*Helmikuun Hehkeät 2011, MARRASKUU*

Terppa taas täältäkin!

Tsemppiä sairaslomalaisille! Ite jotenkin pelkään ihan hirmuisesti että joutuisin sairaslomalle, nyt on niin paljon puuhaa töissä ja jotenkin niin pienestä kiinni että ehdin saada kaiken valmiiksi ennen äitiyslomaa! Vaikka mieli tekisi kovasti olla jo kotona, en tiedä miten saisin ajan kulumaan enää parin päivän jälkeen :)

Täälläkin on yksi valas! Maha alkaa ihan oikeasti olla nyt jo tiellä :O Mulla on myös ilmeisesti lantio alkanut löystyä sen verran, että nyt oikealta puolelta nivusista särkee ihan levossakin. Ennen vain kävelyn jälkeen mutta nyt siitä on tullut jatkuvaa. Myös turvotusta on alkanut olla, yritän hillitä sitä juomalla enemmän vettä.

Tänään saatiin työkaverilta vaunut, pitäisi vaan päästä (ja pian! :D ) kotiin testaamaan ja räpeltämään niitä :) Ne on jotkut espanjalaiset mallit (työkaveri on Espanjasta kotoisin ja hänen enonsa on vaunutehtaalla töissä, saivat vaunut sieltä pari vuotta sitten) nimeltä Jane. Ihan näppärän oloiset vehkeet.

Oli jotain muutakin mitä piti sanoa mutta enpä enää muista :D

pokemoni & myttynen 26+0
 
Baby butterfly, mä oon alle 160cm pitkä. Aisan korkeutta saa säädettyä niin, että vaikuttaa ainakin hyviltä minulle. Toisaalta mies on yli 180cm ja mielestäni hänenkin on hyvä niitä työntää. :)
juu ku me saatais tutun kautta halvalla ku on maahantuojalla töissä mut musta tuntu et se kuomu on ihan hiton korkee ja mä oon 163cm pitkä. mietin et näänkö mä sielt takaa mitää. Mies on sitte kans yli 180 senttinen niin sille tuntui tosi hyvält työntää niit aattelin kysyy ihan joltai joka niitä oikeesti käyrttää et mite toimii :)
 
Sasuma mulla meni esikoisesta sf-mitta ylikäyrien luvuista seuraavalle kerralle alakäyrälle ja taas keskikäyrän kautta yläkäyrälle. Siis ihan sahalaitaa koko ajan. ...selittyi ehkä osittain sillä, että joka kerta oli eri mittaaja. Mä en tuohon sf:ään hirveesti stressais, kun se on just NIIN kiinni siitä mittaajasta. Ja toisaalta esim. ihan vain vauvan asennostakin.

Baby butterfly jonkun verran suppailee joo täälläkin. Harkkasupistuksia. Ehkä on enemmän kuin esikoisesta tähän aikaa (jonka aikana supisteli ensin niin, että olin saikulla ja sit loppua kohti ne väheni ja väheni ja lopulta katos kokonaan :D).

Happynow mulla ei oo kovin hyvää muistikuvaa siitä tekstistä.. Se, mitä jäi mieleen on, et se vahvisti niitä "tietoja", jotka entuudestaan olin kuullu: voi haitata kävelynoppimista, huono selälle ja jalan asennolle (voi lisätä väärää askeltamista). Aamulehdessä oli lisäksi vähän aikaa sitten semmonen juttu, et niiden vuoksi tapahtuu hirveästi onnettomuuksia, kun vauvat pääsee liian lähelle esim. portaita. Aamulehti.fi | Uutiset | Useille lapsille pvammoja - l jt taaperoa hetkeksikn yksin kvelytuoliin Toki tuo on aina kiinni siitä, miten lasta vahditaan ja eihän kukaan putoa portista, joka on kiinni... ;)

Mutta myönnän, että mulla oli entuudestaan jo semmonen asenne, että se on turhake, ja sen tekstin lukemisen jälkeen tuli vielä enemmän semmonen olo, että no ei tosiaankaan meille hankita...
 
