HELMIÄISET 2007


Ai että tää on hauskaa B)

Ilana nukkui tossa parisen tuntia, ja minä pesin neidin maitopullot ja onneton kävin vielä pissilläkin. Luka oli sillä välin levittänyt KAIKKI leivinpaperiarkit lattialle, ripotellut päälle makaronia pussillisen ja lakaissut rikkaharjalla tiskipöydän.

Äiti on vähän väsynyt. :LOL:

No, voitte arvata, että Lukaa vietiin sen jälkeen päiväunille kuin pässiä narussa.

Minä juon nyt Cokista. B)
 
Aurinkoista päivää kaikille!

Kyllä on mahtava ilma, mittarissa +10 astetta (varjossa)
Vein tytön ulos nukkumaan ja kyllä on kova pähkäily että mitä pukea päälle. Ettei tuu kylmä kun makoilee paikoillaan ja sitten taas ettei tuu liian kuumakaan, hankalaa... Tuntuu että tulee kyllä puettua aina liikaa... Piti laittaa vaunujen hyttyssuoja vielä pyykkipojilla kiinni reunoista (kun jäi pieni rako) nimittäin ampiaiset näkyvät heränneen! Ja tietysti meikäläinen jo kauhuissaan ajattelee että vaunuihinhan ne ampiaiset ekana tunkee... kamalaa olis kyllä jos menis ja pistäis tyttöö... ja sitten kun tyttö nukkuu vaunuissa aina suu auki...
En oo uskaltanu antaa nukkuu vaunuissa kerrallaan kun max 4h, usein nukkuis kyllä pidempäänkin... Mutta nyt kun ilmat lämpenee niin voi nukkua pidempäänkin...

Kinder bueno neuvolassa terkka suositteli ilmavaivoihin Disflatyl-tippoja, joita jo apteekista hainkin, kun tyttö yhtenä iltana itki pari tuntia eikä mikään auttanut... no nyt ei ole kuitenkaan itkenyt sillä tavalla niin en tiedä olisko niistä apua, kun ei oo tarvinnu kokeilla. Mutta ovatpahan valmiina. Koeta olla surematta sitä ettet pysty imettämään, pääasiahan on että vauva saa ruokaa tavalla tai toisella. Yksi kaveri sanoi että se lapsista jota hän ei juurikaan pystynyt imettämään, on ollut kaikista tervein! Ei ole ollut korvatulehduksia ym.

Jutta komia nimi pojalla

Meillä oli eilen ristiäiset ja tytöstä tuli Aada Emilia. Oli niin kaunis tilaisuus että meinasi äitimuorilla olla vaikeuksia pidätellä kyyneleitä ja taisihan niistä jokunen vierähtää poskellekin.

Aadaselena Kun napatynkä ensimmäisinä viikkoina kutistuu, sitä ympäröivät vatsan lihakset kiristyvät, jolloin naparengas sulkeutuu pysyvästi. Toisinaan rengas ei sulkeudu kokonaan ja vauvan itkiessä tai yskiessä osa navasta pulpahtaa takaisin ulos. Napatyrien koko vaihtelee herneestä saksanpähkinään, mutta niistä ei ole mitään haittaa eikä niitä tarvitse hoitaa, elleivät ne kipeydy (luin kirjasta)Tyrät ovat ihmisillä yleensä ottaenkin todella yleisiä. Tämän tiedän syystä että työpaikkani on kirurgisella vuodeosastolla...

Meidän tyttö jaksaa jo aika pitkiä aikoja seurustella ja hymyillä. Ja viime yönä nukkui 00.30-7.50 (valvoi ensin 5h, josta osa meni itkustelussa) ja edellisenä yönä nukkui 6h. Jospa alkaisi jo vähän rytmiä muodostumaan, tai sitten voi olla että pari yötä meni näin ja tahti muuttuu taas... niin tahtoo yleensä käydä, kun jollakin asialla kehuskelee...

