HELMIKUU 2006

Hei taas pitkästä aikaa..

Nyt vain hieman ikävimmillä uutisilla... :( Kävin hakemassa Jenninalle vesirokon tuossa 3vkoa sitten. (samoin kuin pojalle aikanaan) Ja ensin ajattelin ettei se tullut. Mutta viikko sitten ilmestyi ensimmäiset 7 näppyä (28.4). (tarttumisesta meni sen 2vkoa) seur pvä.nä oli sen 10 näppyä ja kuume nousi 38.saan. Silloin ajattelin että nyt se tuli että nyt päästään siitä. Mutta kuume nousi (2.5) 40.2 ja oli vielä kahtena seuraavana pvä.nä sen jälkeenkin. Silloin vein tytön lääkäriin ja lähettivät tytön oys.siin. Siellä tuli "tuomio" tulehusarvo oli 26 ja tyttö oli päässyt hieman kuivumaan. Lääkäri sanoi "joko kotiin tai tiputukseen..." Tietty jäin sairaalaan. Tyttö oli tosi pahan näköinen maha, selkä, kaula ja pää ihan täynnä näppyjä kasvoissa muutama. Kädet ja jalat lievästi näpyillä. Ja kokoajan tuli lisää.

Tyttö laitettiin tiputukseen. Mulle sanottiin että tullaan laittamaan kanyyli ihan pian, sanoinkin etten voi ite jäädä katsomaan sitä nimittäin itku olisi päässyt heti. Hoitaja kertoi että ihme kyllä vaikka tyttö noin sairaana niin silti voimaa löytyy. Oli kuulemma taistellu kanyylin laittoa vastaan kuin leijona. Ja rauhottui heti kun kuuli äitin äänen. Yö oltiin sairaalassa ja aina kun lähdin huoneesta pois niin tyttö oli huutanut kuin leijona. Saikin lempinimen leijona naaras. Kun poistuin ensimmäisen kerran huoneesta niin mein neiti oli kiskaissut tippaletkun irti...

Mutta onneksi tänään päästiin kotiin oli tulehusarvo laskenut ja tyttö saanut nestettä tarpeeksi. Kuumetta oli vielä aamulla 39.1 (klo 11,00) Kotona illalla 38. Ja kun kotiin päästiin niin tyttö juoksi ja oli niinkuin koskaan olisi ollut mitään.

Mutta ei äidin huoli vielä tähän jää.. Vielä täytyy tarkkailla näppyjä tulehduksen varalta. Ettei tule ihon alaisia tulehduksia ja jälkitauteina on keuhkokuume ja korvatulehdus. toivotaan parasta.

Ja toivottavasti kohta saadaan kuulla ihania uutisia........

T. Löllykkä<br><br>
 
Löllykkä: Voi kauheeta. :hug: Toivottavasti kaikki menee parempaan.

Bona: Hae sitten ihmeessä heti sairaslomaa kun siltä tuntuu!! Älä rääkkää itseäsi ehdoin tahdoin!! Mä kun olen jo puolikuollut omiin töihini, vaikka ei tollasta tahtii olekkaan. Ajattele itseäsi ja vauvaa, älä työpaikkaa!! Mulle lääkäri sanoi heti kirjottavansa lomaa kun siltä vain tuntuu ja yövuoroja ei ois hyvä lainkaan tehä.

Mua väsymys painaa edelleen..
 
:wave:

Hui näitä sairaalajuttuja...

