Helmikuiset 2022

Heippa!
Joko Facebook ryhmä on ihan täynnä vai vieläkö mahtuisi?
Plussasin torstaina ennen juhannusta ja tuli kyllä aika yllärinä tämä, vaikka eipä meillä ole ehkäisyä ollut käytössä marraskuusta lähtien. Eka lapsi syntyi 7/2019, hänen kohdallaan yritystä oli 1,5 vuotta ja lapsettomuushoitojen ekat askeleet ois ollu alkamassa seuraavien menkkojen tultua, mutta niitä ei sitten koskaan tullutkaan varovaisesti olisin tulossa mukaan siis, hyvin alkuvaiheessa vielä mennään ja eka neuvolakäyntikin on vasta parin viikon päästä.
mahtuuuuu!! :)
 
@Charrypie - 86 pahoittelut ja tsemppiä sinne ❤ milloin tilanne selviää?

@3milia kiitos kiitos paljon, ihanaa kun muistetaan, minäkin muistan sinut ❤

Täällä alkaa 12. viikko jo, uskomatonta. Nopeasti mennyt aika. Ei päivittäin, mutta usein kuitenkin, tulee mielin olenko edes raskaana. Entä jos ultrassa surullinen näky. Ja siihen on vielä pari viikkoa aikaa. Pahoinvointia on lähes päivittäin, tänään ei tosin ole ollut. Eilen harrastimme seksiä eka kertaa koko raskauden aikana, en ole pystynyt aiemmin, kun paikat niin kuivana ja huono olo. Eilen sitten haluttikin. Ei ole tullut vuotoa tai muuta onneksi, taitaisin säikähtää paljon.
 
@Charrypie - 86 pahoittelut ja tsemppiä sinne ❤ milloin tilanne selviää?

@3milia kiitos kiitos paljon, ihanaa kun muistetaan, minäkin muistan sinut ❤

Täällä alkaa 12. viikko jo, uskomatonta. Nopeasti mennyt aika. Ei päivittäin, mutta usein kuitenkin, tulee mielin olenko edes raskaana. Entä jos ultrassa surullinen näky. Ja siihen on vielä pari viikkoa aikaa. Pahoinvointia on lähes päivittäin, tänään ei tosin ole ollut. Eilen harrastimme seksiä eka kertaa koko raskauden aikana, en ole pystynyt aiemmin, kun paikat niin kuivana ja huono olo. Eilen sitten haluttikin. Ei ole tullut vuotoa tai muuta onneksi, taitaisin säikähtää paljon.
Tänään tuli juuri soitto ja perjantaina heti aamusta menen klinikalle. Helpottavaa, että saa päätökseen tämän epätietoisuuden. Kärsin todella voimakkaista raskausoireista ja tuntuu niin väärältä "joutua" kokemaan ne, kun tilanne on mikä on ☹
 
Täältä kans kovasti voimia sinulle @Charrypie - 86 <3 Meilläkin oli vuosi sitten tuulimuna, niin huijattu ja surullinen olo oli silloin! Itseäni lohdutti silloin vähän se, kun kaksikin lapsettomuuslääkäriä sanoivat, että heidän näkökulmastaan tuo alkanut raskaus tuo valtavasti toivoa tulevasta ja sulkee pois jo tosi monta hedelmällisyyden mahdollista estettä. Toivottavasti teidän tilanne selviää pian ja pääsette toipumaan!

Ootpa @minttuni jo ihanan pitkillä viikoilla! Hitaasti kuluu tämä oma kesä, minäkin alan olla ihan vainoharhainen näiden "onko oireita vaiko eikö"-ajatusteni kanssa! Mutta toisaalta ei haluttu miehen kanssa kovin aikaseen ultraankaan, joten hetki vielä pitää kärvistellä. Perjantaina kuitenkin eka neuvola, jännää!
 
Itsellä pahoinvointi ottanut hiukan uusia kierroksia. Ei okseta, mutta mitään ei oikein tee mieli. Ainoat jutut, mitkä maistuu on mysli ja jugurtti, hedelmät ja leipä. Tänään oli pakko jättää tortilla kesken, kun vaan ei mennyt alas. Normaalisti tortillat on kuitenkin sellaista perushyvää ruokaa.

Mutta kohtahan tässä jo melkein 12 viikkoa on takana. Dopplerilla kuului lauantaina tosi selvä sykeääntä muistuttava ääni pelkän epämääräisen kopotikoon sijaan ja alavatsa on ihan selvästi alkanut pyöristyä. Näytön siltä kuin olisin syönyt valtaisan pizzan tai pasta-annoksen. Että eiköhän siellä joku asustele.:love:
 
Omana riesanani on ollut huonot yöt jo nyt. Nää kuumat ilmat yhdistettynä ihan outoihin uniin ja levoton yö on valmis. Aamuisin väsyttää niin paljon eikä jotenkin saa aikaan mitään.

