****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Onnea taas kaikille vauvan saaneille! :flower:

Täällä tullaan neuvolasta eikä tosiaankaan erityisen hyvillä mielin. Kaikki pielessä melkein, taas painoa tullut keskiviikon jälkeen kilo eli turvotus isosti plussalla, proteiinit plussalla, verenpaineet huitelee taivaissa ja nyt se alapainekin jo sadan pintaan. Sf-mitta kasvanut kuitenkin huikeasti ja on nyt yläkäyrän yläpuolella, vaan eipä tuo paljoa kerro.
Torstaina on sitten polille meno, saa nähdä mitä sanovat. Th oli sitä mieltä että jos kovin pieneltä näyttäisi sielläkin vielä, niin käynnistyspäätös saattaisi tulla ensi viikolle. Itse on kuulemma sitä mieltä että ihan normikoon vauva kuitenkin :)

Huh huh, jännittää ensimmäistä kertaa tosissaan. Torstaita odotellessa...

-Ankka & Bebecito/a 37+1-
 
Onnea Vaniljarose pienen pienestä typykästä :)

Ite laahustin just neuvolasta.. Se olikin sit viimenen neukku käynti yksin! :) JESS :D
Kaikki oli kunnossa. Paino oli noussu 6 päivässä sellasen rapeen 1100g :D mut viimeks se oli laskenu ja neuvolantäti sano et noi rankat lenkit on saattanu kerryttää nesteitä ja vielä kun just eilen oltiin super pitkällä lenkillä.. Ja sain mä supistuksenkin kun menin makaan siihen pöydälle :D kivuton se oli ja en ite tajunnu, mut nyt tien ainakin miltä ne tuntuu käsissä.. :) toivottavasti muuttuu kivuliaiks;) Perjantaina sit sinne äippäpolille ja ajattelin kyllä yrittää jäädä sinne.. kävis vaan tuhat kertaa helpommin kaikki jos saatais käynnisteltyä viikonlopun aikana.. Mutta kun on tayssista kyse ni ei varmaan onnistu :D Nyt vähän murua rinnan alle ja vauvaohjelmia<3
Kivaa alkavaa viikoo kaikille ja tuokaahan vauvauutisia taas, kun ite en niitä kuitenka saa :D

Jane & Viltsu 40+6
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille :heart::heart::heart:

Mies oli nähnyt yöllä unen jossa olin synnyttänyt yksin tähän kodin ja Oyssin välille eräälle terveysasemalle, mies itte oli ollut sillä välin kaverinsa hautajaisissa. Poika oli kuitenki tullu ja muisti vielä painonkin, 3350g :LOL: Sillä taitaa jännittää enemmän ku mulla :D

Torstain neuvolaa odotellessa, ja varmaan vielä ensi viikkoistakin käyntiä :whistle:

neitiniisku 38+6
 
Kovasti VaniljaRoselle pienestä prinsessasta:flower:
ON; neuvolassa käytiin, turvotusta on kauheasti ja paino sen mukainen. Kaikki muu olikin oikein hienosti. Kummaa hommaa, kun tuntuu että koko ajan supistelee, mutta ilman kunnollista tulosta...Haluttaisi jo synnyttämään...
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower: En todellakaan enää pysy mukana, että ketä oon jo onnitellu ja ketä pitäis vielä onnitella :D

(.) Nyt ainakin selvästi jo tuntee, että vaavi on laskeutunut! Kävellessä jatkuvaa vihlontaa alapäässä ja istuessa särkee häntäluuta. Mikään ei ole hyvä :p. Supistuksia tulee aina kiusallaan tunnin verran säännöllisesti ja sitten ne katoaa johonkin. Esikoisesta ei näitä vaivoja ollut ja en todellakaan tiedä, että miten niihin pitäisi suhtautua. Olisinko edes vähän innoissaan, että jotain kuitenkin tapahtuu vai turhautuisinko, kun ei tapahdu tarpeeksi :LOL: Päättämisen vaikeus! No torstaita kuitenkin odottelen. Ultrassa pääsen ainakin näkemään pikkuisen, jollei sitä ennen päätä tulla ulos jo ihan itse. Miehen kanssa molemmat nähtiin jo viikonloppuna synnytysunia. Selkeästi pyörii synnytys mielessä, vaikkakin ainakin itse yritän aina päivisin miettiä jotain muuta. Hermo kyllä menee, jos vauveli kovin pitkään lasketun ajan jälkeen vielä mahassa viihtyisi. Nukkuminen kun alkaa jo olemaan aika jaksottaista lonkkakipujen, pissillä käyntien ja supistusten välillä. Niinkuin varmaan jo aika monella =) Joten Tsemppiä meille kaikille, joilla pikkuinen vielä mahassa viihtyy! Ja erityisesti teille jotka olette jo lasketun ajan ylittäneet!

