*Helmikuun Hehkeät 2011, TAMMIKUU*

Täytyy varmaan merkkailla ihan poksumisten kunniaksi! :) Uskomatonta, että tämä saisi syntyä jo.

Sen verran täytyy kyllä kehaista, että olen ollut todella tyytyväinen Kättärin Haikaranpesän valmennuksiin ja kätilön kanssa keskusteluihin! 3+2 tuntia valmennuksia ja päälle vielä 45 min keskustelu kätilön kanssa. Mukavaa tuonne olisi päästä synnyttämäänkin, mutta kaikkinensa ollut muutenkin jo hyödyllinen.

Juhannuslikka + Kuutti 37
 
Loppuraskaus tuntuu olevan pilalla, ahdistaa synnytys aamulla ensimmäisenä kun herää ja viimeisenä asiana kun laittaa nukkumaan :| Kotona vaan itken tai raivoan. Olisipa tää pian ohi.

Synnytysvalmennukseen en mene lisäisi vaan kammoa.
 
Lulu,Taas miä kuittaan,et ei se aukioleminenkaan tarkota etteikö pysyis sisällä hamaaseen loppuun asti...jos ei meinaan suppareita:D Taas nimimerkillä kokemusta löytyy:LOL:

Kilu,Onko sulla synnytyspelko noin pahana,vai minkä takia asiaa nyt noin kovasti mietit? Ei kuulosta kivalta:(

Eilen oltiin isää siunaamassa viimeiselle matkalla...päivä oli raskas,muttta omalla tapaa puhdistava. Fyysisesti reissu meni kuitenkin yli odotusten,istuminen ei tehny erityisen tiukkaa,mitä nyt vähän loppujenlopuiks alko paikkoja jomotella. Alaosastokaan ei oo ollu hetkeen niin kipee kun vielä tovi sitten. Liekö nyt kun meni enempi pää tonne syvemmälle,niin paremmassa asennossa...ettei paina,en tiedä.
Tiistai jännittää hulluna,veikkaan ettei mitään oo alapäässä tapahtunut mut toivon silti. Olo on vaan nyt pikkasen liiankin hyvä....

Repa ja säynävä 36+1
 
Kilu, tää on nyt helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä olla avoimin mielin! Mikä synnytyksessä ahdistaa eniten? Muistan esikoisen ajalta kuinka pelkäsin oikeestaan ihan kaikkea, kontrollin menettämistä, toisten "armoilla" oloa, kipua, jopa kuolemaa. Mutta kun se lähtö tuli, ei mikään noista merkinnyt mitään. Enkä kyllä muista että olisin niin paljoa panikoinut että olisi ikinä tuollaiset fiilikset olleet :( Kuten Repa sanoi, ei kuulosta kivalta ollenkaan...ootko päässyt puhumaan asiasta?

Ja Repalle :hug:

(.) Täällä halattiin viime yönä vessanpönttöä, ihanaa :x Heräsin siihen että oksennus oli noussut kurkkuun ja siitä sitten vedin henkitorveen, kyllä on mahtava yö nyt sitten takana kun sitä yritti yskiä pois kaiken muun lisäksi. Tulipa koettua tämäkin tälle raskaudelle...
Olo on tukala, vauva vaan sitkeästi majailee tuossa ylävatsalla poikittain. Hetkeksi kääntyi eilen hieman vinoon, hikka tuntui alavatsan sivulla ja yleensäkin kääntyilee hieman vinompaan asentoon kun makoilen, mutta siitä taas aina kiepahtaa takaisin.

Onko muilla muuten vauvan hikka tuntunut ulospäin? Esikoisesta ei tuntunut kuin se pikku naksuminen sisällä, mutta tästä tuntuu ulospäin ja muutenkin jotenkin tosi vahvana tuossa pinnalla :O Kasvatanko jättiläistä vai onko vaan asento sellainen..?

Siinäpä ne tämän sunnuntain suurimmat - ja poksista vaan, tietysti :xmas:

-Ankka & Bebé 34+0-
 
Bom
commander77: minulla meni esikoisen kanssa lapsivedet niin, etten itse osannut sitä epäillä. Ja kun supistukset alkoivat, oli ekasta lirusta noin 13 h. Sairaalassa tehtiin testi ja kyllä se lapsivettä oli. Ymmärsinkö nyt viime käynnillä meidän neuvolatädin puheesta oikein, että, jos pää ei ole kiinnittynyt, pitää olla makuuasennossa, kun lapsivedet menee. Mutta, jos arveluttaa, kannattaa ottaa yhteyttä sairaalaan.

