Helmikuun hehkeät 2011

Onnellinenx5: sulla onkin useampi keskenmeno takana :/ pahoitteluni niistä :hug: Sulla siis miehellä synnynnäinen sydänvika joka periytyvää sorttia? Meillä menee suvussa myös sydänvikaa (toinen isoveljistäni on kuollut 2kk:n´ikäisenä vakavaan sydänvikaan) joten meillä myös sitä suvussa (isälläni on sydänvikaa myös).

Lisäksi tuo halkio-juttu on ilmeisesti jossain geeneissä menevää (itselläni ei ole, mutta on halkiohin sopivia hammasvikoja ollut TODELLA paljon)
Kuulemma kuulun myös riskiryhmään yhden raskausmyrkytyksen ja 3 . raskauden kromosomipoikkeavuuden takia. Ja suvussa menee myös kaksosriskiä koska suvussa kivasti kaksosraskauksia... (miten on, kannattaisko hakee syntymättömän lapsen vakuutusta B) )

alkuraskauden ultrassa olin 3.raskaudessa jossa kaikki oli hyvin, mutta niskapoimu ultrassa sitten olikin se 6mm:n turvotus yms.
Kovin kiinnostaisi mennä, voisikohan sitä oman mielenterveytensä takia kysyy neuvolasta että mahtaisko ne katsoa.

 
Hei vain kaikille. Mahtuiskohan mukaan seuraanne? Perjantaina tehty haamu ja tähään vahvempi plussa. Olen 23 vuotias ja ensimmäistä yritetään. Naimisiin mentiin maaliskuussa ja raskaaksi tulin häämatkalla :) Synnärinä PHKS ja la noin 10.2.2011 (tästä en ole ihan varma kun ei täysin varmaa tietoa ovispäivästä).

Täällä näyttääkin pari tuttua olevan tuolta kuumeilupuolelta:D

MUOKS. Semmostahan tossa mietiskelin. Kun ollaan varattu matka Thaimaahan 12.12 2 viikoksi, eli mentäis viikoilla noin 30-32. Onko kellään kokemusta niin pitkällä lentämisestä? Matka on kuitenkin aika pitkä. Sallittuahan se sillon vielä taitaa olla?
 
Täällähän on porukka kasvanut valtavasti parin päivän mökkeilyn aikana, onnea kaikille plussanneille :flower:

Harmillisen paljon on meillä ollut keskenmenoja historiassa. Nyt toivotaan, että tarrasukat on hyvin jaloissa :heart:

Me oltiin siis perheen kanssa vkl:n mökillä ja siellä aika sujui kuin siivillä. En juurikaan ehtinyt edes raskautta ajattelemaan ja matkalla kotiin hieman säikähdin sitä, että oireetkaan ei ole häirinneet, ainoa on vatsassa oleva painontunne ja jatkuva pissahätä. Luulen, että käyn vielä huomenna ostamassa testin ja varmistelen vielä itselleni sen avulla, että todella olen raskaana. Tämä raskaus tuntuu jotenkin erityisen tärkeältä, kun sain plussan testiin samana päivänä, kun sain tietää äitini nukkuneen pois. Puhelin soi pari minuuttia testin lukemisen jälkeen ja sen jälkeen olo on ollut yhtaikaa surullinen ja onnellinen :heart: Uskon kuitenkin, että kaikella on tarkoituksensa...

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelli-86:
MUOKS. Semmostahan tossa mietiskelin. Kun ollaan varattu matka Thaimaahan 12.12 2 viikoksi, eli mentäis viikoilla noin 30-32. Onko kellään kokemusta niin pitkällä lentämisestä? Matka on kuitenkin aika pitkä. Sallittuahan se sillon vielä taitaa olla?
Tuommoisen löysin:

http://www.perheelliset.fi/2010/02/raskaana-lentomatkalle/

Eli siis riippuu siitä, kuinka sun raskaus sujuu (sitähän ei valitettavasti oikein vielä voi sanoa) ja toisaalta myös siitä, millä lennätte. :)

Mun kaveri kävi joskus 28-30 viikolla Thaimaassa ja hyvin oli menny. Tosin se sai sieltä sit muun tulehduksen, joka vaati kovat antibiootit Suomessa (mikä taas oli vauvan kannalta hankalaa), mutta jos pysytään asiassa, niin itse lennot oli menny ok. :D
 
Tänään on väsyttänyt. Nukuin yhdet päikkäritkin kun en muuten pysy hereillä.
Mietityttää kun teen semmosia yli 9 tunnin työpäiviä että kuinka hitossa oikein siellä jaksan olla.
Sit kyselisin neuvoa teiltä kokeneimmilta. Kun väsyttää päivisin, kannattaako suosiolla nukkua vai lähteä vaikka lenkille ja yrittää taistella väsymystä vastaan?

