HELMIÄISET 2007

En saanutkaan sitten ristiäispäiväksi sitä mitä olin suunnitellut. Tai oikeastaan anoppi vaan määräsi, et ristiäiset on sit sillon 24. pvä, muut ei käy työvuorojen takia. Itseasiassa suunnittelin kyllä aiemmin itekkin sitä päivää, kun on oman isäni syntymäpäivä. Mutta hiukka pisti ärsyttämään toi anopin kommentti. Olipa sit kiva soittaa sille tänään ja sanoa, että ristiäiset on viikkoa suunniteltua aiemmin, meni hiukka hiljaseks ja hyvä ettei luuria lyönyt korvaan. Nyt se sit varmaan tuolla taas juoruaa, etten oo tehnyt niinku on käskenyt \|O No, meikäläisen anoppi on mitä on..

Mies lähti tänään töihin 2 vkon kotona olon jälkeen. Hiukka mietitytti jäädä tänne kahden pikkusen ja elukoiden kanssa yksikseen, tai lähinnä mietitytti päiväuniaika, et miten ihmeessä saan esikoisen nukkumaan.. Mietin et otanko vauvankin mukaan yläkertaan ja rupeeko se huutamaan, kun esikko yrittää nukahtaa, en voi sitä alaskaan jättää, jos huutaa sitten täällä jnejne.. No onneks sit typy onkin ottanut pitemmät unet just esikon päiväunien aikaan ja sainkin molemmat hyvin nukkumaan =) Tosin poitsu nukkuu nyt olkkarin sohvalla :D

Tässä oon nyt yrittänyt etsiskellä ristiäiskutsukortteihin jotain runoa ja vinkkejä kortteihin, toistaseks ei oo mitään löytynyt ja pää lyö ihan tyhjää..

tolnaato ja typy 2vko
 
Tulin hehkuttaa....meidän poju painaa jo 3 kg :D

sain tädiltä ohjeeks antaa ensi kovimpaan nälkään pullosta ja sitte vasta rintaa kun on rauhoittunut ja yölläkään ei tarvii enää herätellä jos toiselle uni maistuu... kummasti sitä itseluottamuskin nousee kun vaan saa ohjeita ja neuvoja ja kun tuo meidän neuvolatäti on vielä todella ihana ja tsemppaa kovasti eikä syylistä turhia =)
 
Moikka. Tyttö nukkuu vihdoinkin kun lähes koko aamun ja päivän valvonu. Sitkeä tapaus. Poika meni famon luokse, että tämä mamma saa vähän huilia :ashamed: Mies kun aloitti työt niin on hieman outoa olla yksin kotona kahden kanssa ja kun tuota mustasukkaisuutta pukkaa tuolla pojalla :/ Täytyy vaan yrittää ajatella, että ei tämäkään ikuisesti kestä, mut sinne asti on niin pitkä aika.

Mitä te muuten kokkailette nyt kun on vauva talossa ja varsinkin te, joilla 2 tai useampi lapsi? Mä kun tunnen oloni jotenkin saamattomaksi ja tumpeloksi :ashamed: Tuntuu, ettei ehdi tai jotenki vaan saa aikaseksi. Nytkin ranskalaiset laitan uuniin, mut ei tollastakaan viitti pojalle montaa päivää syöttää. Kamala kun on vaikeeta tämä arki....ja jollain oli viiskin lasta hyysättävänä. Hatunnosto =)

No mut lähen laittamaan ne ranskikset edes uuniin, jos nyt sitäkään saan aikaiseksi.

CG&Nasu-tyttö viikko ja 3pv<br><br>
 
moro.
Kauhee kun aika menee nopiasti :) Äsken tuo tyttö syntyi ja nyt on jo 2,5 viikkonen...
Painosta: mulla ei oo vaakaa täällä kotona, mut luulisin että n. 5-10 kiloa on jäljellä. Miten ihmeessä te muut ootte jo lähtöpainoissanne tosi moni :eek: apua. Mä odotan vaan että menis se 5 viikkoa sektiosta ni pääsisi taas harrastamaan liikuntaa! Kiva kun viimeset 3kk raskudesta oli liikuntakelto ja vieläkään ei pääse liikkumaan :/ ärsyä.

