*Helmikuun Hehkeät 2011, MARRASKUU*

neitiniisku, ei muuta kun luu kurkkuun pomolle ja sanot että hemmetti, minä olen raskaana oleva nainen, ja todellakin jään lomalle sovittuna ajankohtana! Se on pomon oma ongelma jos on asian unohtanut.. Luulenpa, että minulle käy samalla tavoin, joudun luultavasti vielä sotaan pomon kanssa tän äippälomahomman takia.. :/
 
Neitiniisku, mulla kanssa tuota äärimmäistä väsymystä ja kyllä se saikku ihan todella auttaa, vaikka kotona oiskin pieniä lapsia. Nyt 2 päivää kotona lasten sairastaessa ja oma olo on pienestä flunssanpoikasesta huolimatta niin sairaan paljon parempi kuin työpäivinän; hermot ei mene lapsiin ollenkaan niin helposti, eikä koko ajan ole sellainen olo, että pakko päästä nukkumaan. Jaksaa jopa lasten kanssa askarrella ja tehdä vähän kotihommiakin! Mäkin ottaisin varmaan lomat rahana ja jäisin saikulle (tosin saikun saaminen on tietysti aina tuurista kiinni). Saispa pomo pitkän nenän! Ärsyttäviä tuollaiset tyypit!

Commander
 
neitiniisku: Voi paska millanen pomo sulla :(. Ihan syvältä tollaset.

nepula: Pajon onnea uuden raskautumisen johdosta! Toivotaan että kaikki menee hyvin <3.

WcAnkka: Täälläkin yksi hieman pöllämystynyt odottelija. Tänään just mietin, että varmaan lopullisesti tän asian tajuaa vasta sitten kun se vaavi on tossa sylissä. Vaikka se nyt liikkuukin ihan hirveesti niin silti on tosi epätodellinen olo edelleen, että onko siellä oikeesti elävä olento.

Vauva-lehti: Aloin tilaamaan sitä siinä vaiheessa kun alettiin todenteolla ootella tuhtaamisen tuloksia. Oon kyllä ollu tosi tyytyväinen kun siinä on tosiaan ihan pienten lasten juttuja paljon. Meidän Perhekin mulle tulee mutta siinä on enemmän sit taaperoiden ja leikki-ikästen juttuja. Joskus ostan Kaksplussan, mutta siinäkin on isompien juttuja enemmän.

Tukala olo vaivaa täälläkin. Tunnen itseni aivan sotanorsun kokoiseksi möykyksi joka ei taivu mihinkään suuntaan ja vaan valittaa tukalaa oloaan koko ajan. En edes uskalla aatella mitä tää olo on sit joulun jälkeen :S. Hirveesi vatsa ei kyl vielä oo tiellä, joka on ihan jees jo töidenkin kannalta. Lapsia ei hirveesti puettais jos ois vatsa tiellä. Luulen, että vatsasta ei ihan järkyn kokonen tuukaan koska oon niin pitkä (183) niin vauvalla on melko paljon tilaa kasvaa. Mutta siis siltikin tunnen itseni aivan norsuksi :p. Mies yrittää hokea, että oon tosi seksikäs enkä näytä yhtään lihavalta mut eipä se hirveesti auta kun ite on kriisissä oman vartalonsa kanssa.

Vettä menee täälläkin ihan hirveesti ja silti on koko ajan jano. Mä pidän isoa vesipulloa jääkaapissa koko ajan niin se on sit iiiiihanan kylmää kun sieltä juo :>.

Mielialat on pysyny melko tasasena viime aikoina. Tosin vähän negatiivisen puolella. Tossa alkuviikosta jo melkeen soitin lääkärille, että haluan lepolomaa kun tuntui, että pää hajoaa, mutta oon saanu nyt nukuttua ja touhuiltua kaikkea kivaa pientä niin on taas vähän parempi olo. Tunnistan itestäni hyvin kun oon väsynyt/uupunut/masentunut ja sit toisaalta tietää myös miten siitä tunteesta pääsee pois. Se on ihan jees. Kotona istuminen pidemmän päälle ei toimi mulle, tartten toimintaa ja rutiineja päiviini, mut sit jos oon oikeesti tosi uupunut niin muutaman päivän kunnolla nukkuminen ilman herätyskelloa tekee ihmeitä. Toivoisin, että voisin olla töissä vuoden loppuun niin pysyisi sit pääkin kasassa. Toisaalta kyllä ootan jo hirveesti äippäloman alkua :).