Huomenna meinasin soittaa neuvolaan jos ehdin. Ainakin alkuviikosta soitan. Mulla ei nimittäin ole kaikki rokotukset voimassa. Ikää 25 ja viimeksi olen rokotuksen saanut ala asteella, Mites muuten, mua ei ole rokotettu sikainfluenssaa vastaan mutta sairastettiin se jo syksyllä joten mietin että en taida rokotusta enää ottaa vaikka raskaana olenkin.
 
niiskuliini: Mä olen ainakin aiemmissa raskauksissa yrittänyt päästä edes pienille päikkäreille silloin, kun väsymys on iskenyt päälle. Ainahan se ei ole tietenkään mahdollista, mutta tilanteen salliessa suosittelen ottamaan pikku tirsat. Kroppa saa hetken huilauksen ja ite jaksaa taas vähän paremmin. Mulla oli ekassa raskaudessa alku kuin sumussa kulkemista, kun väsymys tuntui olevan 24h kestoista. Mutta muutaman viikon jälkeen sitten helpotti =)
 
Itse mietin myös tuota sikainfluenssarokotetta. Itse en ole ottanut sitä enkä vielä sairastanut. Mitä olette mieltä siitä kannattaako se käydä ottamassa lähiaikoina? Tosin en tiedä jaetaanko sitä enää. En ottanut sitä, kun en katsonut tarpeelliseksi itseäni varten, mutta nyt olen alkanut miettimään asiaa toiselta kantilta...
 
Mun kokemus tosta väsymyksestä on se, et siihen auta yhtään mikään. Tosin tämäkin kovin yksilöllistä. Joillakin ei tuu ollenkaan, joillakin pientä uupumista ja joillakin ihan totaalinen väsymys, mitä ei voi käsittää. Mun mieshän oli oikeesti ilkee mulle esikoisen odotus aikana, se luuli et liioittelen mun väsymystä, sanoi et liiku enemmän niin piristyt, yms... Sit vasta alkoi ymmärtää, et väsy olen oikeasti, kun aloin menemään nukkumaan jo kasilta illalla. Ei vaan jaksanut. Mut voi aah sitä tunnetta, kun joskus kymmenennen viikon tienoilla alkoi väsy poistua... Olin kuin uusi ihminen ja aloin täysillä nauttia raskaudesta :heart: Nyt kans väsymys pahenee päivä päivältä. Harmi vaan, kun enää ei voi nukkua miten huvittaa, kun on tuo ihanainen tytyli tuossa :heart:

Ja on kyllä ihanaa, kun uusia odottajia tulee mukaan :heart: Tervetuloa :flower:

Tänään ei niin huono-olo ole ollut, mut väsyttäääää :/

Missah, Sara ja :heart: 5+
 
Kiitos kärppänä heinälatoon linkistä. Täytyy vaan toivoa, että raskaus sujuu hyvin ja ei estä matkustamista. Kyllä me jo miehen kanssa puhuttiin että jos pienikin riski on niin siirretään matkaa vaikka aikaisemmaksi ja eri kohteeseen. Varausmaksu kun kuitenkin ollaan jo maksettu.

Tytöt0406 mä en myöskään sitä sikainfluenssarokotusta ottanut enkä sairastanut. En kyllä vieläkään oikeestaan usko sitä ottavani, tai enpä tiedä. Se on ehkä yks asia, joka otettava neuvolassa puheeksi.

