Helmikuiset 2022

Täälläkin ollut hyvin ahdistava viikko kun alkuviikosta alkoi alaselkä särkeä ja kivut vähän vaihdellut. Kävin aamusta ihan työterveyslääkärillä ja otettiin virtsa ja siellä todettiin infektio. Nyt maalailen kauhukuvia :( tuskailen täällä että käynkö vielä omakustanteisesti ultrassa ensi viikolla. Tuntuu ettei neuvolasta tai työterveydestä ole mitään kunnon apua.
 
Naisten polilta keskussairaalalta soitettiin päivällä. Sain ajan keskiviikolle klo 8:30. Pitkä aika kärvistellä sinne asti, mutta toivottavasti ultrassa näkyisi paremmilla laitteilla onko siellä ketään vai oliko tuulimuna, niin saisi rauhan tämän asian kanssa. Parempaa viikonloppua muille♡ :--)
 
  • Tykkää
Reactions: Charrypie - 86
Hei vieläkö mukaan mahtuu? Oma laskettu sijottuu helmi-maaliskuun vaihteeseen eikä mikään raskaus oo laskettuun menny niin jos saa tänne liittyä? :) mitä teille kuuluu? Mulla hiukan monenlaisia tuntemuksia tullu kova ajatus et olisko jopa kaksoset mut saa nähdä kuin tämä raskaus menee. Kaks km on ehtinyt kokemaan. Jos hyvin käy tämä olis neljäs.
 
Täälläkin ollut hyvin ahdistava viikko kun alkuviikosta alkoi alaselkä särkeä ja kivut vähän vaihdellut. Kävin aamusta ihan työterveyslääkärillä ja otettiin virtsa ja siellä todettiin infektio. Nyt maalailen kauhukuvia tuskailen täällä että käynkö vielä omakustanteisesti ultrassa ensi viikolla. Tuntuu ettei neuvolasta tai työterveydestä ole mitään kunnon apua.
Virtsatie infektiot on aika tavallisia raskaus aikana. Käy ihmeessä ultrassa jos yhtään siltä tuntuu.❤ Perhe arte lahdes ja helsingissä ultraa edullisesti toki on varmaan muitakin edullisia paikkoja. Kovasti tsemppiä!
 
Virtsatie infektiot on aika tavallisia raskaus aikana. Käy ihmeessä ultrassa jos yhtään siltä tuntuu. Perhe arte lahdes ja helsingissä ultraa edullisesti toki on varmaan muitakin edullisia paikkoja. Kovasti tsemppiä!
Kiitos <3 ajattelin kokeilla ensin vielä neuvolan kautta maanantaina, aloin miettimään että voiko olla jotain muuta kun virtsatulehdusta. Pelkään ettei lääkkeet tehoa. Harmi ettei Turussa ole PerheArtea :(
 
Jnaa
Hei, täälläkin olisi yksi plussannut ja varovaisin mielin olen ketjua seuraillut. Kiinnostaisi myös fb-ryhmään liittyä. Nyt olisi viikkoja 6+1. Varhaisultraan olen menossa viikoilla 7+0, toivottavasti sen jälkeen uskaltaisi olla luottavaisemmin mielin! Huolta on aiheuttanut verinen vuoto, jota oli samana päivänä kun positiivisen testituloksen sain. Sen jälkeen ei ole vuotoa ollut eikä juuri kipujakaan. Raskaustestejä olen tehnyt useita viikkojen kuluessa ja viiva on onneksi vahvistunut koko ajan. Toivottavasti on harmitonta ollut.
 
Heippa! Minäkin voisin liittyä varovaisesti mukaan, nyt 6+3 menossa. Taustalla yksi tuulimunaraskaus ja yritystäkin yhteensä melkein kaksi vuotta, joten aika epätodelliselta tämä tuntuu eikä oikein uskalleta vielä ajatella kovin pitkälle. Kiva olisi teidän kanssa turista täällä, Fb-ryhmään sitten mahdollisesti nt-ultran jälkeen:)

Ikävä kuulla, että useita surullisia tai epätietoisia uutisia oli tullut, kovasti voimia<3!

