**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Iltaa
Juttelin isännälle vielä ja kaipa se nyt tajuaa olla vähä aktiivisempi, ku tuntuu että teidän kaa vaan puhun vauvasta..hyvä siis sekin, mut oma ukko kans!!!

Tuttemui laittokin noista legendoista =) . Mä oon kans kuullu noi samat jutut. Mä kyllä levisin tytöistä iha joka suuntaan, naama varsinki, ja se ärsyttävintä! Ja mielestäni olin jo näillä viikoilla iha eri jamassa ku nyt. Nyt musta ei muute erota, että oon raskaana, ku mahasta. Se nousee iha pystyyn eteen. Naama samana ja solisluut paistaa, heh, nii kauan hyvä, ku ne kuultaa läpi. Ei kuki naama. Josko tuo sit ois poika? Mut nää on vaa tällasii legedonja, tuskin pitää kutinsa. Tytöistähän mulla heitti lasketun ajan ultrissa taaksepäin ja esikkoa odottaessa sillonen mies tokaski ultrassa, että missäs oot luuhannu, ku hedelmöittymispäivänä ei oltu ees hommailtu :D . Ja tästä tokastakaan ei mitää hajua. Nyt iha sama juttu, ku antaa sen ovis/hedelmöittymispäivän sillai, että ei kyllä oltu sänkypuuhissa ainakaan komen päivän säteellä..että sen puolesta vois epäillä taas tyttöä, ku tyttösiittiöt kestää kauemmin tuolla.
No, samapa tuo, näkee sit rakenneultrassa tai viimestää tammi-helmikuusa :) . Kiva vaan aina miettii ja lukee noista :) .

Iha kiva päivä ollu, ulkoiltiin, otettiin pipi apuskin mukaan kans, ku ei kuumetta tänää kauheesti ollu. Saunottiin aikoihin! ON nii ihanaa ku viileni, Tällanen alta 20C ja tuulista, iha passeli mulle.

Mut illanjatkoja!

:heart: nelli&pulla 15+2
 
Mulle tuli joku aika sit semmoinen hassu tunne, että tää ois poika.. En osaa selittää tollasta etiäistä mutta mikäs siinä. Toisaalta samapa tuo onko tyttö tai poika, ois vaan terve.

Ehkä sit siellä rakenneultrassa pitää kysellä josko sukupuoli paljastuisi..

 
^Mulla kanssa sellainen mutu ollut nyt jonkin aikaa jo että poika olisi tulossa, en tiiä mistä johtuu. Mutta ihan samahan se kumpi on, terveys pääasia! Kyllä me silti ajateltiin että rakenneultrassa kysytään, josko vaikka suostuisi lääkäri kertomaan. Tulevat isovanhemmat ovat sitä mieltä että "ei sitä pidä kysyä", joten jääköön se sitten heille arvoitukseksi loppuun saakka vaikka me isse tiedettäisiinkin B)

Piiju 14+4
 
Mulla oli esikoisen aikana vahvasti tunne että poika tulee, eikä tuo vatsakaan ollu sillain levinny kun tuon uskomuksen mukaan. No, tyttö tuli! Että se siitä mun tunteesta... Mulla useesti tulee aina tuttujen ja sukulaisten raskauden aikana ihan yhtäkkiä vahva tunne kumpi se on, ja aika useesti se on pitäny paikkaansa! Mutta näköjään omalla kohdalla ei :D Nyt tuo miehen sisko katteli sitä ultrakuvaa ja sano heti että ihan tytön näkönen, siskon kasvonpiirteet. Vaikka eihän siitä nyt oikeesti mitään sukupuolta voi edes nähdä niin mukava jännätä osuuko oikeaan. Nyt ei oo vieä kauheen vahvasti tullu itelle tunnetta kumpi on, tytölle vaan oon miettiny nimeä enemmän... Jos mennään rakenneultraan niin näillä näkymin ei kysytä sukupuolta, kiva että se on sitten yllätys!

