Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

Moikka kaikille =)

Ja terveisiä ultrasta, kyllä siellä joku mennä heilusi kun neuvolantäti vähän "töni". Oli niin hermona taasen että sain ängettyä itseni käymään yksityisessä neuvolassa ylim ultrassa :ashamed:

Jos nyt jaksaisin taas odotella 2 vkoa np ultraan....

Sairaalaan meiltä matkaa noin 30 km ja Bolan sain ystäviltäni jo viime vuonna, vaikka silloin huonosti kävikin.

Siellä se odottelee korurasiassa.

Vointeja kaikille!


Von Lin Lin ja Taisto 9+4
 
Heissan!

Np-ultra takana ja kaikki oli enemmän kuin hyvin :heart: . Kaveri siellä hillu minkä kerkes, mahtavaa! Riskit oli kaikki 1:100 000. Nyt sit vaan odottelemaan että masu kasvaa, turvotuskin on hävinnyt kokonaan! Ja niin la siirty 4.2 :heart: (siis päivällä).

Nyt takaisin mökille hellettä pakoon :wave:

wippii ja kaveri 12+3 :heart:
 
jane23 Ehkä sinne kerhoon ei enää huolita ketään, itsekkin sitä salasanaa pariin otteeseen jo kysellyt. ;)

Eilen olikin eka neuvola. Ihan peruskäynti. Ei kuunneltu sydänääniä, tai muutakaan. Ultra on sitten 11.8. Toivottavasti aika menisi nopeaan! :)
Hemppa oli hyvä, verenpaineet ok. Ja paino...No, siitä ei mainnut mitään, vaikka sitä runsaanlaisesti onkin. :ashamed:

Bolakoru; Kattelin niitä viime odotusaikana, mutta tulin siihen tulokseen, että ovat pelkkää rahastusta. ;) Ei vaan. Ihan hyviä varmasti ovat ja ajatus on hieno. Itseni tuntien en vaan muistaisi käyttää sitä. Ja siis varsinkaan enää sillon, kun vauva on syntynyt! :)

Selailin eilen jo netistä kaikkia vaunuja...Tai sis rattaita. Tuplien hankita meillä on edessä. Poika on vasta noin 1,5 vuotta, kun vauvan olisi tarkoitus syntyä.
Onko kellään suositella mitään hyvää tupla-ratasta?

Ja oikein paljon onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!! :) :heart:
 
Heiparallaa!

Kyllä sinne kerhoon huolitaan, mutta jos salasanaa pyytää tätä kautta niin en välttämättä huomaa sitä eikä muut ehdi laittamaan. Eli yksityisviestillä saa parhaiten viestin perille. :)

Onnea hyvistä ultrauutisista :)
 
Donnarosa....20.2....xxx.....27....1.

Oon palstaillu pari vuotta ja on ollu useampikin musta nikki, mut haluan aloittaa puhtaalta pöydältä. Mulla tänään 10+4. Tätä raskautta edeltävässä kierrossa raskauduin ja sain 5. viikolla keskenmenon. Siitä johtuen en osaa oikeen iloita tästä raskaudesta, pelkään että menee kesken. Onneksi ei tarvitse odottaa kuin pari viikkoa, niin on ensimmäinen kolmannes takana. Ja saa kertoa kaikille että oon raskaana. Varmaan soitan puhelimen läpi :LOL: (no ei sentään.. :D ) Ens viikon torstaina on ultra, toinen neuvola ja lekuri. Jos siinä pikkuhiljaa alkais ymmärtämään että on oikeesti vauva tulossa. Oon kyllä käynyt ultrassa jo viikolla 8 jolloin vauva oli aikalailla pavun kokoinen, nyt taitaa olla mittaa jo 5 senttiä. :heart:
 
wippii: ihania ultra-uutisia :heart:

Donnarosa: tervetuloa mukaan :flower:

Ja törkeästi sen kummemmitta kommentteja suoraan omaan napaan :kieh:
Kerroin eilen pomolle raskaudesta ja hän otti sen tosi hyvin :) Nyt ei haittaa enää vaikka joku huomaisikin jotain.
Verinäytteet pitäisi käydä antamassa tällä viikolla, jospa sitä huomenaamuna ennen töihinmenoa muistaisi. Kahden viikon päästä np-ultra, sitä odottelen :)
Työkaveri toi tänään mulle muutaman äippävaatteen lainaan, mikä on hyvä kun ei oikein napit mene enää kiinni :kieh:

pokemoni & myttynen 10+1
 
Tervetuloa mukaan donnaroosa :) Tällä kertaa kaikki menee varmasti hyvin :heart:

Pokemoni: Helpottaa kummasti, kun työnantaja ottaa uutisen hyvin vastaan. Hyvä, että sulla kävi näin :)

ON: Täällä otetaan hyvin rauhallisesti. Kauheasti ei mitään jaksa tehdä, kun väsymys on palannut. Myös vatsakivut on ilmestynyt kaiken muun lisäksi. Kyllä mä oon kuullu et raskaudet on erilaisia, mut en ymmärtäny kunnolla ennen ku nyt. :D

12+0...POKSPOKS :heart:
 
Meiltä on Oys:saan matkaa 25 kilometriä. Kun esikko syntyi niin ehdin päästää miehen jo aamulla Ouluun töihin kun aamulla oli vaan semmosia mahakipuja niinku maha ois ollu sekasin, se ehti juomaan aamukahvit töissä niin soitin jo sille että tuu takasin, lähdetään. Ja kun mies ehti takas kotiin niin lapsivedet oli menneet ja lähdettiin ajaa takas ouluun sairaalaan ja päästiinki suoraan sisään.

Tänään kävin sitten uudemman kerran neuvolassa metsästämässä niitä sydänääniä vaikka vielä eilen ajattelin etten jaksa mennä. Ja kyllä kannatti, nyt ne sykkeet löyty. Kyllä putosi pienoinen taakka hartioilta. Ei sitä jotenki luota siihen että tuolla ketään on ennenkuin sen kuulee tai näkee. Sanoihan tuo neuvolantätikin että onhan se mukavampi mennä sinne np-ultraankin kun sykkeet on jo löytyneet. =)

Mukavaa päivänjatkoa

Sanuli ja öttiäinen 10+5
 
Ihanaa Sanuli, että pääsit kuulemaan sykkeen =)

Tervetuloa Donnarosa! Joko meitä on 84?!?

(.) Mulla alkaa olla pahoinvointi ohi =) ja tuntuu, että on virtaa ja intoa ihan eri tavalla. Toki välillä on pientä äklötystä, mutta en oo oksentamassakaan käyny viikkoon. Jee!!!! Liikkeitä en oo vielä tuntenu.

Happis ja pikku-Kalle 13+1
 
Loppunut raskausoireet, ei kuvotusta enään tai yms. Mahaa kyl välillä vihlasee.

Hitto kun tämä on tällaista odottamista, np-ultra rv 12+4
eli vielä pitäisi odottaa 3 viikkoa.


Taidan sittenkin jättää sikaflunssa rokotteen ottamatta vaikka neuvolassa niiiiiiiiiiiin suositeltiin sitä..


nyt siis rv 9+5
 
Tervetuloa donnarosa, toivotaan että kaikki sujuu hyvin!

Mä olen kanssa pohtinut tota sikaflunssarokotetta ja en usko, että sitä otan. Neuvolassa ei siitä kyllä oo ollut mitään puhettakaan, mutta kaitpa ne siitä alkaa jossain vaiheessa jutella.

Kaks yövuoroa takana ja karmee jumitus päällä. No nyt on onneks vaan aamu- ja iltavuoroja seuraavat 2 viikkoa. Ne nyt vielä menee, mutta noi yöt on ihan tuskaa...

nelli & mytty 11+4
 
Tervetuloa donnarosa, toivottavasti saat nauttia tästä raskaudesta ilman huolia :)

Nyt minä joudun ekaa kertaa valittamaan tuosta helteestä. Tähän asti olen vain nauttinut, mutta nyt tuli mulla mitta täyteen. Pahaolo palasi kahta kauheampana ilmeisesti tämän kuumuuden takia. Jaksan touhuta jotain about 5 minuuttia, sitten alkaa pyörryttää ja yököttää, ja on pakko levätä ainakin 15 minuuttia. Koko ajan hirveä olo, eikä mikään auta. Yökkäilen kun yritän juoda, joten kohta varmaan kuivunkin, kun ei oikein saa mitään alas. Ja illalla vieraita tulossa, pitäis siivota ja leipoa :'( En JAKSA!
 
