****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Tyttö tuli 49cm ja 3230g, tänään kotiuduttiin, vauva nyt 4 vuorokautta vanha :)

Synnytys oli juuri niin kauheaa kuin pelkäsinkin, toista kertaa en ole menossa :D

Vauva-arjen harjoittelua nyt, paremalla ajalla lisää.

Onnea teille muillekin vauvautuneille!
 
Täällä kans alkaa mennä hermot, välillä suppailee ja tekee kipiääkin, mut tuntuu et ei silti tapahdu mitään... pojat on molemmat syntyny rv 39+6... ei mitään paineita huomisesta =) jos tää menee ohi lasketun päivän, ni kyllä hermo menee... on sitä jo sit neljä viikkoa ootettukkin et koska syntyy, kaks ekaa toivottu ettei ihan vielä ja sen jälkeen jo et joko nyt... ärsyttävää....

Huomenna aamulla neuvolaan jos ei lähtöä yöllä oo tullu...

jaksuja kaikille!!!
 
onnea kilulle

neitiniisku: onko sulla se oyssin käynti pelkkä polikäynti vai käynnistääkö ne samalla reissulla? oon aivan hukassa. paniikki alkaa iskeä ku ei halua hiihtolomaa siellä maata.

tänne ei mitään uutta. onneksi kivut laantunut nyt sen verran että pääsee käveleen. mut saapa nähdä tuoko päivä ne takaisin.
 
Huomenta, onnea kilulle tytöstä :)

aapelikaapeli: luulen sen olevan pelkkä kontrolliaika, ne on kuulemma tosi nihkeitä käynnistämään ennen rv 42. Mullahan on silloin 41+5, mutta jos paikat on kypsät niin arvaan että laittavat kotiin odottamaan käynnistymistä, jos ei mitään syytä käynnistämiselle ole. Ainakaan se ajan antanut hoitaja ei käskenyt varautua osastolle jääntiin.

Meillä on täällä merileijona, toinen kaksosista alkoi illalla yskimään kurkunpääntulehdusta.. Oon sen kanssa yön pyörinyt ja hoivannut, saanut jopa kipeitä supistuksia 10-20 min väleillä läpi yön, mutta annas olla kun noustiin ylös niin siihen loppui. :( Uhkasin tänään kasata autotallista muksujen trampoliinin pihalle ja loikkia siinä niin pitkään että synnytys alkaa.. Lähdenkin tästä etsimään kokoamisohjeita ;)

nn 41+0 POKS!
 
Hei!
En ole paljon kirjoitellut mutta nyt täytyy ilmoittaa, että meidän kolmen pojan sarja sai jatkoa pienestä siskosta!

Laskettu aika oli 9.2 syntyi 18.2 klo 8.27 painoa 3545g ja pituutta 50,5cm!

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja niille jotka niitä vielä syliiinsä odottavat niin kohta se aika on jo käsillä:flower:
 
Onnea kilulle :flower: ja tsemppiä essille!

Täällä käytiin viettämässä eilinen iltapäivä päivystyksessä raskausmyrkytysepäilyn takia (lähdin suoraan neuvolasta), mistään hälyyttävästä ei ollut kyse mutta kun arvot olivat ihan siinä rajoilla niin ihan vain varmuuden vuoksi terkka laittoi lähetteen. No, loppujen lopuksi näytteet oli puhtaat ja verenpaineet siellä ihan hyvät (vaikkakin pissassa oli proteiinia, mutta verinäytteet oli ihan puhtaat). Ensin maattiin hyvä tovi käyrillä, sitten annoin virtsa- ja verinäytteet ja sitten päästiin miehen kanssa kanttiiniin odottelemaan labratuloksia. Lopulta kun päästiin takaisin (tässä odottelussa menikin sitten kaksi tuntia) niin lääkäri ultrasi ja saatiin kokoarviokin, tasan 3 kg! Pieni poika meidän masussa siis köllöttelee :) Ihan kiva tietää niin ei ala olla paniikki sen takia että mahassa kasvaa joku jättiläinen, jos tässä vielä pitkäänkin joutuu odottamaan! Ultrankin mukaan kaikki kunnossa.

Siinä sitten kyselin toiveikkaana sisätutkimusta ja lääkäri sanoi että ei ole tarvis ellen halua ja minä tokaisin että kyllä haluan! :D Kätilö nauroi että harvoin näin päin pyydetään. Uteliaisuuttani halusin tietää kohdunsuun tilanteen (pehmeä, sentin auki, mutta vielä täydessä pituudessa) ja vihjaisin että en ole kovin herkkä ja lääkäri voisi vaikka ihan kunnolla pyöräytellä siellä alakerrassa, jos se vaikka saisi jotain aikaan, ja lääkäri teki työtä käskettyä :D Oli vielä opiskelijakin siinä ja hänkin (kovin hellästi, ainakin lääkäriinm verrattuna!) siinä koitti miltä kohdunsuu tuntuu.