Oireista kyselisin: onko teillä muilla minkälaisia vatsakipuja ollut? Mulla joinakin päivinä on sellaisia lieviä menkkakipuja vatsassa ja selässä. Mutta ei mitään kovin kovaa, joten kauheasti en oo niistä huolestunut... ja välillä ihan wc-käyntikin helpottaa:D Hirmu tarkalla korvalla tulee kuunneltua kaikkea ja milloin on olo että kesken on mennyt, milloin taas ihan varma että raskaus jatkuu-aikamoista tämä alku kyllä!
 
  • Tykkää
Reactions: momof3 ja Qia
Heippa! Minäkin voisin liittyä varovaisesti mukaan, nyt 6+3 menossa. Taustalla yksi tuulimunaraskaus ja yritystäkin yhteensä melkein kaksi vuotta, joten aika epätodelliselta tämä tuntuu eikä oikein uskalleta vielä ajatella kovin pitkälle. Kiva olisi teidän kanssa turista täällä, Fb-ryhmään sitten mahdollisesti nt-ultran jälkeen

Ikävä kuulla, että useita surullisia tai epätietoisia uutisia oli tullut, kovasti voimia<3!

Oireista kyselisin: onko teillä muilla minkälaisia vatsakipuja ollut? Mulla joinakin päivinä on sellaisia lieviä menkkakipuja vatsassa ja selässä. Mutta ei mitään kovin kovaa, joten kauheasti en oo niistä huolestunut... ja välillä ihan wc-käyntikin helpottaa Hirmu tarkalla korvalla tulee kuunneltua kaikkea ja milloin on olo että kesken on mennyt, milloin taas ihan varma että raskaus jatkuu-aikamoista tämä alku kyllä!
Tää alku on kyl jotenki niin hirveetä epävarmuutta ja pallottelua et mistä kyse. Lievät tuntemukset alavatsal on itselleni ainakin normaalia kun kohtu alkaa jo vähän kasvamaan jne.
 
  • Tykkää
Reactions: momof3 ja Sandiina
Minulla tuntui menkkojen alkamisaikaan menkkamaista kipua, menee myös stimulaation piikkiin (ivf-alkuinen raskaus). Mutta olin varma, että menkat alkaa. Ajoittain on kipua vatsalla, viikottain mutta ei joka päivä. En osaa oikein kuvailla kipua, olisko sitten kohdun kasvuun liittyvää. Erilaista, kuin menkkakipu, mutta vähän sen tapaista. Välillä unohtaa olevansa raskaana, mutta päivittäinen pahoinvointi kyllä muistuttaa. Rinnat myös arat vaihtelevasti. Ei mitenkään todella selkeitä oireita, ja joka viikko tulee ainakin kerran olo, että olenkohan enää raskaana. Nyt on taas niin väsynyt ja huono olo, että raskaus tuntuu todelliselta. 9+4 tänään.
 
  • Tykkää
Reactions: Qia ja Sandiina
HELMIKUISET 2022

Lisää oma LA painamalla vastaa ja sen jälkeen poistamalla sulkeet. Tai vaihtoehtoisesti kopioimalla listan. Ihanaa odotusaikaa!
••••••••••••••••••••••••••••
29.1
Töppönen_ 4. lapsi

1.2.
Minttuni, 1. lapsi

2.2.
Sofialiina, 1. lapsi
Thymallus, 2. lapsi

3.2.

4.2.
Qia, 3. lapsi

5.2.
Iopupuu, 1. lapsi

6.2.

7.2.

8.2.

9.2.

10.2.

11.2.

12.2.

13.2.

14.2.

15.2.

16.2.

17.2.

18.2.
Leonida, 1. Lapsi

19.2.

20.2.

21.2.

22.2.

23.2.

24.2.
Momof3, 4.lapsi

25.2.

26.2.

27.2.

28.2.
 