Olen ollut viikon flunssassa ja jo pelottaa, jos se ei synnyttämään mennessä menee ohi. :snotty: Eilen sai kiitos isovanhemmille ja kummeille järjestetty esikoiselle 2 vee lastenjuhlat. Mun äiti nauroi, ettei hänelläkään ollut näin hienot tarjolut 50-vuotispäivillä. Tänään sitten vietän kotosalla omia 32 vee synttäreitä. Kivasti jäi tähteitä ja täytyyhän saada se esikoisen odotusaikana kerätty 14 kg kasaan. :D Nyt vikalla käynnillä oli yht. 12 kg.

Viime viikolla innostuin tilaamaan uuden vuodedivaanin. Muistin, miten huonoa oli nukkua olkkarin sohvalla. Alussa lähti mies sinne karkuun, kun me vauvan kanssa valvottiin aamukuuteen. Sen jälkeen oli minulla sellainen univelkaa, että muutin sohvalle ja mies jäi vauvan kanssa makkariin, etten jokaisesta inahduksesta heräisi. Nukuin sohvalla yli 2 kk ja hyvin se vauvan kanssa meni. :whistle:

Eilen saapui vauvan korisänky. Huh, kohta siellä on joku tuhisemassa. Jänskättää! :)


Bom ja masukki 37+3
 
Kiitos kaikille, joitten ajatuksissa olin viime viestin jälkeen! Supistukset kestivät pahimmillaan 2,5 vrk punktion oton jälkeen, mutta lauantai-illasta alkoi rauhoittua. Kätilön kanssa kyllä juttelin puhelimessa, ja kehotti tulemaan näytille, jos vähänkään siltä alkaa tuntua, että epäilyttää. No, ei menty näytille. Saa nähdä, onko muutoksia tapahtunut, kun huomenna lääkäri taas tarkistaa tilanteen.

Merve: Kysyit, mitä keuhkojen kypsymättömyys tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä, että vauvan synnyttyä hengittäminen ei onnistukaan niinkuin pitäisi. Ilmeisesti vauvan keuhkot jäävät ikäänkuin kasaan. Tällöin hän tarvitsee hengitykseen apua, joka meillä Joensuussa keskussairaalassa kuulemma tarkoittaa pahimmillaan sitä, että vauva pitää siirtää Kuopioon hoitoon. Meilläkin on hirvittävän hyvän tasoinen lasten teho-osasto Joensuussa, mutta vaikeimmat tapaukset on kuulemma jouduttu siirtämään Kuopioon, jota en ainakaan itse tahtoisi. Meiltä on lähes 1,5h matka Kuopioon ja kun kotona on jo kolme lasta, olisi alku todella hankalaa.

Commander: Mainitsit supistusta estävät lääkkeet. En tuota tullut itse edes ajatelleeksi, ja toisaalta lääkärikin varmaan oletti, että supistelut rauhoittuu pian punktion jälkeen.

Onneksi mieheni pääsee huomennakin mukaan punktioon ja saa olla töistä poissa vaikka koko päivän, jos tarvetta on. Ihmeen joustavia ovat kyllä olleet, mistä olen erittäin iloinen.

Muta ei voi mitään, huominen jännittää kovasti!

Kultatiuku ja Nötterö rv 37+2
 
kääkkis
Repalle :hug: Varmasti oli raskas päivä, onneksi kuitenkin kaikki sujui hyvin.

Kilu: Mulla on tullut nyt myös sellaista ihme panikointia enemmän ja vähemmän.. En ymmärrä mistä tää johtuu. Aiemmin olin hyvin myönteinen synnytyksen suhteen ja tosi luottavainen, että kaikki menee kuten viimeksi,mutta nyt en halua synnyttää :( Mä pelkään varmaan sitä synnytyksen jälkeistä aikaa, etten pärjää, koska mullahan oli tässä yhdessä vaiheessa masennusta, jonka takia kävin ihan ammattilaisen kanssa puhumassa. Pääsin hienosti siitä tunnetilasta yli, mutta nyt jostain kumman syystä olen taas ahdistunut :/ Olen jotenkin vakuuttunut, ettei tämä lähdekkään itsekseen, vaan menee käynnistykseen ja joudun kärsimään samalla tavalla, kuin esikoisen synnytyksessä ja tiedän, etteivät tälläiset ajatukset ole ollenkaan hyvä juttu. Täytyisi nyt vaan keksiä taas joku keino, jolla saisin positiivisuutta kehiin.

