Helmikuun Hehkeät 2011, kesäkuu

Onnea ultra kuulumisista :flower: :flower: :heart:

nepula Siis sulla ollut aika mielenkiintoinen päivä tänään =) Miten voikin kattoo tk:ssa noin päin mäntyä?? Oikeesti järkyttävää. Toivottavasti se hyytymä ei aiheuta mitään hämminkiä ja sulla olis helmikuussa vauva sylissä :heart:
 
Onnea ultrakuulumisista :flower:
Aikamoisen hurja kokemus nepulalla.

Huomaan notkuvani täällä enenmmän ja enemmän. Työmotivaatio nolla.. Kokoajan pitää jotain välipalaa vetää ettei tuli mahdoton etominen :x Kaks päivää tän jälkeen lomaan..
 
Nyt vielä ehdin kommentoimaan vanhempia viestejä..

Missah, joo, täällä on näköjään monia kovia kokeneita muitakin, se on toisaalta hurjaa ja toisaalta vähän lohduttavaakin. Meitä on monta, ja silloin ymmärretään toisiamme paremmin.

Scala, surullinen tarina teilläkin taustalla. Osanotto ja voimia ja onnea tähän tulevaan taas. Ihanasti sanottu tuo: "lääkkeeksi vaan ei korvikkeeksi", siinä on kätilö ymmärtänyt asian syvällisesti.

Barbamama35, samassa paikassa sitten synnytetään, toivottavasti päästään sinne asti ja selvitään myös kotiin asti elävinä koko poppoo.

commander77 ja kääkkis juttelitte kokiksesta. Mä olen päättänyt olla juomatta sitä enää ikinä raskaana ollessani. En pysty enää. Join sitä nimittäin edellisessä raskaudessa, joka päättyi surullisesti. Ja sitten menin pahus vieköön lukemaan yhden ulkomaisen raportin napanuorakomplikaatioista ja siellä oli lause, jossa luki, että ruokavaliolla saattaa olla merkitystä napanuoran solmuihin, ja siinä mainittiin kokis, kahvi, kofeiini ja suklaa aineina, jotka voivat aiheuttaa vauvalle vilkkautta 20-30 viikoilla, joilloin hän uiskentelee napanuoransa solmuun. Osalla solmu kiristyy lopussa ja osalla ei (noin prosentilla syntyvistä lapsista on solmu, ja noin 10%:lla se kiristyy). No joo, kyllä mäkin ihan järjellä ymmärrän, että se on vain oletusta ja varmasti syntyy eläviä lapsia tuhansittain, joiden äidit ovat juoneet kokista. Mutta silti...en pysty enää.

Miukkari, joo, syön foolihappoa sisältäviä raskausvitamiineja. Niitä suositeltiin lääkärissä jo ennen raskauden alkua, sekä raskauden aikana. Ne vähentää sellaisen selkä/jalkasairauden (mmc muistaaksni) riskiä ihan huomattavasti. Uusimmassa Vauva-lehdessä taisi olla juttu siitä sairaudesta. Lisäksi syön Gefilus Plus maitohappobakteereita. Niillä on todettu olevan vaikutusta myös vauvan mahdollisiin allergioihin, pienentävät lapsen mahdollisuutta saada niitä.

Niiskuliini, olet saanut tosi huonoa kohtelua, ei noin voi ammattilaiset puhua. Siitä voisi tehdä jo valituksen.

Nepula, hurjaa. Onneksi syke löytyi. Sairaalassa saattaa olla paremmat laitteet, ja silloin se syke löytyy helpommin. Ja hyvä että sitä hyytymää seurataan, toivotaan että se poistuu sieltä harmittomasti.

R
 
Huomentapäivää. Täällä köhitään edelleen.

Niiskuliini, Aika tökeröä tuollainen. Munkin mielestä kyllä voisi antaa palautetta.

Nepulalle suuret onnittelut <3 Ihanaa että syke löytyi!

