Helmikuun hehkeät 2011

Alkuperäinen kirjoittaja memorium:
Huomenta vaan kaikille!

Mulla sen kun oireet vähenee kokoajan ja senpä vuoksi varasin varhaisultran! Se olis 21.6 eli 7+2 jos nyt sinne asti päästään. Onko teistä joku menossa varhaisultraan? Mitä se mahtaa kustantaa? En itse huomannut kysyä kun sinne soitin :)
Oon käynyt joka raskaudessa varhaisultrassa ja menossa nytkin. :) Maksaa 60-100 e, riippuu siitä, missä asut. :)
 
Niin ja samalla voisin päivittää muitakin tietoja, kun kävin tuossa tekayn sivuilla just laskemassa. :D

Eli LA olis 8.2.2011. Synnäriksi Tays. B) Huh, jotenkin uskomatonta vielä. :D Meillä ei ollu yritystä päällä (taaskaan), mutta mä tulen ilmeisesti raskaaksi aika herkästi...

Tosin eri asia sitten, kuinka mun raskaudet jatkuu. Eka oli tm, toka vuoteli pitkin raskautta ja piti muutenkin jännityksessä supisteluineen. Tämä kolmas raskaus (toinen lapsi) alkoi myös pienellä puolen päivän ruskealla tuhruttelulla sinä päivänä, kun menkat piti alkaa, mut se loppui sitten jo. Onhan se mielessä käynyt, onko tuolla ketään, mutta..

Mitä oireisiin tulee, itse en niitä tuijota tai ainakin koitan olla tuijottamatta. Ne on pettäneet mut ennenkin. Tm oireili paljon voimakkaammin alussa kuin sitten tuo syntynyt tyttönen. Jos nyt hiukkasen analysoi, niin samalla linjalla ollaan kuin tytönkin kanssa: melko oireeton. :) Mutta aiemminkin mulla oireet tuli vasta n. rv 8. Meen kuitenkin alkuraskauden ultraan muutaman viikon päästä, katotaan sitten. Ehkä mä sit vihdoin uskon olevani raskaanakin. :D
 
Heipsan!

Olisi kiva liittyä rytmiryhmäänne, jos vielä mukaan laskette!

Olen 26vee mamma etelä-suomesta. Muutaman hailun plussan olen tehnyt marketin halpistesteillä ja nyt parin päivän testailutauon jälkeen aion pistää vielä (ainakin) yhden testilaboratorion pystyyn apteekin herkällä testillä ja huomisesta aamupissasta. Kaikki oireet kyllä löytyy, joten olen 99% varma, että noita halpistestejäkin on uskominen - olen kaiketi siis raskaana ja uskallan itseni tähän ketjuun ilmoittaa. :)

Tämä tulokas on meidän toinen pikkuinen. Entuudestaan kotona hääräilee viime lokakuussa syntynyt tytöntyllerö. Jos tässä raskaudessa finaaliin saakka päästään, niin tämänhetkisen arvioidun lasketunajan mukaan pikkuisille olisi tulossa ikäeroa 1v3kk ja rapiat päälle. Voi olla, että melkoiseen prässiin saa valmistautua, hommia kaiketi riittää kahden vauvaikäisen kanssa, mutta uskon, että kaikki työ maksaa itsensä kyllä takaisin. :) Onko joukossa muita odottajia, joilla oletetuksi ikäeroksi tulisi alle 1,5 vuotta?

Nettilaskurin mukaan laskettuaikamme on siis 6.2. ja synnärinä HYS.

Mukavaa viikonloppua kaikille! B)
 
Tervetuloa uudet :flower:

Huppistakeikkaa Mä en niillä marketin testeillä kovin vahvaa plussaa oo saanut vielä kertaakaan. Ja mun esikoinen syntynyt myös lokakuussa, eli täällä kans sama ikäero tulee olemaan :D Varmasti pari vuotta tulee olemaan todella rankkaa, mutta sitten helpottaa huomattavasti, kun heistä on seuraa toisilleen :heart: :heart:

Muoks. Nyt on sit tosi tosi yökkö olo. Tuntuu todellakin, et oon raskaana :x :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Meillä lasten ikäeroksi tullee 1v 4,5kk, joten alle se puolitoista vuotta, mutta niin oli tarkoituskin.