Yöt on täällä menny vielä melko ok. Pissalle täytyy nousta kerran yössä ja sen jälkeen unensaaminen on joskus hankalaa. Asentoa on vähän vaikee löytää enää ja se kyllä ärsyttää. Vakiintuneen mahallaannukkujana ottaa suuresti päähän kun ei voi maata enää vatsallaan >:/.

Kävelytuolista ei ole kokemuksia mutta taaperokärry on mun mielestä tosi kätevä. Töissäkin nuo kävelyharjoittelijat sillä pistää menemään :). Voisin kuvitella minäkin että kohtuudella käytettynä kävelytuolista ei oo haittaa, mutta siinä pidempään istuttaminen ei varmaan oo hyväksi.

Omaa: Käytiin viime viikolla Kuusamossa rentoutumassa pari yötä. Oli kyllä niin mahtavaa <3. Aivan ihanaa kun sai vain olla eikä tarvinnu herätä herätyskelloon. Kylpylän puolella tosin jouduin taistelemaan tän mun sotanorsuoloni kanssa, mut uskalsin kuitenkin mennä uiskentelemaan :p. Toisaalta olin tosi ylpee vatsastani ja toisaalta tunsin itteni aivan hirivittäväksi levinneeksi möykyksi. Ihanan ristiriitaista ^_^. Muutaman viikon päästä lähdetään käymään Helsingissä ja sitä ootan kans innolla. Sit on jo veronpalautuksetkin tilillä niin pääsee oikeesti ostelemaan tarvikkeita vauvalle. Helsingistä haetaan myös pinnasänky ja rattaat serkulta. Mukavaa kun saa sit joulun ajan laittaa kämppää vauvalle valmiiksi.

Laitoin toissaviikolla Kelalle hakemukset vetämään ja ainakin vielä viime viikonloppuna oli netissä tieto että "käsittelyssä". Tiedä sitten millon ovat valmiit. Äitiysloma alkais 21.1.2011 ja silloin sen varmasti aloitankin vasta. Joulunajan oon vuosilomalla ja mun työsoppari sit loppuuki vuoden vikaan päivään. Pomolle oon sanonu, että oloista riippuen voin olla myös tammikuun kolme viikkoo töissä, mut sit jos en pysty niin on varmaan sit liiton rahoilla sen ajan. Vähän mietityttää sen kuun rahatilanne sit, mutta eipä sitä kai pidä huolehtia vielä. Ainakin vielä on ollu tosi hyvä olo, että voisin kuvitella pystyväni olemaan vielä tammikuussakin töissä. En ehkä pienten puolella, mut jos isommille pääsis.

Ens viikolla meen sokerirasitukseen, pläääääh. Toivottavasti ei olis mitään häikkää.

Sellaista tällä kertaa,

Adalmis ja keijo 25+5
 
Neitiniisku :hug: Sairaslomaa vaan, jos siltä tuntuu!
JÄRKYTTÄVÄ väsymys täälläkin taas, mutta johtuisiko laskeneesta hempasta..113 tänään neuvolassa. Muut kuulumiset kirjoittelinkin kerhon puolelle ja vieläkin sen verran kurja mieli etten jaksa enää uusia..:ashamed:

Pari kysymystä tässä kaikille...
Pystyttekö te muut nukkumaan vielä mahallanne? Ja missä kohtaa tunnette vauvan liikeet korkeimmillaan?

