Helmikuun hehkeät 2011

Ransulle tervetuloa, saman pinon kasvatteja. Mukavaa, että tuttuja tulee odotuspuolelle kanssa. Ja pysytään sit molemmat täällä kanssa :) Niinkun kaikki muutkin tietty!

Mulla on kanssa ollut suhteellisen lyhyt kierto (23-28, tosin vain kerran tais olla toi 28 ja yleensä 24-25). Vähän hankalaa oli toi raskautuminen, meillä se onnistui vasta yk9, mutta taiskin johtua vaan liian harvoista seksikerroista/väärään ajotetuista vaikka melkein kaikissa kierroissa ovista tikutinkin.

Mulla ei onneks oo ongelmaa ton nukkumisen kanssa, kun nukun melkein aina kyljellään. En oikeestaan koskaan mahallaan. Yks tuttu raskaaksi tultuaan ainakin sano, että jossain vaiheessa alko vaan alavatsassa tuntumaan sellanen paine ettei voinut enää mahallaan nukkua ja kyllä siihen sit tottu. Oliskohan ollu sillon jotain rv 10-13, en muista.

Meillä mies oli ensin aika puulla päähän lyöty ja totesikin, että kertoo sitten kun on sisäistänyt asian ja reagoi sitten uudemman kerran. Ensireaktio tais olla tyyliin "oho!" :) Mutta kyllä se tossa eilen kyseli, että saahan hänkin sitten neuvolaan tulla mukaan jne. Ihan onnelliseltahan tuo nyt vaikuttaa, tosin kovasti pohti omaa kykyään kakkavaipan vaihtoon, kun on aika herkkis noissa oksu ja kakkajutuissa...:D

Mä en oikein tosta kertomisesta tiedä, että koska kerrotaan ja kelle. Vielä ei olla sanottu kenellekään, vaikka onkin käynyt niin hassusti että 2 ihmistä mun pos tuloksen jälkeen on kysynyt, et koskas vauvoja alkaa tulla kun naimisiinkin menitte...Siinä sit kiva naama punasena selitellä jotain ympäripyöreetä keskeneräsestä koulusta ym...Lähimmille sukulaisille varmaan sit joskus ekan neuvolan jälkeen tms, tosin en yhtään tiedä koska se täälläpäin on.

Mun piti tänään soitella neuvolaan, mutta soittoaika vaan 9-10 ja olin yhden kaverin kanssa kahvilla niin jää sit keskiviikolle soittelut (huomena oon koulutuksessa). Mutta eipä tuo oo niin päivän päälle...:)

Mulla on tosiaans ellanen muistikuva barbamama, että ei saa ottaa sitä hepatiittirokotetta raskaana. Mutta samoin muistelisin, että mulle kerrottiin ettei se aikaraja oo ihan niin tarkka. Vaan suojan saa myös jos menee yli vuosi. En sitten tiiä kuinka paljon siinä on sitä pelivaraa.

Omista oireista sen verran, että tänään aamulla oli jo aika paha olla. Helpotti kyllä kun söi. Mutta sekin varmaan johtu siitä, että yövuorossa olin ja valvoin siis yön ja siitä suoraan asioille. Myös selkä/alavatsa olleet melko kipeet.

Huh. Tulipa pitkät sepustukset:)
 
Heippa kaikille!

Varovasti liityn mukaan tähän ketjuun. Plussasin tänään aamusta haamun ja nyt iltapäivällä tein uuden testin (vkonäytöllisen) ja näytti raskaana 1-2. Huomenna ajattelin soitella neuvolaan ja varmaan testata uusiks :D

Taustaa vähän, oon ite 24v ja mies 26v. Yk3:sta tärppäs ja nyt oli menossa jo kp47 kun uskaltauduin testaamaan. Oireina on: arat rinnat, vihlonta oikealla alhaalla (mahaa siis tarkoitan..), palelu ja väsymys.

La menis helmikuun alkupuolelle, varma en ole kun ovista en bongannu ollenkaan. Mutta joku siellä selvästi on :heart:
 
Kiva saada lisää porukkaa joten tervetuloa uudet :flower:

Minä tein äsken uuden testin ja siihen pomppas kyllä ihan selkeät viivat eli ei ollut vuoto sitten mitään hallaa tehnyt. Tänään on illemmasta ollut ihan tajuton väsy ja kylmä. Naapurit katteli ihmeissään kun olin paksu huppari päällä lasten leikkipaikalla auringon porottaessa siniseltä taivaalta :LOL:

Niin ja huomenna jos sit uskaltais jo sinne neuvolaan soitella. Musta tuntuu et oon ihan hassu tän kolmannen raskauden kanssa, vaikka pitäis olla jo tuttua puuhaa. Mutta onhan edellisestä kerrasta jo lähemmäs 4 vuotta, joten kaikki on taas uutta :)
 
Hei vaan kaikille! Täältä tulisi yksi iloinen helmivauvaa odotteleva lisää. Juuri plussasin digitestillä vaikka kp vasta 26/28. Huomenna testaan vielä viikkonäytöllisellä varmuuden vuoksi, kun sekin on jo kaapissa odottamassa.