Mekin oltiin viimeyö jorvissa. Nenämasuletkulla osmosaalia käytiin tankkaamassa kun ei me oikein vielä kunnossa olla ja neiti aloitti jälleen kuumeilun ja sitten oksentamisen ja ripulin. Oon ollu huolesta hurjana kun ei oo syönyt mitään, viimoset 3 viikkoa on menty lähestulkoon tissillä ja lusikallisella sosetta. Lääkärikin sanoi että on vielä rintamaidossa potkua kun ei kunto kuiteskaan laskenut huonoksi. On kyllä aika nuutunut toisinaan ollut ja maannut masuni päällä... Ei ollut kuivuudesta kärsinyt kuulemma, tulehdusarvot koholla jne... Osmosaalin anto kuiteskin autto tsemppaa kuntoa ylemmäs ja ruokakin maitto tänään jihuu pitkästäaikaa mutta vaippoja kuluu nyt hirveesti, vesiripulia ja ripulii valuu lahkeista.
Vielä jaksaa neiti kuitenkin viipottaa ja osmosaalia ottaa suuauki ruiskusta.... Antoi periksi vissiin eilen kun ensi tunti taisteltiin ja sitten myönty ja vielä laitettiin letkukin...
Oon nytten toiveikkaampi kun selvästi auttoi mutta nyt pitää tsekata tätä peffasta virtaavaa.. :snotty:

Terkkuja kaikille! :wave:
 
Onpas kaikenlaista helmiksillä ollut, parantumisia kaikille :hug:

Me käytiin tänään korvakontrollissa, oli terveet. Neuvolassa piipahdettiin myös, ikää kohta 1v4kk ja mitat on 79,2cm ja 11,105kg.

Kävely on nyt astunut kuvioihin hieman useammin eli sekin taito alkaa olla kohta hallussa.

Mukavaa kevään jatkoa, pikakuulumiset tällä kertaa. Täytyy painua pehkuihin :)
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

Onnea kaikille, jotka ootta jo uutta tulokasta :flower: :heart:

En oo aikoihin kirjotellu, mut nyt aattelin repästä..

Meillä poitsu kävelee ja kälättää ja pukkaa hampaita normaaliin tahtiin.

Oltiin miehen kans syksyllä erossa ja palattiin takas yhtee ja selviteltiin asiat. Ja nyt sen suhteen kaikki ok. Äippäloman jälkeen oon ollu työttömänä ja hain pikkuhiljaa töitä, eikä tärpänny kotikulmilla. Päätimpä sitten fiksuna, että haen muuallekkin. Äitini lupasi tulla hoitamaan lapsia tarvittaessa. No, eiköhän sitten tärpänny ja helsinki kutsu.. Meikä oli ihan epätoivoinen, et pitää lähteä ja perhe jää sinne. Päätettiin miehen kans, että kokeillaan ainakin ja hyvä saada työkokemusta.

Lähtö koitti vapun jälkeen ja tippa linssissä tulin tänne hellcityyn ;) Mulla asuu vanhemmat täällä päin, niin asustelin siis "kotona".. Kauhea koti-ikävä.. Kunnes tänä aamuna tuli soitto, että oon päässy töihin sinne kotipaikkakunnalle ja vielä vakinaiseen paikkaan :D

Vähän ku ihanaa, kun välillä tuntu, ettei mikään onnistu, niin nyt täytyy yrittää nauttia tästä tunteesta =) Pakko oli tulla kertoilemaan tännekki..

Tsemppiä vaan kaikille, jotka on kipeenä ollu.. Voimia ja jaksamisia. Meillä pikku-ukolla oli vasta silmätulehdus. Ja nuha ja röhä vaivannu koko kevään.. Mut voiton puolella siinäkin asiassa.

Hyvää äitienpäivää kaikille :flower:
 
hulivili harmaana
OIKEIN ISOT ONNITTELUT LISSUHISSULLE yhteen muuttamisesta!!!!!!!!!!!!!! :flower: :hug: IHANAA kuulla että teillä menee taas hyvin ja on töittenkin puolesta kaikki menny lopulta paremmin kuin hyvin! :D
hyvät äitienpäivät kaikille!
meil ukkeli lähtee kohta serkkujen kans saunoon,mut aiko herätä aamulla kahvit keittään :heart: ;)
 
:wave: Heips, oltiinpas tiputtu!

Hyvää kesänalkua kaikille, me tässä matkalaukkujen kanssa ootellaan kukonlaulua ja lennetään kohti etelänrantaa upottamaan varpaat
simpukoiden sekaan ;)

Meillä ihan tavallista arkea puistoillen ja mummoillen ja käytiin retkellä
tuolla kaupngilla katselemassa ratikoita ja ajelemassa metrolla sekä
mantan patsasta ihmeteltiin ja tuomiokirkkoa kummasteltiin...