CG eiköhän se ole sinullakin oikeus rentoutua, joten älä suotta pode huonoa omaa tuntoa

Kaikille
:hug: koetetaan pitää liput korkealla!

Neea ja neiti pikkuprinsessa 6vk ja 4pvä
 
Jotain kuulumisia täältäkin vaikken tiedä edes muistaako kukaan mua kun niin harvoin kirjotan. Meidän neiti sai viikko sitten nimekseen Heta Sofia. Kiltti tyttö ollut, tuntuu että omaa samaa vikaa kuin muutkin helmiäiset eli päivisin tykkäisi olla sylissä... kivaa. Oon sitte siivonut, leiponut, pessyt pyykkiä ja jopa käynyt ite pissillä vauva rintarepussa :) Nyt alkaa pikkuhiljaa sitterissä ja lattialla viihtymään. ja ulkona vaunuissa suostuu nyt nukkumaan pari-kolme tuntia... laatuaikaa äidille!
Napatyrästä tais joku kysellä. Mun vanhemmalla lapsella se oli... lähti pois muistaakseni puolen vuoden iässä. Useimmiten siis paranee alla vuoden ikäisenä. mitään leikkaushoitoa ei kaipaa tms.

Muutenkin elämä alkaa asettua uomiinsa. Isosiskokin on hyväksynyt että vauva kuuluu nyt meidän elämään ja kiukuttelu on loppunut. Itelläkin mukava olo vaikka niitä kauheita ahdistuspäiviä tuleekin. Välillä saa tosissaan miettiä että kuka hullu sai mut haluamaan lapsia... ajatelkaa kun olisi lapseton; sais nukkua ku nukuttaa, lähteä mihin tahansa oman aikataulun mukaan... kukaan ei herätä öisin ym. Voi ihanata. Mutta empä mä näistä neideistä luopuisi. Ei kukaan meistä varmaankaan. Mutta välillä on niin ahdistunut ja väsynyt olokun elämä rajottuu usein näiden kotiseinien sisään. Mutta nyt on arskakin piristänyt mieltä ja just nyt elämä tuntuu hyvältä:)

Mukavia kevtäpäiviä teille kaikille!

äiskä
 
Kysyn teiltäkin tällaisen arvoituksen eli mitä outoa tässä on?

Herättiin(poika 3v ja tyttö 5vkoa) aamulla 7 maissa. Tehtiin normaalit aamutoimet ja tyttö nukkui viltillä lattialla n.30min. Esikoinen leikki leikkejään ja mä kanniskelin vauvaa kun ei viihtynyt lattialla. Nukkui sylissä ehkä 10-15min. Famo haki esikoisen luokseen leikkimään ja mä vein tytön ulos kahden maissa ja nukkui n.25min. Illemmalla mentiin vielä uudelleen famon luokse ja tyttö nukkui vaunuissa n.40min. Tehtiin iltapesut ja tyttö nukahti miehen syliin. Vei sänkyyn ja heräsi samantien. Tyttö valvoo edelleen ja esikoinen nukkuu. Onko tässä jotain outoa....?

Alusta alkaen tyttö on valvonut tosi pitkiä aikoja ikäänsä nähden. Jo sairaalassakin valvoi 6h putkeen. Kotona on koko ajan valvonut koko aamupäivän melkein kahteen asti, mitä nyt pikkutirsoja ottaa viltillä tai sylissä. Nyt KAI nukkuu miehen sylissä TAAS, mut kun vien sänkyyn niin herää. Lähenkin kattomaan kuinka käy.
 
Heip..