Meillä oli aivan helvetillinen huoltsikkareissu, kun käytiin lasten kanssa syömässä :( Kun vauva syntyy, niin en voi varmasti lähteä yhtään minnekään tästä kotoa noiden kaikkien kanssa, koska nytkin tän mahan kanssa ottaa niin koville painia 4,5v:n ja 2,5v:n kanssa. Toi isompi koettelee kyllä niin paljon, että joku päivä jätän sen sitten oikeasti yksinään jos ei tottele ja potkii päin näköä, kun yrittää auttaa pukemaan.

Vai sai Ankkakin sitten sen " kivan" vatsataudin :( Aika monella tuntuu olevan nyt loppuraskaudesta se, toivottavasti meni sulla jo kokonaan ohi :hug:

Hikasta: Mulla on kyllä jo aika pitkän aikaa näkynyt ihan ulospäin se nikottelu :) Hauskaa seurata, kun koko maha hytisee.

Huomenna täällä alkaakin sitten jo se "viimeinen"viikko ennen LA:ta...Enkä mä ole oikeasti tällähetkellä ollenkaan valmis :/

kääkkis ja "osku" 38+6
 
kilu; Voih, varmasti kurjaa jos koko ajan tulee se synnytys ahdistavana mieleen... Kannattaisi varmaan käydä juttelemassa jossain, onko teillä esim. synnytyspelkopoliklinikkaa? Sinnehän saa neuvolasta lähetteen. :) Mä en itse osaa jännittää synnytystä yhtään, kun en yhtään tiedä millaista se on... saa mennä omalla painollaan, ja onneksi yleensä kaikki siitä on hengissä selvinneet!

Repa; varmasti oli raskas päivä sinulla eilen :hug: Onneksi meni kuitenkin hyvin, paljon voimia sinne!

Vauvan hikka; Kuten oon jo aikaisemminkin kirjoitellut, meidän pieni on kova hikkaamaan
monta kertaa päivässä. :D Esim. just tällä hetkellä hänellä on hikka. Ja hikka tuntuu ja näkyy masun läpi! Muutkin on sitä ihastelleet. :)

Kultatiu'ulle paljon tsemppiä huomiselle päivälle! Toivottavasti kaikki menee oikein hyvin! :)

Mua jännittää vähän tiistain neuvolalääkäri... Jännä kuulla, mitä lääkäri antaa painoarvioksi vauvalle yms. :) Huomenna taas poksuu viikot... periaatteessahan tämä vois jo syntyä. Apuva! :D

~ Merve ja masupoika 35+6
 
kääkkistiedän tunteen noiden tappelevien kanssa menemisestä. meillä nuorin 3v ja toinen 6v. ja omaa tahtoa löytyy jopa naapureidenkin edestä. mieluummin käynkin nykyään yksin tai teinien kanssa kaupassa.

meillä hikka tuntuu ja näkyy. ja aiko kova hikka mies on.

sitähän sanotaan että mahassa jo rytmi muodostuu. täällä kauhulla ootellaan pitääkö se paikkansa. nyytti alkaa illal klo 23 jumppaan ja se jumppa voi kestää 2 ja puol tuntia. apua.

en tiedä oonko yskinyt viime yönä niin että kylkiluu ois poikki. rinnan alta tosi kipeä. tietyt asennot saa silmät kostumaan. toivottavasti vain jonkin sortin venähdys.

repa varmasti oli raskas päivä:':)'( voimia kauheasti. itse olen joutunut hautaamaan odotusaikanani ( yli 10 vuotta sit) oman mieheni. järjestelmään kaikki asiat. kylmät väreet vieläkin nousee kun ajattelen.

kultatiulle kauheasti tsemppiä

ja tänään täälläkin poksutaan 35. enää viikko lepoa ja sit saa jatkaa miltein normaalia elämää:heart:
 
Tää on nyt sitten ihan ON;aa. Musta tuli yht' äkkiä (tai ei se edes äkkiä tullut, olenhan miettinyt sitä jo kauan, mutta mutta) yksinhuoltaja. Huomenna lähden esikoisen kanssa takaisin pohjoiseen opettelemaan elämistä yksin lapsen kanssa. Kuitenkin mulla on tosi valoisa mieli ja positiiviset odotukset tulevasta:)
Auneliini+Jaakko 34 POKS POKS
 
