HELMIÄISET 2007

Kiitos tiedoista koskien mammateetä! Lähdenkin tänään ostamaan. Viime yönäkään ei Oona nukkunu, kun vaan punttusi! :eek: Onneksi äitini tuli hoitamaan pariks tunniks, että sain nukkua ja olo onkin taas eritoista! =) Epäilen et mun maito ei riitä, kun olen ollut niin väsyny ja siks Oona ei nuku. Nyt aamulla annettu pullosta korviketta ja on tyytyväinen vauva, just nukahti!

En vaan tahtois vielä imetystä lopettaa, mut pelkään jos annan korviketta enemmän, et oma maitoni loppuu kokonaan! :( siks kiinnoistuin tosta mammateestä.

Minttukissa: ihana kuva ja on teidänkin vaavilla tukkaa. Minäkin olen kolmen prinsessan äiti, melkein saman ikäiset. 7- ja 4-vuotiaat ja 2kk vauva. Joten seikkailuja riittää =)

Muillakin ihania kuvia!

omaa napaa tuli taas :ashamed:

niisku ja oona
 
heissan!!!

juuh..meillä vallan riemukas aamu tänään...Rasmus päätti et kello 6 on vallan sopiva aika nousta ylös,ei auttanu vaikka tein kaikki maholliset temput.jutteli vaan onnellisena!!!niinpä sitä sitte noustiin,toinen pirteenä toinen vähemmän...hieman oli \|O fiilikset...mutta Rasmus sitte hymyili ja jokelteli oikee urakalla nii pian oli jo :D

No,tuli totaalinen unohdus mitä meinasin kirjoitella....

Mammuli...ootko taustalla????kiinnostais kuulla mitä teidän elämään... =)

Viikonloppuja tasaisesti kaikille!!!! :hug:

Nasuliini ja Rasmus :heart:
 


Heips kukkuu Te hemaisevat Helmiäiset!!!


Nasuliini Täällähän minä!!! :)

Meillä toi Esikko päätti tänään herätä 6.30... Aikasta lailla meinas väsyttää!! Johkin vähän yli 8 asti sit makoiltiin...

Meillä on tänään purettu tästä meidän tontilta semmonen vanha tupa... Avokin kaveri on ollut 14:sta asti tässä kaivinkoneensa kanssa. Kuskaavat nyt varmaan 10:ttä kuormaa tota puuromua pois...

Nyt sit pian saakin alkaa nurmikkoa suunnittelemaan...

Me ollaan nyt käyty Joonaksen kanssa 2 kertaa vyöhyketerapiassa... Tällä toisella kertaa se täti vaan tuumas, et on sen mielestä ihan eri jätkä toi. Ekalla kertaa se oli sen mielestä niin ärhäkkä ja kärsimätön... Nyt paljon levollisempi... Kakkaakin tulee useesti... Ja pierut paljon helpommin... Ilman kauheeta vääntöä...

Ens viikolla ois ti:na 3kk neuvolapunnistus ja torstaina se lääkäri. Vaikka Joonas tuleekin vasta 20.pvä sen 3kk.

Mutta nyt taas kutsu käy... Joten iltoja Teille!!!

Mammuli ja PikkuKakkonen

 
Kivoja kuvia pikkuisista =) Ja se yks karvanen vauvakin siellä :D

Meillä neiti kääntyi sängyssä vatsalleen pari päivää sitten =) Lattialla se ei vielä onnistu, paitsi tosi pehmeän peiton päällä saa vängättyä ittensä. Mut aika pian alkaa sit kamala huuto, kun ei saa toista kättään vedettyä altaan pois.

Ja nuhat jatkuu täällä..vieläkin.. :/

tolnaato ja typy (viikkoa vaille 3kk:tta)
 
Iltoja!!!!

Ja ensi alkuun profiilis olis kuva meidän jäbästä.Sain vihdoin ja viimein sen taiottua sinne :LOL: eikä ollu ees vaikeeta! :whistle:

Meillä tosi rauhallinen päivä takana.Ihmettelin jo aamusta ,ku Rasmus oli niin rauhallinen syyki selvis;lämpöähän sillä.Raukka reppana nukkunu vaan koko päivän.Onneksi on syöny ihan normaalisti...Onko kellään muutes sitä korvakuumemittaria???siis en toki aatellu sellasella vielä mittailla,mut sitte ku poitsu isompi,nii aattelin,et olis kätevämpi ku toi norm. :/ nykyään on niin monen laisia...esim. niitä tutti mittaria...oon hieman epäileväinen niiden suhteen! :)

Sain sitte päähän maalata meidän terassin aitoja tänään ja säähän oli mitä mahtavin.Puoli tuntia aloittamisesta ja vettä satoi kaatamalla...oli naapureilla varmaan hauskaa :LOL: onneksi ei maalit valunu pois,vesi liukoisisa ku oli!!! :whistle:

no mutta nyt leffan pariin!!!Jaksut!!!
 