Eilen surffailin nettiä ja mietin just noita kaikkia ravinnelisiä. Foolihappoa ja vitamiineja ja rautaa jne. Mut ehkä ne sitten selviää kun menee ekaa kertaa käymään tk:lla. Aamulla tein uuden testin ja viiva oli selkeesti tummentunut toissapäiväisestä eli eiköhän siellä joku kasva :heart: Näin ainakin kovasti toivon :).

Adalmis ja möttönen 4+3
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumista ja pahoittelut huonoista kuulumista :hug:
Ja tervetuloa uusille!

Saisinko minäkin salasanan.
Täällä pahoinvointi on vihdoin hellittämässä, nyt on jo noin 85% hyvä olo, jee!

Hellu83 ja mönkijä 7+5
 
Nyt mua alkoi kyllä kiinnostaa tuo tuubi sen verran, että pitää ruveta selailemaan niitä netistä. Ja ilmeisesti niitä on helppo tehdä itse? Neuloen vaiko ommellen? Varsinkin se ajatus, että sitä pystyy käyttämään myös synnytyksen jälkeen esim. rintojen päällä pakkasella niin tekee siitä mielenkiintoisen. Sehän tuntu olevan varsin monipuolinen vaatetus :)
 
kääkkis
Onnea hienoista ultrakuulumisista :flower:

Itse kävin eilen siellä lääkäriultrassa, jossa sai LA:ksi 25.1 :heart: Kaikki kunnossa, paitsi verenpaineista oli huolissaan. Täytyy nyt toivoa, että vähän edes laskisi...Ekassa raskaudessa olivat koholla ja oksentelin sitten loppuraskaudessakin sen takia. Ei jaksaisi taas :( Olen kyllä niin onnellinen tästä tulevasta lapsesta =) Ihanaa olla raskaana.

kääkkis ja takku 9+0 ( ja jatkuva nälkä...)
 
NEPULALLE onnittelut sykkeestä :heart: Aika jännä että ultralaitteissa voi olla niin paljon eroja :eek:

Niin, eilen piti mennä ensiapuun tarkistuttamaan tilanne, mutta eihän mua sinne otettu :eek:
"ei me voida asialle mitään" kommentti sai minutkin hiiltymään. Mihin on kadonnut se inhimillisyys ja empatia ihmisiltä :eek: Pitäisi ymmärtää että vaikka heille se on mahdollisesti arkipäivää, niin ihmisille nämä on isoja juttuja, ja huoli suuri.
Mulla oli tasan vuosi sitten keskenmeno, samoilla viikoilla niin sattuneesta syystä mulla tuo paniikki otti ehkä vähän ylivaltaa :|

Noh, tänään aamulla soitin neuvolaan ja täti sieltä papereista heti lukikin että aika epäonnista on mulla vikat 2 vuotta olleet ja sai mulle ajan äippäpolille.
Siellä kohtasin saman lääkärin, joka 08 kohteli mua todella töykeästi, mutta nyt selkeästi hänen "elämä kasvattaa" kommenttinsa vaihtui "no on sinulla kieltämättä ollut aika huono tuuri....." lausahdukseen.

Tutki ensin alakerran tilanteen ja totesi että niukkaa tummaa (vanhaa) vuotoa näyttää olevan, ja sen jälkeen alkoi ultrata.
Saatiin sitten huolestuneen oloinen hoitajakin hymyilemään (joka oli selkeästi onnellinen meidän puolesta!) kun ruudulle vilahti 2,5mm (rv 5+6, kierron mukaan pitäs olla 6-7 vkoa, mutta mulla aina heittäny 5 pvällä alaspäin onnistuneissa raskauksissa) vauveli terhakkaine sykkeineen :heart:
Tosiaan nykyuiselle miehelle tämä on ensimmäinen ja kyllä oli sillä niin onnellisen autuaan yllättynyt ilme naamalla kun sykkeen ekaa kertaa elämässään näki :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Nyt sit toivotaan et vuoto lakkaa jossain vaiheessa, mutta tosi plussaa että siellä vauvelilla ei mitään hätää näyttänyt olevan :heart:

Nyt kai ku syke on nähty niin tsänssit on aika hyvät? :)
Pahaolokin vaivaa pahenevassa määrin :p

T:Neiti +Ökömönkiäinen
 
Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille ja sykkeet Kuulleille!


