**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Pusuapina, (tais olla joku muukin???) kun ollaan samalla alalla, niin sä varmaan tiiät, että kauanko saa olla sairaslomalla, ennenkun tippuu korvauksille?? :whistle:

Ois kiva, jos tietäsit...en löytäny ees tessistä *sokea* :kieh:
 


Bongasin netistä varmasti mukavaa mammaliikuntaa Kuopiossa, BAILATINO MAMA :attn: :attn: :attn:


Käykää kurkkaamassa lisää osoitteesta: http://www.tanssiseurajetv.fi

--> bailatino --> bailatino mama

...alkaa vasta 14.10, kun tuolla ohjaajalla tällähetkellä olikos se 3viikkoinen muksu, eli mammalomailee hän vielä jonkin aikaa hyvällä syyllä. Mutta sitten tanssahtelemaan =) ilmoitin eilen itseni illalla mukaan, tulkaa te muutkin helmikuiset, niin on mukamas jonkinsortin tuttujakin samanikäisillä mahoilla varustettuna mukana!!!

terkuin Piiju 14+6
 
Moikka kaikille!

Piti tuo Hannipupun linkki käydä tsekkaamassa, aika laihalta meidän kaveri toistaseks näyttää ;) Toisin kuin mun maha, se on kyllä niiiiin turvoksissa taas tai lieneekö nyt tullu se oikeakin kasvupyrähdys. Olo on muuten tosi hyvä ja ihan jopa energinen, mutta tää jatkuva NÄLKÄ on jotain uskomatonta! Siis mun on saatava vähintään kolmen tunnin välein jotain kunnon syömistä, muuten alkaa heikottamaan ja tuntuu, et ihan pyörtyy. Tuntuu naurettavalta, kun esim. on syöny kunnon aamupalan ja sit vetäny parin tunnin päästä banaanin välipalaks ni jo ennen lounasaikaa meinaa pyörtyä nälästä :LOL: Vaa`an mukaan en oo kuitenkaan lihonut kun sen pari kiloa kesän alusta lähtien. Onko muilla ruokahalu lisääntynyt lähes tuplasti??
 
Jahvetti löysin paperin jossa jotain sanotaan, varmista nyt asia kuitenki, mutta tällasta tietoo löytyi:

Palkallinen sairasloma
0-1 vuotta työssä -> 4 viikkoa
1-5 vuotta työssä -> 5 viikkoa
5 vuotta työssä -> 3 kuukautta

Hyvä että tuli puheeksi, jos vaikka itsekin tarvitsen kyseistä tietoa pian.. Toivottavasti en, mutta... kuitenkin.

Meillä vauvan kutsumanimeksi on huomaamatta tullut Se :D Aina kun pikkuinen tulee puheisiin niin lauseet menee suunnilleen, että : "kun Se syntyy niin..." ja "Siitä tulee..." ja "Sille pitää hankkia.." =)
Ollaan sellasia ihmisiä (tylsiä kenties) että tuntuis jotenkin teennäiseltä keksiä väenväkisin nimi jollekin, josta ei vielä tiedä juuri muuta, kuin että se on olemassa :)
Mutta voi olla, että yllätetään kaikki ja vielä tässä mahan kasvaessa ohimennen jotain keksitäänkin ...

Se ennustus että isompi vasen rinta povaa tyttöä, vai miten se oli... Noh, meikäläisellä on ollut noin 12-vuotiaasta oikea rinta niin näkyvästi isompi, että oon ehkä tuomittu saamaan pelkkiä poikia :D Mites se sopii yhteen tän mun kukkivan naaman kanssa ? :eek: :p

Mulla on vähän sellanen huoli, että kun neuvolat jänskättää sen takia kun mulla ei oikeastaan ole mitään kysyttävää siellä. Pelkään aina että neuvolakäynnit loppuu viidessä mnuutissa, jos en osaa kysyä mitään tai keskustella "syvällisiä". Kun mulla ei oo hätää, eikä tunnu vauvallakaan olevan. Huomenna toka neuvola...

