*Helmikuun Hehkeät 2011, MARRASKUU*

No nyt on hommattu gracon matkarattaat ja turvakaukalo. Ainakin hyvänoloiset oli rattaat ja meni suhteellisen pieneen kasaan, joten luulisin niiden mahtuvan autoon. Ja turvakaukalo oli saanut hyvät arvostelut autoliiton testissä, joten hyvä mieli on :) Kaukalossa ei tosiaan oo tarkotus muuten pitää, mutta esim kauppaan mennessä varsinkin jos pieni nukkuu, niin mukavampi rattaiden päälle laittaa kaukalo kun lähteä kuskailemaan ja irrottamaan muksua niihin kaupan kärryihin (tämä tietty edellyttää joko pieniä ostoksia taai miestä mukaan kauppaan :) Saatiin vielä kaupan päälle sellanen puuhamatto kun ostettiin lastentarvikkeesta toi kaukalo. Tällä hetkellä meillä vaan yksi telakka ja se varmaankin mun autoon sitten laitetaan, kun sillä enemmän lapsen kanssa kuljen sitten. Katsotaan sitten tulevaisuudessa, onko tarvetta ostaa toinen telakka toiseen autoon.

Nyt alkaa meillä olla kaikki muut isommat hankinnat hoidettu, paitsi sänky. Ehkä saan luokkakaverilta ostettua, mutta kun ei oo tota lähiopetusta koko luokan kesken ollut niin en oo tätä likkaa nähnyt. Jos ens viikolla jo selviäis sänkyhomma...

nelli & mytty 27+0 (POKS)
 
Nellille piti jo aikasemmin mainita että mulle tulee vauva lehti,on tullu jo esikoisen ajoista eli joku vajaa 3v. Oon kovasti tykänny,siinä on ollu paljon mielenkiintosia juttuja joita on ollu kiva lukee vaikkei oo ollu vauvaakaan enää... itseasiassa meinasin se lopettaa just tuosta syystä mutta kun se tuli luettua kuitenkin niin tarkkaan niin se vaan jäi ja nythän meille on taas tulossa vauva niin voi hyvällä omallatunnolla jatkaa tilausta:p

Tuosta turvakaukalossa pitämisestä... mun mielestä toi matkis+kaukalosysteemi on just tilapäisessä käytössä kätevä..kauppareissulla,kirjastoreissulla yms. mut en nyt tiiä olisko se niin mielekästä ruveta vauvaa siinä tuntitolkulla pitämään,kauheen kätevääkään... et kyllä sit lenkille jne. ne vaunut on ehdottomat. Tietty en tiiä onko jollakulla tapana viettää kauppareissulla aikaa puolipäivää,jos lapsi on mukana,mutta mun reissut on ipanan kanssa ollu aika lyhykäisiä käyntejä vaan....

Huomena lääkärineuvola,näkee ton kohdunsuun tilanteen. Pikkasen on vihlonu tonne alakertaaan sillai ilkeesti ja sitä limasta vuotoo aina joskus...esikosta tuttuja juttuja,toi vihlonta etenkin,mut sillon en käyny näillä viikoilla lääkärissä joten en tiä olisko jo sillon availlu paikkoja... kun sit rv 36 oli jo 3 cm auki,enkä siis sillonkaan supistellu harkkareitten lisäks yhtään ja nekin jäi melkein sit kun sairaslomalle jäin..
Samalla katotaan sitten aika siihen ruokavalioneuvontaan ja saan sen mittarin,kenties sit heti seuraavalle viikolle..näin ymmärsin.Luulen kyllä et toi valiopuoli mulla on jo tiedossa,mut se mittari on aika mielenkiintonen olla..harmi että sitä pitää vielä oottaa: /

Repa ja säynävä 27+1
 
Vauva lehteä tilaan minäkin :) Tai meidän äiti osti sen lahjaksi kuultuaan ilouutisen...joka lehti on tullut luettua ja saan sen mukana vielä sen kantopussinkin :) Kovasti tykkään lehdestä on mielenkiintoinen :)

