****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Onnea Kultatiuku ja perhe pienestä prinsessasta!

Täällä ollaan edelleen osastolla. Mulle tehdään pissasta valkuaisseurantaa nyt 24 h ja koska mies on kotona kuumeessa ja nuhassa, päättivät pitää täällä sektioon asti, etten nyt vaan enää sairastu. Puolensa ja puolensa...tietysti kotona olisi kivempaa olla ja parempaa ruokaa, mutta toisaalta, tiedänpä, ettei enää tartte rampata edestakaisin vaan kotiin lähdetään sitten vauva kainalossa :) Olokin on jo aavistuksen parempi, ja edessä enää 2 yötä ennen sektiota, joten eiköhän tästä selvitä. Tosin voi olla, että mies ei tuon flunssan takia pääse mukaan synnytykseen, mikä harmittaa tosi paljon. Mutta kaipa siitä yksinkin selviää...

Tytöt, aloittele vaan se syntyneiden ketju jos viitsit, mä voin ottaa sitten seuraavan kuun.

Commander ja Pepe 37+6
 
Tsemppiä Commanderille ja onnittelut Kultatiu'ulle vaavelista :flower:

Täällä oli uusinta-aika äippäpolilla eilen. Vauva edelleen perätilassa, mutta kuvien mukaan pitäisi pystyä tulemaan alakautta, ja lääkäri arvioi, että lasketun ajan tienoilla paino olisi n. 3600g. Kunhan nyt vaan lähtis syntymään ennen LA:ta :whistle: Kontrolliaika on 39+5 ja jos ei siihen mennessä ole syntynyt, niin sektio tulee. Kovasti jännittää, kun en tunne ketään, joka olis esikon perätilasta synnyttänyt, niin ei pääse kuulemaan kokemuksia. Olisin saanut suoraan sektioajan halutessani, mutta leikkaus pelottaa paljon enempi kuin alatiesynnytys ajatuksena.
Niin ja tuohon syntymäpäiväarvioon, itse luulen, että vauva tulee samana päivänä kuin uusi kontrolli on eli 16.2.

Hempukka ja pööpiäinen 37+5
 
Aapelikaapeli mulla on ollut 6 vk (ainakin) pää kiinnittynyt eikä oo vieläkään tullut :D

Kultatiulle onnea pienestä prinsessasta:heart:

Hempukka mun ystävä synnytti esikoisensa perätilasta.. Synnytys meni oikein hyvin eikä mitn sattunut. Ja hän on todella hoikka ja kapee lantioinen.. Ja hänelle oli suositeltu sektiota muttei ollut suostunut.

Tänään tuli taas vähän selkään ja masuun tuntemuksia kun oltiin syömässä.. Mutta eipä oo tullut uudestaan et ei oo ukko varmaan vielä syntymässä :) Mummu(mun äiti) kyllä kävi tänään jo antamassa pojalle käskyjä ;D saa nährä totteleeko pikkunen:)<3

Jane & Viltsu 40+1:heart:
 
onnea kultatiulle :heart:

jane23 eli ei kannata ootella :D mulle neuvola täti suositteli kävelyä. nopeampaa tulee kuulemma. no sitähän mä teen joka päivä. onko sinulla painetta alhaalla. mulla vihoittelee alaselkä ja vauvan liikkeet "raapii" ja vihloo tuonne alas
 
Paljon onnea kultatiuku :flower:.

Commanderille tsemppiä viimesiin päiviin :).

sasuma: Hyvä että paineet tasaantu. Aika hurjaa kyllä :eek:.

Mullakin on ollu vatsakipuja. Just sellasia että melkeen juoksee vessaan ja sit ei kuitenkaan tuu mitään.

aapelikaapeli: Ei tietoakaan kiinnittymisestä :D. Jospa joskus sinne ultraan pääsis niin selviäis asennosta jotain. Ärsyttää kun samoilla viikoilla olevat on jo passitettu kiireellisesti kääntöyritykseen ja mä vaan oottelen kutsua ultraan :headwall:.

Synttäriveikkaukseen sanoisin että 2.3. Tänään kaverille naureskelin, että oon nyt asennoitunu tohon maaliskuuhun niin, että sit se varmaan kuttuillessaan syntyy kuitenki parin viikon päästä :p.