Sit kun on se ymmärtämätön neuvolan täti niin olen myös harkinnut, jos pääsisin naapurikunnan neuvolaan, sieltä se sijainen oli ja kun nää kaks käpykylää tekee yhteistyötä, meinataan yhdistääkin, niin ajattelin jos uskaltaisin kysyä pääsystä mieluummin sille toiselle...
Koska toi meidän täti saa mut lähinnä epätietoseks ja hämmentyneeks, se sijainen tuntu niin osaavalta ja johdonmukaselta meijän tätiin verrattuna... :| Kun ne käyvät kuitenkin sieltä toisesta kunnasta täällä ultrissa ja niin pois päin... niin haittaisko tuo, jos minä siellä kävisin penkkejä kuluttumassa kerran kuussa...

En malta enää oottaa vauvan potkuharjotuksia, voi olla että vielä menee viikkoja, mutta oon jo kärsimätön! :D
 
:headwall: mulla on sika raskas työ.. rappuja saa juosta päivässä 8 tuntia eestakas ja kantaa sankkoja ja välineitä.. siis olen rappusiivooja! :eek: Mitenkähän kauan tätä jaksaa maha alkaa olla jo isohko ja jalat ihan säpäleenä! :'( Tuntuu että iltaisin supisteleekin vähän.. voikohan se olla mahdollista? En muista että edellisissä raskauksissa ois näin aikasin supistellu.. Kohta neuvolaan saas nähdä mitä siellä sanovat... :/
Tarppa 16+0
 
Pusuapina, oi kiitos!!!!! :hug:
No mullahan olis ton mukaan toi 5 viikkoa...vaan, pöh :kieh:
Mut kumminkin, niin tiedätkö, että onko se 5 viikkoa/vuosi/kalenterivuosi vai 5 viikkoa yhtä soittoa, vaikka 3 kertaa vuodessa 5 vko pätkä? :/
Tässähän sit pitäs jaksaa vaikka kuin pitkään vielä...lokakuun lopulle ainenkin...jos marraskuun lopulta alottas jo äippiksen 50 päivää ennen la:ta...no katsellaan =)
 
Hitto, nyt ottaa pannuun :kieh: . Oli eka neuvola tolla oikeella tätillä, eli sen sijaisella, tai sijaisen sijaisella, who knows! Oli kyllä niin kolkko nainen ku voi olla. Laitto vaa mittarit käteen, naputteli tietsikkaa, nappas hempan, naputteli, kuunteli sydänäänet, naputteli, ja lopuks, ni, oliks sulla viel jotai :eek: . AAAAAAAAAARGH |O . Ku mulla oli päässä hirmunen lista mitä piti kysyy ja muutenkin kaipasin juttelua, ni arvatkaa vaan, jos vastassa on tollanen, ni kaikki kyllä unohtuu ja ei ees tee mieli jäädä pidemmäks aikaa. No kysyhän se, että onks sulla jotain..aika tympeesti sivulauseessa. Luulis tollasen vastavalmistuneen tietävän, missä tilassa henkisesti odottavat on. Ei tommonen tuntunu kivalle. Tekis mieli soittaa perään ja alkaa kyselee ne mitkä unohtu ja sanoo vaan, että oli nii vaikeesti kohdattavissa, että tarttee sit puhelimessa hoitaa.
Kaikki oli ok, paineet tm. Paino vaan oli aamusesta noussu 1.5kg :eek: . Joo, mä oon käyny aamusin enne aamupalaa ja aina samaan aikaa omalla vaa'alla, joka näyttää samaa, mitä ainaki lastenneuvolan vaa'at, 100g tarkkuudella. Ni nyt tää neuvolan vaaka näytti sit hme lukemia, kävi ärsyttää..no, mennää sit pari kiloo läskimpänä tuolla papereissa, ite kyllä uskon omaan vaakaan.