Oireita on ollut tässä jo lauantaista asti, tänään erityisen voimakkaina: nännit tosi herkät ja kipeät, iltaturvotusta ja armoton väsymys. Ja valitettavasti myös nälkä koko ajan. Hoh-hoijaa, nytkö se jo alkaa. Pieni pahoinvointi olisi tervetulleempi... Niin ja kylmä on myös mulla tytöt0406, mä olin myös melkoisessa varustuksessa tänään hetken pihalla :)

Olen 32-vuotias (ensi kuussa 33), LA 16.2., synnytyssairaala KYS. Ja tämä olisi kolmas (ja viimeinen) lapsi, jos vaan kaikki menee hyvin. Edelliset lapset 05 ja 07, eli noin 4 vuotta tulee ikäeroa viimeisimmille.

Voi että kun pitäisi mennä nukkumaan, mutta olen niin älyttömän täpinöissäni, että en tiedä miten päin oisin. Miehelle pitäisi vielä kertoa jotenkin ihanasti...

Voi että olen onnellinen saadessani liittyä teihin!
 
Tervetuloa uudet =) . Lisäilin teitä ekalle sivulle.

Tsemppiä muille vuotojen takia murehtiville! Mulla tulee edelleen veristä limaa. Onneksi se ultra on jo keskiviikkona. Ai, mulla poksahti juuri rikki 6 viikkoa. Etova olo senku lisääntyy. Senki takia on hyvä, että ultra on aikasin, niin ei tarvi turhaan kärsiä tästä kuvotuksesta, jos jokin onkin pielessä. Tää on se oire, mistä en tykkää yhtään, olkoonkin hyvä merkki. Kaksosia odottaessa mulla oli niin kestoäklötys, että sitte kun oksu tuli, niin en ehtiny edes vessaan :x
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Mullakin on ihan älytön väsymys, vois vaan nukkua, nukkua ja nukkua.... Vaikka meen nukkumaan jo kymmenen aikaan illalla niin vielä vaan väsyttää. Mä myöskin palelen, varsinkin iltaisin oon aivan jäässä. Huonoa oloa ei ole, onneksi. Toivottavasti ei tulekaan ainakaan kovin pahana.
Ylihuomenna on aamulla heti eka neuvola, rv 6 tulee juuri silloin täyteen :)
 
Huomenta kaikki!

Ihan ekana :hug: vuotojen kanssa painiskeleville. Vuodot on pershiistä ja odottelen tässä itsekin, että koskas mulla alkaa... :whistle: Siis jotenkin en osaa ajatella, etten vuotaisi, kun sekä tuulimunassa että edellisessä vuosin. Tosin tuulimunassa huomattavasti vähäisemmin, vain semmosta pienen pientä ruskeeta. :saint: Tytöstä taas kunnolla ja kovaa, punaisten hyytymienkin kera. Ja moneen otteeseen. Noille ei koskaan löydetty mitään varmaa syytä. Meidän neitikkä oli ihan alunperin kaksonen, mikä meille tosin paljastui vasta sitten synnytyksen jälkeen, kun se kaksonen oli kystajäänteenä tytössä kiinni. Mutta silti lääkärit on sitä mieltä, et sen ei ois pitäny aiheuttaa noita vuotoja.

Joten mä odottelen vain, milloin alkaa. =)

Äh, muutenkin on iskenyt semmoinen pessimisti ei pety -olo. :snotty: Lupasin olla tuijottelematta niitä oireita (jotka on edelleen hyvin olemattomia, lievää satunnaista kuvotusta, huimausta ja väsymystä lukuunottamatta. Kukas se sanoikaan menneensä kasilta illalla nukkumaan raskauden aikana? Mä tein eilen saman. :xmas: Vein tirpan nukkumaan ja oikasin hetkeksi pitkälleen itsekin. Heräsi sitten tuossa seitsemältä tänä aamuna :LOL: ). Mutta juu, takaisin asiaan, eli lupasin olla tuijottamatta oireita. Silti ei maha mittään, mutta murisee. Multa puuttuu kohdusta tarvittavat kasvutuntemukset. :| Ja mikä "parasta", jos mitä tuntuu, ne tuntuu kaikki tuolla, missä päättelisin vasemman munasarjani olevan.

