vierailija
Hei! Olisin kiinnostunut liittymään face ryhmään, plussasin viime viikolla raskaana 1-2 dpo 13-14, ensimmäinen lapsi kyseessä
Pitäiskö vaan aloittaa silleen et jokainen kirjoittaa oman nimimerkin sekä sen päivämäärän?Onko ajatusta koota tänne listaa keskustelijoista, esim nimimerkki ja LA? Voin tehdä listaa.
kyllä sinne mahtuu hyvin vielä mukaanVoidaan sitten perustaa vaikka toinen faceryhmä meille, jotka myöhemmin vasta varovaisemmin halutaan liittyä. Eiköhän helmikuista porukkaa sen verran kuitenkin tule.
voihan se olla pienempi mitä oletit kun oli kuitenkin siellä sykkeineen <3Ääähh, täällä käyty tänään ultrassa ja stressasin sitä ihan mielettömän paljon. Mulla oireita tosi vähän ja lapsettomuushoitojen myötä saatu tämä raskaus alulle. Sikiö löytyi helposti ja sykekin näkyi, mutta kokoa oli viikkoa vähemmän kuin pitäisi olla... Ensi viikolla uudestaan..
Taustalta huutelen, että mulla oli sama tilanne. Ultra 6+6 ja alkio 6+0 ja alkionsiirrosta alkunsa saanut, joten iästä oli varmuus. Kontrolliultrassa reilun viikon kuluttua kaikki hyvin. Lääkäri havainnollisti ottamalla kynän käteen ja näyttämällä, että jos katsot sitä vinosti, niin se näyttää lyhyemmältä kuin onkaan. Eli hyvin mahdollista, että on vaan ollut huono kuvakulma, mutta tsemppiä, tiedän miten ahdistavaa tuo on. <3Ääähh, täällä käyty tänään ultrassa ja stressasin sitä ihan mielettömän paljon. Mulla oireita tosi vähän ja lapsettomuushoitojen myötä saatu tämä raskaus alulle. Sikiö löytyi helposti ja sykekin näkyi, mutta kokoa oli viikkoa vähemmän kuin pitäisi olla... Ensi viikolla uudestaan..
Kiitos kun kerroit! Kyllä nää positiiviset kokemukset aina luo vähän lisää uskoa siihen että kaikki olisi ok! Lääkäri tosiaan sanoi samaa, että näin alussa mitta voi helposti heittää ja muutaman millin heitto tekee laskennallisesti jo monta päivää.Taustalta huutelen, että mulla oli sama tilanne. Ultra 6+6 ja alkio 6+0 ja alkionsiirrosta alkunsa saanut, joten iästä oli varmuus. Kontrolliultrassa reilun viikon kuluttua kaikki hyvin. Lääkäri havainnollisti ottamalla kynän käteen ja näyttämällä, että jos katsot sitä vinosti, niin se näyttää lyhyemmältä kuin onkaan. Eli hyvin mahdollista, että on vaan ollut huono kuvakulma, mutta tsemppiä, tiedän miten ahdistavaa tuo on. <3
Kolmesta raskaudesta kokemus, että mun gynekologi mittaa aina niin kauan ja eri kuvakulmista, että saa mitat lähelle laskennallista viikkotilannetta, kuten tuossa @Silmu75 sanoi samaa Tsemppiä! Mulla silti joka kerta (alkionsiirto ollut aina) tuossa alussa heittää 3-4 pv. En tiiä vaikeuttaako esim taaksepäin kallistunut kohtu mittausta. Sykkeen näkeminen on jo tosi hyvä merkki!Kiitos kun kerroit! Kyllä nää positiiviset kokemukset aina luo vähän lisää uskoa siihen että kaikki olisi ok! Lääkäri tosiaan sanoi samaa, että näin alussa mitta voi helposti heittää ja muutaman millin heitto tekee laskennallisesti jo monta päivää.
Tuota en tullut ajatelleeksikaan, mulla myös taaksepäin kallistunut kohtu. Mutta tosiaan tuossa vaiheessa alkio on niin mahdottoman pieni, että ei ihme jos tulee virhetuloksia. Terveystalon gyne oli kyllä silloin aika tyly, huokaili että kyllä täällä syke näkyy mutta liian pieni alkio - no annan nyt kuitenkin tämän neuvolakortin kun se syke kuitenkin näkyi. Ei antanut paljon toivoa onnellisesta lopusta, vaan kirjoitti keskussairaalaan lähetteeseen jotain ”epäily kasvunviivästymästä” ja sieltä sitten soitettiin, ettei mitään sellaista edes ole olemassa kuin alkion kasvunviivästymä, vain sikiöllä voi kasvu viivästyä sitten myöhemmässä vaiheessa raskautta.Kolmesta raskaudesta kokemus, että mun gynekologi mittaa aina niin kauan ja eri kuvakulmista, että saa mitat lähelle laskennallista viikkotilannetta, kuten tuossa @Silmu75 sanoi samaa Tsemppiä! Mulla silti joka kerta (alkionsiirto ollut aina) tuossa alussa heittää 3-4 pv. En tiiä vaikeuttaako esim taaksepäin kallistunut kohtu mittausta. Sykkeen näkeminen on jo tosi hyvä merkki!
Jospa se ei tosiaan ollut kovin kokenut näissä alkuraskauden asioissa, erikoislääkäreissä on eroa, mihin niiden osaaminen keskittyy. Itse oon yrittänyt valita aika sieltä ne gynekologit, joilla lukee ”raskaus”, ”perinatologia” tms, mutta aika usein sitä päätyy samalle.Tuota en tullut ajatelleeksikaan, mulla myös taaksepäin kallistunut kohtu. Mutta tosiaan tuossa vaiheessa alkio on niin mahdottoman pieni, että ei ihme jos tulee virhetuloksia. Terveystalon gyne oli kyllä silloin aika tyly, huokaili että kyllä täällä syke näkyy mutta liian pieni alkio - no annan nyt kuitenkin tämän neuvolakortin kun se syke kuitenkin näkyi. Ei antanut paljon toivoa onnellisesta lopusta, vaan kirjoitti keskussairaalaan lähetteeseen jotain ”epäily kasvunviivästymästä” ja sieltä sitten soitettiin, ettei mitään sellaista edes ole olemassa kuin alkion kasvunviivästymä, vain sikiöllä voi kasvu viivästyä sitten myöhemmässä vaiheessa raskautta.
Voi kurjuus! Voimia toipumiseen ja kaikkea hyvää jatkoon.Meidän pieni ei jaksanut pitää elämästä kiinni. Eilen todettiin, ettei sydän enää lyö ja vastasi kooltaan 6+0, vaikka oli jo rv 8+0.
Kaikkea hyvää teille muille tänne ja ihanaa raskausaikaa.
Pahoittelut, voimia teilleMeidän pieni ei jaksanut pitää elämästä kiinni. Eilen todettiin, ettei sydän enää lyö ja vastasi kooltaan 6+0, vaikka oli jo rv 8+0.
Kaikkea hyvää teille muille tänne ja ihanaa raskausaikaa.