Unet synnytyksestä: muutaman kerran oon nähnyt unta synnyttämisestä, kaikissa olen ollut yllättävän rauhallinen. Yhdessä oli myös verenvuotoa, mutten panikoinut siitäkään. Vauva-arjestakin on tullut muutamat unet, ihan kiltti ja aurinoinen poika tulossa ;)

Huono olo ja nälkä: Täälläkin voisi syödä jatkuvasti jotain pientä, nyt on alkanut tulla huono olo jos syö liian myöhään, tai menee liian aikaisin syömisestä makuulleen...

Kutiavat raskausarvet vaivaa edelleen, on iho noussut ihan näppylöille, muistuttaa vesikelloja, noista arpien kohdilta! Rasvaamassa saa olla koko ajan, päivällä on ihan ok mutta etenkin illasta ja yöstä kutiaa! Muutaman kerran olen herännyt raapimiseeni, ja sitä on niin vaikea lopettaa kun se on jo lähes pakkomielteistä jos sen kerran erehtyy aloittamaan! Mulla kyllä iho regoi herkästi haavoihin ym. mutta on tämä kyllä todella rasittavaa, ja kivuliasta!!

Täällä hikka tuntuu ihan pieninä poksauksina, useinkaan ei näy, hädintuskin tuntuu ulospäin.

Voimia kaikille uhmisten kanssa taisteleville, sairastelijoille ja Auneliinille uuden arjen opetteluun! Jänskättää supistelijoiden puolesta kovasti! :)

ON: Tultiin kotiin viikonlopun mökkireissulta, ihan kamala väsy kun ei oikein nukkunut kunnolla ja läheskään tarpeeksi, nyt vähän särkee päätäkin... Taidan mennä jo peiton alle lehtiä lueskelemaan, tulkoon uni silmään jos tulee. Automatkalla kotiin tuntui siltä että myttynen tosissaan porasi päätään alaspäin ihan tosissaan, viikon päästä saa tietää oliko se kiinnittymistä vai huvikseen punkeamista :D
Keskiviikkona alkaa äitiysloma, tosin menen töihin vain tiistaina, kotona töiden teko jatkuu toistaiseksi :)

pokemoni & myttynen 34+5
 
Kilu: Samaa olisin sanonut kuin monet muut, eli kerro asiasta neuvolassa ja pyydä lähetettä pelkopolille. Vielä ehdit ainakin hyvällä tuurilla keskustelemaan asiasta, ja pääsisit henkisesti asiasta yli. Tsemppiä!

Auneliini: Jaksamista uuteen elämäntilanteeseen! Ei ehkä se helpoin hetki elämästä joutua yksinhuoltajaksi, mutta vaikutat vahvalta ihmiseltä, joten jospa se siitä! Onko sinulle tukiverkkoa pohjoisessa? Ystäviä, sukulaisia?

Repa: Hyvä, että hautajaiset on nyt ohi ja voit varmaan keskittyä paremmin muihin asioihin.

BOM: sama ohje annettiin mulle, eli jos lapsivesi menee, makuullaan ja ampparilla sairaalaan, koska vauva ei ole vielä kiinnittynyt. Mutta kun en todella tiedä oliko se sitä vai ei. Mutta tuskin, kun supistukset ei ole koventuneet eikä sitä ole tihkunut lisää...Huomenna taas neuvola, pitää kysyä tuosta lapsivesiasiasta siellä.

ON: Eilen jo ajattelin, että jospa tää olo tästä paranee: lääkkeet on alkaneet vaikuttaa, vauva laskeutui alemmas ja muutenkin oli supistuksia lukuunottamatta parempi olo. Mutta, mutta; tänään vauva taas myllersi itsensä ylemmäs, minulle ilmestyi peräpukamia (great...) ja käveleminen ei onnistu juuri ollenkaan. Lisäksi lapsilla ihan hirveä kiukkupäivä, raivareita molemmilta vähintään kerran tunnissa...Pinna hiukka kireällä siis itselläkin. No, onneksi saatiin edes vauvan sänky tänään laitettua, saan ihastella sitä rauhassa sitten kun lapset menee nukkumaan :)

Commander ja Pepe 35+4
 
Auneliini: Voimia sinulle uuteen elämäntilanteeseen! :hug: Hienoa, että sä jaksat ajatella positiivisesti ja valoisasti kuitenkin! :)