Tänään on taas välillä sattunu haaroväliin niiiiiiin paljon että kaupassakin piti kävellä hetkittäin jalat ristissä. Kauheeta vihlontaa ja kramppaamista :kieh:. Kaipa vauva siellä hieroskelee päätä tai koputtelee.

Jaksamisia kaikille!

Adalmis ja keijo 36+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Kultatiukulle pienestä! :flower:

Tsemppiä Commanderille!

Tänään tulis sitten kutsu synnytystapa-arvioon. Rakenneultrassa sano et se on siinä viikolla 36 ja nyt ilmeisesti (välillä hyvinkin ärsyttävästi mañana-tyyppinen) neuvolantäti oli vasta viime perjantaina (36+3) saanu sen lähetteen aikaiseksi. Synnytystapa-arvio on siis vasta 10.2, jolloin on viikkojakin jo 38+2. Esikoinen kuitenkin syntyi jotakuinkin noihin aikoihin... Jotenkin tuntuu nyt hullulta, että se tehdään vasta noin myöhään. Ehtiikö siinä edes miettiä mitään vaihtoehtoja, jos todetaankin, ettei alatiesynnytys ehkä olisikaan se paras vaihtoehto. No toisaalta en kyllä usko, että estettä sille löytyisi, mutta kuitenkin vähän häiritsee tuo myöhäinen ajankohta.
Nyt kahtena päivänä jo melkeinpä heti kun nousen seisomaan/kävelemään alkaa supistelemaan ja on jo ihan tujujakin välillä. Eilen illalla jatkuivat vielä reilun tunnin sänkyyn menon jälkeenkin. Jospa vaikka saisivat jotain aikaiseksikin :D Kyllä, juu, olen hyvin malttamaton...

Seepia ja Sintti 37+1
 
Bom
Tässähän alkaa tulemaan jo malttamattomaksi. Jos kukaan (lääkärit sairaalassa, oma neuvola) ei olisi jo marraskuun alusta asti minulle hokennut, että vauva tulee ennen LA, pysyisin ihan tyynenä. :whistle: Nyt tämä mamma on koko illan pitänyt hauskaa. Tunnin tehokävely rattaiden ja koiran kanssa, keittiön siivous, ruuan laitto, koko kämpän imurointi, kylppärin seinien sekä lattian pesu, vauvan lipaston järjestely, esikoisen vaatekaapin siivous. Energiaa olisi vaikka muille jakaa. Vielä voisi harrastaa mammahiihtoa. :LOL:

Bom ja masukki 39+6
 
Onnea Kultatiu'ulle vauvasta=)

Täällä iski kamala oksennustauti, edes vesi ei pysy pienellä kulauksellakaan sisällä:( Lämpö on vähän nousussa, joten täytyy toivoa että menisi nopeammin ohi.

Olossa ei muuten muutosta, paitsi eilen tuli ihan vähän jotain haalean punertavaa pyyhkiessä. Ei saanut oikein selvää onko se verta vai kenties lapsivettä, mutta ihan vähän tuli ja ei ole tullut uudestaan niin ainakaan sairaalassa ei pidetty sitä huolestuttavana.

Tuntuu ettei tämä vauva synny kuin yliajalla kun supistuksiakaan ei ole ollut eikä muitakaan merkkejä.

Olipa niin "lohduttava" neuvolakäynti eilen, että alkoi vähän jo hirvittää:
rv 37+2

Sf:38cm
Hoitajan tekemä painoarvio käsillä: Vauva olis kuin oliskin iso, pitkä ja lasketun ajan painoksi arvioi 3800g.
Aika mutkilla se tuntuukin olevan mun mahassa, kun pituutta on vaivaiset 155cm.
Painoa oli tullut 300g/viikko eli noin 8 kiloakohan sitä on nyt tullut.

