**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Mä unohdin mainita että eilen neuvolassa mut punnittiin ja olen noin kuukaudessa laihtunut 3 kiloa :attn:. Vähänkö oon iloinen :)

Mulla on vissiin hullu mielikuvitus koska mammahousut saa mut jostain syystä haluamaan seksiö :whistle:. Laiton tänään ekaa kertaa mammahousut töihin ja töihin lähtö viivästyi hiukan kun oli pakko harrastaa seksiä. Mies oli tietty äärimmäisen iloinen :D
Tosin alavatsassa juili sen jälkeen mutta se ei nyt haittaa..
Mammahousuissa mahaa ei yhtäkkiä näy ollenkaan, nää kyl on semmoiset joissa on kivasti kasvuvaraa.

 
nelHM, sepä se, kun ei VIELÄ ois aika jäädä pois...kuvittelin, e toisin jaksanu ainakin johonki 25 viikolle saakka...ja sit mahollisesti alottanu äippäloman 50 päivää ennen la:ta jne...se väli saikulla...mut eihän tälle oikeesti voi mitään.
Kun en pysty nostaa enää niin, että tukisin laatikkoa vatsaani ja selkä olis suorana, vaan mun on kannettava se laatikko lonkan päällä (tosi fiksua!!) tai sitte oltava kumarruksissa selän varassa ja retkottaa laatikkoa käsissä! Siitäkös selkä on äityny. Ja kun oon hukkapätkä, niin laatikkoja pitäs väliin, ku on enemmä tavaraa, niin nostaa kasvojen korkeuteen...oujee :whistle:
Tuo nostelu ja kyykkiminen saa supistelemaan...samoin autolla ajo pomppuisilla pikkuhiekkateillä...
Jos tässä sais nyt edes huilittua selän kuntoon ja pääsis kuunvaihteen yli, niin vois sit taas jotain kehitellä...jos ne keksis mulle jotain "paperin pyöritystä" vaikka :LOL:
Ei tarvis ihan viel loppuun asti olla pois... =)

Jahvetti 16+1 JO :heart: 17. raskausviikko
 
Jepsu, mullon aina ilmavaivoja :D Mutta itseasiassa nyt raskaana ne on rauhottunut, johtuen kenties siitä ettei enää vaan jaksa syödä niin paljon ruisleipää per päivä ku ennen =) Ja karkkilakon uskon auttaneen...

Painan muutes nytte lähes kolme kiloa vähemmän kun kaks viikkoa sitten ultran aikoihin vaikka syön ihan samaan malliin? :eek: Voiko tässä vaiheessa siitä olla jotain haittaa, vai pitäiskö vaan syödä enempi? toisaalta nyt on parin viikon ajan töissä joutunut harrastamaan rankempaa liikuntaa ku yleensä, että jospa vaan en ole aiemmin liikkunut tarpeeks... Enkä kyllä ookaan, olin lomalla ihan sikalaiska :ashamed:

Mulla oli eka neuvolassa hemoglobiini 126 vko 8+1 ja viime neuvolassa 123 vko 12+4. Luulin että noi on ihan normeja, kun ei terkka sanonut mitään? kun joku sanoi että toi on jotenkin liian alhainen... ?

Mistä minä mitään tiedän....
 
Joo. Mulla oli nuorena hemoglobiini todella alhainen (kuulema) eli alle 120. Sitten tupakoinnin yhteydessä se nous 149:ään. raskaaks kun tulin ja lopetin tupakoinnin se ensin laski 123, sitten 110. Raskaanaollessa tietty aina on alhaisempi hb, mutta silti aloin rautaa syödä.
 
pusuapina, niinhän se onkin, että hb on naisilla yleisesti ottaen normaali, jos se on 120-150 välillä. Mutta kun se on tosiaan yksilöllistä...

Raskaana ollessa hb voi kai tippua tuonkin ali ennen kuin mitään rautoja edes ehdotellaan. Mutta tietty sitä seurataan yksilöllisesti normaalilukemiin verraten :)

Niin ja mietin omaa hb:täni, se kun on normaalisti aina ollut reilusti yli 130! Eli laskua oli tullut jo eka viikkojen aikana...
 
