****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Onnea kaikille vauvautuineille :flower:

Tämän taivaan alla ei mitään uutta, viime yönä muutama napakka supistus, mut muuten ei mitään. S:t ei tunnu täälläkään tehoavan millään muotoa ja me alan oleen sitä mieltä että saisi asukki tulla jo yksiöstään pois. Villi veikkaus et mie olen vielä ensi viikollakin kasassa ja pääsen katsastamaan autoa..

Devilii ja Möttis 40+3
 
paljon onnea henkarille ja repalle:heart:. hurja synnytys repalla.

devilii: voi olla että olet, kun auton katsastus. ite huomannut kun menoja on sovittuna, niin ei mitään tuntemuksia. ei ne s:t auta, joskus edellisen odotuksen aikaan kokeiltu kaikki mahdollinen niin ei mitään muuta jäänyt kuin selkä särky.

kävin tuossa äsken mittauttaan verenpaineet. onneksi ei ollut nousseet. eilen ku meinasin pyörtyä marketin kassa jonoon. hääpäivän kunniaksi käytiin vielä syömässä.

neitiniiskuko se puhui oyssin käynnistämisestä. samaa kuuin neuvolassa että aika lähelle 42 viikkoa menee että sinne saa edes lähetteen ja käynnistyshän voi olla vasta 43 viikolla hyvinkin. itse tuossa laskin että hiihtoloma viikolla (viikko 10) se voi olla realia mulla. huh, ei kyllä jaksa siihen asti.

aapelikaapeli 37+6 ja huomenna poksutaan

tsemppiä mammat:heart:
 
Repalle plajon onnea pienokaisesta :)
Aika mahtava synnytys, varmaan hieno kokemus teille molemmille :) vaikkakin melko hurja:rolleyes:

Henkarille onnittelut vielä tälläkin puolella:)

Täällä ei tapahdu sitten mitään! Tänään oltiin taas idea parkissa pyörimässä joku 3,5h mutta ei mitn vaikutusta.. Kyllä päästään ens perjantaina katsoon poikaa ultraan :D en millään haluis sitä käynnistystä : / pelottaa vaan että synnytys ei edistyiskään ja sit joutuis leikkaukseen.. Voi kun nyt lähtis itellään käyntiin..

Jane & Viltsu 40+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
kääkkis
Onnea vauvautuneille ja kylläpä tosiaan Repalla oli aika hurja synnytyskokemus, mutta onneksi kuitenkin kaikki sujui hyvin :flower:

Mut laitettiin tänään kontrollin jälkeen taas takaisin kotiin, kuten vähän ajattelinkin : / Ei muutosta tilanteessa, paitsi tämän lääkärin mukaan vauva ei missään nimessä ole 4,5 kg, vaan pienempi. Käsikopelolla sen tunnusteli. Nyt on parempi fiilis, kun tiedän, että maanantaina vauva laitetaan syntymään tavalla tai toisella, kotiin en lähde sieltä ainakaan. Oli sen verran kovakourainen käsittely, että nyt on iltapäivän supistellut ihan kunnon supistuksia epäsäännöllisesti :) Eilen illalla tuli jo yksi supistus, mikä laittoi puhalluttamaan ja tänään sitten tuo tutkimus aiheutti näköjään kunnolla lisää. Kävin kyllä vielä sen jälkeen reilun 2 tunnin kirppiskierroksen läpi, joka varmaan tehosteli suppareita. Olen tosi iloinen, että näitä nyt tulee ( vaihtelee 10min-1 h välillä) , vaikka ei lähtöä tulisikaan, niin toivottavasti avaisi edes vähän kohdunsuuta, että ne kalvot saisi puhki. Cytotec-käynnistystä en haluaisi : /
Laittelen saunaa vielä lämpiämään, jos vähän vauhdittaisi asiaa :)

Janelle tsemppiä, yritä ajatella vain, että kaikki sujuu hyvin :hug: Eihän ne synnytykset välttämättä mene aina niinkuin äidillä on mennyt ( omalla äidilläni kaikki meni yli, mutta oma kuopukseni syntyi 40+2, eli ihan ajallaan ja oli vielä ihan mukava synnytys )

Tänään ollut taas vähän parempi päivä :) Jaksamisia kaikille :heart:

kääkkis ja "osku" 41+5
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille! Pari päivää kun on koneelta poissa, niin johan tapahtuu! Repalla lienee tämän porukan erikoisin synnytys :) Huimaa!