Täällä ei ole vielä mitään pahoinvointi, mutta jos se tulee, niin odottelen sitä viikoille 7-9.

Hyvät viikonloput kaikille!
 
Dodiih, apteekin testi ei jättänyt mitään arvailujen varaan. Ihan selkeä positiivinen tulos. Eli masussa on elämää, niinkuin otaksuinkin. :) Nyt vain toivotaan, että kaikki menee hyvin...

Missah ja Hellu83, mukavaa että muitakin pienellä ikäerolla odottavia. Meillä kanssa ihan tarkoituksellista tämä. Yllätys se silti oli, kun heti ekalla kierrolla tärppäsi ehkäisyn poisjätön jälkeen, eikä ovulaatiotaka ollut laskelmoitu millään tapaa. Toisaalta, samalla lailla sai ekakin alkunsa, ilman suurta yritystä tai laskelmointia, että kai se vain pikkuhiljaa pitää uskoa, että melko sikiävää sorttia tässä taidetaan olla. Paljon kyllä olen miettinyt, että mikä meistä tekee näin etuoikeutettuja - lähipiirissä kun on lapsettomuudesta kärsineitä pariskuntia, pitkää yritystä ja keskenmenoja. Miksei onnenlahjat voisi mennä tasan kaikille? Noh, nämä asiat eivät ole meidän immeisten käsissä tai päätäntävallassa. Toisaalta kyllä uskon, että loppupeleissä onni tasaantuu kaikille tasapuolisesti ja sillä mieleeni hiipiikin pieni pelko, että tasaakohan elämä jossain vaiheessa rivejä vaikkapa ottamalla meiltä pois tämän pienen elämänalun tai ainakin vaikeuttamalla matkaa? Kuulostaapa synkältä. Noh, näitä asioita on vain tullut pohdiskeltua. Päällimmäisenä tietysti on onnellisuuden tunne tällä hetkellä, mutta en voi kieltää, ettenkö noita asioista ajattelisi... On tämä elämä kuitenkin niin ihmeellistä, niin hyvässä kuin pahassakin.

Oletteko muuten Hellu ja Missah hoitovapaalla äippäloman alkuun saakka vai meinaatteko pyörähtää välissä töissä? Itsellä hoitovapaa anottu 1.1.11 saakka ja nyt nettilaskuri näyttää, että tuon oletetun lasketunajan mukaan mammaloma alkaisi 2.1.11. Heh, aika sattuma. No eipähän tarvii ainakaan pyöritellä papereita ja anoa jatkoa hoitovapaalle, jos nyt niin hyvin käy, että tuo la pysyy ultrankin jälkeen samana. :)

Tsemppiä kaikille tukaliin alkuraskauden oireisiin, jos sellaisia löytyy!

Nyt ulkoilemaan...
 


Nimi~~~~~LA ~~~synnytyssairaala~~ikä~~Monesko

______________________________________________________

Opaali78..........28.1..........NKL..................32........1
carkey..............31.1..........OYS..................23........1
Scala................31.1...........NKL..................37.......8
Missah..............1.2...........PHKS................25........2
kääkkis.............?...............?.....................27.........3
happihyppy......1.2............OYS..................39........3
Hipsuli..............2.2............OYS..................25........3
pirpana2011....3.2.............OYS..................20........1
Minnis75..........3.2.............NKL..................34........1
onnellinen x5...3.2.............KHKS...............36........5
Hellu83............3.2.............TAYS.................27........2
neuroni79.......3.2.................?.....................?..........3
pummmmkin....4.2...............?.....................?..........?
piia123............?..................?......................?.........?
memorium........5.2.............?.......................?. .......3
Blue76.............5.2.............?.......................34........2
Miukkari...........5.2.............HYS..................31........1
wippii...............6.2.............KSKS.................?..........1
tikru1983.........6.2..........?..........................?..........2
tytöt0406.........6.2.........LOHJA................ 28.........3
Huppistakeikkaa 6.2........HYS...................26........2
nepula..............7.2..........TAYS..................32.........3
Barbamama35 7.2..........?..........................?..........3
Kärppänä heinälatoon 8.2....TAYS..........?...........2
niiskuliini.........9.2............KOKS................25..........1
Neiti-81.............?..............?..........................?...........3
kalaäiti..........12-14.2......?..........................?...........?
 