Kaikki hyvin. Pienen sydän jyskytti 150 ja neuvolatäti sanoi että vilkaskin kaveri on. Painoa oli tullut 8-9vkossa 200 grammaa..tosin kävin tuon mittauksen jälkeen antamassa pissanäytteen niin tais nekin haihtuu ;) Hyvähän se on ettei liiemmin nouse ku tuo elopaino on jo muutenkin aika korkeella. Hemoglobiini oli 121 ja viel ei rautaa tarvita vaikka laskenu onkin..verenpaineetkin miulla aina laskee entisetään kun olen raskaana..ja tekee viel huteramman olon..ne oli 109/68..
Miekin voin edelleen pahoin miltei joka päivä..tosin en oo enää oksennellu. Noi kuumat kelit oli aivan persiistä ja mie aattelin että en jaksa..töissä oli ihan kamalaa kun oon yhdessä pienes huonees koko 8-10h missä pieni tuuletin vaan ilmaa liikuttaa. Päätäkin on särkeny jokapäivä :(
Maha täälläkin mukavasti kasvaa..jotenkin tuntuu vaan että tää leviää jokasuuntaan tälläkertaa..samoin kuin tuo peräpää :LOL: Ja naama kukkii..eli todella hehkeänä täällä ollaan.
:|
Ensi maanantaina olen nyt sitten menossa sinne lapsivesipunktioon..Pitäkäähän peukkuja että kaikki on ok (niin kyllä itse uskon mutta kyllähän tuo silti jännittää ja hiukan pelottaakin) samalla aion kysyä pienen sukupuolta :) Pari vkoa sitten tuloksia kait odotellaan..
 
Käytiin kaupassa ja nyt oon ihan rampa :x Mun piti siivota, mut taitaa jäädä. Jos lakanat vaihtas, et pääsis saunan jälkeen puhtaisiin :D Ei nuo roskat tuolta mihikään karkaa...tai jos karkaa, niin hyvä vaan :LOL:

Mein isäntä on seonnu |O Se on nyt 2 päivää tohkeissaan höpöttäny, kuinka se vuokrais tästä samalta kadulta yhen vapaan tontin ja tekis siihi meille uuden kodin...ihan en oo viel lämmenny ajatukselle, vaikka se kyllä houkuttelis ;) Tilaa kun on nytkin jo hiukan liian vähän...saa nähä emneekö se ens viikolla varaamaan sen tontin!!!! :eek: :eek:
Syy siihen, etten vielä ajatukselle lämpene, on se, et rakennettiin tämä talo vasta 4 vuotta sitten ;) :kieh: :kieh: Tämä oli vasta eka kesä, kun saatiin nauttia täysin valmiista talosta ja pihasta etenkin :kieh: Mutta mutta...elämä heittelee :whistle: ;) ;)
Sillon, kun alotettiin, niin pojat oli 2vko, 3v ja 5v ikäsiä...nythän nuo on jo ISOJA 4½, 7½ ja 9½...ja sit olis vauva...että helpompaa siinä mielessä kyllä mul vois olla ;) Kassellaan kassellaan...

No niin, meni vähän ohi aiheen :LOL: :LOL:

Jahvetti 16+1
 
Tiedänhän sen itsekin... Mieskin alkaa jo olla kypsä mun joka iltaisiin puheisiin, että vauvalla on varmaan jokin hätänä. Voi kunpa alkaisikin pian liikkeitä tuntua!

Minkäs sitä ihminen luonteelleen voi, aina olen ollut stressaaja/asioiden pohtija :ashamed: Ja edellinen raskaushan meillä oli se tuulimuna.

Kätilö np-ultrassa sanoi, että nyt tosiaan viimeistään kannattaisi alkaa uskoa, että kyllä siellä elävä terve vauveli on. Positiivisia ajatuksia kehiin :heart:

Viikon päästä alkaa loma!! Sitten etelän aurinkoon masua kasvattelemaan =)

[/b]Ainiin, tervetuloa uusille!!
 
Heipsansaa kaikille!

En olekaan ehtinyt muutamiin päiviin kirjotella. Luin kyllä kaikki viestit, mutta en taas muista juuri mitään niistä :headwall: .

Mutta, niille joilla oli ilmennyt huolenaiheita, niin tsemppi :hug:!

Me oltiin eilen toisessa neuvolassa ja päästiin ekaa kertaa kuulemaan sintin sydänääniä :heart: . Siellä se pompsutteli menemään 170:ä. Mulle ei kyllä terkka sanonut, että ois jotenkin erikoisen korkeat nuo, totesi vaan yleisesti, että sikiöiden syke on nopea. Mua alkoi kyllä naurattaa niin, ettei niitä kovin kauaa seurattu, kun aina nauraessa se vehje tietysti alkoi "ärjyä" oikein kunnolla :LOL: .