Pööh en mäkään semmosta kävelytuolia ois ostanu ite mutta se vaan tyrkättiin meille mukaan, mutta tuskimpa sitä tulee sitte käytettyä jos siinä tollasia riskejä on :/

Kävin eilen hakemassa uuteen asuntoon postista verhot ja pari mattoa, niin myyjä kysyi, että ontanko jo toisenkin paketin mukaan? Olin ihan hämilläni mitä siel oli kunnes tajusin et se oli äippälaatikko :D oisin vasta tänään saanut postin kautta ilmoituksen siitä :) IHUNIA vaatteita on siinä pakkauksessa oli pakko avata ja käydä kaikki läpi :) meille onni, kun kaikki sopii pojalle :)

Nyt on sit vika yö tältä putkelta ja aattelin jos menisin kotiin ja keittäisin vaan kahvit ja alkaisin heti siivoomaan, jos vaikka näin saisi rytmin käännettyä :)

BB harjoitussuppareita on myös täällä aika ajoin :) Ja nyt tänä yönä on vihlonu tuonne alakertaan aika ikävästikkin välillä, mutta ne tuskin liittyy suppareihin :/
 
Neuvolakuulumisia meiltä: Sf-mitta oli vaan(?) 22,5cm viikolla 27+0. Alakäyrillä. Painoa olikin sitte tullu paaaljon enemmä mitä luulin, kun meiltä kotona vaa'asta patterit loppu... No siis painoin 54 :O Mut ei siitä sanomista tullu eikä moitteita mistään muustakaan. Huomenna labraan tarkempiin hiivakokeisiin kun hiiva oli, mut laitto viel uusiin kokeisiin. Sairaslomaa kirjotettiinkin sitten äippäloman alkuun asti, eli mun osalta työt on tehty!! Toisaalta jippii, kaipasinkin taukoa jo töistä ihan todella, toisaalta taas ois ollu kiva olla töissä koska pidän työstäni, mutta se on niin mahottoman raskasta. Mun pitää soittaa uudesta neuvolasta nyt seuraava aika, kun muutetaan niin vaihtuu neuvolakin... Toivottavasti on mukava neuvolatäti siellä :)
 
Heippa pienen tauon jälkeen!

Olin pari päivää nettipimennossa, kun kannettavan verkkovirtajohto meni rikki. Ja on ollut niin kiire viikko, että en sitten ole tänne asti ehtinyt missään välissä. Nyt on kuopus kipeänä, joten tuli tällainen ylimääräinen vapaapäivä keskelle viikkoa :) Ehtii täälläkin pörrätä.

Repa: Ei ole ollut mitään heittoja sokeriarvoissa ekan raskauden jälkeen (ennen kuin nyt). Toki riski sairastua aikuisiän diabetekseen kasvaa, mutta jos saa painonsa pysymään aisoissa, niin sillähän se saa aika pitkälti estettyä. Mulla tulee heittoja arvoihin tällä hetkellä vain ja ainoastaan vaaleasta leivästä (tai vastaavista tuotteista, kuten pizzapohjista yms.) ja tuoremehusta. Karkkia pystyn kyllä syömään ja limppariakin juomaan. Ihme juttu...

Happynow: Todella voin sanoa, että jätä se kävelytuoli käyttämättä. Mulla tuttavaperheellä ollut se kahdella lapsella ja molemmat oppineet liikkumaan myöhemmin kuin omani (toisella jäi konttaaminen kokonaan välistä, kun oli koko ajan siinä tuolissa) ja MOLEMMILLA tosi paha varvastusongelma, mikä tarkoittaa sitten kehitysongelmia jalkojen rakenteissa. Heidän 2,5 vuotiaansa kulkee edelleen 90 prosenttia ajasta täysin varpaillaan, eli liikkuminen ei todellakaan ole normaalia. Kävely on hitaampaa ja sellaista sipsuttelua. Fysioterapia/toimintaterapia on luultavasti edessä, kun ei tunnu ongelma yksin korjaantuvan. On tosi surullista, että vanhemmat ei ekan lapsen ongelmien jälkeen tajunneet minkä riskin ottavan, kun käyttävät sitä toisellakin lapsellaan...

Tytöt: onneksi selvisit säikähdyksellä. Aika hurjaa...

Mulla myös tosi tukala olo, liikkuminen on aika kankeaa ja maha on tiellä monessa asiassa. Mun tyttö törmäilee mahaan koko ajan, kun hänen päänsä on just masun korkeudelle, eikä jotenkin sitä huomaa :) Liikkuminen ei oikein nappaa, Pilates on ainut mistä ei tule hengenahdistusta tai supistuksia. Niin, supistukset siis alkaneet täälläkin. Tosin ovat täysin kivuttomia, mutta tukalia, kun kestävät tosi pitkään. Ja napa on tosi kipeä tuon napatyrän takia, mikä myös hankaloittaa liikkumista.

