Helmikuiset 2022

@Irtokehys kiva, kun käyt vakoilemassa täällä! Toivottavasti lepo tekee tehtävänsä! ❤

Täällä rekisteröity ekat liikkeet. Alavatsalla muutamaan otteeseen tuntunut sellaisia jänniä napsuja/pieniä elohiiriä. Puolisokin tunsi eilen, kun laittoi käden alavatsalle. Raskauspötsikin kovasti tunkee nökyviin, parin viikon päästä ei varmaan ulkopuolistenkaan enää tartte arvailla vauvan ja pizzan väliltä. :p
 
Tietääkö kukaan paremmin että miks neuvolasta laitettiin tuplasti sokerirasitukseen kun olen nuori (alle 30v), eka vauva oli tasan 3kg ja olen normaalipainoinen ja ekassa raskaudessa ei mitään häikkää sokereissa. Ainut syy on että mun papalla on ollut 2. tyypin diabetes vanhoilla päivillä... Mun ymmärtääkseni terveyskirjaston mukaankaan ei tarttis käydä. Ei mitään ongelmaa muuten mutta ku työaika ei jousta niin ei jaksaisi säätää "turhaan"
Ne laittaa, jos lähisuvussa on. Täällä sama juttu et neuvola otti ns. tosi tiukan linjan mennä noihin vaikka oon ite myös alle 30v sekä hyvässä kunnossa muuten. Toisaalta vauvan parasta et jos se huomataan jo alussa ja siihen pystyy sitten vaikuttamaan.
 
Kävin eilen hakemassa meille ensimmäisen rokotteen, kun ensimmäinen kolmannes alkaa olla lopussa ja lukemat alkaa olla päivätasolla aikamoisia. Ei kummempaa tullut kuin ehkä hieman enemmän väsymystä illasta. Oli kyllä toisaalta ristiriitainen olo, mutta toisaalta helpottunut. Ajattelin ottaa viel tämän päivän rauhassa tässä, kun pystyy ottamaan sohvailupäivän ja katsomaan koko päivän leffoja.
 
Siis lähinnä ihmettelen kun ei oo eka raskaus, en siis tiedä / muista miten teillä, ootteko ekan odottajia? Kun thl:n mukaan vaan sit tarvis jos ekassa raskaudessa olis ollu jotain, esim isokokoinen vauva. Tuo on iha selkee, et jos ois eka raskaus nii lähisuku tekee riskin mut nii. No en jankkaa täällä tätä enää. Ehkä soitan vielä neuvolaan ja annan sit periksi
 
Siis lähinnä ihmettelen kun ei oo eka raskaus, en siis tiedä / muista miten teillä, ootteko ekan odottajia? Kun thl:n mukaan vaan sit tarvis jos ekassa raskaudessa olis ollu jotain, esim isokokoinen vauva. Tuo on iha selkee, et jos ois eka raskaus nii lähisuku tekee riskin mut nii. No en jankkaa täällä tätä enää. Ehkä soitan vielä neuvolaan ja annan sit periksi
Mulla kans tuli määräys mennä jo nyt, kun isoisällä ollut diabetes. Ja olisko oma ikäkin vaikuttanut (36)? Ensimmäistä odotan siis. Itse oon vaan tyytyväinen että pääsen siihen, tuleepahan ajoissa syy olla herkuttelematta ja viilata ruokavaliota paremmaksi jos jotain viitteitä löytyy :D
 
149350
Täällä myös eilen käyty nt-ultrassa, jossa sikiö vastasi viikkoja ja kaikki vaikutti olevan muutenkin hyvin. :love:Vajaan parin viikon päästä olis sitten neuvola ja sokerirasitus (joudun myös kahteen seulaan sukurasitteen vuoksi). Kiva, kun on tällaisia pieniä etappeja, niin aikakin kuluu nopeammin. :)
 
Sokerirasituksessa tuli normaalit tulokset ja saatiin meidän bebelle vakuutus. Nyt onkin vähän muutama viikko väliä ennen kuin on toinen neuvola.

