****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Kovasti onnea jane vaavista:heart:
ON; täällä on iltapäivästä alkaen supistellut epämääräisen määräisesti, ihan napakoitakin ovat olleet. Olo tuntuu muutenkin jotenkin hassulta, maha on kipeä (sillesti mahatauti kipeesti) ja suppareita tulee jonkun vartin välein (nytkin on ihan kipee menossa). Saas nähdä joko Jaakko olisi valmis vaihtamaan maisemaa:D Meinaa jänskättää, jotta pääsisköhän tässä tosihommiin lähipäivinä, ne siskon penkkarit haluaisin nähdä ja olisi yhdet 2-vuotissynttärit sunnuntaille. Nyt on niin hyvin tekemisiä suunniteltuna, että varmasti alkaa synnytys:LOL:
Auneliini+Jaakko 38+3
 
huomenta

onnittelut uusille vauvan saaneille. en muista onnittelinko jo.

onko kenelläkään käynnistetty synnytystä ja sitt seuraava olisi ite lähtenyt käyntiin? mulla kaks viimeistä jouduttu käynnistään tipalla ja nyt oikeasti alkanut tuntuun, ettei tämä pääse lähteen käyntiin. koko ajan tulee kipeitä supistuksia, mut ne loppaa. nytkin alaselkä tulessa.

aapelikaapeli 39+4 ja joka ei aio poksua enää
 
Huomenia kaikille=) Ei tullut sittenkään meille lähtöä vauvanhakureissulle, no eiköhän se aika vielä jossain vaiheessa koita. Tuntuu vain hassulta kun useamman tunnin supistelee kipeästi ja sit no loppuu kuin seinään..No kattellaan..
aapelikaapeli, toivottavasti sun ei tarvii enää poksua:)
Auneliini+Jaakko 38+4
 
Huomenta!
Onnea vauvautuneille! :flower:

Minusta on toisaalta hauskaa (anteeksi niille joista se ei ole hauskaa), etten ole ainoa, joka alkaa jo tuskastua tähän odotukseen. Olen jopa masulle puhellut, että synnyppä nyt sieltä :LOL: . Ei ole vielä toiminut, kumma.... Viime yönäkin heräsin noin tunnin välein, että tuli kipakka supistus tai kaksi ja sitten taas nukahdin uudelleen. Ei vain tule enää kipeäksi laskettavia supistuksia niin, että viitsisi edes alkaa kellottamaan.... Toki noita harkkareita tulee, mutta en nyt kyllä jaksa uskoa, että niistä olisi kovin paljon apua. Onhan tässä toki vielä aikaa, mutta kun alkaa tuntua, että mitä pidemmälle raskaudessa päästään, niin sitä vähemmän merkkejä tulevasta synnytyksestä on :stick:

Seepia ja Sintti 39+2
 
Tämäkin lähtee "hakemaan" tänään yliaikaiskontrolliin lähetteen neuvolasta.. Eihän ne tosin sinnekään ota kun vasta 41+5, vielä on pitkät päivät sinne asti! Ja lupaan että jos se neuvolantäti heti ensimmäisenä sanoo että "vieläkö sinä täällä yhtenä kappaleena oot" niin on meininki sen jälkeen aika let's go :kieh:

neitiniisku 40+2
 
aapelikaapeli ja Seepia täsmälleen niin samat fiilarit, ekaksi jännätään monta viikkoa, että vaavi tulee kesken kaiken ulos ja nyt ei sitten ole mitään kiirettä... Moni on ihmetellyt, että "miten sinä olet vielä yhtenä kappaleena"... Taaskin supistelee ja ihan kipeästi. Hassua, kun esikoisesta alkoi supistelut 39+6 ja vaavi syntyi 40+1. Synnärin lääkäri ehdotti sellaista vaihtoehtoa, että kun tietää jo miltä supparit tuntuu, niitä jotenkin rekisteröi enemmän. No mene ja tiedä, mutta suppareita kuitenkin on.
Määkin olen nyt alkanut miettimään tuota käynnistyshommaa ts. sitä, että kuinka kauan voi "antaa" supistella ilman tulosta vai onko siihen jotain rajaa?? Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan: /
 
Hahahaa, täällä ihan samat fiilikset! Ensin pelkäsin että tulee liian ennenaikaisena ja sitten odotettiin että kyllä se viimeistään kaks viikkoa ennen tulee kun äidilläkin on tullut kaikki viimeistään silloin ja nyt tässä ollaan :kieh:
 
Terveiset äippäpolilta!! En päässyt kalvojen puhkasuun vielä :O
Paikat ovat niin hyvällä mallilla että lääkäri toivoo vielä viikonlopun yli että lähtisi itsekseen tulemaan. Reilulle kahdelle sormelle auki ja kanavaa sentin verran ja täysin pehmeenä ja valmiina. Nyt tarttis taas saada vaan ne supistukset tulemaan!!! Tiistai aamuna sitten polille takas ja sitten puhkotaan, jollei nyt tajua itekseen lähteä.
Pieni sirpakka neiti sieltä on edelleen tulossa... 3028g painoarvio ja päämitta 32,5cm.
Kaikki siis hyvin.