Mun tiedot KHKS 36v 5. lapsi.
Tissit on siis tosi kipeet joten ei voi sitte juostakaan kunnolla..auts!!
Tarvii toivottaa lisäkilot tervetulleeksi ku kaikki maistuu niin hyvälle ja jos on liian pitkään syömättä tulee ihan kamala olo ja sitte maistuu kaikki suolaset ja makeet yhtaikaa.. sairaslomalla oon ainakin tiistain vielä huippaa niin pahasti..tasapainoelin kai ärtyny...joten tässä nyt makaillaan ja syödään vaan, toivottavasti pikkutoukka olis oikein supersyöppö ettei kaikki jäis mun takapuoleen :LOL: Älytön väsymys iskeny tänään, laitoin 2,7 kk nukkuu niin nukahdin itse ja pikkunen oli menny alakertaan sanoon 15 v siskolleen että shhh äiti nukkuu ja siitähän nauru repes :LOL: Mies tuolla terassia kyllästää ja mulla huono omatunto ku en mitään jaksa...... viikko ja sitten pääsee ultraan ja jos siellä sydän pomppii kunnlla niin sitten alan henkisesti odottaan.. tissikipu oli viimeksi vaikka oli keskeytynyt km, lääkäri sanoi sillon että keltarauhanen toimii ja se hormooni aiheuttaa tissi kivun. Sitte ku ollaan viikolla 12 ku istukka alkaa olla kehittynyht niin alkaa nää keltarauhasen aiheuttamat oireet loppuun... jutut vähä heittelee..sori...
 
Vitsi, meitähän on jo paljon, jee jee :)

Mulle voi iäksi laittaa 31vee ja synntyssairaalaksi Hyvinkään (en tiedä lyhennettä).

Ei vieläkään oikeen oo mitään mainittavia oireita, ei oo yhtään sellanen olo että olis raskaana...Tai no väsynyt oon ja välillä ehkä tulee sellanen huono olo, mutta ei niin että haittais normaalia elämää mitenkään. Tissejä kokeilen koko ajan, että olisko nännit kipeet :LOL: ehkä vähän on...keskenmenneestä oli tosi kipeet. Ehkä ne tästä sitten voimistuu, niin alussa kuitenkin vasta on.
Ajattelin maanantaina tehdä vielä testin ja soittaa neuvolaan ajan.

Mukavaa viikonloppua kaikille, mä alotan nyt kolmen päivän vapaat :)
Ja sori omanapaisuus... :)
 
Tänään käytiin vähän katselemassa kaupungilla menoa ja kyllä taas huomas/tuntui et rakko ois jotenkin pienentynyt. Oli vähän väliä vessahätä ja kun menin vessaan niin eipä sieltä kyllä juurikaan mitään saanu tiristettyä ulos. Hätä ei siis loppujen lopuksi muka ollutkaan niiiiin suuri kun tuntui. Sori, vähän tällänen ällömpi/privaatimpi kertomus.
Oli myös pakko ostaa jotain pientä tulokkaalle :) Mitään suurempaa ei uskalla vielä ostaa mutta ostin siis tuttiketjun ja tutin :LOL: Vähän tuntu kyllä hassulta ja nololta ostaa yhtään mitään tässä vaiheessa, viikkoja kun ei ole ees montaa :ashamed:
 