Maha on täällä kasvanut ihan viikon sisällä aika huimasti, alkaa jo hiukan näyttää vauvamahalta. Samaa tahtia on hellittänyt jo paha olokin. Tietysti nyt taas kun kehuskelen, niin alkaa taas :( . Mutta oksentaa ei ole siis tarvinnut onneksi kuin alkuviikolla kerran.
Oksentelu oli kyllä verottanut pari kiloa painostakin, kun eilen neuvolassa punnittiin, mutta eipä tuo haitanne, kun ruokakin alkaa taas maistua, joten eiköhän tuo pian ole kiinni kurottu.

Mitäs muuta...eipä kai mitään, kirjoittelen lisää jos tulee jotain lisättävää mieleen...

Mirtsu + sintti 15+6
 
Sain eilen aivan mahtavan yllärin! Tulin töistä kotiin klo 18.30 ja vastassa oli tupa täynnä ystäviä! Mies oli järjestänyt minulle kaikessa hiljaisuudessa yllätyssynttärit. Merkkipäivä on oikeasti vasta tänään, mutta täällähän minä pakerran töissä... Aivan ihanaa! Pöydässä iso mansikkakakku ja voileipäkakku, ruusuja ja alkoholitonta kuplivaa :heart:
Ollaan oltu yhdessä 13 vuotta ja tämä oli eka kerta, kun mies teki jotain tällaista. Olen vieläkin aivan ihmeissäni ja niiiiin iloinen & onnellinen.
Oli tainnut mies katsoa, että vaimo raasu on niin ryytyneen oloinen päivästä toiseen, että kaipaa vähän piristystä.

Olo muuten suht hyvä, mutta koko päivän on suppaillut. Onneksi tämän iltavuoron jälkeen on 4 päivää vapaata =)
 
Laihtuminen johtuu varmaan terveellisemmistä ruokailutottumuksista. Itse en haluaisi laihtua, koska silloin ravinto tulee vanhoista ihrakertymistä, joissa voi olla vaikka mitä raskasmetalleja.

Mulla paino nousee koko ajan, mutta ympärysmitoissa ei näy mitään eroa. (Mittaan kerran viikossa rinnan-, vatsan- ja lantionympäryksen.) Kai se sinne kohdun sisälle sitten menee. Ja nestettäkinhän keho kerää.

Koko ajan on nälkä. Syön kahden tunnin välein.

Miina 13+2
 
Huomenta =)

Markkinoilla tuli käytyä ja sinne suunta myös tänään. Illalla mummu ja pappa tuli vahtimaan muksuja hetkeksi kun käytiin miehen ja mun ystävän kanssa vähän ajelemassa. Tarkoitus olis tosin lähteä miehen kanssa kaksistaan mutta eipä tuo mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Baariin en jaksanut mennä kun oli hirmuinen jono ja näin jo painajaismaisia mielikuvia siitä väenpaljoudesta :kieh:

Meillevauva, hymyilyttämään alkoi kun kerroit miten mammahousut saa sut ajattelemaan seksiä :D

Jahvetti, älä huoli työkuvioista, kuitenkin sun ja pienen hyvinvointi on nyt tärkeimmät asiat =) Mä podin viime raskaudessa huonoa omaatuntoa myös kun selkä ja jalat reistaili ja jouduin myös jäämään saikulle ennen äippälomaa ja 4,5 kk ennen laskettua aikaa. Toki taloudellisista syistä aloitin äippäloman myös 50 päivää ennen ja pidin kertyneet kesälomatkin pois koska palkanveroista sairaspäivärahaa en olisi saanut noin pitkään.

Tsemppiä Suurperheen äitylille lapsivesipunktioon ja toivon mukaan tulosten odottelu palkitaa erittäin hyvillä uutisilla =)

Olipas Babygirlin mies järjestänyt ihanan yllätyksen =) Eli toiveita on että omakin mies vielä jaksaa yllättää kun meillä yhteiseloa 8,5 vuotta :LOL:

Miten tämä aika meneekään näin nopeesti, viidestoista viikko alkoi täälläkin :whistle:

Painosta olitte jutustelleet, mullakin oli viime neuvolassa vähän laskenut vaikka en sitä mitenkään ole yrittänyt. Olen syönyt vähemmän herkkuja kuin normaalisti johtuen ihan siitä kun tekee mieli kaikkea terveellisempää omenoista tomaatteihin ja porkkanoihin :D

Nyt lähden aamutoimiin :wave:

