****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

kääkkis
Onnea Kultatiuku :heart:

Commanderkin saa huomenna vauvan, toiv. kaikki menee hyvin :heart:

Kävin eilen yliaikaiskontrollissa ja vauva ei todellakaan ole tulossa sen perusteella lähiaikoina. Paikat niin epäkypsät kuin olla ja voi, eikä kohdunsuu yhtään auki :( Varmaan olisivat muuten ottaneet jo käynnistykseen, mutta lääkäri sanoi, että uudelleensynnyttäjällä puhkaistaisiin mielummin kalvot kuin laitettaisiin tabletteja, ja mulla se ei ole mahdollista, kun ei ole edes sormelle auki :( Vauva voi tosi hyvin ja esitteli aktiivisuuttaan. Istukka oli lähtenyt jo vähän kalkkeutumaan ja painoarvio n.4500g. Lauantaina aamulla uudelleen kontrolliin ja valmistautuminen käynnistykseen. Voi kyllä olla, että laittavat mut vieläkin kotiin ja uudelleen sitten maanantaina. Olen aika peloissani nyt, koska esikoinen käynnistettiin niillä tableteilla ja oli aivan kamala synnytys mikä päätyi siihen hätäsektioon : / Edellinen sitten syntyikin LA:n jälkeen heti ja ihmettelen mikä tässä nyt mättää... Aavistin tuon koonkin, että iso on, mutta lääkäri sanoi jos 4-kiloinen tullut aiemmin alakautta, niin kyllä tämäkin mahtuu. Pelottaa niin hirveästi, kun ei tiedä mitä tapahtuu ja koska. Olisin halunnut tästä sellaisen "hyvän" synnytyksen. Ei ole supistuksen supistusta yhäkään, särkee vain nivusia ja lantiota ja olen todella hermo kireällä. En jaksaisi yhtään noiden tyttösten nahistelua, enkä mitään muutakaan : / Mulla on ihan liikaa aikaa miettiä kaikkia hirveyksiä, mitä synnytyksessä voi tapahtua, kun olen päivät periaatteessa yksin.

Voimia kaikille viime metreille ja sitä todella toivon myös itselleni.

kääkkis ja "osku" 41+3

Jaksamisia Kääkkis!!

Ajattelin nyt olla ahkerampi kuin aamulla ja kirjottaa jotain vielä :) Jollaki (nimeä en tietenkään enää muista :) ) muullakin on siis sama kuin mulla ettei ole minkäänlaista havaintoa vauvan painoarviosta, viimeisin on rv 34 ja viimesimmän arvion on terkkari tehny mahan päältä käsikopelolla että olisi tulossa n.3700g painava vauva :)

Jane(muistinkohan nikin oikein) mä kanssa olen yrittänny siivota,kolata pihaa,kovasti saunoa ja sitten peittoa heilutella miehen kanssa ja mitään ei ole tapahtunnu :D Alkaa olla aika kärsimätön olo jo... vaikka monella on vielä pitemmällä raskaus jo menossa kuin mulla. Ajattelin tästä päivästä eteenpäin ottaa toisen taktiikan lopetan rehkimisen ja lepäilen ja teen vaan pakolliset kotihommat josko se auttaisi :D
Mulla on kaksi vanhempaa lasta molemmat käynnistetty ja nyt toivoisin että voisin kokea ns. itsestään käynnistyvän synnytyksen, eikä oikein voi verrata että milloinhan tämä vois syntyy ku aikasemmat käynnistetty. Aamulla kuuntelin kun lapset puhui keskenään että tänään meidän vauva syntyy, on varmaan suuri pettymys kun tulevat hoidosta kotiin niin äitillä on edelleen iso maha :D Tulipas aika sekavaa tekstiä, pahoitteluni :)

Murmeliina80+ masuasukki 39

Kääkkikselle paljon voimia loppumetreille:hug: toivottavasti nyt tapahtuis edistystä ja selviäisit kalvojen puhkaisulla :)
Itekkin toivon etä voisivat vaan puhkaista kalvot jos niin pitkälle mennään, mutta en tiä tehdäänkö ensisynnyttäjällä niin.. Kai ne ainakin voi kokeilla jos toivoo.

Nyt on tehty kunnon siivous, uurastin oikein urakalla ja jynssäsin joka kolon huolella :D mutta ei tosin mitn tunnu vaikka ottikin voimille. Noohh nyt rentoudun loppupäivän ja viikoloppuna käydään sit taas miehen kanssa pitkillä lenkeillä :)

Jane & Viltsu 40+2

Kultatiu'ulle onnittelut! :flower:

Ja Kääkkis, voi ei :( Voin vaan kuvitella mikä on olo...oikein kovasti voimia sinne! :hug:

Nopeaa toimintaa - eilen aamulla mennyt lähete äitipolille ja tänään jo tuli kirje postiluukusta, seuraava ultra on jo ensi torstaina :O No, mennään katsomaan...en vaan oikeasti jaksa uskoa että tuo neuvolan kivikautinen ultra olisi oikeassa vauvan pienen koon suhteen. Sittenpä sen näkee.

