Helmikuun hehkeät 2011

kääkkis
Oho, tänneppä tulee tekstiä =) Tervetuloa uudet ja olipas muutama tuttu tuolta kuumeilijoiden puoleltakin, ONNEA PLUSSISTA :heart:

Rae34: Täällä myöskin odotellaan ensimmäisen terolut-kierron tuotosta :D Tehokkaat oli napit. Mä sain ne sen takia, kun ed. kuukautiset oli maaliskuussa.

Mahallaan nukkumisesta oli, niin mä nukuin ensimmäisessä raskaudessa mahallaan melkeen loppuun asti, kunnes oli pakko siirtyä kyljelleen. Käännyin mahalleen aina vaistomaisesti, mut eipä vauvakaan paljoa sitä protestoinut. En kyllä täysin ollut mahan päällä, vaan vähän vinottain.

Nyt vielä puolitoista viikkoa ensimmäiseen neuvolaan... Nopsasti tää aika onneksi kyllä menee =) Mullakin noi mielialat heittelee joinain päivinä ihan hullusti, mutta tänään on ollut ihmeen tasainen päivä. Yökötystä kyllä senkin edestä, kokoajan kuplii kurkkuun :x Toivottavasti ei tarvi mennä oksulle. Olen huomannut, et jos joinain öinä pääsee nukkumaan vähemmän ( kuten viime yönä ), niin huono olo on herkemmässä. Puoliltaöin nukahdin ja heräsin kuudelta, kun kuopus tuli viereen, ja seitsemän jälkeen oltiin kaikki jo pystyssä. Laitoin lastenohjelmia pyörimään ja otin vielä pienet torkut sohvalla, koska silmät ei meinanneet pysyä auki. Täytyy yrittää nyt ottaa pienet torkut =)
 
Voi jestas... Kävelin kaupassa leikkele hyllylle ja hyvä ettei tullut oksennus, kun kattelin niitä hetken siinä :x Ei tarvii mun hetkeen syödä muuta kun juustoa leivän päällä. Viime raskaudessa pahaa teki ne sellaiset filee pötköt :x :x :x

Jee, torstaina neuvola ja sieltä saa sit sen ultra ajan :heart: :heart:
 
Nyt on soitettu neuvolaan ja sain sen vasta 6.7...kauhean kauan täytyy odottaa, varsinkin kun ei olla sinne ar-ultraan menossa. Saatteko te muut neuvolasta ajan sitten ultraan? Kun mulle tuli yllätyksenä, että täällä päin pitää itse varata. Muistelin Espoon aikoja et olis saanu sen ajan sitten sieltä. Eihän sillä siis mitään merkitystä periaatteessa ole, kunhan yllätyin :D

Mä leivoin tänään munkkeja huomiseen kesäjuhlaan ja tuli niin yökkö olo ja pala kurkkuun ettei tosikaan :x Ajattelin jo et nyt mennään, mut olo meni sit ohi hajun hälvetessä toisessa huoneessa =) Muistan ikuisesti esikoista odotellessa, kun vääntelin vispipuuroa ja yhtäkkiä se haju teki niin pahaa et vessasta itteni löysin. Sen jälkeen ei ole vispipuuro ollut enää herkkua :D Tänään on myös pää särkenyt pahasti, kun juniori valvotti yön ja oli pakko ottaa panadolia.

On ollut paljon puhetta siitä, koska ei nukuta enää mahallaan. Mutta onko muita joilla selällä oleminen tekee jo olon inhottavaksi? Luulin kuvittelevani asian, kun sohvalla hetken pötköttelin mut pakko oli kyljelteen mennä, kun alko tuntumaan pahalta.

Heinäkuuta nyt sit vaan odotellaan :heart:

Mami ja Nasu 5+2

 
Tervetuloa uusille. Varsinkin Hilppa, olipa mukava yllätys :D

Pumminki kyseli vessahädästä. Mulla kanssa on ollu sellasta yletöntä juoksemista vessassa ja sit ei kuitenkaan rakko oo tosi täynnä vaan pikkasen vaan.

Tytöt0406 mulla kanssa parina päivänä selällään oleminen ollut hankalaa kun tuntuu sellanen paine tossa alavatsalla. Kyljellään paljon helpomi. Tai sit selällään sellasessa puoli-istuvassa asennossa ok...

Olitko kääkkis harrastanut agilitya? Muistatko yhtään kuinka pitkälle pystyit jatkamaan? Mä harrastan yhden mun koiran kanssa myös ja tässä pohdiskelen, että mihinkähän asti siellä passaa käydä. Kuitenkin tosi mukavaa puuhaa :D

Tänään olin koulutuksessa ja ruokana oli broilerkiusausta. Tosi hyvää ja kamala nälkä, mutta yhtäkkiä tökkäs vaan niin lahjakkaasti, että enempää ei voinut syödä. Hassua...