KB, voimia.. :hug: toi on varmaan raastavinta mitä on olemassa, mulla kokemusta esikoisen kanssa, toinen vain itki vaikka mitä teki. :( Usko kuitenkin että olet hyvä äiti, jokaisella äidillä on hetkiä että tuntuu huonolta ja riittämättömältä. Äläkä vaan vertaa itteäsi muihin, minä tein sen virheen ("miten tuonkin vauva rauhoittuu syliin heti" jne.), nyt olen huomannut että on niin vauvakohtaista. Tämä meidän toinen kun rauhoittuu syliin helposti ja nukkuu omassa sängyssä hyvin. Mistä tulikin mieleen, CG, meillä esikoinen oli juuri tuollainen, alkoi nukkumaan pitempiä päiväunia vasta n.3kk iässä ja viihtyi vain sylissä.. Ihmettelin aina sitä väitettä että vastasyntyneet nukkuu suurimmaksi osaksi! :) Se on jännä miten erilaisia vauvatkin voi olla..

Täällä kanssa olen kauhistellut todella likaisia ikkunoita.. Miehen sisko on kyllä lupautunut pesemään ne (maksua vastaan tietysti), täytyy muistuttaa sitä. Inhoan ikkunoiden pesua yli kaiken jostain syystä.

neea, teidän tytöllä on tosi kaunis nimi. :) Meidän esikko on Iida Emilia :D

Piti jotain kommentoida, mutta nyt poju sai syötyä niin lähdetään ulos.
:wave:
 
tiipeli
Heipsan!

Meillä esikko taas kipeenä. Vesirokkoepäily, kuumetta 38 ja nyt lisäks yskii niin, että on jo kolmesti yrjönny lattialle (ja matollekin tietty..). Ja nenua saa niistää koko ajan. Pikkumiehelläkin on nuha, vihreetä jointtia pukkaa. Ite sentään suht terveenä. Että semmosta tänne! Nyt nukuttaa esikkoa ja iteki päikäreille niin kauan kun vauva nukkuu. Ei nimittäin saanu viime yönä nukuttua tuon esikon yskän takia :/

Kivoja nimiä! :)

Tiipeli :wave:
 
Kipeenä oleville pikaista paranemista :hug:
Poitsu ei huoli kaupan tuttia on siirtynyt luomututtiin :D öisin.Väsyttää vaan tuo tuttina olo.Tahtois nukkua mielummin.
No nyt harvinaisestti molemmat nukkuu,joten jos kerkeis hetkeks oikaseen ennen kuin poitsu herää on jo pari tuntia vetänyt sikeitä.
Kaikille mukavaa auringoista päivää B)
 
Hei!!

Minäkin täältä taas koitan saada jotain kirjotettua...

Itellä meinaa olla kauhee flunssa ja kurkku kipeenä.

Meillä ristiäiset 7.4 ja vieläkään ei oo varmaa tieto tosta nimestä... Ens tiistaina tulee pappi käymään, et siihen mennes pitääs tietää.

Viime yönä laitettiin vauva omaan sänkyyn nukkumaan, tai siis tonne laatikkoon. Nukkui sielä ihan hyvin. Nukahti yöunille 22.30. Söi 2 ja 5 aikaan, sit ennen 7 ja 8 aikaan herättiin sit ylös.

Mutta nyt huikkii tuolta vaunuistaan...

Mammuli ja PikkuKakkonen 5 vko 1pvä



 
NeJo pikaseen
Pitkästä aikaa pääsee tännekkin kirjottelee. Hiukka pukkaa kiirettä näiden kahden kanssa täällä kotosalla. ;)

Himohiiri tervetuloa munkin puolesta. :flower:

Meillä Baby Semp käytössä noista vastikkeista. Halvinta tossa meidän kaupassa, 0,36s (S-market). Hyvin on käynyt. Ei ole vatsavaivoja itkeskellyt sen takia. Rintamaito kyllä itkettää. Taitaa mulla olla sellasta kermaa, että itkuksi pistää. \|O

Hymyilystä joku kyseli. Meillä hymyilty ja "juteltu" noin viikon verran. :D
Kyllä se sulattaa :heart: kun toinen väläyttää valloittavan, hampaattoman hymyn. :D

Arjesta senm verran, että meillä myös illat menee huudon kanssa. Taitaa olla lievää koliikkia ilmassa. :/ Mutta kyllä tää tästä.