Mä en oikein osaa eritellä, mitkä oireet on raskaudesta johtuvaa ja mitkä johtuu tästä yövuoroputkesta. Esimerkiksi väsy on kamala, mutta valvotut yöt ja huonosti nukutut päikkärit edesauttavat varmasti asiaa. Menkkasärkyä on ollut selässä jo ennen plussaa, aiemmin oli melkein jatkuvaa mutta nyt sellasta aaltoina tulevaa. Ja varsinkin maatessa alavatsassa tuntuu sellasta painontunnetta. Onko teillä alkanut pahoinvointi jo? Mulla ihan pieniä kuvotuksen hetkiä sillon tällön, mutta ei onneks vielä sen enempää.

nelli & mytty 4+3
 
Mullakin on tota väsymystä tosi paljon. Viikonloppuna ku ois saanu nukkua pitkään niin ei silloin tietenkään väsytä mutta nyt... Nyt voisinkin jäädä vaan kotiin nukkuu :D
Sellainen tuli tässä mieleeni, jos joku osaisi kertoa, että kuinka pitkään voi nukkua mahallaan? Siinä vaiheessa mulle tulee ongelma kun se ei enää ole mahdollista, koska nukun aina mahallaan. Olen koittanut treenata nukahtamista kyljellään ja vaikka miten mutta uni ei vaan tule. Kun meen mahalleni niin ei ole mitään ongelmaa nukahtaa :LOL:
 
Huomenta ja onnittelut plussasta kaikille uusille!

Väsymyksestä on ollut täällä puhetta. Itse olen kanssa aivan rättipoikkiväsynyt ja vaikka saisi päikkärit nukuttua niin ei paljon auta. Täytyy ruveta nukkumaan samaan aikaan pojan kanssa eli viimeistään klo 21.. Samaa olen miettinyt kuin Minniskin, tykkään nukkua mahallaan. En muista ollenkaan miten esikoisesta meni. Olisikohan vain ollut niin, että lopetin mahalla nukkumisen kun se tuntui pahalta.

Syömisiä en jaksa enää niin paljon tarkkailla kuin esikoisesta. Ei tee tiukkaa olla ilman maksaa.. Lakua söin jonkin verran edellisessä odotuksessa ja join kahviakin kohtuudella. Kahvi ei ainakaan vielä ole alkanut ällöttämään. Alkoholissa ja tupakoinnissa oli nollalinja ja samaten nyt (tupakoinnin lopetin kun aloin odottaa esikoista).

Pitäisiköhän se alkuraskauden ultra varata tänään. Edellinen raskaus todettiin tuulimunaksi np-ultrassa ja se oli aikamoinen järkytys, koska varsinaisia merkkejä ei ollut. Joten haluaisin varmistaa että kyseessä on nyt normaaliraskaus.

Miten sitä jaksaisi taas yhden työpäivän kituuttaa :headwall:
 
Huomenta! Ja tervetuloa uusille :)

Mäkin nukun mahallaan, ainoa asento mihin pystyn nukahtamaan. Yöllä sitten joskus havahdun että olen kääntynyt selälleen. Oon miettiny ihan samaa että miten nukkuminen/nukahtaminen onnistuu jos niin pitkälle pääsee että maha estää sen asennon...

Eilen tuli pyyhkiessä hieman vaaleanpunaista verta :headwall: tein nyt aamulla one stepin liuskatestin ja mun silmään viiva näytti haileemmalta kuin viikko sitten tehty. Ajattelin että olisin tänään soittanu neuvolaan, mutta taidan nyt vielä odotella vaikkapa tän viikon.
Eihän se vuoto välttämättä mitään tarkoita, mutta en viitsi hätäillä jos alkaakin isommat vuodot tässä lähipäivinä. Tai jos kävis verikokeessa kattoo onko hcg noussu normaalisti. Äh.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :)
 
Huomenta!

Mun maha on iltaisin kuin jalkapallo :eek: :eek: :eek:
Jäätävää turvoitusta!

