** Helmikuun Hehkeät 2011, syyskuu **

Nimistä: Me ollaan kerran jo mietitty nimiä perheen kesken. Kirjoiteltiin miehen kanssa nimiä papereille ja verrattiin osuiko mikään yksiin. Aika heikko oli tulos, joten tästä tulee varsin mielenkiintoista :D Nyt jätettiin asia toistaiseksi muhimaan...

Mahan koosta: Lyhyesti ja ytimekkäästi: se on ISO :D Olen miettinyt voiko sekin vaikuttaa näihin supistusten tuloihin? Ylpeästi sitä kyllä kannan ja esittelen, mutta hankalaksi se tekee jo makuuasennot, istumiset yms...Tosin nyt kun jouduin saikulle suppareiden takia niin PITÄISI ehkä tarkemmin katsoa mitä suuhunsa pistää, kun niitä ei saa oikein kulutettua pois; mutta se on helpommin sanottu kuin tehty :)

Mami ja Nasu 18+1
 
Neuvolassa tuli käytyä ja jotenkin jäi vähän tympeä maku. Terveydenhoitaja oli uusi, en oikein saanut mitään irti. Harmittamaan jäi erityisesti se, että sydänääniä jouduttiin hakemaan niin kauan. Sitten kun löytyi syke oli matala (noin 110), en oikein saanut kunnollista selitystä tälle, totesi että vauva varmaan nukkuu. Vähän ajan päästä hieman nousi, mutta tyyppi taisi liikkua karkuun.. Jotenkin vain jäi epämääräinen olo, että onko kaikki nyt varmasti hyvin. Tää panikointi on kyllä naurettavaa. Onneksi ens viikolla on ultra.

Ilmeisesti joudun sitten viikon 26 jälkeen sokerirasitukseen kun ikäähän jo löytyy ja esikoinen oli niin iso syntyessään. Painoa oli kertynyt kuukaudessa kivasti muutaman kilon verran :whistle: Kohdun koko oli yläkäyrillä (kuulemma tavallista uudelleen synnyttäjälle).

Blue ja pienokainen 19+0
 
Joku täällä, en muista kuka, kyseli vaunuista, ja että onko jo päätettynä millaiset haluaa/tulee. :)

Mä olin jo ennen raskautumista ihastunut Emmaljungan Duo Mondial -vaunuihin värissä Creme Leatherette! Oon ihastellut noita vaunuja netistä harva se päivä... :heart: Oon kyllä muitakin vaunuja katsellut, mutta edelleen nuo on mun suosikki, joten ehkä ne on sit noi jotka meille tuleepi. :) Pitäis vaan käydä vähän testaamassa niitä etukäteen. Vähän mietityttää tuo väri, onkohan se kovinkin arka, likaantuuko helposti... ja minkähän hintaiset nuo vaunut mahtaa olla?
 
Nyt voin huokaista helpotuksesta noiden sokeriasitustestin tuloksista, kaikki oli siis OK :)

Nimistä sen verran että täällä on päätetty niin tytön että pojan nimi kokonaan. Mikä oli hassuinta niin isä sanoin eilen vaunut nähdessään että:" Siellä meidän *piip* sitten lykitään." Katottiin miehen kans toistemme päälle että mistä se sen nimen voi tietää, varsinkin kun meilläkään ei ollut kun 2 nimivaihtoehtoa pojalle ja kummatkaan nimistä ei liity mitenkään kummankaan sukuun.. Naureskeltiin sitten että kai se on sit vain kohtalo joka päättää meidän (poika)vaavin nimen jos kerran isäkin sen sattumalta "tiesi". Ja kenellekkään kun emme ole puhunut nimistä, ei haluta kertoa, täytyy pitää jännitystä ilmassa ;)

Sasuma ja taapero 15+4
 
Heipä hei taas!
Eilen unohdin kertoa, että LA on 4.2, joten kerronpa sen nyt.

Minullekin terkkari sanoi, että painon ei tarvitsisi nousta välttämättä yhtään. BMI oli alkuraskaudesta 31,34, joten siihenhän se viittasi, mutta koska jokaisessa aikaisemmassa raskaudessa paino on noussut noin 10kg, niin tuskinpa tämä neljäskään kerta poikkeaa aikaisimmista. Siispä huitaisen kintaalla tuolle terkkarin kommentille, vaikka ymmärränkin myös hänen kantansa. Syömättä en aio olla jo niiden liian alas putoilevien sokereiden takia.

