** Helmikuun Hehkeät 2011, syyskuu **

Meillä taas tytölle olis vaikka kuinka monta nimeä, mutta pojalle vain yksi. Ne voinee täällä paljastaa: tyttö olisi joko Fanny Eveliina tai Aliisa Inkeri ja poika Niilo Oskari. Tuokin on kyllä totta että kaveriporukalle/ sukulaisille on mennyt monta sellaista nimeä joista olen haaveillut.

Muoks. juuri tuli postissa kirje että rakenneultra olis 7.10. Malttais vielä muutaman viikon....
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Neiti81:heart:

Rae,Mulla neuvolassa aina verenpaineet tota luokkaa kun sulla,mut eipä ookkaan kotona heti aamusta... se voi vaihella ja mullakaan ikinä ennen ollu ongelmaa alhasen paineen kans,päin vastoin. Mut toi hemppa kuulostas kans aika maholiselta,kun mittauksesta on jo 2 viikkoa ja se laskee todennäkösesti niin et rautaa ens kerralla antaa. Mulla oli hemppa viimeks 122 tai jotain ja anto jo varuiks rautakuurin kun sano et se laskee kuitenkin ja olo voi mennä huonoks ens kertaan mennessä. Voishaa sitä käydä hempan kattomassa nlassa jos olo jatkuu...

Nimet on valmiina,ainakin etunimet... tokat on vielä hakusessa. Mun mielestä pojalle on vaikeempi miettiä... ja sit kun nimistä tulee aina mieleen joku muu. Tytölle onkin aatoksissa harvinasempi (noin parisataa suomessa),mutta vanha eikä mikään erikoinen nimi. Mulla menee herkästi ns.maku nimeen jos se on kauheen suosittu ja etenkin sellanen uusi muotinimi,vaikka nätti periaatteessa oliskin. Pojalle sit sellanen nimi mitä on kyllä annettu,joskaan ei ihan niin paljoo tässä suomalaisessa kirjoitusmuodossa... paljastan ne sitten kun aika koittaa;)

Täällä ei muuta kummaa...

Repa ja säynävä 17+3
 
Pitkästä aikaa kirjottelen. Tänään oli sekä hammaslääkärin tarkistus ja neuvola. Hamppilekuris ei kummempaa, paitsi hammaskiveä poisti ja saakeli kui sai sen tuntumaan kipiältä! Mulla oli naamaki veressä, kun se järsi ikenetkin! Aikasemmin ottanu hygienisti, eikä ikinä nuin sattunu.
Ja neuvolassa, paino noussu 200g, pissa puhdas, hemppa noussut, viimeksi 135 ja nyt 140, ihan hyvä =) . Mitattiin sf:kin ja kuunneltiin syke, oli jtn 150.
Seuraava nla-aika 5.10 ja ultra on 14.10.
Lyhyesti nyt, pitää lähteä tekemään mussulle ruokaa, kun tuli just kotiin :heart:

Hempsku ja pööpiäinen (vakiintunut tuo) 16+4
 
Meillä ei tohon nimiasiaan oo ihan kamalasti perehdytty vielä. Joitain ehdotuksia toki heitelty puolin ja toisin...:)

Kamalaa (tai siis oikeesti ihanaa), pari tuttua on nyt ihan lähiaiikoina saaneet muksuja (2 viikon aikana 3 vauvaa syntynyt tuttavapiiriin) ja kamalasti tekisi jo mieli omakin pikkuinen saada syliin. Kauheen pitkä aika vielä sinne helmikuuhun...

