Helmikuun hehkeät 2011

5+0 tänään =) Mullakin ihan järkyttävää turvotusta iltaisin, vatsani näyttää melkein samalta kuin Neiti-81:lla ja esikoinen vasta tulossa, joten ei nyt vielä pitäis tälläistä olla! :eek:

Kaikilla joilla on jatkuva pissahätä kuulostaa siltä että juuri mitään ei tule, mutta mulla on jatkuva hätä ja myös pissaa tulee paljon, onkohan jotenkin epänormaalia??? Mulla myös se kuvotus tuntuu tulleen jäädäkseen, pahenee aina iltaa kohti ja syömisen jälkeen etoo ja mulla sama kuin Barbamamalla että makeat ei maistu vaikka ennen olin tosi perso karkille ja jätskille. Hedelmiä tosin kuluu, tuntuu että on ainoaa mikä tähän ällötykseen maistuu. Rintojen aristus taas eilen illalla katosi, mutta taas tänään palasi ja nännejä kutisee, onko muilla sellaista?

Tytöt0406 mulle neuvolasta sanottiin että ultra varataan sitten ekalla käynnillä (menen rv8 ja ultra on sitten rv 10-12).
 
hilppa:Ootko kokeillu lainkaan niillä normaali raskaustesteillä? (tosin mulle ei sano nuo liusketestit mitään?)

ransu: Sulla on tänään jännät paikat. Peukut on pystyssä ja tuloksia odotellaan :flower: =)

ON: Täällä ollut tänään vähän helpompi päivä kuin eilen, mutta pitää jo alkaa ottamaan huomioon miten päin oikeen liikkuu, kun muuten saattaa ikävästi repäistä masusta.
Mua vähän jännittää mitä lapset tuumaa, kun ultran jälkeen kerrotaan...Juniori on kauan toivonut sisarusta, jotta hänestäkin tulisi isosisko :heart:, mutta esikoinen on nyt sitä mieltä, että vauvat vaan huutaa ja metelöi :LOL: Eihän ne sellaista tee ;) Tosin hän on oikeasti lapsirakas ja pihallakin paimentaa välillä mielummin pieniä lapsia kuin leikkii omien ikäistensä kanssa.

Huolettaako muita omien lapsien suhtautuminen uutiseen?

Päätin juuri, että jos kaikki on ekassa neuvolassa hyvin niin hankin miehelle sellaisen paketin (idean sain täältä, joten kiitos siitä :) ), koska mies on ihan höpsönä tähän vauva-asiaan niin ajattelin tehdä pienen yllärin :heart: Meillähän mies oli jo aikaisemmin valmis yrittämään kolmatta kuin minä :LOL:

Leppoisaa viikkoa! Tänään pitäisi itse kyetä grillaamaan makkaraa töiden puolesta ja koska noi ruoan laitot on alkanut lihojen osalta myös etomaan niin pikkuisen jännittää olenko siellä sitten naama vihreänä :x

Mami ja Nasu 5+3
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta. Nyt vaan kävi niin, että lääkäri ultrasi ensin vatsan päältä ja sitten vielä sisäkautta ja kohtu näyttäisi olevan tyhjä. Sanoi, että voihan se tietenkin piilotella, mutta tyhjältä näyttää.

Minä luovutan nyt, en jaksa tätä jännitystä enää. Verinäytteen kävin antamassa ja huomenna soittaa sitten Hcg-arvosta, että mikä on. Itselle nyt oon tehny selväksi, että se oli joko varhainen km tai kohdunulkoinen, toivottavasti ei jälkimmäinen vaihtoehto. Mutta nyt päivä kerrallaan eteen päin.

Minut saa poistaa listalta ja poistun nyt takavasemmalle ja yritän ottaa etäisyyttä koko asiaan ja keskittyä kaikkeen muuhun.