Kohtu alkaa täällä olla jo tosi korkealla, noin 5cm navan yläpuolella, ja nyt jo kävely hengästyttää helposti etenkin jos 2-vuotiasta pitää kantaa. Edellisessä raskaudessa kohtu painoi viimeiset viikot pahasti keuhkoja, jonka takia pulssi oli 120-130 valveilla ollessa ja henki ei tahtonut kulkea. Rakenteeni takia vauva ei pääse lainkaan laskeutumaan loppuraskaudesta, joten koko komeus kekottaa loppuun asti ylhäällä. Hirvittää jo valmiiksi tuo loppuraskaus kun oireita alkaa tulla jo nyt.

Meillä on vauvalle oikeastaan edellisen jäljiltä kaikki tallessa. Soiva mobile ostetaan uusi kun entinen hajosi ja jos on poika, niin vaatteita tulee taatusti ostettua, mutta muuten suuria hankintoja emme tarvitse tehdä. Vaunuina meilla on Brion Happyt, ja koska meilla on kahdet pyörästöt, neiti voi jatkaa ratasosassa istumistaan kun vauvan vaunukopalle on toiset pyörästöt.

Meillä mies tulee mukaan synnytykseen, joka tulee olemaan sectio.

Kultatiuku ja Tiuhti rv 18+6
 
Kävin tänään etsimässä itselle talvitakkia, koska haluaisin takin, joka istuu hyvin, enkä mitään kahta kokoa liian suurta. No hyvä ettei itku tullut silmään, kun löysin Mamaliciousin talvitakin ( b e b e s . f i ). Se näytti päällä juuri semmoiselta kolme kokoa liian suuri, vaikka koko oli oikea. Siinä takissa ei ollut ollenkaan olalla hihan alkukohtaa, saumaa, joten se oli aivan kauhea päällä. Ihan sama kuin ottaisin mieheni villakangastakin ja vetäisin vain vyön tuohon mahan yläpuolelle. Myyjä ei tiennyt onko muuta mallia tulossa, mutta toivottavasti tulee.
Sitten suuntasin Polarn o pyretin liikkeeseen ja löysin yhden takin. Mutta kysymykseni myyjälle kertoo vähän liian paljon takista: Eli onko tämä varmasti äitiystakki. Siinä sitten myyjän kanssa ihmeteltiin, että miten sinne pitäisi maha mahtua ja muutenkin malli oli niin pitkä, että mahan kanssa se ei taipuisi istumisasentoon, eikä sitä vetoketjua saisi helposti kiinni, kun nytkin mielestäni se lähti liian alhaalta ja joutui kurkottelemaan. No hintakin oli suolainen, 200e. Ja heille ei muuta mallia ole tulossa.
Enää jäljellä onkin sitten H&M, mutta siellä ei ole vielä talvitakit tulleet. Viime raskaudessa löysin normimallistosta erittäin A-linjaisen kevättakin, joka istui hyvin hartioista ja mahtui ihan loppuun asti päälle. Mutta jos sinne ei tule mitään kivaa takkia, mitä mä sitten pidän päälläni talven. Kaivoin kyllä jo kellarikomerosta vanhan pitkän villakangastakkini, josta helmasta voisi ommella levennyskaitaleen ylhäälle sivuihin, kun samalla siis lyhentää takin. Ja semmoisen vyönkin siitä voisi ommella tuohon mahan yläpuolelle. Kyllä oli niin masentava ostosreissu.

Mutta jos joku pongaa äitiystalvitakin jostain, niin pistäkään ihmeessä vinkkiä tänne palstalle!
 
hellu, mä olen pohtinut jo pääni puhki talvitakkivaihtoehtoja. ei niitä tunnu olevan, missy momilla oli yksi malli, maksaa muistaakseeni n.200e :O hui! ei raaski niin kallista ostaa. löysin alesta itselleni syystakin, jonne maha mahtuu ( ainakin vielä ) kasvuvaraa jokunen sentti. mutta talvitakki, voi apua! olen paljon, siis todella paljon, päivittäin ulkona ja tarvitsen kunnon takin, mutta mistä? ja etenkin jos pukkaa taas 30 asteen pakkaset niin jäässä ollaan ja kunnolla :snotty:
 
Heipparallaa!