Ristiäisistä vielä: kuinka nopeasti ne oikeesti pitää järjestää? kun en oo vielä evääkään nostannu asian eteen.. :ashamed: :ashamed:

Neiti kasvaa ja syö hyvin. Välillä päivisin 2h välein 100ml maitoa, kova on ruokahalu. Ja on alkanu vähän enemmän valvomaan päivisin, kun aluksi oli vaan jonkun tunnin-puoltoista hereillä päivällä... Nyt jo kolmekin tuntia saattaa kukkua päivällä. Ke olis neuvola, oivotaan että äiskän hemppa olis noussu :) aika vetämätön olo vielä... Mut ehkä se tästä kun pääsee ulkoilemaan enemmän ja muutenkin arkeen kiinni. Meillä ollu niin rauhallista kun esikko ja mies ovat olleet "isä-tytär-reissussa" 4pvää. Tulevat huomenna kotiin, ihan hyvä kun alkaakin jo ikävä olemaan...

Kiva romaani tästä tulee :D mut Mama tässä vielä details meidän tytöstä, eli;
syntyi 9.2 naistenklinikalla klo 15.58 pituus 47cm paino 3185g

Aadaselena ja typsykkä
 
Heippa Helmukat!

Kävin päivittää vauvakuvan prohviiliin kun eipä toi massukuva oo enää ajankohtainen. :D

Mä en oo pahemmin ehtiny vielä kokkailee mitään. Tuo isännys on pitäny meidät ruoassa. Suurkiitos siitä hänelle. :heart: Jotenki tuntuu, että tässä saa muutenkin revetä joka suuntaan samaan aikaan niin ompahan yksi homma vähemmän tehtävävnä.

Galluppia pukkaa Onkos kenellekkään jäänyt haikea olo synnytyksen jälkeen kun se iso massu on pois? Mulle ei. Oon erittäin tyytyväinen, että siitä pääs eroon. :ashamed: Jotenki olo helpottunut todella paljon kun ei satu haaroväliin liikkuminen ja selkä ei enää jumita. Omat vaatteetkin mahtuu päälle. =) Pääsee eroon mammavaatteista. Yes!!

Eilen sit tosiaan kokeilin, paljonko toi meidän neiti vetää maitoo ennen yöunia ja määrä oli huikeet 270ml!! :eek: Pumppasin maidon pulloon joten onhan se siitä helpompi imaista, mutta kuitenkin. Tuntuu aika hurjalta. Saa nähdä paljonko on paino noussut jos saan varattua ajan tälle viikolle.
Nukahti klo 23 ja heräs seuraavan kerran syömään klo 4.30. Sitten nukahti taas ja heräs seitsemän jälkeen tisuttelemaan ihan hetkeks ja sit nukkui vaille kymmeneen. Itsekkin sai hyvin levättyä. Voi kun nää yöt menis aina tuohon tahtiin.

Mutta nyt laitta jotain välipalaa kun nälkää pukkaa. :p

Illanjatkoja kaikille! :wave:

NeJo ja typy 8vrk
 
aadaselena: Nimi pitäis antaa 2kk sisällä syntymästä. Jos nimenantojuhla menee sen yli, niin pitää maistraatille toimittaa paperit etukäteen (eli siis ennen tuota 2kk rajaa).

Pitäs taas mennä puntarille, joko se lähtöpaino olis saavutettu =) Uskomattoman helposti tippunut paino, kun esikoisesta tuli 23kg ja 10kg jäi ja vaikka aikaa olis ollut tiputtaakin sitä ennen uutta raskautta, niin ei tullut sitten... Joten se 10kg olis sitten kuitenkin tiputettava jossain vaiheessa..
Juoksin sit puntarille ja 1,5kg enää lähtöpainoon =)

Nejo: Ihana kuva =) Aika uskomaton määrä, mitä teillä neiti vetäisi kerralla :D Meillä menee semmonen 70-80ml kerralla.
Galluppiin: Ei todellakaan ole ikävä valtavaa mahaa. Hieman on vaan outoa, kun vaatteet mahtuu päälle ja pitää tosiaan välillä jäädä itteään kattomaan peilistä, että oonko tosiaan tuossa :LOL: :ashamed:

Meidän koneelle ei oo vielä aikaseks saatu laittaa kuvankäsittelyohjelmaa enkä tuonne profiiliin saa sit muokattua kuvaa, joten laitoin sitten neidin kuvan tuonne aijaa.comin sivuille:

<br><br>
 
Helou helmukat!!
CG: Ruoan laitosta.. Mun on kanssa tunnustettava, että toi rakas mies on tehnyt tähän meidän talouteen sapuskat isyyslomansa aikana. :ashamed: Mutta kun ei se oma aika tunnu millään riittävän sinne asti, pikkunen on joko tissillä siihen aikaan taikka sitten sitä pitää muuten vaan pitää sylissä kun kiukuttaa. Nyt kun mies aloitti tänään työt, niin eväät jääpi taas mun harteille. saas nähdä mitä löytyy ensviikolla lautasilta! :D
Aadaselena: Ei ole meilläkään tehty vielä ristiäisten eteen mitään! Mulla siitä ajasta semmonen käsitys kun että 2 kk:n sisällä pitäs kastaa, mut sitä en tiä et oliko tää käytäntö vaan sillon kun vanhemmat ei ole naimisissa ja lapselle halutaan isän sukunimi..
Galluppiin: Ei tod oo mahaa ikävä!! Musta on niin ihanaa mahtua omiin vaatteisiin, nukkua mahallaan, kävellä normaalisti ilman kipuja ja kolotuksia jne.. Listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle!
Meidän esikoinen lähti tänään mun mummille pariksi yöksi hoitoon. Sain minäkin pehmeän laskun tähän arkeen. Jotenkin jänskättää tää arjen aloittaminen kolmen lapsen kanssa, että kuinka tässä oikein pärjää, mutta niihän se on tehnyt joka lapsen kohdalla.
Siitä painosta vielä. Mietin vaan että kuinka pian olette aikoneet aloittaa kuntoilun? Mulla oli suunnitelmissa että kun kuukausi vaihtuu niin alan "jumppamaan" kotona läskieni kanssa! :D
No mutta Jönssi taas hermostuu joten tarvii mennä.. :wave:
Jutta ja poika 2vkoa 1pvä
 
Poitsu taas hereillä 6 saakka.
tolnaato älä välitä anopin sanomisista.te päätätte teidän asiat.
CG:kyllä sitä tulee ihan normi ruokaa tehtyä.Välillä kylläkin yhdellä kädellä,jos imetän poitsua.Aamupäivällä teen kyllä jotain yksinkertaista ja nopeaa,mulle ja tytölle.Tiskaus ja pyykinlaitto ja siivous sujuu tytön kanssa.Auttavainen tyttö.
NeJo:eipä ole odotusaikaa ikävä.
Jutta:Vaunukävelyä,jos pakkaset salii.Salille treenaan,kun oon jälkitarkastuksessa ensin käynyt.
Jaahas poitsu tykkäis nukkua tisu suussa,vaihteeks.No toivottavasti nukkuu sen aikaa omassa sängyssään,että saisin tiskattua.
Mukavaa päivää kaiklle!
 
Juttakos se kyseli tuosta kuntoilusta; minä aloitin jo kotiintulopäivänä lenkkeilemällä, hiihtämässä olen käynyt myös ja jumpannut. Jumppa on kyllä kohdistunut lähinnä alakroppaan kun käsittääkseni vatsalihaksia ei saa tehdä synnytyksen jälkeen muutamaan kuukauteen. Vähän on kyllä arveluttanut että onko esim. hiihtäminen vielä sallittua. Entäs jalkakyykkyliikkeet? Joku vois valaista tietämätöntä, kiitos! =)

Painoa on mulla jäljellä 3-4 kiloa, niistä en ole huolissani kun synnytyksestä kuitenkin vasta 2 viikkoa.. Ruuan laitostakin oli puhetta. Meillä on tosiaan neljä lasta ja mun täytyy sanoa että ruoan laitto ja leipominen sujuu melkeinpä paremmin mitä ennen synnytystä. jotenki sitä on virtaa täynnä kun pääsi mahasta ja kaikesta sen tuomasta kankeudesta eroon. Mulla on kyllä mahtavan huippu ja kevyt olo eikä oo kyllä mahaa ikävä!!!!
Mitenkäs kauan teillä on jälkivuoto kestänyt? Minua ahistaa jo valmiiksi, että edessä saattaa olla kolmen kuukauden vuoto, jos menee samalla mallilla kun edellisillä kerroilla.