Joten joo, mä oon nyt sit diagnisoinu itselläni jo vaikka mitä, kohdunulkoisesta alkaen. Mietin jo, pitäskö siirtää sitä ultraa aikaisemmaksi....

Se siitä uudesta, rauhallisesta odotusasenteesta. B)
 
Piti muuten vastata vielä tohon possuköhärokotteeseen. Mulla kun oli semmonen fiilis, että raskaana ollaan jo tirpan viime neuvolan aikaan, satuin sitten kysymään tuosta. Sanoivat, että ensinnäkin silloin oli seuraavana päivänä viimeinen päivä, kun niitä jaettiin ilmaiseksi ja toisekseen sitä ei suositella raskaana oleville ennen 12 viikkoa. Siis kuulemma semmonen kutina on syntynyt, että jos ottaa ennen tuota, se lisää keskenmenoriskiä.

Joten mullakin se on ottamatta ja päätin silloin, että jos otan, otan vasta syksyllä. :)

Ja sitten miehen suhtautumisesta. Meillä tuolla ukolla on kestovauvakuume, joten sen mielestä tämä oli vain mycket bueno juttu. :D
 
Onnea plussanneille. Näyttihän tänne tulevan lisää esikoista odotteleviakin. Mä en ole uskaltanut soittaa vielä minnekkään neuvolaan kun jotenkin on semmonen olo että ei tää totta ole kuitenkaan. Oireita ei oikeastaan ole. Kai mun pitäs oksentaa jatkuvasti että mun tyhmään päähän menis että raskaana ollaan.

Mä pelkään kauheasti että tää on tuulimuna. Sen takia varaankin sen alkuraskauden ultran jotta näkee että kuinka on. Kasvaakos tuulimunam muuten? Ajattelin vaan kun alavatsaa jomottaa jatkuvasti oikealta ja vasemmalta vuoroperään. Ei oo helppoa olla raskaana kun koko ajan pelkää että kuinkahan pienelle käy.
 
Niiskuliini, tuulimuna kasvaa tiettyyn pisteeseen. Siis kaikki matsku kasvaa, mutta itse alkiota ei tule. Siitä voi olla ihan kunnon oireet (terv. kokemusta on), joten sinänsä ei kantsi oireiden puutetta ja tuulimunaa yhdistää. :)

Ja tosiaan se, mitä koitan itsellenikin muistuttaa, niin alkuraskaus voi olla ihan oireeton (ja koko raskauskin) ja silti kaikki olla hyvin. :D Mulla itsellänikin oli viimeksi niin, mun suvussa taas useampi semmoinen tapaus, joilla on koko raskaus ollu ihan oireetonta ja vauvat tuli silti jokaiselle. :)
 
Kärppänä heinälatoon. Kiitos vastauksesta. Pitää vaan yrittää malttaa odottaa ja olla huolehtimatta ja nauttia vaan siitä että ylipäätään tulin raskaaksi. Jotenkin vaan on niin vaikeeta kun oon malttamaton. Raskausaikakin tuntuu niin pitkältä. Kateellisena tuijotan muitten vauvamasuja kaupungilla.
Tuntuu että meidä elämässä tapahtuu nyt ja paljon ois häät, häämatka, vauva tulossa ja asuntoa etitään. Niiskun pää ei pysy mukana tässä kaikessa. =)
 
Hei vaan uudet ja vanhat :)

Tuulimunasta tosiaan ainakin minulla oli ihan samanlaiset oireet kuin onnistuneestakin raskaudesta, vatsakin alkoi pömpöttää eikä tullut mitään vuotoja. Varasin sen ar-ultran tänään, tulen muuten hulluksi :whistle: Eli se ultra olisi 18.6. ja ensimmäinen neuvola olisi 28.6. (varasin sen samalla kun käytiin pojan 3-vuotisneuvolassa).

Meillä miekkonen suhtautuu aika tyynesti tähän raskauteen, viimeksi kun kävi niin kuin kävi.. eli ei varmaan kauheasti uskalla tuulettaa.

Sikarokotteen otin kun firma tarjosi, alkuvuodesta. Päätin silloin ottaa kun suunniteltiin raskautumista.

Tsemppiä kaikille väsyneille, lukeuduun itse myös heihin.. miten taas jaksais pysyä hereillä :|
 
Huomenta! =)

Tää on kyllä ihan outoa... Vaikka oon koko päivän ihan sairaan väsynyt, niin illalla sit unta saa odotella vaikka kuinka kauan :/ Onneks Sara on nyt kaksi yötä taas nukkunut normaalit 12 tuntia heräämättä. Saa itekkin nukuttua kunnon unet.

