****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Toivottavasti commanderilla sujui kaikki hyvin ja hänellä olisi jo vaavi sylissä :)

Juttelin kaverin kanssa jolle lääkäri oli sanonut, että pää tuntuu ihan sormilla koskiessa kun on jo niin alhaalla... Ei siis tietenkään ite päähän voinu koskea :D mutta alhaalla kun on niin sen tuntee tuolla alakerrassa. Mun oli sit eilen pakko koittaa tuntuuko itellä mitään niin suu loksahti auki kun meidän poika on sit jo niin lähtökuopissaan että sekin jo tuntuu :D ihan hullua. Miehelle kerroin niin sieltä tuli suora seksikielto :D Ei enään uskalla :D

Tytöt0406 mulla tuli kanssa jotain hieman punertavaa valkovuodon seassa, ettei olisi limatulppaa? Tai itellä sellanen kävi mielessä :)

Toivottavasti te ylimenijät olisitte maanantaihin mennessä vauvautuneet =)

Hyvää viikonloppua kaikille :heart:
 
Onnea hirmuisesti vauvan jo saaneille!!!

Meillä kotiutuminen tapahtunut. Toinen yö jo kotona takana. Eilen illalla alkoi mennä hieman kovaksi Pikkaraisen maha. Sitä viime yönä vähän itkeskeltiin. Helpolta vauvalta tuntuu ainakin vielä. Nukkuu ja syö. Sehän se vauvan työ on. :heart:

Jos olisi nyt syntynyt olisi vielä ennenaikainen.. Kuitenkin jo kotona ollaan hyvissä voimin. :heart: :heart:

Talventaika ja Pikkumies 37+5
 
Paljon onnea vauvansa saaneille !! :flower:

Ja voimia niitä tarvitseville.. :hug:

Täälläkin vielä yhtenä kappaleena eikä oikein ajatukset muualle kuljekkaan kun tulevaan koitokseen.. Voisin minäkin jo aloittaa vauvan hoitourakan. =)

t & j 40+3
 
Onnea Nellille ja Akitalle :flower:

Täällä selvitään pikku hiljaa eilen alkaneesta oksennustaudista :( Ei ollut kyllä yhtään kiva, nyt on sitten joka lihas arkana, eipä auta kuin levetä.
No, pitää olla onnellinen, että muuten on mennyt tosi hyvin :)

Sike ja Tuuti jatkaa odottelua :) (36+6)
 
Jee, vauvoja vauvoja!! :) Onnittelut myös täältäkin! :flower: :flower:

Pakko kysyä, mites teidän miehet...Ovatko alkaneet jännittämään jo synnytystä?
Meillä mies jo käski eilen pakata sen sairaalakassin valmiiksi. Ja oli kovin huolissaan, kun en ole vauvanvaatteita edes vielä pessyt. :D Totesin vaan siihen, että kyllä mulla nyt aikaa on. Ihana, kun toinen selvästi kanssa jo odottaa vauvaa. :) :heart:

May, 36+6
 
May: Meillä myös mies jännittää ja on välillä öisinkin miettinyt synnytystä. Vaikka hänellä on kaksi lasta ja ollut molemmissa synnytyksissä mukana, niin ihana kun vieläkin jännittää :) Ja kaikkihan ne on erilaisia :)
 
Heips!

Täällä kanssa on tuo vuorkausirytmi ihan mitä sattuu, vasta joskus 1-2 yöllä käydään miehen kanssa nukkumaan ja sitten nukutaankin tänne puolille päiville.

Eipä meillä eilinen pyykki-/porrasralli, peiton heiluttaminen tai tunnin kuuma suihku mitään auttanut, yhtä tyhjän kanssa.. Muutama napakka supistus tuli, mutta siihen se sitten jäikin, myös selkää vähän juimi kun sänkyyn kömpi, mutta mies vain totesi hetken hierotuaan, että koko selkä aivan jumissa mulla :(

Mutta jospa sitä tänään saisi taas jotain touhuttua, niin ei aika kävisi pitkäksi.

