Helmikuiset 2022

Tsemppiä odotteluun, toivotaan parasta
No, tein nyt sitten hetken mielijohteesta tunnukset ni on helpompi höpötellä täällä :--D mutta kiitos, miekin toivon parasta♡

Raskausoireet on ollu ihan järkyttävät jo ennen kun ees sain tietää olevani raskaana. Kun menkkojen olisi pitänyt alkaa niin siitä asti rinnat on ollu ihan älyttömän kipeät, huonoa oloa potenut ja tää väsymys! Nyt kun tiedostaa olevansa raskaana niin mieliteot pomppii taivaisiin keskellä yötä ja suosikkiruuat pistää yökkäilemään pelkästä hajusta (viime yönä halusin lettuja), vessaan tulee ravattua aina 2-4 aikaan yöllä (sopivasti kissa myös herättää sillon steppailemalla sängyssä :'D), oksensin ekaa kertaa lauantaina... väsyttää ihan kamalasti ja paljoa en saa päivän aikana syötyä jatkuvan etovan olon takia. Tissit edelleen ihan hiton kipeät, pitäs varmaan hommata semmoset liivit millä pystyy nukkua. Meillä olisi siis esikoinen tulossa miehen kanssa, jos kaikki menee hyvin :--)
 
Täällä myös plussattu reilu viikko sitten ja tänään olisi arviolta rv 4+6. LA olisi laskurin mukaan 22.2. Meillä aiempaa km-taustaa, joten varovasti ollaan liikkeellä. En varmaan Facen puolelle tuu liittymään, joten toivottavasti keskustelu jatkuu myös täällä. Neuvola ja varhaisultra varattu heinäkuun puoliväliin. Oireina tässä vaiheessa väsymys ja lievä etova olo, jos ruokailuväli vähänkin meinaa venähtää.
Mä en myöskään ole ollenakaan facessa, niin kiva on lukea täältä muiden kokemuksia
 
Tänne sellaista, että löysin tänään ekaa kertaa kotidopplerilla minityypin sykkeet. Sellaista 135-160:n tahtia siellä pienen pieni sydän pamppaili. ❤

Olot puolestaan on huonontuneet. Ennen juhannusta oli pari päivää tosi lieviä oireita. Juhannuspäivän illasta asti on ollut tosi kähmäinen olo. Mikään ruoka ei kiinnosta, vaikka se on ainut, joka jeesii ällöoloa, tissit turpeat kipeät ja väsytttääääää. Mutta huomenna jo 9+0 ja eka neuvola! :love:
 
Täällä menossa nyt 8+5 ja ensimmäinen neuvola perjantaina jota odotan jännittyneenä. Raskausoireet ovat vaihdelleet päivästä toiseen, joinain päivinä olo on täysin "normaali" ja toisina huono olo vetää täysin sängyn pohjalle ja oksennus on kurkussa koko ajan. Vielä en kuitenkaan ole onneksi oksentanut. Ehkä ainut jatkuva oire on ollut mieletön väsymys, ennen raskautta urheilin ja lenkkeilin lähes päivittäin ja nyt ei jaksaisi edes kaupassa käydä :)
Varhaisultrassa en ole käynyt ollenkaan, ja sekin mietityttää päivittäin. Koko raskaus tuntuu edelleen vähän utopistiselta, kun ainoat todisteet ovat poisjääneet menkat, raskausoireet ja kaksi viivaa testissä. Oli pakko tehdä yksi raskaustesti vielä muutama päivä sitten oman mielenrauhan vuoksi :D Toivonkin, että perjantain neuvolakäynnillä saisi jo tietää milloin ensimmäinen kunnallinen ultra on.
Facebook-ryhmään liityn myös mielelläni heti ensimmäisen ultran jälkeen, jos tilaa vain vielä silloin on :>
 
@minttuni yritän kovasti syyä. Toisina päivinä uppoaa enemmän ruokaa ja välillä menee alas vaan Ristoranten Hawaii pitsaa (3 pitsaa jo vetänyt parin viikon sisään :'D).

@Charrypie - 86 paljon Tsemppiä sinne ultraan♡ mieki alan jo hermostua, meillä se olis huomenna ja nähään onko siellä ketään:)

@sofialiina voiii miten ihanaa! Millaisia ne kotidopplerit on käyttää? Onko ne oikeesti semmosia luotettavia? Oon lukenu jonkun verran niistä ja aina tuntu olevan jotain negatiivista sanottavaa :'D

@Hiipiivain hirmu kiva kun niin monella on tälleen samaan rytäkkään neuvolat! Tsemppiä ultraan♡ Joo tiiän tuon vaihtelevan olon... ensin kaikki on ihan ok ja sit jos rupeaa tekemään jotain ni iskee ihan hiton huono olo ja pakko mennä sängynpohjalle :D


Miulla siis silleen aika hauska tilanne, miun paras ystävä on myös raskaana tällä hetkellä (hän on nyt rv18), ja sit tää oma raskaus tuli vielä silleen yllätyksenä. Kamalasti yllätyksiä.