Täällä taivastellaan myös ihanaa nyyttiä, eli poikamme Nooa syntyi eilen 4.2. klo 9.35. Sektio meni oppikirjan mukaan, eli tämä kolmas synnytys oli se paras :) Painoa hänellä oli 4010 g (vaikka tiistain ultran painoarvio oli 3 700 g) ja hän voi hienosti. Sokereissa ei mitään häikkää äidillä eikä pojalla. Napanuora oli pojalla kaulan ympäri kertaalleen, eli onneksi ei ollut alatiesynnytys kyseessä. Mulla ei juuri kipuja ole sektion jälkeen ollut. Tänä aamuna otettiin epiduraalipumppu pois, kävellyt olen jo koko päivän, käynyt suihkussa ja vessassa yms. Vauvanhoitokin sujuu jo ilman apujoukkoja, koska haava ei ole yhtään kipeä. Imetys sujuu ja koko perhe on aivan rakastunut uusimpaan tulokkaaseen. :heart: Kotiinpääsyä odotellaan varmaankin maanantaille.

Kääkkis ja muut yliaikaiset; suunnattomasti tsemppiä, koittakaa jaksaa!

Commander ja pikkumies
 
Bom
Repalle oikein paljon onnea poikavauvasta! :flower: Hyvää, että kaikki meni hyvin. Kuulin siitä hurjasta synnytystarinasta jo keskiviikkona, mutta en tiennyt, että se olitkin sinä. Mies on sen jälkeen kieltänyt mut lähtemästä mihinkään kauas kotoa. :D

Tänään tuli vessassa vaaleanpunaista limaista vuotoa. Lähdettiin sen jälkeen 2h reippaalle koiralenkille. Nyt on tullut supistuksia, mutta en usko, että olisin vielä lähdössä. :popcorn:

Bom ja masukki 40+2
 
Commanderille onnea pojasta! :flower:

Itse vasta odottelen sitä synnytystapa-arviota ensi torstaina... Saa kyllä minun puolestani syntyä jo ennen sitäkin :D Tänään on miehellä synttäritkin ja huomenna ollaan menossa niitä juhlistamaan ja ulos syömään. Kunhan ei sitten kesken ruokailun synny :LOL:

Seepia ja Sintti 37+4
 
Commanderille onnea pikku miehestä :):flower: mukavaa että kaikki meni hyvin.

Kääkkis kiva tietää että ei se aina mee niinkun omalla äidillä, liikaa lukenu juttuja et se menee varmasti niinkun omalla äidillä menny :D Tsemppiä maanantaille,toivottavasti sais supparit jtn hyvää aikaseks. Toivottavasti kuitenkin synnytys käynnistyis ennen sitä itellään :)

Mä lähen ny synnytteleen uniini:) hyvää vklp:n jatkoo helmiksille..

Jane & Viltsu 40+4
 
Heippa!

Onnea kaikille vauvaantuneille :flower: Repalla onkin ollut oikea pikatoimitus, onneksi kaikki meni hyvin :)

Meillä kans aika sutjakkaan vauhtiin tuli neiti maailmaan sunnuntaina 30.01 :) taisin just silloin edeltävänä iltana käydä täällä pikaisesti kertomassa kun ei oo mitään fiilistä että vauva syntyis...no la-su yönä alkoi vähän lorisemaan jotain housuun, mutta en oikeen ollu varma oliko se vaan vetistä valkovuotoa vai lapsivettä. Neljältä aamuyöllä heräilin supistuksiin (nyt tiedän millasia ne on, kun en osannut aikasemmin tunnistaa niitä...) ja kärvistelin ja ravasin vessassa. Seiskan maissa soitin synnärille ja saatiinkin heti lähteä ajelemaan sinne. Supistukset oli jo niin kovia että pelkäsin synnyttäväni autoon, seisoin ja steppasin auton takapenkillä kun mikään asento ei tuntunu hyvältä supisetellessa. Sairaalaan saavuttua olin 3cm auki ja heti saliin kun supisteli niin tiuhaan ja kipeästi. Sain ilokaasua ja epiduraali helpotti ihanasti :) Sain toisenkin satsin epiduraalia, mutta se ei auttanu niin hyvin kuin eka annos. Vetelin sitte ilokaasua lisäksi ponnistukseen saakka. Ponnistusvaihe kesti 23 minsaa, ja sairaalassa ehdittiin olemaan vajaa 5 tuntia kunnes vauva syntyi klo 12.18. Pikkutirppana oli 2570g ja 46cm, syntyi rv39+1.
Vauvalla oli vasemmassa kädessä 6 sormea, tai se kuudes on sellainen iholirpuke, ei luuta eikä mitään. Se hirtettiin narulla sairaalassa, tosin se ei onnistunut, naru on nyt irronnut 5 kertaa ja tänään soitinkinn osastolle ja nyt odotellaan soittoa että se nipsastaan /leikataan pois. Muuten kaikki ok, pientä keltaisuutta mutta ei vaadi valohoitoa. Painoa täytys nyt sitten saada nousemaan, vähän on vielä imetyksen kanssa hankaluuksia, mutta eiköhän se tästä. Oon pumppaillut ja imettänyt, olis vaan niin hurjan helppo pumpata tissit tyhjiksi....
Muuten tyttö on oikein kiltti, ei turhasta itkeskele. Ainoastaan vaipan vaihto/vaatteiden vaihto on vähän inhottavampi homma kun alkaa sitten palelemaan. Ja hikka on hurjan usein, tosin ei sekään tunnu neitiä haittaavan :)

