***HELMET 2008***

heippa :wave:

meilläki sitte ristiäiset vietetty ja tais olla rankka päivä pikku miehelle ku söi yöllä vaan kerran B) nukahti joskus ysin tietämissä ja heräs seuraavan kerran vasta 3.40, olin ihan et wtf :eek: mut erittäin tyytyväinen :D
kastetilaisuus oli intiimi ja lämmin ku kotona pidettiin. ja oli myös kirjaimellisesti lämmin ku meillä oli niin kuuma sisällä B) sylikummi-parka, lämpöpatteri sylissä sekä mahassa ku hän viimeisillään raskaana. vuorotellen pyyhki hikeä ja kyyneleitä :D myös äiti pyyhki kyyneleitä muutaman kerran :whistle: P nukku koko tilaisuuden ajan, vähän raotteli silmiä kun vettä laitettiin päähän. pieni ongelmaki meinas tulla ku kastemekko oli aika ahdas B) mut onneks mahtu sitte sen verran että päällä pysy B) suht kookas poika on, veljensä kastettiin samassa mekossa melkeen kuukautta vanhempana ja kyllä se hälle mahtu :D
 
6-viikkois lääkärintarkastuksessa käyty, tyttö tosin jo 7vkoa :D. Noh, mä nyt en odotakaan oikein mitään terveyskeskuksen yleislääkäriltä.. Ja kieltämättä koko vauvan/imeväisikäisten sairaanhoito ja lääketiede tuntuu muutenkin olevan sellasta "veikkaa ja voita"-touhua :whistle:. Mä jaksan edelleen ihmetellä miksi aina lääkärit ja hoitohenkilökunta toitottaa tuttua lausetta "vauvat nyt itkee". Kun oikeesti, useimmilla äideillä on edes jonkinlainen äidinvaisto/intuitio jos omalla lapsella on joku hätä. Niin miksei sitä aina oteta todesta? Jos kerran aikuisen tapauksessa alettais ehkä tutkimaan mutta ei vauvan..

Mä en nyt tarkoita että meidän tytöllä olisi joku sairaus tms. Ehkä sitäkin vaivaa vaan suoliston kehittymättömyys ja ilmaisee sen herkästi huutamalla kurkku suorana ja jäykistelemällä selkä karrelle. Mistäs mä oikeestaan tiedän mikä on normaalia vauvan elehtimistä ja mikä ei, "ekaa kertaa pappia kyydissä" tässä ollaan esikoisen kanssa..
Mutta se mitä mä hieman kritisoin yleisesti, on se että hoitohenkilökunta ei tunnu ottavan kuuleviin korviin mietteitä. Ehkä ne aattelee että on ylihuolehtivainen äiti..

Noh, siltikin mä kokeilen kaikkea huuhaa-kotikonsteja vatsaväänteisiin. Oon varmaan joskus kuullu että teelusikallinen vettä vois vähentää väänteitä. Kokeilin sitä, tuloksista ei tietoa.. :saint:. Eipä ollut terveydenhoitajakaan kuullut, että relatipat voivat aiheuttaa vatsaväänteitä (öljypohjaisuuden takia).
Mutta tyttö siis terve, painoa nyt 4350g (3250g syntyessään), pituus vajaa 57cm.

Yö meni vähän läskiksi. Yritettiin varmaan tyhmyyttämme pitää rytmi samanlaisena ja illalla annettiin normaalisti klo 21 aikoihin maitoa, vähän meningillä "pakkosyöttö".. Tyttö oli kuiteskin virkeä vielä klo 23 ja yhä klo 24-01 vääntelehti. Mies sitten piti tyttöä olkapäällä jolloin sai pieraistua haisevan mielipiteensä ja sen jälkeen rauhottui. Heräsi sit klo 05.30.
Me vanhemmat taidetaan olla eniten väsyneitä. Oikein ootan että saisin tytön päikkäreille (saa nähä miten ja milloin..) jotta pääsisin itekin torkkumaan..