Täällä olisi uusi äippä helmikuisiin odottelemaan... aamulla olin menossa nt-ultraan viikolla 12+0 mutta olin epäillyt että raskaus oisi pidemmällä ja ultrassa siis viikkoja olikin 16+1 ja LA onkin 23.2.2011.

olo on ihan hyvä, vatsa alkaa tosissaan näkyä, töissä muutama tietää ja johdolle ajattelin ensi viikolla kertoa, kun kumminkin sijainen mulle pitää hommata...
Hassua miten alku odotus meni ihan ohi... mutta aika jänskää tääkin on kun yhtäkkiä loikataankin melkein puoliväliin. Nt-mittaa ei nyt saatu, mutta niska ei turvonneelta näyttänyt, kävin kyllä verikokeessa joka seuloo proteiineja, eli joitain poikkeavuuksia sen avulla saadaan pois suljettua ja vastaus tulee VAIN jos selviää jotain poikkeavaa. Nyytti näytti hyvältä, liikkui hyvin ja näytti olevan kaikin puolin normaali.

Odotus on edennyt hyvin, alkuunsa oli voimakasta pahoinvointia ja väsymys vaivaa edelleen. Raskaus on kolmas. Esikoinen on syntynyt 04/06/07 rv 39+6 ja kuopus 15/05/09 rv 39+6. molemmat on poikia ja kummankin raskausaika on ollut erilainen. Tässä raskaudessa vatsa on aikalailla samna mallinen kun kuopusta odottaessa, istukka on edessä kun esikosta istukka oli takaseinässä. Oletan että odotan kolmatta poikaa, ja jos tyttö tulee niin olen aika yllättynyt.

Tämä raskaus oli täysin suunnittelematon yllätysraskaus, mutta aika äkkiä ajatukseen tottui... onneksi on tää 9kk aikaa (tai siis nyt vain 7kk) sopeutua tilanteeseen olla raskaana=) meillä kaikki vauva tavarat ehdittiin hävittää, kuopukselle hommattiin rattaat joihin kuuluu kantokoppa. Kantoliinat on tallessa ja ollaan osakestoilua (kestovaippoja) harrastettu.

Koitan perehtyä mitä ootte kirjotellu, niin vastailen kanssa kunhan ehdin.

Aurinkoista syksyä!!!

terveisin Maariana83 ja Nyytti 16+1
 
Tervetuloa uusille :heart:

Nimistä: eipä ole vielä ollut puhetta, en ole edes ajatellut asiaa.. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen, jos saadaan tietää että kumpi sieltä tulee, niin voi alkaa jo pohtimaan. Mulla on muutama nimikirja tuolla hyllyssä, jos ihan sattuu kriisi ja mielikuvituksen puute iskemään. Meidän tytöt omaavat kaikki aika "erikoiset" nimet, joten on kai jatkettava samalla linjalla, kun ei mikään Matti tai Maija joukon jatkoksi enää sopisikaan. :)

Nyt kun liikkeet on alkaneet tuntumaan niin odotuksesta on tullut itsellekin jotenkin todellisempi.. :heart: Yritän nauttia nyt tästä, sillä luulen että tämä jää meidän viimeiseksi odotukseksi. Mieskin sanoi että näytän hyvältä raskaana, joten pitäisi kai laittaa vatsanahkan alle raskausmaha-implantti heti synnytyksen jälkeen :LOL:

Ajateltiin mennä aikaisin nukkumaan, niin jaksetaan huomenna reissata mökille ja nautiskella koko ihana pitkä viikonloppu vain toistemme seurasta, aika luksusta! Palailen taas lukemaan kuulumisianne ensi viikon alusta :wave:

neitiniisku ja pienistäpienin 17+2
 
Sama talvitakkiongelma on täälläki. Mun syystakissa on enää muutama sentti tilaa. Sitte en tiedä, mitä pidän päällä. Järkyn kalliita nuo äitiystalvitakit. Pitää kai kulkea sitte takki auki...