Mutta nyt esikolle ruokaa ja sit pihalle. Siellä on niin mahtava keli. B)

NeJo ja typy 5vkoa ja 2 pvää
 
Jutta harmaana
Aurinkoista tiistai-iltapäivää! B)
Juuri sain Jönden tonne pihalle nukahtaan.. Ihana ilma ollut kyllä! Sain illalla iden päähäni että voisin tulevan pääsiäisen kunniaksi vaihtaa tänään kaikille petivaatteet ja verhot.. Taisin haukata liian ison palan. Petivaatteet on lapsille jo vaihdettu, mutta omat on vielä tamppausen jäljiltä kasalla sängyn päällä ja verhot on vaihdettu vasta puoliksi. :whistle: Taitaa siis mennä kaksipäiväiseksi tämä meidän siivous. :D Ei tuo energia noiden öisten valvomisten jäljiltä ole ihan sama kun kokonaisten unien.
Kiva että noinkin moni on tykännyt meidän poitsun nimestä! :D Että kiitos vaan!! Mulle muuten kanssa sopii se että laitetaan niitä nimiä tonne etusivulle.
Meillä on tuo isukki tämän viikon isyys/talvilomalla. Kiva että sattu tälläiset ilmat, mutta harmi ettei päästä kaikki nauttimaan siitä samaan aikaan, kun tuo esikoinen on kuumeessa tuon ihanan silmätulehduksen lisäksi! :/ Ehkäpä se siitä tässä piakkoin. Kävin muuten tänään kaivelemassa jo vähän kukkapenkissäkin.. Ihanaa että tulee kesä! Pionikin on pakko katsoa, kun siitä saa useasti hyviä ideoita tohon omaan pikku pihaan.. Meinaa vaan tila loppua kesken. :)
Mutta nyt hommiin että saa jotain aikaiseksikin tällä välillä kun vaavi nukkuu. :wave:
Jutta ja Jönssi 1kk ja reilut 2vkoa päälle
 
Hemaiset helmiäiset viettävät ilmeisesti aikansa auringossa B)
ai niin meidänhän kuuluu valittaa joten :tää äiti on väsy.Alkaa tulla mokia arkihommissa jo urakalla :(
Äiskä kiva kuulla kuulumisia ja kirjoittelehan kun kerkiät lisää.
Mihis mama on kadonnut?
no nyt koittaan tuota tyttöö unille,poitsu onkin jo vedellyt pitempään.rinnoista alkaa huomaan.Vielä ollaan pelkästään imettetty.Perjantaina on punnistus edessä.
Nautitaan kaikin auringoisesta ilmasta B)
 
Nostetaanpas meittiä taas vähän ylöspäin...

Neiti nukkuu ulkona ja äipän pitäis tehdä kotitöitä, mutta tässä se vaan istuu koneen vieressä...

Meidän neidillä on viime päivinä ollut vähemmän itkustelua iltaisin, jonkin verran on kyllä ollut...Mietin vaan että olisko johtunu siitä kun meikäläinen veti suklaata posket lommollaan ja nyt en oo muutamaan päivään syönyt. Jäi ristiäisistä kaikkea muuta mussutettavaa niin paljon... Olen vaan jostain kuullut että suklaakin vois aiheuttaa masupuruja, tiedä sitten... Nyt täytyy taas koputtaa puuta kun menee tollasta sanomaan ettei vaan tänä iltana itkustelut ala.

Ja siitä kun mainitsin että neiti nukkui muutamana yönä useamman tunnin niin se oli joku hetkellinen juttu, koska nyt heräillään taas 3-4h välein...

Se on kyllä jännä juttu kun aamupäivän tyttö haki unta ja torkkui pienissä pätkissä (5-10min.) mutta kun vaunuihin laitoin niin ei tarvinnut kuin tuupata vaunut liikkeelle niin johan nukuttiin. Hyvähän se on että nukkuu noin helposti vaunuihin. Olen muutaman kerran ajatellut että haen vaunut sisälle kun unensaanti on ollut tosissaan hankalaa. Mutta enpä ole vielä kokeillut että toimisko konsti sisällä.