Nukun vielä mahallani, vaikka enemmän joutuu jo keventämään asentoa. Ja vauvan liikkeet tuntuvat TODELLA ylhäällä :O Olihan sitä sf-mittaakin ihan kivasti, 24, mutta kunhan ajattelin..tuntuu että koko vatsan alue rinnoista alaspäin mötkyää kun vauvanalku möyhää menemään. Ihan mielenkiintoista katseltavaa, mutta alkaa olla aika vahva tämä pikkuinen...en muista että esikoiselta olisi näin kovia potkuja sadellut.

Adalmikselle tsemppiä ensi viikkoon, itse varasin samaiseen testiin ajan huomisaamuksi. Viimeiseen asti vastustin kun kyseenalaistan sen verran tuota testiä, mutta menkööt.

-Ankka & Bebe 25+4-
 
uudessa vauva lehdessä oli ihana juttu kätilöistä. Mun miehen kummitäti (setänsä vaimoki vielä) oli siin jutussa se 30-vuotta jorvissa kätilönä työskennelleenä. Kyseinen nainen hoiti esikoisen synnytyksen ja tän seuraavanki :) Jotenki mua ainaki helpottaa ajatus että joku tuttu ja turvallinen on siinä hoitamassa tilanteen. :)
 
Neitiniisku Onko toi ihan laillista että et saa pitää lomia? Kun eikös kertyneet lomat saa pitää?? työnantaja saa päättää ajankohdan mutta muuten sillä pitäs mitn sananvaltaa olla että pidätkö vai etkö pidä lomaa?? Siis ainakin meillä näin on. Ja meillä ei saa lomaltapaluu rahoja jos ei pidä lomaa. Nytkin saan paluurahat vasta kun palaan joskus sitten töihin:D (ravintola-alalla siis näin..


Jane & Viltsu 29+3
 
neitiniisku ei kai sun pomolla voi olla valtaa sanoa, että et sa pitää lomaa vaan maksetaan rahana... mun mielestä tollasesta pitää sopia ihan erikseen työntekijän kanssa! Rupes ärsyttämään sun puolesta... tai sit tosiaan teet niinku joku jo sano otat loman rahana ja painut heti saikulle :/

Mä painun lenkille tonne ihanaan talvimaisemaan ja sitten alkaa pakkaaminen :)
 
No johan on neitiniiskulla pomo. Mä olen myös sillä kannalla, että jos ei sovituista pidetä kiinni niin sit vaan saikulle. Jos kerta pitkiä päiviä on töissä ja raskas työ, niin luulis sit jo tossa vaiheessa raskautta sitä saikkua irtoavan aika helposti.

Öisin en onneks vieläkään herää kun 0-1 kertaa vessaan. Useimpina öinä kyllä tulee se kerta käytyä, mutta mulla ei oo ongelmia siinä uudelleen nukahtamisessa, kun melkein tuntuu että unessa menee se vessareissukin :)

Se on jännä, miten ei osaa vieläkään oikein sisäistää, että muutaman kuukauden päästä meillä tuhisee pieni nyytti. No josko sen sisäistäisi viimestään sit synnytyksessä :)

Adalmis älä oottele sitä äippärahapäätöstä kovin aikasin. Mulle ainakin kelasta sanottiin, että kerta loma alkaa tammikuun puolella (10.1) niin odottavat eka, että tulee vahvistetut 2009 verotukset ja sitten vasta tekevät päätökset. Eli saattaa mennä tosi pitkälle joulukuulle ennen kun päätökset tulee.

Sokerirasituksessa kävin tänään. Ei se niin kamalaa ollut kun pelkäsin, mutta yök miten makeeta se litku. Oli jotain vadelmanmakusta ja maistu ihan sellaselle ylimakeelle tiivisteelle. No tänään tai maanantaina neuvolantäti soittelee, jos suuria heittoja tuloksissa on. Jos vaan pientä heittoa tai kaikki ok, niin saan ite soitella sille ma puhelinaikana tai sitten torstaina selviää neuvolassa. Todennäkösesti oottelen sit sinne torstaille, kun ei niillä tuloksilla niin kiire oo kun jos puhelin ei soi niin tietää että kaikki ainakin suunnilleen ok.