Ensiviikon ultrausta ja tarkempaa painoarviota odotellen sitten, apua. Alan jo toivoa että syntyiskin aikasemmin=)

saraheinä 37+3
 
Onnittelut Kultatiuku omasta nyytistä :heart:

Mulla on pian neuvola, alkaa vähän hirvittämään tuo painon nousu kun olen viimeiset viikot syönyt ihan hirveästi! Mutta minkäs teet kun on koko ajan nälkä, taitaa vau keräillä viimeisiä grammojaan vauhdilla. Tästä lähin sitten ajat neuvolaan on viikon välein, olen ihan varma että ainakin 1, luultavammin jopa se 2 käyntiä on vielä edessä :)

Anoppi oli eilen kysyny mieheltä että vieläkö olen yhdessä koossa :rolleyes: "No ei kun vauvahan syntyi toissaviikolla, unohdettiinko me sulle ilmoittaa? Eikä me sitä lapsenvahtiakaan tarvittu kun lauantaisaunan jälkeen pyöräytettiin omikseen kotona maailmaan" :LOL: Esikoinen meni aikanaan 10 päivää yli lasketun ajan, silloin olin ihan hermona kun kaikki kyselivät koko ajan että no eikö vieläKÄÄN. Tosin jälkeenpäin olen ollut vaan hyvillään että otti oman aikansa masussa, kun oli se pelottava hengityskatkos vajaan 2 vrk:n iässä, olisko ollut enemmän ongelmia jos olisi aiemmin syntynyt.. Samoin kaksosia odottaessa jokainen päivä masun kanssa tuntui lahjalta, joten sieltä kai tämä mun kärsivällisyys tänne loppuaikaankin tulee. Ei sinne vielä kukaan ole jäänyt ;)

Mutta nyt valmistautumaan neuvolaan :wave:

neitiniisku ja vau 38+2 :heart:
 
Hyvää meidän kuuta tänne uuteen pinoon :heart: Käsittämätöntä, että viimein saapui tämä odotettu kuukausi..

Paljon onnea Minnis ja Kultatiuku!

Huomenna olisi käynti synnärillä, tsekataan mikä tilanne ja varmaan harkitaan sitä käynnistystä, jos kaikki niinkuin pitää (tilanne kohdunsuulla kypsentynyt). Hieman jo alkaa jännittää itse synnytys tässä vaiheessa. Muutamana yönä on tullut sitä pohdiskeltua kun supistuksiakin on alkanut tulemaan. Olo on jotenkin kuin unissakulkijalla, vähän omissa ajatuksissaan.

Toisaalta tuntuu, että tulisi jo niin oma olokin kohenisi. Ja toisaalta taas tälläkin kertaa tuntuu, että "apua en ole vielä valmis".

Kai se reppu pitää varmuudeksi pakata huomiselle mukaan jos käynnistävät. Vai tuleekohan sieltä uusi aika milloin aloittavat jos aloittavat..

Blue ja pienokainen 39+6
 
Onnea Kultatiu'ulle pienestä nyytistä :flower:

Tsemppiä commanderille, pian se on ohi, hyvä että sait jäädä sairaalaan :)

Täällä oli aamusta neuvola, painoa on tullut vain 280g/vko!!!! Tähän mennessä se on noussut puolen välin jälkeen sen 800g/vko. Saa nähdä ottaako takapakkia sitten ensi viikon neuvolassa (mihin olen siis vielä menossa). Kaikki arvot ok, paitsi pissassa oli proteiinit plussalla. Tosin virtsa ei kovin kauaa ehtinyt olla rakossa. Terkka kehoitti kuuntelemaan oloa ja mittailemaan verenpaineita varmuuden vuoksi. Täälläkään ei olla vielä kiinnitytty, ja terkkakin oli sitä mieltä että eiköhän me vielä ensi viikolla tavata :) Kuitenkin ohjeisti jo että mitä tehdä jos lapsivedet menee (ambulanssilla sairaalaan, kun ei kerta olla kiinnitytty vielä). Eikä tarvitse murehtia ajan peruuttamisesta, jos ei kuulu niin tietävät odottaa että sairaalassa ollaan :)

Olo on ihan hyvä, toissapäivänä kävin kävelyllä ja tein lumitöitä vähän, ja eilen oli kyllä taas maha niin raskas kantaa ja kääntyminen koski... Tänään parempi, joten eiköhän sitä taas uskalla käydä luomassa lumet pihalla kunhan lumisade loppuu :D

pokemoni & myttynen 37+2
 
Onnea Kultatiuku :flower:
Tsemppiä Commanderille!!!