Meillä alkaa oikeesti tavaraa kertymään :) Eilen saatiin kavereilta hyppykiikku ja pojalle sopiva mersu kävelyn opettelemiseen sitten joskus :D Tänään saatiinkin itkuhälyttimet, vanhat ne on, mutta asiansa ajaa :)

APUA me päästään ensi viikolla muuttamaan eikä ole pakkausta oikein saatu aloitettuakaan :D onneksi on enään kaksi yötä jäljellä ja sitten viiden päivän vapaat niin saa hoidettua senkin homman alta pois :)

Repa toivottavasti et saikulle joutuis :)

Alkooko kenelläkään olla nyt jo tukala olo? Musta tuntuu että vatta alkaa olla jo tiellä :D ja tissejä vihloo :/
 
Vauva-lehti on nyt sittent ilattu monen suosittelun jälkeen ja tilaus alkaa ens kuun numerosta. Kauheen kivaa :D

happynow täällä on tukala olo. Sellanen valas-fiilis. Makaamasta saa oikein punkea ittensä ylös ja muutenkan toi liikkuminen ei oo enää ihan yhtä sutjakkaa kun ennen. Mä olisin jo ihan v almis hyppäämään aikakoneella sinne helmikuulle, mutta vielä pitäis muutama kk selvitä. Huh huh kun kuvittelen vaan, mitä se on sitten ens vuoden puolella se oleminen...Tsemppiä muuttoon, se pakkaaminen ei oo kivaa mutta hyödyttää kovasti jos vaan raaskii vanhoja tavaroita samalla selailla läpi ja heittää huonot pois :D

Eilen oli melko huono päivä. Autossa mulla tulee aika helposti paha olo ja eilen sitten tuli superpaha olo kun käytiin miehen isän luona. Ja sitten ei oikein muutenkaan ollut hyvä istua autossa, kun alko upistella melko lahjakkaasti ja jatku niin kauan kunnes päästiin kotiin ja pääsin sohvalle vähäksi aikaa löhöömään. Sit onneks helpotti...

nelli & mytty 27+1
 
Wc Ankka On edelleen pöllämystynyt raskaudesta. Täällä toinen. Mitään en ole uskaltanut vieläkään vauvan eteen tehdä. Kaikki tavarat ovat edelleen vaatehuoneessa. Toisaalta miksipä ihmeemmin hötkyilemäänkään, sillä hankintalistalle on alusta saakka kuulunut vain toinen kaukalon telakka ja kantopussi pikaisille kauppareissuille. Oletan, että pikakauppareissuilla pussi pesee liinan mennen tullen.

Pejantaina kävin välitarkastuksella. Kohdunsuu samassa tilassa kuin maanantaina, eli kevyt pystyssäolo on sallittua. Saan istua ompelukoneella, tehdä käsitöitä ja jopa kävellä postilaatikolle rauhallisesti! Kerran viikossa saa käydä ihmistenilmoillakin, jos edellinen päivä on rauhallinen ja pitää ihmistenilmoillaoloajan mahdollisimman lyhyenä, on kuski ja ajomatkan minimissä. Siis tämähän on jo vapautta!

Enää neljä viikkoa ja uskaltaa huokaista. Silloin olisi 30 viikkoa täynnä.
 
Hmm, muistankohan taas kaiken mihin piti kirjoitella....

Vauva-lehti on tullu mull nyt numeron verran, sitä ennen sain vuosikerran reilu vuoden takaa tuttavaltani. Totesin että kivahan näitä on lueskella ja aattelin tilata sitten vuodeksi tuon lehden kun tarjous sattui kohdalle :)

Mulla on tukala olo, ei paljoa tartte syödä kun on aivan täysi ja sit vatsaa kiristää ja hengästyttää. Suihkussakäynti on kuin urheilusuoritus, oon aivan hengästyny sen jälkeen. Sängystä kipuaminen on vaikeeta, kun mun pitää hilautua sängyn päätykautta pois koska sivu on seinässä kiinni ja vessaan pitää sängystä ravata tuon tuostakin öisin.

