***HELMET 2008***

Heippa! :wave:
Hengissä täälläkin suunnalla. :D

Neiti kasvaa ja voi hyvin! Vauva-arki sujuu jo kivasti ja reviiriäkin uskallettu laajentaa. Vaunulenkit on kyllä ihania päivän piristäjiä!

Lääkärissä jouduttiin käymään pääsiäisenä. pieni oli kovasti limainen ja rohisi, mutta ei onneksi lääkärin mukaan kuulunut mitään hälyyttävää keuhkoista. keittosuoltippoja nenään, ilmankostutin makkariin ja sängynpäätyä koholle..niillä on onneksi selvitty. =) Ihana palvelu oli Mehiläisen Ruusulassa..suosittelen pk-seutulaiset!

Kastejuhla olisi lauantaina. Kaikki on kunnossa...kukat tilattu, vaatteet hankittu, kasteliina ja -tyyny brooderattu, samoin kastemekko, lehti-ilmoitukset hoidettu jne... ja pitopalvelu hoitaa loput. Ihanaa, odotan tosi kovasti juhlaa! :heart: Vieraitakin tulee kivasti ja auringonpaistetta luvattu!!

Shiva kyselit kahvilaa..jostain syystä tässä ollut hiukan taukoa kahvittelussa ;) , mutta viime viikolla käytiin miehen kanssa lounaalla siinä hans välimäen uudehkossa la societe du couchon (meniköhän oikein) alakerran kahvilassa. eli manskulla, uudessa foorumin laajennusosassa, kolmee seppää vastapäätä. siihen sai tosi hyvin vaunut pöydän viereen. taaempana on parempia pöytiä kuin siinä edessä. se oli ihan jees..ja listalla oli aika monenlaista valinnanvaraa. kokeilkaa sitä jos ei vielä tuttu!

nyt kuuluu tissikitinää..pitää mennä..palataan taas! ja mukavaa päivää kaikille! =)

tää on ihan kauheeta mut mulla on jo ihan hirvee vauvakuume :eek: :eek: kävin kattelemassa masukuvapinoa ja vitsi et ne masut oli söpöjä... :D ollaan kyllä tosissaan puhuttu miehen kans et suhtpian vois yrittää mussukka numero viitosta mut ehkei kumminkaan ihan viel... :D :whistle: mielessä pyörii vaan kokoajan raskaus ja synnytys vaikka inhoon raskausaikaa ja synnytyskin oli viimeksi ihan helvetillinen |O
onko muita yhtä hulluja ketkä jo kuumeilee...?? :D

Oltiin eilen siellä neuvolassa ja Arttu sai ekan yhdistelmärokotteen (+tokan rotarokotteen)... Meillä meni yö totaalisen pipariksi |O |O Poika kitisi ja narisi viiteen asti aamulla, jonka jälkeen nukku 11.30 asti yhtä kyytiä :eek: Nyt nukkuu taas sitterissään :/ Tais olla rankka kokemus se rokotus. Pistoskohtakin on ihan kuuma :( Hirmu hyvällä tuulella on kuitenkin ollu tänään :) Hymyili ja kiherteli miulle, kun vaihettiin vaippaa ja nytkin naureskelee ääneen unissaan :heart: Onkohan se vähän päissään tai jotain siitä rokoteaineesta? :LOL:

evaellen Mie olen tykänny kovasti nuista BabyIdean nauhavaipoista. Onhan ne vähän hankala pukea rimpuilevalle lapselle, mutta meillä ainakin ovat pitäneet isotkin löröt hyvin Bumpyn kuoren kanssa. Sisälle laitan lisäimuksi harson pötköksi taiteltuna.

Että mie olen kade teille nuista kahvilajutusteluista :ashamed: Miulla ei ole tässä kylällä ketään lapsellisia kavereita, kaikki asuu kaupungissa (22km). Yleensä kyläillääkin toistemme kotona.
Tässä kylällä on jokatoinen ke MLL:n perhekahvila, johon olen suunnitellu jo monta viikkoa meneväni Artun kanssa :) Olis niin kiva saada lapsellisia kavereita tästä kylältä.
Miun paras kaveri asuu tuossa 10km päässä maatilallaan. Se on monesti sanonu, että elukat on hänen lapsiaan, ei hän jälkikasvua kaipaa. Noh, onhan sillä niitä "lapsia" ihan riittämiin: 6 hevosta (4 omaa, joista 2 tammaa varsoo kesällä, 2 vuokralla), 3 kissaa, 2 koiraa ja 2 kania :D

hulipumpsis Täällä kans yks kuumeilija :wave: Se sama, joka valitti raskausvaivojaan ja sano synnytyksen jälkeen, että yhtään lasta en enää tee :D

suurkiitokset kahvilavinkeistä :)! pitää selkeestikin testata kaikki ehdokkaat tässä lähipäivinä, niin voi sitten päättää uuden suosikin.. ainakin toi välimäen mestan nimi oli ihan hurmaava :D!