Jaksuja ja hyvää mieltä kaikille! =)
 
tiipeli
Odotuspuolelta päivää! Mä en lähde sieltä kulumallakaan! :headwall:

Aloin tuossa ihmettelemään kun joku jonka nimeä en tietenkään muista, mietti, onkohan hiihtäminen vielä sallittua. Voisiko siinä olla olla "vaarallista" synnytyksen jälkeen? hmm... niin tietty, jos luistelumalliin menee, niin sehän saattaa olla rankkaa haaruksille, mutta jos sinänsä hyvässä kunnossa on, niin mä en ainakaan uskoisi, että siitä haittaa on. Kunnon mukaan tietenkin. Mäki kävin hiihtelee perinteisellä tyylillä viikko sitte. Tai ensin hiihdettiin puoli tuntia, sitten rämmittiin umpihangessa puoli tuntia, kun "oikaistiin"... :eek: Supistuksen supistusta ei tullut, mutta tosi hyvä olo ja hemmetin kipeet haarukset!! :D

Tiipeli 40+1

ps. JOS jotakuta haikailuttaa mahan perään, vilkaiskaa mun profiilia, niin kyllä haikailut jää sikseen!! :LOL: <br><br>
 
Täällä kans ihmetellään, että oonkos se minä tuossa peilikuvassa, vaikka on mulla sellanen kengurupussi tuossa eessä, että ei paljoo viiti esitellä :x varpaatkin näkyy taas ku alas kattoo... tissit on kuin dolly partonilla...no oli ne isot ennenki, mutta nyt jotenki uhkeet eikä sellaset rukkaset :LOL:

poju tuolla nukkuu taas...meillä syödään n. 4 tunnin välein yölläkin ja itekseen poju nyt viime yönäki heräs, kun sain luvan antaa nukkua jos nukkuu...aikaisemmin kun piti pitää 3 tunnin syöttövälit pienen koon takia ja kun ne sokeritkin reistas. Oli vaan aika rankkaa kun hän söi puolitoista tai kaks tuntia ja sitte ois taas pitäny jo kohta herättää syömään kun se kerta siitä aloituksesta lasketaan...hulluu touhua :eek: mutta nyt siis ei enää tollaista rytmiä ja äiteelläkin vähä hengähdystaukoa välillä tisuttamisesta.

meillä se huuto ongelma ratkes sillä, että annan nyt ensin pulloa kovimpaan nälkään ja sitte vasta tissiä...pojulla viel niin heikko imu, että siks menee hermot nälkäisenä kun ei heti irtoo :whistle:

mutta juu...joskos sitä kotiutuis tänne sivuille...tuntuu jotenki oudolta edelleen ;)
 
Jutta harmaana
Tinttamari: Mistä olet sellasta kuullut ettei vatsalihaksia saisi tehdä heti synnytyksen jälkeen?? Mihin se oikein perustu ja mitkä on seuraamukset? Mietin vaan kun mun korviini ei ole ikinä moinen juttu kantautunut ja mun suunnitelmissa oli että alan kuntoilun kotona vatsan ja selän kanssa ensiksi ja sitten siirryn jalkoihin ja käsiin myöhemmin..
No juu, mutta nyt tarttee mennä pienentään levyä kun alkaa kuulostaan siltä että perunoista vesi lentelee pitkin hellaa! :wave:
 
Jutta: Vatsalihaksia (suoria) ei saisi tehdä n. 3 kuukauteen synnytyksen jälkeen. Paikkojen pitää antaa palautua entiselleen ja vaarana on, että vatsalle jää kumpu (jos vatsalihaksia treenaa), jota ei ikinä millään konstilla saa pois. Mut vinoja vatsalihaksia voi tehdä vähän aiemmin =) <br><br>
 
Heipsan!!! :wave:

Mein typykkä syntyi tiistaina 20.2. klo:11.00.
Painoa "peikkoprinsessalla" oli 3880g ja pituutta 50.2

Leikkaus meni hyvin ja arki on rullannut tosi hienosti öitä myöten!
tuo pieni ihminen on niin ihana... :heart:

Olisimma päässeet jo perjant. kotia mutta neitillä alkoi painoa tippumaan ja oli unelias joten sinivalohoidossa meni sitten vielä vuorokausi ja lauantai-iltana saimme luvan kotiin lähtöön.
Sairaalaolo oli taas koettelemus koska en saa nukuttua lainkaan siellä ja kotia oli kauhea ikävä!Onneksi olen saanut kotona nukuttua!!! =)

Peikkis syö pääasiassa tissiä mutta välillä on lisämaitoa tarvinut antaa sen 20-50m.Meinaa suuttua heti jos ei ala samantein tulemaan maitoa kun saa tissin suuhun :D

Joku kirjoitteli,että täytyy sektion jälkeen 5vkoa odotella et pääsee liikkumaan... :eek: Mulle eilen sanoi kätilö kun kävin tikit poistattamassa että saa heti aloittaa liikkumisen.Kävinkin jo eilen pikku lenkillä ja oli ihanaa =) tietenkään ei mitään vatsalihasliikkeitä saa tehdä.