Silviisiin meillä!
 
:D Linkitämpä tänne teidänkin "iloksi"..
http://www.aijaa.com/v.php?i=615441.jpg


Häät meni ihan kivasti. Pieniä mokia sattui, mutta ne kai kuuluu asiaan. Ikävää vain oli että rakas mummuni sai keskiviikkona aivoveritulpan eikä päässyt juhliin. Makaa nyt edelleen sairaalassa. Alina loisti koko juhlan ajan. Mennä viuhtoi joka suuntaan, oli lastenvahdilla tekemistä pysyä perässä..

:)

linkitys takkuaa.. mutta kait se kohta onnistuu..

Voikaa hyvin kaikki!
 
Onnea Joppanalle!

Ihanaa kun vihdoin ja viimein on kesä! Tosi kaunis ilma tänäänkin, mutta on pakko siivota :headwall: Ehkäpä sitten illasta ehtii uloskin.

Esikoisella alkoi tänään kesäloma ja todistus oli varsin hyvä. Äiti on iloinen =)

Pikkumies on nyt kävellyt muutaman viikon ja varmemmaksi vaan menee päivä päivältä. Hyvin tuo ehti vaikka hiukan myöhässä lähtikin kävelemään. Tissitellään edelleen, mutta kesän aikana on tarkoitus se lopettaa.. Jos vaikka äitikin saisi sitten vihdoin nukkua kunnon yöunet.

Mutta nyt taitaa olla päiväunien aika.

Mukavaa kesää kaikille!

berry(yrittää totutella palstan uuteen ilmeeseen)
 
Ihanaa kesäkuuta kaikille! Kaikki taitavatkin olla nauttimassa lämpimästä ja aurinkoisesta säästä, kun täällä on näin hiljaista :whistle:

Tein eilen sitten päätöksen, että nyt loppuu imetys. Hiukan on kyllä haikea fiilis, mutta kaiken kaikkiaan ihan jokaisen kannalta taitaa olla oikea ratkaisu. Kun yöt tahtoo olla välillä niin katkonaisia ja äiti ja poika molemmat väsyneitä sitten. Viime yönä otettiin yhden maissa viimeiset huikat ja toivottavasti pysyn tiukkana. Huomas kyllä että aamulla ois pitänyt saada aamumammat, mutta en ollut huomaavinaakaan vaan sylittelin ja rauhoittelin muuten. Toistaiseksi on mennyt ihan ok, päiväunille malttoi ilman tisua.

Eilen meinas käydä iso vahinko, jäppinen oli syöttötuolissa ja siinä rimpuili. Äkkiä roikkuikin pää alaspäin, jalka oli kiinni enää :eek: Kyllä meinas sydän pysähtyä, äkkiä nappasin kiinni ja ehdin saada ennenkuin lattialle muksahti. Raukka otti syöttötuolin jalasta kiinni roikkuessaan, jälkeenpäin se jo naurattikin, kun toinen oli kuin pikkuinen apinanpoika. No, onneksi selvittiin säikähdyksellä. Toivottavasti jäis nuo rimpuilut pois, täytynee ostaa turvavyö tuohon tuoliin kaiken varulta kumminkin.

Mutta nyt muihin hommiin, mukavaa alkanutta kesää! Nauttikaa nyt lämpimistä ilmoista, kun ei tiedä mitä kesä tullessaan tuo =)

