HELMIÄISET 2007

Jutta harmaana
Juu kiirusta pitää vauvojen kanssa! Ainaskin yöllä.. Samperi. Vauva nukku mun vieressä melkein koko yön ja tietenkin tissi suussa! Millähän saan sen kiinnostuun tosta omasta sängystänsä? :/
Lääkäri soitti äsken ja tulehdus arvot oli alle 10, joten mitään hälyyttävää ei kuulemma pitäisi olla, mutta jos oma olo menee huonommaksi niin sitten tarvii mennä lisätutkimuksiin! Toivottavasti johtuis vaan siitä että ne hakee paikkaansa raskauden jälkeen ja on sen takia hellänä.
Ristiäisistä: Me ei olla pahemmin edes puhuttu asiasta. Päivä on auki ja isännällä ei tunnu olevan mitään kiinnostusta koko asiaan, muutenkin se on koko isyyslomansa tuijottanut telkkaria apaattisena! Murr..
No kaippa tämä tästä. Ensiviikolla alkaakin sitten jo se ah niin ihana arki kun ukko menee töihin ja vielä heti iltavuoroon. :headwall:
Ulkona on ihana ilma, mutta kyllä muakin noi pakkaset harmittaa! Lapsia ei saa laitettua pihalle ja sen kyllä huomaa kun juoksevat sisällä ja tappelevat jatkuvasti!
Pikkusella on taas hikka ja mun pitää mennä kaataan makarooneista vesi pois joten jatkamme taas myöhemmin.. :wave:
Jutta ja poika 1vko 5pvää
 
Aateltiin ens kuun loppupuolella pitää ristiäiset, jos vaan pappi saadaan just sille päivälle. Maanantaina pitäis soitella papille. Nimikin on päätetty jo.

Typy on kyllä nukkunut mielettömän hyvin, yhdellä syötöllä mennään yö. Lähtee 23 maissa nukkumaan, herää syömään 4-5 aikaan ja sit koisii 9-10. Ihanaa =) Tuntuu niin helpolta esikoiseen verrattuna, joka heräs yöllä 2-3 tunnin välein syömään.

Ens tiistaina ois neuvola napatyngän laapistamisen takia, mut pitää soitella maanantaina, et tarviiko mennä ollenkaan, kun tynkä irtos just äsken...

tolnaato ja typy 1vko4vrk
 
Heissuli vei.

Täällä silmät ristissä ollaan koneella vaikka oon nukkunu ihan suhteellisen paljon. Oisko ku ulkona ei oo päässy käymään tai toi matala hb? Kauanko teillä on kestäny että hb nousee takas normaaliksi? Kun mulla oli hb 102 sairaalasta lähdettäessä ja söin reilun viikon rautaa (vielä obsidan 100mg eli ihan kunnon annos) ni hb oli noussu vaan 112... Koko aika särkee päätä ja väsyttää :/
Vauva on onneksi ihana =) ja "kiltti", nukkuu edelleen paljon ja ei itke kun vähän. Mut noi ruokamäärät mua hirvittää, kun syö 100ml kerralla, ja syöttöväli on 2-4h... Mutta hyvä kun syö :D

Ristiäisistä Me pidetään ihan pienet ristiäiset kirkossa ja mennään sen jälkeen isovanhempien ja kummien kanssa syömään johonkin. Järkkään sit myöhemmin jotkut "nimiäisi-bileet/kahvit" johon kutsutaan kavereita ja sukulaisia.

Jälkivuodosta Mä olin siinä käsityksessä että sektion jälkeen ei pitäs olla pitkään jälkivuotoa... miten muilla? :attn: mulla on kuten joillain muillakn sellasta vuotoa että eka ei tuu mitään ja sit tulee kun hanan avais. Lisäks mulla on kauheat peräpukamat :ashamed: Arvatkaa sattuuko ku tulee joka reijästä verta???

Noni, nyt loppuu tää valitus. Meen ihastelemaan tota suloista rinsessaa kun rupeaapi heräilemään. Palaillaan :wave:

Aadaselena ja tyttö tasan 2vk
 

Luojan kiitos tänään on perjantai, ja miehen iltavuoroviikko vetelee jo viimeisiään. Kotiutuu tänään jo 20.00!