äitsy ja pieni 14+0
 
Mitenkä aamupahoinvoinnit voi alkaa uudestaan? Pahoinvointi loppui mulla tuossa 12 viikon paikkeilla, mutta nyt alkanut uudestaan.
Muissa raskauksissa mulla on pahoinvointi jatkunut koko raskauden tai sitten kun se on loppunut, niin ei ole tullut takasin.
Ihan outo juttu.
No maanantaina on neuvola ja voin kysyä sieltä, mutta aattelin kysästä täältäkin, onko muilla ollut vastaavaa.
Nyt 15+5 :wave:
 
^Mulla tiiätkö vähän samanmoinen juttu :/ Luulin jo että nyt se oksentaminen on jo historiaa ja nyt sitten taas... ärsyttää aikalailla. Mistä lie johtuu?

Mulla tuli mieleen että liekö stressillä jotain osuutta asiaan?? Jos on auvoista tasaista arkea niin on parempi olo, mutta sitten kun tulee jotain yllättävää eteen, niin heti alkaa pahoinvointikin. Minä tosin olen ennen raskauttakin kärsinyt jännitys-maha-oireista... joten sinänsä voisi kai olla selitettävissä sillä? Tai en tiiä, ärsyttää vaan jokatapauksessa.

Piiju 14+3
 
babygirl aivan mieletön ylläri, varmaa olit ihan onskina ja säteilit.
Mun ukosta ei voi samaa sanoa. Mä oon vähä loukkaantunu sille, ku tuntuu, että sitä ei kiinnosta tää raskaus yhtään. Avauduin tänään, ja tietty otti tapansa mukaan itteensä. Ei voi kuulemma muuttua mun mieliks tai muutenkaan käyttäytyä toisin. Ku se ei kertaakaan oo kysyny, että miten voin, kuinka pulla voi.. Ompas masu kasvanu, saatikka että puhelis pullalle mitää :'( . Mä ootan iha yksinäni, ei sitä kiinnosta. Tai kuulemma kiinnostaa, mutta käsittelee asiat eri tavalla ku minä..AIJAAKO |O !! Musta ois kiva, jos voitas keskustella vauvasta ym häneen liittyvästä, ja välittäs mun voinnista. En tarttis ku yhen kiinnotuneen kysymyksen/päivä. Hää on kyllä aika jäyhä, epäromanttisin ehkä maan päällä, hiljanen, ei osaa ilmasta tunteitaa jne..iha kaikkee muuta ku mä. Mutta rakastan häntä, mutta tässä tilanteessa, vois ees yrittää vähän, sen lapsi, esikoinen viel!
Sori purkaus.

Muute olo taas hyvä, eipä mittää. Vähä väsyttää, ku normaalisti yöt saan nukkua, mut tuli nuorempi neiti kuumeeseen eilen, ni kahesti tais herätellä mua yöllä..tuli valvottua hiukan.

:heart: nelli&pulla 15+2
 
Siis puhuuko teidän miehet jo mahoillenne?? Ei mun mies vaan.. Se melkeinpä varoo vielä koskemastakaan siihen. Tässä yhtenä iltana se jalalla (se siis löhöää sohvalla niin että jalat on mun sylissä) hellästi "hieroi" mahaa. En mä kyllä odotakaan vielä mitään hellyydenosoituksia mahalle. Hyvä jos itsekään huomioin sitä mitenkään.
Vai vaikuttaako asiaan nyt se, että tää on esikoinen eikä aina meinaa edes uskoa että meille tosiaan tulee vauva? Toisaalta eihän se mies taida tajuta millaista on oottaa vauvaa..

Kyllä mä olen jo vähän puhunut ajasta kun vauva on syntynyt tai että pitää muistaa hankkia kaikenlaista myöhemmin syksyllä, silloin mies kyllä osallistuu keskusteluun.

Se mitä mun mies tekee, on että se huolehtii mun voinnista. Katsoo että en syö niitä kiellettyjä ruoka-aineita ja syön muutenkin terveellisesti. Ja on se ilmoittanut että jää lomalle kun vauva syntyy, jotta voi huolehtia musta.

Mut ei se multa joka päivä ole kysymässä kuulumisia.
 