Heipsan :wave: Kyllä teil on kaikilla niin ihania palleroisten kuvia profiileissa :heart: Kyllä vauvat sitte ossaa olla söpöjä :D

Meidän söpöläinen nukkuu tuolla parvekkeella vaunuissa taas kun sisällä ei rauhoituttu ollenkaan. Molemmat lapset oli eilen mun vanhempien luona hoidossa ja hyvin oli mennyt koko päivä =) Itse oltiin miehen kanssa SPR:n ensiapu kilpailussa hommissa ja teki kuulkaas hyvää saada puhua välillä ihan aikuistenkin kanssa kun kuitenkin niin paljon tulee lasten kanssa vaan kotosalla oltua... ja olipa tuo kiva seurata miten joukkueet pärjäsivät rasteilla ja viel hyvää ruokaakin oli sitte tarjolla :p

Mä oon taas vähän pihalla mistä kaikesta on juttua ollut vaikka kaikki oon lukenutkin :ashamed: Pitäs aina heti pystyä vastaamaan kun lukeekin, mutta yleensä käy just niin, että ehtii lukemaan ja sitte taas jompikumpi lapsosista tarvitseekin taas...

Mukavaa sunnuntaita kaikille...mulla on mahikset päästä jätskille tänään :p
 
Minäkin helmiäinen
Taidampa poistua palstalta jos joitakin häiritsee joidenkin (minun?) kirjoitukset. Olen ollut siinä luulossa, että sana on vapaa, mutta ei se vissiin noin olekkaan.. ? :eek:

Oikein ihania päiviä vauvojenne parissa! :D =)

:wave:
 
Niisku:Ai,sepäs sattui! :D Ettehän vaan joutuneet kuuntelemaan odotusaikana hokemista"te varmaan toivotta nyt poikaa" Kyllästymiseen asti meille sitä toitotettiin :headwall:

Aivan ihania vauvoja jokaisen profiileissa :heart: tosi sööttejä!!!

No nii ja oma napa....

keskiviikkona tyttö sai tosi pahoja yskäkohtauksia ja olin vähällä soittaa ambulanssin apuun jo.Ei meinannut saada hengitettyä enään ja suun ympärys meni siniseksi,vein ulko-ovelle niin sai lisähappea ni selvis se tilanne.Mies tuli siinä samassa kotiin ja puimme tenavat...sit heti sairalaan.

Siellä yritettiin antaa ahdistukseen lääkettä mut ei mitään auttanut joten matkamme jatkui oyksiin ambulanssilla.
Siellä lääkäri tutki ja jouduimme jäämään osastolle.Heti aloitettiin imemään räkää/limaa nenästä ja suusta.Sai kahta avaavaa lääkettä.

Reissumme kesti tähän päivään saakka.Tyttö oli 2 päivää tipassa kun yskiminen/hoitotoimenpiteet veivät raukan voimat eikä hän jaksanut tarpeeksi syödä---->paino tippui.Eikä myöskään yskältään kyennyt syömään kunnolla.Tyttö oli ihan täynnä limaa ja yskimisen aikana oksensikin tupeksuessaan.
Eilen otettiin tippa pois ja tänään päästiin viimein kotiin! :)
Neitillä yskä jatkuu ja joudumme imemään nenästä itse enimmät räät.
Heti on mentävä takaisin jos takapakkia ilmenee!
tässä oli siis kyseessä RS-virus ja erittäin sitkeä... :(

Mies ylpeänä kertoi siivonneensa mutta mielestäni täällä ei todellakaan ole siivottu..no hän kertoi että imuroi koko talon..katsoin lastenhuoneeseen mainiten että ai tuonkin(romua lattia täys) vastasi et en mä sitä voinu imuroida ku oli niin paljon roipetta lattialla,
Kuulemma oli mennyt aikaa että oli keittiö/olohuoneen saanut leluista puhtaaks.
:whistle:
Pyykit kuitenkin on pesty ;) no,tärkeintä että lapset on hoidettu!! :D

Tämmöstä täältä tällä kertaa :wave:
 
heipsan!!!

