***HELMET 2008***

kiitos vanamo hyvistä nauruista :LOL: ! ihan loistavasti kirjoitit HELLsingin keikastasi, mutta ikävää tietty, ettette viihtyneet.. meiän kahvittelu/shoppauskeikka meni oikein mukavasti, kun saatiin edetä rauhassa ja vauvan fiilisten mukaan. tosin erehdyttiin kaverin toiveesta menemään sokokselle (jossa oli 3+1 päivät) ja mulla rupes välittömästi skragaa kiristää, kun siellä oli jengiä ihan uskomattomasti ja missään ei näkyny hissejä eikä luiskia vaunuille. että tultiin sit aika nopeasti myös ulos sieltä :). ja muutenkin toi shoppaus vaavin kaa on vähän ongelmallista, kun sille tulee niin kuuma aina kaupoissa sisällä, mutten toisaalta haluais riuhtoa aina niitä vaatteita pois kun välillä ollaan taas ulkona. nojoo, mieluummin menen jokatapauksessa itsekseni ostoksille niin että mussukka saa olla rauhassa isukin kanssa kotosalla kun eihän se siitä kaupan hälinästä nauti.

mutta tosiaan testattiin nyt se evaellenin suosittelema sanomatalon wayne's coffee ja tykkäsin kyllä kovasti, etenkin tarjottavista :D. niiden iso latte oli todellakin mukavan kokoinen ja kostea brownie vei kielen mennessään, mmmmh! se lastenhoitohuone oli vähän pettymys, mutta kyllä siellä vaipan sai vaihdettua ja syötötkin hoidin siellä. ja muitakin lapsellisia näytti olevan melkein joka pöydässä..

kaikenkaikkiaan olin yllättyny miten hyvin neiti jaksoi ton koko keikan (4,5h matkoineen). ainut miinus oli ne dösämatkat, kun matalalattiadösät ei kyllä ole kovinkaan matalalattiaisia (sellanen reilun puolen metrin pudotus maahan) ja jengi on tosi nihkeesti auttamassa niiden vaunujen nostamisessa :/. ratikkaan pääsee varmaan vähän kätevämmin..

huomenna pitäis etsiä vielä ristiäsiä varten itselleni villatakki tai bolero, mutta ajattelin hoitaa sen ihan täällä tutussa ja turvallisessa espoossa ja vieläpä yksin :D. vanamo sellanen miinus muuten täällä meiän ihanassa lintukoto-espoossa on, et muskarit on kalliimpia kuin itäisessä satamakaupungissa. meillä kausi maksaa 60 euroa, jota mä pidin tosi halpana, mutta evaellen meni paljastamaan, että meidän hinnat on ihan riistoa :LOL:

cruellan imetysgalluppiin piti vastata, että täälläkin ois tarkoitus imettää jos vaan maitoa riittää. ainakin tähän asti vauvan kanssa liikkuminen on ollut tosi helppoa, kun ruokaa on aina riittävästi mukana ja ei tarvi niiden pullojen ja lämmitysten kanssa pelata.. ja sitäpaitsi oon varmaan outo, mutta mä ihan nautin siitä itse imetyshetkestä. musta on mukavaa olla vaavin kanssa kaksin ja katsoa miten se touhuilee käsillään ja sätkii jaloilla ja tuhistelee ja katselee silmiin.. ja sit ne nautinnolliset äänet, mitä se päästää ja se pöhinä :heart: ! toisaalta meillä ei oo missään vaiheessa ollu mitään hankaluuksiakaan, niin en oo missään vaiheessa edes ajatellut korvikkeen antamista. toki on kätevää, että isukin kanssa ollessaan vaavi syö pumpattua maitoa pullosta, mutta itse en sitä pullosta syötä. että toivottavasti maitoa riittää jatkossakin tähän tahtiin, tällä hetkellä ylituotantoa on edelleen jonkin verran, mutta oon sit pumpannu ja pakastanu liiat.

okei, nyt vielä nauttimaan ainon kanelikierre-jädeä ja nukkumaan. mies kävi viikonloppuostoksilla ja mukaan oli tarttunu mm. croissantteja, joten herkkuaamupalakin tiedossa kunhan vaan malttaa eka nukkua yön :).

oikein kivaa ristäispäivää kaikille, joilla oli juhlat huomenna! nauttikaa :)! ja kivaa viikonloppua kaikille muille!
 