Onko muuten muita lyhyt kiertolaisia täällä?
Mulla tuo kuukautiskierto on vain 24 pvää ollut jo vuoden, ja nytkin plussasin kp 22/24, eli aika hyvin ovulaatio on jo alkukierrossa. Lisäksi olen vuotanut kuin seula 10 pvää kierrosta.... mullahan ei ole mitään hormonaalistaehkäisyä ollut, eikä voida koskaan suositella pahan aurallisen migreenin vuoksi. :$

Mites teillä miehet suhtautuneet vauvauutiseen?
Tämä mun uusi mies on siis ihan lapseton, eli hänelle ensimmäinen tulossa, mullahan tosiaan 2 tyttöä jo on. Tämä mies pitää niitä kuin ominaan :heart: ja tytöt tykkää hänestä, mikä on tietty ollu isoin asia.
Toisaalta kun tyttöjen oikea isä on ollut merillä niin kauan, on luonnollisesti tytöt tottuneet että näkevät isäänsä vain n. 2kk:n välein. Tuolloin kyllä heidän isä pitää heitä täysipainoisesti ja on hyvä isä todella :heart: (olemme eronneet siis ihan hyvissä väleissä vaikka tuli kuulemma ihan puun takaa minun päätös erosta, ja on tietty aika raskaasti ottanut myös sen että tapasin nopsasti uuden miehen)Mutta on myös nyt iso asia kun on tämä uusi mies oikein arjessa mukana, sekä minulle että tytöille.

No, tämä nykyinen sitten sekosi uutisesta täysin mikä on uusi kokemus sillä vanha mies oli aina kovin sellainen "no aijaa, no kiva juttu" persoona.
Nykyinen on onnesta soikeana, taputtelee jo vatsaa ja odottaa kärsimättömänä että alkaisi näkyä kunnolla kuulemma. Ihanaa :heart:
haluaa myös neuvolakäynneille ja ultriin mukaan :heart: ja kyselee kovasti vointeja ja on aidosti kiinnostunut mitä tuolla vatsassa tapahtuu :)

OIREET: tänään aamuyöstä kuvotti, ja pahasti. Tissit jatkavat ikävää kipuiluaan, mut hei, nautin joka hiton oireesta mitä on, kunhan kaikki olisi hyvin! Sama vaikka viihtyisi kohduss maaliskuulle asti :D kunhan saan vauvan maailmaan asti tällä kertaa :heart:
Mulla on eka tyttö syntynyt VIIKON käynnistelyn jälkeen rv 39+2, (2905g 48cm) ja toinen 41+5 (3420g ja 51cm) eli aika pieniä lapsia ovat kuitenkin olleet.
Itse olen vaatimattomasti 181,5cm :D :kieh:

Painoa olen odotuksissa kerryttäny aina liikaa :ashamed: :ashamed: , 30kg rapsahti kuopuksesta, joten 40kg sitten laihdutin 1,5v pois ja tosi hyvässä kuosissa ollut sen jälkeen.. nyt pitäs vaan saada paino pysymaan kohtuurajoissa. Tavoitteena olis pysyä alle 80kg:n (nyt 69kg)
Mietin ettei mulla ole koskaan otettu sokereita, voisiko se, että kiloja tulee 3kg/vkossa tahtiin johtua sokereista? Olen karpannut nyt vuodesta 2005 mutta luonnollisesti pakko löysätä nyöriä sen suhteen.
ja ihan ns. virallisterveellisellä ruokavaliolla kaikki kiloni odotuksessa kerrytin vaikka lenkkeilin 12km päivässä :eek: |O

JaHAS, TULIPa tästä jaaritus :D

Neiti81, rv 5
 
Mä kans ennen nukuin aina mahalleen, mut esikoisesta kun plussasin niin ei mennyt varmaan kuin viikko, niin en pystynyt olemaan yhtään mahalteen kun tuntui pahalta. Nopeesti sitä tottuu nukahtamaan muissakin asennoissa.

Miukkari Toivotaan, että kaikki kuitenkin hyvin, vaikka vuotoa tuli :hug: Oliko se plussa kumminkin ihan vahva mikä tuli?

VaniljaRose Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta :flower:

Neiti-81 Mun mies on ihan intoa täynnä :heart: :heart: On muutenkin ihan loistava isä ja mies :heart:

Pakko nyt syödä jotakin, alkaa tulemaan sellain olo, et vessa kutsuu muuten.

Missah, Sara ja :heart: Menkoista jo 6+, mut todellisuudessa varmaan vieläkin 5+ :D
 
Onnea kaikille plussanneille, mahtavasti teillä täällä jo sakkia!