Minttukissa:HUI mikä kokemus teillä takana :eek: itte olisin kyllä kans säikähtäny...ja pahasti. Meillä Rasmus just tullu kamalaan flunssaan ja viime yöki meni mulla pilalle,ku koko ajan kuuntelin kuinka poitsu rohisi ja oli tukos... :(
Mut onneksi teillä jo paremmin!!!toivon koko :heart: että takapakkia ei tuu!ja :hug:
Pakko vielä kommentoida tota miehes siivoamista.Meillä oli sama tilanne ku tulin sairaalasta kotia synnyttämästä..isännys oli kovaa siivonnu...just,olis voinu saman tien ottaa imurin kouraan :LOL: mut yritys hyvä!!! =)

Täälä taas maalailtu terassin kaiteita...valmista tuli!kattoin,et nurtsiki rupiaa olemaan leikkaus kunnos..apuuva,nytkö seki jo alkaa!!! :headwall:

Kyllä mä oon niin täynnä tota jääkiekkoa,joka hemskatin kanavalta tulee jotain siihen liittyvää...ei nappaa,valitettavasti isännystä nappaa \|O

No mut tämmöset kuulumiset tänne...jaksut kaikille!!!

Nasuliini ja Rasmus :heart:
 
Minttukissa: Toivottavasti pikkuisenne olo rupeaa paranemaan, eikä takapakkia tule. Se on aina ikävää, kun pikkuiset sairastaa ja varsinkin jos kyseessä on jotain vakavampaa. :hug:

Meille ei mitään ihmeempiä kuulu, Akseli vain syö ja nukkuu ja on tyytyväinen oloonsa, oikea hymypoika. Keskiviikkona on neuvola, saa nähdä paljonko painoa on tullut, painavalta ainakin jo tuntuu kanniskella.

Mukavaa kevätpäivää kaikille! Aamu ainakin vaikuttaa lupaavan lämpimältä.

:flower:
 
minttukissa: kuulostipa hurjalta, mut hyvä, jos alkaa olla jo voiton puolella.


Erin alkaa nukkua jo aika pitkiä pätkiä ja kunhan velli aloitetaan niin nukkuu varmaan aamuun asti heräämättä. Eilenkin nukahti yöunille 21 ja ekan kerran heräsi 4.15. Ihan kiva juttu. Esikoisella tosin on jotain häikkää kakkaamisen suhteen kun sai tosi pahoja kramppeja eilen mahaan ja itki vaan :( Yöllä sitten oli kakannut vaippaan sellasen kovan klöntin. Mikähän siihenkin auttaisi?

Ajattelin taas nousta aikasin tänään, että saan rauhassa kaffet juoda ja vähän koneella kävästä. Kumminkin olo on suht pirteä nykyisin aamulla kun on valoisaakin.

Päivänjatkoja kaikille =)

CG&Erin :wave:
 
Huomenta! Täällä silmät ristissä.. Meidän normaalirytmi on se, että poju herää 6lta juttelemaan ja herättää kaikki.. Kaiholla muistelen aikaa ennen synnytystä kun nukuttiin tytön kanssa jopa yhdeksään.. Minäkö aamu-uninen? :whistle: No, tää on väliaikaista, eikä ainakaan iltaisin ole nukahtamisvaikeuksia :)

Minttukissa, pelottavaa! :eek: Varmasti rankka kokemus, voimia! :hug:

Minäkin mietin sitä mammateetä, meillä oli loppuviikosta aikamoista rinnalla-asumista, taisi olla se 3kk:n tiheänimunkausi. Nyt tuntuu helpottaneen, mutta eipä se mammatee kai haitaksikaan olisi.. Poju tuntuu kasvaneen pituutta ihan silmissä.

Älkääkä nyt kukaan hävitkö mihinkään ja kyllä uudetkin mahtuu mukaan!

Ja nyt äitiä kutsutaan... :wave:
 
Huomenta kaikille =)
Minttukissa: :hug: Pikaista paranemista neidille!
CG:eek:letko kokeillut luumua?
Missäs mama73 on?
Tänne ei sen ihmeempää kuulu.Samaan malliin yöt menee ja päivällä nukkuu yhdet 2h unet loput on pikku pätkiä.
Keskiviikkona nla ja nähdään paljonko on painoo ja pituutta tullut.
Mukavaa päivää kaikille täällä paistelee auringo B)
sai ja poitsu 3kk+1vko
 
Huomenta!