Kiin siellä perhekahvilassa tutustuu varmasti lähellä asuviin äiteihin, joten sinne vaan! ja täytyy muuten sanoa, että toi sun parhaan kaverin eläinkokoelma kuulostaa tosi ihanalta.. pian se Arttukin pääsee hoivaamaan niitä :). meiän ainut vaihtoehto on mennä jonnekin kotieläintarhaan, että lapsi saa edes jossain vaiheessa elämäänsä vähän kosketusta luontoon :D

vauvakuumetta mulla ei ole enkä tiedä tuleeko sitä edes.. yksi lapsikin on jo niin mieletön siunaus ja onnen lähde :heart: ! mua rupee ahdistaan aina kun ihmiset kyselee töihin palaamisesta ja tulevaisuudesta, kun en haluais miettiä koko asiaa yhtään. toisaalta olis mahdollisuus olla pidempään kotona, ja mies ja suku kannustaa siihen, mutta toisaalta oma kunnianhimo vetäis töihin.. mutta on melko surkeeta edes ajatella, että veis ton pikkuisen hoitoon jo ihan vauvana. no eipä tässä vielä tarvi mitään päätöksiä tehdä, hurjalta tosin kuulostaa se, että osalla pomot painostaa jo tässä vaiheessa takas töihin :eek:!

lauantaina olis tarkoitus mennä miehen kanssa hänen kaverinsa kolmikymppisille, joten meiän vaavi on sit anopin hoidossa tunnin tai pari. miehen hoiteissa vaavi on ollu useemman kerran sellasia reilun kolmen tunnin pätkiäkin, mutta tää on eka kerta, kun kyseessä on "ulkopuolinen" hoitaja. tokihan se on vauvaa monesti nähny, mutta silti vähän jänskättää.

emmie tonne arnoldsille mä voisin lähtee sun kanssa vaikka heti ens viikolla.. rupes tekee mieli niitä donitseja kun niistä puhuit :).

vaipoista: eilen oli taas kolmet kestot käytössä ja kahdet niistä falskas, aargh! mä tykkäisin eniten käyttää fuzzin ja swaddlebeesin taskuvaippoja (joista jälkimmäiset saan jopa istumaan melko hyvin reisistä ja vatsasta) mutta niissä ei oo vaan imutehot riittäneet tai sit teen jotain muuta väärin niiden kans. mulla on niitä siis kahdet kumpiakin. kolmantena settinä eilen käytössä oli sisävaippa ja villikset, jotka kyllä oli pitävä paketti, mutta vaavi suuttui tunnin käytön jälkeen niin hirmusti, että piti ottaa pois :/ . se äp:n setti on ollu melkein toimivin tähän asti! siinä ei vaan imu meinaa riittää ku sisävaippa on jo alle tunnissa litimärkä. mieluiten käyttäisin noita söpöjä taskuvaippoja, mutta en oo vielä keksiny miten saisin niihin imua sen verran että ne pitäis, mutta paketti ei olis tönkkö. kertiksistä meillä on käytössä pampersin koko 2 ja se kyllä toimii melkoista hyvin, joskin viikonloppuna tuli kahdesti kakat selästä ulos (vauva siis ei kakkaa joka päivä ja sen vuoksi tavaraa tulee sit kerralla enemmän ;)).

jahas, nyt kuuluu tuhistelua pinniksestä, joten kipaisen syöttämään :)

mukavaa päivää kaikille!