Täällä olisi yksi odottaja lisää.
Viikkoja 16+1 olen tuntevani jo pienen pieniä potkuja..
Pieni epäusko liikkeitä kohtaan on,että mä vaan kuvittelen.
Tuleva lapsi on 4. pikkuinen :heart:

La 01.02. 4 lapsi Hys
 
Hei tytöt pitkästä aikaa :wave: Väsymys on niin täyspainoista, etten jaksa/viitsi tehä mitään muuta, kun löhötä sohvalla. Koneellakaan ei ole jaksanut hengailla. Milloin se hehkeä keskiraskaus alkaa?? |O :eek: Yövuoroon pitäis mennä tänään... Jos on hiljasta niin meen varmaan meiän pova-huoneeseen pötköttämään :D
Ruokahalu on edelleen aika olematon. Olin eilen illalla hoitamassa siskonpoikaa, 2,5v. Tehtiin ruokaa ja mie söin samankokosen annoksen kuin tää pikkujäpikkä :| Mukava ilta oli poitsun kanssa :heart: Oltiin puistossa leikkimässä, syötiin karkkia :ashamed: ja kylvettiin niin, että vesi loiskui eteisessä asti =) (poika päätti, että kylpyvesi vaihdetaan nyt ja kippasi täyden kylpyammeellisen kylppärin lattialle :/ ) Oltiin vellinlämmityksessä, kun sisko tuli kotiin.
Mie tunnen jo liikkeitä! :heart: Tällä viikolla on ruvennut tuntumaan muljahduksia ja töksähdyksiä alavatsalla. Ne aikasemmat "liikkeet" viikolla 13 tais olla vaan ilmaa :ashamed: Nää on ihan erilaisia. Kovin usein niitä ei vielä tunnu, mutta pari kertaa päivässä kuitenkin :D
Mies juttelee kovasti mahalle. Iltasin soittaa soittorasiaa miun mahan päällä ja sit juttelee vauvalle ja toivottaa hyvää yötä
:heart:

mimoniandra ja Takku 15+6
 
Heips!

Mie kävin eilen kapakassa, oli ihan mukava ilta, mitä nyt kapakka ängettiin ihmisiä täyteen nii piti vaihtaa vähän löysemmille vesille =) Ja tuli sekin huomattua että on yöllä pimeä ainakin, hui kamala!

Meillä mies huomioi vauvaa silittelemällä vatsaa ja puhuukin ja laulaa sille joskus iltaisi (laulaminen johtuu siitä että haluan että se laulaa sille nii sen on sitte pakko jotain yrittää
:D ) ja säpsähtelee jos vähänkään valitan vattakipua, johtuu varmaan siitä alkuraskauden vuotoista. Mut ei sekään hirveästi kyselemällä ala kyseleen että miten oon voinu. Kaupassa ku käyään nii pähkäilee vaan mitä syötäs ku sen mielestä en saa syyä muka enää mitään :LOL:

Mutta nyt syömään, ajateltiin lähtä ulos syömään ku nämä lauantait on tälläsiä völläämispäiviä.. vielä ainakin
:whistle:

Hyi, täällä ukkostaa :/
 
Hei pitkästä aikaa! Mä olen kyllä kovasti seuraillut teidän muiden helmien kirjoittelua, mutta omien kuulumisten kirjoittaminen on vaan jäänyt. Täällä voidaan ihan hyvin. Välillä tuntuu ettei olisikaan raskaana, olo on normaali. Joskus kuitenkin tuntee tuon vauvamasun ja tuntuu että sitä vaan vaappuu eteenpäin vatsansa kanssa.

Mulla oli paino tippunut viimeksi neuvolassa -2,5kg. Olen syönyt terveellisesti ja säännöllisesti. Aikaisempi herkkujen syöminen on jäänyt, niin sen takia myös paino pudonnut. Osasyy tietty on ollut tuo pienoinen pahoinvointi, jota joskus vielä tunnen tiettyjä ruoka-aineita kohtaan.

Ei meilläkään mies vatsaa paijaile, eikä puhele. Tietty syykin on selvä, en tosiaan tykkäisikään siitä...ainakaan vielä kun mun rasvamahasta ei selvästi vielä erota tuota vauvamasua. Tuo vatsa kun on itselle se ns. heikkokohta, jota normaalisti peittelee...ei sitä makkaroiden silittelyäkään sen vuoksi oikein kestäisi :D .

Ensi viikolla normaali neuvolakäynti, jospa sitten kuulisi masuvauvan sydämensykkeen. Viimeksi jäi kuulematta kun esikoinen alkoi epätoivoisesti itkemään. Ihmetteli että mitä tuo neuvolantäti tekee hänen äidilleen. Vatsa paljaana ja tuollainen rohiseva vekotin tuossa äidin vieressä. Ensi kerralla saadaan isäkin mukaan, joten onnistunee... =)

Vatsa on toisinaan kuin pesukone. Masuvauva tuntuu välillä heittävän kärrynpyörää pitkin päivää.