Minttukissa: Juu aivan sama meillä ne poikapuheet ja kun mulla oli vielä poikamaha! :LOL: Ja kun tulikin taas tyttö, niin puheet jatkuu, no sit teidän täytyy tehdä vielä se poika! :eek: ai niinku miks pitäs? No joo....Paranemista teidän pienelle!

Mammateetä juotu. Ensin join ilman sokeria ja kyllä yökötti, mut sit tajusin lisätä sokeria ja nyt maistuu jo ihan hyvälle. En vielä osaa sanoa vaikutuksia,kaipa parin päivän sisällä pitäis näkyy.

Viime yön Oona nukku kahdella herätyksellä, luksusta. =) Toivo on heränny paremmista yöunista!

Pitäs lähtee ostaa kestopuuta, et pääsis alottaa leikkimökin rakennuksen. ja kaikki muutkin pihahommat painaa päälle. Mut kiva et on puuhaa.

niisku ja oona
 

Hei!!!

Minttukissa Kuulostipas karmeelta!!! Voimia ja :hug: sinne!!!

Oltiin eilen melkein koko päivä tuola pihalla hääräämässä... Joonas nukkui 10-1 ja sit vielä tunnin pätkän ja illalla 5-7... Jospa se pikkuhiljaa alkaas nukkumaan... Nyt on nukkunut vajaa puoli 10 asti. :)

Esikko on tänä aamuna herännyt taas jo 6.30... Aika lailla meinas väsyttää...

Kauheesti ois kaikkea hommaa, kun vaan jaksaas alkaa ruveta tekeen... Pyykkikone on taas aamusta asti pyörinyt... Huuto.nettiin pitääs jaksaa kuvata kaikkea... Mut eiköhän tää tästä pikku hiljaa.

Kun avokki tulee töistä lähden käymään yksin kaupassa. Tekee hyvää saada välillä "omaakin aikaa"...

Viikon päästä la:na lähdetään mun kaverin kanssa Vaasaan shoppailemaan... Ilman tenavia!!! :) Ihana päästä H&M:lle osteleen kaikkea ihanaa. Mun pitää tolle esikolle löytää kesävaatetta... Mulla ei oo sille kun vino pino t-paitoja... Kaikki kesähousut puuttuu. Joonakselle mulla on jotain...

Mutta pitää nyt mennä tekeen jotain muutakin, kun vaan istua täs koneella.

Mammuli ja Joonas 2 ½kk
 
Heipsan helmukat!

Minttukissa Olipa teil pelottava kokemus. Onneks kaikki meni hyvin. Hui kauhee!Saa kyl olla varuillaan.
Teijän tytöillä ihanat hiukset. Onko kaikilla ollu nuin tumma tukka pienenä?

ElinaJohanna Ootko kokeillu näitä muita tippoja tai sitä vyöhyketerapiaa? TOivottavasti huudot helpottais. Inhottava ku ei mitään voi tehä asian hyväks. Paitsi pitää lähellä =) Onko muuten akupisteiden hierominen auttanu?

NasuliiniMeil kans noita raivareita, eikä sit mikään auta. Kauheeta vääntöö unta vastaan. Kerranki huus sellasen 20km matkan, eikä mikään auttanu. Sit ky pysähty ja otti syliin ni rauhottuu. Vaunuilla ihan kiva. Onko kokemuksia mitenk kauan nui kestää?! Meil muuten on se korvakuumemittari, mut eipä viel hirveesti kokemuksia. Helppohan se on, ku ottaa niin nopeesti lämmön, ettei tartte pysyä paikallaa. Mut siitä en tiiä, onko kauheen luotettava.

HimohiiriNimpparionnittelut pikkaselle :heart: Meillä oli tuo sama nimi harkinnassa. Kaunis nimi ja kulkis viel suvussa, mut se sit jäi. Ehkäpä seuraavalle =)

Jutta Oliko hauskaa bilettämäs? Huippua päästä rentoutumaan. Jaksaa taas arkee :D


Voi ku on söpöjä tyyppejä profiileissa. Ite en jaksa alkaa tappelee, ku ei se onnistu kuitenkaan :whistle:

Kukahan tää poistuva helmiäinen on?! Harmi ku on mieli pahottunu.