nelli & mytty 27+5
 
Hyvä, kun tuli tuosta Kelasta puhetta. Rupes mietityttään, että onko mun työnantaja lähettäny sitä mun hakemusta eteenpäin ja niinpä soitin Kelalle. Eihän siellä mitään ollu!!!! ja nyt on viikko aikaa pistää paperit sinne menemään :mad:. Pitää ootella, että palkanlaskija tulee ruokatunniltaan ja yrittää soittaa sille uudestaan. Siellä Kelan sivuilla tosiaan pitäis näkyä, jos hakemus on vastaanotettu ja mulla ei siellä ollu mitään.

Happis ja pikku-Kalle 29+3
 
Mulla nuo Kelan hakemukset seisoo nyt pöydällä, kun en osaa päättää otanko pakkauksen vai rahat...Pitäis tänään käydä läpi, mitä meillä nyt tosiaan on, ja yrittää jotenkin laskeskella kumpi on kannattavampaa. Siinä pakkauksessa on vaan niin paljon, mitä en tarvii (haalarit, makuupussi, kestot yms.), ainoastaan vaatteille ois kysyntää. Ehkä niitä saisi saman verran kyllä sillä 200 eurolla? Vois käydä vaikka tuolla lastenkirppiksellä, sieltähän sais edullisemmin, jos vaan löytyy hyväkuntoisia. Jospa nyt viikonloppuna sais tehtyä päätöksen, niin saisi nuo paperit eteenpäin. Palkkatodistukset toimitan vasta myöhemmin, kun multa puuttuu vielä pari tosi tärkeää palkkatodistusta (maksut tulee vasta tässä kuussa), jotka nostaa sitä äitiysrahaa sitten aika lailla.

Yritin olla tänään töissä, mutta eihän siitä lähes kokonaan valvotun yön jälkeen tullut mitään. Hemmetin täysikuu! Muutenkin nukun nyt huonosti ja ilmeisesti tuo täysikuu teki sen, että olin vielä neljän jälkeen hereillä. Aamulla herätys 6.45 ei tuntunut kovin hyvältä. Tein kiireiset työhommat pois ja tulin kotiin puolen päivän aikaan. 3,5 tuntia unta palloon ja nyt on olo aavistuksen parempi, mutta ei kyllä hyvä vieläkään. Onneksi on viikonloppu edessä. Ensi viikko on pakko sinnitellä töissä, mutta sitten pitää kyllä harkita saikkua, jos tämä väsymys ei ala hellittää. Mutta kun ei ois kuin 18 päivää enää, niin tuntuu, että pitäisi vaan sinnitellä.

Tänään saatiin vahvistus kerhopaikoista, eli lapset käy sitten kahtena päivänä viikossa kerhossa 3 tuntia kerrallaan. Sitten on tarkoitus käydä avoimessa päiväkodissa kerran viikossa. Lisäksi heillä on molemmilla yksi harrastusilta (tanssi ja jalkapallo), joten eiköhän siinä ole virikettä heille ihan kivasti. Ja äidille hengähdystaukoa :)

Ihanaa, rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Commander ja Pepe 27+1

PS: Olipa ihanaa lukea laskurista, että jos vauva nyt jo syntyisi, hänellä olisi 90 prosentin mahdollisuus selvitä!
 
Heipsan!

Yöheräämisiä täälläkin on ollut ajoittain niin kuin esikoiseltakin, jolta muistin sen rasittavimpana raskausajan ongelmana (siltä se tuntuu nytkin). Liittyy ilmeisesti hormonaaliseen toimintaan ja itse ajattelen ne "syöttöaikoihin"valmistautumisena...Ärsyttävän uuvuttavaa, kun menee parikin tuntia ennenkuin saa unen päästä kiinni.