Vauvan rytmi masussa: Meillä vauva nukkuu kyllä yöt, mitä vähän ihmettelen... Aktiivisimmillaan se on aamulla ja illalla, myös päivällä tulee ajoittain sellasia myllerryksen hetkiä. :) Aamulla usein kun herään, rupean odottamaan vauvan liikkeitä ja jos niitä ei tunnu heti, tapaan vähän alkaa panikoida... :rolleyes:

Pakko hehkuttaa, kun äsken kävi meillä sukulaisia kylässä ja saatiin heiltä aivan valtava kasa ihan älyttömän hyväkuntoisia käytettyjä poikavauvan vaatteita! :heart: Tulivat kyllä niin tarpeeseen ja nyt ei tarvi lähteä enää kirpputorejakaan kiertämään (mitä siis olin suunnitellut että ehtisin vielä tehdä ennen vauvan syntymää).

Mukavaa uuden viikon alkua kaikille ja tsemppiä kaikille, joilla on tavalla tai toisella kurja olo! :flower:

~ Merve
 
voimia kaikille sitä tarvitseville :) :hug:
(en yhtään muista kuka kirjotti mitäkin niin tälleen yleisesti sit toivottelen)

Hikka tuntuu täälläkin kyllä ihan selvästi ja näkyykin kunnolla.. Masu hyppii ihan urakalla ja yleensä pari kertaa päivässä poikaa nikottaa:)

Huomenna olis sit vihdoin synnytysvalmennus:) Jeee!!
Muuten tänne ei kummosia vieläkään kuulu, paitsi että jonkun näkösiä harkka suppareita oon havainnu melki joka pv. Mut enemmänkin mulla polttaa selkää.. Äitinkikin tosin kyllä sano että sillä on ollut aina selässä poltot. Et jospa mullakin sit menee samoin.. nohh suapi nährä..
Nyt tekeen huominen ruoka loppuun ja sit unten maille:) ihan poikki ja huomen täytyy ukko viedä töihin et saan ite auton:)

Jane & Viltsu 37+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
auneliinille tsemppiä uuteen elämäntilanteeseen, ainakin kuulostit olevan ihan rauhallisin ja positiivisin mielin, mikä on hienoa :)

kultatiuku tarvii myös :hug: ja tsempit huomiseen punktioon!

Sekä komppaan kaikkia kilulle jo kommentoineita, että ota ihmeessä olosi puheeksi neuvolassa, ei tuollaisten tuntemusten kanssa ole mukavaa yksin olla! :hug:

Mä pakkasin tänään sairaalakassin sekä vauvalle kotiutumisvaatteet valmiiksi, mutta samalla juttelin masulle että tämä ei sitten ole mikään lupa lähteä muuttopuuhiin! :) Toissapäivänä alkoi ihan puun takaa hirvittävät liitoskivut häpyluulla, olisko mukelo tullut vähän alaspäin.. Yöt on mitä mahtavimpia nyt juosta vessassa ja yrittää kääntää kylkeä kun tuntuu että koko alapää repeää. Ja sitten kun vähänkään inahtaa, niin mies on vieressä heti hermoilemassa että joko mä synnytän :LOL:

Onko muiden masukeilla rauhallisempia päiviä mahassa?
Mä en tiedä miten tämän toukan rauhalliset päivät sattuu AINA viikonlopulle, niin että saa sydän kurkussa kuulostella toisen liikkeitä ja hapuilla jo auton avaimia polireissua varten! Eilen oli taas semmoinen päivä.. Tänään on liikkunut kuitenkin normaalisti.