Sori purkaus, oon vaa niiiiiiiin :kieh: :kieh: :kieh: . Ku ootin tota neuvolaa.. :'(

:heart: nelli&pulla 15+5
 
Onpas ollut päivä :(. Aamulla töihin lähtö hieman myöhentyi koska oksu taas lensi. Mä oksentelen nykyään silleen röyhtäisemällä, yök.. Ei muuten mikään voileipäkeksien syöminen sängyssä auttanut! Sit bussimatkakin katkesi koska piti kesken kaiken jäädä pois ja juosta pöpelikköön oksentamaan. Töissä mua on oksettanut, nälättänyt ja nyt nukuttanut.. Housut painaa vissiin palleaan tai jotain. Luojan lykky tuuraan tänään ja huomenna yhtä toista tyyppiä joten mun kannalta nää on "aivot narikkaan"-päiviä. Onneksi ei ole tullut enkunkielisiä puheluita..

Työkaverit on lohduttaneet että jossain vaiheessa pahat olot loppuu. Yhdellä loppui kun viides kuukausi alkoi, toisella kesti kuudennelle kuukaudelle..
Vois jo loppua! rv. 15+2 jo meneillään =)

 
Piipi79 mulla on ihan sama, paitsi että puolentoista-kahden tunnin välein. Tänään eka kerran työkaveri kettuili, että "Ja välipalaa!" Syön oikeasti koko ajan, mutta en ole lihonut.

neIMH jos kävit kotona vaa'alla ilman vaatteita ja tyhjällä mahalla, niin tottahan painat pari kiloa enemmän vaatteet päällä ja syötyäsi ja juotuasi.

Miina 13+6

HUOMENNA ALKAA TOINEN KOLMANNES!!!!
 
Miekin kävin tekemässä tuon vauvatickerin, profiilissa näkyy (tai sitten ei) :) Aikas rumia meiän masuasukit onkin... :/ Laihoja humanoideja :x Noh, syntyyhän ne sitten vähän kauniimpina :D

Päivällä veti inhasti suonta jalkapöydästä :( Villasukat jalassa täällä olen sitten hyörinyt, ihanasti lämmittää, eikä vetele enää :)

Rupesin neulomaan Takulle hupparinuttua mustasta langasta. Virkkaan selkään sitten pääkallon reisiluineen. Kaikkea hempeänväristä on jo tullut neulottua niin ajattelin vähän repästä. Purin justiinsa yhdet t.sin.-vaal.sin.-vihr.-lime- raidalliset villahousut, kun lahkeista tuli niin kamalan kaposet. Kunhan tuon nutun saan valmiiks niin teen uudestaan. Onkohan tää kutomisvimma sitä pesänrakennusviettiä? :eek: Viikossa on valmistuneet kolmet villavaippahousut ja tänään alotin sen nutun...

mimo ja Takku 16+1
 
http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Vinja&year=2008&month=2&day=24&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"></embed></object>


No onnistuhan se vissiin vihdoinkin...
 
Mitähän ylimäärästä tonne oikein jäi?? No, olkoon siellä kun en niitä poiskaan osannu ottaa...

Täällä väsymys jatkuu. Nyt lähetään naapuriin suihkuun, omaan kun ei pääse pariin viikkoon. Eiköhän tän suihkuttomuuden kestä kun tietää että senjälkeen sitten onkin kivaa käydä!

Vinja ja Urmi 13+1

Ainiin, mitä ton tickerin sivussa olevat numerot tarkottaa? kun siel oli joillain 23 5 ym?
 
sama täällä nälän suhteen, massu murisee vähän väliä! oon ihmeissäni, minä kun en koskaan oo tuntenu kunnollista nälän tunnetta. jollain ihmeen keinolla paino on pysyny hallinnassa, alkuraskaudessa tosin meni alas päin 2kg. Eli takaisin oli edelliseen punnitukseen mennessä tullut 2,7kg, nyt varmastikin jo vähän enemmän. maha tuntuu levinneen joka suuntaan, on tosi iso olo.
-siru- rv16+1
 
Meillä oli tänään neuvola ja kuultiin ekaa kertaa sydämen äänet! :heart: :heart: :heart: IHANAA!!! Oli vaan astetta liukkaampi kaveri; aina kun terkkari löysi äänet, ehittiin hetki kuulla ja sit kaveri liukeni jo karkuun. :D Ikävää, että sulla nelHM on ollu tollanen neuvolakokemus. :hug: Persiistä! Ja neuvolankun nimen omaan pitäis olla aina myönteinen kokemus.
 

Yhteistyössä