Vatsa on pinkeä ja napaan sattuu, riippuen missä asennossa vauva on. Toisina päivinä olo on tukalampi kuin toisina, joten sinänsä ok. Pyrin kuitenkin liikkumaan päivittäin. Ja näillä työmäärillä ei paikalla voi pysyäkään. Milloinhan helpottaa...onneksi kova työmotivaatio auttaa. Välillä tuntuu ihan haikealta kun ajattelee ettei sitten tule hetkeen töihin:|

Vauva-lehti tulee meille säännöllisesti ja melkein kaikista muista ostan aina irtonumerot. Perhe lehti vaikuttaa oikein mukavalta myös. (Olen todella kova lukemaan). Villalangat houkuttelevat ja pienokaisen villapuku on jo melkein valmis! Mitähän seuraavaksi keksisi...no ohjeita löytyy joten vain valinnan vaikeus.

Pian saapuu pakkaus, jee. Sisällöstä tykkäsin kovasti ainakin kuvien perusteella.

Nepula uutisesi olivat aivan ihanat! Onnea!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Ainoska
 
hei tuliki mieleen kysyä että tuleeko muilla maitoa jo? Siis tarkotan ihan sillee "herumalla" että yhtäkkiä paidan etumus vetää märille länteille? Esikoisesta sitä kyllä tuli rinnoista jos niitä sattui rutisteleen,mutta nyt alkoi vuotaa ihan ittellää yhtäkkii...
 
bb mulla ainakin tulee jo maitoa herumalla, mutta oikeestaan vaan iltasin/öisin, kun meen miehen kainaloon sänkyyn makoileen. Oon miettiny, et ehkä se on se ihokosketus siinä.... Sit rintsikoissa saattaa olla pieniä jälkiä päivän päätteeksi, mutta ei oo kuitenkaan sillä tävälla elämää vielä haitannut, että oisin mitään suojia vielä alkanu käyttään.

Ja onnea Nepulalle!

En nyt muista olenko tätä jo tänne ihmetellyt, mutta kysyin pomolta, että mikä on ollut tapana noiden Kelan paprujen kanssa, tuonko ne töihin palkkikseen, niin hän sanoi ettei tarvitse.... Nyt kuitenkin luen, että muut ovat nuo paperit kierrättäneet palkkiksen kautta, niin mahdanko mitään äippärahaa kohta saadakkaan :/ . Äitiyspakkauksesta tulikin jo päätös maanantaina ja eilen tuli pakkaus! Todella nopeaa toimintaa :D Äidin kanssa sitä sitten ihailtiin, mies ei oikein ymmärtänyt, että miten voi innostua noin vaatteista :p

Nyt nukkumaan!

Seepia ja Sintti 26+3
 
Huomenta!

Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki oli kunnossa. Vauvan kokoarvio oli 1260g, tuntuu ihan hurjalta että se on jo niin iso, kun viimeksi ultrassa se oli vajaa 500g. Mullahan on paastoarvot alkanu heitellä, mutta sain kuin sainkin ne viimein kuriin ja lääkärin mukaan vauva kasvaa ihan ok, eli ei ainakaan vielä ole makrosominen. Oma vointi on mitä mainioin, millonkohan tää muuttuu sellaiseksi tuskaiseksi tää ootos, sitä odotellessa... Talvitakki pitänööt jostain etsiä, mun nykyinen takki on ihan ok jos sillä vain seistä torottaa mutta istuessa se kinnaa ihan hulluna. :D

Amos 27+5
 
Mietin itekkin millon äippärahapäätös tulee....Kelan sivuilla lukee et hakemus on saapunut,ei muuta.

Mahallaan nukkuminen ei oo onnistunut aikoihin...sillai puolittaan sivuttain onnistuu.