Synnytyksen jälkeen ei kannata het aloittaa vatsalihastreeniä koska odotus/synnytysaikana lihakset ovat joutuneet venymään ja ehkä jopa hiukan siirtymään oikeilta paikoiltaankin joten kannattaa odotella että ne palautuvat omille paikoilleen.pallea voipi asettua pian väärään paikkaan ja näin eivät vatsalihakset pääse omaan sopukkaansa :/
Näin minun personaltrainerini selitti viime synnytyksen jälkeen...


palailempa taas asiaan ja nyt taas tuoksuttelemaan tuota pikku nyyttiä! :wave:
 
Onko teillä käynyt vieraita ja ei tuo vauvalle mitään tuliaista?
Mulla kävi äsken.
Jutta sä saitkin jo selvitystä,joten yhdyn muihin.
Katjuska:kiva,että poitsun paino nousee ja saat nukkua minkä poika antaa!
Äsken sain tytön nukkuun,niin poika heräs.No tarvinnee ottaa iltapäivä torkut,kun mies tulee töistä.
 
Jutta harmaana
No on se hyvä että tämä tuli nyt selville, ettei päässyt käymään mitään vahinkoja!! En tosiaan olut ikinä kuulutkaan moisesta. Että kiitos valaisijoille!! :)
Sai: On käynyt vieraita jotka eivät ol tuoneet vauvalle mitään. Minusta se on ihan reilua, etteivät tuo jos ei keksi mitään järkevää, koska kurjaa sekin on kun tuodaan jo sellaista mitä on jo taikka millä ei tee mitään! Tässä yksi esimerkki kuinka meille kävi: Kaveri soitti sairaalaan ja onnitteli. Kysyi samalla että jos hän ostaa jonkun vaatteen pikkuiselle, niin mitä kokoa tarvitsisi. Vastasin ettei alle 70cm kannata tuoda koska niitä on jo niin paljon! Kun hän tuli kylään, toi hän tullessaan 62cm bodyn ja niitä oli ennestään jo lähemmäs 20kpl tuola kaapissa.
Hups.. Tulipas pitkä sepustus! :D
Masentavaa.. Mies on töissä vielä 7 tuntia ja mulla on nyt jo tylsää.. Ja pakko tunnustaa että ikäväkin on jo!
No juu, taas tämä lahopää unohti mitä piti vielä kommentoida joten taidampa poistua. :headwall: :wave:
Jutta ja poika 2vkoa ja 2 pvää
 
heissan!!

Tinttamari kyseli jälkivuodosta,mulla kesti vajaa kaks vkoa,onneksi..

ja Katjuska mulla taitaapi olla sitte noi rukkaset,siis tissit!!!! :LOL: kutistunu ihan olemattomiksi...YÄKS \|O
Lahjoista ollu puhetta,meille parhaat lahjat joita on tuotu on ollu vaipat ja tuttupullot ja joku toi nannia...voiko enää tarpeellisempia lahjoja olla??mut suurin osa on tuonu just noita 62cm vaatteita joita on nyt sitte vinot pinot...

meillä Rasmus päätti et meillä ei yöllä nukuta ku kaks tuntia kerrallaan,hiukka poikki olin aamulla ku noustiin...enpäs sitte tiiä mistä tommonen heräily johtu...

nyt syöttö puuhiin...
 
aamupäivää kaikille!
Jälkivuodosta oli puhe:mulla kesti 2 viikkoa.
Ei taida tänäänkään saada yhtä aikaa nukkuun.Poitsu on vedellyt tovin ja taitaa heräillä.Tyttö tarvis saada pikapuoliin nukkuun.
Eilen tuli ulkoiltua ja se virkisti.Tarvinnee tänäänkin,kun pakkanenkaan ei ole esteenä.
Mukavaa päivää kaikille!
 

