Helmikuun Hehkeät 2011, kesäkuu

Porukkahan lisääntyy (ihan kirjaimellisesti) hurjaa vauhtia, hienoa! Tervetuloa kaikille. Ihanaa Adalmis, että pitkän yrittämisen jälkeen tärppästi.

Täällä myös yksi, jota etoo jos ei syö ja etoo jos syö. Ja silti on tavallaan koko ajan nälkä. Ihan älytöntä. Mulla oli tänään ekaa kertaa sellainen olo, että jotain vois olla pielessä. Tähän asti olen ollut niin levollinen. Mulla oli huono yö takana ja päivällä vihloi niin kovasti tonne vasemmalle alavatsaan, että tuli ihan sellainen olo, ettei se vaan ole kohdunulkoinen... Ei ole itsellä rahaa varhaisultraan, enkä mieheltä kehtaa kysyä, kun tiedän, ettei se niitä kovin arvosta...

Mutta mukavaa viikkoa ja juhannuksen odotusta!

Commander ja papunen
 
Jos mä uskaltasin liittyä..Menkat olleet 3kk sitten viimeksi ja viime viikolla testasin 2 plussaa.Ylihuomenna ultra josko siellä jotain näkyisi että olenko rv 5 vai 12.Laskettu aika menisi kyllä helmikuulle jos arvaukseni oikein menevät.Mut sen näkee sitten.Tämä olisi toinen lapsemme.Kipeä olen ollut pari viikkoa,vatsaa särkenyt.
 
Tervetuloa uusille :heart:
Merve sinulla on ihana la kun sattuu ystävänpäivälle :)

Tytöt0406 ja neiti81 mulle sanottiin neuvolaa varattaessa, että jos mahakipuja alkaa olla ja verta tulee niin niille soitto niin ne järjestää varhaisultran ihan lääkäriltä :)

Sain sitten kuulla tänään, että hyvä ystäväni on raskaana hän on sitä kyllä pohdiskellut jo viikon ja tänään sitten testaili ja kappas plussa tuli... hänen laskettu aika menisi olikos se 4.3 ja minun sinne 28.2 saadaan kilpailla kumpi pääsee puskemaan ennemmin :LOL: kyllä nyt onki tullu kunnon ryöppäsy näitä raskauksia ja vauvoja lähipiiriin ihan tänä viikonloppuna :)
Täällä kärsitään yövuorosta kun kahvi ei mene alas kun närästää niin jumalattomasti :/ ja tissit senkun kipeyttyy ja on ihan turvoksissa...puuh...
 
Huomenta kaikille!

Musta on tullut oikeesti joku unikeko tai laiskiainen, väsyttää niin vietävästi. Ja rinnat on kipeet, siinä minun tän hetkiset oireet. Ei kauheen kummoiset ole :)

Eilen kävin vähän ostoksilla. Oli pakko käydä hakemassa muutamat rintsikat kun rupee sattumaan öisin rintoihin jos nukkuu ilman. Samalla tarttui mukaan pari kipaletta masutuubeja =)
Hetkeksi aikaa on tyydytetty tuo ostoshimo taas...

Ja tervetuloa kaikille uusille!
 
Huomenta
Täällä voidaan huonosti. Aamupalat pitää syödä kahteen kertaan kun ekat oksennan, sit ei voi jättää syömättäkään koska masa pitää mielettömän kovaa murinaa.
Mahaa koskee päivittäin. Tuntuu ihan menkkakivuilta. Mä en oon vielä varannut varhaisultraa kun eivät tee ennen viikkoja 8-9. Tänään meinasin varata.

Niisku ja jörö 6+6
 
tytöt0406 Masutuubit on kivoja, mä oon käyttänyt niin, et farkuista pari nappia auki ja tuubi päälle. Mä en enää voi muuten käyttää farkkuja, ahistaa niin kovasti. Ja sit tietty niillä pystyy pidentää paitojen kayttö aikaa raskauden edetessä.

Mä olin eilen ihan kuoleman partaalla... Naapuri levitti ihan koko päivän tohon viereiselle pellolla paskaa. Arvatkaa vaan mikä haju :x :x :x Aina kun meni ulos, aloin yökkäilemään.