Turha hälytys mutta ei missään nimessä turha käynti kun nyt on taas ajan tasalla :) Ja yöllä ei kyllä tuntunut missään miltään, mutta aamulla taisi irrota pala limatulppaa, että toivossa elellään että tämä tästä käynnistyisi :D Torstaille seuraavan kerran annettiin neuvola-aika. Eilen kyllä höpöteltiin illalla miehen kanssa masulle että hei, nää treffit sovittiin 9kk sitten, ei oo reilua perua niitä ;)

Tsemppiä meille hännystelijöille!

pokemoni & myttynen 40+0 (poks! toivottavasti ei enempää poksuta...)
 
Oho, tarviikohan tässä lähteä sitä trampoliinia kasaamaankaan. Vessassa käydessä tuli vaaleanpunaista paperiin, olisko limatulppa irtoamassa? Esikoisesta synnytys alkoi sillä tulpan irtoamisella, toiveet on korkealla että nyt rupeais kans tapahtumaan.. Hmm, no ehkä kaiken varalta se trampoliini tuohon pihalle ;)

Onnea kati tytöstä ja essille tsemppiä!
 
onnea kati

pokemoni: mulla jatkuasti protenia pissassa, mut täällä ne ei niin herkästi laita jatkotutkimuksiin.

neitiniisku: saako tulla kaveriksi pomppiin. meillä trampoliini tallin perällä enkä jaksa kaivaa. pidetään peukkuja että lähtis käyntiin nyt. jos pääset tositoimiin niin tuuhan kertomaan oliko ruuhkaa osastoilla ja millaista henkilö kuntaa oli

täällä alettiin peseen sit mattoja. minullako tekemisen puute :whistle: ja huomenna tieten jalat taas ei toimi, mut täytyy mennä kontaten neuvolaan
 
Onnea uusille vauvaperheille!

( . ) Enpä olisi osannut ajatella, että ollessani raskaana ohi lasketun ajan, olen jopa tyytyväinen. Syynä tosin on se, että esikoinen on niin kipeä, että jouduimme eilen käymään lastenpolilla, kun CRP oli aivan liian korkea. Onneksi syy löytyi, pikkupimu sai antibiootit ja ihmeen kaupalla jopa luvan tulla kotiin! Nyt saisi mennä pari päivää, että saadaan esikoinen kuosiin ennenkuin vauvan olisi hyvä tulla. Yhtä kaikki, infektio ei aiheuta vauvalle enää tartuntavaaraa, kun kuuri on aloitettu.

40+1 Enpä ole ennen 40 viikkoa täyteen saanutkaan ;)
 
Kilulle oikein paljon onnea ja ihanaa vauva arkea :)

Essi pidän sulle peukkuja ;P

Neitiniisku toivottavasti saat lapsen terveeksi :/ Minä voisin kanssa tulla sinne trampoliinille hyppimään :D

Kati paljon onnea myös sinulle tytöstä :)

Heh repesin Poksu sun kirjoituksen ronkkimis pyynnölle =) Mä voisin kanssa mennä vähän ronkittavaks ja oppimateriaaliksi jos siitä vaikka olisi hyötyä :D

Eilen tuli sitte muutama ihan OIKEA supistus ja nyt en enään epäile oliko nää supistuksia vai ei, mut nyt ei oo taas mitään : / Ei tainnu veikan synttärilahja onnistua.

Nyt ois oikeesti otollinen aika kun mieskin unohti puhelimen kotiin ja on menossa vielä salille töiden jälkeen. Oon tässä miettiny kaikki maholliset keinot millä saan sen sitte kiinni jos kävis niin et pitäis lähtee :D

Happynow ja pieni 39+5 :kiss:
 
Tää koittaa uusiksi huomenna mennä neuvolaan, eilinen käynti jäi väliin esikoisen keskussairaala-pikalähetteen vuoksi. Ja jos sf on noussut viime viikosta hiukankaan enemmän, tulee vuorostaan minulle lähete keskussairaalalle (viime viikolla sf oli 39+0 37 cm). Ja kuten Poksu, aion todellakin pyytää ronkkimaan oikeen kunnolla ;)

Suppareita on, välillä kipakoitakin, mutta ei vielä mitään todellista. Loppuviikosta olisi jo ihan jees, jos pimun tokeneminen jatkuu tätä tahtia.
 