Mä talvella hain possupiikin... Aika näyttää, tarviiko sitä sit uusia tai muuta.

Ja tervetuloa uudet :flower: Meitähän alkaa olemaan jo mukavasti täällä :heart: Sydämestäni toivon, että kaikki pysyttäis mukana. Meissä tosi paljon ongelmia kohdanneita, et kyllä aika olis kaikkien teidän saada vauva syliin asti.

Mulla alkaa jo synnytys kummittelemaan mielessä kokoajan enemmän ja enemmän. Saran synnytyksestä jäi ihan mukavat pelkotilat kyseistä tapahtumaa kohtaa. Pelkopolille matka käy ihan varmasti jossain vaiheessa.

Nyt aamu touhuihin :wave:

Missah, Sara ja :heart: 6+
 
Huomenta!

Aamulla vessassa käydessä tuli ruskeaa tuhrua paperiin...Ihan kyllä vähän siis vaan, mutta kuitenkin. Täytynee kai alkaa kulkea side housuissa ja paketillinen kassissa mukana jos tää tästä alkaa vallan vuotamaan.
Enkä mennyt sinne lääkärin suosittelemaan labran pissakokeeseen, mitä siitä muka selviäis sen enempää kuin jos kotona tekisin testin.
Possupiikkiä en meinaa ottaa, olen raskaana tai en.
Mä oon muutenkin aina niin väsyny että en tiedä liittyykö tää kellon ympäri nukkuminen tähän vai ei :D
Mukavaa päivänjatkoa kaikille :wave:
 
Huomenta vaan kaikille! :)

Mie soitin aamulla jo neuvolaan. Sain ekan neuvola-ajan 1.7 eli reilu 3 viikkoa olis vielä aikaa kärvistellä. Jännä saada tietää miten pitkällä oon ja millon ois laskettu aika. Se täti sano eka,että ois La 26.1 mut en usko,menee varmasti helmikuulle. No sen näkee sit. :)

Kauheena vaan pelottaa,että menee jotain vikaan tai että ei oo oikeessa paikassa.. Lupasin eilen itelleni ja ukollekki, että en testaa enää mut varmaan pakko että menee kaaliin tämä. Testasin kuitenki haamun eilen aamusta ja plussan iltapäivällä..
 
Huomenta kaikille!

Soitin neuvolaan ja testi oli labrassa myös positiivinen. Sinänsä ei yllätys, koska eiköhän ne samoja testejä pitkälti käytä kuin mitä kotitestitkin on ja oonhan noita ehtiny 7kpl tehdä viikon aikan... =)

No ajan ultraan oisin saanu 23.6, mut pääsi itku ja sanoin, et aika piinaavaa odostusta tuon vuodon takia. No sitten sanoi,e t juttelee lääkärin kanssa ja soittelee takaisin ja juuri soitti, et pääsen kiireajalle huomenna 12.00.

Voi apua, että nyt jännittää aivan kamalasti!!!!! Mieskään ei pääse mukaan. No yritän nyt ajatella niin, että jos onkin kohdunulkoinen tai alkion kehitys on loppunut, niin se oli sitten tarkoitus mennä niin. Eipä nämä omassa päätösvallassa taida nämä asiat olla. Vaikka en kovinkaan uskonnollinen ole, niin kyllä nyt ristin käteni ja lujaa!

Mutta nyt lähden istumaan yliopistolle tenttiin, mitähän hemmettiä siitäkin tänään tulee... |O
 
Jännä nähä että muillakin tässä vaiheessa raskautta on juuri samanlaisia tuntemuksia kuin minulla.. Siis juuri tätä että on kohdun ulkopuolista raskautta tai tuulimunaa. Nyt varsinkin itsellä harmittaa kun pahoinvointikin vähentynyt..
Kärppänä heinälatoon: no nyt kun minäkin mietin nuita kohdun tuntemuksia niin minullakaan ei ole ollut niitä yhtään!! Ainoastaan vasemmalla ja oikealla tuntemuksia.. eli eikö tämän nyt sitte voi päätellä että munatorvi raskaus on tjsp.. :x
Huoh vielä 6 yötä niin epävarmuus näissä asioissa loppuu..
 
happihyppy Mulle tuonne etusivulle voi laittaa ikä 21 (LA jonkun tiedon mukaan 11.2<- päivää ennen omia sunttäreitä :LOL: ) OYS ja ensimmäinen ois tulollaan..


hilppa86 Minullakin eka neuvola 1.7 :) Sillon oisi rv8 jos oikein muistelen...Meni vähä huti th:n puheet.. :snotty:
 
Kiva kun tää ketju on näin aktiivinen =)
Mä otin keväällä sikapiikin, oli just muuten muutama päivä oviksesta silloin ja ajoitus oli kohdallaan, joten oletin että se olis jotenkin vaikuttanut tuloksettomuuteen. No mutta nyt se on otettuna jos uutta aaltoa pukkaa.