Devilii ja Möttis 40+2
 
Talventaika onnea kotiutumisesta! Varmasti loistavaa olla kotona ja elää sitä vauva-arkea siellä :)

Täällä meni viime yö pojan mahanpurujen kanssa. On vähän sekä ätillä että pojalla vielä hakusessa tuo imuote niin taitaa johtua siitä. Muutenkkn poitsu aika malttamaton tossa tissittelyssä, mutta ehkä se siitä. Siirryn pikkuhljaa tonne syntyneiden puolelle kunhan sinne alkaa porukkaa kerääntyä, tulkaa pian perässä ;)

Niin ja tytöt, meidän poika syntyi rv 38+0.
 
Talventaialle onnea kotiutumisesta :)

Meille tuli tänään sit aika polille... Eli ens pe olis 11.30 aika kontrolliin (oon sillon rv 41+3) ja toivon kyllä kovasti et saisin sillon heti jäädä sinne :D
Miten noissa yliaikasuuksissa yleensä toimitaan? Antaako useimmiten uuden ajan vai onko mahdollista et ottais heti sisään? Mä en jaksa millään ravaa koko aikaa sairaalassa ja pojalla on todella ahtaat oltavat ja mun maha ei kestä sitä enää :D eilenkin oli tuskasia hetkiä illalla kun poitsu vähän venytteli :)
Nohh toivon nyt kuitenkin että lähtis ihan spontaanisti käyntiin, mutta ainakin mun äidillä meni mun kanssa yli aikaseks ja käynnistykseen ja kun ei edistyny ni 36 tunnin jälkeen hätäsektioon : /
Toivon sydämeni pohjasta itelleni parempaa synnytystä..

Jane & Viltsu 40+3
 
Soittelin yöllä sitten synnärille ja sovittiin, että olisin aamulla menny jos lorahtelu olis jatkunu. Aamulla herätessä ei vuotoa enää kuitenkaan ollut, joten tiedä sitten mitä oli. Tulppaa on lähtenyt pikku hiljaa sairaalassa käynnin jälkeen, mutta viime öinen oli paljon vetisempää. Oli varmaan sit valkkaria tai sit muuten vaan alakerta falskasi, kun sitä haalean vaaleanpunaista ei ole enää näkynyt ja tilanne rauhoittunut. Seurailen kuitenkin tilannetta vähän tarkemmin, ettei käy hassusti.

Päätin, että tänä viikonloppuna en uhraa ajatustakaan sille, miten saisin nää supparit kovenemaan. Ajattelin, et kai se olis ihan reilua tytöille et keskityn niihin vielä kympillä kun voin ja vauva tulee kun tulee :heart: Katsellaan sit taas ens viikolla, kun kehittelen kaikenlaista hommaa suppareiden edistämiseksi :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Niin ja piti vielä sanoa tuohon miesasiaan, että meillä mies on varsin malttamaton jo eikä osaa nukkua öitäkään, jos en itse nuku. Päivisin soittelee töistä ja kyselee vointia ja välillä tulee mieleen, et sehän on pahempi kuin anoppi tilannekatsauksessa :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Kellään verikokeilla todettua hepatoosia? Ollut koskaan?
Mä olen koko päivän vahdannu puhelinta ja odottanu millon lääkäri soittaa eilen otetuista kokeista ja kun äkkiä kävin autolla hakemassa esikon luistimia niin sehän oli soittanu. Koitin soittaa takasinpäin, mutta lääkäri oli kerenny lähteä, mutta hoitaja sanoi että arvot olivat vähän koholla. Lääkäri soittaa uudestaan maanantaina. Kysyin kyllä että ei tarvii olla huolissaan vkla ja koitan nyt ollakkin stressaamatta asiaa, mutta silti mietin.

Miten teillä on toimittu kun arvot on mitattu hieman koholleen? Onko seurantaa jatkettu vai käynnistelty hetimiten?
 
Paljon onnea vauvoista Akita, Nelli ja Henkari. Sekä onnea myös Talventaika kotiutumisesta!

Tänään käytiin siis synnärillä tarkistamassa tilanne ja kävi niinkuin arvelinkin. ei ollut kohdunsuu tarpeeksi pehmeä ja paikat avoinna kalvojen puhkaisua varten. Lääkäri totesi, että lääkkeillä ei suositella käynnistystä jos ei ole lääketieteellistä syytä.Saimme siis uuden ajan tiistaille.. Hieman ehkä turhauttaa ravailla siellä, mutta täytyy vain yrittää jaksaa odottaa. Enää 2 viikko niin silloin viimeistään nyytti on sylissä.