Hello kaikille!=)
En ole mukamas kerennyt käydä täälläkään kertomassa kuulumisia enkä lukemassa kenenkään kuulumisia, aloitanpa sillä että kerron ensin omat ja lueskelen sitten teidän jutut läpi:D

Torstaina 10.2 mentiin siis oyssin sairaalaan käynnistelemään synnytystä aamulla klo 8:30. Kerkesin saada kolmeen kertaan tabletteja suuhun ja käyrälle piirtyi ihan vähän supistuksia mitä en tuntenut juurikaan itse. Kohdunsuu oli siis täysin kiinni, kiinteä ja kaulaa sen 3cm, joten en uskonut mitään tapahtuvan.
Mutta kuinka ollakkaan, klo 23 meni lapsivedet ja sitten pieniä supistuksia tuli yön noin 4min välein, aamulla olin 2 sormelle auki ja päästiin synnytyssaliin. Supistukset oli jo kipeitä ja siellä kerkesin saada ilokaasua, 2x kohdunkaulapuudutteen ja lopulta epiduraalin kun olin noin 5cm auki. Mahasta häipyi supistuksien tuntemukset puudutteilla mutta reidessä ne jäi tuntumaan. Lopulta tunsin alapäässä kovaa painetta aina supistuksien aikaan ja ajattelin että kyllä kohdunsuun täytyy avautua jo enemmän auki, mutta ei.

Vauvaa tunnusteltiin käsin ja ultrattiin ja sepä olikin avosuisessa tarjonnassa ja lääkäri kertoi että se varmaan hidastaa synnytystä.
Ja kuinka ollakkaan, 30h lapsivesien menosta olin edelleen vain 5,5cm auki, huolimatta kipeistä supistuksista ja paineen tunteesta. Kuumettakin nousi vähän ja tulehdusarvot alkoi kohota, niin päädyttiin kiireelliseen sektioon.
Muuten se ehkä olisi tullut enemmänkin järkytyksenä, mutta siinä vaiheessa oli melkeinpä vain helpotus että vauva syntyisi äkkiä, vaikka sitten sektiolla.
Ilmeisesti vauva ois tarvinnut lantioon enemmän tilaa tuon avosuisen tarjonnan takia.

Lauantaina 12.2 klo 5:27 rv 38+5 meille syntyi pikkuinen prinsessa 3300g 49,5cm:heart:

Keskiviikkona 16pv päästiin jo kotiin eikä haavakaan ole enää juurikaan kipuillut, pari ensimmäistä päivää oli tuskaisemmat. Ei oikeastaan jäänyt pahoja fiiliksiä kuitenkaan, ei järkytystä leikkauksesta, enemmän jäi supistusten kanssa kärvistely mieleen mutta niistäkään ei onneksi ole enää ihan selvää mielikuvaa. Vaikka vähän hämilläni olenkin kun tuli niin yllätyksenä sektio, vaikka muuten en mitenkään ollut synnytystä suunnitellut etukäteen vaan päättänyt mennä tilanteen mukaan niin silti kuitenkin olin alatiesynnytykseen valmistautunut.

Vaikeinta oli sunnuntaina käydä katsomassa vauvaa, joka siirrettiin heti sektion jälkeen lastenosastolle infektioepäilyn vuoksi saamaan antibiootteja. Kädestä ehdin hetkisen pitää vauvaa syntymän jälkeen ja se oli siinä. Sunnuntaina pääsin sen verran jalkeille että pyörätuolilla päästiin katsomaan vauvaa. Ja itkuhan siinä tuli, kun en edes voinut ottaa syliin, kun haava oli sen veran kipeä ja istuminenkin tuntui tuskaiselta.
Onneksi vauvalla ei infektiota ollut ja maanantaina jo vauva pääsi samaan huoneeseen mun kanssa, saatiin yksityishuone=) Fiilis oli ihan eri kun ei tarvinnut ajatella vauvaa siellä kaukana yksin.
Ja on se vaan niin uskomattoman suloinen:heart: En tosiaankaan osannut kuvitella tätä tunnetta etukäteen.
Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä muille=) Itse olen jo moneen kertaan todennut että lopputulos oli ihan yli kaiken oksentelun ja odottamisen.

saraheinä + Aada 10pv pahoittelen pitkää tekstiä, jaksaakohan tätä edes kukaan lukea=)
 
Meille syntyi suloinen poika suunnitellusti sektiolla 18.02 klo 09:13. Syntymämitat 3760g, 49cm, vaalea tukka ja hammas suussa! Kaikki sujui hyvin, leikkaus meni sujuvasti ja medät huomioitiin ihanasti.