Huppistakeikkaa Me ei olla esikoisen syntymän jälkeen käytetty mitään ehkäisyä, vaan haluttiin minimaalinen ikäero lapsille :heart: Töihin menen elokuun lopussa, raha tilanne pakottaa, vaikka kotona mieluusti olisin ja seuraisin Saran kehitystä. Mutta jos nyt kaikki hyvin menee, niin ei tarvii neidin kauan olla tarhassa :heart:

Tänään olla lähes koko päivän oksu olo ja aamulla kävinkin pönttöä moikkaamassa :x Mutta voi aah, sitruuna auttaa pahimpaan oloon. Kävin kaupasta ostamassa neljä sitruunaa ja ne sitten imeskelin, niin helpottui olo hetkeksi.

Nyt alkaa olemaan jo niin väsy, et nukkumaan pakko mennä :wave:
 
Täällä on kovasti juhlittu tänään 3 vuotiaan synttäreitä. Meidän lapsille tulee siis vähän pidempi ikäero. Välillä kyllä hirvittää, miten poika suhtautuu tulokkaaseen kun on saanut kaiken huomion itselleen noin pitkän aikaa. Ja voimia koettelee tällä hetkellä kauhea uhma :| Väsyttää todella paljon, mutta samalla on vaikea saada unen päästä illalla (unet on myös aivan sekoja ja levottomia).

En ole nyt ostanut tulokkaalle vielä mitään, koska aika paljon on kaikkea jo ennestään.. Enkä ehkä vielä uskaltaisi.

Odotan että maha pompsahtaa nopeasti esiin niin kuin aiemminkin. Kiloja taisi kertyä tuosta tm raskaudestakin jo eli kupu löytyy jo valmiiksi. Vähän kauhulla kyllä odottelen niitä kiloja, pojasta kertyi yli 20 kiloa :whistle:

Niin ja tervetuloa kaikille uusille :flower:

Hienoa onnellinen että oloon normalisoitunut.
 
Mulle voi iäksi laittaa 25 ja synnytyspaikka on koks.
Mä oon kauhulla lukenut netin keskustelu palstoja kaikesta mikä on kiellettyä. Kahvia olen juonut vajaan kupin päivässä. Nyt poden huonoa omaatuntoa jo siitä. Kuulemma voi lisätä keskenmenoriskiä.
Sit erehdyin syömään lakuja. Nekin kuulemma on haitallisia koska voivat aiheuttaa lapselle keskittymishäiriöitä isompana. Kertokaas mulle huolehdinko turhaan ja kannattaako kupillisesta kahvia ja muutamasta lakupalasta kerran viikossa tuntea huonoa omaatuntoa?

Mulla ei muuten ole ollut mitään oireita paitsi väsymys ja se hieman ihmetyttää? Mietin jo että onkohan jotain vialla. Niin paitsi kalan haju kuvottaa. Meinasin oksentaa torilla ja synttäreillä oli kalakakku ja inhotti istua sen vieressä suunnattomasti.

Niisku ja Tirku 4+4
 
Hei kaikille!

Olen keskustellut aiemmin tuolla vauvakuume puolella kolmatta odottavien kanssa. Eilen clearbluen digitesti näytti raskaana ja samoin tänä aamuna viikkonäytöllinen: raskaana 2-3 viikkoa =)

Ainakin tuon vauvan nettisivujen raskauskiekon mukaan la on 7.1.2011. Raskausviikkoja olisi kasassa 4+6.