Itse varovaisesti uskaltaudun jo mukaan. Vuoto alkoi normaalina menkkojen alkamispäivänä kp28 ja vuoti on/off 9 päivää, SE TUNNE vaan pakotti tekemään testin ja haamun sain neljään :LOL: one step liuskaan jo 2.6, sitten predictorilla haalea plussa 4.6 ja apteekin omalla todella vahva plussa eilen. Uskottava kai se on, vaikka ei oikein vielä uskalla kattoon pomppia tuon vuodon takia. Kävin juuri antamassa pissanäytteen vielä neuvolaan ja soittavat sitten sieltä luultavasti huomenna. Aion kyllä tingata ajan ultraan aikaisemmin tuon vuodon takia. Jos ei irtoa, niin sitten yksityiselle ens viikolla.

Vaikea uskoa tätä, vaikka oireita on ollut jo kolmisen viikkoa. Lopetin tupakoinnin kokonaan viikko ovulaatiosta, kun jotenkin vaan ei enää tuntunut oikealta polttaa. Rinnat on kasvaneet ja hellät, välillä vähän kuvottava olo ja mielialat vaihtelee. Mies totesikin, että jos tuo Pikku-Myy homma jatkuu taas koko raskausajan, niin pakkaa minut linja-autoon ja lähettää vanhemmilleni ja hakee kun on aika lähteä synnärille. Yritän nyt sitten hillitä itseäni. :saint:

Siskolleni ja kahdelle hyvälle ystävälle olen kertonut, onpahan sitten olkapäätä, jos kaikki ei menekään hyvin. Muille kertomista lykätään np-ultraan, jos nyt sinne saakka päästään.

Niin ja laskettu näyttäisi olevan 4.2, ikää minulla 31, ennestään poika, joka syntynyt 10/08 ja sairaala olisi LKS

Ransu ja
:heart: 5+4
 
Missah, oli se ihan selkee, mutta haaleampi viiva kuin edellinen. Onneks oli kännykässä tallessa kuva siitä ekasta testistä, niin pysty vertaamaan. Olis mulla vielä yks apteekin oma-testi, mutta en nyt viitti sitä tehdä.

Soitin terkkariin ja lääkäri soittaa mulle yhden maissa ja laittaa sitte lähetteen, pääsee huomenna verikokeisiin. Vähän oon kyllä jo heittäny kirveen menemään, tosin ei mulla mitään kummempia kipujakaan ole. Kassellaan ny...
 
Miukkari Et nyt vielä luovuta :heart: Yritä jaksaa :hug:

Ransu Tervetuloa mukaan :flower: Sulla ollut mielenkiintoinen alku raskaudelle =) Ihan hyvä vaan kinuta se ultra, ihan varmaan pääset kun vuotoa oli kumminkin niin kauan.

Mä olin muute viime raskaudessa niin rauhallinen ja ihana ihminen. En kiukunnut yhtään, mitä normisti tulee välillä tehtyä... :whistle: Mut nyt ei oo yhtään sellainen olo, päinvastoin... Voisin huutaa ja mäkättää ihan joka pienimmästäkin asiasta, ja siitähän mies on tosi onnellinen.... :p

Mä taas jäin tänne notkumaan... Pakko kait se olis alkaa siivoomaankin.
 
Hei!! Kyllä se vaan uskottava on että raskaana ollaan :saint: monta testiä tehneenä. Lasketustaajasta en vieläkään varma mutta ilmoittelen siitä sitten,nyt mennään kuitenkin 5+jotain.. Meille tämä olisi kolmas lapsi,todella toivottu ja toivotaan että kaikki menee hyvin meillä kaikilla =) Vähän on kyllä oireita,olo on hyvä,ainakin vielä. Ehkä kiukkusempi oon kun mitä normaalisti :D en kauheesti kerkeä täällä käymään mutta käyn kurkkimassa aina välillä! jaksuja kaikille!
 
Mä nukun aina myös mahallaan ja raskauksissa olen nukkunut niin kauan kuin vain pystynyt. Muistelisin, että selälleen kiellettiin jossain vaiheessa nukkumasta vai olenko ihan hakusessa?