Hei!!!

Eilen kävi meillä toi neuvolatäti katsomassa vauvaa. Painoa oli jo 4270g. Syntymäpaino oli sen 4150g. Et hyvin mennään mun maidolla.

Nyt se huikkii tuolta makkarista, pitää käydä hakemassa se tänne.

Käytiin vaipanvaihdolla ja nyt täs samalla tissutellaan...

Mitä vaippoja muuten käytätte vauvoillanne? Mä käytän päivisin Pamperssin 2-5kg vaippaa ja öisin on Liberon 3-6kg. Aluksi pidin öisin Pamperssin 3-6kg vaippaa, mutta monta kertaa yössä oli tullut kyljestä läpi pissat.

Meillä meinaa tää pikkunen aina välillä masuaan valittaa. Kova on kyllä piereskelemään. Oon jättänyt omasta ruokavaliosta kaikki suklaa-kaakao jutut pois, kun sairaalassa tuli syötyä suklaata ja se ei sopinut yhtään tän masulle.

Mutta laitan nyt itelle jotain ruokaa. :)

Saadaan olla tän pikkusen kanssa nyt jokunen tunti kahdestaan, kun anoppi haki aamulla isompaa poikaa sen kanssa touhuamaan. Avokki meni mettälle, kun tää on viimenen päivä, kun saa koiralla kettua ajattaa.

Täälä tulee tänään 24 vuotta täyteen...

Mutta päivänjatkoja!!!!

Mammuli ja PikkuKakkonen

 
Mammulille syntymäpäivä onnittelut! :flower:

Meillä oli mahtava viime yö. :D Neiti tankkas koko illan (18.30-00.00) ja nukkui kahdeksaan asti aamulla. Harmi vaan, että ite rupesin vahtaamaan mahdollista herätystä jo viideltä. Jos nukkuu ens yönki noin hyvin niin toivottavasti en ite herää ku vasta sitten kun neiti herättää. Sais hyvin tota univelkaa pienemmäks. \|O

Jo unohdin mitä piti kirjottaa. :ashamed: Kummasti tää muisti edelleen pätkii vaikka raskaus on jo takanapäin.

No, pitää tulla myöhemmin uudelleen.

:wave:

NeJO ja typy 10vrk
 

Heip! Selvisin minäkin tänne.. Aika menee tosi nopeasti, tosiaan leikkauksesta on jo kaksi viikkoa! Kaikki on mennyt hienosti, haavan kanssa on pystynyt elämään (muistuttaa kyllä vielä olemassaolostaan jos touhuan liikaa), imetys sujuu hyvin (vauvalla paino oli noussut hienosti) ja esikko haluaa vain silittää ja antaa pusuja vauvalle. :) Tiedän että tää on nyt tällasta "kuherruskuukautta" kun mies on kotona auttamassa ja muutenkin apua ollaan saatu, kun mä en saa nostella esikoista.. Niin oon pystyny nukkumaan jne. Mutta en nyt vielä murehdi miten selviän sitten yksinäni!

Aadaselena, pitikin kysyä sulta tosta liikunnasta, kun mä en saanu mitään ohjeita.. mitä sen 5vkon jälkeen voi tehdä? Mulla on reilu 10kg lähtöpainoon ja odotan kanssa että pääsen liikkumaan, nyt oon tehny pieniä kävelylenkkejä vaan ja vähän yrittäny varovasti venytellä.. Kaikessa kun melkein tarttee noita keskivartalon lihaksia, niin en hirveästi uskalla mitään tehdä. Alustavasti ajattelin odottaa jälkitarkastuksen ja siellä varmistaa vielä että voi esim. painoharjoittelua aloittaa. Miten paljon sulla on tullu jälkivuotoa? Mulla on tullu tosi vähän ja nyt tuntuu jo loppuneen, en oikein tiedä onko ihan normaalia..