Tänään on kiukkupäivä, tuntuu että koko perhe on pahalla tuulella..mulla olo jotenkin tosi huono, kauppareissulla tuntui kuin energiat olisi vaan valahtaneet yhtäkkiä pois ja pelkkä ruuanlaiton ajatteleminen väsyttää |O Turvotus painaa edelleen ja kävely tekee kipeää. Pulkkalenkki meni varmaan hitaammin kuin koskaan, täällä ankkaillaan kirjaimellisesti...!
Vaan ei auta, ruoka on pakko perheelle tehdä :D Onneksi viikonloppu lähestyy, ensi viikko onkin sitten kiireinen näiden vauva-asioiden merkeissä; neuvola x2 ja tuo poli.

-Ankka & Bebecita/o 36+4-

Tervehdys taasen!!

Tänään on taas käyty äippäpolilla. Meidän neiti on kasvanut masussa hienosti :) Painoarvio oli nyt 3025g. Kohdunsuu on kahden sormen verran auki. Pehmeä ja kanavaa n.2cm jäljellä. Lääkäri tunsi vauvan pään sormilla, joten ihan alhalla tulosuunnassa on. Paino itselläni nyt 2kg100g alle lähtöpainon edelleen!!! JEE!! Tavoite oli pysyä samassa kuin lähtö, mutta hyvin oon alle senkin. Verenpaineet ihan hyvät ja pissakin taas puhdas.
Lääkäri sekä opiskelija on nyt molemmat ronkkineet alakerran tänään ja nyt sen jälkeen on selkää taas poltellu, että olisiko se jotain auttanut merkkinä etenemiseen, toivotaan.
Eilen illalla alkoi jalat ja nilkat kutisemaan aivan sietämättömästi ja nilkat onkin raavittu aivan verille. Tänä aamuna otettiin hepatoosin varalta verikokeet ja siitä tulokset huomenna. Jos arvot todella rempalla niin käynnistykseen, mutta muuten kahden viikon päästä taas kontrolliaika polille jollei neiti ennen sitä ymmärrä itse tulla ulos.
Mulla esikoinen oli sen 3690g syntyessään ja sen yli ei tämä toinen saa missäännimessä mennä niin jospa sitten viimeistään kahenviikon päästä. Elellään toivossa ja peukut koko ajan pystyssä, että tajuais lähteä sponttaanisti käyntiin.

Oli muuten jännä katsoa kun vauva pissasi kun ultrattiin :D

Anteeksi omaa napaa, mutta ei mulla muutakaan nyt ollut. Kaikki on valmiina!

Onnittelut jo vauvan saaneille ja muutenkin jo yliaikasille kärvistelijöille <3

Jenni ja Jeppis 37+1

Meille syntyi 30.1 klo 9.50 pieni peikkopoika 47,5 cm ja 2920g!

Synnytys lähti käyntiin spontaanisti (sektioaika olisi ollut eilen) sunnuntaina aamuyöllä tosi tujakoilla supistuksilla. Kun oli supistellut säännöllisesti 2,5h olin jo 5cm auki (tässä vaiheessa mentiin siis synnärille tarkistamaan tilannetta) ja kovasti harmittaa vauvan perätila koska olis ollut varmaan aika nopea synnytys ja nyt sitten kärvisteltiin ensin supistuskivut ja sen jäkeen sektiokivut.

Tänään päästiin kotiin ja olo on kovin epäuskoinen, mutta tietty onnelinen :)

Onnea kaikille muille vauvautuneille, palailen lukemaan juttuja tarkemmin kunhan maltan :)

nelli & mytty 4vrk

Onnea nelli pikkuisesta pojasta :heart:

Ite pyörähdin siellä neuvolassa, eipä siellä ihmeitä.. Sf-mitta oli nyt 36cm, mutta ei sitä enää kukaan edes ihmetellyt, tämä ipana kekottaa niin kummallisessa asennossa että tulee kai siitä senttejä kun pyllyä pungetaan keskeltä mahaa läpi :) Nyt parhaillaan on menossa ihan mahti-hikka pienellä :heart: Ensi torstaina on seuraava aika, ja olen menossa ;)

Sanoi se neuvolan täti Oyssin tilanteesta, että eivät ota sinne yliaikaiskontrolliinkaan ennen rv 41+5, kun siellä on paikat niin täynnä. Mutta jos nyt tähtäis kuitenkin siihen että ennen sitä poksahtais..