Ihanaa odotusaikaa ja paljon tarrasukkia kaikille mukaan!! :heart:

Ransu
 
Pahoittelut Ransulle :'( todella kurjaa

Tytöt0406 mietti vanhempien lasten suhtautumista tulokkaaseen. Kovasti olen tätä pohtinut. Poika tosiaan on yli kolme vuotta ollut ainokainen kun (toivottavasti) uusi vauva saadaan perheeseen. Hieman mietityttää kuinka mustasukkaiseksi äityy. On nimittäin ihan äitinpoika :)
 
Voi Ransu voimia ja rentouttavaa kesäaikaa. Toivotaan nyt että olisi piilottelija kuitenkin matkassa.

onnea kaikille plussanneilla!

Mulla tilanne siis se,että sain ekan haamun kp 47 aamulla. Eli nyt maanantaina. Ja tämä haamu siis liuskatestillä. Samana päivänä sain plussan digitaalisella, oli viikkonäytöllinen clearblue ja näyttöön tuli teksti "raskaana 1-2". Eilen eli tiistaina testasin illalla uuden haamun, tämäkin liuskatestillä (joku alle 1e maksanut halppisliuska minkä sain netistä ). Ja nyt keskiviikko aamuna testasin aamupissasta uuden digitaalisen ja sain plussan. Eli liuskoilla olen saanu 2 haamua ja digitaalisilla 2 plussaa.

Se mikä ihmetyttää on nuo haamut kun kp:t noin korkeat jo, mulla on edelliset 2 kiertoa ollu 33 ja 34 päivää. Joten ajattelin,että ei kuuluis tulla mitään haamuja kun tosiaan testasin vasta kp 47 alkaen. Neuvolatäti sanoi,että hedelmöitys on voinu tapahtua myöhemmin,eli tämä kierto ollutkin pidempi. Oli miten oli,jännää on.. Mut plussaahan se näyttää, joten kai tässä pitäs rauhottua :saint:
 
Ransu Olen todella pahoillani :hug: :hug: :hug:

hilppa86 Eiköhän sun kohdalla ole niin, että tosiaan se hedelmöitys on vaan tapahtunut myöhempää, niinkuin mullakin.

Mutta joo... Mä nyt olen vaan ihan sata varma, että mulla ei tuolla kyydissä ketään todellisuudessa ole. Tänään testin taas tein, ja ei edelleenkään viiva ole vahvistunut yhtään. Luulen vahvasti, et tää on tuulimuna. Aivan varmasti näillä viikoilla viivan pitäis olla vähintään yhtä vahva kuin se toinen. Tähän mä nyt asennoidun ja hyvä sit, jos mun epäily osoittautuu vääräksi. Nää oudot maha kivut alkoi taas uudestaan. Huomenna siis neuvolaan, jossa kinuan vaikka väkisin itkemällä ja huutamalla itseni vielä tällä viikolla ultraan. Nyt ei usko vaan riitä, että tää olis normaali raskaus.
 
Voi harmi ransu. Iso :hug: ja jaksamista tulevaan.

Missahille tsempitykset. Toivotaan, että kaikki on hyvin!

Hilppa siinäs näet, kyllä siellä joku kyydissä köllii kun digitestit niin kertoo :)

ON: Tänään taas ollut painon tunnetta alavatsassa ja särkyä selässä. Kummallista, että eilen ei ollut oikein mitään. Ja mitä ihmettä, muakin ällötti jäätelö tänään. Omituista, sillä oon sellanen herkkuperse kyllä. Väsyttää kovin ja sit tissit tuntuu ihan pikkasen kipeiltä (tai sit vaan kuvittelen :) ). Ja taas pitää yöksi mennä töihin. Voi itku.

Tänään muuten kerroin mun siskolle raskaudesta, se on nyt siis ainut ulkopuolinen joka tietää :)

nelli & mytty
 
Ransulle pahoittelut! :hug:

Noista testeistä sen verran, että jos jostain tulee haamu ja toisesta plussa, niin kannattaa tarkistaa niiden testien herkkyys. Ero saattaa olla halvan ja kalliin testin välillä suuri.