Cruella itse ajattelin täysimettää sinne lähemmäs 6kk jos vaan neiti eväillä kasvaaja maitoa tulee-ekaa täysimetin 5½ kuukautta. En kyllä tiedä miten maidontuotannon kanssa käy, jos menkat tosiaan on alkaneet jo tässä vaiheessa, siltä kovasti vaikuttaa ellei ole sitten jotain jälkivuodon jälkivuotoa... :eek: Viimeksi imetin kaikenkaikkiaan vähän päälle vuoden ja maitoa olisi ollut vaikka muille jakaa, nytkin maitoa tulee kyllä ja pakkaakin jos syöttövälit pidempiä, mut jotenkin vähemmän tuntuisesti kuitenkin kuin esikoisen kanssa. Tiedä sit kuvittelenko vaan ja tyytyväinen on neiti saamaansa tarjoiluun ollut, mut mietityttää vaan että jos menkat tosiaan alkaneet niin loppuuko maidontulokin tässä lähitulevaisuudessa... :ashamed: Onko muilla kokemuksia asiasta?

Vauvakuumeesta on myös ollut puhetta. Olin ihan satavarma raskausaikana että lisää ei tule ikinä, mut nyt on yhtäkkiä tullut sellainen olo että voishan sitä kolmattakin jossain vaiheessa kokeilla... :LOL: Tuntuu että tuon kakkosen synnytys oli niin helppo, että sen jälkeen mieli muuttui, vaikkei raskausaika edelleenkään houkuttele. Miehelle kun vihjaisin, niin katto vähän aikaa hiljaa ja totesi että juu ei! ;) No en minäkään tähän heti perään kolmatta haluaisi, mut ehkä jossain vaiheessa sitten kun tyty on isompi-tai sitten ei, kun saa neidin isommaksi voi olla että mukavuudenhalu iskee eikä viitsi enää aloittaa alusta!

hilunen & tyty 1kk 7pv

Vauvakuumeesta itse olen jo alkanut miettimään seuraavaa raskautta ja toista vauvaa. Mä rakastin olla raskaana ja mennä ison vatsan kanssa. :D Mulla tosin ei ollut mitään ihmeellisiä vaivoja raskausaikana.

Mitä hittoa tapahtui? Meillä kolmatta päivää Tutteli Omneo käytössä ja ainakin eilen vielä oli ihan reippaat vatsaväänteet illalla :(. Tänäänkin oli mutta TOOSII pienet, saa nähdä mitä ilta tuo tullessaan.. Mä alan kallistua koliikin puoleen.
Ilta meni jotenkin pipariksi. Tyttö simahti jo klo 21 ja kippasin sen sänkyyn puolta tuntia myöhemmin, samaan aikaan menin itekin. Ja mä TIESIN, että heräis vielä ennen puolta yötä koska oli syönyt klo 19.. SILTI mä olin ihan rikki kun sit heräsi! Mä vaan tuijotin lasta ja totesin sivistyneesti miehelle, että "mä en jaksa, mä en halua tätä enää" :ashamed:
Mies komesi takas nukkumaan ja syötti tytön. Mä olin ihan varma että tyttö ei nuku enää ikinä, oli Omneon jälkeen oll virkeempi.. Aamulla tyttö heräsi sit klo 05. Mä olin jo ihan normaali itseni ja mieskin kysyi että eihän yö nyt sitten paha ollutkaan.. Eipä ollut ei. Mussa tai mun pääkopassahan se "vika" löytyy :snotty:. :snotty: Mä stressaan NIIN paljon vatsaväänteistä ja siltikään en saa niitä kokonaan pois. Tutteli Omneostakin aattelin että vievät kokonaan väänteet pois.. :/
Koliikin hoidosta taas olen vähän kahta mieltä. Toisaalta tekisin mitä vaan, toisin vaikka kuun taivaalta että tyttö ei huutaisi. Toisaalta puoskareita on tässäkin hommassa.. Se, että jaksanko 6-10 viikkoa näillä eväillä, riippuu ihan päivästä.

Kahviloista oli puhetta: mä menin tänään ekaa kertaa vähän kauemmas kotoa, SELLOON :kieh:. Kiitos vaan Vanamo seurasta! Et arvaakaan kuinka hyvin mun pää selkeni.. :flower:. Joo, tyttö lähes 7 viikkoinen ja mä en ole pitkälle lähtenyt. Mies on sitä mieltä että bakteereita tulee.. Mistähän sekin on bakteerikammoiseksi tullu..?
Ja nyt tyttö vetää sikeitä parvekkeella. Itekin torkuin jo tunnin. Äsken kävin laittamassa tytölle tutin,oikein imaisi sen :D

Vaipoistakin puhuttu: meillä on käytetty enimmäkseen Pamperseja kokoja 1 ja 2. Huomattiin että kakkoskoko ainaskin oli jotenkin muuttunut:siihen oli tehty joku stretch-osio eteen. Ei ole koskaan falskannut. Liberotkin kokeiltiin, ei tykätty. Ei tosin falskannu nekään.