Huomenta =)

shiva: samoilla linjoilla ollaan imetysjuttujen kans. Minäkin nautin imetyshetkistä ja imetys sujuukin kyl missä vaan, tosin kuten vanamo jo mainitsikin niin osa ihmisistä katsoo julkisella paikalla imettävää äitiä "hieman" kieroon. Itte en sitä ymmärrä, jos toisella on nälkä, niin onhan hänen saatava sapuskaa.
Jep, mutta nyt pitänee lähteä valmistautumaan kirppismyyntiin :wave:

babygirl
 
Onhan Hesa tälläin talvella aikas kalsee paikka, mutta kesällä se jotenkin herää eloon ja on ihan viihtyisäkin.

Imetyksestä MUlla on kans tarkotus vielä imettää mahdollisimman pitkään, mutta saa ny nähä miten kesällä sitten käy, kun ollaan niin kovia liikkumaan ja mulla imetys on mieluisinta makuu asennossa, niin voipi olla aikas hankalaa tienpäällä.
Korvikkeita annetaan myös.

emmie Hieno kuva :D
 
Sanon tämän nyt muistaessani, että kiitos ihan jokaiselle helmelle vertaistuesta ja empatioista :flower: ihan hukassa olisin monesti ollut ilman teitä :attn: miten ihmiset pärjäsivät ennen nettiä...

Viime yö oli taas vaihteeksi hanurista. Poika itkee nykyään joka yö unissaan (vaikertaa silmät kiinni ja pusaa pieruja). Relatipat on olleet käytössä viikon, en ole huomannut mitään muutosta. Mies on apteekista hakemassa Cuplatonta. Poika kyllä kakkaa monta kertaa päivässä, mutta silti masussa kaihertaa :(

Tää äippä on väsymyksestä huolimatta niin intona, lähden illalla hyvän ystäväni kanssa syömään. Meinasin jopa yhden oluen maistella (jos mieli sattuu tekemään), eiköhän se seuraavaan imetykseen mennessä haihdu.

Kohta ulos vaunuilemaan (upea ilma!), kunhan pieni herää.

Ristiäistarjoilu; oletteko tehneet kaiken itse, vai mummot, vai tilaatteko jostain?
Meillähän on ristiäiset vasta 26.4. Olen tosi onneton keittiöhommissa. Anoppi tekee parit kakut+voikkarin. Lisäksi ostan sitten pikkuleipiä ja cocktailpiirakoita.

Pessi ja haisuli huomenna 5 viikkoa :eek:
 
ristiäistarjoilu mun äiti ja siskot tekee suurimman osan, minä haluan itse välttämättä tehdä mango-juustokakun :p

imetyksestä imetän niin kauan kun jaksan, menen ihan oman jaksamiseni mukaan. esikoisen suhteen lopetin imettämisen 4kk iässä koska se alkoi olla jotenkin niin väsyttävää. nyt tosin eri juttu koska joudun jo joka ilta antamaan korviketta lisäksi koska oma maito ei riitä, esikoisen aikaan maitoa olisi tullut vielä vaikka kuinka, niin saa nähdä miten kauan VOIN imettää.

pistettiin tällä viikolla isännän kans lainahakemus menemään, ens viikolla varmaan ottaavat yhteyttä..pakko olis saada uus auto, olis jo valmiiksi katsottunakin muutama varteenotettava ja ei ole edes hinnalla pilattu ja loppu rahoilla saatas kesällä pientä remonttia tehtyä miehen perinnöksi saamaan kesäpaikkaan. kohta jo huhtikuu :eek: sieltä se kesä lähestyy :D

piipero86 & poeka 5 viikkoa 1 päivä :heart:
 
Vähän harppomalla luin, paljon tekstiä ja vähän aikaa, kommentoin nyt kuitenkin jotain...