Voi että mulla on turvonnut olo. :/ Miten voikin olla näin valtava olo jo näillä viikoilla, menin töihin takas 4viikon loman jälkeen ja kaikki työvaatteet puristaa ja ahdistaa! :D Mulle ei edes maistu oikei ruoka niin en ole voinut lihoakkaa... :xmas:


Minäkin ottaisin mielelläni sen salasanan, viitsisi kirjoitella enemmän sinne kerhon puolelle. =)
 
nelli ja neiti: ihanaa :heart:

niiskuliini: on kyllä ollut aikamoinen täti siellä, pikkasen väärässä paikassa kyllä minunkin mielestä avasi suunsa...

nepula: onnea!!! Kyllä elämä on ihmeellistä :)

Täällä on nyt ollut niin paljon ihania ultrauutisia ja sykeuutisia, että en millään meinaa malttaa kolmen viikon päähän! Toivottavasti sitten kuuluu meilläkin vinha syke masusta :)
Mahakivut on alkaneet hellittää, varmaan osittain siksi, että olen ollut kotona enkä matkustelemassa sekä saanut syödä sen muutaman tunnin välein.
Aamulla sain siivouspuuskan, siivosin koko yläkerran kaappeineen päivineen, huomiseksi jäi alakerta. Ihanaa kun pian on taas putipuhdasta kaapnpohjia myöten, voi rauhassa lähteä juhannuksen viettoon ja palata sitten puhtaaseen kotiin :)
 
Neiti mulle just lääkäri tänään sanoi, että jos syke näkyy niin sit on 90% mahis selvitä loppuun saakka. Aika lohduttavan kuulonen luku :)

Onneksi nepulalla kaikki oli kuitenkin hyvin. Tosi epäasiallista tollanen käytös ja mikä huoli, itku ja ahdistus siitä syntyykään. Onneksi tän tarinan loppu oli onnellinen!

Missä päin kymeenlaaksoa niiskuliini on? Lahdessa ainakin terveystalolla kävin tänään ultrassa ja viikkoja 6+3 eikä kukaan valittanut mitään! Jos ei pitkä matka niin suosittelen. Ja jos innostut niin laita yksäriä, voin suositella yhtä hyvää (ja edullista) lääkäriäkin.

Masutuubeista ootte jutelleet. Mä varmaan kanssa jossain vaiheessa niitä hommailen. Mitään kamalaa kiirettä en noiden äippävaatteiden kanssa pidä ja ostelen niitä sit kun omat ei mahdu päälle...:D Onneks löytyy myös sellasia hätävarahousuja, joissa vähän mahalla kasvunvaraa ja pidempiä paitojakin eli ei käy niin että joku aamu ei ookkaan mitään päällepantavaa :)

ON: Olo on tosiaan mitä parhain hyvien ultraterveisten jälkeen ja huoli raskaudesta ja etenemisestä helpotti aika paljon. Tottakai mitä tahansa voi vielä tapahtua, mutta nyt ehkä vasta alkaa tosiaan uskoa ja uskaltaa ajatella sitä myttyä tuolla masussa. Vessassa saa ravata ja välillä sattuu mahaan. Myös ällötysoloa on ilmassa. Mutta tosi pienillä oireilla oon päässy verrattuna joihinkin teihin ja toivon että näin mennään koko raskausaika...;)

nelli & mytty 6+3
 
Onnea ultrakuulumisista! Mulla on se edessä huomenna. Neiti 81 tapaan tuhrua on tullut. Yritän mielikuvaharjoitella huomista ja ajatella, että ei se ole elämän loppu vaikka sieltä ei mitään löytyisikään. Jotenkin vaan tuntuu ihan kauhealta ajatella sitä mahdollisuutta että pientä nyyttiä en saisikaan. Huomenna toivottavasti jotain selviää suuntaan tai toiseen. Tsempiä kaikille ultran kanssa piinaileville
 
Sain ajan varattua. Ajan Kouvolaan terveystaloon varhaisultraan. Siellä suosittelivat että 7 viikkoa on täynnä muuten ei kuulemma ole mitään väliä.
Viikon päästä ois niiskulla ultra. Otan miehenkin sinne mukaan joten toivotaan että hyviä uutisia tulee. Neuvolakin on samana päivänä. Joten jännä viikko tulossa.
Kertokaas varhaisultrassa käyneet.
Kun viikkoja on kasassa 8, kuinka ultra tehdään? Meinasin että jos alakautta niin en kyllä ota miestä mukaan. Olis jo liian outoa.