Tämä on meidän uusperheen ensimmäinen yhteinen lapsi. Miehelle ensimmäinen ja minulle kolmas lapsi. Lapseni ovat jo reippaita koululaisia -00 ja -02. Tänään ehkä jo uskalletaan kertoa lähimmille, mutta suuremmalle piirille vasta hieman myöhemmin. Haluaisin käydä ensin alkuraskauden ultrassa tarkistamassa, että kaikki on hyvin. Millä viikoilla olette käyneet ultrassa?

niiskuliini: Ihan kaikkea palstoilla lukevaa ei kannata ottaa tosissaan. Siellä on ihmisiä, jotka haluavat vain järkyttää toisia ja turhaa pelkääviä. Muistan edellisten lasten odotusten aikana lukeneeni juttuja missä monet veivät rakkaan kissan piikille raskauden vuoksi, kun joku pelotteli toksoplasmoosilla. Siihenhän ei ole kissan omistajalla mitään varaa. Suurempi vaara on niillä, jotka eivät ole tartuntaa saaneet kissaltaan ja sen saa muuten ihan yhtä todennäköisesti puutarhatöistä tai linnun kakasta että silleen...

Itse vältän tupakkaa (en ole koskaan polttanut) ja alkoholia totaalisesti, mutta muiden kanssa saa käyttää tervettä järkeä. Esim. maksamakkaraa olen käyttänyt joskus, mutta en joka päivä enkä syö kovin usein maksaruokia. En ole koskaan kuullutkaan lakritsin vaaroista, joten....
 
Onnea teille kaikille odotukseen :flower: :heart: =)

Tulin fiilistelemään kun huomasin uuden helmikuun pinon, itse plussasin reilu vuosi sitten ja pieni tytön tyllerö on nyt noin 4kk :heart: Meinaa silmäkulma kostua, ihan kuin olisin itse eilen plussannut :heart:
 
Huomenta! (musta on tullu ihme aamuvirkku, herään jo toista viikkoa ennen muuta perhettä! :eek: Täysin ennenkuulumatonta.)

Happihyppy muistan sun nikin, mutten muista, missä ketjussa ollaan kirjoteltu. :) Mun muisti on nykyisin kyllä muutenkin vähän hautautunut kakkavaippojen alle.. Joskus mietin, että mitähän siitä tulee, kun pitäs töihin palata nyt elokuussa. :D Mutta tässä ketjussa pysytään molemmat, sovittu juttu. B)

Miukkari ei mullakaan ole. Siis oikeastaan mitään mainittavia oireita. Ennen testin tekoa oli enemmän, repäisykipuja ja kohdun arkuutta, mutta nyt ei enää... Eilen oli hiukkasen paha olo aina silloin tällöin, silloin tällöin huimaa hetken ja ihan tosi harvoin repäsee vieläkin kohdun seudulta, mut eipä juur muuta. Aina silloin tällöin vähän paineentunnetta tuolla kohdussa, mut tosi vähäistä. :) En silti jaksa olla vielä huolissani, kun nuo oireet ei kerro mistään. Mulla oli näin myös tytön kanssa, oireet tuli joskus rv 6 tms. Ehdin jo soitella neuvolaan ja kysellä, et mahdanko raskaana ollakaan, kun olo on ihan normaali. :xmas: Rinnatkin mulla kipeytyi viimeksi joskus rv 8-9 ja niin taita käydä nytkin, ainakaa vielä ei oo mittään merkkiä moisesta. Tm sen sijaan silloin aikoinaan oireili enemmän jo heti alkuun, rinnatkin oli jo ennen testiä niin pirun kipiät, että...

Niiskuliini relax! :D Ok, nyt sit kaikki, jotka on kirjotellu mun kanssa samassa ketjussa aiemmin todennäköisesti ei usko silmiään. :D Huomaan kuitenkin, että ote on todella paljon rennompi tällä kertaa kuin edellisellä. Edellisessä suunnilleen mittasin salmiakin puntarilla, jos tahdoin syödä, jotten vaan syönyt sitä yli sen 50 g, mikä on päivässä sallittua. :whistle: Mitä kahviin tulee, niin totta, että kofeiini lisää keskenmenoriskiä, samoin laku. Mutta kuppi ei vahingoita ketään. :) Jos vaan pystyt sitä muuten juomaan, se voi alkaa oksettaa + lisätä närästystä sit jossain vaiheessa.