Imetyksestä mielelläni imettäisin suunnilleen sen vuoden verran, jos vaan maitoa riittää. Nyt on muutama päivä mennyt täysimetyksellä, mutta eilen ja tänään on tarvinnut taas antaa pullosta lisää... saa nähdä miten päin kääntyy. En kuitenkaan ala stressiä ottamaan jos korviketta menee lisäksi, mutta helposti se korvikkeen määrä tahtoo vaan lisääntyä rintamaidon kustannuksella. :/ No rintapumppu vinkumaan vaan taas... :kieh: Rinnat on edelleen haavoilla ja muutenkin tämä kulunut 6 viikkoa on ollut niin taistelua tämän imetyksen kanssa ongelmasta toiseen, että en viitsisi ihan pian lopettaa kun sitten olisi koko hullu urakka valunut hiekkaan. :headwall:

Joku muuten mainitsi imetyksen hyvänä puolena sen ilmaisuuden, mutta kyllä siihen tällainen ongelmatapaus saa rahaakin uppoamaan, aloin oikein miettimään: rintapumppu 60 ?, imetysliivit n. 30 ? kpl, ja lisäksi rintakumit, liivinsuojat (menee pari pakettia viikossa :eek: ), maidonkerääjät, tissirasvat, oluet yms. maidonnostattajat ( :D ) ja tässä vaan ne mitkä tuli heti mieleen... no halvempaa silti varmasti kuin korvikkeen käyttö, ainakin jos pidempään imettää mutta tuli vaan mieleen.

Pessi meillä ei pojalle Cuplatonit auttaneet, vaikka esikoiselle niistä oli suuri apu. Mutta kun vaihdettiin Disflatyliin niin ah mikä rauha ja hiljaisuus =) ainakin entiseen verrattuna. :whistle: Ne on muutenkin mukavampia antaa kun niitä annetaan vain 2-3 kertaa päivässä, kun Cuplatonia annetaan joka syötöllä. Mutta se on ihan tapauskohtaista mikä kutakin auttaa, toivottavasti teillä löytyy apu jommasta kummasta. =)

Poika on vedellyt tämän viikon kuuden tunnin päiväunia :eek: sormet ristissä kyynärpäitä myöten että sama meno jatkuu mahdollisimman hyvin! Yöuniin kun ei kuitenkaan vaikuta mitenkään, edelleen nukahtaa 7-8 maissa illalla, syö pari-kolme kertaa yöllä ja heräilee taas 7 aikaan. Esikoisen ansiota tämä päikkäreitten pidentyminen :D Oli tässä eräänä päivänä niin uhmainen ja hankala, että hänen kansssa taistellessani en ehtinyt vauvaa ottamaan heti sisälle kun alkoi parin tunnin unien jälkeen huudella, ja sinnehän se pienen hytkyttelyn jälkeen nukahti uudelleen. Herää huutelemaan aina suunnileen tunnin välein, mutta ei vaadi kuin tutin uudelleen suuhun ja vähän hytkyttelyä niin uni jatkuu. Jatkuisi vaan nämä pitkät unet edes niin kauan kuin esikoisen uhmaisuus vähän hellittää :p
 
Ristiäiset vietetty tänään. KIva nimi tytylle saatiin..kertoilen vaikka tuolla kerhon puolella.
Tarjottaviin tilasin tuttavaltani ison täyskärin ja liha ja kala voileipäkakun. Itse tein Marianne juustotortun ja 10 l ämpärillisen kanasalaattia. Äitini teki pyynnöstäni tiikerikakun.

Hienosti juhlat menivät ja kaikki viihtyivät. Vieraita varmaan liki 20 kpl. Nyt olo on aivan naatti!!
 
On kyllä merkillisen rauhallista...Vietetään tytyn kanssa tyttöjen iltaa ihan kahdestaan, mies on yövuorossa ja poika mummulla yökylässä. :D Ja nukkuu tuo kuopuskin jo, joten ihan itsekseni olen iltaa viettänyt ja kyllä on ihanaa! On niin helppoa kun on vain tuo pieni hoidettavana, kieltäydyn kyllä vakaasti tuntemasta minkäänlaista syyllisyyttä siitä, huomenna härdelli palaa taas entiselleen joten nautin nyt rauhasta ja ah, niin ihanasta hiljaisuudesta!

hilunen & tytyntypykkä
 
Hellou!