Maitoa ei heru,eikä herunut esikoisestakaan...jotain kirkasta tais tulla joku tippa tai pari ihan viimesillä viikoilla,mut siis maidosta ei jälkeekään. Ihan kiva. Toivottavast ei ala nytkään ennenaikojaan:)

Mulla on sokereiden mittauksen kanssa yks proplem,en meinaa saada sitä verta herumaan sormenpäästä:kieh:Oon kokeillu vaikka ja mitä... kiva neuloo sormet reijille et saa ees yhen näytteen... ja liuskojakin on menny hukkaan jo muutamia kun oon luullu et nyt on hyvä pisara ja ei sit riitäkkään näytteeks. Pitää lähtee ens to ruinaan välinejakelusta niitä lisää vaikka just sain 50kpl:whistle: Arvot on ollu tosi hyviä,mut nyt pidän tauon ja alan ma sit ottaan tuloksia ylös. Sit se totuus paljastuu ku tiheeseen mittailee:p

Repa ja säynävä 28+0<3
 
Mulla tulee maitoa jos makaan kyljellään kun tissit puristuksissa.. En oo pariin kk pystyny nukkuun ilman toppia.. sit jos oon ilman mitn paitaa ja esim. pesen naamaa kun oon siinä kumarassa niin sillon sitä rupee tulee.. Yleensä oikee tissi heruttelee enemmän :D

Nyt tokavika aamuvuoro käyntiin :)

Jane & Viltsu 29+4
 
Repa: Oletko pidentänyt sitä neulan pituutta? Sulla voi olla se neula liian lyhyellä, jolloin verta ei tosiaan tule. Kun sitä pidentää, reiästä tulee tarpeeksi syvä, että verta tulee.

Täällä ei maitoa ole vielä näkynyt, ihan hyvä niin :)

Kohta lähdetään katsomaan joulupukkia torille, täällä on joulukauden avajaisten yhteydessä aina mahdollisuus otattaa lapsista kuva joulupukin kanssa. Ja se on sellainen huippuhieno pukki, ei mikään tiimari-vermeet päällä töröttävä ukko...Sellaiset ei mee ollenkaan läpi meidän lapsille.

Commander ja Pepe 27+2
 
Minäkään en ole mahallaan pystynyt nukkumaan aikoihin. Silloin alussa jo kun maha "pullahti" esille, en ole yrittänytkään kun heti alkoi tuntumaan tukalalta. Nythän tuossa edessä on jo aikamoinen jalkapallo niin ei puhettakaan, että mahalleen edes pääsisin! :D Selällään makaaminenkin on aika inhottavaa, mieluiten nukun siis kyljellään..

Maitoa ei ole herunut ollenkaan, tissit on vaan ihan hirmu turvoksissa, häätynee kohtapuolin lähtee rintsikkaostoksille..! :whistle:

ON: Masu tuntuu jotenkin taas paisuneen, nytkin sitä vähän kivistää. Ei kuitenkaan ole suppari, vauva kai on jotenkin vaikeassa asennossa ja painaa sisäelimiä.. Uuh, toivottavasti tää tästä helpottaa, pitää mennä pötkölleen hetkeksi niin jos se siitä.. :)

Lulu ja mukelo 29+4
 
Commander,jaaaa...ai sellanen juttu,mites se tapahtuu,neulan pidentäminen. Siinä värkissä on pien,keskikokonen ja iso pisara ja mulla on isolla se sääto,mut ei siit mitää iloo oo... mun täytyy tutkia asiaa. Kiitos tästä infosta:D
 
Heips!

Maitoa ei oo herunu mullakaan, mut välillä suihkussa käydessä nännien päässä on kuitenki kuivunutta valkosta jotain (?) joka ehkä saattas olla maitoa. Mut ei oo siis kertaakaan tullu niin että oisin huomannu. Ihan kiva kyl, toivottavasti ei hirveesti etukäteen heruiskaan.

Mä pystyn välillä makaamaan ihan suoraan vatsallaan ja välillä taas en ollenkaan. Riippuu miten vauva on sijoittunut. Jos on tosi takana niin sillon pysty olemaan vatsallani. Kuitenkin yöt menee kyljellään tai puoliksi vatsallaan nukkuen. Selälleen en pysty nukahtamaan, mutta tosi useasti herään siihen, että oon unissani kääntyny selälleni.

