***HELMET 2008***

meil tuo nokan tuhina on ollu jo laitokselta saakka "ongelmana".. aseena olen käyttänyt keittosuolatippoja, nenäfriidaa ja pumpulipuikkoja :D melkoisia kökköjä saa välistä kaivaa!
Laitoksella kyl sanottiin ettei tartteis imee kökköjä pois, jos imeminen onnistuu, mut en mä saata kuunnella ku toinen tuhisee.. onhan se itelläki huono olla tukkosen nokan kanssa!
Ilmeisesti maito "sakkaantuu" nokkaan..flunssaselta ei vaikuta!

Moikka! Meillä oli eilen neuvola, pojan mitat oli seuraavanlaiset:

Paino 4280g (2500g) 3.3-08 3450g
pituus 55.6cm 3.3-08 52.4 cm
päänympärys 39cm 3.3-08 37cm

Laitoin tohon nuo 3.3 otetut mitat, kun kerran synnytyksen jälkeen ei mitattu ku paino, eli syntymäpituutta ja päänympärystä ei tiedetä.

Poika hymyilee jo kovasti ja seuraa tarkasti katseella esineitä ja ihmisiä jotka hälle juttelee =)
Kovasti myös yrittää päätä nostella vatsallaan ollessa.

Jälkitarkastus aikaa ei olla vielä saatu, mut kai sekin pian tulee. Itellä on nyt luultavasti jälkivuoto loppunu (ei kestänytkään ku vaivaset 6,5vkoa :( ) koska kolme päivää oli ilman mitään vuotoa ja sit alko taas verinen vuoto, mut tällä kertaa runsaampi ja verisempi ja vatsassakin oli menkkakipua, eli oletan et tän hetkinen vuoto on sitten jo menkkavuotoa.

Kuinka aikasin siis noi ekat menkat voi symmytyksen ja jälkivuodon jälkeen tulla?

Marie82 ja Elias 7vkoa ja 1päivä

meillä oli aika hirvee viime yö, pienellä nokka tukossa ja huuto sen mukanen :/ ei hirveesti syönykkää ku ei henki kulkenu. keittosuolatippoja laitoin ja se autto toviks. joku sano hyvän vinkin et tippa ämaitoa aukasee mut miten sen saa sinne nenään?? :attn:

vanamo: mä lypsän tarvittaessa, toinen tissi täyttyy ku poitsu syö oikeestaan vaan toisesta ku saa siitä tarpeeksi. ja aika ärhäkkä toiki et ruokaa pitäs heti saada mut joskus pakko huudattaa ku pakko pumpata ennen syöttöä ettei toi vedä sitä ilmaa niin paljo mukana ku maitoo tulee välillä suihkuamalla. ja sitte saa sen rasvasen takamaidon et ei ihme että kasvaa kohisten B) tossa vielä ohjeita imetystukilistalta:

Hieronta-sively-ravistus

Hiero rintoja ensiksi pyörivin liikkein, molempia yhtä aikaa. Tämän jälkeen sivele rintojasi liuuttaen kohti nänniä. Laita kämmenesi rinnoille "kupeiksi" ja ravista hellävaraisesti. Sen jälkeen pumppaa molempia rintoja 5-7min, ja toista tämä hieronta-sively-ravistus. Uusi pumppaus, ja uusi hieronta-sively-ravistus. Ja vielä kerran pumppaus. Tämän tekniikan on kehittänyt Chele Marmet, LLL Leader Californiasta. Tekniikan kerrotaan stimuloivan prolaktiini-tason nousua, mikä taas nostattaa maidontuotantoa. Monet tekniikkaa käyttäneet äidit ovat kertoneet maitomääränsä lisääntyneen. ( 3 )
Maitomäärän lisääminen pumppaamalla

Jos maitomäärää halutaan kasvattaa pumppauksella, pitää pumppauksen tapahtua säännöllisesti. Sen sijaan että lisäisit pumppauksen pituutta kannattaisi lisätä rinnan saaman ärsykkeen määrää, eli pumppaustiheyttä. Esimerkkinä voisi olla 15 minuutin pumppaus 2-3 tunnin välein. Huomioitava on että muutos ei tapahdu ihan heti, vaan pikkuhiljaa. Säännöllinen pumppaus on melko raskasta, mutta kaikkeen tottuu.

Vaipoista meillä enimmäkseen käytetty liberoa, yhden paketin verran kokeiltiin pamppersseja ja molempiin oltiin tyytyväisiä, pampperssista tuli kerran läpi, mut muuten hyvä. nyt kokeillaan noita daily vaippoja ( 3-6kg ) ja nuo on kyllä minusta samanlaisia pampperssien kans, halvempia vaan.

kysymys peittojen heilutuksesta onko kukaan heilutellu peittoja vaikka jälkivuoto ei vielä loppunu?alkaa kärsivällisyys loppua ku ylihuomenna tätä vuotoa kestäny jo 5viikkoa :kieh: :kieh: :kieh:

vaipoista meillä käytössä pampersin 3-6kg:n vaipat ja ovat hyviä. alkuun koklasin kaikki vaihtoehdot mutta nämä tuntui parhaimmille. muumit ja liberot tosi tönkköjä.

