja eilen ja tänään ei oo muuta voinu kun olal tyytyväinen ettei tartte yrittää sinnitellä töissä. Olo on ihan kamala. Tekee koko ajan pahaa ja väsyttää. No, se taitaa olla toukan kannalta yllä vaan hyvä :) Kiusaa äitiään..

Cruella toivottavasti teien äitille ei käynyt pahasti. :hug:

Moips

Mulla on se turvotus alkanu laskee mahalta, jee. Pien pömppö on, mut iha pien, nyt kaikki mikä alkaa näkymää, on vauvaa =) . Saan hetken viel nauttia suht hoikkana olosta.
Olotila ehkä muutenki iha hitusen verran prempaa päin..tai empä tiiä, toiveajattelua varmaa :ashamed: . Hermot on tiukilla jo toista päivää, laps raukat, äiti kilahtelee.. Alaselkää ei juuri enää koske eikä muutenkaa jomottele mihkää. Yöllä ku nousee sängystä, no veskii tietty, ni repäsee ja vihlasee alamahalta, mutta siellä se pulla paisuu :D

Ihana varjoinen keli, nautin! Toi helle sain voimaan enempi pahoin.

:heart: nelli ja pulla 9+0

Cruella, kuinka äiti jakselee?

Uuh mikä olo. :x Pitikin mennä uskomaan että pahoinvointi hellitti... ja väsymyskin on iskenyt. Voi kyllä johtua molemmatkin oireet ihan siitä, että olen nukkunut huonosti, kuten yleensä aina valoisina kesäöinä. Tulisi jo talven pimeät. :D No ei sentään. :D

Mieli on ollut maassa pari päivää, on huono omatunto tuon esikoisen takia kun en kerta kaikkiaan jaksa hänen kanssaan leikkiä ja ulkoilla niinkuin ennen raskautta... tyttöparalla on tylsää ja äiti vaan makaa ja tuskailee oloaan. :kieh: :headwall: :'( Kaipa ne on ne hormonit mitkä saa taas kaiken tuntumaan niin tuhatkertaiselta...

Hissukka rv9+2

Nyt on ultra takana päin.. Kaikki oli kunnossa, mutta sydänäänet näkyivät heikosti koska viikot eivät täsmää omiani.. Laskettu aika taitaa sijoittua maaliskuulle, mutta se varmistuu vasta seuraavassa ultrassa jonka sain kolmen viikon päähän.

Oli se ihmeellistä nähdä se mitä näkyi vaikka se olikin pientä valkoista pistettä vain mutta siellä se vaaveli möllötti :heart:
Nyt olis vielä kovempi hinku kertoa muillekkin, mutta malttia pitäs taas löytää jostakin =)

Yhteistyössä