nelli & mytty 17+2
 
Mulla alkaa mennä hermo pian mun työkaveriin. On niin utelias-Alma että voi yhdenkerran. Se joka päivä kyselee kaikkea mahdollista ja sitten selittää ihan ihme juttuja ja sairaslomallaki ku olin ni soitti joka päivä mulle kotiin että miten voit ja joka lääkärikäynnistä tarttis viedä vissiin raportti hänelle, liitty se raskauteen tai ei. Tottakai ymmärrän, että osoittaa kiinnostusta ja välittämistä ja on huolissaan ehkä, mutta kun en ole hänen tyttärensä enkä edes mikään sydänystävä vaan ihan perushyvä työkaveruus meillä on. Jos erehdyn sanomaan että jestas ku jalkoja kutitti illalla, hyvä että unesta sain kiinni, ni se pitää mulle esitelmän maksasta ja miten se voi oireilla just noin ja kai sä olet jo menossa testeihin. Mulla on jaloissa äärettömän kuiva iho jota rasvaan kaikenmaailman tököteillä kolmesti päivässä ja silti ne välillä innostuu kutisemaan ku perkeleet- ja tätä on jatkunut viimeiset kuusi vuotta. Ja sitä esitelmää ei saa millään katki. Tänään se kysy tuleeko mun mies mukaan synnytykseen ja ku sanoin että tulee, ni kyseli et joko ootte käyneet valmennuksessa. Sanoin että ei olla eikä mennä, en halua sellaista, ni johan alkaa asiantuntijaesitelmä siitä, että mies EI pääse mukaan synnytykseen, jos ei ole käynyt valmennuksessa. Sanoin että no höpö höpö, ei mulle kukaan ole tuollaisesta puhunut ikinä missään vaiheessa ja mut täti kiven kovaan väittää että hänen tyttärenmies ei päässyt mukaan jos ei menny, että sillä varmistellaan ettei miehet pyörtyile tmv. Onko joku muu kuullut vastaavasta? Ihan en nyt osta tätä juttua tällaisenaan. Huoh. Ärsyttää.:kieh:

Meillä toi nimiasia on vähän hassu.:) Eli koska haluan, että lapsella on mun sukunimi, johtuen monestakin seikasta eikä vähäisin ole miehen sukunimen lievästi huvittava ääntämisasu. Tai musta siinä ei ole mitään hassua, mut ilmeisesti kuitenkin jotain on, koska se aina vääntelyä ja nauruntyrskähdyksiä aiheuttaa. Ei siis suoraan ole mikään hassu, mutta parin kirjaimen vaihdolla kyllä.:) No se on yksi, toinen että haluan jatkaa oman nimen "levittämistä", koska ollaan ns kuoleva suku ja nimi on melko harvinainen. Sitten on sekin itsekäs syy että haluan vain olla saman nimen alla lasteni kanssa. Sen lisäksi sukunimi ei ole mitenkään tärkeä mieheni kotimaassa, koska hänen perheessään on useita eri sukunimiä ja sitä voi ilmeisesti vaihtaa lennossa. On myös yleistä, että tytöillä ja pojilla on eri nimet, vaikka olisivatkin sisaruksia. On ns naisten sukunimiä. Joten miehelle ei ole mitenkään tärkeää että lapsella on hänen nimensä. Kuten ei sekään että minulla olisi, vaikka ollaan naimisissa. No joo, mutta koska annan sukunimen olen tasotuksena luvannut, että mies saa antaa etunimen, kunhan se ei ole mitenkään törkeä tai vaikeasti lausuttavissa/kirjotettavissa suomalaisittain. Ja hyvät nimet sieltä on tullutkin sekä tytölle että pojalle. Me annamme vain yhden nimen, keksikööt itse lisää jos siltä tuntuu.;)

Löysin oman vanhan vauvakansion vanhempien luota ja ajattelin jatkaa siihen tulokkaalle sitten.:) Tottakai unelmoin, että hän sitten jatkaa siihen oman lapsensa jne, mutta yritän olla realisti asian suhteen.:D Veti aika hiljaseksi ku joku sanoi tänään siitä, että niin, sitten siinä on kolme sukupolvea ainakin, isoäiti jne.. en kuunnellut, ku tajusin, et mä olen se isoäiti. :LOL:
 
Mies synnytyksessä: Ei ainakaan Tampereella tarvitse käydä valmennuksessa, että pääsee mukaan. Täällä ei edes sairaala järjestä valmennusta vaan neuvolat.

Täällä ei mitään uutta, mutta ensi viikon perjantaina olisi jo rakenneultra.

Hellu ja 18+5
 
Nimistä: Mulla olis tytölle yks nimi mistä olen aina tykännyt, mutta se pojannimi minkä olen nuorempana ajatellut on nykyään melkoinen muotinimi ja sellaisia haluan myös vältellä.