Mun miestä hiukan kauhistuttaa ajatus sektioon osallistumisesta, mutta haluaisin sen sinne pitämään mua kädestä kiinni.

Happis ja pikku-Kalle 19+2
 
Innostuin nyt tästä takkiasiasta ja googlettamalla löysin Elloksen outletista tämän takin ( Jakku / OUTLET. A-linjainen malli )
Siellä kommenteissa aika moni kertoi, että oli tilannut äitiystalvitakiksi ja muutamat lisänneet takin sisäpuolelle hakasen pitämään etureunan paikoillaan, jottei tuule suoraan mahaan. Mutta tietysti alle voi laittaa vaikka mahatuubin, mutta kyllä mun äitiyshousuissa kaikissa on resori mahan päällä, joten on siinä aika monta kerrosta vaatetta kuitenkin. Koot loppuivat valitettavasti kokoon 40, mutta itse mahdun siihen (ainakin toivottavasti). Hintaa hurjat 23 euroa =) Ja saahan sen aina palautettua, jos ei sovi.

Aivan ihanan toppatakin tyyppisen löysin Missy mommy mallistosta ( nothing to wear? ) mutta ei mulla ole kyllä siihen varaa. Tuommoisen voisi kyllä periaatteessa itse ommella jostain ulkoilukankaasta ja tehdä paksun vuoren, niin sillä pärjäisi sitten kovilla pakkasilla.
 
Moi,
Olin alussa mukana ja nyt tämän viikon seuraillut teidän keskusteluja. Tässä välissä itellä ollut jonkin sorttinen masennus :| jonka aikana en ole saanut itseäni revittyä edes nettiin... Aika meni sohvalla makoillessa omissa ajatuksissa kieriessä, kaikki pahemmaksi miettittynä ja kun avomies tuli kotiin niin alkoi itku. Loppu ilta menikin sitten itkiessä.

Muuten ollut ns. helppo alkuraskaus ei ole tarvinnut oksentaa vain pientä huonoa oloa ym. Tosin olisin ennemmin ottanut pahoinvoinnit kuin tuon ahdistavan tunteen. :(
Nyt on onneksi helpottanut masennus! Voin olla oma pirteä itseni. Kuinka iloinen olinkaan ahdistuksen lakattua!! :) Nyt voi taas iloita vauvasta! Jee! Pelkään, että sairastun synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Tämä alkuraskausmasennus (vai miksikö tätä pitäisi kutsua?) kuitenkin todistaa alttiuden masenukselle. Nokka pystyssä kohti uusia murheita ;). Mitenkäs muilla? Onko ollut masennusta, ahdistusta tai jotain vastaavaa?

Np-ultra ja eka lääkärineuvola käyty ja kaikki olleet tähän mennessä normaaleja. 17. päivä seuraava neuvola 4.10 rakenneultra. Maha kasvaa ja voi pääsääntöisesti hyvin. Joitain suppareita, mielestäni suppareita kun en oo koskaan kokennu niin arvelen vaan, tullut. Mahassa lieviä kipuja päivittäin, minkä arvelen olevan normaalia?

Onkos kellään Doppleria? Itellä tekis mieli ostaa sellanen. Mies arveli, että olis parempi ettei ostettais. Ei tarvis sitten ressata jos ei sattuiskaan löytämään niitä sydän ääniä. Mutta musta ois niin ihanaa kuulla syke ainakun haluaa. :heart:

Talven taika ja Einari 16+4
 
Tervetuloa vielä uusille :flower:
Kiva, että olet TalvenTaika päässyt masennuksesta yli. Täällä ollut lähinnä huolestuneisuutta, siitä että onko kaikki kunnossa ja miten tulee tulevaisuudessa pärjäämään.

Onko kenelläkään samanlaista kokemusta kuin minulla sydänäänistä? Tuossa edellisessä kerroin siitä neuvolakäynnistä, sydänääniä oli vaikea löytää ja sitten syke oli tavallista matalampi. Terkan mukaan vauva nukkui (syke olis siis 115), sai heräteltyä kai kun vähän aikaa kuului 140 syke ennnen kuin hävisi jonnekin doplerin alta. Olen jotenkin ihan huolissaan eikä terkka saanut mitenkään vakuuttavasti selitettyä tilannetta. Eli onko kenelläkään vauva ollut nukkumassa kun sydänääniä on kuunneltu? Kai se terkka olisi sanonut, että pitää käydä tilanne tarkistamassa jos kaikki ei ole kunnossa...?