Seepia ja Sintti 37+6
 
Paljon onnea VaniljaRose :heart:.

Ihanaa kun uutisia alkaa kuulua :).

neitiniisku: Hassua unta miehesi nähnyt :D. Meillä mies eilen illalla päivitteli, että oho, muutaman viikon päästä se oikeesti syntyy. Itekin välillä tajuaa, että ihan oikeesti pian on vauva sylissä :).

wcankka: Aika tympeä neuvolakäynti :/. Aika jännää. Tsemppiä torstain polikäynnille! :hug:

jane: Jospa sullakin jo pian käynnistyis tai käynnisteltäis :). *peukut*

Meillä on huomenna taas neuvola ja se äippäpoliaika oysiin sit viikon päästä tiistaina. Vauva on taas ihan poikittain. Välillä ollu pää alaspäin ja välillä ties miten. Ei siis puhettakaan että ois syntymässä lähipäivinä tai edes -viikkoina, mutta eipä tuo haittaa. Aloitan ahistelun vasta sitten kun alkaa oikeesti olemaan tukalaa (tai näin oon päättäny :p). Tänään siivoilin hullun lailla ja palkinnoksi sain puhtaan kämpän lisäksi mojovan selkäsäryn :>.

Adalmis ja keijo 37+2
 
Onnea jälleen vauvaantuneille :heart:

Omaa napaa sen verran että neuvolassa kaikki hyin. Paino oli tippunut -300g, vauvan syke 133-166, RT, sf 34,5, pissa puhdas ja verenpaine 124/82.
Eilen tuntu että muksu oli perätilassa kun hikka tuntui ihan ylävattassa mutta pari tuntia siitä uusi hikka tuntuikin sitten jo alhaalla, eli kääntyi takaisin :)

Sasuma ja rakas :kiss: 37+1
 
Onnea vauvauutisista jälleen!! Ei kestä tosiaan enää laskuissa ketkä ovat jo poksahtaneet :D

( . ) Me törötettiin koko eilinen päivä sairaalassa kun aamusta heti klo 8 oli lääkäri ja jäätiin sitten seurantaan sinne. Otettiin pitkää pätkää sydänkäyrää, verikokeet ym. päädyttiin sitten että pääsin kuitenkin iltapäivällä kotiin ja olen menossa tänään aamusta takasin koekäynnistykseen/käynnistykseen. Vauva on siis edelleen pieni, lapsivettä vähän ja hiljentynyt jonkin verran niin lähen oksitosiinirasitukseen jossa katsotaan miten vauva reagoi supistuksiin ja jos hyvin niin saa syntyä alakautta, mutta jos ei kestä supistuksia niin leikataan. Tipalla varovasti aletaan tuottaa supistuksia, muttei suoraan kapselilla koska sitten voi tulla kiirus jos vauvan tila heikkenee. Enempää en tiiä. Kovasti toivon, että huomenna iltapäivällä on oma tyttönen kainalossa :heart:

Kokoasiaa.... Katoin että on pieniä vauvoja syntynyt meidän kuussa ja näköjään ilman ongelmia. Meidän painoarvio on 2,6-2,8.... En nyt tiiä miksi meidän vauvan pienestä koosta on noin hirmuinen haloo nostettu kun näyttäis olevan enemmänkin alle 3kg vauvoja syntynyt kunnialla maailmaan. Tosin ultrassa näky, että mun istukka on kalkkeutunut, että sinä ON jotain vikaa...
 
voihan!