Valmennuksesta: Meille sanottiin neuvolassa että synnyttämään kyllä pääsee vaikkei valmennuksessa kävisikään, ei ole kenenkään pakko mennä. Mietitään vielä käydäänkö, synnyttäähän tavalla tai toisella on pakko :)

Huimauksesta: Kävin tänään neuvolassa, verenpaine jälleen hyvä, 124/70 ja hemppa oli jopa noussut viimekertaisesta ja oli 140! Eli ne ei selitä sitä. Voihan se Repa toki olla niinkin että verenpaine on ihan eri lukemissa eri aikoihin päivästä, mulla ei omaa mittaria ole, joten ei hajuakaan.
Neuvolassa täti kuitenkin epäili joko verensokeria tai selän hermopainetta kun pyörrytystä on makuullakin. Sanoi että kohtu ilmeisesti painaa johonkin selän hermoon, joten suoraan selällään ei mielellään saisi maata, vaan mielummin kyljellään tai puoli-istuvassa asennossa. Mun pitää nyt seurailla milloin huimausta esiintyy syömisiin nähden ja sitten mahdollisesti mennä jo aikaisemmin sokerirasitukseen jos yhteys löytyy. Joudun siis joka tapauksessa rasitustestiin ikäni ja diabetesriskin (suvussa) vuoksi vaikka hoikka olenkin. No nyt sitten vaan pitää seurailla, mutta ei kuulemma syytä huoleen!

Rae 18+2
 
Mahtavaa Neiti-81 :kiss:

Me ei noiden kaksosten kanssa edes ehditty käydä valmennuksessa, kun syntyivät niin etuajassa. Ja silti päästivät jopa minut synnyttämään :p.

Päätä särkee ja väsyttää. Melkein toivon, että tulis flunssa ja sais jäädä kotiin saikulle :ashamed:. Ultraan vielä kaks viikkoa.

Just tuossa miehen ja tytön kanssa heiteltiin ilmaan nimiehdotuksia. Haluisin tytön toiseksi nimeksi Linnea. Pojasta saattaa tulla tekonimensä, eli Kalle.

Happis ja pikku-Kalle poks 19 täynnä
 
Jotain nimiä on täälläkin mietitty mutta mitään varmaa valintaa/ehdotusta ei olla päätetty. Pojan nimiä on jotenkin vaikeampi miettiä. Se on kuitenkin varmaa, että sukunimi tulee minulta. Se on harvinainen ja meitä ei ole enää kovin monta kenellä se nimi on. Jos naimisiin joskus mennään niin pidän silloin myös oman nimeni.
Rakenneultraa odotellessa...tiistaihin on pitkä matka :)

Minnis+Dude 19+0
 
sinizii :LOL: tosiaan ei sinne synnytykseen vaadita valmennusta. meidän neuvolan valmennus aikoinaan (2002) oli: luvulta -70 oleva video mukaan, katsottiin kotona, ja se siitä. hyvin pärjättiin =) kyllä ne kätilöt synnärillä ohjaa ja opastaa, nou hätä!

voi, ei me todellakaan olla vielä nimiä mietitty. olenkohan jotenkin jäljessä :rolleyes: en ole ostanut yhtään vauvan vaatetta tms enkä ole mitenkään alkanut valmistautumaan vauvan tuloon. totta kai vaikuttaa sekin että ei ole esikoinen tulossa. ja se että ei ollut niinkään suunniteltu raskaus, suunnitteilla oli paljon muuta kuin vauva, joten asennoitumisessa ja sopeutumisessa mennyt aikansa. toivon että rakenneultra muuttaa tilanteen ja alan päästä kunnolla raskausfiilikseen.

muutoin ei kummempaa tänne. flunssasta kaikki toivuttu, tänään pääsi viimeiset flunssalaiset kouluun jälleen. matkakuume olisi valtava, haluaisin edes hetkeksi paeta jatkuvaa rakentamista ja stressiä sen valmistumisesta, viikonloppukin poissa auttaisi jo paljon :cool:

voikaahan paksusti
mei & pömppis rv jotain :wave:
 
Paljon paljon onnea Neiti81 :heart: Minä myös muistan sinut! :)