Kyllä vieläkin raivostuttaa sen virkailijan luonto hoitaa kommentti. Nieleskelin loppu puhelun kyyneleitä. Mä en ymmärrä että eikö se virkailija tajunnut että Mä oon raskaana ja eihän se voi mitä vaan sanoa odottavalle äitille joka on muutenkin huolissaan. Raivostuttaaa koko ämmä!! ´Mies lupas soittaa sinne ja valittaa asiasta.
 
NIISKULIINI: Kannattaa todella antaa palautetta tuosta kohtelusta.
Mullahan tänään ultranneen lääkärin kanssa oli myös se tilanne 08 että mun äiti soitti sille ja antoi palautteen. Itse olin ihan shokissa enkä kyennyt muuta kuin itkemään 2 päivää.
Mullahan oli silloin se tilanne ettei vauvalle annettu toivoa, ja käskettiin tarkistaa tilanne mahd. pian (yksityisellä kävin rv 13+4) koska syke yms oli laiskanpuoleista.
No, siihen kun menin vastaanotolle (olin vkolta 10 asti tiennyt että raskaus on selkeästi poikkeava ja todennäköisesti keskeytyy jossain vaiheessa) niin lääkäri kysyy PAPEREITA EDES VILKAISEMATTA että "Mitä sinä täällä teet"
Siinä sitten niiskuttelin että kun sain sen lähetteen niin tämä lääkäri toteaa tylysti että "EI ME TÄÄLLÄ MITÄÄN ABORTTIPILLEREITÄ JAELLA" Siinä vaiheessa minä itkin ihan hysteerisesti ja hoitajakin oli aika järkyttynyt ja toi nenäliinoja. Lääkäri jatkoi sitten että "suurinosa raskauksista menee ihan hyvin jos vähän vanhemmilla riittää uskoa ja toivoa eikä heti aleta miettimään vakavia asioita" ja minähän itkin, ja enkä saanut sanotuksi mitään (lapsi oli hyvin hartaasti toivottu) kun lääkäri kivasti jatkoi että "NO kai minä sen nyt sitten katson,joo, kyllä täällä eletään vielä. Kyllä se elämä sinuakin sitten vielä kasvattaa kun saat noita lapsia vähän enemmän joskus"
Siihen sain jo sanotuksi että juu, on kyllä 2 lasta jo joista toisella halkio, niin lääkäri meni aika vaikeeksi että aijaaaaaa.... johon sitten itkun sekaisesti sanoin että se lukee kyllä niissä papereissakin!

No kun kotiin pääsin, niin äitini ihmettili et mikä on kun olin valkoinen kuin lakana ja vain itkin. ja kun sain sanotuksi niin johan mun äitini suuttui ihan tosissaan ja antoi lääkärin kuulla kunniansa. Hoitaja sanoi että meillä on täysioikeus valittaa kohtelusta, mutta mulla ei voimia siihen ollut.
No, huonostihan se raskaus päättyi sitten rv 18+
Mutta että sellainen tarina millaisiin lääkäreihin voi törmätä.