Ja sit haluun latistaa tunnelmaa, miehän en siis tiiä oikeen haluaako mies pitää tätä lasta jos siellä nyt näkyy sikiö. Ei olla silleen hirveesti puhuttu, mitä nyt välillä ollaan vähä keskusteltu. Ajattelin raahata miehen kuitenkin sinne ultraan huomenna, että jos siellä konkreettisesti näkyy jotain ni sit hänkin näkee sen itse. Onko teillä ollu tämmösiä tilanteita teidän kumppaneiden kanssa? :|
 
Minäkin viikonloppuna (9+0) löysin kotidopplerilla pienen sydänäänet ja oli kyllä melkoisen metsästyksen takana. Sitten yritin doppleria liikuttamatta lisätä vähän ääntä, niin kadotinkin jo ne sykkeet :D Eli tosi tuurissaan on vielä! Parin viikon päästähän se kohtu nousee tuolta häpyliitoksen takaa ylemmäs, joten sitten varmasti helpompi löytää.
 
@minttuni yritän kovasti syyä. Toisina päivinä uppoaa enemmän ruokaa ja välillä menee alas vaan Ristoranten Hawaii pitsaa (3 pitsaa jo vetänyt parin viikon sisään :'D).

@Charrypie - 86 paljon Tsemppiä sinne ultraan♡ mieki alan jo hermostua, meillä se olis huomenna ja nähään onko siellä ketään

@sofialiina voiii miten ihanaa! Millaisia ne kotidopplerit on käyttää? Onko ne oikeesti semmosia luotettavia? Oon lukenu jonkun verran niistä ja aina tuntu olevan jotain negatiivista sanottavaa :'D

@Hiipiivain hirmu kiva kun niin monella on tälleen samaan rytäkkään neuvolat! Tsemppiä ultraan♡ Joo tiiän tuon vaihtelevan olon... ensin kaikki on ihan ok ja sit jos rupeaa tekemään jotain ni iskee ihan hiton huono olo ja pakko mennä sängynpohjalle


Miulla siis silleen aika hauska tilanne, miun paras ystävä on myös raskaana tällä hetkellä (hän on nyt rv18), ja sit tää oma raskaus tuli vielä silleen yllätyksenä. Kamalasti yllätyksiä.

Ja sit haluun latistaa tunnelmaa, miehän en siis tiiä oikeen haluaako mies pitää tätä lasta jos siellä nyt näkyy sikiö. Ei olla silleen hirveesti puhuttu, mitä nyt välillä ollaan vähä keskusteltu. Ajattelin raahata miehen kuitenkin sinne ultraan huomenna, että jos siellä konkreettisesti näkyy jotain ni sit hänkin näkee sen itse. Onko teillä ollu tämmösiä tilanteita teidän kumppaneiden kanssa? :|
Meillä oli lapsiluku täynnä, kunnes maaliskuussa saatiin ylläriplussa. Toki muutaman kerran oli kokeiltu kepillä jäätä, kun ei nuo aiemmatkaan kovin helpolla ole alkuaan saanut. Mies oli ensin sitä mieltä, että hänen puolestaan abortti olisi vaihtoehto, mutta mä en siihen suostuis ikinä. Lopulta hänkin odotti vauvaa innoissaan, oli kertonut uutisista tosi monille ja silitteli mahaa jne. Että kyllä se mieli voi siitä muuttua, kunhan saa ajatella asiaa ja varsinkin kun ultrassa näkee konkreettisesti. :)

Sain keskenmenon rv 12 ja hän toipui siitä kyllä nopeammin, ajatteli järjellä sitä ettei alunperinkään ollut tarkoitus enää tehdä vauvoja jne. Keskenmenon jälkeen mulla oli tosi kova vauvakuume ja vauvan kaipuu, mutta mies oli sitä mieltä että ei yritetä enää. Näki kuitenkin sen mun ikävän, etenkin kun kuultiin sen jälkeen että kolmelle läheiselle on tulossa vauva joulukuussa (meillä olisi ollut la marraskuussa) ja ajatteli että tulee jos on tullakseen. Mua jännitti kertoa plussasta, kun pelkäsin että sieltä tulee negatiivinen reaktio, mutta ihan iloinen hän on ollut. <3
 
Mua pelottaa tosi paljon :cry: Mietin kokoajan, että onkohan masussa ketään. Ajoittain tuntuu, että ei oo mitään oireita. Ei ällötä ruuat jne. Edellisessä raskaudessa mulla katos kaikki oireet ja olikin mennyt kesken. Haluaisin mennä varhaisultraan, mutta samalla pelottaa että vauvaa ei olekaan ja menee koko kesäloma pilalle. Toisaalta taas saispa sitten ainakin tietää. Tää on ihan hirveetä. Ainahan sitä on pienesti miettinyt, että onko kaikki hyvin mutta tuon keskenmenon jälkeen tuntuu, että en voi yhtään uskoa ja luottaa siihen. Tänään 5+6 eli mahdollista varhaisultraakin pitäisi odottaa vielä lähes pari viikkoa.
 