Olen aivan koukussa veteen!!! Sitä vois juua joka käänteessä, mut hyvähän se vaan on. Neuvola ois keskiviikkona, jännään hieman mitä sokerit näyttää kun olivat yhdellä plussalla muutama viikko sitten... ja mitä ties painosta sanotaan..... :confused: Meillä on muutto 1½ viikon päästä, pakkailla pitäis tässä pikkuhiljaa.

Nii ja mielialanvaihteluista piti vielä kirjottaa. Mulla heittää ihan hirveesti, suutun aivan yhtäkkiä ja laannun samoin. En kestä itse perässä ollenkaan, mieli menee järjen edellä. Jälkikäteen sitä pohtii aina että ei ehkä ois tarvinnu kimpaantua noin kovi. Välillä mietin sitäkin, että varmaan kukaan muu ei oo näin sekasin kun minä, tunnen itteni aivan eksyneeksi välillä ja mietin, että eikö raskauden pitäis olla onnellista aikaa eikä että suututaan, ressataan ja itketään tuon tuostakin : / Uuvuttavaa kun ei voi vaan olla onnellinen kaikesta, ärsyyntyy liian helposti ja reagoi älyttömiin asioihin.

Murunmami ja vauva 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Maanantaita kaikille :)

Tuli sitten eilen tutustuttua Naistenklinikkaan, kun kipeitä suppareita tuli päivän mittaan enemmänkin ja illalla alkoi vuotamaan verta. Paikat ei kuitenkaan ollu kypsyny liikaa, veren vuoto väheni ja supparitkin muuttui kivuttomiksi, joten pääsin takaisin kotiin. Kyllä se vaihteeksi vähän säikäytti. Paikat on vaan pehmentyny lisää sitten viime kerran, mutta muuta ei onneksi ollut. Hieman jäi kuitenkin mietityttämään, kun lääkäri ei osannut sanoa tarkkaa syytä vuodolle...mutta ei kai siinä mitään vaarallista sitten kuitenkaan ole.

Mulle on iskenyt kauhea oman talon rakennus-vimma. Mies ei ole kauhean innostunut ja syyttääkin tästä minun pesän rakennusvimma :D

Nyt kirja käteen ja huilaamaan.

Mami ja Nasu 27+5
 
Tytöt aika prikulleen samaan aikaan vuosit kuin minä aikoinaan tytöstä. =) Siks sitten mentiinkin rv 29 4D-ultraan. Mutta ei sille koskaan löytynyt mitään syytä. Punasta se oli, satto olla jostain limakalvoilta.

Murunmami mä oon puolestani koukussa sitruunaveteen. Siis ihan vain sitruunamehua veteen ja nams. :p

Happynow, tukala alkaa olla täälläkin. Just eilen lenkillä totesin, että kyllä toi keilapallo alkaa jo painaa, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Ei se muuten mua haittaa, mut jos pitää seistä pidempään tai sitten just kävellessä on eessä. :D Tarkotitko muuten mersulla kävelytuolia? Mistähän just luin taas uusimman tutkimuksen, että ne on tosi haitallisia lapselle... Tai ehkä sä tarkotit taaperokärryä. :D

Repa samoilla linjoilla tosta kaukalo-asiasta. En oo koskaan oikein ymmärtänyt travel systemejä, kun saman ajaa matkikset + kaukalo eikä sitä vauvaa tosiaan tartteis siihen pitkäksi aikaa muutenkaan jättää. Ja joo, on mulla joskus mennyt useampi tuntikin vauvan kanssa kaupoilla, mutta itse otan silloin kyllä sitten ihan vaunut mukaan. :)

Meillä on vaatteita toukkikselle vuosiksi eteenpäin, kiitos siskon. :D Mutta pitää vielä ostaa se kaukalo (meinasin BS plus II -istuinta + siihen isofix-jalustaa). Mun kaukalovalintaan vaikutti eniten esikoisesta opittu kokemus: neiti oppi istumaan vasta 9-kuisena, joten kaukalon piti olla tilava, että menee "isommaksi" asti. Valitettavasti meillä oli Graco ja siitähän jäi surullisen kuuluisasti sitten vyöt lyhyeksi...
 