Kuinka paljon te muut helmet ajattelette tulevaa synnytystä? Itsellä mennyt aika huomaamatta tuon esikoisen kanssa ja ajatukset jääneet taka-alalle. Ensimmäinen synnytys toki jännitti kovasti, mut nyt tietää sitten paremmin mitä se on. Toki sellainen pieni pelonpoikanen välillä hiipii mieleen, mitä jos kaikki ei menekään niin kuin pitää... Vaik eihän sitä tästä elämästä muutenkaan tiedä, mitä huominen tuo tullessaan.

Nyt tyhjentämään pesukonetta...tänään oikein urakointipyykkipäivä. Iso pyykkivuori kertynyt, kun tuntuu että kasassa on kaikenvärisiä (osa uusia syksyn ale-ostoksia) vaatteita, joita ei voi laittaa keskenään :headwall: .

pilvipouta&masuvauva 14+5
 
Otin Hesburgerista salaatin mukaan. Tässä äsken aloin sitä syömään. Repäisin majoneesipussin auki, ja puristin salaatin päälle. Pussi olikin rikki toisesta päästä. Tursusi nimittäin sormille :(
Enpä sitä soossia saanut kaavittua pois salaatista, syön tässä parhaillaan.
Toivottavasti ei ole ollut kauaa rikkinäinen tuo pussi, ettei tule mitään ikäviä yllätyksiä.... Maistuu ja tuoksuu kyllä ihan normaalille.
 
Hellou!

Olipas meillä aamulla projekti, maanantaina alkaa pesuhuoneremppa ja kun tietsikka oli siinä vieressä takkahuoneessa niin se piti raijata "turvaan" pölyltä. No, ei siinä mitään mä kiskoin piuhat irti ja noita kevyempiä juttuja kannon meijän makkariin johka tää sitten laitettiin. Sitten olikin pöydän vuoro mutta eihän se sitten mahtunukkaan ovesta mitenkään päin! Eikun ikkunasta ulos ja talon toiselle puolelle ja toisesta ikkunasta sisään. Onneks sattu naapuri olemaan tossa sopivasti niin pyysin sen kantoavuksi, vaikkei tää pöytä kauheen painava oo niin en halunnu ottaa mitään riskiä niin hän kanto miehen kanssa tän. On ihan outoa että tää on nyt täällä, enhän mä osaa... :whistle:

Joku tossa kirjotteli että on pahoinvointi tullu takasin. Mulla kans tuli tänään tosi huono olo ja aattelin tietty heti et noniin nyt on mulleki tullu huono olo takas. Sitten hokasin että oli tuo juominen jääny vähän turhankin vähälle ja vedin vettä oikein kunnolla. Eipä menny kauaakaan kun olo oli jo huomattavasti parempi!

Mä oon niin innoissani kun mulla oikeesti rupee toi maha nyt näkymään!!! Kerrankin sitä iloitsee isosta mahasta kun sitä yleensä aina häpeää ;) Selkeesti on tosta navan alapuolelta pyöristyny (on muutki huomannu ku mä ite, miehelle tosin piti monta kertaa näyttää ennenku usko :LOL: ) mut tuntuu et toi ylämahakin on jotenki pulleempi. Mitenhän seki on mahdollista, vai oonko mä sopivasti ruvennu muutenkin lihomaan :eek:

Vaatteet on kyllä omituisia kun joissain ei näy ollenkaan ja taas toisissa tuntuu näkyvän tosi selvästi. Ehkä mäkin pääsen kohta mammavaateostoksille =)

Vinja ja Urmi 12+5
 
suurperheen äityli, Tsemppiä lapsivesipunktioon ja onnea matkaan!
Jos isomummoni "oppeihin" on uskomista, on teille tulossa tyttö ;) "Tyttö leviää ympäri pirttiä ja vie äitinsä kauneuden" :D
Eli maha leviää sivuille, ja naama kukkii, jos tyttö on tulossa.

Mulla tää on pitänyt aikas hyvin kutinsa. Perheen ainoa tyttö sai kasvot kukkimaan ja maha näkyi paremmin takaa kuin edestä. Nyt kyllä taas finnejä pukkaa, ja lantiokin on kovasti levinnyt, mutta eipä tuosta mahasta oikein vielä osaa sanoa ;)

 

Yhteistyössä