neitiniisku 35+5

Ai niin, missä on baby butterfly? :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Auneliinille tsemppiä täältäkin!!
Neitiniisku Täällä on rauhallisempia päiviä mikä ei ole ollenkaan hyvä juttu kun on tottunut siihen möyryämiseen ja potkimiseen. Tulee paniikki jos on vähänkin normaalista poikkeavampi aamu/päivä. Mies panikoi sitten töissä, että pitääkö huolestua kun on hiljasempaa masuasukilla. Neuvolassa neuvoivat syömään suklaata, kuulemma saa vauvan hulluksi mutta sekään ei auta meillä :)
Itsellä on nyt monta päivää ollut taas alapää niiiiin hellänä että sattuu jo pelkkä käveleminen. Viime perjantaina oli neuvola ja täti sanoi että selvää turvotusta on sormissa. Nilkkoja/jalkateriä ei merkannut sen mun kaatumisen ja sittemmin allergisen reaktion liimasiteestä saaneena. Allergia vaivaa edelleen ja ihan sairas kutina. Kohta kaksi viikkoa jo keskivahvaa kortisonia voiteena käytetty eikä parantumista ole juurikaan havaittavissa. Kutina vaan siirtyy jalkapohjaan siihen alueelle mihin liimaside on koskenut, ei kivaa :(
Poitsun pää ei ollut vielä kiinnittynyt ja neuvolatäti sanoi, että jos lapsivedet nyt menee niin silloin makuuasennossa synnärille eli ambulanssilla.
Tässä kai ne "tärkeimmät" kuulumiset, perjantaina taas neuvola jolloin mietitään uutta lähetettä synnystystapa-arvioon.

Minnis ja Dude 37+5
 
auneliinille tsemppiä. Varmasti ei ole ollut helppo päätös, mutta vaikutat vahvalta ja itsenäiseltä ihmiseltä joten pärjäät varmasti!

kilulle myös jaksamista. Yhdyn muhin, että ota ihmeessä olo ja mieliala puheeksi neuvolassa. Puhuminen ammattilaisen kanssa helpottaa aina!

Hikka meillä tuntuu välillä ulospäin ja välillä ihan näkyykin. Mutta riippuu aika paljon vauvan asennosta kyllä.

Mytyllä on myös hiljaisempia päiviä liikkeiden suhteen ja samalla lailla kun neitiniiskulla, että ne osuvat aina viikonlopulle. Ahdistavaa, kun sitten huolettaa ja pelottaa mutta mulla ainakin on aika iso kynnys polille soitella kun en heitäkään "turhaan" haluaisi vaivata. Onneksi on sitten makean syömisellä ja mahan heiluttelulla aina liikkeitä alkanut tuntumaan niin että suurin huoli on mennyt ohi.

Täällä on nyt viikonloppu pohdittu synnytystapaa, mikäli mytty ei suostu raivotarjonnassa ulos tulemaan. Miehen kanssa ollaan nyt sektioon päädytty, alatiesynnytyksessä taitaa olla liian paljon kaikkea mun makuun...Mutta eilen iltapäivällä ja viime yönä mytty kyllä mylläs ihan kamalasti ja musta tuntuu, ettei pää enää ole tossa ylävatsalla. Aamulla kuuntelin myös dopplerilla, että mistä päin ne sydänäänet löytyy niin hyvin alhaalta löytyi. Eli josko olisi toinen itsestään kääntynyt, toivotaan niin...

nelli & mytty 36+1 (kovasti ollaan jo pitkällä, mutta silti tuntuu että aika matelee...)
 
Huomenta maanantaihin kaikille!!

Täällä ilo ja suru taistelevat keskenään. Menetin lauantai iltana rakkaan famuni pitkän sairastelun päätteeksi :(
Iloitsen raskaudestani ja samalla suren famun poismenoa ja näen hänen kasvot silmissäni koko ajan.
Suunnittelemme samaan aikaan synnytystä/ristiäisiä sekä hautajaisia. Tätäkö se elämänkulku oikeesti on?

Tiedän että selviän, mutta nyt siltä ei aina tunnu :(

Kolmatta päivää kärsin kovasta alaselkäjumista sekä eilen särki lantiota. Huoh. Syntyis jo ;)

Anteeksi purkaus. Teki hyvää.

Jenni ja Jeppis 34+5
 
Essi: osanottoni suruusi :hug: Elämänkulkuapa se tosiaan on, vaikka se ei varmasti yhtään lohdutakaan surun hetkellä.

ON: Täällä odotellaan lasten kerhoonlähtöä ja mun neuvolaa. Lapsilla ihana leikkiaamu; touhuavat omiaan, olen tässä torkuskellut sohvalla/lukenut kirjaa jo yli tunnin :) Nautintoa! Vauva on nyt selvästi alempana, hengitysvaikeudet ovat helpottaneet. Jospa nyt vaan pysyisi ja ois jo kiinnittynyt. Kohtahan se tiedetään... Jospa tästä jaksaisi siirtyyä keittiön siivoukseen. Tai jospa jatkaisi köllöttelyä vielä, kun lasten leikit sen kerrankin sallii :LOL:
 
Hiljaisemmat päivät muistan jo esikoisen kanssa ahdistaneen. Ja tälläkin niitä on. Eli ilmeisesti ne on ihan normaaleja. Eihän sitä itsekään jaksa huuhtoa aina sata lasissa.

