Helmikuiset 2023

Ultrattiin neuvolassa 6+6. Kohtu tyhjä. Lähete ensi viikolla naistenpolille, jossa tarkistetaan tarkemmin tarvitseeko lääkkeellisen tyhjennyksen, ellei vuoto itsellään ala.

Eli sama, kuin syksyllä. Onneksi selvisi nyt eikä vasta kuukauden päästä. Puhui, että lääkärin kautta halutessaan tarkempiin tutkimuksiin kolmannen peräkkäisen keskenmenon jälkeen.

Parempia kuulumisia teille muille ja ihanaa kesää!
Voi miten ikävä kuulla, tsemppiä toipumiseen ja toivottavasti vielä joskus saatte pienen syliinne ❤

Mua ahdistaa, kun mulla on ollut suunnilleen viikon, puolitoista etovaa oloa ja tiistaina (6+5) oksensin ekan kerran. Tiistaina varhaisultrassa kaikki hyvin ja syke löytyi. 7+0 kun tuli torstaina tauluun niin etova olo häipyi, eikä nyt perjantain aikanakaan kuulunut, paitsi iltapäivällä vähän kun olin ollut aika pitkään syömättä kunnolla. Ahdistaa ja pelottaa, keskiviikkona olisi eka neuvola ja mietin jaksanko sinne asti. Testejä olisi kaapissa pari, mutta en tiedä uskallanko tehdä. Ainahan sinne ultraan voi mennä uudestaan… Vuotoa tai kipuja ei ole.
 
Voi miten ikävä kuulla, tsemppiä toipumiseen ja toivottavasti vielä joskus saatte pienen syliinne

Mua ahdistaa, kun mulla on ollut suunnilleen viikon, puolitoista etovaa oloa ja tiistaina (6+5) oksensin ekan kerran. Tiistaina varhaisultrassa kaikki hyvin ja syke löytyi. 7+0 kun tuli torstaina tauluun niin etova olo häipyi, eikä nyt perjantain aikanakaan kuulunut, paitsi iltapäivällä vähän kun olin ollut aika pitkään syömättä kunnolla. Ahdistaa ja pelottaa, keskiviikkona olisi eka neuvola ja mietin jaksanko sinne asti. Testejä olisi kaapissa pari, mutta en tiedä uskallanko tehdä. Ainahan sinne ultraan voi mennä uudestaan… Vuotoa tai kipuja ei ole.
Itselläni (aiemmissa raskauksissakin) ollut hyvin tavallista, että joinain päivinä ei olekaan pahoinvointia. En huolestuisi yhtään tuolla perusteella.
 
  • Tykkää
Reactions: Ripsukka
Voi miten ikävä kuulla, tsemppiä toipumiseen ja toivottavasti vielä joskus saatte pienen syliinne

Mua ahdistaa, kun mulla on ollut suunnilleen viikon, puolitoista etovaa oloa ja tiistaina (6+5) oksensin ekan kerran. Tiistaina varhaisultrassa kaikki hyvin ja syke löytyi. 7+0 kun tuli torstaina tauluun niin etova olo häipyi, eikä nyt perjantain aikanakaan kuulunut, paitsi iltapäivällä vähän kun olin ollut aika pitkään syömättä kunnolla. Ahdistaa ja pelottaa, keskiviikkona olisi eka neuvola ja mietin jaksanko sinne asti. Testejä olisi kaapissa pari, mutta en tiedä uskallanko tehdä. Ainahan sinne ultraan voi mennä uudestaan… Vuotoa tai kipuja ei ole.
Ja testin tekemisellä tässä kohtaa ei varmasti merkitystä, siitä tulee varmasti positiivinen, joten jos se mieltä rauhoittaa, niin tee ihmeessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ripsukka
Voi miten ikävä kuulla, tsemppiä toipumiseen ja toivottavasti vielä joskus saatte pienen syliinne