Ristiäiset vietetty onnistuneesti! :heart: Ihanasti meni kaikki. Vieraita oli lähimmät vaan, eli molempien vanhemmat, sisarukset perheineen, miehen isoäiti ja yksi ystäväperhe, kaiken kaikkiaan parisenkymmentä henkeä. Eipä meitä tähän kämppään olisi enempää mahtunutkaan. :D Pemmi oli niin kaunis kastemekossaan. Kasteen jälkeen päällä oli vaaleanpunainen juhlamekko, röyhelöbody ja sukkikset (pepussa röyhelöitä) ja mummin tekemät pitsineulostossukat. Ja sormessa helmisormus. :heart: Mä kävin kampaajalla teetättämässä kampauksen, ja tytönkin tukka pestiin aamulla ja föönattiin pystyyn. B) Ei tosin kampaajalla, ihan kotona vaan. Sapuskoja oli ihan liikaa, mutta eivätpähän loppuneet kesken. Pessi: Meillä tehtiin porukalla kaikki sapuskat: mun äiti teki valkosuklaakakkua, pikkuleipiä ja feta-parsapaistoksia, miehen mummo teki sulhaspiirakoita ja karjalanpiirakoita ja mies teki täyte- ja voileipäkakut ja caesar-salaatin. Namia ostettiin kaupasta. Löysin pöytään myös aivan ihania sokeripaloja, joissa on jokaisessa punainen sydän. Nyyhkin toimituksen aikana vain kerran; silloin kun laulettiin "Maan korvessa kulkevi..." Huh, nyt on ihan kuitti olo. Ihanaa, että kaikki on ohi ja päivästä jäis kaunis muisto, joka tallantui myös videokameralle. Tytsyn käytyä nukkumaan nautittiin miehen kanssa lasilliset shamppanjaa tyttären nimen kunniaksi. :p Nimi on julkaistu kerhossa, täällä en kerro. :whistle:

Vanamo: No, eikös niitä sun ostamia nauhoja ommella mekkoon, vai miten ne kiinnität? Mä muuten vein kastemekon pestäväks pesulaan just siitä syystä, etten itte a) uskaltanu pestä miehen perintömekkoa b) sen sai silitettynä takaisin.

shiva: Täälläkin on varmaan nuo musiikkikoulujen muskarit kalliita, mutta tuo missä me käydään, on seurakunnan. Opettajana on kuitenkin ihan musa-ammattilainen.

Minä taasen rakastan Helsinkiä! :D Ollaan asuttu täällä n. seitsemän vuotta, enkä enää voisi kuvitellakaan muuttavani muualle. Ydinkeskustassa käyn tosin äärettömän harvoin, ehkä keskimäärin kerran kuukaudessa...

Nyt unille, toivottavasti huomenna on ihana ilma! B) Tekee mieli vaunuttelemaan, kun tänään jäi välistä. B)

eva & Pemmu tasan kaksi kuukautta :heart:
 
evaellen:
Vanamo: No, eikös niitä sun ostamia nauhoja ommella mekkoon, vai miten ne kiinnität? Mä muuten vein kastemekon pestäväks pesulaan just siitä syystä, etten itte a) uskaltanu pestä miehen perintömekkoa b) sen sai silitettynä takaisin.
Meillä on kudottu kastemekko, joten nauhat pujotetaan siinä oleviin valmiisiin "reikiin" ympäri mekon ja hihansuihin. Tein nauhaan nelisilmukkaisen rusetin eteen ja ompelin sen kiinni ettei aukea. Mekon pesi mies käsin kädenlämpöisessä vedessä ja kuivatettiin vaakatasossa pyyhkeen päällä. Hyvin sain tehtyä sen.

Tarjoiltavat on kaikki tilattu. En jaksanut alkaa tekee mitään eikä huvittanut.
 
Eilen tuli sitten vietettyä ristiäiset ja hyvin meni. Pappi tosin sanoi kerran nimen väärin (vieraat oli ihmeissään mikä se nimi piti olla :LOL: ) ja unohti yhden kohdan missä hänen piti kysyä kummeilta ja vanhemmilta haluammeko antaa lapselle kristillisen kasvatuksen. Taisi olla hiekan hajamielinen tuo pappi :whistle:

Vieraita oli n.30 ja tarjottava riitti. Tyty oli koko ajan hereillä ja seurusteli. Illalla oli kyllä väsynyt olo koko perheellä
 
Mummilassa ollaan isompia lapsia hakemassa kotiin =) Vähän kyllä jänskätti lähteä ajamaan vauvan kanssa kaksin tuota 120km matkaa. Hyvin se kuitenkin meni, pari kertaa pysähdyin linja-auto pysäkille tarkistamaan takapenkin tilanteen.