Mille viikoille te siis ootte saanut niitä neuvooita? Entäs missä vaiheessa yleensä on kunnan tarjoama ultra? Mä oon aivan pihalla näistä jutuista...Huomena aattelin soittaa neuvolan. Varmaan pitää vielä yks varmistustesti tehdä aamusta, vaikka eilen aamulla tosin tein digitaalisen jossa luki raskaana 2-3...
 
nelli-86 Tosiaan yllätys, onneks mulla on kuva siitä testistä. En varmaan uskois tätä ilman todisteita. Yritän plussata vasta sit viikonloppuna,ettei mene ihan sekopäiseksi testailuksi.. Mie sain tosiaan neuvola-ajan 1.7 mut viikot hakusessa, eli en osaa sanoa mitkä viikot sillon menossa.

Monta testiä sie nelli-86 oot nyt tehny? Monta muut? En mie tiedä miten sekasi tässä menee, mut musta tuntuu etten muuta pysty ajattelemaan ja epäilen koko ajan onko tämä tottakaan :headwall: :D
 
Sekopäistä testailua tosiaan:) Mä olen tehnyt perjantaiaamuna haaleetakin haaleemman, lauantaina lähes yhtä haaleen, sunnuntaina jo vahvemman ja maanantaina sit sen digitaalisen...Eli muutama on tullut tehtyä :) Huomena vielä taidan tosiaan tehdä (mulla sellasia netistä tilattuja luiskia pari vielä) ja sit varmaan on jo uskottava :)
 
TESTAILUSTA: Taidan vetää pohjat sillä tein testin 8 kertaa!
Plussan tein tosiaan kp 22/24 kun olin matkalla tampereelta kotiin. Pysähdyin apteekkiin, ja cittarin yleisö vessaan menin. tein digi´testin, ja jäin tympääntyneenä odottelemaan sitä INTE GRAVID, ei raskaana tekstiä. Tietty mielessäni myös haukkusin itseni ihan idiootiksi.
Sitten... siihen pamahti RASKAANA, GRAVID. :eek: :heart:
Mun sydän vaan pysähty ettei voi olla totta, ja JUOKSIN autoon takaisin, otin luurin käteen ja soitin miehelle, jolla oli alkanut juuri loma, ja sanoin et mä en nyt oikeen pysty ajamaan (se tietysti luuli et auto on hajonnu) ja että onko se terassilla.
Olihan se, ja sanoin että otappa yks paukku lisää, Onnea!
Ei se tajunnu mitää, oli ihan pihalla :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Kunnes sanoin sitten et ei, auto ei ole hajonnu, mut susta tulee isä :heart:
Sitten piti tehdä testiä kotona... monena aamuna :LOL:
Mies jopa toi yhden testin että tees ny vielä kerran, ku se on nii hienoa! :D :D :D

NEUVOLOISTA: En ole edes neuvolaan soittanut vielä :ashamed:
kaksi viimeisintä epäonnistunutta raskautta ovat tehneet säikyksi :attn:

VESSARAVAILUT: Mulla on oikeesti ihan uusia raskausoireita verrattuna muihin raskauksiini (2 tyttöä tosiaan on, ja toinen epäonnistuneista rv 18+ oli myös tyttö. viimeisestä joka meni 9 vkolla kesken ei tiedetä kumpi oli)
ja juuri tuo vessajuokseminen on ihan uutta! ja tosiaan, säälittävää liruttelua sitte :kieh:

VATSALLAAN NUKKUMISESTA: raskaanakin olen onnistunut vatsallani nukkumaan, melko pitkäänkin. En tiedä oikein miten kevitän jaloilla, mutta lähes aina olen vatsallani nukkunut.

(.)
Mua turvottaa edelleen, laittaisin jopa kuvan mun mahasta jos kehtaisin. tosiaan, voiko 5 raskaus ja sen alkuturvotus olla näin järkkyä? :eek:
ja olen pahalla tuulella iltaisin :D
Selkeä raskausoire :kieh: :LOL: nyt täytyy vaan pitää suu supussa ettei mies ärsyynny ja vähän meditoida mieltä ylös :)

T:Neiti, rv 5+
 
Kyllä täälläkin juostaan vessassa ja pieni liru sieltä sitten vaan tulee. Välillä oikein turhauttaa kun juokset jalat ristissä vessaan ja "mitään ei tapahdu".
Itsellä ei ole juurikaan pahoinvointia ollut, edelleenkään. Onneksi. Toivottavasti ei kuitenkaan merkitse etteikö tuolla kaikki olisi hyvin.... hmmm. Ehkä torstaina selviää sitten ekassa neuvolassa, kuinka toimitaan siitä eteenpäin ultrat ym.
Turvotusta en ole itessäni huomannu, johtuen ehkä siitä et taitaa olla kestoturvotus päällä ihan omasta takaa
:LOL:
 
Heippa kaikille! Järkky väsymys ja jumitus päällä, on pakko kuitenkin kommentoida tuota Neidin kuvaa, täällä meinaan samanlainen pömppis ja jo aamusta :whistle: ..en oikeesti tiedä että miten tätä peittelee.. Ja täällä kanssa ravataan vessassa, ja pienen pieni loraus tulee. Rasittavaa! Ja kun hätä tulee niin heti on mentävä tai tuntuu että tulee housuun :LOL: ..