Tänään tosiaan käyn ostamassa vielä uuden testin ja jos se vielä näyttää positiivista niin sitten soitan huomenna neuvolaan :D Tänään tuli uutena oireena etova tunne silloin tällöin. Aamulla tuli ja nyt tuli lounaan jälkeen taas...mutta niin kuin joku sanoi niin kaikki oireet ovat tervetulleita :heart:

Miukkari: Toivotaan, et kaikki on kuitenkin hyvin. Mulla vuoti alussa muutamien päivien ajan ja siksi haluan myös testata uudestaan, kun en ole viimeisen vuodon jälkeen testannu. Jos sulla kuitenkin kaikki olisi hyvin vaikka viiva ei niin vahva ollutkaan :hug:

neiti-82: Täällä toinen lyhytkiertolainen...kierron pituus 21-3 vrk joista vuotoa 6-7 pv. Monesti lukee, ettei voi tulla raskaaksi jos oviksen jälkeen ei ole tietty määrä päiviä, mutta mun kohdalla se ei ainakaan ole pitänyt paikkansa. Lähes poikkeuksetta oviksen ja menkkojen välinen aika on ollut 8-10 pv ja silti olen tullut raskaaksi useamman kerran =)

Mami ja Nasu 5+1 :heart:
 
Täällä alko nyt kans oireet vahvistuun, eli palelee vähä väliä, kauhee väsy vaik nukuin 12 h yölläki, niin vetämätön ja vetelä olo.. ja herkkä ja mielialat muuttuu, rasittavaa itelleki, saati miehelle ja lapsille.. :/ no onnes saa olla kotona, niin voi välillä lepäillä ja olla ihan rennosti, pääasia et pieni kasvaa ja voi hyvin :heart:

Mulla on kans aina ollut lyhyt kierto, 24-26 päivää ja ovulaatio on tarkasti ollut puolessa välissä, ainakin näillä kahdella raskautumiskerralla kun olen tikutellut ja heti myös raskaaksi tullut.

Sikaflunssa täälläkin mietitttää, tähän asti kanta on ollut ei kiitos, eikä ketään meidän perheestä ole rokotettu sitä vastaan, mutta nyt raskaana olles olen kahden vaiheilla ottaako vai ei. Sehän kummiskin on sikiölle hengenvaarallinen mikäli sen saa että pelastasko se rokote sitten, mutta mitä muuta se tekee. Täytyy tässä pohdiskella neuvolassa sitten paremmin kunhan sinne asti päästään.

Vielä nelisen viikkoa eka neuvolaan, ei millään malttaisi oottaa ja tahtos jo kertoa varsinkin omalle äidille, mutta halutaan kummiskin ensin varmistua et kaikki ok. Ja lapsillekin on sitten kiva kertoa, kun on ultrakuva mitä näyttää :heart: Sen tiedän et nelivuotias on haljeta varmaan onnesta, monesti ollut puhetta että kun saatas äitin massuun vauva kasvaan ja sit pääsis hoitamaan kun syntys =)

Täällä tosiaan kivasti on noita ultria, eli heti eka neuvolas rv 9, sit lääkärineuvolas n. rv 13, rakenneultra n. rv 20 ja sit viel toisessaki lääkärineuvolas ultraavat siinä rv 30 tietämissä ja vielä lopussaki jos haluavat esim. varmistua onko pää alaspäin. Sen lisäs meillä ois haaveena käydä 4D-ultras myös, oon halunnu kummassaki raskauves ja ny päätin et tässä raskauves käyvään jos sattuski et on viimene raskaus. Mites muut, aiotteko ottaa sukupuolen selville jos mahdollista? Me ei ekassa haluttu tietää, toises haluttiin, mut se oli kiikun kaakun kun kukaan ei varmas uskaltanu sanoo ja nyt aiotaan kysyä myös, helppoo vaatteitten suhteen jos tulee 3. tyttö, mut jos poika tulos ni vaatekauppaan :D Mies on varma et tyttö sillä nytkin on ja haaveissa sil ois viel neljäskin tyttö et saa tyttöbändin pystyyn :LOL:

Mut nyt jos koittas vähä virkistyä ja keksiä tuon taaperon kans tekemistä, isosisko onkin kesäleiripäivillä touhuamassa.