Hei taas pitkästä aikaa. Np-ultrassa käyty ja siellä kaikki kunnossa, vauveli vastasi viikkoja ja turvotus oli 1.2. Veriseulassa en käynyt, jotenkin se vaan ei tunnu tarpeelliseslta.
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille ja :hug: kaikille vuodoista kärsiville.
Lilo+papu 11+6
 
Tervetuloa donnarosa, vielä mahtuu mukaan :)

Hienoa kuulla hyviä ultrakuulumisia, Lilo ja wippii :flower: Ja myös Sanuliini on kuullut sykkeen :)

Olen vähän miettinyt että olenko ihan höpsähttänyt. Ihan kun olisin tuntenut jotain liikkeitä parina iltan.. Voiko ollanyt jo? Jotenkin en usko, ehkä kuitenkin jotain muuta :p

Omaan napaan kuuluu edelleen huonoa oloa. Maanantaina alkoi työt, mutta jäin tänään kotiin lepäämään sen verran huono olo oli yöllä (enkä saanut tässä kuumuudessa nukuttua).Kovasti jo odottelen, että olo helpottaisi. Tosin ei saa valittaa.. ja oksentamiset on jääneet kohdallani väliin tässäkin raskaudessa.

Blue ja pienokainen 12+6
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista... :D

Mulla on väsymys pikku hiljaa takana päin, on ihanaa ku on pirtee olo :heart: Mulla oli kyl aivan kaamee väsymys ja nekin hetket kun oli pirteempi ni oksetti niin lujaa ettei voinu mitään tehdä.

Mulla on täs kaks yövuoroo jäljellä, sit alkaa kesäloma B) Ollaan pikku hiljaa muuttamassa tai siis ekahan täytyy se omakotitalo löytää :LOL: mut kesälomalla saa laittaa tätä kämppää kondikseen ja repiä tapettia ja tietty hermoja.

Mä en millään malttais odottaa et rupee tuntee liikkeet... :xmas: :heart:
 
Tervetuloa donnarosa :heart:

Lilo,onnittelut ultrakuulumisista :heart:

Sikarokotteesta ei oo täälläpäin ollu mitää puhetta kyl... toki kriittinen vaihe olis takana kun sitä ruvettas antamaan,et en tiiä,vaikee valinta :/ Ei kyl houkuttele...

Mulla huomenna np-ultra... lähinnä pelkään et kaikki ei oo ok,en niinkään sit et onko elossa,koska oireista päätellen on... No huomenna selviää =)

Repa ja säynävä 11+4
 
Ihania ultra-uutisia Lilolla, wipiillä ja Sanuliinilla ja Kärpällä heinäladossa :heart:

Von Lin Lin ja Donnarosa Varmasti kaikki menee hyvin tällä kertaa, onnea ja tervetuloa mukaan =) :flower:

(.) Meillä eka ultra, joka on np-ultra, on ensi viikon keskiviikkona ja mun äiti järjestää nyt lauantaina grillibileet, joihin tulee puoli sukua paikalle, millä hitolla mä peitän tän mahan?! :LOL: Mies koko ajan virnuilee, että "kyllä kohta joku arvaa, kun kupu on selkeesti kasvanu" enkä mä halua kertoa juuri kenellekään ennen ekaa ultraa, että voin ensin itse todeta, että siellä joku on oikeassa paikassa ja oikeilla viikoilla. Tosin menin lipsauttamaan asian jo kahdelle parhaalle ystävälleni ollessani kylässä, en vain voinut mitään, se vaan tuli jostain :LOL: Toinen ystävä alkoi itkemään ja toinen alkoi heti kaupitella kuopuksensa vauvatavaroita :D Vähän pelottaa mitä mun äiti sanoo kun kuulee, sillä kun on ollut asenne "ei lapsia tähän elämäntilanteeseen" :D