Jospa hetken aikaa jaksaisi vielä olla hereillä.. |O

Wippii, 5+2 :wave:
 
NELLI: 5+1 viikkoja, kierron mukaan laskettuna, ja uskoisin sen pitävän paikkansa melko hyvin.

tavalllaan ei niin väliä olekkaan et tietääkö ihmiset, mut kun noille omille tytöille ei vielä haluisi kertoa, JOS jotain sattuu.. esikoinen just tänään kyseli että miks mun maha on niin iso :eek:
Ja pomo pälyilee epäilevästi mua aamuisin töissä, mut sil nyt ei oo väliä ku olen muutenkin tekemässä vikaa viikkoa siinä firmassa (LUOJAN KIITOS! 7v takana ja ihan täynnä sitä meininkiä....)

WIPPII, huh, onneks jollain muullakin turvottaa maha, eli se voi siis olla ihan normaalia :D :LOL:
 
Neiti-81 Voi ihanuus mikä masu =) Tota voi olla vähän heikko piilotella :LOL: Mulla on niin paljon ylipainoa, et taas saa ikuisuuden odotella, et se vauvamasu esiin tulee. Tosin nyt kyllä välillä turvottaa niin paljon, et näyttää maha siltä et olis viikkoja 30+ :LOL:
 
Mä en kestä näit ällötyksiä... Aloin sit ruokaa tekemään ja paistoin kanasuikaleita.. Sit tuli nenään se raaka kanan haju ja sit juostiin vessaan :x Ja arvatkaa vaan, pystyinkö mä sitä ruokaa syömään sit. Ei oo helppoa ei. Mut siltikin niin ihana :heart: :heart: :heart:
 
Tervetuloa uusille ja hurjasti onnea plussista :flower:

Päästään ensimmäiselle neuvola käynnille vasta rv 9+2. Ehkä siksi, että kyseessä on kolmas raskaus eikä ole mitään keskenmenoja tms. taustalla. Varasin ajan yksityiselle ultraan rv 7+1 eli kaksi viikkoa pitäisi vielä odotella...

Tänään on ollut huolestuttavan hyvä päivä oireiden suhteen. Aamulla olo oli pirteä eikä pahoinvoinnista tietoakaan. Olen miettinyt koko päivän, että onkohän tämä menossa kesken tms. No ehkä huominen näyttää mihin suuntaan ollaan menossa. Ei tosin aiemmissakaan raskauksissa ole ollut hurjaa pahoinvointia. Hieman vaan ällötystä, huimausta tms. pari viikkoa ja sen jälkeen tosi hyvä olo. Väsähdin kuitenkin päikkäreille päivällä ja suolaista ruokaa tekee mieli samaan tapaan kuin tähänkin asti. Olen yleensä tosi perso makealle, mutta nyt se ällöttää ja tekee mieli suolaisia juttuja. Ihan sama juttu oli edellisessä raskaudessa.

Neiti-81 Wau! Upea masu jo tässä vaiheessa =)
 
Voi naiset. Mun oli pakko testata. Mulla oli sellanen parin euron netistä tilattu liuskatesti kaapissa ja tein sen äsken. Samanlainen haamu tuli kun eilisen aamun kastettitestiin :ashamed: Voiko se olla,että digi näyttäs väärin ja onkin ollu haamut negoja. Tai sit jotain vialla kun niin pienet hormoonimäärät,että näkyy haamuna liuskoissa.
 
Kylläpäs on hieno masu Neiti- 81:llä :) Itsellänikin ihan selvästi turvotusta, mies ainakain jo ihmettelee mahan kokoa iltaisin. Arvaan, että en kauan voi piilotella. Esikoisesta se masu tuli näkyviin melko nopeasti ja eikös tokasta tule vielä aiemmin sitten.

Meillä neuvola viikolla 8+ ja nt-ultra on varmaan 11-12. En ole vielä sitä nt-ultraa varannut, mutta tosiaan ar-ultraan menemme viikolla 7+1 eli reilu viikko vielä :)

Junamatkalla töihin alkoi niin ällöttää, että meinasin lähteä takaisin kotiin. Melkein tekisi mieli ottaa pari leposaikkipäivää :ashamed: Väsyttää niin julmetusti, eikä juvita mikään. Kotonakin kaikki kotityöt tekemättä, oikein hävettää.