Ma-ke meni vielä ihan hyvin, mutta eilen alkoi jo korvien välissä hiertämään. Tajusin yhtäkkiä, että eihän hyvänen aika yhden aikuisen aika ja huomio riitä neljälle tenavalle! Tajuntonta ja jatkuvaa organisointia ja aikatauluttamista...kotihommien teosta ei voi kuin haaveilla miehen ollessa töissä jne jne.

Nyt käryää toiseksi nuoremman vaippa, pitänee lähteä lannanluontiin!
 
tiipeli
Heipähei, te vauvalliset helmiäiset! :D

Surffailin tuossa äsken ja löysin tuommoisen: http://sisukas.net/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,491/category_id,16/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,54/

ei kellään satu olemaan moista käytössä? Kokemuksia?? Tai sitten tämmönen: http://www.pikkukenguru.fi/catalog/product_info.php/products_id/1397

Noita katellessa heräsi ompeluinnostus ja kun ei tämä vauva kuitenkaan synny lähipäivinä, niin voisin ommella jomman kumman. Vaikka helpompihan se olisi vain tilata... Mutta onko siis kellään käytössä?
Jaksamisia! :)

Tiipeli 39+4
 
Murmeli
Tiipelille: Meillä ei käytössä kumpikaan noista, mutta turvaistuimessa meillä on sellainen lämpöpussi. Todella hyvä keksintö... eikun muksu lämpöpussiin ja lakkipäähän. nopeuttaa todella lähtöjä, ja saa autossa aukastua kätevästi niin ei tule kuuma.

Jotain piti kysyäkin, mutta imettäminen todella tekee tepposia muistille.
=) no pitää tulla kysymään kun muistan mitä piti kysyä HIH
 
Murmeli
muistuhan se tuossa yön mittaan mitä piti kysellä...
eli ne odottajat, joilla oli turvotusta loppuraskaudesta, niin joko teillä on turvotus laskenut? itsellä ei painoa ole kun 3 ylimääräistä kiloa jäljellä ja muuten turvotus laskenut mutta sormuksia en nimettömään saa... tai saan mutta puristaa niin pirusti.
Voiko sormet olla pysyvästi turpeammat?
 
MurmeliMulla jäi esikoisesta järkyttävien turvotusten seurauksena jalka pysyvästi numeroa isommaksi... :whistle: mutta muuten kutistuin samoihin mittoihin kun ennen raskautta. Nyt kakkosen kanssa ei ollu turvotusta ollenkaan, kumma kyllä. Mutta ainakin mulla siis jalka turposi numeron isommaksi.
 
Heips!

Ilmottaudun myös tälle puolelle. :wave: Me saimme siis toisen pojan 10.2. tasan klo6. aamulla. Vauva starttasi mitoin 3460g ja 51,5cm.

Meidän arki on käynnistynyt ihan hyvin, kun päästiin niistä bilirubiinikontrolleista eroon. Vieläkin poika kyllä aavistuksen keltainen, mutta ei onneksi menoa haittaa. Kova on syömään ja nukkuu aikas hyvin. Yöllä syö 2-3krt. Söisi ehkä vain 2krt, jos äiti pysyisi syötön ajan hereillä ja antaisi jo ekalla kerralla molemmista rinnoista maitoa... :ashamed: Mutta vielä pitää tuota univelkaa "parannella" että alkaa nuo yösyötöt sujua vähän jouheammin.

Ristiäisistä meillä ei vielä ole tietoa. Nimi periaatteessa on, mutta pitäisi yhtä nimeä kysäistä maistraatista. Onko kokemusta tuosta erikoisemman nimen hyväksymiskäytännöstä? Meillä on kummitkin vielä vähän hakusessa... :whistle: Sylikummi on varma, mutta muut sitten?!?! Kääks.

Vaan nyt alkaisi ruoka olemaan valmista ja taidan huudella nuo isommat pojat tuolta ulkoa. Laskisi nyt tuo pakkanen, että tohtisi vauvankin viedä ulos!!!

Hyvää viikonloppua! toivottelee mytty kääröineen
 
Minäkin ennätän välillä koneelle...Ei tee mieli paljon tässä hengailla kun ei vieläkän pysty istumaan ja synnytyksestä jo 3 vkoa!!! Ja nyt tikit alkaneet sulaa ja sattuu taas niin vietävästi ja haavasta tihuttaa verta :/
Kun nyt paranis nopsaan!!!