Näitä tutkimuksia on, mut yhtä ollaan kaverien kanssa mietitty. En juonu tytön raskausaikana juur lainkaan mitään kofeiinipitosta, kun taas mun kaveri ja sisko veteli omien raskauksiensa aikana jonkin verrankin kahvia päivässä. Siltä osin me sovitaan hyvin tukemaan sen tutkimuksen tuloksia, joissa todettiin, että äidin kofeiinialtistus raskauden aikana voi vaikuttaa lapsen nukkumiseen sit syntymän jälkeen. Oli miten oli, mut meidän tyttö on aina ollu älyttömän hyvä nukkumaan, kun taas siskon ja kaverin lapset pitää niitä vieläkin hereillä. ...mut ehkä tuo vaan kertoo enemmän siitä, että meidän typy on tullu hyväuniseen äitiinsä. :D

Muuten taas riittää, kun katsot, et on pastöroitua ja hyvin kypsennettyä. Edelleen itse varon esim. pakastekasviksia sekä esim. ravintoloiden salaattialtaita. Ravintoloiden salaatteihin kun usein laitetaan noita pakastekasviksia kypsentämättömänä. Samoin pakastevadelmat yms. (siis kaupan) pitää kypsentää. Mä syön fetaa, mutta jokaisen oma päätös, syökö vai ei. Tuorejuustoja ei siis suositella siitä huolimatta, onko ne pastöroituja vai ei, koska ei voida taata, oisko listeria tullu niihin sitten jossain muussa valmistusvaiheessa. Mitään vakuumipakattuja graavikaloja ei luonnollisesti kantsi mennä myöskään napostelemaan.

Muita en muista. :D Maksa tais olla kans varottavien listalla ja papayasta muistan, et jossakin sanottiin senkin voivan lisätä keskenmenoriskiä. Muistaakos kukaan muu lisää? Itse en polta enkä juo alkoholia, joten niistä ei sen enempää.

Mä varasin eilen sen alkuraskauden ultra-ajan. Ois sitten 24. päivä totuuden paikka. Itsekseni naureskelin, että tämä mun rennompi ote näkyy tässäkin asiassa. :D Ekassa piti päästä ultraan mahdollisimman pian, tässä meen vasta, kun on n. 7+2. Ok, sekin tosin vaikuttaa, etten ole satavarma, milloin mun viime menkat alkoi, joten pelataan vähän enemmän varman päälle tuon ajotuksen kanssa. ;) Niin ja neuvolan varaan vasta sit, kun tiiän, mikä tuon ultran tulos oli.

Semmoisia, nyt heräs neiti, joten aamupalan laittoon. B)



p.s. tuo salmiakki ja laku oli muuten ainakin täällä mainitu aikoinaan siinä neuvolankin varottavien listalla. Siitä muistelen tuon 50 g/päivä. Ne sisältää suolaa, joten ainakin siitä syystä niitä kantsii varoa, jos helposti turvottaa.
 
Heh, mä en ole niin yli hysteerinen noiden syömisten kanssa... En ollut esikoisen aikana enkä tule olemaan nytkään. Kahvia tulen juomaan koko raskauden ajan ja varmasti jouluna ainakin maksalaatikkoa on pakko saada :D Niin, ja pakko vielä heittää tohon Kärppänä heinälatoon nukkumis juttuun, et vaikka esikoista odottaessa kahvia join joka päivä yli suositusten, niin meidän neidillä oli 2kk ikää, kun alkoi nukkua 8h yö unia putkeen. Ja sitä aikaisemmin ei herännyt syntymästään asti kuin kaksi kertaa yössä. Ja olikohan se puolen vuoden kieppeillä, kun yö unet piteni 12h. Ja mä olen kans sanonut, et Sara on vaan perinyt mun hyvät unenlahjat :LOL: Tosin nyt on unet vähän sekaisin uusien taitojen takia.