Hilppa toivotaan, että haamu tummenee. Minulla ei juuri kokemusta haamuista. :hug:
 
Hilppa älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Se hcg nousee portaittain. Koska teit ekan haamun? Mulla oli kahtena peräkkäisenä päivänä tehdyt testit ihan yhtä haaleita ja ei se kolmantenakaan tehty mikään kovin vahva ollu. Testaat vaikka ylihuomena uudestaan niin varmasti on viiva vahvempi jo :) :hug:

Kohta tarvis soitella neuvolaan ja sit olis asteen verran fiskumpia tässä asiassa...Tein tossa äsken vielä yhden testin ja se testiviiva on kyllä nyt jo yhtä vahva kun kontrolli ja tuli ihan heti siihe, eli kai se pikkuhiljaa on alettava uskoa että pullat on uunissa :D Aika oireeton on ollut eilen ja tänään, mutta toivottavasti se ei tarkota mitään...Mulla ei kyllä mahaa turvota juuri ollenkaan, onneksi. En halua kenenkään vielä tietävän raskaudesta kun itelläkin yhä vähän vaikeuksia sisäistää sitä...
 
Neiti-81, oletko nyt varmasti oikean kuun pinossa. =) Ihana massu!

Hilppa, en ole minäkään saanut liuskoihin kuin aika haaleita viivoja, mutta samana päivänä testattuun apteekin testiin ihan tumman viivan. Älä vielä turhan paljon huolestu.

ON: Tulee pissi housuun.. |O Lääkäriin meno lähenee ja rakko pitää olla ihan täynnä, oikein sanoi, että paina kultaisena ohjeena mieleesi, että rakko täynnä tulet. Ultraa siis päältä tuossa meidän omassa terveyskeskuksen tiimissä. Onneksi ihana lääkäri, sama joka teki mulle jälkitarkastuksenkin ekasta. Voitte kuvitella, kuinka paljon jännittää!!! Kohta saan tietää, onko siellä yhtään mitään. Sykettä en edes vielä odota kuulevani, jos siellä ylipäätään mitään on, mutta kun näkyis edes jotain ja varmistuis, ettei ole kohdunulkoinen. En pysty keskittymään mihinkään!! Esseetä pitäis kirjoittaa ja siitä ei tule nyt yhtään mitään!!

No tulenpa kertomaan sitten kuinka käy. Jatkanko matkaa kanssanne vai putoanko jo nyt pois.

Ransu ja :heart: ?? 5+5
 
Minäkin ilmottaudun varovasti puskista. Reilu viikko sitten tein positiivisen testin vähän vahingossa kun varmistelin tilannetta ennen seuraavan päivän lekuria (selkähajalla...). Yritystä ei siis takana yhtään ja miehen kanssa oltiin yhtä pöllämystyneitä. Onnellinen vahinko yhtä kaikki.

Oireita on järkyttävän kokoisista rinnoista (isothan ne on muutenkin :whistle: ), turvotukseen, mielialavaihteluihin (miesraukka), väsymykseen ja pahaanoloon (vessanpönttö alkaa jo olla tuttu). Ei oo ollu tarvetta tehä siis enempää testejä, ihan pysyy tila mielessä muutenkin...

La olis varmaan 6.2., kierto on onneks kohtuu säännöllinen ja oviksetkin tunnen... Sairaalasta ei vielä mitään hajua, mut ikää olis 28.... Neuvolastakaan ei, kun muutin juuri niin osoitteet ei vielä näkynyt. Ar ultra 24.6., haluan tarkistaa että siellä jotain kasvaa ja oikeassa paikassa ennen kun kerrotaan lähipiirille.

Hyvänkokoinen maha Neiti-81 . =)
 
Hilppa älä vielä ressaa, en mäkään oo saanu kontrolli viivaa tummempia tuloksia liuskoihin, laittaisin sulle kuvan viimeisimmästä jonka tein kp 28/28, mutta en todellakaan osaa tänne mitään kuvia laittaa ilman järjetöntä säätämistä :D

Ransu onnea lääkäri käynnille :) täällä pidetään peukut pystyssä että siellä on kaikki hyvin ja pikkunen siellä missä pitääkin!!!!
Mulla on nyt sitten kans lääkäri perjantai aamuna, JÄNNITTÄÄÄÄÄÄÄ!!! saas nähä että onko toukka päässy sinne asti mihin pitikin :ashamed: mutta niinku jo aikasemmin sanoinki niin olo on ihan toinen nyt, kun sillon kohdunulkosesta,ei mulla sillon ollu edes mitään oireita.
Tohon listaan piti päivitellä että ikää on 27 ja toinen lapsi ois vihdoinki tulossa (esikoinen on jo 8 )

Turvokki ja toukka 5+ jotain :)
 

Yhteistyössä