Neiti sitten oikein Yllätti tänä aamuna. Väänsi EKAN KERRAN kakat vaippaan! Ikää reilu 7 vkoa :whistle:
Kakkahistoriaa :LOL: Tullessamme kotiin sairaalasta vaipassa oli pihkan ja maitokakan sekoitusta, sen jälkeen tyttö on kakannut n. 5-7 päivän välein hoitopyödällä avonaisen vaipan päälle. Yhtä kertaa lukuunottamatta olen yrittänyt kakan tuloa aina kuumemittarilla avustaa. Kakkatoimitusta on aina edeltänyt kovat itkut ja kakka on tullut aina iltamyöhäisellä. Ja nyt siis kuuluin JÄRKYTTÄVÄ törähdys ku neiti anto tulla :LOL: :LOL:
Joo... melkoiset on ne äipän onnenaiheet :D :ashamed:
Tiistaina mennään neuvolaan ja ikää on silloin viikkoa vaille 2kk.

babygirl
 
....ja kevättuulia kaikille! Olen nyt seuraillut taustalla aika passiivisesti, ei ole ollut energiaa kirjoitella. Meillä oli isovanhemmat kylässä muutaman viikon Oregonista ja ensimmäisen viikon jälkeen alkoi tulla puolin ja toisin kireyttä ja väsymystä, mutta sitten kuitenkin samalla jatkui pseudokohtelias amerikkalainen small-talk, joka itseäni rasitti tavattomasti. Pidän siitä, että ongelmista voi puhua suoraan. Sain jo ennen heidän vierailua imetyspaineita, kun he onnittelivat "valinnastani" imettää ja kertoivat mitä vaikutuksia sillä on..mm. lapsesta tulisi älykkäämpi. Hui! Minun edellisen "vauvan" (15 v tyttö) kohdalla maito loppui kuukauden kuluttua, joten en todellakaan kaivannut lisäpaineita ja niitä kommentteja ja neuvoja tuli useinkin vierailun aikana. Olen sentään jo 43 v äiti ja vanhinkin lapsi 22v, joten nämä neuvot ja tarkkailut eivät olleet aina tervetulleita. Muuten appivanhemmat olivat kyllä auttavaisiakin ja innoissaan vauvasta, mutta kolmisen viikkoa oli jo liikaa...ja ehkä visiitin olisi voinut ajoittaa vähän myöhemmälle...Imetys onneksi sujuu vaikka maitoa on huomattavasti vähemmän kuin 22 vuotiaan esikoisen kohdalla aikoinaan, voisiko ikä vaikuttaa maidontuloon? Silloin luovutin pitkään maitoa ja maitoa tuli reippaasti yli oman tarpeen. Käytännössä ensimmäiset viikot maitoa suorastaan suihkusi rinnoista. Nyt meillä on lähes pelkästään käytössä oikea rinta, mutta hyvin Mitja-vauva on kasvanut.

Yövalvomisista. Mitja on alusta asti ollut virkeimmillään yöllä, syö muutenkin heräämään aina kolmen tunnin välein. Olen aika zombie valvomisista, mutta toisaalta nämä yön hetket ovat meidän kahden ihania hetkiä, kun koko universumi tuntuu muuten olevan hiljaa ja vain me kaksi....Olen usein tajuttoman väsynyt, mutta samalla liikuttunut, sillä öisin Mitjalla on aina mielettömän hauskaa ja nyt viikon ajan hän on vastannut hymyyni, nauraa ja hihkuu ja ääntelee korkeasti, kädet heiluvat vilkkaasti. Hänen hyväntuulisuutensa alkaa aina yösyötön jälkeen, ehkä hänestä tulee tuleva jazzmuusikko niin kuin isästäänkin...Päivitin profiilin Mitjan naurukuvan, joka on otettu tällä viikolla juuri kahden aikaan yöllä. Monta hymy-yötä oli jo mennyt, kun jaksoin kaivaa kameran esiin....Päivisin poika ei koskaan ole näin eloisa...