Pahaolo on alkanut väistymään, mikä on ihanaa. Ensi viikolla olisi ensimmäinen lääkäri! Neuvolan jälkeen sain ison kasan kaikkea muistettavaa. Muutaman viikon päähän varattu sokerirasitus. Nt-ultra tulee täälläpäin kirjeellä kotiin eikä voi itse varata. Toisaalta haluaisin ehkä käydä vielä yksityisellä ultrassa ennen sitä, mutta toisaalta yritän malttaa.

Täällä kohta alkaa viikko 10 ja nyt on tullut ensimmäisiä varovaisia kysymyksiä, että oonko raskaana. :DAlavatsa alkanut pyöristymään, vaikkakin itse aattelen sen olevan turvotusta. Sen verran, että osa normaaleista housuista hieman ahdistaa ja leveällä vyötäröllä olevat juoksarit ovat kaikista mukavimmat.
 
Kävin tänä aamuna pitkästä aikaa puntarilla ja paino on tippunut 2,5kg muutamassa viikossa. Mulla on käynyt näin joka raskaudessa rv10-20 välillä. Jännä vaikkei oo nyt pahoinvointiakaan. Jatkuva nälkä ja voisin syödä mitä vaan!
 
@Charrypie - 86 onpa kurja uutinen.. Paljon tsemppiä sinne!! <3

Vitsit moni on jo aika hyvillä viikoilla, ihanaa!

Itellä on pariin kertaan tullut nyt pientä tiputtelua viikon sisään. Hyvin vähäistä kylläkin ja eka oli seksiä seuraavana päivänä, niin ehkäpä johtui siitä. Rauhallisin mielin eteenpäin, mutta kuitenkin tein vielä tänään raskaustestin ja heti ilmestyi vahvat viivat siihen. Tosin eipä sekään välttämättä ole tae siitä että siellä joku asuu, mutta ainakin niin toivon tällä hetkellä. Oireina yökötys niikuin @sofialiina :lla. En oikein tiedä närästääkö vai onko vain pahoinvointia, mutta aamulla pitää heti juoda vaikka mehua että pysyy tolpillaan ja parin tunnin välein yökötys tulee aina uudelleen, ellen syö jotain. Vaikka ei siis tee mieli oikein mitään :D voisin kyllä elää hapankorpuilla ja ruisleivällä, ne upposi aina :D tein viime viikolla ruokaa, josta tuli tosi hyvää, mutta heti seuraavana päivänä se alkoi etomaan ja nyt jo ajatus siitä ruoasta alkaa oksettamaan. Minulla olisi parin viikon päästä reissuunlähtö (telttailemaan pohjoiseen) kaverin kanssa niin saas nähdä mitä siitä tulee. Kaveri kyllä tietää raskaudesta, mutta teltta-/automatkan olosuhteen tuo omia haasteita tuohon että parin tunnin välein pitäis saada evästä tai menee olo heikoksi. Auto täyteen ruokaa ja välipaloja siis :D eka neuvola on muuten ensi viikolla. Mitä muilla on tapahtunut ekassa neuvolassa? En muista esikoisen ajoilta, mutta oletan että se on aika keskustelupitoinen. Vai oliko muilla esim. sydänäänten kuuntelua? Esikoisen kohdalla saatiin ekassa ultrassa kuulla ekaa kertaa sydänäänet ja muutenkin vasta siellä varmistui raskaus.

Taidan jättää tuon facebook-ryhmän väliin ja mieluummin osallistuisin siihen whatsapp-ryhmään, jos se olisi vaikka vähän pienempi ryhmä :) pitäisi vaan saada aikaiseksi koota kiinnostuneet:)
 
Mies lähti kauppaan, ostoslistalla mm. hapankorput. Alkoi niin haluttamaan, kun @Kuumeilija90 kerroit :D pahoinvointi tänään ollut kovaa, johtunee helteestä.

Ensimmäisellä neuvolakerralla
mm. keskusteltiin, otettiin hemoglobiini ja verenpaine, painon kerroin itse, täytettiin miehen kanssa päihde, tupakka kyselyjä, sain lähetteen labraan ja ajan nt-ultraan, neuvolalääkäriin ja pari seuraavaan neuvola-aikaa, neuvolakorttiin täytettiin asioita. Ei ultraa tai sydänäänten kuuntelua.
 
@Charrypie - 86 onpa kurja uutinen.. Paljon tsemppiä sinne!! <3

Vitsit moni on jo aika hyvillä viikoilla, ihanaa!