Taas tuo mies rupes puhumaan sitä että toinen sitten heti perään kun mahdollista... Ja taas sanoin että oota nyt että tää edes ensin syntyy :D Vaikka sillon kun oli oikeen pahaolo niin aattelin että saa kyllä jäädä viimeseksi... Mutta eihän sitä tiedä... ;)

Mulle on sitten saapunut unettomuus kaveriksi :/ Muutenkin tuntuu että nukun tosi huonosti nyt, niin viimeyönäkin uni tuli vasta 2 vaikka väsytti kauheesti. Sitten rupes jalat kutisemaan (on tosi kuivat, on jopa sellasta pientä punasta näppyä jossain kohti joka kutisee) ja niitä rasvailin et auttais.

Sitten semmonen nolompi kysymys :ashamed: Ootteko te ruvennu kuorsaamaan raskauden aikana? Mun mies on sano sitä jo ihan alkuraskauden aikana että nyt oon ruvennu kuorsaamaan, inhottavaa! |O Toisaalta saapa sekin tuntea miltä tuntuu valvoa vieressä kun toinen oikeen kuorsaa :LOL: Onneks meillä on tuo perähuone jos oikeen rupee valvottaa niin sinne voi mennä rauhassa jatkamaan unia.

Suurperheen äitylille tsemppiä punktioon! Ollaan hengessä mukana!

Vinja ja Urmi 12+6
 
Onhan taas ollut sellaista hulinaa että en ole ehtinyt pinoon lainkaan kirjoittamaan vaikka lukemassa olenkin yrittänyt pistäytyä.

Rupeaa pikkuhiljaa olemaan yhdellä jos toisella viikkoja niin paljon että "ulkopuolisetkin" huomaavat vatsan seudun pyöristymisen. Näin ne viikot vierii...

Tyttö-poika pohdintojakin oli ollut, täällä vahva poika olo ja tod.näk sukupuoli tullaan selvittämään lähempänä synnytystä jos kokoa rupeaa kovasti olemaan kaverilla. Keskimmäinen lapsista kun on poika ja hänen synnytyksensä oli ison koon takia vaikea.. Iik!

Kovin tekisi jo mieli ruveta pikkuhiljaa kasvattelemaan tulokkaan vaatevarastoja ja muutakin tarpeellista hankkia mutta viimeksi eilen mies totesi että ei vielä ole niiden ostosten aika... :ashamed:
Minä kun olen noiden isompien jälkeen kaikki tarvikkeet ja suurimma osan vaatteistkin laittanut pois niin ihan alusta saadaan taas hankinnat tehdä.

Nyt kukkapenkkejä ruopimaan kun ilma on mukavan viileä!

Rimpe+Mölli rv 13+6
 
Hei vaan äipät! :wave:
Eipäs oo tullut palstailtua, sain uuden allergialääkkeen ja haittavaikutuksena törkeän pääkivun.. joten sängyn pohjalla on mennyt jo useampi päivä. Nyt jätin suosiolla lääkkeen ottamatta. Vähän huolissani oon ollut, liikkeitä en tunne ja muutenkin on niin normaali olo ettei tunnu pätkääkään siltä että raskaana olisin. Noh, lohduttaudun sillä että oon ensikertalainen ja eikös ne liikkeet useimmiten tunnu siinä rv20 paikkeilla. 5.päivä päästään vasta neuvolaan tarkistamaan tilanne, odottavan aika on pitkä!
Tänään ois tarkoitus lähteä sukuloimaan kun on harvinainen vapaapäivä molemmilla :) Siruko jatkaa matkaa ja toivottelee hyviä vointeja kaikille!

-Siru- rv15+6
 
Mä en enää noihin uskomuksiihin usko...sen mukaan meillä pitäs olla tyttö-poika-tyttö :kieh: :kieh: Mutta kun meillä on 3 poikaa :LOL:
Ainoo, joka on pitäny paikkansa, on se kiinalainen kalenteri hedelmöitymisestä/äidin iästä =) Jokaisesta noista se on poikaa luvannu, niinkun on tullu...nyt se lupas tyttöä :eek: Saas nähdä...