Ja kakkaamisesta....Poika kakkaa vuorokaudessa todella usein, aluksi kymmenisen kertaa, nyt vähän vähemmän ehkä kuutisen kertaa vuorokaudessa. Iso hymy aina ilmestyy, kun ponnistelu on ohi.....Yölläkin saataa helposti tulla kolmetkin kakat peräkkäin.

Nyt on harvinainen päivä, kun isä on Mitjan kanssa ulkona ja on vähän omaa aikaa. Olen ollut aika yksin vastuussa Mitjan hoidosta ja yövalvomisista, mutta nyt on tajuton flunssa päällä ja onneksi mies ymmärsi kuinka huonossa kunnossa olen...Muuten väsymys on kyllä meille aiheuttanut muutamia riitoja ja olen aika haukkana miehen suhteen, kun hän vauvan kanssa puuhaa...en vielä oikein luota hänen taitoihin. Aamuyöstä olen usein pyytänyt apua, kun olen ollut todella väsynyt, mutta miestä ei ole saanut hereille ja vähän olen pahoittanut siitä mieleni. Kuukauden univelkojen jälkeen pahoitin kyllä mieleni, kun mies yhtenä aamuna kertoi kuinka on oma syyni, että poika valvoo yöt ja minun olisi pitänyt vain opettaa hänet nukkumaan.... Roolit varmaan vaihtuvat toukokuussa, kun minä palaan töihin ja mies jää koko vanhempainvapaan ajaksi koti-isäksi. Niin symbioottinen on suhde vauvaan, että varmaankin nukun vauva vieressä silloinkin. Nyt jo sydän on aivan särkynyt, en millään haluaisi mennä vielä töihin. Meillä vain ei ole muuta taloudellista mahdollisuutta ison lainan kanssa....

En tiedä onko muilla vastaavia ongelmia, mutta meillä on vaunuilut nykään vaikeita. Joskus Mitja herää vaunuihin ja suu kuplii ja mahaan sattuu selvästi. Maitoa tuntuu kuplivan ulos ja makuuasento vaunuissa on epämukava. Niinpä pari kertaa olen kantanut vauvan olkapäällä takaisin kotiin ja työntänyt vaunuja samalla. Poikaa ei ole voinut vaunussa pitää. Ihan kuin hän melkein tukehtuisi tähän kuplivaan maitoon....Tuttia poika ei osaa imeä eikä tuttipulloa. Onneksi imetys sujuu, mutta pelkään jo toukokuista töihinpaluutani ja miten pojan saa opetettua syömään pullosta.

Muuten Mitja on todella suloinen ja rauhallinen vauva ja olen syvästi liikuttunut joka päivä, että tämä aarre on vielä tässä iässä suotu! Välillä ihan pelkään oman rakkauden määrää, tuleeko minusta aivan ylisuojeleva äiti tätä poikaa kohtaan.....Poika on jotenkin nyt alkuvaiheessa niin sitoutunut minuun ja rauhoittuu heti minun sylissä, kun olo on aika levoton isän tai siskon kanssa. Se on varmaan normaalia alkuvaiheessa, äiti on vauvan kanssa koko ajan ja tuntee vauvan mielenliikkeet parhaiten. Meillä oli viikko sitten pääsiäislauantaina todella koskettavat nimijuhlat Mitjalle. Emme kuulu kirkkoon, mutta juhlimme kuitenkin nimiäisiä näyttävästi kummeineen. Olin varannut todella upean tilan...antiikkihuonekaluja, iso sali ja pieniä loosheja ja vieraita tuli kiitettävästi, lähinnä ihania ystäviä. Tarjottavaa en jaksanut tehdä vaan tilasin lähes kaiken ravintolakoulu Perhosta läheltämme ja tarjoilut olivat loistavia ja edullisia! House-bändinä oli mieheni jazzbändi ja ensimmäinen kappale oli omistettu Mitjalle. Puheitakin pidettiin..Toivotin mieheni kanssa shamppanjalasit koholla ihmiset tervetulleeksi ja pidin ex-tempore aika pitkänkin puheen siitä mitä Mitja meille merkitsee...kummeistakin yksi uskaltautui puhumaan ja sai minut melkein kyyneliin, samoin isoisäkin piti kauniin puheen. Nämä nimijuhlat ovat "omista" juhlista ehdottomasti mieleenpainuvimmat ja muistan varmaan loppuelämäni tunnelman niissä. Hienoja valokuviakin jäi muistoksi. Edellsyön olin valvonut Mitjan kanssa ennätysmäisesti kahdestatoista seitsemään, mutta onneksi sain pehmennettyä zombie-lookiani silmätipoilla ja kauniilla kampauksella.....Mitjan nimet ovat siis Mitja Marius ja kun sukunimikin alkaa M:llä on pojalla nyt komeat nimikirjaimet M. M. M.....