Anteeksi vuodatus taas kerran :ashamed:

Blue ja pienokainen 19+1
 
tervetuloa uusille! :wave:

ja talventaialle tervetuloa takaisin :wave: onneksi pääsit yli masennuksesta. olen itse sairastanut synnytyksen jälkeisen masennuksen. itse kielsin koko ongelman, mutta onneksi neuvola ja lääkäri huomasivat ja osasivat puuttua tilanteeseen. nyt osaan jo itse tsekkaille omia fiiliksiä ja relata jos siltä alkaa tuntumaan. kokemasi jälkeen tunnistat jos synnytyksen jälkeen alkaa ahdistamaan tms... tsempppiä!

hellu, löytämäsi elloksen takki olisi tosiaan hyvä, mutta koot loppuvat kesken. :headwall: pahus!
kokeilitko bebesillä sitä pitkähköä mustaa takkia? siellähän näytti olevan myös villakangastakki. : /
missy momin takki olisi aivan ihana, mutta niin hirveän kallis :eek: haku siis jatkuu...

jos jollakin talveksi takki ideoita, kertokaahan!

meillä on 8vee hääpäivä tänään :heart: huomenna saamme lapsivapaan illan ja pääsemme ihan kahdestaan syömään ja elokuviin. ihanaa! joskos sitä saisi syötyä ruuan kerrankin lämpimänä ja katsottua elokuvan alusta loppuun ilman keskeytyksiä :D
 
Mariaana,tervetuloa joukkoon:flower:

Talventaika,onneksi masennus on nyt mennyttä...ja toivotaan ettei uusi vauvan synnyttyä. Tietysti jos tää nyt on sun esikoinen? ja jos vauva on erityisen vaativa niin siinä saattaa sellanen uupumus päästä valloilleen,niinkuin mulla esikoisen kanssa. Luulen et ellen olis saanu äidiltäni niin paljoa apua,olisin varmaan menny aika pohjalle. Nyt luulen et ainakaan tää toinen ei pääse sillai yllättämään vaativuudellaan. Mulla normisti taipumus masennukseen syksyaikaan,mut pojan syntymän jälkeen ei oo ollu erityisiä kausia,se on ikävä tila:|Mieti jo valmiiks apuja vauvanhoitoon,ettei pääsis sit mieli pahasti maahan ainakaan väsymyksen/uupumuksen johdosta.
Nyt mulla ei siis oo ollu varsinaista masennusta,mut välillä ahistaa...onko vauva terve,menetänkö sen jne. joskus ahistaa aika voimakkaastikin,mut ei onneks oo sellasta kokonaisvaltaista kuitenkaan.

Blue,Normilta sykkeeltä se kuulostaa nukkuvalle vauvalle ja se että käväs 140 etenkin vahvistaa mun mielestä sen että mikään ei ole hätinä=) Ja se miten lääkärit/terkat löytää ne sydänäänet taitaa olla ihan henkilöstä kiinni. Mulla lääkäri löytää heti,mut terkka on joutunu sit ettimään enempi. kerran esikoisesta lähin hätäpäissään kuuntelemaan polille s.ääniä puolessa välissä raskautta kun ei liikkeitä ollut tuntunut vurokauteen..no poaniikkia lisäs ettei kätilö meinannu löytää niitä millään,sit lopuiks sentään rupes jumpsuttamaan.

Takki,Mulla ei oo aikomusta sijottaa sellaseen takkkiin mitä ei voi pitää raskauden jälkeen ja tällähetkellä vakaa aikomus onkin että siirrän nykyisen villakangastakin nappeja sen verran et maha mahtuu:)Mut sit on riski et pelkkä villakangastakki ei riitä kovilla pakkasilla ja sit ollaan pulassa,pitäs kirppareita kiertää jos löytys jotain. On kuitenkin niin lyhyt aika kyseessä,et millään ei viitis uutta takkia sitä varten,varsinkaan kallista..

