heips vaan täältäkin!
kaikki jutut sain luettua, mutta jätän kommentit tuonnemmaksi, koska nukkumaankin pitäisi ehtiä. tämä mamma on melko uupunut, sillä oon valmistellut mun semmaa viimeiset kolme päivää ja aivot on melkein nyrjähtäny tästä älyllisestä rasituksesta.. niin ihanasti ehti jo tottua tähän mammalomailuun ja vauvan kanssa touhuiluun, että tuntui ihan extrapahalta palata takas velvotteisiin. mutta eiköhän työ kanna hedelmää, huominen esitys on epäilemättä loistava
. jänskään vaan, että pysyykö maidot sisällä, kun olen vasta kolmas esiintyjä, joten taukoa edelliseen syöttöön ehtii kertyä. sepäs oliskin yleisölle hauska näky, jos paita kastuis kesken esityksen
. haha, ei varmaan pidä maalata piruja seinille..
meillä meni mökkikeikka oikein mukavasti ja muutenkin kaikki on mainiosti, ei valittamista. tai no jekovitin voisin kirota jonnekin tosi syvälle, kun se on taas aiheuttanut vatsanväänteitä ja itkuisuutta. jätettiin pariksi päiväksi pois ja vaavi oli itse aurinko, ja taas eilen kun aloitettiin niin tänään rassu on kipristelly hirveesti vatsaansa. pitää varmaan ottaa deetipat käyttöön, muistaakseni nekin aiheutti vähän vatsavaivaa, mutta ei niin pahasti kuin tuo jekovit. on se kumma kun äidinmaitoon ei saa tota d-vitamiinia millään konstilla.. meillä kun ongelmia aiheuttaa vaan noi typerät lisätipat, ja harmittaa katsoa toisen kipuiluja vierestä. etenkin kun taukopäivinä oon huomannu, miten ihanan vaivatonta elämä voi olla, jos kurkusta alas kulkee vain omaa maitoa.
mitäs muuta..tänään vietiin se passihakemus meiän pikku-neidille ja viikon päästä voidaan käydä noutamassa passi
. ristiäiset lähestyy, mutta niissä ei ole mitään valmisteluita, koska kastetilaisuus on kirkossa ja jatkot ravintolassa. ja muutenkin vauvelia on kutsuttu nimellään ihan syntymästä lähtien, joten sekään ei tule vieraille yllätyksenä. vauvan amerikkalainen kummisetä tosin ilmoitti tulevansa ristiäisiin, joten hänen viikon visiittiään pääsen vähän valmistelemaan ensi viikon alussa. myös miehen sukua oli tulossa ristiäisiin aasiasta, joten ohjelmaa riittää varmasti tuleville viikoille
.
pikaiseen olisin vielä kysynyt suosituksia
pääkaupunkiseudun mammoilta stadin kahviloista, jonne on helppoa mennä vaunujen kanssa. menopelinä meillä on emmaljungan duo edge sportit, ja nopealla mietinnällä mulle ei tule mieleen yhtään kivaa paikkaa, jonne mahtuis niiden kanssa :/ . joissakin mestoissahan voi jättää vaunut ainakin eteiseen, mutta onko mitään vauvaystävällistä paikkaa, johon sais vaunut jopa sinne pöydän viereen? oon siis perjantaina treffaamassa yhtä kaveria ja mietin parasta tapaamispaikkaa, kun vauva tod. näk. nukahtaa dösämatkan aikana, joten ei oo kiva jättää sitä jonnekin kadulle yksin nukkumaan enkä myöskään haluais riuhtoa sitä ulos vaunuista, jos nukkuu mukavasti. kampin keskuksessa on pari vaihtoehtoa ja ainakin stockalle näyttää mammat puskevan myös vaunujen kanssa, mutta tuleeko teille muita paikkoja mieleen? huh huh, tuntuupa hassulta palata stadiin viiden viikon tauon jälkeen
. alkaa espoo näyttää liiankin tutulta, joten varmaan tekee ihan hyvää mennä haistelemaan uusia tuulia.. kiitos vinkeistä/kokemuksista jo etukäteen
!
okei, nyt kipaisen vielä iltasyötölle ja painun itsekin sen jälkeen pehkuihin. jaksuja kaikille, joilla on raskasta ja mukavaa, lumista loppuviikkoa kaikille!