Eli mulla rento meininki ruokien suhteen.... :whistle:
 
Hei vaan kaikille!
Varovaisesti voisin kurkistella tällekin puolelle. Raskaustesti näytti plussaa pari viikkoa sitten. En vielä kauheesti uskalla hurraata huudella, reilun seitsemän kuukauden aikana on tullut koetuksi elämäni ensimmäiset keskenmenot. Kirjoittelin huhtikuisissa, se raskaus oli tuulimuna ja todettiin rv 8. Sen jälkeen kirjoittelin lokakuisissa, josta tipuin sitten rv 11 pois. Nyt sitten toiveikkaana helmikuisiin.

Kuulun varmaan joukon senioreihin, ikää 37v ja meiltä löytyy kuusi elävää lasta ja enkeli-poika. Eli taustalla on myös kohtukuolema rv 40+1, huhtikuulta 2007.

Varhaisultrasta Täällä on moni jo varannut ajan ultraan. Itse olen hieman kahden vaiheilla. Viimeaikaiset kokemukset ovat tehneet minusta jonkin verran pessimistin. Vaikka varhaisultrassa kaikki on ollut hyvin, niin raskaus on silti päättynyt kesken. Joten voi olla, että tällä kertaa jätän ultran väliin, ja annan ajan kulua. Jokainen päivä ilman vuotoa on minulle jo pieni "voitto". Neuvola-aikaa en todellakaan varaile ennen kuin rv 10 jälkeen, jos sinne asti päästään.

Ruokarajoituksista Kahvia juon normaalisti, 1-2 kuppia päivässä, lakua ja salmiakkia syön satunnaisesti. Listeriavaaralliset ruuat jätän suosiolla pois. En uskalla ottaa riskiä. Kohtukuoleman yhteydessä minulta löydettiin listeria, enkä sitä tiennyt saaneeni. Tautina se muistuttaa flunssaa. Terveelle ihmiselle se ei ole vaarallinen, mutta kohdussa olevalle vauvalle kylläkin.

Oireista Nyt on jo selkeitä oireita, vilunväreet on minun selkein raskausoire ollut joka raskaudessa. Nyt on myös aavistus kuvotusta sekä rinnat ovat todellä herkät. Näistä oireista olen todella onnellinen, sillä näin jälkeenpäin ajatellen raskausoireet olivat selvästi pienempiä tuulimunaraskaudessa.

Nyt lähden päiväunille, kun tuo meidän melkein 2v pikkumieskin nukkuu. Yöksi pitää suunnistaa töihin.

Aurinkoisia odotuspäiviä kaikille!

Scala la 31.1., NKL, 37v, 8.
 
Jälleen kerran täällä on plussattu, ja toivotaan parasta.

On ollut pitkää taukoa koko palstalla oikeastaan.

Olen siis v. 1981 päivänvalon nähnyt nainen Satakunnasta.
Esikoinen (tyttö) syntyi 03/04 käynnistyksellä raskausmyrkytyksen vuoksi (rv 39+2) ja kuopus (tyttö) 09/05 kera huuli-ien suulakihalkion.

2008 olin jälleen raskaana. kaikki ei kuitenkaan ollut hyvin, eikä elonmahdollisuuksia vauvalle luvattu, ja 15.12. rv 18+6 syntyi kolmas tyttö :(

Asian jouduin käymään yksin läpi, sillä mies oli merillä, olin koko odotusajan yksin, kuten myös synnytyksen ja kuukauden sen jälkeen mikä henkisesti oli rankkaa.

Toivuttuani edes osin, toukokuussa 09 olin jälleen raskaana, jo neljättä kertaa, kunnes 9 vkolla, juhannuksena aloin vuotaa ja raskaus keskeytyi jälleen.
Olin jälleen yksin. Mies ei pystynyt olemaan tukena ollessaan jälleen merillä 2 kuukautta, ja syksyllä heräsin siihen todellisuuteen että avioliitto oli karilla.
Minun kunnioitus toista kohtaan oli hävinnyt. Miksi minä jouduin käymään kaiken yksin läpi miehen kommentoidessa että get over it, uusi yritys.
Minä sanoin ei.