Helsingin kahviloista. Olimme viime viikolla veljeni perheen ja heidän yksivuotiaan tyttärensä kanssa Kiasmassa, joka on aivan LOISTAVA vauvapaikka....veljenikin sanoin tytär pitää modernista taiteesta....Muita vaunuilijoita tuntui myös olevan paikalla. Vauvan hoitohuone on erittäin hyvä, tilaa on vaunuille paljon ja kahvilan antimet ja palvelu erinomaista ja ympäristö väljä ja kaunis! Suosittelen siis Kiasmaa! Aion ehdottomasti Mitjan kanssa kahdestaankin käydä siellä perjantain ilmaiskierroksille. Muutenkin mieli karkaa aina välillä ja kovasti suunnittelen mitä kaikkea voi pian tehdä. Onko kenelläkään vinkkejä hyvistä muskareista, vauvauinnista, vauvatanssista tai muusta Helsingissä? Täytyy ottaa pian selvää....

Ihanaa lukea muiden vauvakuulumisia tällä palstalla, vaikka olenkin niin passiivinen taustailija. Luulen, että aktivoidun nyt pikkuhiljaa, kun olen selvinnyt isovanhempien vierailusta....
 
Hei!
Kastejuhla onnellisesti ohi täälläkin! Kaikki sujui upeasti ja pieni hymyili koko päivän niin kilttinä ja kauniina. Oi äidin ja isän ylpeyttä! :heart: Hieno auringonpaiste kruunasi kaiken!

Uskomattoman koskettava ja liikuttava hetki se kaste oli. Itku oli silmässä koko ajan. Meillä oli tuttu, mukava pappi, joka puhui lämpimästi ja henkilökohtaisesti. Se tietty vaikutti asiaan.

Evaellen kyselit lehti-ilmoituksesta..siellähän ne meidän pienten ilmoitukset oli ihan lähekkäin. ;) Kiva ilmoitus oli teillä! :heart:

Ja Helsinki puhuttaa..oi oi, kuinka minä rakastan tätä kaupunkia! Niin ne mielipiteet vaihtelee. Minusta täällä on tosi paljon paikkoja minne vauvan ja lasten kanssa helppo ja hyvä mennä. Ja jokainen itseään kunnioittava tietty kiertää ja välttää aseman seudun, mut sehän on niin kaikkialla maailmassa. ;) Menkää kahville kevätpäivänä Kaivarin rantaa Ursulaan ja katselkaa merta ja maisemaa..meillä on hieno pääkaupunki!

Nyt pitää taas mennä..pieni ihminen kutsuu...

Palaillaan taas!

:wave:
 