Täällä pahoinvointi saapui maanantai-iltana. Väsymys on ollut ihan tajutonta, varmaan parit kolmet päikkärit olen ottanut ja ennen klo 9 nukkumaan. Onneksi tänään on jo hieman parempi olo, eilinen oli aivan karmea.
 
Huh.. helpottipa saada kuulla että saan huoletta ottaa allergialääkkeitä.. Meinas ruveta jo kiukuttamaan kun ei kutinan vuoksi ole voinut nukkua muutamaan yöhön.. :kieh:

Asiasta kukkaruukkuun, mistä tietää varmasti että onko salamatkustaja kyydissä? Mulla on kyllä vielä yksi testi käyttämättä että sillä varmaan voi kahtoa onko viiva tummenemaan päin tjtn? Ku ei tiiä miten päin tässä oikein olis. Tekisi mieli pomppia pitkin seiniä ja kertoa kaikille, mutta sitte taas olla ihan kylmän viileänä "viilipyttynä". Onko kellää muulla samallailla?

Millon olette kertonut esim vanhemmille, sisaruksille, kavereille, tutuille jne... ?
Onko normaalia että lääkärit ei kerro mitään alussa oleville. Kävin tänään lääkärillä nla:ssa ja kuulin ku th kävi sanomassa sille lääkärille että ei tarvi mitään kokeita/testejä tjnt ottaa ku on ensimmäinen ja alkuraskaus menossa.. ?? Täh.. Kysyinki jotain mutta ei ottanu kuuleviin korviinsa.. :eek:

Anteeksi hirveästi kyseleminen, mutta on niin paljon uutta ja kysyttävää ja mieltä askarruttaa nyt kun on ensi järkytyksestä selvinny :LOL:

Onko normaalia että lenkillä käydessä alkaa vatsaan sattumaan, nipistelee tms? Joskus noustessa vihlasee alavatsan tienoilla.. ? Selällään maatessa tietyssä kohti vatsaa tuntuu syke?
Helpottais kovin jos joku viitsisi vastata. :saint:
 
Ransu :hug: :hug: :hug:

Mulla oli tänään se ultra. Tuli hyviä ja huonoja uutisia: oli oikeassa paikassa, mutta sykettä ei näkyny. Lisäksi se pussukka oli omituisen muotoinen; pitkulainen, kun ne yleensä on aika pyöreitä. Viikkoja on ihan varmasti 6+0-6+1, kun tikutin oviksen. Lisäksi sain raskaustestiin plussan jo 9 päivää oviksesta. Lääkäri tietty lohdutteli, että jos raskaus ei olekaan vielä ihan niin pitkällä. :ashamed: . Se myönsi, että niiden hyvällä laitteella olis pitäny syke jo näkyä, jos viikkoja on jo 6. Uusintaultra on vasta kahden viikon päästä, mutta yritän saada ens viikolle yksityiselle ultran, ehkä. En varmaan kestä kahta viikkoa.

Voisitte alkaa miettiä, kuka päivitää pinoa, sillä en nyt tässä tilanteessa moista jaksa. En halua/jaksa käydä täällä joka päivä :ashamed: . Päivittäjä voisi tehdä niin, että kopioi tai lainaa tuon ekalla sivulla olevan listan ja tekee uuden pinon vaikkapa otsikolla Helmikuun hehkeät 2011 kesäkuussa. Käyn nyt päivittämässä sinne viimeisimmät.
 
Kiva VaniljaRose kun aloit kyselemään. Muakin kovasti esikoista odottavana (ja mitättömän pienellä orientaatioajalla tähän raskauteen lähteneenä) kiinnostais kovasti "kokeneempien" kokemukset. B)

Lähipiirille kertominen erityisesti. Miehen tekisi kovasti mieli kertoa vanhemmille, mutta minä olen toppuutellut. Lisäksi olen tyttöporukalla lähdössä ulkomaanreissulle ensi viikkolla (sikäli olo antaa sen myöten). Yhdelle kerroin pakostakin, muut mietityttää. Kärsin vielä pahoista migreeneistä muun lisäksi ja nyt on lääkkeet tosi vähissä, senkin takia jonkun on tiedettävä.