Mullakin on ollut tässä alkuraskaudessa vaihtelevia tuntemuksia alavatsalla. Välillä alavatsa tuntuu sellaiselta paineiselta, vähän kuten menkoissa, välillä tulee pitkittäissuuntaisia pääasiassa lieviä kipuvihlaisuja. Samoin jos ollut pidempään käymättä pissalla, tulee alavatsa vähän sellaiseksi kipeäksi. Lisäksi tissit on aika turpeat ja välillä tuntuu kuin joku tökkisi neuloilla. Samoin aaltoileva ällöolo on edelleen ns. normaalitila. Kyllä tässä aika vshvasti huomaa olevansa raskaana. :giggle:
 
Hyvä kuulla, että teillä muillakin on erilaisia vatsajuilimisia, kuulunee siis asiaan :) Mulla on nää aamut hirmu oireetonta, lähinnä törkeä nälkä. Iltapäivää ja iltaa kohden sitten paha olo ja rintojen arkuus vahvistuu ja tekee mieli vaan maata sohvalla. Onneksi loma!!
 
  • Tykkää
Reactions: Qia ja minttuni
Mul on aamusta asti jatkuva väsymys ja ällö olo koko ajan tuntuu et laatta lentää mut sit ei kuitenkaa. Rinnat ei erityisen kipeet oo mut en tiiä vaikuttaako siihen se et tandemimetän sekä sit mua haluttais koko ajan
 
Mulla on myös ollut alusta asti menkkamaisia kipuja vatsalla. Tissit ja nännit on hurjan kipeet varsinki aina illalla ja yöllä. Ja ehkä oudoin oire on, että aina kun haukottelee niin nännit nousee pystyyn. Heh.
Pahoinvointia on harvakseltaan ja nyt tuntuu kaikki oireet lieventyneen, kun elää siinä pelossa, että on tuulimuna.. Ei malttaisi odottaa perjantaihin! Saa sitten varmuuden asioihin.
 
Mulla on myös ollut alusta asti menkkamaisia kipuja vatsalla. Tissit ja nännit on hurjan kipeet varsinki aina illalla ja yöllä. Ja ehkä oudoin oire on, että aina kun haukottelee niin nännit nousee pystyyn. Heh.
Pahoinvointia on harvakseltaan ja nyt tuntuu kaikki oireet lieventyneen, kun elää siinä pelossa, että on tuulimuna.. Ei malttaisi odottaa perjantaihin! Saa sitten varmuuden asioihin.
Tsemppiä odotteluun❤
 
Tulin vilkuilee miten vanhat tutut Haaveena vauva 2022- ketjusta jakselee. Tänne tuli siinä toukokuun plussa-aallossa moni!

Miten ootte jaksellu? Alkaako jo realisoitumaan raskaus?

Meillä oli eilen nt-ultra, laskettuaika pysy tammikuun puolen välin tienoilla ja molemmat bebet on tiukasti menossa mukana.

Ihanaa heinäkuuta tutuille!
Toivoo Irtokehys ja bebet rv12+1
 
Ihanaa kuulla @Irtokehys, että siellä kaikki hyvin ja molemmat pienet mukana ❤
Täällä jaksellaan hyvin. Pahoinvointia ei juuri ollutkaan ja nyt se vähäinenkin huonovointisuus on alkanut helpottaa. Samoin ehkä se pahin väsymys. Pieni pelko välillä kolkuttelee, että voiko kaikki oikeesti mennä hyvin ja näin helposti? Vielä ei uskalla ajatella mitään konkreettisia hankintoja, kuten äitiysvaatteita. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen.

T. Töppönen ja pieni 10+3 ❤
 
Ihana kuulla, että teilläkin menee pääasiassa mukavasti!

Hassua kattella, ku meillä on nää "ärveet" nimimerkin perässä ja tekin ootte jo hyvillä viikoilla.

Oon käyny lueskelee kuulumisia ja nyt aattelin tunkea helmikuisten ketjuun kyselee menoja.

Joko teillä on nt-ultrat varattuna?
 
  • Tykkää
Reactions: momof3 ja minttuni

Yhteistyössä