Kääkkis
jaksuja!!!

neitiniisku ja vau 38+2

HEIPPA
Pika päivitystä tulin laittaan.. meidän helmikuinen otti pienen varaslähdön ja synttyi 31.1 rask.viikolla 37+5. Pikku prinsessa oli 48cm ja paino 3165g. Eilen päästiin kotiin ja nyt opetellaan vauva-arkea 6v.tauon jälkeen!=)
Akita ja pampula

Onnea Nelli!

Ja Kääkkikselle lohdun sanoja. Siskon esikoinen oli 4300g. Pahat repeämät ja pitkän, pitkä synnytys (38h). Toinen oli sitten 5200 grammaine pikkujätti. Synnytys 5 tuntia eikä tikin tikkiä. Istukka ei tosin meinannut irrota, joko koska kohtu oli niin äärimmilleen venynyt, ettei se jaksanut enää sitä punnata ulos tai koska äidillämmekin on ollut ongelmia jälkeisten kanssa (tosin siskon kanssa mekään emme ole olleet mitään keijuja: 4550g ja 4996g).

Muoks: Onnea myös akitalle!

Viimeksi muokattu:
Heippa!
Pikapäivitytä tulin laittamaan eli meidän helmikuinen otti varaslähdön ja syntyi 31.1 rask.viikolla 37+5. pituutta pikkutytöllä 48cm ja painoa3165g. Eilen päästiin kotiin ja nyt opetellaan vauva-arkea 6v.tauon jälkeen!:)

Akita ja pampula:flower:

Onnea vauvauutisista!!!

Minen millään malta oottaa, että saan oman vauvan syliin :heart: Kattelen nelosen nettitvstä Vauvan Tarina nimisiä ohjelmia :D Tänään käytiin ulkona syömässä miehekkeen kanssa, meni päivä vähän nopeemmin kun tuli pari tuntia talsittua kaupungilla... Mä voisin tilata Commanderilta pari kunnon supistusta :whistle:

Paljon onnea nellille ja akitalle :heart:

Kääkkikselle voimia! Ei oo kovin kiva tilanne :(.

murmeliina80, hihittelin lasten sanomisille :>. Eilen kävin töissä ja sielläkin oli lapset että "onks se vieläki siellä mahassa?!" Sellaisella äänensävyllä että mun täytyy olla ihan idiootti kun en oo jo ottanu sitä pois mahasta ;).

ON: Tänään tuli kutsu äitipolille. Aika on 15.2 jolloin mulla on viikot 38+3. Melko myöhään kyllä, mutta soitin sinne vielä ja varmistin että onko tosiaan oikeesti noin myöhään. Sieltä vaan nyrpeä täti sanoi, että ylilääkäri on kyllä hyväksynyt tämän ajan että kyllä se on ihan paikkansa pitävä. Eipä kai siinä sitten auta kun ootella :headwall:

Adalmis ja keijo 36+5

Onnea Nellille ja Akitalle pikkuisista! :flower:

Kääkkikselle voimia!

Huomenna taasen neuvolaan heti aamusta. Mitenköhän sitä jaksaa nousta, kun oon nyt vähän heikosti taas nukuskellut :p Tänään heräsin tuossa 2:50 ja yritin vielä nukkua, mutta kun ei uni tule, niin ei tule. Sitten kuuden jälkeen päätin mennä taas kokeilemaan ja nukahdin taas 3 tunniksi. On ainakin hyvää harjoitusta, jos vaavi sitten valvoskelee =) On se mukavaa, että nyt on taas syntynyt paljon uusia vauveleita, kun tuntuu että itsekin jaksaa taas vähän aikaa odotella :D

Seepia ja Sintti 37+2

Bom
nellille ja akitalle oikein paljon onnea! :flower:

Commanderille tsempit huomiseksi! :)

kääkkis, toivottavasti lauantai tuokin iloisen yllätyksen eikä tarvi lähteä takaisin kotiin odottelemaan. :hug:

Tänään olisi ollut sitten se virallinen päivä. Sinne se meni. :D

Bom ja masukki 40

TÄällä siis valvotaan ja ihmetellään oloa. Mies lähti töihin ja itse nousin samaan aikaan, kun ei pystynyt nukkumaan. Liitokset repeilee ja olo on flunssan takia tukkoinen. :snotty: Mietinkin tuossa tarvitseeko aamulla käydä keuhkot kuuntelemassa, kun tuntuu ettei ihan kunnolla toimi yskimisen seassa. Tässä istuessa on myös alkanut supistelemaan ja äsken vessassa käydessä paperiin jäi haalean vaaleanpunaista nestettä, mitä olen myös ihmetellyt päivällä. Tosin ajattelin kuvittelevani koko jutun, mutta voisikohan kuitenkin olla kyseessä lapsivesi? :/ Pitää seurata, jos sitä vielä tulee ja soittaa sitten synnärille mitä ovat mieltä. Hassua ettei musta yhtään tunnu, että pian sitä voi olla tositoimissa ja nyytti kainalossa, vaikka koko ajan sitä odotan. Tuntuu silti kovin kaukaiselta ajatukselta... :)