Jenni ja Jeppis 39+1
 
Aapelinkaapeli toivottavasti et joudu enään poksua :D

Mulle kans supistuksia kiitos!!! Johan tässä 39+0 tuli täyteen... Ei tainnu lääkäri oikeessa olla, että aiemmin syntyy, kun ei mitään missään tällä hetkellä tunnu. Eli olo on mitä mainioin ja melkein tuntuu siltä, kun ei raskaana oliskaan, vaikka poika välillä myllääkin :) Toisaalta en minäkään haluaisi enään poksua, mutta se ja sama jos oma olo pysyy näin hyvänä :)

Voikun itelläkin vatsa vetäytyisi samalla tavalla kuin
Janella tai edes niin, että joku omista talvitakeista mahtuisi päälle :D

Essi hyvältä ainakin kuulostaa :) Olispa itelläki jo samantapainen tilanne kun samoilla viikoilla mennään =)

Happynow ja pikkumies POKS 39+0
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas uusille vauvoille!

Täälläkin yksi ihme. Tämän ei pitänyt pysyä 30 viikkoa sisällä, eikä ainakaan täysiaikaiseksi ja nyt on sellainen olo, että menee lasketun ohi, että heilahtaa. Joo, on suppareita (on ollut yli 20 viikkoa enemmän tai vähemmän) ja ne ovat muuttaneet muotoaankin, mutta...

Essi Katsopas tänne. Ja sieltä buttock point. Eilen löysin sivun ja olen koittanut painella ja lupaavalle tuntuu, että jotain tekee. Ja aina supparin tullen painan CO4-pistettä. Joskos nuokin auttaisi, että saisit lapsen ulos omia aikojaan!
 
Onnea taas uusille vauvoille!

Täälläkin yksi ihme. Tämän ei pitänyt pysyä 30 viikkoa sisällä, eikä ainakaan täysiaikaiseksi ja nyt on sellainen olo, että menee lasketun ohi, että heilahtaa. Joo, on suppareita (on ollut yli 20 viikkoa enemmän tai vähemmän) ja ne ovat muuttaneet muotoaankin, mutta...

Essi Katsopas tänne. Ja sieltä buttock point. Eilen löysin sivun ja olen koittanut painella ja lupaavalle tuntuu, että jotain tekee. Ja aina supparin tullen painan CO4-pistettä. Joskos nuokin auttaisi, että saisit lapsen ulos omia aikojaan!
Kiitos :) Täytyy tosiaan kokeilla !! Jospa vaikka auttaisikin oikeesti :)
 
Helouhelou!

Oishan se jo aika kiva jos pääsis tositoimiin, mutta ei mee enää kauaa :p.

pauliis, hurjasti onnea pikkuisesta :heart:

janelle myös hurjasti onnea! kiva kun jaksoit kertoa synnytyksestä, oli mukava lukea =)

bomin arki kuulostaa sangen mukavalta =) Täälläkin on tilauksessa rauhallinen vauva ja ihana arki :p.

essille tsempit ja ota vaan ne kettingit mukaan! :D

kilulla on varmaan jo pienokainen sylissä =)

tytöt, kiva, että tietää vauvan syntyvän viimestään viikonlopun jälkeen, aika jännää =). Hurjasti tsemppiä koitokseen!

Tsemppiä niille jotka on vielä viimesillään saaneet taudin riesakseen!

ON: Mulla on parina viime iltana ollu tosi huono olo. Tiistai iltana itseasiassa oksensinkin, eilen ei onneksi ylös asti tullut, mutta hirvittävä olo oli kuitenkin. Johtuisiko vauvan asennosta sitten vai mistä. Ällöä silti :$. Viime yönä bongasin elämäni ekat supparit, jee! Oli tosin ihan kivuttomia, mutta silti. Mahtavaa kun jotain konkreettista tapahtuu! Vauvakin on selkeesti laskeutunut. Kivut on välillä aika komiat ja kädelläkin kun kokeilee vatsan päältä niin pää tuntuu paljon alempana kuin toissapäivänä. Jotain edistystä siis, jes :D.

Huomenna sit kuuntelemaan taas neuvolatätiä. Oiskohan ehkä vika kerta *sormet ristissä*.

Adalmis ja keijo 38+5
 
Tulin sit kurkkiin tälle puolen tein vointia, kun Limppu nukkuu.

Onnea kovasti vauvautuneille (teitä niin monta jo, etten nimiä muista millään ;)) ja voimia teille jotka masun kanssa vielä olette.

Meillä arki sujuu hyvin, tänään kävin Limpun kanssa neuvolassa ja pikkusen vajaa 300g oli likalle painoa tullut lisää.