Viimeksi muokattu:
Kärppis: Kestikö sulla vuoto silloin kauan? Entä oliko paikat auennu/pehmentyny?

Meillä alkaa vaatepuoli olemaan vauvalla kunnossa ja enää puuttuu tosiaan sängystä patja ja turvakaukalo. Ne olis tarkoitus hankkia tuossa joulukuussa...

Täällä on myös yksi mamma, joka tuntee itsensä valaaksi :) Masu ei todellakaan ole enää huomaamaton ja "vaivaton"...

Tänään on tarkoitus jatkaa joulukalenterin tekoa: innostuin neulomaan pusseja, joihin olisi tarkoitus laittaa päivittäin joku ylläri. Näin ei tulisi herkkuja syötyä lapsilla heti aamusta joka päivä...ja miehelle olen myös kaavaillut yllärin laittamista aina iltaisin, mutta vielä on ideat hakusessa mitä sinne laittaisi :D
 
Tytöt ei kestäny. Sitä tuli vain yhtenä päivänä eikä sitten sen jälkeen enää. Silloin ei muistaakseni ollu auennu eikä pehmentyny. Tosin nyt en oo ihan varma... Kun muistaisin, että tytöstä olin auki 1,5 cm viimeiset 1,5 kk tms. eli ei ihan vielä tuolloin, mutta melko heti perään. Suppaili kyllä jonkin verran (ei pahasti, aiemmin sen raskauden aikana paljon pahemmin, minusta tuohon vaiheeseen normaalin verran) ja kipuili erittäin paljon (alapää), lähinnä vissiin siksi, että tuolloin 4D-ultrassa lääkäri sitten pisti liikuntakieltoon, koska vauva oli jo niin alhaalla.

Nythän mulla oli jo viimeksi neuvolassa myös tuon 1,5 cm ulkosuu auki ja muutenkin pehmentynyt, mutta tykkäsivät, että normaalia uudelleensynnyttäjällä. :) Eikä nyt oo ollu vuotoja..

Muistakaa muuten aina ultrissa sanoa, onko raskauden aikana missään vaiheessa ollu vuotoa vai ei. Tai mulle sanottiin sitten jossakin vaiheessa äitipolilla, et hyvä, kun sanoit, että on vuotanut, niin etsivät kalvoista ohuempia kohtia, joista mahdollisesti vois päästä lapsivettä tihkumaan. Ei mulla semmosia ollu eikä vettä tihkunutkaan, mutta kuulemma vuodot altistaa tuolle.
 
Viimeksi muokattu:
Turvakaukalo pitäisi meidänkin hommata jossain välissä. Esikoisen kaukalo heitettiin pois, kun oltiin se alunperinkin käytettynä saatu.

Matkarattaat: Me ostettiin tolle esikoiselle matkikset vasta nyt viime keväänä!! Ei talvella oikein sellaisilla ole käyttöä. Ainakaan meillä siis. Kun noi nyt ovat vielä sellaiset, joihin ei saa mitään kaukaloja kiinni...Eli ihan perus Emma-merkkiset kärryt. Ja ovat ajaneet asiansa ihan hyvin.
Lisäksi eihän niissä nyt voi tietenkään kauhean pientä istuttaakkaan, joten kesäreissuja varten ne rattaat siis meille vaan hommattiin. Tai, no kävinhän mä justiin tossa lähikaupassakin niiden kanssa, mutta kuitenkin. :)

Vauva-lehti tulee myös meille. Aloin tilaamaan sitä sillon poikaa odottaessani ja innolla luen edelleen kannesta kanteen.
Toi Kaksplus on mielestäni parempi jos on jo vanhempia lapsia.