Ultrassa viimeks mulle tuli tosi vahva poika-fiilis, kun sitä tyyppiä siinä ruudulla katto. Ihan kun olis joku jalkojen välissä heilunuki välillä (juu voi olla napanuora!!) tai sit oon nähny/kuvitellu omiani.
En oikeestaan kyllä osaa ees muut ajatella, kun että poikahan meille taas tulisi....kaikkea vaatteita, tavaroita yms kattelen vaan poikien väreissä jne. Todellinen ihme olis, jos tyttö tulis =) Miehen suku on niin poikavoittosta, et melkeen lottovoittoon vois verrata :LOL:
Mutta ens vuonna sen sitten näkee... =) :heart: :heart:

Suurperheenäitylille hurjasti tsemppiä punktioon ja etenkin tulosten odotteluun, se jos mikä on varmasti ressaavinta :hug:

Naamankukinnasta oli myös juttuja. Mulla on normaalisti aika hyvässä kunnossa iha, mut nyt on sillon tällön tullu muutamia pieniä finnejä sinne tänne, otsaan tai leukaan. Mut eniten mua ottaapäähän MUSTAPÄÄT joita on naama täys!!!
:eek: :eek: :eek:

Huomenna olis se työterveyslääkäri. Saa nähä antaako saikkua. On eri lääkäri kellä oon yleensä käyny :/

Kuinka kauan saa muuten olla saikulla täydellä palkalla, ennenkun tippii korvauksille?????? :wave: :wave: :wave:

Jahvetti 16+3 :D
 
Kiva kiva! Täällä keskusteltiin aikaisemmin kun pahoinvointi tullut takaisin niin nyt kahtena aamuna, eilen ja tänään, tullut kaikki ylös 5min. sen jälkeen kun aamupalan saa syötyä :x Tällaista pahaa oloa ei täs raskaudes viel oo ollutkaan, aikasemmilla viikoilla ol sellaista koko päivän etomista muttei tarvinnu pyttyyn pahemmin nojailla... Onneks ei sentään koko ajan oo paha olo.

Ei olla vieläkään kerrottu kenellekään läheisille, vanhin tyttö kertoi mun äidille, aateltiin et ei kerrotakaan, huomatkoon sit ite ketkä huomaa. Anopin kanssa täl hetkellä vähän kireää, niin miehellä kuin mullakin, jotenkin ei halua senkään takia sille kertoa. Se jäi kiinni pienistä valheista ja juhannuksena oli selittänyt koko mökkikunnalle meidän suhteesta sellaisia asioita jotka olin kertonu sille luottamuksella ja sit viel paisutellu asioita esim. et mies oli lyönyt mua, ja lukinnu talvipakkasella ulos, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa! Yhden väkivaltasen miehen kans joskus seurustelleena en todellakaan jää odottelemaan seuraavaa iskua tai anna ekaa anteeksi. Kova tappelu kyl silloin joulukuussa oli mut ei mitään tollaista ja se asia oli jo selvitetty ja unohdettu niin sit tää alkaa selostamaan miehen kuullen siellä mökillä tollaisia. Mä olin jo onneks lähtenyt lasten kanssa kotiin.

Niin ja eilen se soitti ja selitti et mun pitäis siirtää meidän tytön 3v-synttäreitä ens lauantaina tai pitää ne aamulla ennen klo12, siks ku hänen ystävällään on synttärit ja mun pitäis mennä sin keittiöhommiin. Se oli tainnu unohtaa koko lapsen synttärit...Arvaatteko suostuinko? Oli aika kolea puhelun lopetus...

Joo no tulipahan purkauduttua :D

Tsemppiä kaikille ultriin ja seuloihin ja muutenkin jaksamisia! :flower:

Victoria ja joku 13+5
 
Iho kukkii täälläkin. Iljettäviä finnejä yläselässäkin :$

Mun veli sanoi, kun näki ultrakuvan, että ilmiselvä poika :D Saapi nähdä sitten.. Edelleen haluaisin sukupuolen selvittää, mies hannaa...