Tälläinen pikapäivitys tällä kertaa, tuntuu että ei ehdi muka mitään tekemään :) on tää vaan niin ihanaa :heart:

Tsemppiä odottaville :)
 
Miukkarille onnea tytöstä :flower: Synnytys on kuulostanut menneen hyvin :)

Ihana lukea kaikkien vauva uutisia ja samalla malttamattomana odottaa omaa :)
Meillä on 300 kilometriä synnyttämään ja meinataan lähteä paikan päälle etukäteen. Onneksi mun miehelläkin on lomaa silloin. Pitää vaan toivoa että ei menis yli, kun ei viitsis montaa viikkoa majailla sukulaisissa :) Mutta enemmin haluan mennä sinne kuulostelemaan, kun talvikelillä ajella ambulanssissa...

T: Sike ja Tuuti (37+1)
 
Oikein paljon onnea vauvaantuneille :flower:

Pakko kertoa, näin viime yönä unta, että maha "romahti" kun olin sohvalla istumassa. Se romahdus oli niin voimakas, että jouduin kontilleni lattialle. Heräsin unen jälkeen ja vielä vähän oli syke korkealla ja se tunne pinnassa. Kertasin unta niin, että muistaisin sen vielä aamulla, se kun utntui jotenkin merkitykselliseltä.
Ja aamulla menini heti ekana peilin eteen, ja niin se maha oli yön aikana laskeutunut vähän, mutta silminnähden selvästi :D Aika hurjaa!

Vähän ollaan innoissaan, äidillä meni vuorokausi mahan laskeutumisesta synnytyksen käynnistymiseen. Vaikka en osaakaan odottaa että tässä mitään vielä tapahtuisi, edelleen olen keskiviikkona menossa sinne neuvolaan!

Muuten ei mitään ihmeellistä, rentoa sunnuntaipäivää vietetään :)

pokemoni & myttynen 37+5
 
Hei vaan kaikille mammoille ja suuret kiitokset onnitteluista sekä Onnea myös kaikille muille vauvautuneille!!!

Tyttö syntyi tosiaan viikolla 37+3. 27.1. to aamuna heräsin menkkamaiseen juilintaan alavatsalla, joka toistui 3 kertaa aamupäivän aikana. aiemmin mulla ei ole ollut supistuksia, joten aattelin et jospa nämä nyt olivat sitten niitä. Käväsin iltapäivällä katsastamass työkaverin joulukuussa syntyneen vauvan ja tällä kyläilyreissulla mulla sohvalta noustessa lirahti lapsivettä.

Soittelin sit synnärille ja käskivät tulla näyttäytymään. Tässäkään vaiheessa en vielä kuvitellut joutuvani sisälle, koska supistuksia ei sen koommin ollut. Ainoastaa lapsivettä lirahteli välillä. No synnärillä totesivat et suu 2 cm auki ja kaulaa 1.5 cm. Koska mulla aiemmin todettu streptokokki emättimessä, aloitettiin antibiootti suoneen 8 tunnin välein ja annettiin sairaalan kamppeet ja kehoitettiin asettumaan taloksi.

Omia supistuksia mulla ei illan aikana tullut, joten minut laitettiin tippaan, jotta supistukset saataisiin aikaiseksi. Klo 22 niitä alkoi tulemaankin 5 min välein, josta katsottiin synnytys alkaneeksi.

Koko Synnytys prosessi meni aivan loistavasti. Mulla oli mies kätilö, joka oli äärettömän asiantunteva ja huolehtiva. Kipulääkitysten ajoitukset menivät nappiin ja synnytys oli todella helppo. 28.1 klo 03.02 olin 10 cm auki ja alitettiin ponnistusvaihe. Supistuksia tuli harvakseltaan, mutta silloin kun niitä tuli, asiat etenivät. Ponnistusvaihe kesti kaikkiaan 50 min ja tyttö syntyi 03.52.