Repa ja säynävä 17+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa talven taika ja kaikki muut uudet! Sori että päivitykset laahaa, on ollut niin hirmu kiirus ja eilen iski sitten flunssan päälle ja kaaduin jo kuudelta illalla sänkyyn. Nyt viikonlopuksi ei ole onneksi mitään sovittua, eli ehdin hoitaa päivitykset.

Takista: Tuo elloksen takki on periaatteessa kiva, mutta mä tarviin kyllä pitemmän mallin, kun olen sellainen vilukissa. Kun maha kasvaa, niin tuo tuskin ylttää peittämään sitä kunnolla. Ajattelin käydä ostamassa A-linjaisen normaalin takin (paksu villakangas) ihan tavan vaatekaupasta. Kuopiossa ainakin Carlsonilla on ollut niitä joka vuosi. Syystakki mulla onkin jo a-linjainen ja mahtuu neuleiden kanssa vielä pitkään. Sitten mulla on sellainen Adidaksen toppatakki ulkoiluun, joka luultavasti mahtuu aika pitkään päälle, kun on mulle vähän iso. Toppahousut mulla on enemmänkin ongelma, kun jätti-isoja ei viitti millään ostaa ja mammamalleja ei ole olemassakaan. Kuitenkin lasten kanssa ulkoillessa ne ois talvella tosi tarpeelliset...

Eka päivä uudessa työpaikassa takana ja oli kyllä tosi ihanaa! Ja mahtavaa olla aikuisten kesken töissä, jää virtaa omille lapsille ihan eri tavalla :)

Commander ja papunen 17+1
 
kääkkis
TalvenTaika: Mullakin on vaihdellut kyllä mielialat aika lailla ja yhdessä vaiheessa olin myös aika pohjalla. Lähinnä kuitenkin mun verensokerimittailujen takia, kun alkoivat ahdistaa ja vielä jos sattui päiviä, jolloin en saanut tyttöjä lepäämään, että olisi saanut itsekin hengähtää. Nyt on kuitenkin kaikki ihan hyvin. Toivotaan, että raskaus sujuu sullakin tästä eteenpäin hyvin ja masennusta ei tule :hug:

Takista: Mulla on reilunkokoinen villakangastakki jemmassa ja ajattelin kovilla pakkasilla laittaa sen alle sitten fleecetakin, joka mahtui ainakin viime raskaudessa hyvin päälle. Mulle ei nuo ulkonäköseikat ole niin tärkeitä, parempi on, ettei palele :)

Tänään oli rakenneultra: Meille tulee poika :D Aivan, kuten olin aavistellutkin. Terveeltä vaikutti ja erittäin aktiiviselta :) Oli ihan oikeinpäinkin kaikenlisäksi ( ainakin vielä). Lisäksi verensokerit oli lääkärin mukaan niin hyvät, että ruokavaliolla jatketaan ja mittauksia voi vähentää reippaasti :) Tuli aivan mielettömän helpottunut olo.

Tervetuloa uusille ja onnittelut sasumalle sokerirasitustuloksesta :flower:

kaks plus 5: Ihanaa hääpäivää :heart:

kääkkis ja "osku" rv 20+4
 
Kiitos vastauksista, alkaa olo jo helpottaa :) Olen kyllä varsinainen hätäilijä tässä raskaudessa..
Hyvää hääpäivää kaks plus 5 :flower:

Kääkkikselle onnittelut poikalupauksesta :heart: Taidat olla ensimmäinen rakenneultrassa kävijä, muistanko oikein.

Talvitakkiasiaa olen itsekin miettinyt, vähän olen sillä linjalla että katsotaan sitten.. Jos ei mikään oma (tai miehen) takki mene päälle, täytyy etsiskellä edullista isomman koon takkia.. sitten joskus.

Blue ja pienokainen 19+1
 
Tervetuloa uudet!

Luin ketjun ja menin kokeilemaan viime talvena ostamaani takkia. Ei se mene kyllä kiinni talvella! Olin kuvitellut sen olevan reilun kokoinen mahasta mutta ei. Uuden osto olisi mullakin edessä.

Nimistä nimet on päätetty jo ennen raskautta :)


kertokaa ulle hyvä ja turvalline turvakaukalo! Linkkiä yms.! Olen ihan pyörällä päästä kun en tiedä mikä olisi hyvä!