Mua ahdistaa, kun mulla on ollut suunnilleen viikon, puolitoista etovaa oloa ja tiistaina (6+5) oksensin ekan kerran. Tiistaina varhaisultrassa kaikki hyvin ja syke löytyi. 7+0 kun tuli torstaina tauluun niin etova olo häipyi, eikä nyt perjantain aikanakaan kuulunut, paitsi iltapäivällä vähän kun olin ollut aika pitkään syömättä kunnolla. Ahdistaa ja pelottaa, keskiviikkona olisi eka neuvola ja mietin jaksanko sinne asti. Testejä olisi kaapissa pari, mutta en tiedä uskallanko tehdä. Ainahan sinne ultraan voi mennä uudestaan… Vuotoa tai kipuja ei ole.
Olot voi kyllä vaihdella paljonkin ilman, että tarkoittaa mitään. Kannattaa koittaa rentoutua ja muistuttaa itseään siitä, että todennäköisesti kaikki on kunnossa. Mun käsittääkseni km riski on myös paljon pienempi sen jälkeen kun syke on nähty :)
Ultrassa ravaaminen tulee kalliiksi ja eihän sekään kerro tässä vaiheessa oikein muusta kuin siitä, että ultran hetkellä löytyy syke. Testaaminen ei oikein kerro mitään, kun testi näyttää positiivista useita päiviä/viikkoja km jälkeenkin. Alkuraskaudessa pahinta on mun mielestä ehdottomasti epävarmuus. Itsellä se helpotti viimeksi vasta kun liikkeet alkoivat tuntuu kunnolla 😅
 
Minäkin ajattelisin ettei syytä huoleen, sillä oireet vaihtelevt hurjasti päivästä ja jopa tunnista toiseen. Ehkä jos kaikki oireet katoavat moneksi päiväksi tyystin, on syytä huolestua.

Itse olen lohduttautunut epäuskon hetkellä kahdella helposti mitattavalla oireella. Minulla verenpaineet laski radikaalisti heti raskauden alettua 8omistan mittarin) mikä on hyvin tavallista ja lisäksi ruumiinlämpö nousi pysyvästi n. 37:n. Aina kun tuntuu, että oireita on vähemmän, tsekkaan nämä.
 
Täällä on ollut viimeisen viikon verran kaamea väsymys, oon nukkunut päivisin useammat päikkärit, mutta silti väsyttää yhtä paljon. Esikoisenkin aikaan väsymys oli mulla se vallitsevin oire alkuraskaudessa ja pahoinvointia sitten lisäksi. Nyt menossa 6+1.
 
  • Tykkää
Reactions: Minttu321
Tänään 6+0 ja väsymys vahvasti läsnä sekä etova olo. Itellä on ollut nyt useamman päivän oikealla alavatsalla välillä vihlovaa kipua. Jotenkin pelko, että kohdunulkoinen mikä ollut kerran aikaisemminkin. Haluaisin kuitenkin uskoa, että kyseessä van ibs joka nyt alkanut oireilemaan turvonneella vatsalla. Huomenna koitan soittaa neuvolaan ja jos saisi vaikka varhaisultran itselleen puhuttua, saisi mielenrauhan.
 
  • Tykkää
Reactions: Minttu321
Täällä rv 7+4! Pahoinvointi pahenee päivä päivältä, rinnat kipeät ja todella inhon tuntuset ja närästää jatkuvasti. Vatsa iltaisin ihan pallo, kun päivän aikana syö niin paljon enemmän kuin normaalisti. Tiistaina ensimmäinen neuvola, sieltä varataan sitten ultra🥰
 
  • Tykkää
Reactions: Minttu321
Täällä vissiin 5+3 ja pahoinvointi tuntuu lisääntyvän. Viime raskaudessa oli kuvotusta läpi ekan kolmanneksen, mutta en muistaakseni oksentanut kertaakaan. Pelkään, että tällä kertaa joudun halailemaan pönttöä, kun nyt jo olo yhtä huono kuin viimeksi pahimmillaan siinä 8 rv:n tuntumassa :sick:
 