Oltiin viikonloppu mummuloissa. Mukavaa oli. Tänään miehellä vapaapäivä ja näin kaunis ilma, ni aateltiin lähtee ulkoilee.

Mammateestä: Kuinkahan paljon sitä olis suositeltavaa juoda päivässä? Oon sitä täs latkinu jonku verran ja kyl mukamas tuntuu auttavan. Tais sitä sit vaan kuvittelee ;) .No niin tai näin.

Nyt meen laittaa koneen pyörii ja laittaa ittee ulkoilukuntoon.

Aurinkoista päivänjatkoo kaikille B)
 
Aurinkoista maanantaita! B)
Sain juuri vaavin nukahtaan viimesille päikkyreille vaunuihin ja nyt on ihan pikku hetki aikaa kirjotella..
Minttukissan pikkusellako se oli kurja flunssa ollut!!?? Kauheeta. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin eikä takapakkeja tule!
Munkin mielestä on kaikilla ollut aivan mielettömän suloisia vauvojen kuvia.. Siitä tulikin mieleeni että tarttee varmaan taas itsekkin päivitellä kuvaa pikkuhiljaa.
Meillä sairasteltiin viikonloppuna meilkein koko perheen voimin. Minä ja mies oltiin perjantain takia vähän heikkovointisia lauantaina aamulla :D , mutta iltapäivästä oltiinkin sitten vauvaa lukuun ottamatta kaikki kuumeessa. :/
Eilen sitten touhuttiin koko päivä pihalla ja saatiin terassi valmiiksi.
Mutta nyt alkaa noi isommat lapset oleen levottomia joten tarttee mennä komentaan. :wave:
Jutta ja Jönssi
 
Siis oho! :whistle:
Unohdin lukea tän viimesen sivun kokonaan.. :D
Viihteellä olo virkisti kyllä kummasti, vaikka sillon la oltiinkin vähän kipeenä, mut kummasti sitä vaan jaksaa paremmin kun on saanut vähän pistä jalalla koreaksi! ;)
Mutta juu, nyt vähän vielä takapihalle pientä hienosätöä ja sit kaikki onkin valmista nautittavaksi.
 

Hei vaan helmikuiset, äidit ja naperot :heart:

Minttis: Kiitokset nimipäiväonnitteluista =) Meiltä löytyy myös Helmi-nimisiä sukulaisia eli äitini tädin nimi oli Helmi ja isäni serkku on Helmi. Helmin toinen nimi eli Amanda tuli siitä kun se tarkoittaa rakastettavaa ja ystävällistä eli sen verran tunnetta on mukana typykän nimestä ja se löytyy mein iskän suvun puolelta jostai 1800-luvun alkupuolelta. Vanhempieni sukupuista tutkailin sopivaa toista etunimeä.. Jotenki se sattui paremmin kuin esim. Wilhelmiina (josta tykkäsin kanssa aika paljon), Eevastiina tai Serafiina.. Oltiin päätetty et laitetaan vaan kaks etunimeä ku isoveikka Onnilla on kaks nimeä.. Itse aina pienenä olin kateellinen ja hieman harmissani kun sisarellani oli 3 etunimeä ja itselläni vain kaksi. Onnin nimi tulee kanssa isäni puolelta, isälläni oli Onni niminen setä ja sit joku vähän kaukaisempi sukulainen oli myös Onni. Ja jos saan vielä kolmannen lapsen, pojan, hänestä tulee Toivo isäni isän mukaan.

Mahataudista ja imettämisestä: Meillä ainakin vauva säästyi mahataudilta kokonaan kun imetin. Miulla, ukollani ja Onnilla mahatauti kiersi kyllä kehää, mut onneksi vauva ei sitä saanut.

Helmiäinen minäkin: Toivottavasti muistin nimimerkkisi oikein. Miun mielestä siun eikä kenenkään muun ei tarvii poistua mihinkään suuntaa. Sana on vapaa täälläkin. Eikä kaikkia juttuja kai oo pakko lukee jos ei kiinnosta. Usein kirjoitan itsekin omaa napaa enkä muista tervehtiä alussa enkä kyllä odota sitä muiltakaan. Ja minusta on ainaki kiva lukea muiden kokemuksista. Totta kai on kivaa jos joku vastaa jos jotain kyselen, mut aika paljon vinkkiä löytyy toisten kirjoittamista kokemuksista. Jokainen omalla tavallaan ja vähän suvaitsevaisuutta peliin =)
 

Yhteistyössä