Tsempit tytöille!! Toivottavasti vuotoja ei enää ilmaannu!! :)

May, 25+2
 
Huolestuttava neuvola käynti tänään: :| Kaikki oli muuten ok, mutta sf-mitta oli kuukaudessa kasvanut vain 0,5cm joka oli neuvolatädin mukaan liian vähän. No joo, okei, mulla on ylipainoa joo, sekin kuulemma vaikuttaa tuohon mitan ottamiseen jonkin verran, mutta silti neuvolatäti oli hyvin huolestunut. Alkoi sitten soittelemaan ja kyselemään että olisko saanu ultraus aikaa mutta loppujen lopuksi hän päätyikin siihen että menen 2 vko:n päästä uudestaan, kuunnellaan sydänäänet ja otetaan uudestaan tuo sf- mitta. Ekalla kertaa tuo mitta oli siis 20,5cm (viikoja tuolloin oli 21+1) ja nyt siis 21cm ja viikkoja tänään 25+1. Onko muilla ollut samanmoista tilannetta, kannattaako mun nyt huolestua? :confused: ..liikkeitä kuitenkin olen tuntenut päivittäin..

Sasuma ja taapero joka huolestuttaa nyt kovasti 25+1
 
Ihanaa oli kuulla siniziin kuulumisia! Paljon voimia teille, erityisesti pienelle tytölle! :heart:

Mullekin tulee Vauva-lehti. Tilasin sen 6 kk:deksi ja sain kaupan päälle pussilakanasetin pinnasänkyyn, oli joku tarjous. :) Ja olen kyllä tykännyt lehdestä, luen sen jo usein parissa päivässä ihan kannesta kanteen. ;)

Hankinnoista taas, musta tuntuu että meillä on vaikka mitä vielä hankkimatta... Oon vaan ajatellut, että kyllä sitä ehtii joulu-tammikuussakin. Keskiviikkona mennään hakemaan vaunut, ja turvakaukalo ostetaan varmaan tässä lähiaikoina. Pinnasänky meillä on jo varastossa, pitäis vaan koota se. Mut sit on miljoona pientä juttua, mitä vielä pitäis ostaa. Listan olen kirjoittanut, pitäis kai pikku hiljaa ruveta käymään läpi ja ostaa puuttuvat tavarat. Matkarattaat ostetaan varmaan vasta myöhemmin (ehkä ens kesänä) en koe että tarvittais niitä ihan vielä.

Murunmami: Täällä kans yks joka on ihan koukussa veteen... Mua janottaa koko ajan, voisin juoda vaikka kuinka paljon, ja sit saa juosta pissalla tietysti! :D Mutta eikös jokin ohje raskaana olevalle kuulukin: "älä kulje vesihanan ohi juomatta lasillista vettä" :)

Mielialanvaihtelut: Niitä on mulla ainakin ihan kauheasti... Kuten jo aikaisemmin kirjoittelinkin, kauhean helposti tulee surulliseksi, ihan pienistä asioista. Kuin myös vihaiseksi ja iloiseksi. Ja olen ruvennut huolestumaan kauhean helpolla, en ole ennen huomannut tällaista.

Ja tukala olo on täälläkin. Vatsa on iso ja tiellä. Makuulta alkaa olla jo hankala päästä ylös. Öisin nukun aika huonosti, kun tuntuu etten millään meinaa löytää sopivaa asentoa, ja sitten on pissahätä. Oon kans miettinyt, millaista tulee olemaan sit parin kk:n kuluttua, huh...

Jänskättää, kun huomenna on lääkärineuvola ja painoa on ainakin meidän oman puntarin mukaan tullut ihan kauheasti, sellaset 4-5 kg neljässä viikossa, hui... Ihan varmasti ne mulle siitä huomauttaa. Jänskättää myös mitä ne sanoo kohdunsuun tilanteesta, mulla kun ollut sellasta paineen tunnetta alapäässä kun on pitkään ylhäällä, ja kans sitä limavuotoa aika paljon. Ja sit kun musta tuntuu että tuo vatsa tosiaan on ihan mielettömän iso, että jos sf-mittakin sit on liian iso tms. No, huomenna sen näkee. :)

sasuma: Voisko olla että jos sulla on ylipainoa, niin vaikuttaa sf-mittaan, tai siis vastaavasti kun pienikokoisilla sf-mitta on yleensä taas enemmän jne. Itse oon normaalipainoinen ja mulla oli sf-mitta 22,5 cm viikolla 22+3. Ja se meni silloin yläkäyrällä. Varmaan sua huolestuttaa, ymmärrän :hug: Mutta onneks kontrolloidaan ja pääset sitten tarvittaessa ultraan! :) Muuten pisti silmään että sullakin on synnytyssairaalana VKS, täällä kans. :)