Niin Piparix se on teidän tytölläkin kaunis nimi

Tulipahan taas jaariteltua jotain kirjottaakseni, hyvää päivänjatkoa vaan kaikille!
 
hellurei!

enpä oo aikoihi käyny täälläkää, mulla synnytyksen jälkee ollu jos jotaki vaivaa ja vikaa.

päätäki tutkittu ku hirveitä päänsärkyjä ollu iha putkeen sellasen 3viikkoa. sain särkylääkkeet ja lihasrelaksantit niskaan, ja nyt jelpannu ja paljon!

meil typy kasvaa vaan, iha himmeen kokonen mussu jo, tai musta tuntuu siltä. posket kasvaa ja pituuski näyttää lisääntyneen ku ei 50cm vaatteet mee, eikä kaikki 56 koonkaan.

meil isoveikal todella paha uhma, oon tosi väsy sen kans, onneks nyt hyvät ilmat et saadaan tos ulkona purettuu energiaa.

meillä risiäiset /häät 6.5 vasta, eka vapaa siin kirkos mihin haluttiin.

nimi meillä ollu jo tiedos masu ajalta lähtien, eli ; Minttu Oona Emilia :) kutsutaan jo mintuksi häntä :)

julius sanoo "tittu" (minttu), ja tuol bussis saa aina hävetä ku hää huutelee siel kovaan ääneen sitä, esim. eile sanoin et: "minttu haisee kakalle," et "äkkii kotiin," nii hän huus kovaan ääneen et "tätiiii, tittu haisee" \|O :ashamed: mua hävetti ja sain ihanan murhaavia katseita palkaks vielä... toiha kuulostaa epäilyttävästi sille tietylle nimelt mainitsemattomalle kirosanalle :ashamed: jooh, mut jospa imuroisin nyt hetken ku mukelot koisii :) hyviä jatkoja!
 
Käytiin eilen neuvolassa näyttämässä typykän napaa. Napatyngästä jäi joku nystyrä sinne ja kasvo semmonen pieni pallukka siihen. Sitä sit laapistettiin, osa lähti tänään jo ja perjantaina mennään uudestaan laapistelemaan. Ens viikolla ois sit oikee neuvola + lääkärintarkastus ja mun jälkitarkastus. Vähän oon miettinyt mitä ehkäsyä tässä rupeis käyttään. Pillerit oli aiemmin. Onks kellään kokemusta ehkäsylaastarista?Sivuvaikutuksia, miten usein laastari vaihdetaan jne??

tolnaato ja typy 1,5kk
 
Onpas helmiäisissä hiljaista...meillä tyttö taas tänään nukkunu minimaalisesti ja äsken vasta nukahti ja toivottavasti ottais 4-5h unet, että tämäkin mamma saisi nukuttua. Se kyllä taitaa jäädä haaveeksi kun poika on kamalassa yskässä ja heräilee yskimiseen vähän väliä :( Ei suostu ottamaan lääkettä. Eilen sain annettua niin, että istuin pojan päällä, mut sepä tuli kaaressa ulos ja oksensi samalla :/ Sit mentiin kylppäriin ottamaan toinen satsi niin, että mies pitää kiinni, mut suurin osa valui suusta ulos. Tänään sama juttu. Vaikka miten houkuttelen karkilla tms. niin ei ota. Jos jotain positiivista yrittää asiasta löytää niin hyvä, että tuli nyt kipeäksi, eikä viikon päästä kun on ristiäiset. Toivotaan vaan, että yskä alkaa pian helpottamaan.