Täällä vielä kärvistellään supistusten kanssa ehjänä kotosalla.. Jo 3yö supistusten takia hereillä ja voimat alkaa oleen aika loppu ja sitä myöten kivutkin kovemmat. Mutta vauva liikkuu ja lapsivettä ei ole vielä tullut, joten jatkamme kotikärvistelyä panadolin ja lämpimän suihkun avustuksella. Tuossa olisi 4h:n päästä neuvola, jos nyt oma pää kestää näiden kipujen kanssa sinne asti. Voi olla että kohta herätän miehen ja sanon et nyt mennään ainakin hakemaan vahvempaa kipulääkitystä..

Devilii ja Möttis 40+6
 
Murunmami onnea neidin hakuun :flower: toivotaan että pikkunen kestäis supparit ja sais tulla luonnollisesti :):heart:

Deviilille voimia "turhien" suppareiden kanssa.. Toivottavasti nyt käynnistyis synnytys.. Tai sit lähet sairaalaan, että nyt ei kestä enää että antakee vauhditusta:) Eihän sitä monen päivän supistelun jälkeen jaksa varmaan ees synnytellä enää : /

Täällä taas ihanan päin mäntyä nukuttu yö!! En sit jaksanu ees yrittää enää kun mies heräs.. Viikonlopun nukuin jotenkin niiin hyvin, kun ukko ei heränny töihin. Mut sit tälleen arkena vissiin ressaan jotain kun nukun niin huonosti :( Nohh tässä koneella rupee kyl väsyttään uusiks ni täytyy vetää sellaset aamupäikkärit vielä..

Jane & Viltsu 41+0:heart::heart: POKS!!
(tää on muute vimonen kerta ku mä poksun!! :D en suostu enää poksuilee...)
 
Viimeksi muokattu:
Mä käyn kans pikaisesti poksumassa, 39+0 :heart: Kohta meilläkin on vau, todennäköisesti jopa ihan kolmen viikon sisällä :LOL:

Murunmamille onnea vauvan hakuun, toivottavasti myös Devilii pääsis pian myös tositoimiin! Muillekin pallomasuille tuhannesti energiaa tähän viikkoon, odotus palkitsee viimein ;)

neitiniisku
 
murumamille tsemppiä tähän päivään.

devilii toivottavasti on päässyt jo tosi toimiin

jane toivotaan ettei sun tarvi poksua enää

omaa oloa. tää flunssa vaivaa vieläkin. yöt yhtä yskimistä ja vessassa ramppaamista. nyt eka yö pitkästä aikaa ettei supistellut. oiskohan tuo tyyntä myrskyn edellä? huomenna neuvolaan taas

aapelikaapeli 38+2
 
Ihanaa kun nyt voi joka päivä toivottaa onnea vauvautuneille :flower:

Tsemppiä meille kaikille, erityisesti yliaikaisille ja sitä lähestyville!

Täällä huomaan tekeväni kaikkia pikkujuttuja valmiiksi, esimerkiksi nyt kun tiskikone hajosi, tiskaan pienetkin tiskit pois ja jos tulee edes puoli koneellista pyykkiä, pesen nekin pois. "Jos vaikka tuleekin yhtäkkinen lähtö niin ei ole sitten odottamassa tiskiä/pyykkiä" :D

Nyt vihdoin nukun taas hyvin kun kutina ei enää vaivaa öisin, ihanaa! Tietysti heräilen koko ajan kun lonkat puutuu ja asennon vaihtaminen ei ole niin helppoa, mutta sentään enää ei mene valvomiseksi :)

Työasiatkin alkaa olla kunnossa, tänään pitäisi rutistaa yksi juttu vielä kuntoon ja sitten on sekin harteilta pois ainakin hetkeksi!

Täällä aletaan olla pikkuhiljaa ihan oikeasti valmiita! :D Huomenna neuvolaan täälläkin vielä.

pokemoni & myttynen 38+0 (poks!)
 
Onnea VaniljaRose!

(.) Lonkat särkee löysyyttään, nukkuminen ei enää onnistu. Vatsa harkitsee vakavissaan tyhjennysoperaatiota (voiskos se olla jokin merkki). Pinna on lyhyt (esikkoparka uhmineen), mutta muuten olo on energinen ja hyvä. Mutta valmis olisin saamaan lapsen jo mahanahan tälle puolelle.