Bola-korun mäkin aion hankkia, olen jo ihastunut siihen yksinkertaiseen hopeiseen, eiköhän mies sen mulle osta joksikin lahjaksi vielä kun tarpeeksi huokailen ja kuolailen niitä :LOL:

Naneni ja tyyppi 10+1
 
kääkkis
Voi Commander :hug: Olisit vaan hakenut kaupasta ( tai laittanut jonkun hakemaan) niille vieraille herkut, eihän tälläisellä helteellä kukaan jaksa leipoa, saatikka jos vielä oksettaa koko ajan :(

Onnittelut kaikille hyvistä neuvolakäynneistä ja ultrista :flower:

Mulla ei ollut niin kiva neuvolakäynti maanantaina: verenpaineet oli katossa ja sokeria virtsassa. Lisäksi terkka ei löytänyt sydänääniä kuunnellen, eikä ultrassa ja alkoi jo kaikenmaailman keskeytyksistä höpistä...Lääkäri sitten kokeili kohdun, jonka sanoi täsmäävän vallan hyvin viikkoihin ja ultrassa näkyi heti pikkuinen jonka sydän löi erittäin vahvasti =) Terkka oli tällä kertaa sijainen, mutta onneksi ensi kerralla on taas oma. Ihan kivan järkyttyneessä mielentilassa olin sen loppupäivän.
Tänään oli sokerirasitus ja terkka soittelikin tuossa jo äsken tuloksista. Mulla oli se keskimmäinen arvo hieman yli suositusten, joten haen 9.8 verensokerimittarin ja alan pitää nyt kirjaa syömisistä. Eipä niitä hirveästi pysty parantamaan, koska olen tässä alusta asti yrittänyt parhaani. Ruoka-ajat voisi tietty olla täsmällisemmät.

Minä en sikainfluenssarokotetta ota, koska en halua elimistööni elohopeaa pyörimään ja tuntuu että kaikki jotka ovat ottaneet, nyt katuvat sitä :( Liikaa ristiriitaista tietoa koko rokotteesta.

Tsemppiä kaikille, joilla on vielä pahoinvointia :hug: Nämä helteet eivät ole meille ihan herkkua, lähden tästä itsekin kohta järveen =)

kääkkis+pikkutakku 14+2
 
Mulla alkaa nyt pahin pahoinvointi vissiin olla ohi. 3 päivän ajan on vaan silloin tällöin yökötyttänyt, enkä ole oksentanutkaan päiviin. Jes :D

Mun maha alkaa olla välillä tiellä, eli kun kyykistelee (varsinkin, kun oot just syöny) tuolla lattianrajassa, niin maha tuntuu tosi pinkeeltä ja ahistaa. Ei kai tää vielä ala? Mitä meinasin seuraavat 27 viikkoa, jos nyt on jo välillä vaikeeta kyykkiä???

Ollaan lähdössä lokakuussa Hurghadaan, matka varattiin ja maksettiin jo toukokuussa ja nyt on alkanut jännittää reissu. Mahdunko mä mahani kanssa lentokoneen turvavöihin? En siis mikään pieni ihminen ole muutenkaan. Miten mä jaksan istua koneessa 5,5 tuntia? Mitä jos saan muumion kirouksen? Meillä on suunnitelmissa myös matka bussilla Gizaan, miten mä sen jaksan helteellä? Iih.

Ei muuta, piti purkaa ahistusta.

Kitrus ja KerttuOrvokki 11+4
 
ultra kuulumisia: TÄnään oli np.. 1 asukki, kaikki ok, sydän sykki, jne..:) niskaturvotusta oli 1,0mm normaalin verran, näin ainakin käsitin..:) Mittaa 52,2mm.. Olen nyt niin helpottunu ja mieli huojentunu kun näki asukin ihan oikeasti ja hyvin nyt.. Siellä se hyppelehti ja huito..:D Yhteen väliin näytti miettivän että mitä katotaan ku oli kyyryssä ja käsi otalla.. :LOL:

Vanilja ja :heart: 11+6
 

Yhteistyössä