Yritän lähteä nukkumaan... :wave: <br><br>
 
Huomenta =)
CG:jaksamisia ja parnemista pojalle!
Kaikille paljon jaksamisia vauva-arkeen :hug:
Minä koneella ja tyttö 1.7v tiskaa :D (imetän tässä poitsua samalla)
Rytmit poitsulla pikkasen sekaisin,on öisin hereillä ja silti herää 6 jälkeen.
No nyt jatkaan hommia poitsu kun alkoi nukkuun tissi suussa :wave:
 
Täällä ei mittään uutta...meillä vaan huudetaan oli sitte sylissä tai ei...sylissä tietty vähän vähemmän sentään, mutta kyllä tulee oikeest epätoivoinen olo välillä kun päivät menee näin...nukkuu tuo poju sentään joskus ja silloin kutsuu kotihommat kun muuten ei niitä pystyis ollenkaan tekemään... nytki tajuton pääsärky päällä...meillä ei siis hymyillä eikä jokellella ja vähän kateellisena luenki teidän juttuja joilla jo hampaattomia hymyjä pilkahtaa :ashamed: no ehkä meilläki joskus =)
 
Huomenta täältäkin!

Aurinko paistatellu niin ihanasti, että päivät ja illat menneet ulkona! Eilen otettiin miehen kanssa terassin mitat ja aletaan tekeen terassi pääsiäislomalla. Miehellä koko viikko pääsiäislomaa! :D
Tuosta tulikin mieleen, että muistaakseni täällä oli muitakin jotka rakensivat raskausaikana?Vai muistanko ihan väärin? :eek:

kiva saada tuo terassi kun nurmikkoa ei vielä voi kylvää,niin illalla on melkoinen selvittely lasten ulkovaatteissa kun piha on ihan mullalla, nyt onneksi alkaa olemaan jo kuivampaa.

Täälläkin käytiin ensimmäisessä neuvolassa tiistaina, eli kuuden viikon neuvola ja poikahan kasvaa silmissä :eek: :LOL:
Lähtöpaino oli 3275g ja nyt lukemat 5.520g
Pituutta oli 49 ja nyt 58
pääkin oli kasvanut =) 33:sta 37.8:aan :)
Ja lääkärin tarkastuksen jälkeen kaikki ok :D

huudot ovat hiukan vähentyneet, johtunee ilmeisesti maitohappobakteerin syönnistä.. vauva viihtyy jo muutaman minuutin vauvakeinussa ja kattelee kun kalat pyörii ympyrää :D

Vauvan kanssa ollaan muutamana iltana käyty pitempi lenkki rattailla. Mukavaa päästä taas liikkumaan. :)

Nenä tahtoo olla oikein kunnolla tukossa pojalla.. rohisee ja tuhisee ja ärisee :( Yöllä nukutaan molemmat pystyasennossa ja tippoja tiputellaan nenään pitkin päivää ja yötä,mutta ei auta kauheasti, täytyy vain odottaa, että kaveri kasvaa vähän isommaksi. =)

Napatyrästä.. meillä on yhdellä tytöllä ollut se ja muistaakseni napa oli "pullahtanut" ulos.. mutta ei sille mitään tehty,on se vieläkin vähän pullea.(tyttö 3.5v) mutta eihän se vaarallinen ole,tietääkseni :whistle:

Neea74 Meillä myös Aada,mutta Aada Elisabet ja jos nyt olisi tullut tyttö, olisi hän saanut nimen Emilie.

Mutta taas mentävä ennen kuin lapset saavat talon taas kauheaan siivoon.(Ne kun keksivät kaikkiea kivaa aina sillon kun äiti istua rönöttää koneella) :ashamed:

BamseMamma & ukkeli 6vk ja 4pv. :wave:
 
Moi pitkästä aikaa kaikille.