Vauva on viikon ajan ollu välillä ihan pystyasennossa ja jestas miten kipeää tekee kun se potkii kohdunsuulle :kieh:. Kaksin kerroin olin eilen töissäkin kun sattu niin kovasti. Edelleen potkii myös rakkoa, joka ei sekään oo kovin mukavaa :p.

Torstaina oli tasan sata päivää laskettuun aikaan. Ja ens viikon perjantaina on meilläkin se rajapyykki, että sen jälkeen jos syntyy niin on 90 % mahdollisuus selvitä <3. Helpottaa ihan hirveästi :).

Adalmis ja keijo 26+0
 
Onpas neitiniiskulla tosiaan aikamoinen pomo! Olitko sopinut lomista kirjallisesti? Ja tosiaan jos lomat jää pitämättä, niin silloin niistä on maksettava rahana, näin sanoo laki. Ehdottomasti olen kans sillä kannalla että pomolle pitkä nenä, otat lomarahat ja jäät saikulle! Kyllähän nyt lääkärillä luulisi oleva tajua tässä tilanteessa. Toivotaan että kaikki menee parhaiten päin!

Täällä ei vielä(kään, onneksi) herätä öisin vessaan, mutta jos herään, niin kestää kyllä hetken ennenkuin saan unenpäästä kiinni, vaikka kuinka väsyttäisi. Öisin myös herään herkemmin nykyään kaikkiin ääniin.
Mahallaan en pysty nukkumaan kun myttynen alkaa silloin aina myllätä niin valtavasti, mutta joskus sillain puolimahallaan/kyljellään. Suuren osan yöstä nukun kuitenkin kyljellään tai selällään.

Maitoa ei heru, mutta olen huomannut että rinnat jo tuoksuvat silloin tällöin maidolle. En koskaan ole vielä nähnyt itse maitoa, mutta etenkin jos lähellä on pieniä lapsia (kuten esimerkiksi silloin kun olin sokerirasituksessa ja istuin lasten labranäytteenottopaikan vieressä), tulee tämä tuoksu voimakkaana nenääni :D

Täällä kans ahdistun Kelan papereista, olen jo aikaa sitten koittanut saada asiaa hoidettua, mutta palkanlaskija ei jostain syystä vain laita asiaa rivakasti eteenpäin, vaikka olen sitä pyytänyt jo useampaan otteeseen. Meillä tosiaan täytyy ensin anoa vapaata äitiyslomaa varten, ja jotta voin anoa vapaata täytyy olla työsoppari, ja ne uusitaan vasta joulukuun lopulla aina. No työsoppari pitäisi olla kunnossa mutta en ole sitä vielä saanut itselleni, että voisin anoa sitä vapaata, että palkanlaskija voisi täyttää ne Kelan laput loppuun! Tosi ärsyttävää! No on tässä onneksi vielä hetki aikaa ennen deadlinea, muttakun mä haluaisin sen äitiyspakkauksen jo! :D

Semmoista tänne :) Ihanaa viikonloppua kaikille!

pokemoni & myttynen 26+4
 
Eilen sain hakea postista tuon kauan kaivatun äitiyspakkauksen. Tänään (tai oikeastaan jos kelloa katsoo niin eilen) avattiin se sitten yhdessä miehen kanssa. Niin paljon oli kaikkea ihanaa että ei malta melkein enää odottaa pikkusen tuloa :heart:

Sasuma ja taapero 26+0 :kiss:
 
Mulla on ilmenny uus ongelma...yhtäkkiä iskee aivan kaamee pissahätä ja se on sit välittömästi päästävä tai on vaarana,et vähänkin jos yskähtää tai tulee tiehen töyssy niin housuihin lirahtaa:Oja tää ongelma alko aika puskista... esikoisesta en muista et ihan näin olis ollu. Varmaan johtuu siitä et herra istuu mun rakon päällä:D Kiva kun on lenkillä ja keskenkaiken tulee sellanen paine et tulee todella kiirus kotiin:p Kellään muulla moista?

Repa ja säynävä 28+1
 

Yhteistyössä