Nimistä: Meillä on nimet valmiina sekä tytölle että pojalle. Tietysti ne voi vielä muuttua, esim. jos vauva ei olekaan nimensä näköinen tms... :) Mun mies on ulkomaalainen ja meillä on ulkomaalainen sukunimi. Sukunimi ei ole mikään kauhean erikoinen, sopii ihan suomalaiseenkin suuhun, mutta halutaan silti että lapselle tulee nimi miehen kotimaasta. Mut sellaset nimet kuitenkin, että myös suomalaisen on ne helppo lausua ja kirjoittaa. :)

kaks plus 5 Ei mekään olla juuri mitenkään valmistauduttu vielä vauvan tuloon, vaikka esikoinen on... Mitään suurempia hankintoja ei olla tehty, vasta siinä joulun tienoilla tehdään ne. Ja tässä syyskuun lopussa piipahdetaan varmasti Ikeassa, josta ajateltiin ostaa joku lipasto vauvan vaatteille. Mulla on tuolla vaatehuoneessa sellainen pieni pussukka, jossa on ne ainoat tavarat mitä olen vauvalle ostanut eli muutaman kestovaipan, yhden bodyn ja kirpputorilta jotain pientä kuten villasukat! :D

Saattaapi olla, että mun mies ei halua tulla mukaan synnytykseen... Ollaan puhuttu tuosta tosi paljon. Miehen kulttuurissa kun tosiaan se ei oikein kuulu tapoihin. Hän kokee sen tosi outona, että tulisi mukaan... Kaiken lisäksi häntä ällöttää kaikki hajut, eritteet, veri yms. Hän jopa oksentaa siivotessaan meidän kissan kakkoja! :D :D No nyt ollaan puhuttu, että jos tulee alatiesynnytys, mitä tietysti toivotaan että tulis, niin mies tulis mukaan avautumisvaiheeseen mutta voisi sitten odottaa ponnistusvaiheen ajan vaikka ulkopuolella tms. Näin olisi kuitenkin lähellä ja saisi nähdä vauvan heti syntymän jälkeen. :) Mutta jos tulee sektio, niin sinne hän ei mukaan lähde... Varmaan sitten mun sisko tulisi mukaan tai joku muu läheinen ihminen. Perhevalmennukseen kuitenkin osallistutaan miehen kanssa. :)

Oih, vielä viikko seuraavaan neuvolaan ja kolme viikkoa rakenneultraan! Menispä aika nopeasti!

~ Merve ja helmi 17+2
 
Paljon onnea Neiti-81 :heart:

Neuvola sitten siirtyikin maanantailta huomiselle : / Olisi jo kiva päästä niitä sydänääniä kuuntelemaan..

Nimiä ei olla vielä yhdessä pohdittu. Omassa päässä olen kyllä pyöritellyt asiaa lukemattomia kertoja. Esikoisestakin päätettiin nimi yhdessä vasta syntymän jälkeen. Vähän ollaan hitaita näissä hommissa, samaten hankintoja ei juuri olla mietitty. Jotain pientä pitää hankkia vaikka perusjutut onkin jo esikoiselle hankittu.

Blue ja pienokainen 18+6
 
Mä en nyt ymmärrä yhtään, laskettu aika on ihan hukassa :kieh:

Siis jos niskapoimu-uässä 17.8. todettiin vauvan kokonsa puolesta vastaavan viikkoja 14+0, ja laskettu aika näin ollen olisi 15.2.

Kävin lääkärineuvolassa 2.9. ja siellä merkittiin raskausviikot 15+1, vaikka tuossa välissähän on 16 päivää ja näin ollen ainakin mun järki sanoo että viikkoja olisi ollut silloin 16+2? Mitä minä nyt en ymmärrä?! : / Ipana ultrattiin ja mittojen mukaan ikää olisi tuolloin ollut 15+4. Eli mihin ihmeeseen se yksi viikko tuosta välistä on nyt hävinnyt yhtäkkiä, vai enkö minä osaa laskea?
 
Hei vaan kaikille. Laitoinkin eilen Commanderille viestiä halustani liittyä helmikuisiin, mutta tänne viestiketjuun en ehtinyt eilen kirjoittaa.
Siispä olen pian 34-vuotias neljättä lastani odottava äiti Pohjois-Karjalasta. Isommat lapset ovat jo 11- ja 9-vuotiaita poikia ja perheemme tyttö on 2-vuotias. Rakenneultra on muistaakseni 22.9 ja neuvola vasta sen jälkeen 1.10, jolloin kuulemma katsotaan ne Kelan jutut kuntoon.
Viikon verran on ollut pahoinvointi poissa mutta kuten edellisessäkin raskaudessa, sokerit tuppaa laskemaan syömisistä huolimatta melkoisen alas välillä ja sen huomaan heikottavasta olosta. Liikkeitä väitän tunteneeni nyt noin viikon verran. Edellistä odottaessa tunsin ne jonkun verran aikaisemmin.
Onnellista odotusta kaikille teille ja voimia niille jotka sitä elämäänsä tarvitsee. Olen seurannut keskusteluanne sivusta alusta asti, mutta vasta nyt sain aikaiseksi itsestäni ilmoitella.