Vois kohta taas mennä kokeilemaan nukkumista, että jaksais aamulla herätä lasten kanssa :D

Tsemppikset kaikille, jotka tänään sitä tarvitsee :heart:

Mami ja Nasu 39+2

Täälläkin ollaan aikaisin hereillä... Yön nukuin huonosti, mut varmaankin siitä syystä että eilen nukuin päivällä yhteensä kolmet 2 h päiväunet, huh huh. Rytmi alkaa kääntyä päälaelleen - päivisin nukutaan ja öisin valvotaan ;) Kohta pitää mennä koittamaan jos sais unta vielä hetkeksi, mutta kovin kauaa en viitsi nukkua, ois kiva saada jotain järkevää aikaiseksi tänään.

nelli ja akita: Suuret onnittelut teille vauvoista! :flower: :heart:

kääkkis: Voimia! :hug: Voin kuvitella, miltä susta tuntuu. Vaikka mulla ei ole edes laskettu aika vielä, niin murehdin jo valmiiksi, mitä sit jos menee yli ja joudutaan käynnistämään, ja mitä sit jos käynnistetään, joudunko lopulta sektioon jne. Toivotaan, että sulla menee kaikki hyvin! :) Jospa vaaveli kuitenkin tulis alakautta, kun sulla on jo yksi alatiesynnytys kuitenkin takana. :)

neitiniisku: Täällä Vaasassa kans otetaan yliaikaiskontrolliin vasta rv 41+5, sanoi terkkari eilen neuvolassa... Mä jo tuota eilen murehdin, että MITÄ JOS menee yli, niin kurjaa kun ei aikaisemmin pääse (pelkään mm. että vauvasta tulee tosi iso yms). No joo, ehkä mun ois nyt oikeasti parasta lopettaa tämä murehtiminen, hulluksihan tässä kohta tulee. :)

~ Merve ja masupoika 38+4

paljon onnea uusista vauvoista!!! :heart:

kääkkis nyt toivotaan muutamaa kunnon supistusta ennen lauantaita jotta olisi paikat edes pikkurillille auki! ja tosiaan voi olla etteivät käynnistä joka tapauksessa viikonloppuna vaan menee maanantaille. ota kuitenkin tavarat mukaan jo varmuuden vuoksi. koita jaksaa!

tytöt voi ihan hyvinkin olla lapsivettä. reikä jossain korkeammalla josta pääsee välillä falskaamaan vettä. jos soitat synnärille ja pyytävät käymään niin älä käy suihkussa ennen sinne menoa. itse tein viimeksi tämän virheen, vettä tihkui ( lammikoita kuitenkin ) kävin suihkussa eikä tyksin stiksi sitten näyttänytkään positiivista että olisi vettä. kätilö uskoi olevan vettä, lääkäri ei ja passitti kotiin. sitten kun lapsi syntyi niin joutuikin teholle koska tulehdusarvot korkeat aiemman lapsiveden menon takia :kieh: enään en suostuisi kotiin lähtemään!

pesin eilen ikkunoita ja lattioita sekä siivoilin muutenkin ja voi pieksut kun olin kipeä illalla. paikat oikeastaan vaan kipeytyivät eikä supistuksia sen enempää tullut -tosin en niitä hakenutkaan. mulla on aika epätodellinen olo että on jo helmikuu ja vauvan pitäisi syntyä lähiviikkoina jotenkin se ei vaan iskostu aivoihin saakka. toisaalta saattaa mennä maaliskuunkin puolelle ihan hyvin joten eipä tässä mitään kiirusta mihinkään suuntaan olekaan.

voikaahan hyvin!

commanderilla varmaan jo pikkainen sylissä :heart:

Onnea vauvan saaneille :heart:
Eilen aamulla myös ystävä sai pienen tytön :)

Nyt alkaa pikkuhiljaa olla ihan oikeasti odottava olo, siis sen suhteen että koska se vauva tulee :) Odotus on (ainakin vielä :D) positiivisella mielellä, tulee jos on tullakseen mutta saa vielä ottaa aikansakin. Onneksi kotona on niin paljon puuhailtavaa, että aika ei ole käynyt pitkäksi, jos olisi niin silloin olisi varmaan malttamattomampi.

Tänään täytyy rehkiä lumitöissä, oli taas yön aikana tullut ihan reilusti tuota lunta :eek:
Jos energiaa piisaa, niin voisi imuroidakin, anoppi kun tulee miehensä kanssa huomenna kylään...

Ihanaa kun on taas viikonloppu tulossa!

pokemoni & myttynen 37+3

Yhteistyössä