Hipsuli ja murunen 5+5 :heart:
 
Hmph...lääkäri soitti ja oli sitä mieltä että kyllä ne kotitestit on luotettavia että kyllä mä raskaana olen ja soita nevolaan. Ja voin huomenna viedä labraan pissapurkin tai sitte käydä siellä pissalla, siis täh!! No en kyllä mee koska toivoin verikokeesta tehtävää testiä. Voinhan mä kotonakin tehdä sitte vielä testin jos siltä tuntuu. En oo koskaan tykänny mun omalääkäristä enkä jaksanu alkaa sille sitte selittelee mun vaaleanpunaisista vuodoista :LOL: (tänään ei oo tullu enää mitään. Voi olla että se eilinenkin oli vaan vähän rajummasta pupuilusta?)

No soitin sitte neuvolaan ja siellä oli ihana tyyppi, onnitteli ja oli vähän sellainen lässyttävä mutta herttainen :) Harmi että hän ei sitten olekaan mun terkka, tsekkasin facebookista sitten sen mun oman B) Neuvola olis 5.7, voihan sen sitte perua jos ei ookkaan enää kyytiläistä mukana.

Tänään mennän pankkiin kyselee lainaa, omakotitalo kiikarissa nääs
:D
 
Täälläkin mies on ihan onnesta soikeana =) Hänelle tämä on ensimmäinen ja kovasti toivottu lapsi. Neiti-81 meillä on hieman samankaltainen tilalle. Ex-mieheni ei ollut kovin innoissaan lapsista vaikka heidät ihan yhteisellä päätöksellä alkuun saatettiin. Nyt onkin ihanaa kokea myös toisen innostumista asiasta. Kun lauantai aamuna testin ikkunaan ilmestyi teksti: raskaana, mies itki onnesta =)

Kerrottiin eilen vanhemmille ja muutamille muille lähimmille sukulaisille. Lapsille ajattelin kertoa vasta ensimmäisen ultran jälkeen. En halua heidän turhaan pettyvän, jos onkin kyseessä tuulimuna, kohdunulkoinen tms. Tietysti mitä tahansa voi sattua, mutta haluan varmistaa, että alku on ainakin kohdallaan. Omalle kohdalle ei ole koskaan sattunut keskenmenoa tms. Ehkä sitä ei siksi osaa niin pelätäkään.

Sikainfluenssa rokotteet otettiin lasten kanssa syksyllä juuri ennen kuin aalto iski. No pojan kohdalla se oli liian myöhäistä ja hän sairasti taudin tosi pahana. Kuumetta oli yli 40 eikä sitä saatu laskemaan yhtään edes kuumelääkkeen yliannostuksella. Käytiin lekurilla, joka sanoi heti, ettei ole epäilystäkään (otettiin varmuudeksi koe, joka varmisti taudin) ja määräsi tamiflun sekä pari erillaista vahvaa kuumelääkettä. Pojalla on astma, joten senkin takia olin huolissani. Annoin siis vielä tupla-annosta astmalääkkeitä. Kun päästiin lääkäristä kotiin, poika oli jo ihan tajuttomassa kunnossa ja oksenteli jatkuvasti.... Onneksi tuolla järkyttävällä lääkemäärällä tauti heltyi vuorokaudessa ja poika oli kuin mitään ei olisi tapahtunut. Vielä viikon verran kuume aina välillä nosti päätään ja sitten se oli ohi. Onneksi me muut säästyimme siltä!

Onhan tuosta ollut julkisuudessa puhetta, ettei toista aaltoa ehkä sittenkään tule. Tämä siksi, että väestö rokotettiin niin tehokkaasti. En siis tiedä onko enää niin suurta vaaraa ilman rokotetta kuin viime syksynä / vuodenvaihteessa.

Itselläni jäi toinen osa hepatiitti rokotteesta ottamatta. Käytiin miehen kanssa ottamassa ne ensimmäiset rokotteet viime syksynä reissuun lähtiessä ja toinen pitäisi ottaa muistaakseni 6kk - 1v kuluessa. En usko, että sitä voi ottaa raskauden aikana :$

Ruoista: Joo voipi olla, että oma muisti tekee tepposet. Edellisestä raskaudesta on kuitenkin jo 8 vuotta aikaa ;) Lakritsista muistin nyt luettuani tätä teidän keskustelua, että se nostaa verenpainetta ja siksi siitä varoiteltiin. Mistään keskenmenon riskistä en muista. Maksasta silloin varoiteltiin eniten ja tosiaan niistä maitotuotteista. En välttänyt näitä ihan totaalisesti, mutta vähensin. Valaiskaa hieman tuota tyhjiöpakkaus juttua. Sellaisesta en muista mitään mainintaa. Muistan, että mätiä ym. piti välttää (söin kyllä jouluna) eikä syödä paljon kirjolohta sen sisältämien raskasmetallien takia. Tyhjiöpakkauksista en muista mitään juttua. Voiko oikeasti ihmisen muisti olla näin hatara :LOL:

Soitin tänään neuvolaan ja varasin ajan. Ensimmäinen käynti on 7.7. eli rv 9+2. Vielä pitäisi varata aika yksityiselle alkuraskauden ultraan.