Lehdistä: Mulle tulee Meidän perhe, kun meillä on jo noita isompia, ja tykkään siitä ihan hulluna. Lisäksi ostan joskus irtonumeroina Kaksplussaa ja Vauvaa, jos niissä on mielenkiintoisia aiheita. Hyviä lehtiä kaikki, mutta Meidän perhe kyllä omiin tarkoituksiini paras.

Sairaslomalaisille jaksuja! Olen kyllä vähän kateellinen, olisin itsekin mieluummin jo kotona. Mutta toisaalta, teillä on varmaan aika paljon tukalampi olo kuin itselläni, joten sitä en kadehdi ;)

Meillä meni hommat nyt vähän hassusti, kun kaveri, joka oli luvannut meille "kassitolkulla" vauvanvaatteita, ilmoittikin, ettei hänellä olekaan kun tytön vaatteita enää. Oli antanut poikien vaatteet naapuriin. Sanoi, että sieltä saattaisi jotain vielä irrota. Mutta tuskin ne on enää kahden lapsen jäljiltä kovin hyväkuntoisia ja on ihan epävarmaa mitä sieltä tulee. Nyt sitten mietin, pitäisikö kuitenkin ottaa äitiyspakkaus, mutta kun meillä on jo esim. 3 haalaria ja 2 makuupussia sekä jonkun verran vaatetta, en tiedä onko se kannattavaa... Huoh, homman kun piti olla niin selvä....

Kahden viikon päästä tulee veronpalautukset ja päästään vihdoin hakemaan meidän suuren suuri vauvapaketti Babystylen varastosta odottamasta! En jaksais millään odottaa!

Ostatteko muuten masukillenne joululahjoja? Minä ajattelin ostaa pinniksen pehmusteet ja liinavaatteet pukinkonttiin ja tiedän, että äitini on sinne myös ostanut ja neulonut jotain. Näin on kyllä tehty joka kerta kun olen ollut raskaana. En tiedä onko se ihan höpsöä, mutta jotenkin siitä tulee mulle hyvä mieli.


Commander ja Pepe (ehkä 27+6? Muisti petti...)
 
Heippa kaikille!

Tulin moikkaamaan teitä, itse tipahdin tästä ketjusta silloin heinäkuussa. Välillä olen aina seurannut, miten teillä on raskaus sujunut ja onhan yksi helmikuinen jo syntynytkin! Todella hienoa :)

Olen nykyisin tuolla toukokuisten ketjussa, sillä tulin keskenmenon jälkeen heti uudestaan raskaaksi elokuussa ja nyt on menossa 15. viikko jo! Näillä näkymin hyvältä näyttää, ultrassa vauvalla ollut kaikki hyvin :)

Toivotan kaikille iloista joulun odotusta ja hyviä vointeja loppuraskauteen :)

nepula
 
Vauva ja Kaksplus lehdet tulee mulle molemmat, kun otin ne testiin, että kummasta tykkään enemmän. Molemmat tilasin melkein heti plussattuani. Kunhan odotin hyvän tarjouksen ensin :)

Vettä kuluu todella paljon normaaliin verrattuna ja silti melkein koko ajan on jano.