Aika on kyllä nyt alkanut ottamaan harppauksia. Enää ei ole kuin 4 kk, kun ajattelin jäädä varhennetulle. Toki en ajatellut jäädä kuin noin 1,5 vkoa ennen oikeaa ajankohtaa. Laskeskelin et sitten ajoittuisi töihin paluu vähän paremman ajatuksen kanssa jos menee hyvin. Toki tässä ottaa vähän takkiin, mutta se ei ole nyt kuitenkaan niin iso juttu. Ihana aatella et uuteen vuoteen suunnataan jo ajatukset seuraavaan asiaan.:)
 
  • Tykkää
Reactions: 149350 ja minttuni
Viikon 13 ultra on käyty, riskiluvut oli onneksi tosi pienet ja pieni tiitiäinen siellä mennä polskutteli - loppu hyvin kaikki hyvin, sillä tätä edelsi melkoinen surkeiden sattumusten sarja. Ensiksi esikoinen valvotti pitkälle yöhön kun sairastui, mies ei voinut tulla mukaan kun jäi hoitamaan lasta ja sumuisessa väsymysolotilassani jouduin väärälle ovelle ja lopulta oli aivan sekunneista kiinni että minut vielä otettiin sisään

Hirmu vahva tyttöfiilis! En kyllä pety yhtään pojastakaan, esikoinen on myös poika. En tiedä kärsiikö kysyä taaskaan sukupuolta, parempi niin en kolua kirppareilta kaikkia kukkaisia bodyja tai henkselihousuja
 
Moikka pitkästä aikaa!

Kesälomalla tuli oltua aika epäaktiivinen netin käytön suhteen ja neuvolan laskujen mukaan meille olisi tulossa maaliskuinen, joten siitä syystä hiljaisuus.
Maaliskuisten ryhmä on kuitenkin tosi hiljainen, niin kirjoittelen nyt tännekin :) LA on siks neuvolan mukaan 3.3., mutta eilen oli eka ultra ja siinä mitat vastaa 4 päivää isompaa. LA ei kuitenkaan muutu, koska olisi pitänyt olla 5 päivän ero mitoissa :D ja onneksionneksi kaikki oli hyvin ultrassa! <3 jännitti melkeinpä enemmän kuin esikoisen aikaan ja ensin katsoinkin että on tyhjä kohtu, mutta sitten ultralaite kääntyi ja sieltä löytyi oikein aktiivinen pieni. Näytti heti peukkua meille ja pyöri koko ultran ajan. Hieman oli isompi kuin esikoinen (poika), joten poikafiilis jatkuu. Jos kaikki menee hyvin niin hän saapuu helmi-maaliskuun vaihteessa. Sain onneksi jo ekan ajan pelkopolillekin, eka synnytys oli traumaattinen, niin kiva päästä keskustelemaan vaihtoehdoista ja purkamaan oloa ammattilaiselle. Luulen, että sektio on todennäköinen, mutta sekin kyllä pelottaa aika paljon..

Oisko nyt kiinnostusta whatsapp- tai faceryhmälle? Vai joko kaikki halukkaat ovat tuolla täydessä ryhmässä? :)
 
149350
Täällä käyty tänään ekassa sokerirasituksessa, josta selvisin onneksi puhtain paperein. :love: Nyt saakin sitten ryhtyä odottelemaan seuraavaa neuvolaa ja rakenneultraa! Pohdin myös jo sitä, että jäisin lomalle/varhennetulle äitiysvapaalle, niin saisi jäädä pois töistä jo vuoden vaihteessa. Jännää!
 
Hei kaikille! Minä en ole facebookissa ja whatsappia käytän harvoin. Täällä tulee edelleen päivittäin pyörittyä, luen yrittäjien palstaa kun siellä pitkään olin.

Täällä menossa jo 18. raskausviikko. Aika tuntuu menevän nopeasti. Ensi viikolla on seuraava neuvola, ja muutamien viikkojen päästä rakenneultra. Vointi on tällä hetkellä hyvä. Ajottaista päänsärkyä ja selkäkipua. Välillä tuntuu, kuin vauva liikkuisi, mutta en ole ihan varma. Toisaalta niin normaali olo, että ei tunne edes olevansa raskaana. Huomasin tänään, että vatsalle ilmestynyt himmeä linea negra, siinä kasvaa myös enemmän karvaa xD

Aiotteko kysyä sukupuolta? Me ajattelimme kysyä, jos siis näkyy rakenneultrassa.
 