Eilen kotiuttiin ja sairaassaolosta jäi tosi hyvä mieli. Leikkaushaavaa vielä jonkun verran kiristää ja muutenkin olo on aika hutera, rinnat on kovilla kun maito nousee ja poika tissittelee usein. Ihana olo kuitenkin ja jotenkin myös hieman epätodellinen kun kaiken odottamisen jälkeen poika nyt tuhisee tuossa kopassaan :)

Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja paljon tsemppiä vielä odottaville!

Esme ja poika 4pvää
 
Kovasti onnea kaikille vauvan jo saaneille:heart: Essille kovasti tsemppiä tämänpäiväiseen!!
Oletteko kuulleet Erin Anttilan Vanha nainen hunningolla-biisiä? Mä olen jäänyt aivan koukkuun siihen biisiin, sitä häätyy kuunnella jatkuvalla syötöllä:) Jospa vauva ei tykkääkään äiteen musiikkimausta eikä siksi tohdi syntyä:D
(.) Käytiin taas koiramuorin kanssa metsässä tarpomassa pitkin kelkanjälkeä ja supistuksia tulee jatkuvalla syötöllä, mutta ovat sitten tehottomia... Yöllä jäi vessassa käynnin jälkeen paperiin verta vähän (tai kun en ole ihan varma oliko se totta vai näinkö vain unta).
Mulla on jotenkin alkanut pelottamaan, että joku menee vielä pieleen, kun ei esikoisesta ollut mitään tällaista..
Auneliini+Jaakko 39+2
 
Saraheinä paljon onnea :) p.s. ei ole kukaan vielä niin pitkää synnytystarinaa kirjoittanut ettenkö minä olisi jaksanut lukea ;P

Esmelle myös paljon onnea :D En olekkaan aikaisemmin kuullut, että voi jo syntyessään olla hammas suussa :D Toivottavasti imetys kuitenkin alkaa sujumaan hyvin :)

Oli pakko käydä reippaalla lenkillä ja nyt vihloo nivusia aika mukavasti :) Tulis kunnon supistuspuuska ja menis vedet niin pääsis sairaalaan kanssa... vaikka vaan ronkittavaks ;P
 
Essin puolesta jännätään nyt täälläkin!

Ja lämpimät onnittelut jälleen vauvautuneille! :flower:

Vauvauutiset tulin minäkin tuomaan, mustatukkainen ihana tyttäremme syntyi rv 39+1, 21.2, kello 23.55 mitoilla 2690g ja 47cm. Synnytys ja erityisesti ponnistus oli yllättävän nopea ja muuta tästä ei juuri voi sanoakaan, kuin että tämä on täydellistä onnea! :heart:
Sokereita seurailtiin pienen koon vuoksi mutta alusta asti ihanteelliset arvot olleet, joten ei mitään ongelmaa :) Perhehuonekin saatiin ja täällä ollaan rauhassa nyt saatu vauvamme hoitaa :heart:

Isot tsempit vielä täältäkin masukkaille! :flower:

-Ankka & Bebecita reilut 14 tuntia-
 
Onnea esme sekä wc ankka vauvoista :heart::heart:

Katselin tuota etusivun listaa ja jäin kaipailemaan baby butterfly:ta, joka on kuitenkin suht aktiivisena täällä kirjoitellut? Mitähän hänelle kuuluu? :confused:

Juu tänne vaan trampoliini-treffeille kaikki halukkaat, mahtais naapurit vähän kattoo kun muutama mahakas pomppii trampalla keskellä talvea :LOL: Moo tahtoo vauvan!
 
Edelleen yhdessä koossa :( Viikon päästä taas ihmetellään lisää. Mä menetän toivoni ton sairaalan kanssa. Vauvan kokokin 3335g ja esikon kokoon 3690g ei pitänyt päästää mitenkään päin. Alkaa pelottaa oikeesti miten mun synnytyksessä käy tuon koon takia.
Ei auta kun luottaa kohtaloonsa.

Ankalle niin paljon ONNEA <3

Jenni ja Jeppis 39+6
 
Onnea vauvaantuneille :flower:

Minäkin ajattelin mennä tänään sanomaan irti vuokrasopimuksen masussa. Puoli neljältä heräsin vessaan, kun menin takaisin (toisen vessakäynnin jälkeen) sänkyyn, tajusin että siinä oli aika säännölliseltä tuntuneen ajan sisällä tullut jo pari erilaisen tuntuista supparia. Rannekelloa sitten vahtasin ja niinpä suppareita tuli tasan 10 min välein, jossain vaiheessa laski 9 minuuttiin. No sitten vaikutti että vähän voimistuneen supparit alkoi laantua joten päätin nousta ylös ja tässä nyt ollaan, ainakin edelliset on olleet taas mukavan napakoita :)

Eipä tässä oo siis supistellu ku pari tuntia ja mä oon ihan innoissani silti :D
 

Yhteistyössä