~ Merve ja masupoika 27+0 :heart:
 
Moikka!

Vauva-lehti tulee mullekkin. Tilasin sen aika pian plussattuani ja olen kyllä tykänny siitä. Kaksplussan oon ostanu muutaman kerran irtonumerona ja se on varmaan ihan hyvä lehti sitten myöhemmin.

WC Ankka ja Tillukas, täällä kanssa yksi joka ei vielä ole sisäistänyt, että pikkuinen on kohta tulossa.. =) Toki ollaan jo tavaroita tulokkaalle hankittu, nimiä mietitty ja kaikkea, mutta vasta pikkuhiljaa alkaa tuntumaan siltä että kohta meitä on kolme kahden sijasta =D On se vaan niin uskomaton fiilis! :heart:

Tukala oloon mullakin. Aina syömisen jälkeen kiristää niin vietävästi. Nukkuminen on huonontunut urakalla, kun heräilee vessaan vähintään kaksi kertaa yössä ja väleissä näkee niin levottomia unia, että tuntuu kuin ei olis nukkunu ollenkaan!! :kieh:

Huomenna olis sitten sokerirasitus.. En odota innolla.. :headwall:

Ninnu ja Pikkuinen 28+0 POKSPOKS!
 
Viimeksi muokattu:
Sf-mitasta: Mulla oli se viikolla 24+3, niin 25!!! Ja olen kyllä hiukan ylipainoinenkin...Eli todella yläkäyrillä se meni, mutta tasoittuu kuulemma aina toisella mittauksella...Että ekalla mittauksella olisi normaalia suurempi. Näin mua neuvolatäti lohdutti. :)
 
Nyt en jaksa kommentoida mitään, kun pää lyö tyhjää. Mutta selasin just esikoisen raskauskorttia ja jos samoilla linjoilla mennään, niin paino nousee enää vain pari kiloa. Se kyllä kuulostaa ihan uskomattomalta, joten saa nähdä miten käy. Mutta toisaalta, eipä tässä vaiheessa kai enää mikään muu kasva kuin vauva. Aiemminhan tuli lisää verta, istukkaa, rinta(maito)kudosta, yms.

Hellu ja 28+4
 
Sehän mua siinä sf-mitassa huolestuttikin kun ekalla kertaa mentiin yli yläkäyrän ja nyt mentiin melkein alakäyrällä... Mutta tosiaan ainakin liikuskelua on päivittäin masussa, silti huoli on nyt korkealla :|

Merve: Niinhän se neuvolatätikin sanoi että ylipaino vaikeuttaa mitan ottoa ja voi olla sekin syynä että ei ollut hirveäsi kasvanut tuo mitta mutta silti kauhea tunne kun hän ite säikhti asiaa heti ja alkoi soittelemaan asiasta että mitä tehdä..
Ja juu, VKS on synnäri, ehkäpä siellä tavataan =)

Sasuma ja huolestuttava taapero
 
Neuvolalekurissa tänään kaikki ok. Kohdunsuu tiukasti kiinni,joten mun limailut ei sit enteillyt sitä...lääkäri meinas että hiivatulehdusta ja anto reseptin. Mulla on tasan kerran aiemmin ollu ja just raskausaikana,mut ei se vuoto tällästä ollu ja mitään muita oireita ei siis oo. Noh,samapa tuo. sf mitaks sai 24 joten ihan keskikäyrälle palas taas,mittas kyllä ihan eritavalla kun terkka,mut suunta on kuitenkin ylöspäin,et ihan sama sekin.
Sokerimittarin saan keskiviikkona kera ohjeiden,joten sit taas tallaan neuvolan suuntaan...