Paino nousee, kuten esikoisestakin, loppua kohden yli kilon viikossa. Ei turvotusta, vaan maitorasvaa persiiseen. Ja sf on pompannut yläkäyrän tuntumaan alakäyrältä! Ei ole turhaa painonnousua siis!
 
Huomenta kaikille.

Toivottavasti on Jane viimeinen poksumisesi :)

Pokemoni hienoa, että pystyt nukkumaan yöt nyt paremmin. Kutinan takia valvominen voi olla aika kettumaista :/

Adalmis toivottavasti vaavi käy kohta asettumaan lähtökuoppiinsa. Mulla ainkin tuli paha olo kun vauva oli poikittain, en tiedä mistä johtui.

Oli kyllä niin väsynyt olo eilen, että ihmettelen mistä se olo tuli. En olisi millään jaksanut aamulla viedä miestä 6ksi töihin, mutta oli pakko kun piti käydä 8 hammashoitolassa tarkistuttamassa omat hampaat ja kuuntelemassa miten vauvan hampaita hoidetaan. Kotiin kun pääsin takas nukkumaan ja heräsin joskus 12 jälkeen ja nukahdin taas kolmen jälkeen ja nukuin 20.00 asti! Eikä ollut ongelmaa mennä nukkumaan 23 aikoihin illalla ja nyt vasta heräsin. Noh tulipahan levättyä.

Onko teillä joilla vauva on jo laskeutunut tullut ummetusta? Tuntuu, että itse olen aivan tukossa ja senkin takia hieman tukala olo :/


Yöllä näin unta, että heräsin vauvaa syöttämään ja samalla tajusin mikä olisin hieman parempi järjestys ja minne kannattaa himmeät lamput laittaa, että on yöllä helpompi liikkua ja nähdä ilman, että vauva virkistyy :) Ihana uni kun vaan sen käärön sais kohta oikeasti :) Tänään illalla on tutustuminen synnytyssairaalaan :heart:
Viime yönä supisteli muutamaan otteeseen, mutta ei mitään kunnollista varmaankaan. nyt on viikonloppu levätty niin voisi lähteäkkin (ehkä) lenkille tänään


Happynow ja pikkumies 37+5
 
Mulla on hieman tylsää kun täällä yksin puhelen :D Mutta tuli sellanenkin mieleen, että luuletteko jäävänne kaipaamaan masussa olevaa möllerrystä? Mietin sitä yksi päivä ja meinas ihan tippa tulla linssiin...voi olla hieman outoa kun kuitenkin jo rv.16 asti tuntenu liikkeitä :) Mutta eiköhän se tuhiseva sinappirulla kaiken korvaa :heart:
 
Paljon onnea VaniljaRose pienestä tytöstä! :heart:

jane: Toivottavasti tosiaan sun ei enää tarvis poksua! :)

Onkohan nuo käynnistysasiat ihan yleisesti koko maassa niin, että viimeistään rv 42 käynnistetään? Ei kai päästetä enää esim. rv 43 saakka? Sit oon pohtinu sellastakin, että mitenhän ennen vanhaan kävi niiden, joiden vauvat meni paljon yli rv 40... Miten silloin käynnistettiin synnytyksiä? Tai siis, eihän kukaan vauva sinne kohtuun ole jäänyt...

pokemoni: Täällä sama, että koko ajan koitan tehdä kaikki pikkuasioita valmiiksi, just tiskit tiskata heti ja pyykit pestä, pitää siistinä kodin muutenkin yms. Eilen illalla sanoin miehelle, että nyt ois vauvan hyvä syntyä kun saatiin käytyä kaupassa ja ostettiin jääkaappi täyteen ruokaa, tiskit on tiskattu, imuroitu on ja pyykkikorikin pitkästä aikaa ihan tyhjä. :) Mutta ei ei ei... tuolla masussa se edelleen köllii.

happynow: Mullakin on NIIN tylsää, että! :( Mä en nyt ymmärrä miten tää on tällaiseks mennyt täällä... Varmaan, kun vain odottaa niin paljon vauvan tuloa, ettei osaa tehdä juuri muuta. Ja varmaan kun näin kovasti odotan, niin sit hän ei ainakaan sieltä synny! :D Mut kyllä uskon, että masua tulee ikävä. :) Ja noita potkuja. Mäkin oon miettinyt, pitäiskö tuttipullot ja tutit jo pestä ja keittää valmiiksi, vai vasta sitten jos niitä tarvitaan.