 
HAPPIHYPPY :hug:
RANSUllekin :hug:

TESTAILUSTA: Ihmisethän tuotta eri määrän hormoonia eri vuorokauden aikaan, joten viivat kai voivat vaihdella hyvinkin paljon vaikka/kun kaikki hyvin onkin?
Minäkin paras sanomaan, himotestailijana :saint: :saint: :saint:

VANILIJAROSE: Mulla tietää mun vanhemmat jo... uskaltauduin kertomaan itseasiassa kaiken: uusi mies kihlasi mut vaikka on eron harkinta-aika vielä, ja pamautti vielä paksuksikin :LOL: Odotin sellasta tappotuomiota (koska mun ex on äärimmäisen hyvissä väleissä mun vanhempien kanssa) mutta mun vanhemmat olivatkin äärimmäisen onnellisia mun puolesta. Tykkäävät kyllä tästä mun nykyisestäkin miehestä (tietty, en mää tyhmää kattoiskaa) :LOL:

Niin ja toi NIPPAILU on ihan normaalia :)

(.)
Mulle on tullu sellanen olo et mitäö hitsiä jos mahassa olisikin kaksi? :eek:
Meillähän siis on suvussa kaksosia, mun äiti on saanut yhdet kaksoset tässä lähimpänä suvussa (serkuilla yms on sitten kans)
Nii, mietin vain :eek: et mitä jos (infona että asutaan 4 henkeä 53 neliön kaksiossa :D )
Ainaki nyt on sopiva ;) :whistle: :whistle:

Ja mä voin pahoin. Siis ei varsinaisesti okseta vielä mut ällöttää vähän kaikki :x
ja tisseihin ei uskalla koskea ku ne SATTUUUUUUUUUUUUU.......

T.Neit, rv 5+?
 
kääkkis
Olipa surullisia uutisia Ransu ja Happihyppy :'( Iso :hug: teille molemmille.

Missahille tsemppiä :flower: Toivotaan, että kaikki on hyvin.

Täällä palelee melkein jatkuvasti ja saa kulkea villatakki päällä =) Ostin tänään sellaisen ohuemman kesäneuletakin, jospa se riittäisi nyt ainakin kesäajan. Mun äiti oli kyllä sitä mieltä, että ei se kauaa mene, mutta venymisvaraa on kyllä.

Toivottavasti kaikilla sujuu nyt alkuraskaus hyvin, eikä tule lisää surullisia uutisia :(
 
kääkkis
Unohtui edellisestä: NELLI: Harrastelen agilityä juu, ja kummallakin kerralla olen käynyt niin pitkään, kun olen pystynyt. Selkäsärky on tullut kummallakin kerralla, mutta tukivyön avulla kävin ekassa raskaudessa alkeiskurssin kuukausi ennen laskettua aikaa. Tietenkään en silloin pystynyt juoksemaan, kun vatsa oli jo valtavan kokoinen :D Viimeksi tössäsi jo aiemmin, kun ei mulla ollut koiraa millä jatkaa ja issiaskipu tuli jo tosi aikaisin. Pelottaa vähän sekin, että mitä jos kaatuu tms. ja kun tuo nykyinen treenikoira on aikamoinen vauhtinakki.
 
:hug: meille kaikille!

happihyppy Toivottavasti ensi viikolla löytyy se syke sieltä.

Missah Kannattaa ottaa puheeksi nuo huolet huomenna siellä neuvolassa, ja tosiaan vaikka polkea vähän jalkaa että tutkivat kunnolla. Oma mielenrauha on tärkeä. :hug:

Juhannuslikka Mullaki on pahat migreenikohtaukset ja aikalailla ilman lääkkeitä pitäs pärjätä. Koulussa huomasin tänään,että nyt alkaa siihen malliin jyskyttää,että ei kun kotiin nukkumaan ja meni aika lailla ohi..