Täälläkin esikoinen lähti ensimmäistä kertaa leirille. Vähän haikea tunne miten nopeasti ne kasvaa... Ei sitä vielä siinä vaiheessa tajua, kun ovat pieniä taaperoita. Nyt tuntuvat kasvavan silmissä eikä äitiä enää tarvita kuin suurinpiirtein ruoan laittoon :LOL:
 
Ajattelin vielä taustailla, mutta ilmoittaudun nyt kuitenkin mukaan =)

Plussasin jo dpo 10 haalean viivan eli 3+3 ja 3+5 oli jo ihan vahva viiva.

Nyt viikkoja huikeat 4+5 :) Ja LA olisi nettilaskurin mukaan 9.2.2011. Sairaalaa en ole vielä jaksanut miettiä, mutta tod.näk. NKL.

Esikoinen tulossa ja yritystä ehti kertyä vajaa vuosi. Joku tuosta kiertojen pituudesta kirjoitti, mulla ollut myös lyhyitä kiertoja 22-26 ja varsinkin luteraalivaihe ollut lyhyt joka vaikeuttaa kiinnittymistä. Viime kierrossa olikin kemiallinen, joten otin nyt sitten tässä kierrossa gynen määräämät Terolutit avuksi ja heti tärppäsi :)

Oireita on ollut jo muutama päivä oviksesta (tikutettu 19.5). Rinnat kipeytyi melkein heti niinkuin aina vähän, mutta nyt vaan päivä päivältä enemmän ja on todella arat ollut jo melkein 2 viikkoa. Eilen tosin ehti pieni paniikki nostaa päätään kun rinnat ei yhtäkkiä aristaneetkaan, mutta tänään herätessä jo entistä enemmän :) Pahaa oloa tai lähinnä kestokrapula on ollut viikon verran ja öisin saa juosta 2-3 kertaa pissalla. Huimausta ja pahoinvointia ruokailun jälkeen on myös ollut. Ja järkyttävä väsymys! Oon aina ennen mennyt 23-24 aikaan arkisin nukkumaan, nyt kaadun sänkyyn viimeistään kymmeneltä.
Kovia vatsakramppeja ja repäisykipuja myös päivittäin ja jomottavaa kipua vuoronperään oikealla ja vasemmalla. Turvotus on myös varsinkin iltaisin huikeaa, vatsa näyttää siltä kuin olisin jo pitkällä raskaana.
Huh, mitäköhän vielä tulee kun nyt jo näin paljon oireita =) Mutta toisaalta olen niin kauan raskautta toivonut että otan kaiken ilolla vastaan ja jotenkin tuntuu myös konkreettisemmalta =)

Neuvolan täällä sai vasta rv 8 (30.6) ja eka ultra rv 10-12. Varasin kuitenkin alkuraskauden ultran yksityiselle 7+0 23.6 koska juhannuksena on pakko kertoa perheelle kun samalla mökillä isolla porukalla ollaan ja aina muuten juon viiniä ja saunasiideriä :)
Nyt en ole uskaltanut juoda yhtään mitään kun silloin kemiallisessa raskaudessa (vappu kun oli) join molempina päivinä lasin skumppaa. Tosin jos alkio ei ilmeisesti muutenkaan olisi pystynyt kiinnittymään niin tuskinpa se mitään vaikutti mutta nyt otan varman päälle. Kyllä mäkin sitten myöhemmin varmasti uskallan ruoan kanssa viiniä hieman juoda. Nyt pitää vaan juhannukseksi etsiä joku alkoholiton vaihtoehto, olisiko suosituksia? ;)

Tulipa pitkä sepustus =)
 

Yhteistyössä