Tissittely on sitten täällä loppu. Rintaraivarit ja äitin laiskuus :ashamed: :ashamed: :ashamed: saivat aikaan sen taasen. Yhden päivän olin imettämättä niin maiton tulo tyrehty täysin ja loppuu ilmeisen pian joten ei sitä sitten hulppeasti tullu nytkään. Nyt meillä käytössä Tuttelin omneo kun tuntuu noita kitinöitä olevan.
Syömisrytmi on todella tiuha.tunnin väleinkin napsutellaan. meinaa välillä mennä kuppi nurin.
Koliikkia en kuitenkaan usko näitten kitinöitten olevan.

Ristiäiset on meillä lauantaina....jännittää hiukan. Nimikin on ja sitä kovasti yritetään vauvalle puhua kun omin päin ollaan mutta mara vaan aina tulee :kieh:

Nipsulituliko teidän vauvan nimi tänne lehteen? vai kastettiinko vauva täällä Klassa? En oo utelias yhtään...

nyt kutsu käy...öitä mammat.

Täälläkin taitaa olla maito loppumaan päin :whistle:
Vaan 100ml sain äsken yhteensä molemmista tisseistä, kun normaalisti tälleen illalla tulee se 100ml/tissi eli yht. 200ml. Tosin en oo imettäny koko päivässä kun 2 kertaa (aamulla ja illalla viimeseks), lypsettyy maitoo pullosta saanu koko päivän...no, onhan tässä kohta jo 2kk imetetty |O Ihan riittävästi ;)

Pukalilua on alkanu nyt olla enemmän kun ennen, samoin mahahappoja (?) nousee kurkkuun...mutta en ole huolissaan kuten joku, refluksijuttuja lukiessa =) Ihan normaalia tuo on :whistle: Vetelee hirvittävät määrät ilmaa syödessä söi sitten tissistä tai pullosta, siitä johtuu kai.

Ristiäisiin reilu viikko eikä mulla oo paitaa :/ No ehtiihän sitä.

Naapurin mies tossa pihalla tuli miestä jututtamaan tänään kun vaunujen kanssa siinä seiso ja kysy, että ai meillä on tommonen :LOL: :LOL: Juu-u, tyttö on kohta 2kk :LOL:

Ensi lauantaina ja sunnuntaina vietellään keskimmäisten 5v ja 8v synttäreitä...puuh |O

Tässä kai ne tärkeimmät =)

Jahvetti ja Mehmu vajaa 6vko

Niin, ja tuosta nimestä vielä, kun Jepsu mainitti, että poikaa sanoo aina Maraksi, niin mie en oo KERTAAKAAN sanonut vauvaa tulevalla etunimellä |O Välillä pitää oikeen miettiä, että mikäs se olikaan :LOL: :LOL: :LOL:
Olen 110% varma, että vielä tytön 18v synttäreilläkin kutsun häntä Mehmuksi B) :LOL: :LOL:
Rakkaalla lapsella on monta nimeä...
:heart: Helmi-->Hemppa-->Hemputti-->Hemuli-->Mehmuli-->Mehmu-->Memmu :heart:
Näillä nimillä pääsääntösesti mein vauva kulkee :heart: B)

Miksi muut vauvaa kutsuu? Jos ei ole vielä kastettu taikka muuten ei olla vielä nimeä paljastettu? :wave: :wave: =)

Jahvetti ja Mehmu

heips vaan täältäkin!

kaikki jutut sain luettua, mutta jätän kommentit tuonnemmaksi, koska nukkumaankin pitäisi ehtiä. tämä mamma on melko uupunut, sillä oon valmistellut mun semmaa viimeiset kolme päivää ja aivot on melkein nyrjähtäny tästä älyllisestä rasituksesta.. niin ihanasti ehti jo tottua tähän mammalomailuun ja vauvan kanssa touhuiluun, että tuntui ihan extrapahalta palata takas velvotteisiin. mutta eiköhän työ kanna hedelmää, huominen esitys on epäilemättä loistava :D. jänskään vaan, että pysyykö maidot sisällä, kun olen vasta kolmas esiintyjä, joten taukoa edelliseen syöttöön ehtii kertyä. sepäs oliskin yleisölle hauska näky, jos paita kastuis kesken esityksen :D. haha, ei varmaan pidä maalata piruja seinille..