Nyt jos ottaisin itseäni taas niskasta kiinni ja koittaisin tehdä jotain järkevää. Ruokaa pitäis laittaa ja jos vaikka kävelyllekin menis. :)

Merve ja masupoika 39+1
 
Mahaa ja liikkeitä tulee ihan varmasti ikävä. Mulla se ikävä iskee kyllä vasta sitten kun vauva on vähän isompi, (3-4kk)...Siinä aluksi on niin paljon ihmettelemistä siinä vauvassakin. :heart:

Ummetus: Pahenee vaan loppuraskauden myötä...Aamuisin syön kaurapuuroa, ja muutenkin ruisleipää, juon paljon vettä, yms...Mutta eipä ne paljoa tunnu auttavan.
Mulla oli muuten esikoisen synnytyksen jälkeen reilu viikko sitä ummetusta. Sillon oli ties mitä lääkkeitä jo käytössä, kun ei vaan maha toiminut. Toivottavasti nyt ei olisi sama homma!! :kieh:

Tutit ja pullot: Itse ainakin keitän ne vasta sitten kotona. Niissä ei kuitenkaan mene kuin se reilu 5 min. Tai jos tutin tarvin sairaalaan, niin mies osaa kyllä keittää sen.
Muistaakseni ne tutit sun muut ei pysy steriilinä kauhean pitkiä aikoja, joten sen vuoksi en ainakaan itse ajatellut etukäteen niitä vielä keittää.

Mulla oli toinen rinta ihan älyttömän kipeä eilen...Tuntui samalta, kuin maito pakkautuu rintaan...Ja kun puristin sitä, niin sieltä alkoi valumaan, ei nyt maitoa, vaan jotain esimaitoa? :D Siis sellasta kirkasta nestettä. :D Onneksi ei kuitenkaan vielä niin paljoa, että joutuisi liivisuojia käyttämään. Niitä saa sitten pian käyttää ihan tarpeeksi.

Voikaa hyvin ja onnittelut vielä vauvoista niille, joita en ole huomioinut! :) :flower:

May, 37+3
 
Vaniljaroselle Paljon onnea tytöstä :)
Janelle toivotan viimeistä poksumista. Itsekin toivon ettei menis yli... oon niin malttamaton ;)
Happynow: Ajattelin viimeksi eilen, että kyllä tulee mahaa ikävä :)

Kohta taas neuvolaan, mut eiköhän siellä ole kaikki ok, kun olokin on hyvä :)

T:Sike ja Tuuti (37+3)
 
Voisin kuvitella et itelläkin tulee masua ja myllerrystä ikävä :heart: Mut onneks kuitenkin saa sen ihanan nyytin tänne ulkopuolelle myllertään, että eiköhän se korvaa sen masun ;)

Mä oon keittelly jo pullot ja tutit ja ne on sellasessa tiiviissä "rasiassa" minkä keitin myös. Mutta tuun kyl varmasti keitteleen niitä pullon tutteja ainakin uusiks..

Voi kun mäkin voisin nukkua yhet tollaset unet ku Happynow :p kuulostaa ihanalta!

Mulla ei oo sinänsä ollu ummetusta, mutta välillä on masu silleen puolivetelällä ja sit välillä vähän kovemmalla ja kunnon kakkosreissuja ei oo ollu moneen päivään.. pelkästään sellasia pikku hätiä teen et kai se jonkun näköstä ummetusta on.. Ootan innolla et saa sen peräruiskeen ni saa kaikki pois :D

Nyt kun tiedän miltä ne supistukset tuntuu ja tuntuu käteen ni kyl niitä tulee jonkun verran... Kipua niissä ei kyl oo pientäkään pisaraa mut jtn kuitenkin tapahtuu :D jos nyt vaan muuttus kunnon suppareiks ;)

Mun mielestä ne kyl käynnistää ihan viimestään 42+1.. On varmasti joitain poikkeus tapauksia, mutta kun se istukka kuitenkaan ei enää niillä viikoilla toimi normaalisti ni siks ne käynnistää sillon..

Jane & Viltsu 41+0
 

Yhteistyössä