Kultatiuku ja Tiuhti 18+5
 
Pitkästä aikaa täällä - en ole odotuspuolella edes käynyt sitten palstauudistuksen.

Tervetuloa, Kultatiuku :wave:

Neitiniisku, siis lääkärineuvolassa ultrattiin? Laskettua aikaahan muutetaan jos ultrassa on yli 4 pv heittoa, mutta miten siltikin 15+4:sta tulisi 15+1..vai enkö mä käsittänyt jotain :D Viikkomysteeri!

(.) Eipä kummempia. Maha kasvaa ja oman vaa'an mukaan painokin olisi taas heilahtanut ylöspäin - juu, ei tarvitsisi. Muutenkin maha näyttää jo niin isolta ettei mitään rajaa : / Saa nähdä tuleeko maanantaina neuvolassa noottia, sitä odotellessa...

Vauvalle meillä on ostettu valmiiksi pinnis, kaukalo, sitteri, leikkimatto, imetystyyny ja joitakin vaatekappaleita. Pikkuhiljaa ostettu aina kun on raha antanut periksi, esikoiselta kun ei ole tallessa mitään..pinnis ja vaatteet noista ainoastaan uusina, sitteri ja kaukalo lähes uusina :D

Eipä tässä sitten kummempia...koulusta yritetään selvitä kera kipeiden suppareiden :|

-Ankka & Bebecito 15+3-
 
No hei vaan ja aurinkoista syysiltaa kaikille!

Mun mies ei osallistunut neuvolan synnytysvalmennuksiin esikoisesta, mutta ei kyllä kukaan sanonut, että ois pakko osallistua. Ja hän on lääkäri ja ollut about 10:ssa synnytyksessä jo ennen esikoisen syntymää, joten hassuahan se olisi hänen ollut siellä valmennuksissa istua...

Mua ahdistaa, (vaikka en kovin hermoheikko normaalisti ole) kun meillä töissä tehtiin tänään yhtä askartelujuttua ja mä sain aika kovan reaktion siitä maalista. Lapset ja aikuiset valitteli kaikki sitä maalinhajua ja mulla kutisee edelleen (maalauksesta noin 2 tuntia) kurkku, kasvot, korvat ja nenästä tihkuttelee verta...En tiedä mitä myrkkymaalia yksi ohjaajista oikein oli ostanut, mutta mulla on jotenkin ihan tosi tuskainen olo, vaikka olen ollut jo yli tunnin kotona. Ei kai noin lyhyestä altistuksesta voi olla vauvalle haittaa?? Meillä ois sitä maalausta vielä huomenna, en tiedä uskallanko mennä...

jee, just varmistui viikonloppureissu Etelä-Suomeen viikon päähän, kiva pieni irtiotto arjesta! Tätä on kaivattu :)

Tervetuloa Kultatiuku, laittelen sut illalla listoille, nyt on kiirus viemään 3 v. tyttöä ihka ekalle tanssitunnilleen :heart: Kyllä on toisella into piukassa!

Commander ja papunen 16+6
 
Rae,No hyvä että kunnossa nuo paineet ja hempat. Mullahan toi oma mittari on ollu siks kun kärsin jännitysverenpaineesta,eli lähinnä siks paineet on korkeemmat kun ne mitataan jossain muualla kuin kotona,joskaan en niin alhasia oo saanu kotonakaan mitä ne jokin aikaa sitten oli. Toivottavasti selviää mistä olo johtuu:|

valmisteluita ei oo tehty tääläkään yhtään,kun kaikki on ja esikoisestakin meni 2 viikkoo yli niin jotenkin sitä oottaa et tässä on aikaakin vaikka kuinka h-hetkeen:p Ja mitäpä se käärö nyt heti tarttis akuutisti muuta kun äitin tissit:D Ne löytyy:cool:

Nimistä vielä... meillä on kans harvinainen sukunimi,siis miehen peruja ja suojattu,jonka takia tätä nimee ei oo kuin meillä ja miehen vanhemmilla ja siskolla,eli kuudella henkilöllä.. sikäli hassu juttu et nimi ei oo lainkaan erikoinen,-nen päätteinen ja yhden kirjaimen lisäyksellä eteen muuttuu yhdeksi hyvin yleiseksi nimeksi,joten aina kun soitat johonkin tms. niin saa ääntää erittäin huolella:D Sikspä lasten nimet on kyllä syytä olla suht selkeitä,eikä esim k tilalta c-kirjainta tai saa olla selittelemässä kahta kauheemmin...

valmennus oli meillä ainakin yks filminpätkä,sairaalaan tutustuminen ja imetysohjausta...imetysohjaukseen ei miehiä ees haluttu:D Eikä noissa muissakaan tainnu kaikki isät olla... ei siinä kauheesti jyvälle päässy ite actionista,joten vaikee kuvitella et se olis pääsyvaatimus synnytykseen. Ja voihan olla ihmisillä työkiireitä ja matkoja yms.

Niin ja melkein unohtu,Tervetuloa kultatiuku:flower:

Täällä ootellaan jo ens tiistain neuvolaa kiihkeästi... ja sitäkin enemmän rakenneultraa mikä koittaa vasta viimonen päivä,niinkun tais olla monella muullakin. Sit sitä osais rentoutua vihdoinkin. Flunssanen olo etäisesti...saas nähä tuleeko päälle vai meneekö ohi.

Repa ja säynävä 17+4
 
Meillä myös mies ensin ilmoitti että hän ei muuten synnytykseen sitten tule josta mä tietty sain hirveen hepnaadin että jaaha, et rusinat pullasta vaan ja sen jälkeen pelkoahdistuspaniikin että kuka sinne sitten tulee et joudunko YKSIN synnyttämään vieraiden ihmisten kanssa! Mies sano et ota äitis mukaan, mut kaikella rakkaudella synnytän ennemmin yksin roskiskatoksessa ku äidin opastuksella. Jos ei olis niin vahvasti "alakerta-asia", niin isän voisin mukaan ottaaki.:D No joo, aikani panikoitua tajusin, että en voi toista mukaan pakottaa, joten sanoin että ei ole pakko tulla mutta arvostaisin sitä suuresti. Miehen kanssa on sitten asiasta keskusteltu ja olen vaivihkaa johdatellut sen keskusteluihin mm veljeni kanssa jonka mielestä lasten syntymät on olleet parasta mitä hän on kokenut ja piti näin ollen pyytämättä oikein vakuuttavan mainospuheen asiasta. ;) Nyttemmin miehen asenne on muuttunut täysin ja on sitä mieltä että tottakai on mukana synnytyksessä. Hänellä "ongelma" taisi olla juurikin kulttuurillinen, nää on näitä "akkojen juttuja", mutta kun on ollut mukana jos jonkinlaisessa pimppalääkärissä nyt, niin suhtautuu asiaan eritavalla. En tarkkaan ottaen osaa sanoa miten ajatus on kulkenut mut pääasia et ollaan samaa mieltä siitä nyt. :) Ja eräs juuri synnyttänyt ystäväkin osasi kertoa, että hyvin pääsi mies matkaan ilman valmennuksiakin.;)

Hirvee ahdistus mulla ainakin painosta, ku ekassa neuvolassa sanottiin että ei tarttis tulla yhtään sitten lisää ja nyt on tullut reipas 4kg ja tuntuu että suunta on ylöspäin. :( Hirvee kyttäys et mitään ylimääräistä en söisi ja vesijuoksussaki laukkaan 5krt viikossa ja silti se hiipii hiipii ylöspäin. En kuitenkaan ihan hysteeriseks viittis heittäytyä ja alkaa salaattia vaan syömään, mut on vaikea suhtautua siihen asiaan yhtään mitenkään, ku tietää et joutuu menemään aiheesta "ripille". Huomaan, että täälläkin moni pohtii painon nousuaan ja mahan suuruutta, mikä toisaalta on jotenkin niin väärin. Siis että ku sitä masun kasvua ei voi estää, ku siellä nyt kasvaa se vaavelo ja riippuu sit vielä kohdun asennosta yms että miten paljon se pullottaa, ni tuntuu että jopa odottaville äideille luodaan ulkopuolelta hirveet paineet siitä mahasta ja painosta ja kaikesta. Joku tehnyt oikein laskelmat että mikä on "normaali" painon nousu ja siinä sitten paniikissa kaikki yrittää pitäytyä- tai mieluiten vähän alle. Jos on yhtäänkään ylipainoa ni oikeasti on sitä "onnistuneempi" raskaudessaan mitä vähemmän sitä painoa on tullut. Tämä pohdinta siis siitä, että melkein huitasin työkaveria leikkuulaudalla otsaan ku kysy että "onko sun maha vähän kasvanut". Vaikka luonnollinen seuraamus onkin ja itse olen miettinyt et mihin päin se vauva kasvaa ku tuntuu et mahamaggara pysyy omassa tilassaan, ni silti oli jotenki tuntu samalta ku se olis kysyny et "onkohan sun perse vähän levinny?"
 