Omia kuulumisia sen verran, että tanään alkoi ainakin jonkinasteinen pahoinvointi. Hajut hirveen voimakkaita ja välillä ihan kuvottava olo. Kylmä on mullakin ja nukkua voisin koko ajan. :heart:
 
Happihypylle iso :hug: ja toivotaan että kaikki on nyt kuitenkin hyvin!

kääkkis kiva kun kerroit kokemuksia. Mulla kanssa hyvinkin nopea ja aktiivinen koira, eli en usko että perässä kamalan kauaa pysyn. Kesän ajan nyt ainakin pyrin käymään ja syksystäkin ehkä jonkun verran, täytyy nyt katsoa sit tota omaa vointia. Minkärotuinen koira sulla on?

Jos muita innokkaita pinon päivittäjiä ei ole, niin mä voin ottaa asian hoitaakseni ainakin nyt kesän ajalle. Syksyllä ohjelmassa on taas koulu ja työt, joten sit voi joutua vaihtamaan päivittäjää...?
 
Jestas.. Tuli otettua pikku päikkärit, 1,5h.. Ennen ei oo tullu otettua päikkäreitä. Myönnettäköön että viime pe sammahin pariksi tunniksi :D Yritä siinä sitte yöllä nukkua :LOL:

Onko Teillä muilla menkkamaisia kipuja? Minulla vaihtelevasti särkee tuota alaselkää aivan niin kuin parina ensimmäisenä vuotopäivänä on särkenyt. Normaalia? =) Mistä lasketaan rv viikot (esim 4+3 jne)?
Itse en ole vielä kertonut vanhemmille mutta luulen että huomaavat viimestään juhannuksena :snotty: Tai tupareilla. Tiedä vielä milloin nekää pietään. Viime viikolla muutimme kaksiosta (62m2) kolmioon 77m2. Ja asustelee 2+ koira. Siinähä sitä ihmetytstä oliki kun yllärinä plussan tein :LOL: No.. Pitäs mahtua ainaki jos kaikki menee sitten hyvin. Autonki laiton farmariksi alkukeväästä koiran vuoksi :snotty: Mukava olisi vaikka yksityisesti jutella muiden samassa tilanteessa olevien kans.. :)
 
Ja miten miehenne ovat suhtautuneet plussa-uutisiin?
Omasta kun ei oikein selvää ota.. Kyselee vaan että ootko oikeasti...Ja hirveän mietteliääksi menee.. ikää 28 ja mulla 21... Tai sitte ei mahd. innostusta näytä päälle päin/ odottaa jotain varmistusta.. Pitää tehdä huomenaamuna kuulema varmistustesti että uskoo.. :kieh:
 
Mulla VaniljaRose on särkenyt selkää samalla lailla kun menkkojen alkaessa jo pari päivää ennen plussaa. Sillon plussaamisen tienoilla oli melkien jatkuvaa selkäsärkyä, mutta nyt enemmän sellasena aaltoina tulevaa (kuitenkin päivittäistä ). Raskausviikot lasketaan edellisten kuukaiutisten alkamispäivästä (eli periaatteessa raskausviikkoja on pari enemmän kun alkiolla ikää ). Meillä on myös yhteensä 3 koiraa, tosin asutaan omakotitalossa. Eli vauvalle on myös täällä hyvin tilaa :D
 
4+6 tarkoittaa esimerkiksi että 4 viikkoa ja 6 päivää. Käy esimerkiksi sellasella sivulla kun www.vau.fi, ja sieltä valitset laskettu aika-laskurin niin sillä saat raskauden kannalta tärkeitä päivämääriä, sekä omat raskausviikkosi :)

Meillä mies ei ekasta testistä uskonut (tsin en mäkään oikein siihen luottanut kun oli niin haalee), mutta tokasta oli jo aika innoissaan ja nyt hokee mulle, että kun ME ollaan raskaana niin ei voida ethdä sitä tai tätä tai tota...:)
 

Yhteistyössä