Mieliala vaihtelee kyllä paljon tällä hetkellä, mutta en nyt tiedä, että kuinka paljon siitä menee raskauden piikkiin, kun on ollut niin väsynyt. Ja tuo valas-fiilis on kyllä hyvin tuttu. Onneksi vasta, jos yritän makuulta nousta tai jostain löhötuolista, normaali tuoleista vielä pääsee ihan helposti. :D Harkkasuppareita on edelleen, mutta ne ovat harventuneet ja kivutkin melkein poistuneet sen jälkeen kun hommasin tuon Anitan tukivyön, todella hyvä kapistus! Päivinä jolloin unohdan sen kotiin on jo puolessa välissä päivää tukala olo kun maha pingottelee koko ajan. Kohdunkaulaan ei ole kuitenkaan tullut mitään muutoksia vieläkään, vaikka supistelut onkin jatkuneet jo 20 viikkoa kohta :eek: . Viime perjantaina oli tuo neuvolalääkäri, jossa asia tarkistettiin. Lähinnä noita harkkasupistuksia tulee nykyään, jos kumartelen tai kyykin tai kävelen liian nopeasti ja silloinkin ne jää päälle siihen asti, että pääsen vähän lepäilemään. Mitään en ole kyllä edes yrittänyt nostella viime aikoina :D Mutta mitenkään itsekseen ei nuo supparit tule tai pakko vielä lisätä, että tietokoneella jos istuskelen huonossa asennossa, niin silloinkin niitä tulee. Mutta nyt olen ollut kyllä tosi huoleton noiden kanssa, koska mitään ei ole tapahtunut tähänkään mennessä, niin ei varmaan tulevaisuudessakaan... Niin kauan kuin pysyvät vain tuollaisina samanlaisina.
Tavaroista meillä on vaatteet olleet jo jostain elo-syyskuusta ja ajattelin niitä alkaa peseskelemään tuossa tammikuun puolella. Parin viikon sisään pitäisi vielä saada äitiyspakkauskin :D . Muut tavarat ovat myöskin pääsääntöisesti tulossa minun siskoltani, joka kyllä mielellään luopuisi niistä jo nyt, mutta sanoin, etten ota vielä niitä vastaan ennen kuin saan vanhan akvaarioni myytyä pois alta.

Seepia ja Sintti 26+2 (muistaakseni :p)
 
Baby butterfly
En ollutkaan kiinnittänyt edes huomiota tuohon kuomun korkeuteen, mutta nyt kun sanoit niin onhan se todella korkea! =) piti oikeen kaivaa kärry tuolta esiin ja rullata ympäri kämppää ja testailla "näkyvyyttä"... :D Eipä siitä näe ihan suoraan rattaiden eteen, mutta eipä kai minkään vaunujen yli näe ihan niiden eteen... Mulla ei ole vertailukohtia kun ei edes olla käyty kattelemassa muita kun noi tosiaan saatiin.. Eiköhän noilla tuu pärjäämään. =)
 
ninnu meillä esikoisen kanssa oli Quinnyn Buzzit ja ne oli supermatalat noihi verrattuna. Kai se on ku niihi on tottunu :D Mut se kuomu on taas arhaite suojaava musta niis b-dualeis. :)

omaa napaa: Herranumala miten voi olla tukalaa. ku kohtu on pallean alla suoraa ja painaa keuhkoi niin viime yönä oli tosi hankala saada nukuttuu tai hengitettyykää ku supisteli nii useinki viel. :S Nooo onneks enää vaa reilu 10 viikkoo :D
 
Täällä ei muuten mitään kummallista, mutta nyt tämän kaiken flunssan lisäksi sitten oon saanut korvatulehduksen. Huoh.... Päivystyksessä kävin näyttämässä kun välillä särkee ihan hirveesti ja välillä taas ei mitään. Siellä odotellessa tuntu että oon ihan turhaan että ei tuol korvas mtn vikaa ole mutta lääkärin kommentti oli aivan eri:" Täähän on aivan hirveän tulehtunut, aivan punanen koko korva.." Ajattelinpa sit siinä et kai mä sit ihan oikeeseen aikaan tulinki näyttämään :whistle: Onneksi nyt viikon antibioottikuuri päälle ja toivotaan et helpottaa. Kolmen viikon päästä kontrolliin.
Ja aina mä käyn vaan valittamassa täällä, VALI VALI VALI....... :whistle: :saint:

Sasuma ja taapero 25+3 :kiss:
 
nepula: Onnea nopeasta raskautumisesta ja toivottavasti nyt kaikki menee hyvin! Lupaavaltahan tuo kuulostaa :)

ON: Piti tulla tänään toisen kerran kirjoittelemaan kun iski ahdistus. Mies sai työtarjouksen todella hyväpalkkaisesta uudesta työstä, mutta se tarkoittaisi, että hän olisi aina poissa kotoa varhaisesta maanantaiaamusta myöhäiseen tiistai-iltaan, joskus keskiviikkoon asti... Mä en stressaa yhtään lasten kanssa pärjäämistä sitten synnytyksen (miehellä olisi kuukauden "isyysloma" siinä välissä) ja sektiosta toipumisen jälkeen, mutta miten ihmeessä jaksan tammikuun, kun lapset on jo kotona hoidosta ja oma vointi on siinä vaiheessa mitä sattuu. Pelottaa, että jos en pääse kunnolla liikkumaan yms. enää, niin miten vien lapsia ulos tai jaksan niiden kanssa touhuta. Toisaalta eihän se ole kuin kaksi päivää viikossa, mutta silti! Sori valitus tältäkin taholta...