Olo on aavistuksen tuskanen,riippuu usein vauvan asennoista. On kova potkiin ja joskus sattuu ihan kunnolla kun tonne alas tökkää... mulla myös tota ettei kärsi kerralla syödä paljoa tai on ähky olo.

Sasumalle piti kommentoida,et en usko mitään hirveen vakavaa olevan kyseessä... tutkivatpahan sit tarkkaan jos vielä 2.viikon päästä sama tilanne. Vähän ihmettelen ettei nyt kerralla hoitanut asiaa kuntoon,just ultraan tms. Nyt saa sit turhaan stressailla pariviikkoa:|


Väsynyt Repa ja säynävä 27+2
 
Kiitos nelli tsempeistä :) onneksi supistukset lakkasivat levon myötä.

Tillukas koitahan jaksaa kotosalla ettet tule mökkihöperöksi ;)

MUrunmami hieman samoja fiiliksiä täällä, kun tuntuu, että ressaan koko ajan milloin mistäkin...tätä on odottanut niin kauan, että saa kokea raskauden ja sitten pitää ressailla aiheesta ku aiheesta :/
Sullakin on kovasti aikaa pakkailla ihan sama kuin meillä :D ensiviikolla muutto ja olohuoneen leffat on saatu laatikoihin, ei vielä muuta :)

tytöt onneksi selvisit pelkällä säikähdyksellä :O

Kärppänä heinälatoon juu tarkoitin kävelytuolia...mitä siinä tutkimuksessa sanottiin? Miksi se ei ole hyväksi? :/ Mä olen kanssa varmaan hyvännäkönen kun pyöräilen töihin kun vatta tulee jo vastaan niin joudun melkeen haarat auki polkee :D

Sasuma varmasti kaikki on ihan hyvin...harmi että jättivät stressaamaan pariksi viikoksi :O

Mun mies on aivan mahtava se koko ajan enemmän ja enemmän innostuu ja TAJUAA etttä on lapsi tulossa :heart:

Happynow ja pieni mies 25+5 :heart:
 
Sain kaks viikkoa saikkua, kun töissä meinaa huipata ja pyörryttää (alhainen verenpaine) enkä pääse pötkötteleenkään, kun saattaa olla kuusikin tuntia putkeen opetusta. Välillä on pitänyt nojailla tauluun, kun on ollu huono olo =(. Osansa voi olla myös tuolla mun allergialääkkeellä, joka on kolmiolääke. Muuten kaikki oli ok. Tuli hiukan yllärinä tuo sairasloma, yritän kai sinnitellä aina hiukan liian pitkään. Pitäis vaan tajuta levätä, kun kroppa niin käskee.

Meilläkin on nuo Gracon matkarattaat kaukalolla. Laittaishan sen vauvan kuitenki kaupassa ostoskärryn kaukaloon,joten oma kaukalo tuntuu mukavammalta. Lisäksi vauvan saa nostettua jo autosta kärryihin, eikä tarvi kanniskella. Viime viikolla sitte ostettiin yhdistelmät. Mies hiukan ihmetteli, että kuinka monet kärryt sitä oikein tarvii :D.

Happis ja pikku-Kalle 29 popks
 
heippa kaikille:)