Synttärionnittelut Mammulille, ja onnea muuten kaikille vielä vauvoista joita en ole onnitellut!! :flower: :heart: Voimia kaikille vauva-arkeen, nyt kuuluu kutsu! :)
 
:flower: ONNEA MAMMULILLE SYNTYMÄPÄIVÄN JOHDOSTA! :flower:
Vaipoista oli puhe:käytän kestoja pääsääntöisesti.Yöllä käytän välillä kertavaippaa.Sain liberon newborn pkt ja niitä oon käyttänyt.Todennäköisesti yöllä tuun jatkossa käyttään muumia.Sen vähän mitä käytän kertavaippoja.
Mitens usein teillä kakataan?
Ekat 2 viikkoo oli joka vaipassa vähän,mutta nyt on harventunut.Ei välttämäti edes joka päivä tule mitään.
Nyt tarvinnee jatkaa hommia :wave:
 
Onnea Mammuli :flower:

Sai: Meillä kakataan pari kertaa päivässä, joskus yölläkin on vaipanvaihto edessä, kun neiti herää syömään.

Typy nukku eilisen päivän aika kehnosti, ei ollenkaan semmosia pitempiä pätkiä, ehkä puol tuntia aina kerrallaan, jos sitäkään. No, yöllä se sit vetikin 8 tuntia putkeen ja söi vasta kuuden aikaan ja jatkoi uniaan =)
Tänään sit ei ookkaan muuta tehnyt ku nukkunut, tosin parempi niin, kun ravasin ympäri kyliä asioilla. Viihtyy siis näköjään auton kyydissä =)

Niin ja vaipoista oli kans puhetta. Meillä on käytössä Liberoa ja Pampersia. Sit joku ihme merkki, jonka sain kaverilta, oli hänen vauvalleen jääneet pieneks. Mut luultavammin tullaan jatkossa käytteleen vaan Liberon vaippoja.
 
Heips!

Mammulille synttärionnittelut :flower:

Mä ihan kateellisena lukenut kun joillain vauvat nukkuu öisin niin pitkiä pätkiä... Meillä heräillään syömään suurinpiirtein kahden tunnin välein...ja aamuisin onkin sit sen mukainen olo \|O
Päivisin saattaa syödä tunninkin välein...

Mulla kohta neljä viikkoa synnytyksestä ja vielä vaan jälkivuotoa... No esikoisesta sitä kaksi kuukautta että kait tässä vielä saa rätti housuissa kulkea :/

Mut ei taas ehdi nyt enempiä kun natiainen kutsuu...

marianne&muru 3 vkoa ja 4 vrk :heart:
 
heipsan!!!

elikkäs tästä lähtee:

MammuliSuuret onnittelut!!! :flower: ,meillä käytös liberot ja pamperssit käytös molemmista ne 2 koot.oon myös huomannu et pampersit ainaki meillä päästää sivulta aamusta lävitte...eli aamusin on sit totaalinen vaatteisen vaihto edes...et varmaan noita liberoja sit tulevaisuudes,nyt ollaan pampersia saatu lahjaksi!!! :D ja meillä Rasmuksella väänsi aluksi ihan mielettömästi vattaa ja pierua tuli niinku pajunköyttä,nyt ollu rela-tipat vkon käytös ja ei yhtään mitään!!!helpotti kummasti =)

NeJomuisti pätkii myös täälä ja ihan pahasti pätkiiki...harmi ku ei voi enää laittaa rakauden piikkiin... :LOL:

Pipari tervetuloa mukaan!!!kiva kuulla sustaki!!! =)

Saimeillä kakataan joka päivä,kyllä Rasmuksesta huomaa het jos ei kakkaa oo tullu,on levoton ja itkuinen...onneksi kakkaaminen ajoittunu iltaan/aamuun eikä yöhön... :)

Mariannelohdutuksen sana:et oo ainut jonka muksu syö parin tunnin välein öisin...täälä harrastetaan samaa...yritetään jaksaa :hug:

Tolnaatomeillä oli kutsukortis tää runo:"On syttynyt sydän pieni,On elämä alkanut,On kastetta vailla vielä poikamme pieni nyt.Siis tulethan kanssamme juhlimaan ja pikkuisen nimi kuulemaan."Moni vierasita sano et oli kyyneliä tirauttanu ku kutsu oli pamahtanu postista!!musta toi oli niin ihana :heart:

Rasmus nukkunu pihalla jo kohta kolmisen tuntia...mites teillä muilla joko muksut nukkuu pihalla?meillä poitsu ottaa kahet unet,toisilla mennään lenkille ja toisilla oon vaan vieny pihalle,et tottuu siihenki.

taas tällänen romaani... :ashamed:

Illan jatkoja kaikille!!!!ja jaksuja ens yöhön!!!toiv.kaikki saa ees vähä nukuttua!!! =)
 

Yhteistyössä