Commander ja Pepe 26+6 (laskurilla piti tarkistaa, edellisessä viestissä meni pieleen!)
 
nepulalle onnittelut. Tällä kertaa kaikki varmasti menee hyvin kun noinkin pitkällä jo olet :)

Täällä myös harkkasuppareita on useemman kerran viikossa. Välillä on vähän kivuliaitakin. Tulee siis lähinnä jos liian reippaasti lenkkeilee tai jyrkissä ylämäissä käy. Ja siivoominen ym riekkuminen myös aiheuttaa. Välillä tosiaan on kivuttomia kiristyksiä, mutta joskus taas ihan jo sattuukin. Helpottaa onneks kuitenkin melko nopeesti kun vaan rauhottuu paikalleen.

Meille ei tollasta kävelytuolia tule. Myös minä lukenut siitä huonoja tuloksia, lähinnä juuri ton myöhemmän kävelyn ja varvistamisen muistan. Tosin tähän hätään en kyllä yhtään muista, mistä oon sellasia tuloksia lukenut.

Perjantaina olis sitten edessä sokerirasitus. Pikkasen jännittää, narahdanko kiinni mutta hyvähän se vaan on selvittää

Mä olen nyt innostunut neulomisesta. Oon neulonut mytylle sellasesta huopautuvasta langasta peiton ja sitten äsken tekasin sellaset tossut. En tiiä mitä seuraavaksi tekisin ;)

nelli & mytty 27+3 tai jotain sinne päin...
 
Nepula hienoa! Toukokuu on hyvä kuukausi,esikoinen syntyi -08 toukokuussa:D

Commander,Mulla ei tota painoongelmaa oo tähän astisessa elämässäni ollu,mulla se ei kovin hevin nouse muutenkaan...normi paino 52. Toivotaan että sokeriarvot siitä mullakin tasaantuu ahka vauva ulkona... ne oli meinaan tosi hassut,paasto 4,2,1h 8.6 ja sit yhenäkin 2h arvo 9.8:Oen tajuu miten se tossa lopussa voi nousta isommaks kun 1h arvo... no tässä sitä kuitenkin mennään.

Mittaria nyt kuritettu koko päivä:p Ja arvot ei liippaa normi syömisillä kyllä rajojen tuntumassakaan... sen huomasin et kun söin tuhdin päivällisen leipineen ja hedelmän kera,niin oli kyllä kieltämäti iso ero arvoissa,vaikka siis ihan reilusti rajan alla. Samoten testasin normi iltapalan päälle suklaata ja sekin heti näky et on syönny sokeria...mutta kai se on normaalia. Samoten iltaa kohti arvot nousi,johtuen varmaan passivoitumisesta...eli kun päivällä liikku enempi,arvot aika matalia. No pääasia ettei syömisiä tarvi rajottaa mitenkään:D
2 viikkoa merkkaan,alkaen maanantaista,arvoja 3-4 kertaa viikossa ja sit vaan satunnaisesti jos nyt arvot pysyy kunnossa.

Repa ja säynävä 27+4
 
Commander: Esim Tampereella on tuollaisia tilanteita varten perhetyöntekijöitä.
Tampereen kaupunki
Tutullani kävi työntekijä 2 kertaa viiikossa 4 tuntia kerrallaan ulkoiluttamassa lapsia aamupäivisin,sekä auttamassa kodinhoidossa (lapset 0v, 1,5v ja 3,5v). Hän oli kyllä tosi tyytyväinen tuohon palveluun. Itse hän käytti ajan lepäämiseen. Tampereella yksi palvelun saamisen kriteereistä oli mm loppuraskaus. Joten yhteyttä vaan oman kunnan perhetyöhön, eiköhän sieltä apua löydy tarvittaessa.
 
Hellou pitkästä aikaa!

Jäänyt vähemmälle kommentointi, ku aina kiire tai ei muuten vaan jaksa naputella.. Lueskellut kyllä olen päivittäin mutta laiskuus on iskenyt.