ei yhtään muista kuka kirjotti mitäkin joten jätän kokonaan kommentoimatta:D

Täällä on päällä kauhee väsymys kausi, ei oo tännekkään jaksanu kirjottaa.. Lukee jaksan mut ei jaksa millään pohdiskella et mitä ite kirjottelis:)
Meilläkin tosiaan muutto ens perjantaina.. Pari laatikkoo oon pakannu, pitäis ehkä pakkailla enemmänkin kun siivoomisen kanssa menee sit niiin kauan.. Mutta onneks meillä ei oo mitn turhaa rojua missään, eli ei kauheesti laatikoita tuu:)
Vauva on kauhee potkimaan ja kääntynyt taas poikittain ja välillä pää alhaallakin. Välillä edelleen joku vauvan ruumiin osa hinkkaa mun oikeeseen kylkiluuhun, se on ahdistavaa kun joogassakaan pystynyt eilen tekeen kaikkia liikkeitä kun joku kinnas vastaan koko ajan:D
Tänään olis iltavuoro ja sit enää 4 työvuoroo. Aij että miten ihanaa:) saa keskittyä siihen muuttoon ainoostaan ens viikon, ja nukkumiseen :D
Nyt on pakko vetää päikyt kun oon niiiiin poikki, ei saa kauheen hyvin nukuttua kun joutuu koko ajan vaihtaan asentoo. Kyljellään pelkästään pystyy oleen ja se on hankalaa kun en oo tottunu nukkuun koko aikaa kyljellään ja sit puutuu käsi tai joku muu ja pitää taas kääntyä.
Vesi muuten maistuu täälläkin aikas hyvältä, en kyllä muutenkaan juo kun vettä ja maitoa mut nyt täytyy juoda vähän väliä kun koko ajan janottaa, siks pidänkin vesipulloo vieres koko ajan:D

Jane & Viltsu 29+0:heart::heart: POKS!!
 
Neuvolakuulumisia:

Painonmuutos: +870g /vko
Turvotukset: -
RR: 129/82
Pissa: puhdas
Sf-mitta: 25 cm
Sykkeet: 150
Tarjonta: rt

Tänään oli siis neuvolalääkäri ja kaikki oli ihan hyvin, painonnoususta tuli moitteita kuten arvasinkin, nyt on yhteensä 9 kg tullut painoa. Pitää nyt yrittää vähän hillitä tuota syömistä ja lisätä liikuntaa. :) Kohdunsuun tilanne oli hyvä, kiinteä ja kiinni ja pituus 3 cm.

Mä oon kans lukenut noista kävelytuoleista, että ne ois haitallisia lapselle... Mä en aio hommata mitään ekstrahärveleitä meille, oon edelleen sitä mieltä että parhaat paikat on vanhempien syli ja lattia. Sitteriäkään en ajatellu ostaa, mutta saa nähdä tarvitaanko sitä sit kuitenkin. Mut siis en tarkottanu pahalla, jokainen tekee tietysti miten tykkää. :)

Sain just postin mukana ilmoituksen, että äitiyspakkaus on saapunut! :heart: Painaa melkein 9 kg se paketti joten en taida sitä lähteä yksin hakemaan, odottelen miestä ja autoa... Saa nähdä ehditäänkö hakemaan se ennen kuin pitää lähteä iltavuoroon. Huomenna päästään sit hakemaan vaunut! :heart:

~ Merve ja masupoika 27+1
 
happynow kävelytuolissa on suuri riski että vauva alkaa varvistamaan eli kävelee varpaillaan niinku ballerinat. Monet tekee sitä vaikka "iteki" kävelee oppis,mutta tossa tuolissa on suurempi riski että niin alkaa tekee... Näin ainaki mä oon ymmärtäny.
itse kävelytuolin hankinnasta olen mieltä että en kyllä ostais toisellekkaa ku en ostanu ekallekkaa. Kyllä se itse sitten oppii ku on oppiaksee. Taaperokärrry hankittii ku alkoi kävelee tukee vasten. :) Sitä sitten toinen työnteli into piukkana pitkin poiki kunnes alkoi itse kävelemään ihan yhtäkkiä vaan ku päästi irsti ja lähti. Mutta jokanen tyylillää. Meillä esim on koliikkikeinu mikä monesta on ihan turha vehje. :D

Hei harkkasupistuksista niin kuinka monella on ollu niitä? ja kuinka usein ne tulee? Ku mua on alkanu ihmetyttää ku esikoisesta ei ollu oikee ollenkaa noit ja nyt sitte on kerran-pari tuntiin... ei satu mutta kiristää ja puristaa nahkaa... :(
 

Yhteistyössä