berry
 
piiiiitkästä aikaa täällä pyörähtämässä.nyt löysin tän ketjun 1. kertaa uudistuneena B) aika menny kotia sisustaissa kesäkuntoon ja ulkona pihahommissa. nyt konstalla ahtailut hellittäny.tai oikeestaan jo 4kk sitten.samalla loppui isosiskonkin ahtailu.mysteeri on edelleen miten yhtäkkiä loppuivat kuin seinään.mutta JOKA päivä olemme olleet kiitollisia että ahtailut loppuivat :flower: :flower: :flower: nyt alkaa tuntee et on takasi elävien kirjoissa kun saanu nukkua KUNNON öitä :p tännään maalailin takaterassia kun konsta oli päiväunilla ja isommat lapset maalaili kiviä ja menivät sitte rampalle hyppiin. 6 ja 5 vuotiailla tyttöillä vilja-allerkiat jääneet nyt unholaan ja hyla tuotteet käy muille paitsi mulle ja konstalle :flower: :flower: pikku hiljaa päästy NORMAALIIN arkeen :hug: :flower: nyt on vielä korvike konstalle hakusessa.soija ja maitoallerkia sillä on ja viljat edelleen pois.nyt koitetaan almiron peptiä uuestaan josko se kävis.nyt sai jonku 30 ml sitä ja oli sen jälk kyllä karseet pommit vaipassa :x mut jospa menis ohi ja sietäs tuota.oon muuten antanu kalkkia ja vettä....
mut OIKEIN RATTOISAA loppu (tai vastahan tuo alko kunnolla)kesää kaikille!pietäähän ketjua yllä ;)
 
Reissuterkkuja kaikille! Eilen illalla kotiuduttiin parin viikon reissulta, suuri osa ajasta vietettiin itikoiden ja mäkäräisten luvatussa maassa Koillismaalla sukuloimassa ja mies remonttiapuna. Isot tytöt oli onnellisia kun pääsivät serkkunsa luo yökyläilemään monta kertaa. Ja sylittelemään puolivuotiasta tyttövauvaa, uskomatonta, että Kaislakin oli vuosi sitten yhtä pieni :heart:
Ehdittiin sitten vielä käväisemään meri-lapissa ja Haaparannassa pikaisesti.
Ensi viikolla olisi sitten vielä leiri äidillä ja tytöillä, isi menee jo töihin...
Lämmintä loppulomaa toivotellen :flower:
 
Leirit on leireilty ja mukavaa oli. Valmista ruokaa monta kertaa päivässä, aah äidin unelma... Tytöt sai askarrella ja uida tarpeeksi ja mäkin sain talviturkin pois :whistle:
Kaislan 1,5-vuotis neuvolakin oli ja lääkäri kirjoitti, että on iloinen ja kiva tyttö, mitat 10370 g ja 79 cm.
:heart:
Öitä!
Ps. Käykö täällä enää ketään?
 
Minä käyn silloin tällöin kurkkimassa, mutta huomattavasti vähemmän on aikaa koneilla nykyisin.

Meillä oli 1.5v neuvola torstaina, mitat 83cm ja 10.3kg. Iloinen ja reipas tyttö vaikka itkikin heti stetoskoopin nähtyään siihen asti ku vilkutettiin heipat. :'( Oli taas tuuraajaterkkari neuvolassa, tuntuu että koko tytön elinajan on ollu tuurari melkein joka toinen kerta. Lääkäritäti oli mukava.

Kesä mennyt matkustellessa. Pisin reissu oli vajaa 2000km pohjoseen rannikkoo pitkin Luulajaan ja takaisin, matkalla on yöpaikkoja (sukulaisia ja kavereita) tosi sopivin välein joten pitkä matka ei tuntunut niin pitkältä. Ellen tykkää autoilusta, haluais itse jo rattiin. :LOL:

Me ollaan viime viikko harjoiteltu hoitoon lähtöä. Perhepäivähoitajalle menee (ruotsinkieliseen). Alkuviikko käytiin vaan puistossa leikkimässä, torstaina oli hoitajan kanssa 2h ja perjantaina aamupäivän. Huomisesta lähtien olis tarkoitus olla koko päivää. Jännittää varsinkin päikkärit kun ne on kotonakin olleet tappelua nyt helteiden aikana. Eiköhän se hyvin mene. Vähän on havaittavissa enemmän "mamma mamma" kommenttia heti jos menen pois näkyvistä ihan kotonakin, äitin sydäntä särkee. Itse menen töihin 3.9. joten tässä on pari viikkoa aikaa laittaa koti ja omat asiat "kuntoon" ja sopeutua tilanteeseen...

Mukavaa kesän loppua kaikille!
 