Rakenneultraan 5 viikkoa! :)

kilu rv17
 
Kääkkikselle onnea poikalupauksesta! Taas iski sellanen malttamattomuus omaa rakenneultraa ootellessa...:)

Uusille tervetuloa ja Talventaikalle jaksamisia. Hyvä, että masennus nyt helpottanut ja toivotaan ettei iske uudelleen.

Takeista: Mulla on yks sellanen syystakki, joka ahtuu just ja just kiinni vielä, ei montaa viikkoa varmasti mene. Sit on yks sellanen löysempi takki, joka ei juurikaan kestä vettä mutta muuten sillä pärjää pakkasiin asti. Talvitakkikin löytyy yks ja se jonkun aikaa varmaan mahtunee mutta en tiedä mitä sitten loppuajasta päälleni puen. Täytyy kollata noi miehen takit,j os sieltä löytyis jotain päällepantavaa. Kun en minäkään kallista äippätakkia viittis niin lyhyen ajan takia ostaa...

nelli & mytty 17+5 (kai)
 
kilu: meillä oli junnulla tälläinen:
Tervetuloa Lastentarvike-maailmaan!

kerittiin myymään jo eteenpäin, mutta hankintalistalla uusi vastaava. on nimittäin todella näppärä.
meillä on myös matkarattaat joihin kaukalon saa napsautettua kiinni. suosittelen!
Me ostettiin just tuollanen ja ne matkarattaat, ku oli naapurilla myytävänä.

Kiitos Hellu takkivinkistä =). Pistin heti tilauksen menemään. Ostin samalla äitiyssukkahousuja. Olin lentää persauksilleni, kun avasin töistä tullessani sähkölaskun: 1492 e :O. Vaihdettiin just tuulisähköön ja olin sitte valinnu laskutusmääräksi 1, eli tuli kerralla koko vuoden lasku ennakkoon:stick:. Pitää varmaan soittaa sinne ja pyytää muuttamaan vähän useemmaksi laskuksi :p.

Meillä on vielä 2 viikkoa rakenneultraan. En malttais oottaa enää yhtään.

Happis ja pikku-Kalle 19+3
 
Kilu: Selaileppas vähän näitä sivuja Lasten turvaistuimet - Autoliitto Meillä on Britaxin kaukalo, se on tilava, eli jos vaikka sattuisi tulemaan jättiläisvauva, tai sellaiseksi kasvava, niin tuohon mahtuu hyvin. Ja meillä on Britaxin matkarattaat johon se napsahtaa kiinni kätsysti. Käytän edelleen kaukaloa esikolla joskus muiden kyydissä, jos mies on autolla liikenteessä, eli turvaistuin ei ole kotona. Vielä saisi jotain 3 kiloa esikoinen painaa lisää, eli 1 v mahtuu siihen vielä hyvin. Mutta tuolla autoliiton sivuilla on aika hyvin kerrottu kaukaloiden hyviä ja huonoja puolia, niin turvallisuuteen kuin käytettävyyteenkin liittyen. Ja jos on kova pulauttelemaan, on aika kätevää, että kankaat saa helposti pesuun. Mutta koska nyt oikein innoistuin vinkkipäälle, niin linkin kaukalopussi on tosi kätevä talvella Babyidea - Vauvanhoidosta - Jokas

Commander: Missymomilla on äitiystoppahousut (nothing to wear? ), mutta itse kyllä ajattelin ostaa kaupasta tai kirpparilta oikean kokoiset toppahousut kuminauhavyötäröllä ja leikata edestä vyötäröä matalammaksi ja ommella tilalle eteen ja taakse resorin, eli samaan tapaan kuin tossa kuvassa. En ole housuista valmis maksamaan yli 100 euroa, kun tämä on viimeinen raskaus. Kaupassa jotkut edulliset toppahousut saa varmaan alle 20 eurolla ja sen resorin ompeleminen on tosi helppoa. Ulkoiluhousut olen tehnyt tuulihousuista samalla tavalla.

Kohta alkaakin tulemaan lisää rakenneultrauutisia! Ihanaa! Onnea kääkkikselle pojasta!

Hellu ja 19+1
 

Yhteistyössä