 
Hellou :wave:

Niinpä tosiaan..kolme ihanaista Helmeähän siellä Hesarin paraatipaikalla näytti olevan evaellen ja lumianna :heart: Onnea meille ihanien tyttöjen äideille! :flower:

Tsemppiä kaikille ja jaksamista itkukohtausten keskelle! :hug: Täytyy kyllä koputtaa puuta, mut me on nyt päästy tosi helpolla. Tyttö nukahtaa illalla tissille n. klo23 ja herää siitä 6-7 tunnin päästä syömään ja sit nukahtaa vielä uudelleen. Päivät tosin menee aika pikkuisilla unipätkillä, paitsi vaunuissa nukkuu niin kauan kuin jaksan kävellä. :) Eilen jätettiin vasta eka kertaa tuohon lasiteltulle terassille nukkumaan vaunulenkin jälkeen, kun yleensä neiti herää heti kun vauhti loppuu, mut eilen hän nukkui vielä reilun tunnin yksikseen itkuhälyttimen kera. Nooh..kävin mä aika monesti kurkkaa et kaikki kunnossa. :whistle:

Näin hyvillä unilla on nyt menty jo pari viikkoa. Ja tissimaidolla pelkästään. Onneksi joku asia pelaa, kun se synnytys oli niin kauheaa ja siitä topuminen jatkuu edelleen. Olen vieläkin aika kipeä ja sektiohaava kiukuttelee. Lisäksi sain vielä kohtutulehduksen..siis vasta nyt hetki sitten, ja verenpaine heittelee hurjasti edelleen. :( Kyllä tämä on ottanut välillä tiukille. Eräätkin itkut olen itkenyt..ihan pelkkää kipua. Mutta, parempi päivä on varmasti edessä. Pakko uskoa niin. Ja tärkeintä että vauva voi hyvin!

Onko joku tutustunut niihin perhekahvilajuttuihin? Moni kehuu niitä. Pitää varmaan ottaa selvää mistä lähin löytyy. Huomaa, että nyt alkaa olla aika kypsä sille, että kaipaa välillä seuraa päivisin. Onkos teistä moni treffaillut, siis meidän helmien kesken? Täällä on ainakin jotain pk-seudun mammatreffejä järjestelty. Voisi joskus aktivoitua itsekin! :whistle:

Nyt kyllä paistaa taas aurinko niin kauniisti, että ulos on lähdettävä. Pieni tosin just nukahti, että hetki pitää vielä odotella.

Mukavaa alkavaa viikkoa itsekullekin ympäri Suomenmaan! =)

äippäHki ja pikkunen tasan 6vkoa
 
Jaa-a, on meillä vaan mahtava perheyksikkö. Aamulla klo 7 herään ihan normisti ja huomaan ettei mies ole vieressä. Eikä ollut koko kämpässä enää, oli lähtenyt jo töihin. Mä ihmettelen että mitä hittoa se siihen aikaan on jo lähtenyt kun aikaisintaan yleensä lähtee klo 7.45 ja silloinkin on palaveri aamulla kerran viikossa. Noh, me nukahdettiin vielä vauvan kans ja heräsin 8.30, tunnin siis myöhässä. Ja sit vartin päästä soitti mies. Ja kyseli että ollaanko herätty ja totesin olevamme myöhässä tunnin, no, hän oli ollut kaks tuntia ajoissa. Oli siirtänyt erikseen kännykän kelloa vaikka se siirtyy itsekseen ja mennyt töihin jo klo 7 vaikka klo 9 siellä piti olla. Ihmetteli että onpas hiljaista kaupungilla ja ovetkin töissä oli lukossa. Ja kaikki julkiset kellotkin myöhässä, kumma juttu. :LOL: :LOL: Oli soitellu kaverinsa kans että onko kohta tulossa tapaamiseen joka oli sovittu klo 10 ja ihmetelly että mahtaa kaveri olla nopee kun vartissa heräämisestä kerkee Tapiolasta stadiin. :LOL: Mahtavat naurut sain heti aamusti!!! :LOL: Ja sit aloin miettiä että me kun oltiin lasten kans tunti myöhäs ja mies kaks tuntia ajois niin keskimäärinhän ollaan sitten tasan just silloin kun pitääkin liikenteessä. HAHA!! :D
 
Kertokaapas miten Hesarin ilmoitukseen saa liitettyä vauvan valokuvan? Pitäisikö sen onnistua netissä? Yritin eilen väsätä ilmoitusta, mutta en löytänyt sitä kohtaa missä kuvan saisi liitettyä ja jätin homman kesken. Ensi viikon hesariin olisi tarkoitus saada ilmoitus...