Juu ei tullut mahavaivoja siitä majoneesista =)

Suurperheen äityli valitteli päänsärkyä. Mulla on myös toisinaan ollut, luulen että johtui niistä helteistä. Ei tullut varmaankaan juotua tarpeeksi päivän mittaan. Panadolia joutunut välillä ottamaan. Eihän se kiva ole kärsiä.

Mulla oiskin siivouspäivä tänään edessä. Mies lähti just töihin.
 
JAHVETTI:
Oletko löytänyt sen kiinalais "höpötyksen" netistä,laitaisitko linkkiä?
Olen hurahtanut kaikenlaisiin ennustuksiin huumori mielellä ja kaikkea on kiva kokeilla ja katsoa pitääkö yhtään paikkansa ;)

Mulla on pitänyt sormus ennustus tähän asti kutinsa..
Tyttö-poika-tyttö- ja tän nelosen pitäis olla tyttö ;)
Mutta saas nähdä sitte.

Meillä on La todella lähekkäin mulla 1.2..

RV 16+2
 
Uska,ja muutkin, tässä tää taulukko :D

http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html

Tää on siis pitäny jo 3 kertaa kaikkansa... :D
3 kertaa siis povas poikaa, jotka onkin jo olemassa...nyt tyttöä, saas nähdä, itse en oikei usko :whistle: ;) :LOL:

Uska, meitä nelosen odottajia onkin yllättävän paljon tässä pinossa =) Minkä ikäsiä sulla on isommat? Meillä 2/98, 4/00 ja 4/03 syntyneet...eli 9v, 7v ja 4v =)

Jahvetti 16+3
 
Heippa kaikille!

Vieläkö saa liittyä joukkoon mukaan? Helmikuista siis meillekin odotellaan, laskettu aika on 18.2 ja Kymenlaaksossa majaillaan eli Koks:iin lähdetään kun aika koittaa. Toinen lapsi tulossa, ennestään löytyy 11/05 syntynyt poika. Nytkin on olo että saattaisi tulla poika, tosin ekasta veikkasin tyttöä, joten ei ehkä luotettavimmasta päästä tämä ennustus. Itselläni kyllä naama kukki ensimmäisessä raskaudessa ja poika siis tuli, tässä toisessa raskaudessa sama homma ja muutenkin oireet pahoinvoinnista alkaen samat. Saa nähdä selviääkö rakenneultrassa kumpi on tulossa..!
 
Jahvetti:
:D Mulla taas toi ei pitänyt paikkaansa muuta kuin kolmosen kohdalla :D
Eli esikkon pitäisi olla poika ja kakkosen tyttö :D

Meillä 3/02 5/04 5/06
Elikkä 5v. tyttö 3v. poika ja 1v.tyttö.

Ai täällä on muitakin 4 odottajia,kiva juttu =)


 
Kävin taas kattoo ton taulukon, ennen oon pikasesti vaan kattonu että eipäs pitänyt paikkaansa. Nyt sitten koitin laskeskella että millos toi neiti onkaan saanu alkunsa ja katoin uudelleen niin pitihän se paikkansa!

Eli tälläkerralla tulee sitten poika... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Uska,ja muutkin, tässä tää taulukko :D

http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html
Katsoin tuolta ja kaks ekaa on tyttöjä niinkuin taulukon mukaan pitäiskin olla ja tää tulokas pitäis olla poika, saas kattoo nyt sitten.

Oon alkanut olee vähän kahden vaiheilla et kysynkö ultrassa sukupuolta vai en. Sit miettii et jos ei pidäkään ultran ennustus paikkaansa et pettyykö sitä sitten jos tytön sijasta tuleekin poika tai päinvastoin. Mies ei ky halua tietää etukäteen. Jotenkin ehkä turvallisempaa jos ihan vaan omien tuntemusten mukaan arvailee, tosin mul ei viel oo mitään tuntemuksia sukupuolesta. Eikä ollu tokastakaan. Ekasta näin pari kertaa unta et meil on tyttö, niinkuin nyt onkin. :)

Odotellaan täs et kuopus herää päikkäreiltä ja lähdetään sit syömään ja miehen isovanhemmille sunnuntaikahville.

 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Heippa kaikille!