Blue ja pienokainen 40+0
 
Onpas täällä taas tapahtunut kaikkea!
Kirjoitan ekaksi vain omaa napaa, ja luen sitten vasta muiden ettei taas käy niin kuin yleensä, että aika loppuu kesken...

Eli, eilen käytiin taysissa synnytystapa-arviossa ja olettettu sektiopäätöhän sieltä tuli. Leikkaus tasan kahden viikon päästä. Voi apua, niin pian, mihin tää aika on mennyt! Eilen alkoi oikeasti jo vähän jännittämään tuo edessä oleva leikkaus, tietää olevansa sitten taas niin kipeä pitkän aikaa, ja riippuvainen muista. Toisaalta ei millään malttaisi odottaa, että vauva jo tulee.

Ultrassa lääkäri totesi lapsivrttä olevan aika vähän ja samalla huomasi, että napanuoran virtaukset on raja-arvojen yläpäässä. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Sanoi, ettei suurempaa huolta asiasta, vauva on keskikäyrällä koonsa puolesta ja liikkuu vilkkaasti. Menen kuitenkin varmuuden vuoksi vielä tarkastuskäynnille. Jonkin verran tuo asia nyt kuitenkin mielessä huolettaa..

Äitiysloma alkoi viime viikon alussa ja heti iski päälle rankka vatsatauti! Oltiin vielä miehen kanssa samaan aikaan taudissa, ja sehän on yhtä juhlaa kolmen lapsen,jotka kaikki oli terveenä, kanssa :)

Vauvalle alkaa pikkuhiljaa kaikki olla valmiina, jopa meidän perheessä, jossa kaikki tehdään aina viime tinkaan. Lastenhuoneen remontin pitäisi valmistua, ennen kuin vauva tulee (peukut pystyssä), vauvan sänky pitää vielä laittaa ja vaatteet pestä, mutta sitten ei muuta kun odotellaan.

Nyt en muuta muistakkaan, anteeksi kun tuli vaan omaa napaa, myöhemmin sitten lisää.

Esme ja bebe 36+4
Ainii, mut vois lisätä listalle, huomasin, ettn ole siellä ollenkaan, LA on 28.02, sairaala TAYS, tulossa 4. lapsi ja poikalupaus
 
Bom
Henkarille oikein paljon onnea! :flower:

Talventaika, ihana kuulla, että pääsitte kotiin! :heart:

Tänne ei mitään uutta. Aamulla kävin esikoisen kanssa tanssitunnilla, päivällä pesin pesutuvassa pyykkiä ja nukuin päikkärit. Ajattelin kans, että huomenna en tee enää mitään. Jos sitten levolla saisi jotain aikaiseksi. :D

Bom ja masukki 40+1
 
huh.

Takana melkoinen päivä, aamupäivästä alkoi kunnon etova olo ja sitä jatkunut tänne iltaan asti. Sitten on paleltanut, selkää särkenyt ja supistellut. Olisikoan tämä kaikki jotain enakkovaroitusta että pian saattaa lähtö tulla. Mun tuurilla sairastun näin viime metreillä.

Tuli taas omaa napaa, hups.

Devilii ja Möttis 40+2
 
Onnea Henkarille pienestä pojasta :heart:

Täällä iski eilen kunnon siivousvimma. Muutaman tunnin tein ahkerasti siivouspuuhia ja nyt on ihanan puhdasta taas kotona :) Siihen päälle vähän lumitöitä, eikä tuntunut missään! :eek: selkää vähän juili (mitä tapahtuu aina kun imuroin) mutta sekin helpotti saunassa. Eipä taida ässistä olla täällä apua :D

Essi: mulla oli hepatoosiepäily mutta onneksi se olikin vain jotain muuta ihottumaa. Mutta juttelin kaverin kanssa, jonka kaverilla oli hepatoosi (taas näitä kaiman kummi-juttuja) ja hänellä synnytys käynnistettiin rv 38. Sitä ennen kävi pari kertaa viikossa verikokeissa, joissa seurattiin veriarvoja. Söi jotain lääkettä kutinaan, mutta ilmeisesti ei muuta hoitoa tarvinnut. Mutta jos arvot pomppaa ihan taivaisiin niin sitten otetaan osastolle. Tällaista infoa mä sain :)

pokemoni & myttynen 37+4
 
Onnea kaikille vauvaantuneille!!!!