Se ois sitten meidän kuu, mahtavaa!!
Äsken kirjoitin pitkän rimpsun ja onnistuin sen hävittämään jonneki ei jaksa enää alkaa kirjottaa uudestaan joten lyhyesti :)

ON: ei mitään uutta, ei merkkiäkään että synnytys lähestyisi :D

Tsemppiä kaikille Helmiksille :flower:

Murmeliina80+masuasukki 39+0 POKS (oisko viimeinen poksuminen, tuskinpa :) )
 
Heippa!

Onnea prinsessasta Kultatiuku! :heart:

Mä kävin myös aamulla neuvolassa, ja kaikki oli ok. Paino oli mennyt vähän alas, verenpaineet hyvät, pissa puhdas, hb 124, sf 31,5 (noussut viime kerrasta jolloin oli 30,5)... Vauva rt:ssa, pää ei ole kiinnittynyt vaan heiluu yhä, vauvan sykkeet 135-140. Terkkari uskoi, että nähdään varmasti vielä ensi viikolla ja ehkä sitä seuraavallakin. Itsekin arvelen, että kyllä tämä sen yli rv 40 menee...

Jotenkin "ahdistunut" olo, en osaa miettiä muuta kuin tulevaa synnytystä, tai en mä varsinaisesti synnytystä mieti, vaan sitä enemmänkin, että KOSKA se alkaa ja MITEN se alkaa. Pitäis saada nyt jotain järkevää tekemistä ja muuta ajateltavaa. :) Aikakin kuluisi nopeammin.

Oma olo on loistava, hyvin jaksan tehdä kotihommia, käydä kävelylenkillä, kaupassa yms. :) Pitäis osata olla kiitollinen, mutta välillä ärsyttää, kun missään ei tunnu mikään, supistuksia ei tule vaikka kuinka rehkisin.

Commanderille tsemppiä, huomenna sulla on jo vaavi sylissä! :heart:

Moni muukin on jo varmaan saanut nyyttinsä, eikös eilen ja toissa päivänä ollut sektioaikoja aika monella. :)

Jaksamisia kaikille viime metreille! :)

Merve ja masupoika 38+3
 
Hei vaan kaikille! Voi, lähettäisin teille näitä supistuksia ilomielin, jos voisin. Oma kroppa on niistä jo ihan poikki..

Kiitos tsemppauksesta! Nyt alkaa mieli olla jo parempi, osastoaikakin tuntuu kuluvan yllättävän nopeasti. Sain myös tietää, että leikkaavana lääkärinä on yksi miehen kurssikavereista, hän kävi äsken juttelemassa niitä näitä. Tosi kiva, että on tuttu naama mukana, varsinkin jos mies ei pääse mukaan tautinsa takia. Tosin hänkin voi jo paremmin, joten ehkä sinne päästään yhdessä :) Huomiseksi ei ole sovittu vielä muita sektioita, joten saatan päästä heti aamusta ekana, jos ei tule kiireellisiä tapauksia tässä välissä. Eli 8 aikaa tässä nyt toivotaan. Hurjaa, alle vuorokausi enää!

Laittelen kuulumisia sitten parin päivän päästä, kunhan pääsen leikkauksen jälkeen taas jaloilleni.

Commander ja Pepe 38+0 POKS!
 
Aapelikaapeli Joo selkä on välillä tosi kipee ja vauvan pää sattuu aikas paljon sillon kun se puskee.. Tuntuu et halkeis noi luut kahtia. Ihme ettei oo syntyny koska niin kovaa puskee joka pv ja on sitä jo hetken tehny et luulis että jotain ois saanu aikaseks :D juu mäkin oon yrittäny tässä lenkkeillä ja siivoilla ja harrastella petipuuhia mutta ei oo kyllä tuottanu tulosta :D ja mulla on kuitenkin vielä kohdunkaula pehmee, ulkosuulta auki ja nyt ei varmaan oo kaulaakaan jäljellä kun 6vk sit oli 1/2cm.. mutta sitkeesti ukko lihottelee vielä itteensä tuolla :)

Blue ne saattaa hyvinkin ottaa sut heti sisään jos tilanne näyttää siltä :) kantsii se kassi varuiks pakkaa, parempi se niin on ja ompahan sit valmiina :)