Meillä oli lapsiluku täynnä, kunnes maaliskuussa saatiin ylläriplussa. Toki muutaman kerran oli kokeiltu kepillä jäätä, kun ei nuo aiemmatkaan kovin helpolla ole alkuaan saanut. Mies oli ensin sitä mieltä, että hänen puolestaan abortti olisi vaihtoehto, mutta mä en siihen suostuis ikinä. Lopulta hänkin odotti vauvaa innoissaan, oli kertonut uutisista tosi monille ja silitteli mahaa jne. Että kyllä se mieli voi siitä muuttua, kunhan saa ajatella asiaa ja varsinkin kun ultrassa näkee konkreettisesti.

Sain keskenmenon rv 12 ja hän toipui siitä kyllä nopeammin, ajatteli järjellä sitä ettei alunperinkään ollut tarkoitus enää tehdä vauvoja jne. Keskenmenon jälkeen mulla oli tosi kova vauvakuume ja vauvan kaipuu, mutta mies oli sitä mieltä että ei yritetä enää. Näki kuitenkin sen mun ikävän, etenkin kun kuultiin sen jälkeen että kolmelle läheiselle on tulossa vauva joulukuussa (meillä olisi ollut la marraskuussa) ja ajatteli että tulee jos on tullakseen. Mua jännitti kertoa plussasta, kun pelkäsin että sieltä tulee negatiivinen reaktio, mutta ihan iloinen hän on ollut. <3
No mies nyt ei suoranaisesti oo abortista puhunu, alussa Tottakai alkujärkytyksen ohella sano että ei oo valmis vielä (onko tähän ees ikinä valmis?), joten oon nyt tähdännyt tähän ultraan että hän näkis jos siellä tosiaan joku on ja ehkä se mieli siinä muuttus pikkuhiljaa. Koska mie tiiän että en pysty aborttia tekemään, mutta en haluu aiheuttaa hälle semmosta painostusta tähän asiaan ni en oikeen tiiä mitä tässä nyt sitte pitäs tehä.

Oon pahoillani siun keskenmenosta, mutta onneksi siulla tuli plussa ja mieskin on iloinen♡ millä viikolla sie nyt oot? :)
 
Mua pelottaa tosi paljon Mietin kokoajan, että onkohan masussa ketään. Ajoittain tuntuu, että ei oo mitään oireita. Ei ällötä ruuat jne. Edellisessä raskaudessa mulla katos kaikki oireet ja olikin mennyt kesken. Haluaisin mennä varhaisultraan, mutta samalla pelottaa että vauvaa ei olekaan ja menee koko kesäloma pilalle. Toisaalta taas saispa sitten ainakin tietää. Tää on ihan hirveetä. Ainahan sitä on pienesti miettinyt, että onko kaikki hyvin mutta tuon keskenmenon jälkeen tuntuu, että en voi yhtään uskoa ja luottaa siihen. Tänään 5+6 eli mahdollista varhaisultraakin pitäisi odottaa vielä lähes pari viikkoa.
Mie ymmärrän. Miutaki pelottaa kun on heittelehtiny nämä oireet, oon vuotanut nyt ruskeeta vuotoo 5pv putkeen ni ahistaa ja itkettää mennä huomenna sinne ultraan jos siellä ei nyt ookkaan ketään. Vaikka tulikin tosi yllärinä tää tyyppi pillereiden läpi, niin toivon tosi paljon että ei olis menny kesken tai oo tuulimuna.

Mie lähetän vertaistukihaleja sinne paljon♡♡♡
 
  • Tykkää
Reactions: Qia ja momof3
Täällä oltiin ultrassa ja kohdussa wi näkynyt mitään. Kyllä siinä sydän särkyi. Kasvaneet limakalvot ja pyöristynyt kohtu sekä joku kupla. Kuukauden päästä vasta tarkistukseen, mutta vahvasti tuulimunaa epäilen.
Voi harmi! :cry: Onko sulla mitään käryä hedelmöityksen ajankohdasta?