Joku tuol kyseli et paljonko kiloja jäänyt laitokselle, multa jäi kaikki raskausaikana tulleet, nyt varmaan painan alle lähdön, kun huomasin tossa toissapäivänä että hieman unehtunut itsensä huoltaminen kun likan kanssa viettää niin paljon aikaa.

Mutta yrittäkäähän putkautella niitä vauvoja maailmaan :heart:

Devilii ja Limppu 8vrk
 
Pikaisesti tulin ilmoittautumaan: Sunnunntaina 13.2. meille syntyi vihdoin pieni poika. Mitat 4,8 kg ja 54 cm. Käynnistely aloitettiin perjantaina ja sunnuntaina hän sitten saapui loppujen lopuksi rytinällä maailmaan. Melko rankka kokemus, mutta palkinto mitä ihanin :) Eilen päästiin kotiin, jouduttiin tarkkailemaan verensokeria vähän pidempään. Nyt poika asuu tissillä eikä juuri jää aikaa netissä pyörimiseen.. Koitetaan päästä jutuista kiinni kun meno tasaantuu :) Ja onnea kaikille jotka ovat vauvan jo saaneet tällä välin!

Blue ja poikanen 4 vrk :heart:
 
No voi, Essi..Suppareita sinne nyt siis ja urakalla! :hug:

Blue!!! Lämpimät onnittelut! :flower:

(.) Ei MITÄÄN |O :D Mutta niin, eihän mulla kiirekään. En vaan haluais sen kotkan käsittelyynkään, mieluummin spontaani synnytys...

-Ankka & Bebé 38+4-
 
Onnea blue! :flower:

Mä siivoilin reippaasti ja tällä kertaa palkinnoksi tuli jopa muutakin kuin vaan kipee selkä, jee! Mutta niinkuin ankkakin sanoi niin eipä tässä kiire. Kai se sieltä joku päivä ulos tulee :p

Adalmis ja keijo 38+5
 
Onnea vauvautuneille :heart::heart:

aapelikaapeli: kyllä vaan, oyssiin pitäisi suunnata. Neuvolassa just laskivat että tuo yliaikaiskontrollin aika olisi aikaisintaan 27.2. ja sen sattuessa (tietenkin!) sunnuntaille, mut otettais sinne luultavasti vasta seuraavalla viikolla. Hei ihan totta, loppuu se tämänkin mamman huumori jos tässä yliaikaiskontrollikin on vasta MAALISKUUSSA :headwall:

Neuvolassa ei muuten mitään ihmeitä, tätikin sai pitää nätin hymynsä kun ei tullutkaan kuittia siitä että oon vieläkin siellä.. :whistle: Tosiaan se lähete tehtiin Oyssiin, mutta siitäkään mitään iloa ole. No, lähdin sitten muksujen kanssa neuvolasta suoraan kaupoille ja johan oli äidilläni ollut hätä ja huoli kun ei ollut kahteen tuntiin saanut mua puhelimen päähän, ja tulihan se legendaarinen "ajattelin että oletko synnyttämässä"-kommenttikin sieltä :stick: Argh!!!

Kyllä taas korpeaa..kaikki!

neitiniisku 40+3
 
neitiniisku: mulla neuvola täti kaavaili että käynnistys pitäs olla viimeistään 4.3. perjantaina, mut saapa nähdä. ens viikon keskiviikkona laittaa mulle jo lähetteen sinne. en kyllä halua että menee hiihtoloma viikolle käynnistys. nyt siis viikkoja 39+4
 
Onnea Blue!! Niin ja muutkin, jos joku on nyt jäänyt välistä! :) :flower:

Neuvolakäynti oli taas tänään...Ei mitään ihmeempiä. Painoa oli noussut viikossa 2 kg!!! Siis voi jumalauta...Pakko olla jotain nesteitä...Eikai ihminen nyt viikossa voi syömällä noin paljoa lihota?!?!?
Supisteluja ei edelleenkään...Eikä mitään muutakaan ihmeellistä. Sf-mitta on nyt jo isompi, kuin mitä se oli kun menin tuota esikoista synnyttämään. Saa nähdä, millaisiin lukemiin sekin vielä ehtii kasvaa. Nyt siis jo 37,5. :D

May, 38+5
 
Onnea Blue varsin potrasta pojasta :flower:

May: mulla oli kans viimeksi tullut painoa se 2 kg/vko, turvotuksista johtuen. Olin kans ihan järkyttynyt, mutta ihan oma vika se oli, söin viikonloppuna sipsiä ihan luvattoman paljon...

( . ) Yöllä heräilin taas pari kertaa napakoihin supistuksiin, ja nyt aamuyöstä lähtien särki lonkkia, alaselkää ja siitä kipu säteili nilkkoihin. Asennon vaihtaminen ei auttanut ja kun vähän enemmän heräsin, huomasin että suppareitakin tuli muutama, ei vieläkään kipeitä mutta jo vähän epämiellyttäviä. Mahaa välillä kipristää, voi kunpa nämä edes jotain merkkaisivat! :)

pokemoni & myttynen 39+3
 

Yhteistyössä