Nyt on kulunut varmaan 2 viikoa viime kirjoituksestani...joka päivä kuitenkin ennättää tulla tänne kurkkimaan miten teillä muilla menee. Oman tekstin suoltaminen tuntuu välillä niin työläältä / aikaa vievältä, että useimmiten ei saa mitään kommentoitua :ashamed:

Imettämisestä on ollut puhetta. Meillä tyttö saa edelleen tissimaitoa, mutta pumpattuna pullosta, toisinaan korvikkeella jatkettuna, noin 2 dl menee korviketta päivässä. tissille rähisee ja imettää joutuisi joka tunti jos en pumppaisi maitoa... en voi oikeasti käsittää miten joillain riittää maitoa luovutettavaksi asti, kateellinen olen niille jotka saavat omat ja muidenkin lapset ruokittua. Itse olen kokeillut kaikki konstit jotta maitomäärät lisääntyisivät edes omiksi tarpeiksi, mutta ei...
Eilen miehelle sanoinkin, että en tiedä miten kauan jaksan tätä imettämistä yrittää. Tarkoitus olisi ainakin se 4 kk saada lypsetyksi, mielellään kuitenkin 6 kk. On kyllä ollut aika tuskien taival tähän mennessä... :'(

Paljon jaksamista muille tissiongelmaisille mammoille ja masuvaivoista kärsiville vauvoille perheineen! :hug:

Meidän pikkuinen pääsee taas neuvolaan vasta ensi viikolla kun on 9 viikkoa vanha :D Veikkaan että pikkuinen on jo lähemmäs 60 cm pitkä :eek: , syntyessään oli 47 cm, mutta on kasvanut aivan järkyttävää vauhtia. Ollaan miehen kanssa kummatkin "kaappeja" ja vauva yrittää ottaa meitä kovaa vauhtia pituudessa kiinni :D

Mäkin kaipaisin mammatreffejä pääkaupunkiseutulaisten kanssa. Haluaisiko joku lähteä tällä viikolla mun kanssa kahvittelemaan ja shoppaamaan ristiäsvaatteita vaikka Selloon tai Kamppiin? Keskiviikkoa olisi aivan loistava päivä :D

Terveisin
Katti ja pieni
 
Hei, kertokaan joku miljoonannen kerran et miten sinne kerhoon pääsi liittymään. Kiva olis kirjotella siellä hiukan yksityisemmin ku täällä mut en nyt millään muista miten se tapahtu. Kiitti jo etukäteen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia:
Hei, kertokaan joku miljoonannen kerran et miten sinne kerhoon pääsi liittymään. Kiva olis kirjotella siellä hiukan yksityisemmin ku täällä mut en nyt millään muista miten se tapahtu. Kiitti jo etukäteen!
Jos et vielä ole laittanu, niin laita Evaellenille yksityisviestiä, niin saat salasanan ja pääset liittymään kerhoon =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Kertokaapas miten Hesarin ilmoitukseen saa liitettyä vauvan valokuvan? Pitäisikö sen onnistua netissä? Yritin eilen väsätä ilmoitusta, mutta en löytänyt sitä kohtaa missä kuvan saisi liitettyä ja jätin homman kesken. Ensi viikon hesariin olisi tarkoitus saada ilmoitus...


Mäkin kaipaisin mammatreffejä pääkaupunkiseutulaisten kanssa. Haluaisiko joku lähteä tällä viikolla mun kanssa kahvittelemaan ja shoppaamaan ristiäsvaatteita vaikka Selloon tai Kamppiin? Keskiviikkoa olisi aivan loistava päivä :D

Terveisin
Katti ja pieni


Hesarin ilmoituksesta Etkö saanut kotiin sellaista "pikku vauva" -kirjaa Hesarilta...no se on mainos juuri näistä ilmoituksista. Tulee tilaajille.

referoin.... varaa ilmoitus puhelin nrosta 122610 ja sieltä sitten pyytävät lähettämään sähköpostilla tekstin ja kuvan, osoitteeseen hs.ilmoitusaineisto@fc.sanomat.fi. Itse katselin malleja vanhoista lehdistä ja muokkasin tekstin haluamallani tavalla...laittoivat juuri niinkuin olin toivonut rivivaihdoista lähtien. Riville mahtuu 25 pientäkirjainta mukaan lukien välilyönnit. Meillä ilmoitus 8 cm korkea ja kuva vei noi 3cm.

*muoks vielä... treffeille voisin minäkin joskus lähteä...sello on hieman pitkällä kamppi ja itäkeskus ok.