Täällä olis taas tnä siivouspäivä.. Ajattelin huhkia oikein kunnolla :D ja toivon että sais jtn aikaseks.. Oliskin aika täydellistä jos syntyis viikonlopuks ni pystyis mies oleen koko päivät sairaalassa, kun arkena taas on päivät 07-17(suunnilleen, voi myös mennä myöhempääkin : /) töissä.. Mutta tää on vaan toive ajattelua :D kyllä me ens viikkokin vielä yhdessä nipussa ollaan :D

Jane & Viltsu 40+2:heart:
 
jane23 mulla ei tuota kohdunduun tilannetta ole katottu kuin viikolla 29. meillä pojat syntynyt ennen la ja tytöt mennyt yli melkein 2 viikkoa. tätä jos vielä joutuu kuukaudenkin kestämään niin huh. me reippailtiin hakemaan vkl ruuat ja nyt jos viikko siivouksen tekasis=) kävely sattuu nyt joka askeleella.

commanderille kauheasti voimia, enää ei ole pitkä aika. toivotaan että miehesi myös pääsee mukaan.

blue samaa mieltä janen kans että ota kassi varalta mukaan. tai jos lyhyt matka sairaalaan niin saahan ne tavarat jälkikäteen

adalmis just marmatin neuvolassa ku monella synnytystapa arviointia vaikka uudelleen synnyttäjä, mut meillä ei. olisi ihan kiva tietää minkä kokoinen nyytti sieltä tulossa. lääkäri ollut viimeksi viikolla 29 ja enää ei ole jos ei jotain maata kaatavaa satu. voimia kauheasti.
 
Heis!

Tällä tiedossa touhupäivä, pyykkiä olisi taas pestävänä enemmän kuin laki sallisi, enkä vieläkään ole saanut sitä omaa pyykinsukonetta, joten joutuu naapuri rapussa juoksemaan pesutuvassa. Alkaisikohan jotain tapahtumaan kun portita rallaa ylösalas 5tuntia, toivossa hyvä elää :whistle:

No mutta en usko että mitään tapahtuu vielä hetkeen, ajattelin nimittäin olla ensi viikolla vielä viemässä autoa katsastukseen kuulmaan tuomion :p

Devilii ja Möttis 40+1
 
Paljon onnea kultatiuku <3

Commanderillakin enään ihan pieni odotus edessä :D

Saraheinä toivottavasti paranet nopeasti :(

Täällä kanssa on energiaa ollu pari päivää vaikka muille jakaa!! Koiran kanssa jaksanu lenkkeillä ihan kunnolla ja eilen reilun tunnin lenkin jälkeen ei kiinnostanut mennä sisälle niin kolasin pihaa ja vähän naapureidenkin puolia :D Eikä silloin tuntunut pahalta missään, mutta jälleen kun rauhoittui sisällä niin supistelut alkoivat ja alaselässäkin tuntui polttelua.. Nivuset oli kans aika tulessa aina kun sohvalta nousi, mutta muutaman askeleen jälkeen jo rauhoittui :)
Enkä ole varma supisteliko sängyssä maatessakin jonkun aikaa...

Tänään sitte oon siivoillu taas koko kämpän ja odottelen kaveria vaavin kanssa taas kylään :D

Vihdoin täällä POKSUTTIIN RIKKI 37+0 :heart: Eli lupa on syntyä koska vaan :kiss:
 
Kultatiuku: Suuret onnittelut pienestä ihmeestä! :)

Commanderillakaan ei onneksi mene enää kauaa!! :)

Onnittelut myös muille, jos en ole kaikkia muistanut onnitella! :flower:

Omaan oloon ei mitään ihmeellistä. Vointi on hyvä. Onneksi. Nimittäin tässä on nyt muutama päivä tullut tehtyä normaalia enemmän siivousta ja paikkojen järjestelyitä. Me nimittäin laitettiin asunto myyntiin. :)
Eikä tätä paikkojen kunnossapitoa yhtään helpota tuo kitisevä esikoinen, jonka lempipuuhaa on nyt heitellä ruokapöydässä nokkamukia!! Siellä pöydän alla on mukava konttailla monta kertaa päivässä, siivoamassa maitoja ja piimää pois. :D Kyllä sitä vaan ihminen on kankea. :D

Mutta hyviä vointeja taas kaikille! Ja koittakaahan jo jakaantua, mä haluan lisää vauvauutisia! :p :LOL:

May, 36+5
 

Yhteistyössä