Vauvan rytmi on täälläkin hiukan mietityttävä. Vauva herää aamulla siinä puoli neljän-neljän maissa, nukkuu aamupäivän (8-13), huuhtoo taas iltapäivän ja yöpuulle käydään viiden maissa, kasin ja ysin välillä vähän rehataan. Esikoinen 3v. menee yöpuulle kahdeksalta ja herää 11-12 tuntia myöhemmin. Tosi kätevä yhdistelmä, jos tämä pitää rytminsä yhtä hyvin kuin esikoinen ulkoistautuessaan yksiöstään...
 
Huomenta!

kilu kannattaisiko ottaa asia esille neuvolassa? Vai oletko jo kenties ottanut sinne yhteyttä? saisit varmasti apua ahdistukseen. :(

Repalle :hug: siunaus tilaisuudet eivät ikinä ole kovin helppoja :(

wc- ankka kyllä tuntuu hikka ihan kunnolla ja näkyykin vattan pinnalla jos poika on vinossa :)
Toivottavasti saat jatkossa nukkua ilman pöntön halailua :/

Bom minulle juuri viime viikolla neuvola sanoi, että ei ole vielä meidän poika kiinnittynyt ja jos ennen viikkoa 37 menee vedet niin ei muuta lanssi pihaan ja makuuasennossa niin paljon kuin vain voit ettei "luiskahda ulos"
JA onnea eilisen syntymäpäivän johdosta :)

Auneliini tsemppiä uuden elämän aloittamiseen :)

Essi osanottoni :hug:

Täällä kärvistellään vieläkin flunssassa :( muutenkin hieman ahistaa hengitystä kun vauva puskee pyllyään ylös kylkiin niin sitten on vielä nokka ihan tukossa niin ei tiedä miten perin olisi hyvä olla ja hengittää!

Nyt alkaa mulla sitte maitokannut vissiin vuotamaan.. ensin särkee tissejä tai pelkkiä nännejä ja sit lirahtaa vuoron perään ja paitaan tulee selvät jäljet :D ei tän ois tarvinnu näin aikasin alkaa...

Mekin saatiin kolme säkillistä lisää vaatteita miehen kaverilta ja on muuten kaikki niin hyvä kuntoisia että varmaan tulee kaikki käyttöön... ja nyt muistinkin et varmaan jo viime viestissä tuonkin kerroin :D taas pitäs alkaa vauvan vaatteita pesemään jos sit taas omia vaatteita malttais pestä :) JA muutenkin pitäs siivota :)

Oli ihana kuulla viikonloppuna miehen kahdelta kaverilta, että olen kuulemma oikea nainen miehelleni :D olivat hieman hiprakassa mutta suloisia kun tuollaista alkoi höpisemään :)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille kello on jo 12 joten kai se on ryhdistäydyttävä ja alettava siivoomaan :)
 
Essi,osanottoni suureen suruun:hug:Samoja asioita tääläkin on käyty läpi:(

Nelli,toivotaan et tajuis kääntyy itekseen...sitäkin sattuu useesti et just ennen h-hetkeä kääntää ittensä:)

Hikka,Tuntuu ja näkyykin jos tuossa pinnassa köllöttelee ja sattuu olemaan istuma-asennossa...mut en nyt tiiä onko mitenkään kova hikkailija tai sit en vaan rekisteröi kun ollaan menossa puolet päivästä...mut päivittäin kuitenkin:)

Vauvan rytmi ja rauhalliset päivät... täälä ollaan liikenteessä kyllä lähes koko ajan 24h... öisin on aika rauhallinen mut jos satun johonkin heräämään niin kerkeen yleensä kyl muutaman polkasun tuntemaan ennenkuin nukhahan taas. Samoten autokyydissä saattaa rauhottua. Joskus on kans rauhallisempia aikoja jolloin liikkuukyllä mut on pidempiä taukoja ihan hissuksiin. Tauot on kuitenkin niin lyhykäisiä että huolestiua vielä kerkeis. Ihan muutaman kerran koko raskausaikana oon kerenny oikeen ihmettelemään et jopas on rauhallinen,huolestumaan en vielä kertaakaan. Esikoisen aikana panikoin senkin edestä, oli paljon rauhallisempi kuin tää mukelo.