Nyt vain pikainen päivitys...

Eli meille syntyi poika 1.2 noin kello 3.00 yöllä tänne kotiin,keittiön lattialle. Homma alkoi puoli kahen maissa lievillä suppareilla joita en edes aatellut ensin supistuksiksi...noin puoli kolmen maissa homma muuttui yhtäkkiä tiheimmiksi suppareiksi ja lähes heti tuntui ponnistuksen tarvetta...vain hetkee aiemmin aloin aatella et pitäs varmaan pakkailla jos tuleekin lähtö. No mummolle ja vaarille soitettiin mut tiesin etteivät kerkii,soitettiin 112 ja mies tilaíli lanssin paikalle mut siinä totesin sit et ei keretä sitäkään odottaa... mies sai ohjeet puhelimitse ja auttoi meidän pienen pojan maailmaan:heart: Koko homma oli ennen kolmee ohi ja ambulanssi tuli sitten heti perästä ja isovanhemmat. Sairaalassa tuli istukka ja olo oli mitä mainioin nopean luomusynnytyksen jälkeen vaikka kyllähän toi aika yll'ttävä synnytys oli.
Pojalla kaikki ok,verensokerit hyvät painoa 3020g ja 48cm,viikkoja oli siis 38+3.

Eilen kotiuduttiin,herra on kova tissittelijä ja olis tissillä tuntitolkulla... eilinen ilta oli vähän katastrofi sen takia kun on toi esikoispoikakin,mut eiköhän nää rutiinit tästä. Syö siis tuntikausia ja sit nukkuu jokusen tunnin... katotaan mihin muuttuu.

Enempiä yksityiskohtis myöhemmin,mut niin vaan voi olla kaks ihan erilaista synnytystä,eka oli 2 viikkoo yli käynnistyksellä ja toinen tulee täysin ilman ennakkovarotuksia alle 1,5h ja kotiin:)
 
Pokemoni, Luulen tosiaan että mullakin käynnistys sitten varmaan tulossa jo ensi viikolla. Keskiviikkona kun on rv38. Tämmöstä lueskelin eri keskustelusivustoilta myös...

Mua jännittää ihan kamalasti :D
 
Onnea Henkarille sekä Repalle pojusista :heart: Aika hurja oli Repan synnytystarina, ihanaa että kaikki meni hyvin =)

(.) ei mitään uutta, vanha sektioarpi on ollut eilisestä asti vähän aristava, olisko vau tulossa alaspäin kun ei tuo arpi muuten ole itsestään ilmoitellut. Isäntä vuorasi eilen mun puoliskon sängystä muovifroteella ja pyyhkeillä, sekä latasi kameran akun valmiiksi, vaikka ei tässä mihkään olla lähdössä. Vau on ollut pari päivää vähän rauhallisempi (ja tottakai just aina viikonloppuisin, että saa olla koko ajan varpaillaan ja puntaroida soittaako synnärille vai ei..!).

Nyt jatkamaan viikonlopun viettoa ja jännäämään uusia vauvauutisia!

neitiniisku 38+4
 
Henkarille ja Repalle onnittelut pikkuisista pojista! :heart: Tosiaan aika hurja kokemus Repalla, hienoa että kaikki kuitenkin meni hyvin ja ootte jo päässeet kotiinkin! :) Mulla oli sellanen olo, että Repa on varmaan synnyttänyt, kun sua ei ole täällä näkynyt... :D

Täälläkin tehty tänään oikein kunnon suursiivous; matot viety ulos ja hakattu, imuroitu, lattiat pesty, pölyt pyyhitty... Vielä jos vessan jaksais pestä. :) Sit leivoin ekaa kertaa itse Runebergin torttuja, jee, onnistuivat ihan hyvin. :) Mutta, ei tosiaan tunnu missään vaikka kuinka rehkitty on... hyvin jaksaa. Illalla jos menis vielä saunaan. Mutta, ei taida noi S:t täälläkään tehota...¨

~ Merve ja masupoika 38+5
 

Yhteistyössä