Haukotus... Ihan sama paljon nukkuu, niin ei vaan jaksa. Eilen kahdet päikkärit nukuin, ei mitään iloa. Mä oikeesti inhoan tätä väsymystä :kieh: Tuntuu et on ihan lamaantunut ja tekee vain ja ainoastaan ne pakolliset jutut.
 
En yllättäen ole käyttänyt masutuubeja aiemmin (esikoista kun odotan) mutta olen myös suunnitellut ottavani ne käyttöön. Vielä ei tarvitse tosin, mahaa ei muuta kuin turvota ja onneksi olen lomalla, joten voi pitää hameita ja lököhousuja jotka ei purista :D

Mua ei ole vielä väsyttänyt ihan tuhottomasti, päikkärit kyllä on maistuneet kahtena päivänä, tosin mun lomaan kuuluukin nukkua päikkärit. Normaalisti kun en sellaisia harrasta. Pahoinvointikin on onnkesi rajoittunut vatsakipuilun tienoille ja menee ohi kun syö vähän ja lepää. Ostinkin eilen paljon hedelmiä jotta voi rauhassa syöpötellä jatkuvasti ;)
 
Tytöt mä ostin viime raskauteen semmosen mustan ja totesin äärimmäisen käyttökelpoiseksi. :D

Menin koko raskauden omilla paidoillani, joita jatkoin tuolla tuubilla. Synnytyksen jälkeen se toimi hyvänä vyönä, kun tulin sairaalasta kotiin äitiysfarkuissa. Ja sitten ekoilla vaunulenkeillä keväällä, kun tuuli oikein kovasti, pistin sen tuohon tissien kohdalle lisälämmikkeeksi takin alle, kun ilma oli muuten jo liian kuuma sen lämpimämmälle takille, mutta tissit huoletti (ettei tule rintatulehdusta). :D

 
Ihan pikaisesti vaan ultrakuulumisia tulin kertomaan, palaan illalla sit uudemman kerran. Ultrassa kaikki siis hyvin, mytty vastasi viikkoja 6+3 (mutta epäilinkin, että olin ryssiny sitä la:ta jotenkin) ja näin ollen la näyttäis olevan 13.2. Pituutta oli meidän mytyllä 6mm ja sydämen syke näkyi. Ja olo on aivan todella helpottunut :)
 
Onnea Nelli hyvistä ultrauutisista :flower: Toivottavasti itsekin huomenna pääsen hehkuttamaan. Mulla siis huomenna ultra ja omien laskujen mukaan rv 7.

Mäkin olen ajatellut noita masutuubeja ostaa, mutta mistä löytää edullisimmat? Voisin toki myös itse ommella, mutta yksi varmaan pitäisi ainakin ostaa malliksi.

Mulla on ihan sama ongelma kuin Commanderilla. Kuvottaa kun on nälkä, kuvottaa kun syön ja varsinkin kun syön vähän enemmän ja silti on näläntunne lähes koko ajan.
Mulla on tullut himo keitettyyn makarooniin ketsupilla :LOL: Se tuntuu olevan ainoa ruoka josta ei tule kuvotus heti. Ja hedelmät maistuu edelleen. Karkkia en himoitse ollenkaan vaikka normaalisti voisin elää karkilla, toivottavasti tuo ällötys jäisi :)

Tervetuloa uusille :flower:
 
Onnitelut Nellille :flower: On se helpottavaa kuulla että kaikki hyvin. Jäämme odottamaan lisää hyviä ultrauutisia.

Tervetuloa taas uusille plussanneille :)

Edellisessä raskaudessa en masutuubia käyttänyt. Mutta ideana niin hyvä, että voisin yhden hommatakin koekäyttöön. Olen tässä joitakin tunikamallisia paitoja ostanut ja niillä pärjää hyvin. Mutta ongelmana on kiristävät housut :whistle: En tiedä mitä keksisin välimuodoksi, kun en ihan heti mammahousujakaan viitsisi jalkaan laittaa. Pitäisi kai löytää jotkut joustava vyötäröiset pöksyt.
 