Meillä oli tyttö pulskistuu ihan silmissä :LOL: taitaa tulla siitä aika matami...
Yöt nukkuu hyvin ja heräilee syömään parin tunnin välein, olen pitänyt sen vieressä kaikki yöt niin saa itsekin nukuttua paremmin...Joskin mietityttää kuin sen saa sitten omaan sänkyyn siirtymään :eek:

Painosta ollu puhetta...Mulle tuli kaikkiaan varmaan noin 19 kg joista sairaalaan jäi reilu 10kg ja vielä olis jäljellä noin 5 raskauskiloa, kun tää alakerta tästä paranee kunnolla niin sitten alkaa kunnon kohottaminen ja liikkuminen.

Jutallako oli vatsa kipuja... Mä jouduin pari viikkoa sitten käymään gynepolilla kun sattui vatsaan tosi paljon, tuntui kuin olis suoli ollut solmussa ja sit tuli koko maha kipeäksi ja nous lämpö.
No sain kaks antibiootti kuuria kun meinas jos kohtulukehdusta olis kun tulehdusarvot vähän koholla ja vatsakipu tais johtua kun maha vasta alkanut toimii kunnolla ja sit olin syönyt rautaa ja särkylääkkeitä mitkä oikein ärsytti vatsaa/suolistoa.

Eipä tänne muuta kummoista... Vauvan tuoksuista jatkoa kaikille!!! :heart:

ai juu ristiäiset olis meillä 31.3...Nimi pikkuisen auki vielä..


marianne&muru 3vkoa :heart:
 
Iltaa.
Ristiäisistä: nimi on lähes valmis ja olikin suht helppo verrattuna pojan nimeen. Oltais haluttu eräs tietty pappi, joka on ollu miehen suvussa käytössä jo kauan ja oli pojankin kastepappina, mutta hän on jäänyt eläkkeelle ja ei tee enää niitä hommia kun tuli niin paljon yhteydenottoja, että johonkin oli laitettava stoppi. Harmi. Mies soittaa maanantaina seurakuntaan ja ottaa jonkun summassa sitten. Kastejuhla pidetään kotona. Ristiäiset on joko 7.3 tai 14.3.

Tyttö on erittäin rauhallinen tapaus. Ei juurikaan itkeskele paitsi silloin kun putsaan napaa niin kiljaisee kerran pari. Tiistaina olis neuvola. Terkka kysyi, että tuleeko hän kotiin vai tulenko sinne niin ehdotin ite neuvolaan menoa, että pääsen vähän ihmisten ilmoille tytön kanssa.

Mies menee maanantaina töihin niin hieman jännittää pärjääminen yksin kun tuo poika saa välillä sellasia raivareita, että....Mut jospa se menee ohi kun ulkoilemaan päästään ja normaaliin arkeen kiinni. Mies kyllä ottaa isyyslomapäiviä silloin tällöin, mut ens viikon on töissä ainakin.

Nyt lähen suihkuun ja nukkumaan. Öitä kaikille.

CG&Nasu-tyttö viikko&1pv
 
ihan pika pikaa vaan tulin laittaan meidän poitsun nimen...

eli Rasmus Tuukka Juhani tuli meidän pikku miehestä!!! :heart: juhani on isukinki toinen nimi...kivasti meni ristiäiset,Rasmus nukkui koko ajan,yö meniki sitte ihan päin #&%?$!*ä.tasi olla kumminki niin levotonta toi elämä eile et tuli sit pienen uniin.ite olin ihan sippi,mut eipä ollu paljo vaihtiksia... :D

mut myöhemmin lisää!!!
 
Jutta harmaana
Sunnuntaita kaikille!
Arska se paistaa komiasti ulkona B) ja lapset on laitettu untenmaille..
Nasuliini: Teillä tulikin sitten komia nimi! Meillä on sama etunimi tulossa kanssa pojalle.. :) (toivottavasti kukaan sukulainen ei lue tätä)
Mä tässä funtsin että kun teidän vauvoilta on lähtenyt se napatynkä niin onko sieltä tullut verta sen jälkeen? Ja jos on niin kuinka kauan sitä on tullut? Meillä kun Jönssiltä irtos tynkä vajaan viikon ikäisenä, eli viimevkon lauantaina ja eilen sieltä sitten rupesi vähän tuhruttaan.. Mistäköhän mionen johtuu??
No mutta maitotilaus karjaisu tuli joten :wave:
Jutta ja poika tasan 2vkoa
 
Hellou Helmukat!! :wave:

Mäkin ilmoittaudun tälle puolelle. Meille syntyi toinen tyttö 18.2 (rv 41) klo 00:42. Strategiset mitat oli 3820g, 52cm ja pipo 35cm. :heart:
Arki on lähteny hyvin käyntiin. Tyttö syö, kakkaa ja nukkuu. Päivät tankkaa todella tiuhaan ja tuntuu, että syö ihan mielettömät määrät. Osa annetaan pullosta, mutta pääsääntöisesti imetän. Määrää en osaa arvioida, paljonko syö kerralla. Varmaankin päälle desin. Ja tankkaa useenpaan otteeseen ja sit saattaa nukkua 3-5h putkeen. Nyt on pari yötä mennyt yhdellä syötöllä, joka kylläkin kestää muutaman tunnin. Helposti menee kun tossa vieressä nukkuu ja lupsuttaa tissiä. Äiti vetää unia tyytyväisenä sen aikaa. :ashamed: Maidon tarjonta vaan ylittää kysynnän. Joudun yöllä ainakin kerran käydä hiukan helpottamassa painetta. Onneks on pumppu keksitty. =)

Mamalle kiitokset hienosta listasta. :D Kiva kun jaksoit tehdä tännekkin puolelle Helmiäisten oman palstan.

Jälkivuodosta oli ollut puhetta. Mulla rupee pikku hiljaa jo hellittää pahin valuminen. Väriltään rupee olee sellasta ruskeenpunasta. Yök!
Odotan vaan, että saan noi rätit pois tuolta persiistä. :D

Meillä typy on valveilla n. 4-6h/vrk. Vaihtelee paljon päivittäin.

Tolnaatoko kyseli rintakumin käytöstä? Mä oon käyttänyt rintakumia melkeen alusta lähtien. Ekan vuorokauden aikana imetin ilman, mutta rintojen päät tuli niin kipeeks, että otin kumit käyttöön. Toinen rinta on vieläkin aika huonossa kuosissa. Sama oli esikonkin kanssa, mutta häntä imetin 7 kk pelkän kumin avulla. Ei oppinut oikeaa otetta suoraan rinnasta.

Nasuliini hieno nimi pojalla. =) Meillä on ristiäiset vasta 1.4 kun se paikka missä ne haluan pitää on varattu kaikkina muina viikonloppuina. Onneks saatiin edes tuo varattua. Muuten ois menny huhti-toukokuun vaihteeseen. :eek:

Joku kyseli painosta. Kauheeta kun ei muista vieläkään mitään. :ashamed: Luulis et toi dementia ois menny jo ohi kun pääs tosta massusta eroon, mutta kaipa tää on hormonaalista...
Anyway, mulla on lähteny kilot ihan huomaamatta. Tänä aamuna kävin puntarilla ja lähtöpainoa näytti. :D Nyt kun saa kropan kuntoon niin eikun lenkkipolulle kiinteyttämään rupsahtaneita lihaksia. Vielä jos sais 7 kiloo veks niin olisin tyytyväinen. Toivossa on hyvä elää... :snotty:

Mutta nyt täytyy mennä laittaa pullat uuniin lämpenee kun noi vanhukset tulee kattoo pikku neitiä.

Aurinloista sunnuntaipäivän jatketta kaikille :wave:

NeJo ja typy 7 vrk
 
Jutta: Se on ihan normaalia, et vähän tihuttaa verta, kun napatynkä on irronut. Itekin olisin sitä ihmetellyt, mut neuvolatäti mainitsi siitä aiemmin ja sanoi, ettei kannata huolestua, et se on ihan normaalia =)

Nasuliini: Kiva nimi pojalla =) Meidän esikoisen 3. nimi on kans Juhani ja sekin tulee isältä ja suvusta.
Juhani on muuten kaikkien aikojen suosituin nimi, aika monella pojalla on 2. tai 3. nimi Juhani, harvemmin kylläkin etunimenä..

Typykälle on nimi päätetty, mutten sitä vielä paljasta, jos on tuttuja liikenteessä :whistle:

tolnaato ja typy ens yönä 2vkoa<br><br>
 

Ilmotan tännekkin, että PikkuKakkosemme POIKA syntyi 20.2 klo 02.47. Painoa oli 4150g ja pituutta 52½cm, pipo 36cm. Raskausviikot oli 40+6. Kaikki meni hyvin ja perjantaina kotiuduttiin.

Palailen myöhemmin lukemaan kuulumisia.