Mennään @minttuni n kanssa aika lailla samoilla viikoilla. Mullakaan ei liikkeet kauheasti tunnu, tai en vaan osaa erottaa niitä kaikesta vatsan möyrimisestä. :D Mutta dopplerilla löytyy sykkeet tosi helposti ja kuuluu liikeääniä, ilmeisesti osuu jalka/pää/pylly dopplerin kohdalle tai lähelle. Vatsa kasvaa kovasti ja myös mulla on ilmestynyt hailura linea negra. Ja mun pahoinvointi on vihdoin helpottanut! Nyt on viikko mennyt siten, että syöminen on ollut oikeasti kivaa ja ruokahalu muutenkin normalisoitunut. Myös rautakuuri on vissiin purrut, kun levottomat jalat ob rauhoittuneet ja sen myötä myös unet.

Mehän siis tiedetään jo sukupuoli sen niptin takia, mutta ollaan niin salamyhkäisiä, että ihan lähimmät ihmiset vaan tietää. Vaatteissa varmaan aika unisex-linjalla menen, koska en voi sietää vaaleanpunaista. Eläinkuviot, raidat ja värikkäät jutut best.

Ootteko tehneet paljon raskausvaatehankintoja? Viikonloppuna löysin SPR:n kirppikseltä parit äitiysfarkut, joita voi käyttää töissä, kun siirryin takasin toimistolle. Toivon, että löytäisin jonkun trikoisen/ joustavan mekon, jossa masulla olisi tilaa kasvaa. Tori.fi :sta löysin tänään käytetyn kantotakin, joka pitäisi mennä raskausajan ja sitten pikkuisen kanssa kantorepun kanssa.
 
Minulla on jotain äitiysmekkoja ja legginsejä. Tavalliset jo puristaa mahan kohdalta. Ulkoiluhousut ei mene kiinni, tai no menee, mutta tukala olla. Syksytakki menee varmasti, mutta talvitakki pitäisi jostain löytää. Vauvalle ei olla hankittu vielä mitään. Yksi body tosin jo löytyy. Käytettynä tullaan ostamaan lähipiiristä suurin osa tavaroista.
 
  • Tykkää
Reactions: 149350
149350
Täällä tosiaan rv 15 menossa ja rakenneultra tulossa 6.10. Vajaa 6 viikkoa siis vielä odotettelua. Kyllä aiotaan kysyä sukupuoli rakenneultrassa, jos se on silloin vaan nähtävissä. Toki enemmän jännittää se, että kaikki on silloin kunnossa, aiemmissa raskauksissa kun ei olla päästy juuri rakenneultraa pidemmälle.

Mulla on parit äitiysfarkut, joilla oon toistaiseksi pärjäillyt. Omat ulkoiluvaatteet on onneksi sen verran löysiä, että ainakin toistaiseksi mahtuvat vielä hyvin päälle. :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Täällä pyörähtää huomenna rv19 käyntiin. Vointi muuten hyvä, mutta kaikki suurempi tekeminen ja pitkään jalkeilla olo aiheuttaa supistuksia ja sen vuoksi oon nyt ollut viikon sairaslomalla. Vähän epäilen ettei oo töihin enää menemistä. Meillä rakenneultra tulossa vasta reilun kolmen viikon päästä. Silloin jo rv22 menossa. Käytiin siis yksityisellä nyt vielä semmonen väliultra ja siellä annettiin melko varma tyttöveikkaus ❤ Me ollaan kaikki muut vauvatavarat ja vaatteet laitettu jo pois, mutta kaksi ihanaa vastasyntyneen mekkoa oli pakko säästää ja nyt niille tulee sitten käyttöä ❤ Jotenkin vauva muuttui paljon todellisemmaksi nyt kun tiedetään kumpi siellä kelluu!
 
Viimeksi muokattu:
Mukava lukea teidän kuulumisianne :) Onko teillä ollut mitään erityisiä ruokahimoja? Tai muuta erikoista, esim. oletteko alkaneet tekemään jotain eri tavalla kuin ennen? Unohtelua, järjen juoksun hidastumista? :D minulla haluttaa hirveästi salmiakkia. Normaalisti en syö koskaan. Ja nyt ei saa. Myös appelsiinimehua haluttaa. Unohtelen asioita ja puhun mitä sattuu, ymmärrän asiat myös usein ihan väärin. Vielä ihan huumorilla voi ottaa nämä :D
 