 
Joo kiitos tiedoista lumianna! Itse asiassa tänään tulikin postissa sen Pikku Vauva Kirja Hesarilta, olisi vaan saanut tulla vähän aiemmin. Mies oli kyllä sitä mieltä että 90 ? ilmoituksesta on ihan liikaan, mutta saan nyt nähdä innostunko laittamaan sen...jos vaikka mummot maksais mielellään :D Niin, lumianna mä voin lähteä sun kanssa treffeille vaikka ensi viikolla kun nää ristiäskiireet helpottavat...

nyt suihkuun ja nukkumaan =) Hyvää yötä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Joo kiitos tiedoista lumianna! Itse asiassa tänään tulikin postissa sen Pikku Vauva Kirja Hesarilta, olisi vaan saanut tulla vähän aiemmin. Mies oli kyllä sitä mieltä että 90 ? ilmoituksesta on ihan liikaan, mutta saan nyt nähdä innostunko laittamaan sen...jos vaikka mummot maksais mielellään :D Niin, lumianna mä voin lähteä sun kanssa treffeille vaikka ensi viikolla kun nää ristiäskiireet helpottavat...

nyt suihkuun ja nukkumaan =) Hyvää yötä!
Joo mietin itsekin tuota hintaa...puhelimessa kyllä kaksi kertaa sanoivat että nyt on sitten se tarjous 75 ? sunnuntain hesariin ilmoitus....siinä mainoksessa oli kyllä jotain ihan muuta.
 
Terppa,
täälä taasen...ilta on ollut uskomattoman ihana...neiti E on ollut todella aurinkoinen ja seurustelevainen :heart: ..uskoisin syyn siihen löytyvän joko a)toisista pitkistä päikkäreistä tälle illalle tai b)alkoholiton olut on vaikuttanut maidon tuloon niin ettei tarvii koko ajan olla tissillä. Imetys on ollut tosi takkusta meilläkin mutta päivä kerrallaan edelleen sinnitellään ja toivotaan parasta että maitoa riittäisi vielä toviksi.

Ylihuomenna ois neuvolalääkäri, toivottavasti ei kipiäks tultas, neiti E on ollut hieman normaalia röhäisempi, tänään just ostin nenäfriidan kaappiin odottelemaan tarvetta. Pitänee jutskata lääkärin kanssa tuosta influenssarokotteesta joskos sillä sais suojan edes yhtä nuha-kuume-yskää vastaan niin hyvähyvä..vielä heitän ilmaan kysymyksen tuosta rokotteesta, onko kellään kokemuksia tms.??

-n-

ps.proffiilia päivitetty :)
 
Vanamo ja Pikku-Katti, mä voisin liittyä teiän seuraan silloin keskiviikkona :). ihan kymmeneksi ei varmaan neidin kanssa sinne ehditä kun mun jälkitarkastus on vasta ysin jälkeen Tapiolassa, mutta tullaan heti kun sieltä päästään.. eli jos päädyttekin eka kiertämään kauppoja ni viimeistään kahvitteluvaiheeseen ehdittäis mukaan. Jos jompikumpi teistä laittais numeron mulle yv:nä, ni voin sit tekstaa omani ja myöskin soitella siinä vaiheessa kun keskiviikkona päästään Selloon asti? oltiin just tänään siellä anopin kanssa kolme tuntia kun käytiin lounaalla ja ostamassa vikat ristiäisjutut viikonloppua varten, ja tuli taas todettua että siellä on tosi mukavaa liikkua vaavin kanssa.

ÄippäHki, muutamat meistä helmikuisista kävi useamman kerran kahvittelemassa ja syömässä jo ennen vauvojen syntymää kun mammalomat alkoi. emmie, vanamo ja anna86 on ainakin olleet mukana ja lisäksi muutakin porukkaa muilta kuukausilta. suurin osa treffeistä sovittiin just tuolla mammatreffit keskustelussa, mutta välillä meinas vaan aikataulujen sovittelu olla melko hankalaa.. varsinkin jos oli isompi porukka kyseessä. noita perhekahviloita on mll:n järjestämänä aika monessakin paikassa (kannattaa checkata nettisivut) ja lisäksi täällä on seurakunnan perhekerhot kerran viikossa. me oltiin menossa tänään vauvelin kanssa just tonne seurakunnan perhekerhoon, mutta nukuttiin sit koko tapaamisen ohi, kun se oli tosiaan jo puoli kymmeneltä ja ollaan molemmat aika aamun torkkuja. no ens viikolla sitten, eli vasta silloin voin kertoa kokemuksia sieltä :)

nyt pitää mennä vielä iltasyötölle ja nukkumaan.. tänään en enää pystyny hallitsemaan mun juoksuhimoja ja kävin heittämässä ihanan 7km lenkin, ja voi miten hyvältä tuntui! pitkään mietin että uskallanko vielä käydä, kun jälkitarkastuksessakaan en oo vielä käyny, mutta keskiviikkonahan mä oon jokatapauksessa sinnekin menossa. ja voi vitsi kun tuli hyvä fiilis ja uni varmasti maistuu :).