Olin tänään sokerirasitustestissä.. Huomenna täytyis muistaa soittaa tulokset neuvola tädiltä, vähän jännittää kun itseltäni ylipainoa löytyy ja vielä on sukurasitteissa isältä sokeritautia.. : /

Sasuma ja taapero 15+3
 
Moikka!
Mun mies on ollut alusta asti tulossa synnytykseen, siihen voi toki vaikuttaa sekin että hänellä on jo kaks lasta ja on ollut synnytyksissä.

Eilen jouduin lopettaan kahvin juonnin närästyksen takia.. Päätä on tänään särkenyt, mut toivottavasti se loppuu parissa päivässä. Teetä oon kyllä juonut...

Sike ja Tuuti (15+4)
 
Wc Ankka: ei kun siis nimenomaan siellä np-ultrassa muuttivat laskettua aikaa, kun menin sinne neuvolan mukaan 12+6 (kun ei viimeisistä menkoista ollut muuta kuin heikko arvio olemassa) ja siellä ipana olikin sitten viikkoja 14+0 vastaava, ja laskettu aika muuttui ensimmäisestä 23.2. siihen nykyiseen 15.2.

Ja nyt viime torstaina kun lääkärineuvolassa kävin, laskivat mun viikot 15+1 vaikka tuon ultran perusteella mentiin jo viikossa 16! Ne on varastaneet multa yhen raskausviikon!

Kaiken järjen mukaan olen siis parhaillaan viikoilla 17+, mutta mihin se yks viikko on kadonnut neuvolassa? : /
 
sinizii: Mä ainakin tykkään mun kasvavasta jo tosi isosta mahasta, en yhtään kauhistele. Ihanahan tuo on, eikä tartte ainakaan selitellä, että en ole lihonut, vaan raskaana :) Vielä kun tietää, että tää on viimeinen kerta kun vauvamasun saa, nauttii siitä vieläkin enemmän. Olen aina vähän jäänyt kaipaamaan vauvamasua synnytysten jälkeen. Olen vissiin vähän outo...Painonnousua en seuraa, kotona en käy vaa'alla ollenkaan. Neuvolan painontarkastukset on musta hyvä asia, koska mulla ei ainakaan imettämällä raskauskilot tipu, vaan se pitää ihan itse tiputtaa. Siksi on hyvä pitää jonkinlaista kontrollia, mutta en minä tai neuvolantätikään ole juuri millänsäkään, jos paino nousee enemmän kuin sen suositellun 12-13 kiloa.

Neitiniisku: Voiko olla kirjausvirhe, vai puhuivatko he myös noista pienemmistä viikoista? Kyllähän inhimillisiä kirjoitus/ajatusvirheitä sattuu neuvolankin henkilökunnalle. Heidän papereissaan viikot saattavat olla oikein, vaikka ne neuvolakorttiin olisi väärin kirjattu...Soita ja kysy, sillähän se selviää :)

En jaksa tänään päivittää listaa, töitä paahdoin tähän asti ja vielä pari juttua pitäis huilin jälkeen hoitaa. Huomenna työtahti hidastuu, joten pistän sitten listan kondikseen!

Commander ja "yömönkijä" 17+0 POKS!
 
Kitrus: Rankkasin kerhosta porukkaa pois, kun oli paljon niitä, jotka liittynyt muttei kirjoittanut. Poistin siis sen mukaan, kuka ei ollut viimeisen kuukauden aikana "ilmoittautunut". Toki sinne pääsee aina takaisin, jos innostuu ottamaan osaa keskusteluihin, mutta näin saadaan porukka pidettyä "tiiviinä". Pahoittelut, jos poistin sut vaikka olet ottanut osaa keskusteluihin...nyt olet kuitenkin taas mukana siellä :)
 

Yhteistyössä