Täällä rv 4+4 😊 päivä kerrallaan eteenpäin mennään 😌 rinnat kipeytyneet ja kasvaneet entisestään ja maha turvonnut kuin rantapallo... jospa toi turvotus laskee jossain vaiheessa ja tilalle tulisi söpö vauvamaha 😅
 
5+2/5+3: tein tänään taas viikkotestin ja näytti +3, eli ok viikkoihin nähden. Nyt lopetan testaamisen. Mulla on ollut absurdi olo viime päivinä. Oireet tällä hetkellä
-vatsan ilmapalloturvotus jatkuu
-rinnat turvoksissa
-valkovuoto lisääntynyt
-alavatsa -ja alaselkätuntemukset, eli nippailua ja jomottelua.
 
Mulla tulee vuotoa, tääkin tais mennä kesken. Viimeks sain maaliskuussa keskenmenon
Tuleeko paljon? Voi kun ei olis mitään pahaa, mutta eihän se hyvältä kuulosta…

Muutaman päivän oireettomuuden jälkeen aamupala päätyi tänään taas pönttöön. Uskalsin syödä sitten hetken päästä siitä uuden aamupalan todella varovasti ja kaikki pysynyt alhaalla mutta mahassa vähän hassu fiilis ja koko ajan nälkä. Töiden jälkeen nukahdin sohvalle, vaikka nukuin viime yönä yli kymmenen tuntia. 7+4 tänään
 
Moikka! Olen 38-vuotias neljän lapsen mutsi, ja nyt viides näyttäisi tekevän tuloaan, jos luoja suo ❤ Raskausviikot neuvolan laskukaavalla 6+2, mutta luulen että voi olla viikkoakin vähemmän. Neuvolaan en vielä ole ollut yhteydessä. Joko kaikki muut olette ottanut yhteyttä neuvolaan?
Täälläkin turvottelee, nännit on arat ja etova olo aaltoilee. Sekä myös väsymys ja palelu kohtaukset/vilun väristykset. Mutta pääsääntöisesti oikein hyvä olo☺
 
Täällä menossa 5+1/5+3, viikonloppuna oli ensimmäiset hyvin selkeät pahoinvoinnit. Nekin sitten väistyi ja iski paniikki, kun ei oireita ollut ollenkaan. Kaupasta tarttui mukaan Pregchekin liuskat, tikkuun lävähti "leffaviivat" samantien. Viikkotestin teen vielä tällä viikolla.
Google on laulanut kaiken mahdollisen keskenmenoista ja tuulimunista, oireettomuus aiheuttaa kyllä pelkoa. Kesäloma loppuu tällä viikolla, ens viikolla pääsee töihin niin saa vähän muutakin ajateltavaa, kun vain oireet.

Tervetuloa uusille ja halaukset poistuneille❤
 
  • Tykkää
Reactions: Taikaakin
Tässä raskaudessa ilona on näköjään iltapäiväpahoinvointi. Nyt pari päivää putkeen iskenyt kova pahoinvointi klo 14 jälkeen ja kestää siitä parituntia. Tänään olin jo varma, että tulee oksu, mutta selvisin! Nyt oon menossa iltaristeilylle joka varattiin ennen kuin tiesin olevani raskaana. Saa nähdä mitä aallot tekee ololle 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Taikaakin
Täällä 5+0 ja tili 3+ viikkodigiin joten lopetan testailun🙈

Oloja turvottaa jatkuvasti ja alamahan juilailut jatkuu, tissit arat varsinki nännit. Etovaa oloa vaihdellen ja hajut on nii perhanan voimakkaita varsinkin rypsiöljy haisee ihan hirveälle.

Mulla on sama kun @taatelinen että iltaa kohden pahoinvointi lisääntyy🙈 Tsempit laivalle oloon😁
 
  • Tykkää
Reactions: taatelinen

Yhteistyössä