Nyt alkaa kauhee pöhö ja turvotusolo laskemaan minkä sain lauantaista kun tuli syötyä epäsäännöllisesti ja istuttua koko päivä (autossa yms.) Pienestä se kroppa sekoaa... eilen ahisti kunnolla olotila ja vaakakin näyttäny kiloa enempi yhen päivän ansiosta|O

Huomenna kauan odotettu synnytys/kokoarvio,jei! Jännittää....

Repa ja säynävä 36+2
 
Janea peesaten: Voimia kaikille tarvitseville :hug:

Hikka näkyy meillä päällepäin, jos vaavin asento on oikea, ei kuitenkaan aina.

Vauvan rytmi on selkeästi muuttunut viimeaikoina ja on vaisumpi kuin aiemmin, joten välillä aina huolestun... Ei kyllä pitäisi, kun kyllä se sen verran paljon punkaa tuolla päivän aikana, että tuskin mitään huolta. Ei vaan mahdu niin hyvin ilmeisesti enää liikkumaan.

(.) Koko perheelle on nyt iskenyt flunssa :( tai pojalla alkoi jo viime viikolla ja nyt näyttäisi siltä, että minä ja mies seurataan perässä. Toivottavasti ei taas nuo supistelut ärhäköidy, niinkuin syksyllä, kun olin viimeksi flunssassa.

Seepia ja Sintti 34+6
 
En olekaan täällä pitkaan aikaan kirjotellu kun olen notkunut tuolla kerhon puolella ja nyt vasta löysin tämän ketjun tältä puolen näiden sivujen uudistuksen jälkeen :D

Viime perjantain neuvola kuulumisia (36+1)
Painonmuutos vko: 233g
turvotus: -
RR: 125/81 pulssi 89
Hemo:123
Sf-mitta: 34
Tarjonta: rt (ollu rv 32 asti)
Syke: 146
Liikkeet: ++

Tänään oli synnytystapa-arvio. ja kappas kaveri tais eilen hiissata ittesä väärin päin kun oli nyt perätilassa
36+4
RR 121/86 p. 91,
U-prot.: ++ (aiemmilla kerroilla kaikki ollu puhasta)
U-Gluk.: -
Hemo: 113
Painoarvio: 3,2 kg!? (heittoa johonkin suuntaan ku ei lääkäri ei saanu vissii kunnollista reisimittaa)
Tarjonta: pt
10 vkoa sitte viimeksi sisätutkimus tehty ja sillon oli kaikki kiinni.. Nyt lääkäri ei kertonut/merkinnyt korttiin mitään ku kokeili.. :S Täytyy kait oottaa epigriisiä(?) jos neuvolatäti kertoo arvot sitte seuraavalla kerralla...

Vauvan rytmi: Täällä myös viikonloppusin on rauhallisempaa ja yleensä rauhallisin päivä on launatai. On tullu muutamat kerrat melkein paniikkiin jouduttua kun huomannu että millon viimeksi tuntunu liikkeet.
Hikka: Hikka on tuntunu päälle päinkin. Viime viikon hikkaili kovasti, monta kertaa päivässä, mutta nyt ei olekaan eilisen jälkeen tuntunut. Selittäneekö se että on pyörähtäny väärin päin. Tästä johtuen selkä- ja jalkasärky hiipii takasi.

Kaikki alkaa olla melkolailla valmista vauvelin tuloon. Tänään ensimmäistä kertaa ostettiin tarvikkeita. :) Mukaan lähti sadesuoja vaunuihin, patja, vaippoja,tutti+tuttipullo, voidetta, puhdistuspyyhkeitä, vanupuikkoja... Amme puuttuu enään. Ei osattu päättää ammeen väriä kun tarjolla oli vain punasia ja sinisiä.. Ja ei ole tietoa kumpi majailee masussa.. :)

Kutinaki alkaa helpottaa onneksi (alkoi jouluviikolla) .. maksa-arvoissa juossu ja niissä ei ole ollut mitään sanomista..

Imetysliivit tilasin parit ja nyt sitte kysyisin että pitikö ne valita siten että koko joka on nyt sopiva niin ottaa kuppia isompi vai häh? Tällä hetkellä on 80D niin tarvinko 80E:tä vai palautanko jommat kummat, vai otanko molemmat? :O Apua.

Vanilja ja :heart: 36+4
 

Yhteistyössä