Tyttö syntyi 6.2. Raskausviikolla 40+2, Pituus 50cm ja painoa 3870g.
Oonki viimeksi kirjotellu tuolla odotus puolella,mut silti melkeen päivittäin käyn lukemas näitä teidän juttuja. Täältä saa aina hyviä vinkkejä tytsyn hoitoon. Ajattelinkinki kysyä heti suoraan,et onko täällä yhtään Seinäjokisia mammoja.. tai lähettyviltä? Meillä on kohtalaisen hyvin lähteny arki sujumaan... likka nukkuu yöt tosi hyvin, herää 2-3 kertaa yössä tisulle ja nukahtaa melkeen aina saman tien,kun nostaa takasi omaan sänkyyn. Ellei äiti ite nukahda ennen syötön loppumista :LOL: Hyvinpä se uni on tolle likalle maistunu vaikka tissi ollu joskus suussa :LOL: Mut nyt meen jatkaa noita kotitöitä ku neiti vetää vielä pihalla sikeitä :D
 
Tuli mieleen sellainen juttu kun meillä kaikilla on varmasti erilaisia tyylejä ja tapoja tehdä asioita niin jokainen vois laittaa jonkun vinkin tai asian, joka on helpottanut arjessa. Mun vinkki on seuraava: vauvan bodyt kannattaa laittaa neppareista kuivumaan; säästää pikkasen tilaa. Lisää laitan kun tulee mieleen =)
 
Meilläkin aika vaativainen neiti, joten koneella olo pikaista ja vähäistä.
CG Tutun kuuloista tuo nukkuminen teidän vauvalla... Meillä kans tahtoo neiti nukkua vaan pikku pätkissä. Sylissä kyllä nukkus... :eek:

Harvinaista kyllä nyt sain pikkuisen ulos vaunuhin nukkumaan ja on ehkä 15min ollut ihan hiljaista!

Kauniita nimiä on pikkaset saaneet! :) Meillä ristiäiset vasta 21.4. Nimi kyllä tiedossa ja ois kiva puhutellakkin jo nimeltä. Mutta pidetään salassa kasteeseen asti!

Tänään käytiin 1kk:n neuvolassa. hienosti oli neiti kasvanut.
4070g ja 53,5cm, pää 37

Huuto kuuluu vaunuista!

Rä ja tänttärä 1kk 2pv
 
Hellurei!
Vitsit kun on meinannut olla kiireistä tämä miehen talvilomaviikko. Ollaan juostu monena päivänä hakemassa uutta dvd-soitinta kun vanha hajos ja tänään sitten vihdoin löydettiin sopiva/vastaava tilalle. Muutenkin on tullut käytyä nyt joka paikassa kyläilemässä kun on aikaa ja sitten jää kotihommat vähemmälle kun juoksentelee ympäri kyliä! :/
Meille on ruvennut pikkuhiljaa poitsulle tuleen sitä päivärytmiä. Illat menee edelleen vähän niin ja näin..
Tolnaatoko sitä ehkäsylaastaria kyseli?? Mun yhdellä tutulla on sellanen. Muistaakseni se vaihdettiin kuukauden välein, mutta vannomaan en lähde. Hän pitää sitä olkapäässä, mutta niitä voi pitää ainakin takapuolessa sen olkapään lisäksi ja jos oikein muistan niin joku kolmaskin kohta oli mihin sen voi laittaa! Hinnasta ei ole mitään tietoa!
Mulla on kans ensviikolla jälkitarkastus vaavin lääkärikäynnin yhteydessä ja toivon hartaasti saavani sen kierukan jo.. Jotenkin sekin vähentää näitä jo valmiiksi vähiä haluja kun tietää että ehkäsy ei ole kunnossa!! Sormet ja varpaat ristissä toivon vaan että se kierukka sopii mulle ettei tule ylimääräisiä vuotoja tms.
Mulla on mennyt iho kauhean huonoksi synnytyksen jälkeen käsivarsista. Sellasta ihmeellistä pientä nyppyä täynnä kyynärpäästä olkapäähän eikä millään meinaa lähteä pois! :kieh: Onneksi ei kumminkaan ole tatskaa saanut kukkimaan vielä!
Niin ja Juliuksen äidille teidoksi että meidän pojasta tuli Rasmus Matias Mikanpoika.
Mutta nyt iltapesulle, pisulle ja nukkumaan! :wave:
 

Yhteistyössä