Mä oon myös diagnosoinut itselleni vaikka mitä poikkeustiloja :LOL: Toispuoleinen vihlonta on pahinta, olin alussa aivan varma kohdunulkoisesta kun vihlontaa oli vain oikealla, mutta sitten alkoi jomotus myös vasemmalla, joten vähän helpotti epäluuloja.

Mies on innoissaan tulevasta kirpusta, suhteemme alussa (yhdessä oltu 5v) ilmoitti ettei ehkä koskaan halua lapsia, mutta sain sen pään käännettyä ja nyt oli jopa yhdelle kaverille vähän ennen plussaa sanonut ettei malta odottaa että saisi oman lapsen =) Mulla siis oli edellisessä kierrossa kemiallinen raskaus ja silloin mieskin tajusi miten paljon lasta haluaa kun pettymys oli niin suuri.

Hyvä Ransu että pääset jo heti ultraan, toivottavasti siellä kaikki hyvin :heart:
Ja samoin Happis, toivon niin kovasti että ultran jälkeen saisit mielenrauhan ja kaikki olisi hyvin :heart:

Noihin oireisiin vielä lisäys, valkkaria tulee ihan lorisemalla, mut onneks ei mitään värillistä ole ilmaantunut. Ja se kuvotus muuten lisääntyy iltaa myöten, mulla ei ollenkaan aamupahoinvointia mutta iltapahoinvointia senkin edestä. Eilen meinasin jumpassakin oksentaa, tuli niin järkyttävän paha olo! Mut tää väsymys on ehdottomasti pahinta, säännöllisessä päivätyössä ei edes voi miettiä päikkäreitä joten iltaisin pitää sitten päästä ajoissa nukkumaan että jotenkin selviää seuraavasta päivästä. Lomaankin on vielä monta viikkoa... Mut sitten saa nukkua neljä viikkoa putkeen :LOL:
 
Oon lomaillu viikon ja nyt bäk ty arki :) Meitähän on täällä jo tosi paljon! Oireet ei täällä oo kyllä juurikaan muuttunu, rinnat on edelleen kipeet, illalla uni maistuu, jotain tuolla vatsassa kasvaa kun vihloo aika raakasti välillä.....Miestä naurattaa kun itkeä pillitän joka asiasta :D Täälläkin ressataan tuulimunaa ja kohdunulkoista yms. viimeks mulla oli kohdunulkoinen ja täytyy sanoo että mulla siitä ei ollu mitään tuntemuksia eikä oireita, vasta sitten tuli kipu kun munatorvi repes, siinä meinaskin sitten henki lähteä :( Siks meenki ens viikolla varhaisultraan katsomaan että toukka ois oikeessa paikassa, en halua meneettää tota toista munatorvea!! Olin tosiaan suomessa viikon lomalla ja kävin yksityisellä otattamassa verikokeen josta selviäis Hcg:n määrä, hoitaja tuli kokeen jälkeen kuiskuttelemaan siihen käytävälle että Te olette raskaana.....sanoin sille että kyllä mä sen tiesin, lukemista oisin ollu kiinnostunnu että on sitten kotona jotain mihin verrata :D en sitte saanu niitä....No josko vähän paremmalla onnella täällä päin maailmaa :) Nyt oon vaan päättänyn olla ressaamatta ja nauttia jokaisesta päivästä jonka saan olla raskaana, onhan tää kuitenkin aikamoinen etuoikeus saada 2 viivaa testiin :heart:

Onnea kaikille uusille plussanneille ja liimaa ihan hulluna kaikille :)


ai niin, piti vielä kysyä ....Mua pissattaa kans vähän väliä, mutta sitten kun meen vessaan niin säälittävän vähän tulee kuitenki :/ onks muillakin samanlaista??
 
No problem Happis :)

Pummmmkin mäkin muuten pillitän heti jos tulee pienikin poikkitelainen sana mieheltä :kieh: Oon kyllä aina muutenkin ollut herkkä itkemään, mutta nyt siihen tarvitaan entistä vähemmän ;)
 

Yhteistyössä