Koko synnytyksen aikana en huutanu ollenkaan ja miehelle totesin et eihän tässä tullut edes hikikään! Kaikesta siitä kuuluu kiitos tuolle miespuoliselle kätilölle. :)

istukan irtoamisen kanssa oli ongelmia ja sitä irroiteltiin 40min, mutta onneksi ei jouduttu menemään käsin irroitukseen. Kokonais synnytysaika oli 6h 32min.

Repeämiä ei tullut kuin muutama pieni limakalvovaurio, joihin yksittäisiä tikkejä.

Tyttö on äärettömän suloinen mustine pitkine hiuksineen. sairaalassa olimme keskiviikkoon asti, koska halusin ollu siellä niin akuan että maito nousee kunnolla & imetys luonnistuu. alussa meinasi ton imetyksen kanssa noussa epätoivo, ku ei ollu ku tyhjät nahkaleilit ja niitä piti sinnikkäästi tytölle tarjota. Huomas kyllä ettei toi imettäminen ole niin helppoa ku miltä se näyttää. maanantaina onnex maito alkoi nousemaan & imetystekniikkakin on pikkuhiljaa hioutunut.

Nyt ollaan oltu muutama päivä kotona & arki alkanut mukavasti luistamaan. Tyttö nukkuu yleensä 3-4 tunnin pätkissä & välit ovat pääasiassa tissittelyä. Eilen kylvetimmä tytön ekan kerran. Koiraki on alkujärkytyksen jälkeen sopeutunut tulokkaaseen. Terkkari tulee ens viikolla käymään & silloin nähdään miten paino on kehittynyt. Synnärillä paino laski max 130g ja kotiutuessa oli jo nousussa.

Ristiäisiä meillä vietetään sitten 13.3. Minun kummisetä, joka myös vihki meidän -09 tulee kastamaan pikku nöttösemme. :)

Jaksamisia teille kaikille jotka vielä odotatte oman käärönne maailmaan saapumista. Kyllä odotus palkitaan! :)

Wendy ja Alivuokralainen eli Nöttönen 9 vrk :heart::heart::heart:
 
Taustalla ahkerasti mukana kulkenyt, heikolla menestyksellä kirjotellut. Vauva uutisen ajattelin kuitenkin tulla kertomaan. 3.2 syntyi pienen pieni prinsessa 45cm ja 2255g. viikkoja neidillä 39+5. Onnea myös muille jo vauvan tuoksuista nauttimaan päässeille ja voimia vielä koitosta odottaville.
 
Bom
Hei! Eilen klo 23.06 syntyi meidän peikkotyttö. Mitat: 3670 g ja 51 cm. Täällä perhehuoneessa makoillaan nyytin kanssa. Oli yllättävän nopea synnytys. Oltiin illalla 2h koirakävelyllä. Sen jälkeen alkoi n. klo 19.25 supistukset. Klo 22 konttasin Haikaranpesän ovesta sisään. Olin jo 7 cm auki. Ilokaasulla mentiin kunnes anestesialääkäri laittoi tipan ja spinaalipuudutuksen ja 10 min kuluttua aloin ponnistamaan. Ponnistus ei sattunut yhtään, kesti vain 6 min ja sieltä se peikkotyttö jo tuli. Koko synnytys (suppareista kotona yli 2 h + synnärillä 1h) kesti 3h 45min.
Tsemppiä kaikille!

Bom ja miniMe
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Miukkarille ja Tikrulle nyyteistä :)

Täällä ootellaan kans jo kovin et poika lähtis tulemaan.. Nohh huomenna olis taas neuvola ja sit perjantaina se kontrolli aika.. Ehkä tässä ei oo kun max. 10pv et sit käynnisteltäis:) ei paha..

Onnee kaikille vauvautuneille arkeen, täällä ollaan ihan kateellisia miehen kanssa kun lueskellaan näitä juttuja :D
On se niin väärin et jotkut saa jo 38 viikoilla ja jotkut joutuu käynnistykseen :stick: :D

Jane & Viltsu 40+5:heart:
 
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille! :heart: Ihanan "helpon" ja mukavan kuuloisia synnytyksiä ollut kaikilla! :)

jane: Samaa mietin minä, että miksi ihmeessä jotkut saa vauvansa jo rv 38 ja sit toiset odottelee sinne käynnistykseen rv 42... :D No itsellä vielä viikko laskettuun aikaan että eihän tässä vielä "kiire" ole, mutta on vain sellanen olo että varmaan menee yli, kun mitään tuntemuksia ei ole...

pokemoni: Toivottavasti ois ollut jonkinlainen enneuni sinulla, ehkä saat vaavin pian syliin! :)

~ Merve ja masupoika 38+6
 

Yhteistyössä