En malta odottaa että pääsen lomalle. Jouluaattona alkais äippäloma, mutta voi olla että aikaisemminkin joutuu jäämään koulusta pois. Selkä kipuilee ihan vietävästi varsinkin illalla, jos koko päivän on ollut liikenteessä. Ja masukin painaa jo sen verran keuhkoja kasaan, että pukeminen, sängystä/sohvalta ylösnouseminen, kyljen kääntäminen yms. on yhtä ähisemistä.. :D Tuntuu, että se on paisunut taas parissa viikossa kaksinkertaiseksi! Seuraava neukkuaika olis 29.11, katsotaan mitä siellä sanotaan.. :) Painoa ei pitäisi mitenkään hirveästi olla tullut, ainakaan oman vaa'an mukaan..
Harkkasuppareita ei ole täällä vielä tullut, en ainakaan ole huomannut. Välillä kiristää nahkaa tai vauvan pää/pylly painaa kovasti niin, että oleminen on vaikeaa, mutta ei ole supistellut kertaakaan..

Onnea Nepula uudesta raskautumisesta! :) Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin!

Tilasin meille Vauva-lehden näytenumeron, luultavasti alan tilaamaan lehteä jatkossakin, mutta haluan ensin lukea ton ilmaisen lehden ja tutustua siihen. Vielä ei ole näkynyt mutta eiköhän se joku päivä kilahda postiluukusta! ;)

Nyt nukkumaan, väsyttää aivan sairaasti..!

Lulu ja mukelo 29+1 :heart:
 
Nepula onnea sinulle ja toivottavsti kaikki sujuu nyt loistavasti :)

Jaksoin sitte yövuoron jälkeen vielä 10 asti touhuta kotona ja sainkin paljon aikaseksi...nyt on helpompi tänään pakkailla kun sai paikkoja järjestykseen ja siivottua...

Tulee repeiltyä ihan kunnolla välillä kun makoilee taikka istuu ja niin huomaan ihan tosi kun mahalla on oma lämä :D kun vatta liikkuu koko ajan omaan tahtiin :D

Happynow ja pienimies 26+0 :heart:
 
Mieki käyn melkein päivittäin lukeen mutta eipä ole tullut kirjoiteltua..

nepula Onnea raskaudesta!

Sf-mittaa ei ole multa vieläkään otettu neuvolassa oli harjoittelija jolle terkka sano ettei sitä vielä oteta..? Silloin oli rv 24. Terkka vaan totesi että huomaahan sen että viime kerrasta kavanut.

happynow täälläki maha liikkuu omaan tahtiin, välillä pää tuntuu kohoumana ja sitten tuntuu möyrintää ja patti katoaa :D Eka raskaus niin kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.

Äippäraha päätös tuli ja olivat laskeneet 2008 tulojen mukaan,jee! Loma alkaa siis 27.12 ja jos jäisin vasta tammikuussa niin saisin melkein minimirahan..

Paino noussut 5-7 kg, plussatestistä laskien 7kg, ekasta neuvolasta 5kg. Kai se tuosta ekasta neuvolasta lasketaan joten tuo 5kg on mittarissa lisää.

Kohta katsomaan Vauva tulossa ohjelmaa kauhistuttaa ne synnytykset, ei saisi kai katsoa kun alkaa pelottaan! :D

Karmea flunssa päällä ja saikulla olen loppuviikon.

kilu 25+6
 
Tervehdys pienen tauon jälkeen
Ei oikein ole aika ollut vastailla kun työpäivät kuluu sijaista perehdyttäessä. Aikamoisen raskasta hommaa, varsinkin kun oma työmotivaatio on aivan hukassa jo.. ei jaksais enää.

Parina päivänä on tuntunut olo niin hankalalta, että on käynyt mielessä etten taida välttämättä jaksa olla töissä äippäloman alkuun. Selässä tuntuu pahalta, mahaa särkee ja on jotenkin oksettava olo : /
Käsittämätöntä miten tää maha voi olla näin iso jo ja vielä pitäisi odottaa muutama kuukausi.. Tuntuu. että kaikki mammavaatteet ei enää mene päälle, mutta ei uusiakaan raaskisi ostaa. Olisi kyllä helpompi olla kotona vain verkkareissa.

Kiva kuulla Nepulan kuulumisista, onnea odotusaikaan!