huomenna sit muskariin, jos vaan saadaan itsemme liikkeelle. mukavaa tiistaita kaikille!
 
nipsuli mulla ei oo mitään kokemusta tosta influenssarokotteesta, mutta olisi kiinnostavaa tietää enemmän. missä vaiheessa toi on ylipäätään tarkoitus ottaa?

ja kun rokotteista oli puhetta, niin meillä tuli nyt viikonloppuna siihen calmette pistoskohtaan sellanen hyttysenpistoa muistuttava punoitus. oon putsannu sitä septidinillä eikä vaikuta tulehtuneelta, mutta ihmettelin vaan, että näin myöhässä vasta reagoi. vaavin lääkäri on onneksi jo torstaina, joten kysäisen sitten siellä, että tarviiko asialle tehdä ihmeempiä vai onko ihan tavallinen reaktio.

mutta nyt menoksi, hyvää yötä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Kertokaapas miten Hesarin ilmoitukseen saa liitettyä vauvan valokuvan? Pitäisikö sen onnistua netissä? Yritin eilen väsätä ilmoitusta, mutta en löytänyt sitä kohtaa missä kuvan saisi liitettyä ja jätin homman kesken. Ensi viikon hesariin olisi tarkoitus saada ilmoitus...


Mäkin kaipaisin mammatreffejä pääkaupunkiseutulaisten kanssa. Haluaisiko joku lähteä tällä viikolla mun kanssa kahvittelemaan ja shoppaamaan ristiäsvaatteita vaikka Selloon tai Kamppiin? Keskiviikkoa olisi aivan loistava päivä :D

Terveisin
Katti ja pieni

Hesarin ilmoituksesta Etkö saanut kotiin sellaista "pikku vauva" -kirjaa Hesarilta...no se on mainos juuri näistä ilmoituksista. Tulee tilaajille.

referoin.... varaa ilmoitus puhelin nrosta 122610 ja sieltä sitten pyytävät lähettämään sähköpostilla tekstin ja kuvan, osoitteeseen hs.ilmoitusaineisto@fc.sanomat.fi. Itse katselin malleja vanhoista lehdistä ja muokkasin tekstin haluamallani tavalla...laittoivat juuri niinkuin olin toivonut rivivaihdoista lähtien. Riville mahtuu 25 pientäkirjainta mukaan lukien välilyönnit. Meillä ilmoitus 8 cm korkea ja kuva vei noi 3cm.

*muoks vielä... treffeille voisin minäkin joskus lähteä...sello on hieman pitkällä kamppi ja itäkeskus ok.

Ootteko löytäneet "Pk-seudun mammatreffit (kevään -08 mammat)" -pinon?
Tulkaa sinne mukaan! :wave:
 
Heips kaikille!

Täällä taustalla pyörin ja on kyllä tosi mukava lukea teidänkin vauva-arkea..
Sympatiat heti alkuun kaikille joilla vauvoilla masun kanssa ongelmia, täällä myös jonkin verran. Välillä ei oo helppoa ei.. Nyt onneksi vähän helpottanut kun saatiin rintakumi jätettyä pois, keräsi niin paljon enemmän ilmaa..

