Huomenta! (musta on tullu ihme aamuvirkku, herään jo toista viikkoa ennen muuta perhettä!
Täysin ennenkuulumatonta.)
Happihyppy muistan sun nikin, mutten muista, missä ketjussa ollaan kirjoteltu.
Mun muisti on nykyisin kyllä muutenkin vähän hautautunut kakkavaippojen alle.. Joskus mietin, että mitähän siitä tulee, kun pitäs töihin palata nyt elokuussa.
Mutta tässä ketjussa pysytään molemmat, sovittu juttu. B)
Miukkari ei mullakaan ole. Siis oikeastaan mitään mainittavia oireita. Ennen testin tekoa oli enemmän, repäisykipuja ja kohdun arkuutta, mutta nyt ei enää... Eilen oli hiukkasen paha olo aina silloin tällöin, silloin tällöin huimaa hetken ja ihan tosi harvoin repäsee vieläkin kohdun seudulta, mut eipä juur muuta. Aina silloin tällöin vähän paineentunnetta tuolla kohdussa, mut tosi vähäistä.
En silti jaksa olla vielä huolissani, kun nuo oireet ei kerro mistään. Mulla oli näin myös tytön kanssa, oireet tuli joskus rv 6 tms. Ehdin jo soitella neuvolaan ja kysellä, et mahdanko raskaana ollakaan, kun olo on ihan normaali. :xmas: Rinnatkin mulla kipeytyi viimeksi joskus rv 8-9 ja niin taita käydä nytkin, ainakaa vielä ei oo mittään merkkiä moisesta. Tm sen sijaan silloin aikoinaan oireili enemmän jo heti alkuun, rinnatkin oli jo ennen testiä niin pirun kipiät, että...
Niiskuliini relax!
Ok, nyt sit kaikki, jotka on kirjotellu mun kanssa samassa ketjussa aiemmin todennäköisesti ei usko silmiään.
Huomaan kuitenkin, että ote on todella paljon rennompi tällä kertaa kuin edellisellä. Edellisessä suunnilleen mittasin salmiakin puntarilla, jos tahdoin syödä, jotten vaan syönyt sitä yli sen 50 g, mikä on päivässä sallittua.
Mitä kahviin tulee, niin totta, että kofeiini lisää keskenmenoriskiä, samoin laku. Mutta kuppi ei vahingoita ketään.
Jos vaan pystyt sitä muuten juomaan, se voi alkaa oksettaa + lisätä närästystä sit jossain vaiheessa.
Näitä tutkimuksia on, mut yhtä ollaan kaverien kanssa mietitty. En juonu tytön raskausaikana juur lainkaan mitään kofeiinipitosta, kun taas mun kaveri ja sisko veteli omien raskauksiensa aikana jonkin verrankin kahvia päivässä. Siltä osin me sovitaan hyvin tukemaan sen tutkimuksen tuloksia, joissa todettiin, että äidin kofeiinialtistus raskauden aikana voi vaikuttaa lapsen nukkumiseen sit syntymän jälkeen. Oli miten oli, mut meidän tyttö on aina ollu älyttömän hyvä nukkumaan, kun taas siskon ja kaverin lapset pitää niitä vieläkin hereillä. ...mut ehkä tuo vaan kertoo enemmän siitä, että meidän typy on tullu hyväuniseen äitiinsä.
Muuten taas riittää, kun katsot, et on pastöroitua ja hyvin kypsennettyä. Edelleen itse varon esim. pakastekasviksia sekä esim. ravintoloiden salaattialtaita. Ravintoloiden salaatteihin kun usein laitetaan noita pakastekasviksia kypsentämättömänä. Samoin pakastevadelmat yms. (siis kaupan) pitää kypsentää. Mä syön fetaa, mutta jokaisen oma päätös, syökö vai ei. Tuorejuustoja ei siis suositella siitä huolimatta, onko ne pastöroituja vai ei, koska ei voida taata, oisko listeria tullu niihin sitten jossain muussa valmistusvaiheessa. Mitään vakuumipakattuja graavikaloja ei luonnollisesti kantsi mennä myöskään napostelemaan.
Muita en muista.
Maksa tais olla kans varottavien listalla ja papayasta muistan, et jossakin sanottiin senkin voivan lisätä keskenmenoriskiä. Muistaakos kukaan muu lisää? Itse en polta enkä juo alkoholia, joten niistä ei sen enempää.
Mä varasin eilen sen alkuraskauden ultra-ajan. Ois sitten 24. päivä totuuden paikka. Itsekseni naureskelin, että tämä mun rennompi ote näkyy tässäkin asiassa.
Ekassa piti päästä ultraan mahdollisimman pian, tässä meen vasta, kun on n. 7+2. Ok, sekin tosin vaikuttaa, etten ole satavarma, milloin mun viime menkat alkoi, joten pelataan vähän enemmän varman päälle tuon ajotuksen kanssa.
Niin ja neuvolan varaan vasta sit, kun tiiän, mikä tuon ultran tulos oli.
Semmoisia, nyt heräs neiti, joten aamupalan laittoon. B)
p.s. tuo salmiakki ja laku oli muuten ainakin täällä mainitu aikoinaan siinä neuvolankin varottavien listalla. Siitä muistelen tuon 50 g/päivä. Ne sisältää suolaa, joten ainakin siitä syystä niitä kantsii varoa, jos helposti turvottaa.