Okei, ikuhälytin kohisee. Taitaa tyttö heräillä..

Jepsu; ei kastettu sielä teilläpäin, pari sata kilometriä alempana, tosin muutamat vieraista oli niiltä kulmilta :) .

Pumppailijat;keitättekö te koneen joka käytön jälkeen?? Kovasti oon miettiny joskos viittis aina pumppailla (jospas lisäis tuota maidon määrää), mutta jotenkin oon laiska ja en oikein osaakkaan tuota konetta koota (siis Emman käsikäyttönen pumppu ja se yks pikkutappi aina kenkkuilee) :attn:

Musta ois niiiiin ihana päästä tuosta lisämaidosta (160ml vrk) eroon ja pärjätä omilla mahd. pitkään vaikka en koe että imetys musta niin kivaa ois mutta mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekis, tai ainaskin yrittäis

-n-

Moi taas!

Poika nukkuu kantoliinassa (meillä on tämmönen trikoinen pikkuruun liina) ja tulin ite koneelle syömään välipalat :D hitsi et on kyl hyvä keksintö tää liina, päästiin jopa pyykkitupaan alakertaan (asutaan ite seiskassa) ja ullakolle hakemaan pyhäkupit ja kakkulautaset alas
sieltä pölyyntymästä sunnuntaita varten. ja molemmat kädet vapaina! B) reppua ois tarkoitus kokeilla kanssa jossain, sellaista meillä ei vielä itsellä ole.

Meillä oli kamala aamu. Poika heräsi superhyvin nukutun yön (24:ltä nukkumaan, 5:ltä ja 7:ltä tissiä) jälkeen 9:ltä kauheisiin vatsavaivoihin ja itki suoraan kahteentoista saakka kunnes sai tehtyä isot röyhtäisyt ja kakkat :) varmaan verotti pikkuisen voimia aika paljon, koska nyt siitä saakka on nukuskellut vaan, välillä vaan herännyt tissille ja sit taas nukahtanut. Hyvä vaan että on nukkunut, mä oon saanut aika hyvin tehtyä kaikkea ristiäisiä varten

Kiin: Lähtekää Artun kanssa täällä Pk-seudulla pyörähtämään niin voidaan käydä kaikki hyvät kahvilat läpi B)

Tietääkö joku onko täällä Helsingissä missä MLL:n perhekahviloita tai vastaavia?

Cruella: mä olin ajatellut sitä 6 kk täysimetystä, mikäli tissimaitoa piisaa. Tähän mennessä ei oo muuta tarvinnut antaa.

Shiva: donitseja :p MILLOIN VAIN :D

nipsuli: en keitä pumppua joka välissä, välillä vaan pesen. onko se muuten hyvä se Emman rintapumppu? Oon itse hankkimassa uutta, koska musta toi ainu medela kaksinkäsin veivattava on ainakin aivan sus.

Ai niin, perustin tuohon myös uuden "Pk-seudun mammatreffi"-pinon, että kaikki kynnelle kykenevät/halukkaat täältä pk-seudulta, mukaan vaan! =) jos saatais vaikka oikein ryhmätreffit pystyyn :D

juu, eväät on syöty ja pyykkitupa kutsuu (ja poika nukkuu edelleenkin, jee) :)

emmie + poika 1kk10pvä

ps. vauvakuumetta on jo täälläkin vaikka inhosin raskaanaolemista =)

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
onko muita yhtä hulluja ketkä jo kuumeilee...?? :D
Täällä :wave: :LOL:
Mutta ei, nyt tämä neiti on meidän viimeinen ja otan kaiken ilon irti =)
Väliin käyn odotuspuolella fiilistelemässä, mutta ei.....ei ainakaan 10 vuoteen sitä viitosta tule, se on saletti :D :kieh: Vannomatta paras :whistle: ;)

hilunen: en usko et sulla on menkat alkamassa ku täysimetät. mulla oli kans tota et välillä vuoti ja sit ei mut oli vaan vähästä ja sitä vanhaa verta. kaikkiaan kesti noin 7 vkoo. ja tuskin se maidontulo niihin menkkoihin tyssää, niinhän se yleensä käy et menkat alkaa ku maidontulo loppuu. mut sun tapauksessa uskon et kyse samasta ku mulla et pikkuhiljaa loppuu. mä tuskailin kans ja luulin et menkat alkaa mut neukkutätsy rauhotteli ja sano et hyvin epätodennäköstä täysimettäjällä =)