Imetyksestä, nyt kun tosiaan sain rintakumin välistä pois nii on miljoona kertaa helpompi imettää ja yritän imettää niin kauan kun maitoa riittää. Istultaan imettäminen pitäis vaan harjoitella, sillain päin menee että vauva imee vasenta rintaa mut ei oikea, on jotenkin minulle hankalampi pitää lasta. Mut eiköhän sekin ajan kanssa :)

Ristijäiset täällä on vasta toukokuun eka viikonloppu ku täksi kuuksi ei saatu pappia! mut mikäpä kiire tässä, malttamattomana itse vain olen ku tekis mieli nimi jo paljastaaa :heart:

Meillä vauva-arki on lähtenyt mainiosti käyntiin, masuvaivoja lukuunottamatta. Vauva nukkuu yöt hyvin, heräilee neljän-viiden tunnin välein. Yks yö säikähdin ite neljän aikaan yöllä että raukka ole ruokaa saanut kuuteen ja puoleen tuntiin, mutta tyytyväisenä nukkui sängyssään joten ei kai huolta siitäkään :) ja ei mennyt kauaa kun heräsi sitten syömään..
Miettinyt olen eniten tätä helppoutta kun mies ollut vauvan syntymästä lähtien kotona, eli nyt neljä viikkoa, että miten sitten kun hän takaisin töihin lähtee :LOL:

Vauvakuumeesta
olitta tuolla jonku aikaa sit keskustelleet ja mie oon kyllä kahen vaiheilla. Toisen lapsen haluaisin, mutta en ehkä ihan heti, mutta sitten taas kun tämä ensimmäinen alkaa nukkumaan kokonaisia öitä niin taidan olla niin mukavuudenhaluinen etten tahtois enää katkonaisia öitä takaisin. Mutta kyllä se toinenkin lapsi saa tulla, mutta ei ehkä ihan heti, vaan nautitaan tästä yhdestä hetken aikaa :heart:

Rokotteista, oliko niin että kuuden viikon jälkeen saa laittaa sen rota-rokotteen? Ja siihen taitaa tarvita lastenlääkärin reseptin, vai saako sen tuosta vaan apteekista ja vie vain neuvolaan laitettavaksi..?

Mutta tässä tältä erää, mukavia vauvahetkiä kaikille ja voimia tarvitseville :hug:

Saanukka ja poju 4vk 1vrk
 
influenssarokote annetaan aikasintaan 6 kk ikäselle. varmaa suojaa ei anna koska viruskantoja on erilaisia. meillä toi 2,5 vee sairasti influenssan vaikka oli rokotettu.

lääkärineuvola olis yhdeltä. kohta laitan poitsun vaunuihin ja lähetään kävelylle, aivan mahtava ilma taas =) vaunuista sit helppo siirtää kaukaloon. viime yö oli taas hyvä, neljältä vasta pieni söi ja sit kuuden jälkeen millo noustii ylöski. voi kun tää rytmi nyt jatkuis näin :)

kävin aamulla suuhygienistillä poistattaas hammaskivee, kamalaa :x kivee ei nyt paljoo ollu mut hurja ientulehdus. veri vaan roisku ku kaiveli |O :kieh:

mut nyt vaipanvaihtoon ja sit ulos, neuvolakuulumiset myöhemmin :wave:
 
Voi elämä! taas mä sössin noiden rattaiden renkaiden kanssa. Olin muka reipas ja aioin pumpata lisää ilmaa niin mä onnistuin poistamaan kaiken ilman yhdestä renkaasta! nyt ei onnistu pumppaaminen.. Ja tietty samaan aikaan tyttö kitisi niin johan meni herne nenään :ashamed:. Onneksi sain tytön torkahtamaan vaunuihin parvekkeella. Nukahtais vielä kunnolla sinne..

Tyttö on pidentänyt satunnaisesti syömiskertojen väliä! Yleensä se on ollut 2 tunnin välein päiväsaikaan mutta nyt on muutamia kertoja ollut kolmenkin, jopa neljän, tunnin välein! Ja muutaman päivän ajan syönyt 5 kertaa.. Sellaista 70-160 ml/kerta syö. Paino on kuitenkin noussut ihan hyvin tähän asti. Ollaan näköjään yritetty pakkosyöttää toista koska ei ole aina halunnut maitoa :whistle:

Ja uskallan edes hieman mainita (mutta ihan vähän vaan!) että ihan kuin vatsaväänteet ois ainakin vähentyneet :attn:. Eivät aina kestä niin pitkään ja tutti auttaa itkun loppumiseen. Vatsakaan ei ole joka kerta kivikova. Noh, siihen 3 kk ikään on vielä semmoiset puolitoista kuukautta. Mutta jospa suolisto ois hieman kehittynyt jo?

Joo, pitää käydä tiirailemassa oisko nukkumatti tullut meidän parvekkeelle. Tyttö ei nukahda enää niin nopeesti ulkoilmassa, voi heräillä vähän väliä..

 

Yhteistyössä