Ihanaa kun tulee lunta :)

Blue ja pienokainen 28+6 (todella vaikea pysyä mukana näissä viikoissa)
 
Viimeksi muokattu:
Nepula Ihanaa että raskautuminen kävi nopeasti:) Onnea kovasti loppuraskauteen:)

Mä uskon että jos kävelytuolia käyttää pari kertaa viikossa hetken aikaa niin ei siitä mitn haittaa ole(kummipojalla ei ainakaan tullut mitn ongelmia) Mutta varmasti ongelmia tulee jos lapsi vetää päivät pitkät sillä. En pelkäisi itse käyttää jos käyttää tosiaan vaan hetken ja pari kertaa viikossa. Mutta en kyllä siis itsekkään aio ostaa, mutta jos sen nyt joku sattuu ostaan/antaan niin sit.

Äippä/vanhempainraha päätökset tuli mullekkin.. Ihmeen hyvin saan. Oon todella positiivisesti yllättyny.. 2 ekana kuuna saan reippaasti enemmän kun mun palkka on nyt ollu. Ja Työpaikka maksaa vielä 3kk palkan ja päivärahan erotuksen tai jtn sellasta kun en oiken tajunnu:D mut siis jokatapauksessa saan vähän ylimäärästä alkuun vielä töistäkin:)

Vatsasta maailmaan yms muut synnytys/ vauvaohjelmat on täälläkin aina pakko kattoo :D pelottavia ne välillä on mutta niin mielenkiintosia et pakko katsoo..
Mä odotan kauhulla että mitä ens kerralla neuvolan puntari näyttää:$ 1,5vk päästä se olis. Toivon että painon nousu olis hidastunut reilusti:)
Tänään viettelen vapaapäivää paikkailun merkeissä, ja saatan myös löhöilläkkin reilusti:D Mutta hetken myös aion tota kuntopyörää polkee.. Sit olis enää vklp töitä ja sit alkais talviloma ja siitä putkeen äippäloma.. Nyt aamupalalle:)

Jane & Viltsu 29+2
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Kiitos Hellu vinkistä, pitääpä kysäistä! Tiedän, että Kuopiossa perhetyöntekijöitä on ihan sairaan vähän kun ne palvelut on olleet säästöjen kohteena, mutta saa nähdä. Toisaalta, on meillä periaattessa mahdollisuus kyllä myös palkata apua, jos ei perhetyöntekijää saa. Tai mummotkin saattaa haluta auttaa, katsotaan nyt miten homma lähtee järjestymään ja mikä oma olo siinä vaiheessa on.

Commander ja Pepe 27+0
 
Mua väsyttää ja v***ttaa ja ahdistaa kaikki! Työnantaja päätti sitten tehdä perinteiset, eli "unohtaa" sopineensa mun kanssa jo siitä vuosilomille jäämisestä, ja on nyt sitten pieni sota päällä! Puhe kun oli että jään joulukuun puolesta välistä kesä- ja talvilomille, ja siitä sitten äitiyslomalle, niin nyt sanotaan että en saa vapaata vaan lomat maksetaan rahana :headwall: Ja just kun kuvittelin että pääsisin vähän aiemmin lopettamaan työt, on aika raskasta ilman tätä mahaakin vetää 12-tuntisia päiviä.. No, katotaan, osaan se minäki olla hankala, haen ensi viikolla sairaslomaa jos ei rupea ääni kellossa muuttumaan! Osasin kyllä tätä odottaakin, vähän aikaa sitten kun pomo "unohti" luvanneensa toiselle työntekijälle että saa lähteä kahdeksi viikoksi Egyptiin ennen joulua, ja siitä nousi kans kauhea mekkala kun muistutin toisen lomasta.. Mutta ottaa NIIN päähän!!!

Tämä väsymyskin on jotain ihan uskomatonta, kahden vapaapäivän aikana en saa mitään aikaiseksi kun koko aika menee töistä palautumiseen ja NUKKUMISEEN, en vaan pysy hereillä.. : / En ole aiemmissa odotuksissa kokenut näin tyrmäävää väsymystä, ei pysty tekemään mitään.. Olisko se sitten yhtään helpompaa vaikka sairaslomaa hakisikin, en tiedä.

Anteeksi valitusvirsi :ashamed:

neitiniisku 27+2
 

Yhteistyössä