Tammikuussa 2010 sitten pistin eron vireille ja maaliskuussa muutin pois lasten kanssa


Tapasin uuden miehen (jonka olin tuntenut jo tovin....) ja muutimme yhteen tässä toukokuussa. Ja kas kummaa, PLUSSASIN samaan syssyyn :)
On ollut siis melkoinen kaksivuotta, ja kaikista vaikeuksista huolimatta olen vihdoin löytänyt sielunkumppanini ja olemme äärimmäisen onnellisia tästä plussasta :heart:
Itseasiassa elämäni on VIHDOIN harmoniassa
Nyt toivotaan parasta, ja uusi mies totesikin että vaikka jokin menisikin pieleen, ei minun koskaan tartte enää käydä niitä yksin läpi :heart:

MUTTA, nyt siis odotellaan, toivotaan ja rukoillaan että kaikki menee hyvin :heart:
 
Tervetuloa uudet :heart: . Kiva, että tänne on tullu muitaki senioreita Scala =) Kauheaa tuo sun kohtukuolema :'( .

Mää meen varhaisultraan ihan vaan nähdäkseni, että pikkuinen on oikeassa paikassa. Mulla kun on takana aika vaarallinen kohdunulkoinen raskaus. Mullakin on kyllä kokemusta siitä, että ar-ultrassa kaikki on ollu hyvin ja sitte pieni on menehtynyt vähän ennen np-ultraa. En siis luota yhtään siihen, että raskaus jatkuis lupaavasta ar-ultrasta huolimatta. Oman terveyteni takia lähinnä sinne ultraan haluan.

Ruoasta: Ihan varmaan maksaa ja silakkaa ja kahvia ja lakritsaa saa nauttia silloin tällöin pieniä määriä. Kahvia vaikka joka päivä. Mulla vaan ei tee enää yhtään mieli kahvia. Tyhjiöpakattuja tuotteita, pastöroimattomia maitotuotteita ja kypsentämättömiä pakastevihanneksia ja vadelmia vältän minäkin. Graavilohi on mun herkkua. Onneksi sitä saa ilman tyhjiöpakkaustakin. Kalatiskeillä ne tosin tekee joskus niin, että ottavat pois siitä tyhjiöpakkauksesta :/ ja ostajasta näyttää siltä, että on ostamassa "turvallista" kalaa.
 
Neiti-81 Onnea plussasta ja uudesta elämästä :flower:
Scala mäkin oon tänä vuonna 37v ja tää on mun 9.s raskaus, 4 elävää ihanaa lasta kotona, kahden eri miehen kanssa, nykyinen mieheni on kans vasta 2 vuotta ollut kuvioissa joten ensimmäinen yhteinen vauva tulossa..3 keskenmenoa peräkkäin tämän miehen kanssa joten katotaan ny onnistuuko tämäkään....en paljoa odota ennenku koko sikiö on tutkittu rakenneultrassa, koska mun miehellä perinnöllinen sydänvika, voi olla ettei pieni jaksa sen vuoksi. Tämä on viimeinen yrityksemme ja sitten uskon ettei tarvi enää yrittää koska jos tää nyt keskeytyy niin alan miettiin omaa terveyttäni...
 
Mä näköjään hillun tänään pitkin poikin päivää palstalla.. B)

Mutta tuosta ultrasta sen verran, et itse meen sinne lähinnä just tarkistuttaa, että raskaus on oikeassa paikassa eikä tuulimuna. Mun tuulimuna ei olis ollu itsekseen pois tulossa, joten olisin varmaan kuvitellu raskauden jatkuvan ainakin sitten sinne np-ultraan saakka...

 
Mäkin meen ar-ultraan juuri sen takia että tietää missä raskaus on jos on... mulla noi keskenmenot ei oo tullu ite ulos joten en halua hukata viikkoja turhaan odotukseen...niin lääkäritkin mulle on suositellu että heti 6+ ultraan koska syke näkyy sillon jos tietää varmasti että on 6+ viikolla ja mähän tiedän hed. kellonajankin ;)
 

Yhteistyössä