Meillä on jo valmiiksi melkein kaikki, kun esikoinen on vasta vajaa 1,5v. Oon kyllä ostellu jotain täydennystä kirppareilta, niin saa pitää tälle uudelle tulokkaalle kaikki mieluisat ja sit laittaa kierrätykseen eteenpäin kaikki ei niin mieluisat mitä esikoiselle tuli hankittua en myöskään esikoiselle ostanut juurikaan koon 50 vaatteita ja nekin oli alkuun valtavia meidän sintille. Nyt oon ostanu vähän lisää että on ekoillakin viikoilla sopivahkoa puettavaa. Myöskään itselleni en silloin ostanut raskausvaatteita kun aattelin että käytän omia vanhoja mutta en mahtunut mihinkään enää muutamana viimeisenä kuukautena ja jouduin kuitenkin ostamaan. Kiloja ei tullut kuin ne optimaaliset 12 mut mun maha oli valtava. Ilmeisesti paljon vettä, jee. Kuulemma taas on paljon näköisesti. Vauvalle se on ilmeisesti hyvä mutta itse en ole kauhean innoissani Olen muuten ehdottomasti farkkutyyppiä mutta vihasin mun raskausfarkkuja, ne vaan valui ja se trikoolipare ei pysynyt ollenkaan siellä missä piti. Niin musta tuli loppuraskaudessa sitten mekkoihminen. Neulemekko ja sukkikset. Ajattelin nyt ostaa ajoissa toisenkin neulemekon, jonkun ihan tavallisen väljän joka menee mahan yli ja alkaa käyttämään heti kun saan tultua kaapista töissä tän raskauteni kanssa.
Mun mielestä Lindexillä on hyvät raskausalusvaatevalikoimat ja on ihan hyvin kestänyt. Ostin myös kirppikseltä jonkun merkin raskausleggarit mutta ne oli Ihan sairaan napakat. Ei mun alkuraskauden maha sietänyt niitä.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Haha kun mietin näitä juttuja niin tulee vaan sellainen olo että miks tein monet asiat niin vaikeesti esikoisen aikaan? En ostellu paljo mitään ku aattelin että turhaa ja ihan vähän vaan käytössä. Esim nuo ihan pienimmät vaatteet. On mulla vähän semmosia turhan ostamisen välttämisperiaatteita, mutta nyt kun on jo yksi pyörimässä jaloissa niin oon kyllä valmiimpi joustamaan periaatteista jos voin saada sillä arkeen helpotusta. Samoin tuo kun en muka aikonut ostaa raskausvaatteita haha, jollain varmasti onnistuu mutta ei mulla, mun kropalla ja vaatevarastolla.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Minä olen pitänyt nyt trikoomekkoja ja sukkahousuja tai legginsejä. Mistähän löytäisi talvitakin? Muuten vaikuttaa siltä, että voisi mennä hyvin nykyisillä vaatteilla, tai siis nyt menee vielä syystakki ja kohtahan se on niin kylmä, että talvitakkiin voi siirtyä. Ulkoilemme paljon, joten housut jonkinlaiset pitää kai myös löytää. Tukivyöstä ei ole tietoa, mielikuva on, että sellaisia olemassa. Ensimmäinen raskaus, niin olen ihan pihalla kaikesta. Onko porukkalla rakenneultrat jo pian? Miten olette voineet? Täällä rakenneultra kolmen viikon päästä. Pian vaihtuu jo 20. raskausviikoksi. Vointi ollut hyvä nyt toisella kolmanneksella. Öisin joskus valvottaa, ei voi ihan joka asennossa enää olla.
 
Täällä on liikkeet voimistunut ihan muutaman päivän aikana hurjasti. Ei oo enää tuntemukset pieniä hipaisuja vaan ihan kunnon muljaisuja tulee pitkin päivää. Yleensä riehuminen alkaa, kun on istuskellut ollut makuulla tovin. Yleisvointi on tosi hyvä. Vireystaso päivisin on pääasiassa hyvä ja jaksaa työpäivienkin jälkeen puuhastaa enemmän. Ensi viikolla alkaa raskausjooga, mutta eka kerta jää väliin, kun haluan, että toisesta koronarokotteesta tulee hiukan suojaa. Koronarokote on siis maanantaina.

Ulkovaatteet vähän mietityttää myös. Vielä menee puolison vanhat kuorihousut ja oma kuoritakki. Mulla on yksi aika väljän mallinen pidempi ulkoilutakki, se ehkä menee vähän pidempään. Jonkun verran näkyy myös äitiysulkovaatteita käytettynä myynnissä.

Meillä on rakenneultra 24. päivä, eli vielä 2,5 viikkoa. Jännittää, mutta ennen kaikkea odotan, että saa nähdä beben. ❤ Ja että saisi vähän leppoisamman kokemuksen kuin NT-ultra oli.
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni

Yhteistyössä