Kuukausi tuntuu ihan kohtuuttoman pitkältä ajalta! Jaksamista odotteluun. ❤
 
Mekin käytiin tänään ultrassa. Kohtu suurentunut ja paksuuntunut, mutta alkiota ei näkynyt. Neuvolalääkäri ei osannut sanoa onko vai eikö, liekki liian vanha laite tai aikaiset viikot (6+5). Sain lähetteen kiireellisenä naisten polille. Varmaan huomenna soittelevat, ultrataan paremmilla laitteilla. Lueskelin netistä että voi olla mahiksia, että sieltä vielä joku lähtisi kasvamaan, mutta surullisena kotiin tulin. Laittelen lisää infoa kunhan ultrataan uudestaan.

@Charrypie - 86 olet ajatuksissa♡♡♡
 
Voi harmi! Onko sulla mitään käryä hedelmöityksen ajankohdasta?

Kuukausi tuntuu ihan kohtuuttoman pitkältä ajalta! Jaksamista odotteluun.
Ei ole. Vahvat plussat tuli 14. 6 ja cb näytti viikkoja 2-3, eilen cb oli 3+.
Ja ihmettelin kanssa noin pitkää aikaa! Ei kuulema aiemmin ollut aikoja antaa. Varasin sitte yksityiseltä ensi viikon lopulle ajan, että saa tarvittaessa sitä kautta lähetteen eteenpäin. Nyt pitää kassissa kantaa yösiteitä mukana, jos vuoto alkaakin yllättäen :confused:
 
Toivottavasti pääset mahdollisimman pian. Odotus on niin piinavaa.
Niin on. Vaikka sitä kuinka yritti psyykata itteesä ennen ultraa, ettei siellä välttämättä oo mitään, nii silti se tuntu vaan pahalta ja itkettää. Kovasti se lekuri pyöritteli anturaa siellä, mutta tiettyä selvää kohtaa ei saanut, että onko siellä mitään, selvästi suurentunut se kohtu oli ja sitten jotain röpelöistä paksuuntumista kun liikutteli anturaa. Toivon että saan jo huomiselle ajan, ettei tarvihe pillittää koko vklp.

Mutta mietin myös sitä, että voiko se vaikuttaa myös, että tulin minipillereiden läpi raskaaksi. Jos se hedelmöitysajankohta ja viikot ja muut ei täsmää (ja alkiota ei saatu kuvaan)?
 
Mekin käytiin tänään ultrassa. Kohtu suurentunut ja paksuuntunut, mutta alkiota ei näkynyt. Neuvolalääkäri ei osannut sanoa onko vai eikö, liekki liian vanha laite tai aikaiset viikot (6+5). Sain lähetteen kiireellisenä naisten polille. Varmaan huomenna soittelevat, ultrataan paremmilla laitteilla. Lueskelin netistä että voi olla mahiksia, että sieltä vielä joku lähtisi kasvamaan, mutta surullisena kotiin tulin. Laittelen lisää infoa kunhan ultrataan uudestaan.

@Charrypie - 86 olet ajatuksissa♡♡♡
Voi ei! Eli samassa uppoavassa veneessä ollaan! :oops:Toivottavasti teillä muuttuu vielä onnelliseksi tämä. Tule kertomaan uutiset sitten! Itse varasin yksityiseltä ensi viikolle ultran vielä varuiksi ja saa sitten ainakin sitä kautta lähetteen eteenpäin, jos ei muuten mitään.

Halauksia❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Meldarf
Voi ei! Eli samassa uppoavassa veneessä ollaan! Toivottavasti teillä muuttuu vielä onnelliseksi tämä. Tule kertomaan uutiset sitten! Itse varasin yksityiseltä ensi viikolle ultran vielä varuiksi ja saa sitten ainakin sitä kautta lähetteen eteenpäin, jos ei muuten mitään.

Halauksia
Kyllä, samassa veneessä ollaan♡ mie Kerron uutiset heti kun saan uutta tietoa. Toivottavasti paremmilla laitteilla selviäisi enemmän, oli se sitten tuulimuna tai myöhässä oleva alkio. Tsemppiä sinnekkin vielä ultraan, halauksia paljon♡♡
 
vierailija
Heippa.
Mä hiukan kuikin mukaan enkä tiedä tulenko kirjoittelemaan nimimerkillä ollenkaan. En halua vielä kirjoittaa nimimerkillä vaikka aktiivinen täällä 2+ puolella olen ollut.

Eilen illalla tuli plussa ehkäisystä huolimatta ja tämä olisi meidän perheen viides lapsi.
Meidän nuorin on vielä alle vuosikas, joten hieman shokki ylläri toden teolla.
Tässä on toden teolla sulateltavaa itse kenelläkin.

Mukavaa juhannuksen loppua kaikille.

Tämä meidän vauva meni kesken. Tiesin oikeastaan alusta asti tämän, koska vuotelin enemmän ja vähemmän, mitään oireita ei ollut ja kivut oli kovia.

Onnellista odotusta teille muille. <3

Tämä oikeastaan pitkin mennä näin meidän kohdalla, koska nuorin lapselle on vasta 9kk.
 

Yhteistyössä