Niin ja muuten, ainakin mulla ultrattiin alakautta, mieskin oli siinä ja oli ns. kasvojeni lähellä eikä kokenut tilannetta mitenkään erikoisena...? Toisaalta se on aika pientä sitten itse synnytyshetkeen verrattuna :D Ku ähkii ja kiroilee hikisenä samassa asennossa :D :LOL:
 
Mulla kanssa alakautta ultrattiin tänään ja mies oli mukana. Aluksi se ajatteli, ettei ehkä halua tulla mukaan kun kuuli miten ultrataan. Mutta siihen vastasin, että kuin voi synnytyksessä olla mukana niin tajus ilmeisesti, että pikkujuttuhan tuo ultra on. Ja oli kyllä aivan onnessaan kun näki pienen sydämen sykkeen, enkä usko että olisi pois halunnut jäädä näin jälkikäteen ajateltuna...:D Ei se mun mielestä kovinkaan oudolta tuntunut olla siinä reva levällään, mies oli kuitenkin siellä mun kyljen luona eikä siis kytännyt lääkärin touhuja vaan katselu kuvaruutuun...
 
Hei kaikille :)
Olen lueskellut näitä juttuja snnuntaista asti... Plussasin silloin ja la olis 26.2... Jännittää älyttömän paljon, ensimmäistä kun odotan. Koko viime viikko meni, kun googlasin oireita, jotka sopivat olotilaan, mut testiä en uskaltanut tehdä liian aikaisin.
Yllätys tämä oli vaikkakin suunniteltu, mutta en odottanut, että heti tärppäis :)
Onnittelut kaikille ultrauutisista!!! Itse en ole vielä soittanut aikaa, kun tk:ssa sanoivat että kannattaa odottaa heinäkuun alkuun... Siellä hoitaja oli tosi kiva ja toivotteli hyviä vointeja =)
Kamalalta kuulosti Niiskuliinin kertomus, jotkut voi olla niiin epäammattimaisia :(
Aikaisemmin en ole kirjoitellut millekkään keskustelu-palstoille, mut nyt on niin "vieras" asia että tarvii tietoa :)

Sike & tuuti 4+3
 
Neiti86, kalaäiti, tytöt0406 ihana, että kaikki oli kunnossa :)
Niinskuliini elä huolehdi sinulla on varmasti kaikki kuitenkin ihan kunnossa :hug:
Nepuliini onneksi sinäkin pääsit kuitenkin paremmalle lääkärille ja että kaikki on kunnossa :heart:
Kaikille muillekkin toivottelen onnea joilla pienen syke on jo näkynyt :heart:

Sike tervetuloa samoilla viikoilla ja päivillä mennään sinun ja adalmiksen kanssa =) saas nähdä kuka ensin on puskemassa =)

Pitäisköhän se itsekin varata varhaisultra olisi se niin hienoa kuulla, että kaikki on hyvin :heart: vieläkin on meinaan uskomaton olo eikä tätä varmaan edes kunnolla tajua ennen ekaa ultraa :)

Tää on kyllä ihana aktiivinen ketju, kestää kauan lukea näitä teidän juttuja =)

Happynow ja muru 4+3
 
Eka ultra tehdään alapään kautta, mutta ei se ainakaan meillä ole mua eikä miestä häirinnyt. Ei siinä kuitenkaan pääasia ole se alapää vaan se ruutu, mistä vauva näkyy :heart: Mies oli mun pään vieressä molemmilla kerroilla ja oli onneissaan päästessään mukaan. Meillä ainakin on miehelle raskaus tullut jotenkin todelliseksi silloin, kun hän on itse päässyt katsomaan masuasukkia =)

Tänään on raskas päivä tiedossa, kun hautajaiset pitäisi jaksaa läpikäydä. Olen yrittänyt olla ressamatta, kun se ei tee hyvää. Juhlavaatteista masu tulee jo esille, joten saa nähdä arvaako joku :heart:

Aurinkoista päivää kaikille helmiksille ja ultrien kanssa jännäilijöille onnea matkaan :)
 
Hei, tässä oisi uusi tulokas vm.85!

Eilen tein plussa testin 18 kuukauden yk:n jälkeen. Eli ihan alkutekijöissä ollaan.

Esikonen on tulossa ja nettilaskureiden mukaan laskettu aika 25.helmikuuta.


Missä vaiheessa soitan neuvolaan yms.? Olen ihan pihalla näistä asioista
:ashamed:
 

Yhteistyössä