Heips pitkästä aikaa,muutaman kuukauden netti pimennon jälkeen pääsen taas kunnolla kirjoittelemaan.

Oltiin tänään 1,5-vuotis neuvolassa,niin reipas oli pikkumies,piikistä ei ollut moksiskaan,vaan se harmitti kun ei saanut leikkiä leluilla vaan piti olla tyhmässä huoneessa tätien syynättävänä. :D
Pituutta oli 76,6cm ja painoa 11kg,mun ihana pikkuinen,ilmankos muutama 74cm vaatekkin mahtuu vielä. :heart:

Sanoja tulee ja tahtonsa osaa ilmaista hyvin,vauhtia riittää ja menoa,välillä on äiti ihmeissään tuon menijän kanssa.
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Piti hieman kaivella tätä pinoa :)

Meillä voidaan hyvin, temperamenttia ja vauhtia löytyy pikkumieheltä. Kotona olen hoitovapaalla ensi vuoden syyskuun alkuun asti näillä näkymin. Kesän aikana siis jäi tissittely pois ja poika muutti omaan juniorisänkyyn nukkumaan, tosin ihan mun vieressä nukkuu edelleen. Nyt on tutin vieroitus sitten edessä, tarkoitus kokonaan jättää pois syyslomalla. Pullosta on jo luovuttu, tutti on käytössä uniaikoina.

Heinäkuussa käytiin viimeksi neuvolassa, sai rokotuksen silloin myös. Painoa oli 11,6kg ja pituutta 81,4cm. Iso poika jo :heart: Seuraavan kerran neuvolaan sitten 2 vuotiaana.

Mutta kertokaahan muutkin kuulumisia!
 
Meillä poika oli 1.5 v. neuvolassa 90 cm ja 14,6 kg ei ihme että vaatteet on menny nopesti pieneksi. Pullo jäi viime kuussa pois ja seuraavaksi pitäisi yrittää sitä tutia jättää. Tutti on käytössä enää unilla ja antaa sen heti pois tai jättää sängylle kun herää. Innokas potalla istuja, mutta tuloksia tulee harvakseltaan jos jotain saadaan pottaan tulemaan niin riemu on suunnaton. Vauhtia riittää meilläkin ja mielikuvitusta on välillä vaikka muille jakaa. Matkiminen on huipussaan, saa olla tosi varovainen kun toinen tekee kaiken perässä. Ulos lähtiessä saa tarkastaa joka paikan kun pieni saattaa kulkea perässä ja laittaa päälle kaikki valot ja laitteet, mitkä olen juuri sulkenut. Sanoja tulee ja omaa juttua riittää joka paikassa.

Äkkiä on aika mennyt, kun ajattelee sitä pientä nyyttiä jonka kanssa sairaalasta tuli.

:heart:
 
pitkästä aikaa tällä puolella käyn.konstalla oli viime viikolla 1,5v lääkäri nla.painoo oli 9,6kg ja pituutta 74cm.meijän "lihavin" lapsi. B) mutta ei tosiaan mikkää suuren suuri.nyt syksyn tullen tulleet ahtailut takasi. :'( koko kesän ja kevään meni hyvin mutta nyt kosteitten ilmojen tultua alko sairastelut.pit toivoo että pian helpottas.konsta on iloinen ja temperamenttinen kaveri.matkii kaikkia sanoja ja juttelee omia höpinöitään.isosiskot ja -veli välillä helisemässä kun konsta pittää kuria ja ommaa tahtua :D jonku verran on potalla käytetty.joskus haluaa ite sinne mennä ja yleensä sinne pissa lirahtaa.sitte nousee ylös ja taputtaa käsiä ja huutaa hyvä,hyvä:D :heart: miehen perrään mahottomana.joka päivä kerkee 6-7kertaa ikävöidä ikkää kotia.toisaalta konsta on semmonen hiljanen vilipertti mutta saa sitte hissun kissun huushollin sekasi.välillä saa uhmiskohtauksia ja sitte talo raikaa....isoveikan(4v) kans leikkii kovasti auto ja muita poikien rallausleikkejä...
 

Yhteistyössä