Itellä on pariin kertaan tullut nyt pientä tiputtelua viikon sisään. Hyvin vähäistä kylläkin ja eka oli seksiä seuraavana päivänä, niin ehkäpä johtui siitä. Rauhallisin mielin eteenpäin, mutta kuitenkin tein vielä tänään raskaustestin ja heti ilmestyi vahvat viivat siihen. Tosin eipä sekään välttämättä ole tae siitä että siellä joku asuu, mutta ainakin niin toivon tällä hetkellä. Oireina yökötys niikuin @sofialiina :lla. En oikein tiedä närästääkö vai onko vain pahoinvointia, mutta aamulla pitää heti juoda vaikka mehua että pysyy tolpillaan ja parin tunnin välein yökötys tulee aina uudelleen, ellen syö jotain. Vaikka ei siis tee mieli oikein mitään voisin kyllä elää hapankorpuilla ja ruisleivällä, ne upposi aina tein viime viikolla ruokaa, josta tuli tosi hyvää, mutta heti seuraavana päivänä se alkoi etomaan ja nyt jo ajatus siitä ruoasta alkaa oksettamaan. Minulla olisi parin viikon päästä reissuunlähtö (telttailemaan pohjoiseen) kaverin kanssa niin saas nähdä mitä siitä tulee. Kaveri kyllä tietää raskaudesta, mutta teltta-/automatkan olosuhteen tuo omia haasteita tuohon että parin tunnin välein pitäis saada evästä tai menee olo heikoksi. Auto täyteen ruokaa ja välipaloja siis eka neuvola on muuten ensi viikolla. Mitä muilla on tapahtunut ekassa neuvolassa? En muista esikoisen ajoilta, mutta oletan että se on aika keskustelupitoinen. Vai oliko muilla esim. sydänäänten kuuntelua? Esikoisen kohdalla saatiin ekassa ultrassa kuulla ekaa kertaa sydänäänet ja muutenkin vasta siellä varmistui raskaus.

Taidan jättää tuon facebook-ryhmän väliin ja mieluummin osallistuisin siihen whatsapp-ryhmään, jos se olisi vaikka vähän pienempi ryhmä pitäisi vaan saada aikaiseksi koota kiinnostuneet
Meillä oli viime viikolla se ensimmäinen neuvola. Siellä ensin annettiin pissanäyte, joska ne katsoi kahdella pikatestillä proteiinit, tulehdusta yms. Sillä aikaa miestä oli haastateltu enemmän juuri meidän parisuhteesta ja työjutuista yms muusta sellaisesta yleisestä. Sitä jatkettiin sitten ku pääsin itse siihen mukaan ja kyseltiin meidän/lähisukulaisten sairaustaustoja. Niiden pohjalta sain itse lähetteitä ja lopuksi vielä katsottiin paino sekä täytettiin päihdekysely.

Mukaan saatiin iso nivaska papereita, neuvolakortti ja aika lääkärille ens viikolle.:giggle:
 
Heipähei, joo tosiaan olen todella huono täällä kaksplussan puolella. Ryhmässä tällä hetkellä on 30hlö ja 5 vielä otetaan mukaan. Eli tilaa on. Mulle saa laittaa yksärillä liittymispyyntöä mutta vastaus tulee 1-2pv kuluessa kun muistan käydä katsomassa tämän. Facessa on kaksi ylläpitäjää minun lisäksi joten heillä on oikeus lisätä myös (nyt en muista nimimerkkejä) mutta varmasti huutelevat täällä sitten jos halukkaita löytyy.
 
Mä kävin tällä viikolla varhaisultrassa ja siellä pienen pieni sydän löi jo kovasti :love: Niin onnellinen ja helpottunut olo, mä oon pelännyt keskenmenoa paljon keväisen kokemuksen jälkeen. Vastasi kooltaan hieman pienempää kuin menkoista neuvolan määrittämänä, mutta on toki niin pienestä kiinni vielä tässä vaiheessa. Np-ultrassa sitten jokatapauksessa varmistetaan tarkka laskettu aika. Nyt 8+2 ja en millään malttaisi odottaa, että päästään kertomaan uutisista muillekin. Jospa kuukauden verran malttaisi kuitenkin vielä..:)
 
Muuten ajatuksia raskaudesta kertomisesta…

Meidän oli tarkoitus ystäville kertoa nt-ultran jälkeen, mutta nyt mulla on olo etten halua kertoa kellekään asiasta. Tämä olo tuli tässä, kun miehen ystävä ilmoitti että heille on tulossa lapsi ja meidän lasketuissa ajoissa on tod näk vain muutaman viikon ero. Heille ei olla asiasta kerrottu, mutta mulle tuli olo etten halua kertoa tästä kellekään. En siis yhtään kellekään enään. Pari hyvää ystävää tietää sekä meidän vanhemmat. Kaikille sisaruksillekaan ei olla kerrottu ja mulla myös niiden suhteen olo etten halua kertoa.

Raskaus on niin kovin toivotti ja ollaan miehen kanssa onnen kukkuloilla, niin en tiedä miksi tälläisen täyssulkeutumisen tämä sai aikaan. Tottakai onniteltiin, mutta meidän tilanteesta oltiin ihan hiljaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jankesof

Yhteistyössä