Mammuli ja PikkuKakkonen ens yönä 6vrk

 
Hienon nimen nasuliini annoitte pojalle!
Piti itsekkin nukkua,mutta poitsu tapittaa eikä nukahtanut.Ison siskonsa sain nukkuun.Yöt menee 2 syötöllä,mutta toisesta syötöstä oli viime yönä mun rinnan päällä nukkumassa.Niin ja aamusta kuudelta oli hereillä.Tänään onneks pääsee ulos,kun tuo pakkanen on sen verran laskenut.
Mukavaa päivää kaikille!
 
heissan!!!

siis ihanaa,mittari näytti niin lämpösiä asteita,et päätin laittaa Rasmuksen pihalle,piiiitkästä aikaa.No siinä sitte sain ängettyä villahaalareista lähtien pälle,niin ihana törähdys kuului...Rasmuksen naama levis virneeseen :LOL: ei muuta ku vaihtamaan vaipat...huoh mikä homma tos pukemises on,tulispa pian lämpösemmät säät nii ei tarttis noita villavaatteita...mulla heräs jo epäilys oppiiko toi muksu ollenkaa nukkumaan pihalla ku nyt ei oo päässy noiden pakkasten takia opettelemaan sitä taitoa,mut kovasti tuo näyttää viihtyvän sielä.

Meillä myös herätty kukon laulun aikaan,Rasmus ei vaan nukkunu enää ollenkaa 6 jälkeen,siinä sit laitoin tuttia suuhun ja yritin ite torkkua..7 sit noustiin...huoh :headwall: :D no ehkä se tästä...pitää ottaa itekki päikkärit.

Meillä jääkaappi vaarallisen täynnä tavaraa...siis sieltä ristiäisistä jääneitä..nyt oon koko ajan vetämäs kakkua ym. ja tarkoitushan oli saada painoa ALAS ei YLÖS :ashamed: :p

ihanaa,huomenna tulee taas vieraita,on se mukavaa!!!Mites muute onkos teidän muksut saanu paljo lahjoja??ku meillä on oikeesti toi muksu saanu ihan mielettömät määrät.Monet kaverit ja sukulaiset ku tuo het puoli kauppaa tullessaa eikä vaan yhtä vaatetta.Käväsin pe H&M:llä ja totesin,et meillä on kaikki mahdollinen sieltä... :D

uppista...tulipas pitkä...Mut vielä Mammulille,kiva ku ootte päässy kotia!!!voimia arkeen!!!! :hug:

Nasuliini ja Rasmus :heart:

Meillä taas muutes levin reissu lähenee..ens la olis tarkotus lähtee... B)
 

Päiviä!!!

Pikasesti koitan jotain kirjottaa, pikkunen nukkuu tässä sylissä. Avokki on isomman pojan kanssa ulkona, ajelevat traktorilla.

Maitomääristä en osaa sanoa, kun kaikki menee rinnasta. Kova poika on syömään. Huomenna tulee neuvolatäti käymään, saas nähdä mitä tää jo painaa.

Nasuliini Hienon nimen Teillä on poika saanut. :)

Meillä ei oo vielä tietoa nimestä, taikka ristiäispäivästä. Kummitkin on ihan hakusessa. Ristiäistarjoiluja oon jo koittanut miettiä.

Mutta pitää lähteä lepäämään tän pikkusen kanssa.

Mammuli ja PikkuKakkonen 6vrk

 
Mieki hyppään tänne taas teidän porukkaan :wave: kuha pikaseen nyt vaan tulin käymään kun odottelen neuvolatätiä tulevaks...

Mulla onkin pojun kans ongelmia vähän syömisen kanssa...hän huutaa rinnalla ku syötävä, mutta samaa tekee välillä pullolleki... meillä siis määrättiin lisämaitoa pojulle annettavaks 30 ml/syöttökerta että pääsis nopsempaan yli kolmen kilon...

bilirubiinit oli myös meidän pojulla riesana, mutta vuorokauden bili-peti hoito riitti tällä kertaa...esikko oli aikoinaan kolme päivää tupla valossa..

ennen keltaisuutta oli riesana sokerit ja siks pojulle on annettu sitä lisämaitoo heti ekasta päivästä lähtien..

mä en tiedä onko mama päivitelly viel, mutta laitetaas nyt ne mitat vielä eli poika syntyi 19.2 klo 12.25 paino 2840 g pituus 49 cm ja pipo 33 cm ja rv 39+1 syntyi

katjuska ja pikku ukko tasan viikon :heart:
 

Yhteistyössä