Ihana pieni poika profiilissa Pessi...ihanaa muutenkin "tutustua" vauvoihin profiileiden ja äidin kertomusten kautta.
Olen myös aivan samaa mieltä Äippähki:n kanssa. Helsinki on aivan loistava ja ihana kaupunki ja Ursula on meidänkin suosikkipaikkoja. Helsingissä on aivan käsittämättömän upeita luontoretkikohteita myös, meillä on yhteismökki Vartiosaaressa, joka on lumoava ja mytologinen saari viikinkikallioineen aivan Laajasalon kyljessä, Pihjalasaari, Suomenlinna, Harakka, Uutela ja upeat laguunit, Kivinokka, Viikki ja Nuuksion erämaat. Asumme Töölössä ja ihania idyllisiä puistojakin lapsille on täällä todella paljon, Hietaniemen uimaranta ihan vieressä. Rakastan Helsinkiä yli kaiken. En ole vielä perehtynyt keskustan kahviloihin, mutta ainakin Kiasmassa oli kivaa ja väljää. Usein ne namupalat ja hyvät kahvilat löytyvät vähän kiireistä keskustaa kauempaa. Meidän suosikki on myös meren rannalla Merimelojien majan lähellä sijaitseva pieni ja suloinen Regatta-kahvila, josta saa suussasulavia pullia ja voi ihailla merta vaikka keinutuolista. Vaunuja ei voi sisällä viedä, mutta paljon on lapsiperheitä aina ulkona, makkaraakin voi grillata kahvilan pihalla. Hurmaava paikka ja ehdottomasti vierailun arvoinen! Seurasaarikin on ihana kohde ja huomasin talvella, että sinne oli rakennettu uusi vessa upeine vauvanhoitohuoneineen!
 
kenzie juuh..regatta on aivan ihana ja viehättävä pieni punainen tupa! Se on meidänkin suosikki ja munkan rannassa kahvila Torpan ranta tuli vielä mieleen hyvänä paikkana...iso upea terassi meren ääressä. tosi helppo mennä vaunuilla ja nelosen ratikka menee suoraan ovelle. suosittelen! =)

Ja noi merelliset paikat...meillä on vene Tervasaaren laiturissa ja meri-Helsinki onkin iso osa kesiämme. Pienelle on jo pelastusliivit hankittuna! :heart:
 
Ja Helsinki puhuttaa..oi oi, kuinka minä rakastan tätä kaupunkia! Niin ne mielipiteet vaihtelee. Minusta täällä on tosi paljon paikkoja minne vauvan ja lasten kanssa helppo ja hyvä mennä. Ja jokainen itseään kunnioittava tietty kiertää ja välttää aseman seudun, mut sehän on niin kaikkialla maailmassa. ;) Menkää kahville kevätpäivänä Kaivarin rantaa Ursulaan ja katselkaa merta ja maisemaa..meillä on hieno pääkaupunki
!

Olin liikkeellä kahden lapsen kanssa; toinen imetyksellä ja toinen diabeetikko. Keli oli aivan kamala, se lumimyrskypäivä ja olimme tosiaan pakonsanelemina siinä aseman tietämillä koko reissun ajan. Ja meidän reissuun oli yhdistetty myös tytön treenit, joten meillä oli aikataulu, joka olisi voinut olla hiukan löysempi. Tähän kaikkeen kun vielä liitti mukaan vaunuramppien puuttuminen oli paketti valmis katastrofi. Pidän Helsingistä kesällä ja talvella ja syksylläkin jos olen liikenteessä sopivalla ajalla ja juuri rannan tietämissä.
Helsingissä on aivan käsittämättömän upeita luontoretkikohteita myös, meillä on yhteismökki Vartiosaaressa, joka on lumoava ja mytologinen saari viikinkikallioineen aivan Laajasalon kyljessä, Pihjalasaari, Suomenlinna, Harakka, Uutela ja upeat laguunit, Kivinokka, Viikki ja Nuuksion erämaat.
Nämä ovat mieleeni myös, tosin Nuuksio on Espoossa ja osa Kirkkonummella, joten tätä nyt ei Helsingistä sentään löydy. :D Tytön suvulla on Vuosaaresta ulospäin saari ja mökki, jossa on kesiä vietetty. Merelle kaipaa välillä toedella paljon.

Ristiäiset on vietetty meillä myös. Poika ei tykännyt yhtään tilaisuudesta. Huuto oli päällä koko kasteajan lukuunottamatta päänkastamista, vilvoitti hyvin. Mun kohdalta juhlat menikin kappelin sivuhuoneessa imettämässä lähes koko ajan. Pojalla on tiheän imun kausi ja maito ilmeisesti vääntää vatsaa ihan huolella. Ei oikein saa nukuttuakaan. Nimi on myös kerhon puolella. Näin muuten teidän ilmoitukset hesarissa, sööttejä olivat. Meillä tulee vasta myöhemmin sinne.

Vanamo+pikku jätkä 5 vko 1pv
 

Yhteistyössä