Pahoittelut jälleen kerran surullisia uutisia saaneille :hug:

Ja tervetuloa uusille

Tänään oli ultra ja kaikki näyttäisi olevan hyvin! Pieni sydän sykkii :heart:
Oireettomuutta olen valitellut eikä vieläkään mitään ihmeempiä ole,maha kipeä välillä ja rinnat jos niihin koskee. Uutena on nyt tullut etova olo,ruoka ei meinaa maistua ja pitää väkisin syödä ettei tule huono olo.

Salasanan minäkin haluan!! Jos tulisi sitten enempi kirjoiteltua.

Nyt huilimaan! :flower: :flower: :flower: :hug:
 
Nyt tulee purnausta.
Miten helvetissä kymenlaaksossa ei suostuta tekemään varhaisultraa viikoilla 8??
Sano mulle virkailija ihanasti puhelimessa äsken että kyllä se sieltä pihalle tulee jos huonosti on käynyt!!!! Kyllä tuli helvetin hyvä mieli. Arvatkaa vaan itkenkö täällä silmät päästäni :'( Yksityiselle siis soittelin.
Tarkotus oli saada varmuus että uskaltaisin paljastaa sukulaisillekkin tämän jos olisin saanut tietää että onko siellä mitään vai ei!!! Kyllä nyt ketuttaa ja paljon.... Minne helvettiin asti mun pitää ajaa että saan sen ultran
 
Niiskuliini outoa on. Itse oon käyny parillakin paikkakunnalla ultrassa, kaikkialla sanovat, et joo suositus ois, et ois rv8 menossa, mut ihan hyvin voi tulla jo aiemminkin, jos vaan tiedostaa sen riskit. :) Ja oon käynyt 6+5 sekä 6+3. Nyt tästä meen 7+2. :)

Ja muuten tolle puhelimen naiselle voisit sanoa, että ei todellakaan tule, tarkistakoon tietonsa. :kieh:

Niin ja tuo, mihin asti pitää ajaa, riippuu tietty siitä, missä päin Kymenlaaksoa asut. ;)
 
Ihana kuulla nelli hyviä uutisia :) Toivottavasti näitä tulee lähipäivinä lisää :)

Niiskuliini: Sais kyllä puhelimen nainen käydä koulunsa uudelleen, jos on sitä mieltä et tulee aina ulos itsestään. Inhottavaa tuollainen palvelu ja asenne!!! |O Mulla tehtiin nyt siis varhaisultra ja se tehtiin niin aikaisessa vaiheessa ettei antanut edes laskettua aikaa, mutta näytti kuitenkin, että kaikki hyvin ja sydän sykki. Pituutta oli silloin peräti 4mm...
:heart:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mulla varhaisultra on reilun viikon päästä, sitten tulee tasan 7vkoa täyteen. En millään malttaisi odottaa...

Mäkin voisin pyytää salasanan!

Oireita ei oikein vielä ole, vatsa on sekaisin mutta muuten olo on aika normaali.

R
 
Nyt tulen tänne purkautumaan ja samalla hehkuttamaan! Eilen oli varhaisultra nro 2 tk:ssa. Viikko sitten täti ei pystyny sanoon juuri mitään muuta, kuin et istukka näkyy ja jotain ruskuaispussia. No, eilen sitten ol sama juttu, ei kuulemma sikiön kehityksessä edistystä ja kyseessä olisi keskeytynyt keskenmeno!! Sain lähetteen TAYSiin ja olin siellä tänä aamuna heti klo 9. Voitte kuvitella fiilikset ton tk-ultran jälkeen, kyllä itketti ja masensi ja vaikka mitä... No, sairaalassa sitten mukava lääkäri tutki ja sanoi että menkkojen perusteella mulla pitäis olla 7+4 nyt ja pos. testin perusteella vähintäs 7+0. Olin aivan varma, että loppupäivä menee tyhjennyksessä/kaavinnassa, mutta vielä mitä, lääkäri löysi SYKKEEN ja ALKION ja oon rv 6+2!!!! IHANAA!!!

Ainut varjopuoli on nyt se, että löytyi myös istukan alta verihyytymä. Tämä voi sulautua pois itekseen, voi vuotaa verta (ei vaarallista jos näin käy) tai voi aiheuttaa km:n jos hyytymä "repee" jotenkin. No, sain 2 vkon päähän kontrolliajan TAYSiin, mutta oon silti tosi happy happy!

Ainiin, saisinko mäkin salasanan??
 

Yhteistyössä