Vieläkö saa liittyä joukkoon mukaan? Helmikuista siis meillekin odotellaan, laskettu aika on 18.2 ja Kymenlaaksossa majaillaan eli Koks:iin lähdetään kun aika koittaa. Toinen lapsi tulossa, ennestään löytyy 11/05 syntynyt poika. Nytkin on olo että saattaisi tulla poika, tosin ekasta veikkasin tyttöä, joten ei ehkä luotettavimmasta päästä tämä ennustus. Itselläni kyllä naama kukki ensimmäisessä raskaudessa ja poika siis tuli, tässä toisessa raskaudessa sama homma ja muutenkin oireet pahoinvoinnista alkaen samat. Saa nähdä selviääkö rakenneultrassa kumpi on tulossa..!
Hei Hilunen! Kiva saada lisää Kaakonkulmalaisia listoille :) Meitä KOKSissa synnyttäviä onkin jo nyt sitten.. 5? Jos vaikak joku edes sattuisi yhtäaikaa synnärille. :)

 
No ton kiinalaisen ennustuksen mukaan meille olisi tulossa tyttö..
Mikäs siinä, tosin jostain syystä toivon silti poikaa. Jotenki ois silleen kiva miehelle, sais tehä "poikien juttuja" lapsen kanssa. Toisaalta tyttö kiertäis mieheni taatusti pikkurillinsä ympäri..

 
No ton kiinalaisen ennustuksen mukaan meille olisi tulossa tyttö..
Mikäs siinä, tosin jostain syystä toivon silti poikaa. Jotenki ois silleen kiva miehelle, sais tehä "poikien juttuja" lapsen kanssa. Toisaalta tyttö kiertäis mieheni taatusti pikkurillinsä ympäri..

 
tytölle iski viime yönä korkea kuume ja pitää vieläkin. päivystykseenkin jo soittelin ku ei meinaa laskea. Luulen et hampaat kiusaa pientä. :(


katoin kans ton kiinalaisen jutskan ja mulla se ei pitäny paikkaansa. pojan piti syntyä ja tyttö tuli. nytkin poikaa tulollaan..katotaan miten käy.

suurperheenäitylille :hug: ja tsemppiä punktioon!

Mulle on nyt josstain syystä hiipinyt takaraivoon kysymys et mitäs jos kaikki ei ookkaan kunnossa? musta ei tunnu yhtään et oisin raskaana. otsa vaan kukkii täynnä finnejä. :|

nyt neitiä hoitamaan.
 
Moikka taas toooosi pitkästä aikaa!!!

eli tänään käyty nt-ultrassa ja kaikki hyvin,ei turvotusta ja kädet,jalat ,aivot ja nenä paikoillaan!! Huh,joko nyt alkais pikkuhiljaa tosissaan nauttimaan tästä raskaudesta ja lopettais panikoinnin...


T:Hanni & Helmi 12+5 jo !!

ja vielä tohon kiinalaiseen juttuun ni meillä poika ja tyttö pitäny täysin paikkansa ja nyt lupailtiin tyttöä ja olo myös "tyttömäinen" =)
 
c81
Mie jouduin taas päivystykseen runsaan vuodon takia. Hematooma istukassa ja saikkua kaks viikkoa :( Mutta toukka pomppi ultrassa, sillä toistaiseksi kaikki hyvin. Mie sitten vaan olen ja makaan sohvalla! Ehdinpä kolme tuntia loman jälkeen töissä olemaankin..
 
minä kans kärsin noista päänsäryistä päivittäin, tosin mulla on aina ollut migreeniä ja tämä on just sen tyyppistä. panadol auttaa kun ajoissa hoksaa ottaa! sellaista kyselisin muilta että onko tietoa voiko kipugeelejä kuten mobilat, zon, kylmägeeli yms.. käyttää? jostakin luin että vereen imeytyviä voiteita pitää välttää, mutta oiskos nuo kuitenkin suht turvallisia?
Jahah, huuhaa lupailee tyttöä :) siltä kyllä ultrakuvakin näyttää! Ens kuussa se saadaankin selville.
-Siru- rv16+0
 

Yhteistyössä