mä en oo keittäny kertaakaa käyttöönoton jälkee tota pumppua. pullotki vissii vaa kerran. eipä toi paljon pullosta saa mut kuiteski. ei viiti ruveta turhan steriiliksi. näkishän sen jos siitä jotain vaivaa tulis.
mulla ei vauvakuumetta oo mut masua jo ikävä ja sit ku tiedän et hyvin todennäkösesti meille ei enää vauvaa tuu ni se surettaa :(

nipsuli: laitoin tonne aikasemmin siitä maidontulon lisäämisestä pumppaamalla, siis niitä keinoja. mulla ainaki toiminu ja vähän liikaaki B)

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
onko täällä muita ketkä meinaa täysimettää sen 6 kk? ku tuntuu et aika monella noita tissiongelmia ja korvikkeita joutuu antamaan. mä pystyisin helposti vaikka luovuttamaan maitoa mut täällä ei taida olla mahdollista :/
Minä meinaan, ei ole mitään estettä miksei. Maitoa tulee yli oman tarpeen. Olen luovuttanut jo 20 litraa ja vajaa kymmenen litraa odottaa huomista hakijaa pakkasessa.

Meillä on kanssa lauantaina ristiäiset. Kappelissa kastetaan ja kahvitus on meillä kotona...ahdasta on mutta sopu tilaa antaa. Vieraita tulossa lähipiiri noin 30 henkeä...ei ole ihan pieni tämä lähipiiri =) . Äsken kävin kaupassa. Meinaan itse tehdä huomenna pari täytekakkua, äitini tekee pullakranssin ja anoppi mokkapaloja :p . Suolaseksi teen kana-makaroonisalaatin ja kylkiäiseksi patonkia. Eiköhän tuolla pärjätä ja pääsen helpolla kun voin kaikki tarjottavat tehdä huomenna valmiiksi. Tänään soittelin lehteen ilmoituksenkin.

Onkos monia joille tulee sunnuntain hesariin ilmoitus?

Ulkona meillä nukutaan joka päivä kahdet päikkärit a´2-4h.

Lumianna ja prinsessa 7vk (huomenna)

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pusuapina, mie antasin nukkuu niin kauan ku nukkuu. Meillä on nukkunu pisimmillään nyt 4½h ja sillon oli -3 pakkasta ja aikamoinen tuuli, mut vaunuissa on ihan lämmin =)
Meillä tytsy kans nukkuu niin kauan kuin nukuttaa. Tosin varsinaisesti ulkona nukkuu max. 2 tuntia, sen pidempää lenkkiä en oo tehny. Sen jälkeiset unet on sit lasitetulla partsilla, mis ei tuule ja on usein lämpöasteita. Enkä muuten ollu kuullutkaan mistään aikarajoista! :eek:

Täällä kans yksi joka tahtoo imettää sinne kuuteen kuukauteen asti jos hyvin käy :wave:
Nyt ainakin maidontulon puolesta näyttää hyvältä, talteen en juuri saa mutta poika kyllä pyöristyy, 800g tullut kahdessa viikossa kun eilen käytiin neuvolassa :D

Missä välissä ois järkevintä yrittää sitä pumppailua/lypsämistä? Kun päivällä poika syö noin kahden tunnin välein niin eihän siinä kerkiä ja yöllä en viitsi herätä ihan vaan puristelemaan tissejäni :ashamed:

emmie; Ihan ok mun mielestä, tai siis eipä oo oikeen mihin verrata mutta ainakin saan sen pelittään =) ja uskoisin että on ihan käypä peli hintaansa nähen

Cruella DeVille ; Huomasinkin vinkit, nyt täytyy vaan ruveta tissihieronnan kautta pumppaus hommiin :D

heipsan!

Täällä on taas touhuttu ristiäisjuttuja tänään. Kastemekko haettiin pesulasta ja pastorska kävi kaffella. Verhot on vaihdettu ja hopeat kiillotettu. Niitten touhujen lisäks käytiin muskarissa. :D emmie: Se on ton meidän seurakunnan muskari, mutta vetäjä on ihan musiikin ammattilainen, eikä seurakunnan työntekijä. Maksaa huimat 20 euroa/kausi, mutta me maksetaan tästä keväästä 10 euroa. Vaikutti ihan hyvältä: ryhmässä oli n. 10 muksua, meidän Pemmu nuorin. Tyssi jaksoi olla 10 minuuttia, kun nälkä iski aivan puskista. :whistle: Mentiin sitten perhekahvilan puolelle syömään, ja kun neiti oli syönyt, muskari jo loppuikin. =) No, vauvantahtisesti meillä ainakin harrastellaan. Ehkäpä ensi kerralla voidaan olla jo 15 minsaa. :xmas: Btw, emmie seurakunnilla siis on ainakin noita perhekahviloita, ja leikkipuistoissa ympäri Helsinkiä.

äippäHki: Onko teilläkin ens sunnuntain Hesarissa ilmoitus? :whistle: lumiannan ja meidän siis ilmeisesti ainakin tulossa... B)

shivan sepustus vauvakuumeesta ja töihin paluusta vs. kotona olemisesta oli kuin mun kynästä... :/

nyt :wave: ja hommiin taas...

Meillevauva Voimahali sinne :hug: Muistan kun Arttu huusi mahaansa niin tunnelmat oli aikalailla samanlaiset. Kauppareissulla lähin kaupasta tullessani vaan ajelemaan autolla ja haaveilin, etten ikinä enää mene kotiin :ashamed:
Omneota kannattaa kokeilla se viikko ennenkun alkaa vaihtamaan toiseen valmisteeseen. Vatsanväänteet voi tulla ihan vaan siitä, kun vaihdetaan uuteen korvikkeeseen, eikä maha ole tottunut, vaikka muuten olisi hyvä korvike.

emmie Ollaan tulossa sille suunnalle varmaan aikasintaan kesällä, kun tullaan Tuskaan. Sillon vois treffailla jopa B)

Mä olen nukkunut! Tyttö nukahti kympiltä, ähersi klo 02 ja muistan havahtuneeni ja miettineeni että jos ei tosta rauhoitu niin kokeilen laittaa tuttia. Noh, tais rauhoittua tai sit mä vaan ite nukahdin. Klo 05 sit heräsi uudelleen ja sillävälin ku mä valmistelin maitoannosta, kuskasi mies tytön keittiöön ja lupautui hoitamaan syötön. Sillä tavalla ehtisi itekin pelaamaan sählyä.Ei olekaan pitkään aikaan sinne ehtinyt. Oli oikeesti kiva!
Nyt tyttö vielä tuntuu nukkuvan, varmaan kohta heräilee..

Ilta meni kyllä huutaessa. Mä otin jopa aikaa kuin kauan ne kesti: 10-15 minsaa per kerta. Kertoja oli sit tunnissa muutama.
Noiden huutojen takia (se on mun ongelma:mä en siedä huutamista) mulla ei tee pahaa antaa tota tyttöä muiden hoitoon yms. Mä jopa nautin siitä. Eikä kotiinkaan ole kiire.. :ashamed: Tosin enpä kauaa ole ollut poissakaan. Ens viikolla ois iltameno..

Väsynyt ja väsynyt.. Joo, oonhan mä. Mutta toisaalta ei toi tyttö ainakaan 18 tuntia huuda..Eiks väsymystä ole jokaisella? Kuten huomaatte, nyt on hyvä aamu ;).

emmie Mä en edes aio ottaa rintareppua käyttöön. Mulla kans toi pikkuruun trikoinen liina ja huippu hyvä on. =)

Meillevauva Toivottavasti olo tosiaan helpotti edes vähän tuon eilisen kahvittelun ansiosta. Rohkeesti vaan liikenteeseen sieltä himasta! Tullaan vaikka hakemaan jos ei neitosia muuten näy. :hug:

Tuli muuten pitkällisen ponnistelun jälkeen se kakka eilen illalla. Eikä edes itkun kanssa. Oli hukassa kolme päivää. Ja maidon välttämisdietin tilalle kokeilen altistamista, jos vaikka en jättäis syömättä kun maidottomia vaikee löytää kun liikenteessä ollaan paljon Nuutin kans.

Nyt kuulutus Espoolaisille! Mistä löydän hyvän ompelutarvikeliikkeen tai vastaavan, josta löydän ristiäispukuun uuden nauhan??

Vanamo&Nuutti-Vilpertti 1kk 5pv

Yhteistyössä