meillä meni mökkikeikka oikein mukavasti ja muutenkin kaikki on mainiosti, ei valittamista. tai no jekovitin voisin kirota jonnekin tosi syvälle, kun se on taas aiheuttanut vatsanväänteitä ja itkuisuutta. jätettiin pariksi päiväksi pois ja vaavi oli itse aurinko, ja taas eilen kun aloitettiin niin tänään rassu on kipristelly hirveesti vatsaansa. pitää varmaan ottaa deetipat käyttöön, muistaakseni nekin aiheutti vähän vatsavaivaa, mutta ei niin pahasti kuin tuo jekovit. on se kumma kun äidinmaitoon ei saa tota d-vitamiinia millään konstilla.. meillä kun ongelmia aiheuttaa vaan noi typerät lisätipat, ja harmittaa katsoa toisen kipuiluja vierestä. etenkin kun taukopäivinä oon huomannu, miten ihanan vaivatonta elämä voi olla, jos kurkusta alas kulkee vain omaa maitoa.

mitäs muuta..tänään vietiin se passihakemus meiän pikku-neidille ja viikon päästä voidaan käydä noutamassa passi :). ristiäiset lähestyy, mutta niissä ei ole mitään valmisteluita, koska kastetilaisuus on kirkossa ja jatkot ravintolassa. ja muutenkin vauvelia on kutsuttu nimellään ihan syntymästä lähtien, joten sekään ei tule vieraille yllätyksenä. vauvan amerikkalainen kummisetä tosin ilmoitti tulevansa ristiäisiin, joten hänen viikon visiittiään pääsen vähän valmistelemaan ensi viikon alussa. myös miehen sukua oli tulossa ristiäisiin aasiasta, joten ohjelmaa riittää varmasti tuleville viikoille :).

pikaiseen olisin vielä kysynyt suosituksia pääkaupunkiseudun mammoilta stadin kahviloista, jonne on helppoa mennä vaunujen kanssa. menopelinä meillä on emmaljungan duo edge sportit, ja nopealla mietinnällä mulle ei tule mieleen yhtään kivaa paikkaa, jonne mahtuis niiden kanssa :/ . joissakin mestoissahan voi jättää vaunut ainakin eteiseen, mutta onko mitään vauvaystävällistä paikkaa, johon sais vaunut jopa sinne pöydän viereen? oon siis perjantaina treffaamassa yhtä kaveria ja mietin parasta tapaamispaikkaa, kun vauva tod. näk. nukahtaa dösämatkan aikana, joten ei oo kiva jättää sitä jonnekin kadulle yksin nukkumaan enkä myöskään haluais riuhtoa sitä ulos vaunuista, jos nukkuu mukavasti. kampin keskuksessa on pari vaihtoehtoa ja ainakin stockalle näyttää mammat puskevan myös vaunujen kanssa, mutta tuleeko teille muita paikkoja mieleen? huh huh, tuntuupa hassulta palata stadiin viiden viikon tauon jälkeen :D. alkaa espoo näyttää liiankin tutulta, joten varmaan tekee ihan hyvää mennä haistelemaan uusia tuulia.. kiitos vinkeistä/kokemuksista jo etukäteen :)!

okei, nyt kipaisen vielä iltasyötölle ja painun itsekin sen jälkeen pehkuihin. jaksuja kaikille, joilla on raskasta ja mukavaa, lumista loppuviikkoa kaikille!

Ei kait tässä nyt hurjasti huolissaan pidä vielä olla noista refluksi jutuista. Eikä siitä kyllä ole meillä kyse rakenteellisesti todellakaan. Allergiaa mä epäilen mutta toivottavasti turhaan. Katsotaan nyt. Sehän tästä puuttuis että olis diabeetikko ja allergikko voidaan muuttaa kko:lle asumaan koko remppa. :D Jep.

Ristiäiset Olis meilläkin tulevana viikonloppuna ja onhan jännää. Kaikki melkeen tietää jo nimen, muutamaa vanhusta lukuunottamatta, joten meillä pikkuista kutsutaan jo puoliksi Nuutiksi ja puoliksi Viltsuksi. Useammin Viltsuksi vielä kuitenkin. Mutta ristiäisistä. Sukulaiset ottaa ressiä hirveesti että miten päin siellä kappelilla pitää olla. Kuka on edessä ja kuka taempana. Hitto! Kunhan nyt seisovat jossain 100m2 sisällä. Lahjojakin on tulossa ja miehen isä ostaa Stokken Tripp Trappin ja mun vanhemmat sellaisen leikkimaton+varmaan jotain muuta. Tosta TrippTrappista olen kyllä iloinen. Valittiin värikin ihan itse---tadaa, yllätys; musta. Ollaanpa tylsän käytännöllisiä ja otettiin väri joka käy sitten sille vielä isompanakin. Lime vihree olis kyllä ollu kiva mut menee vanhaks se väri. Joo, mutta kakkuja tilasin ja kukatkin tuo miehen isä ja sen vaimo. Vielä kun sais ristiäispuvun kuntoon pojalle niin olis hyvä. Ja vaatteet tytsälle ja mulle on loppusilausta vaille, eli paidat puuttuu. Huomenna ajattelin käydä hakemassa jotkut.
Ja jottei varmasti myähäiseksi jäis niin tavataan pappikin vasta perjantaina, samalla kun käydään kappelilla ekan kerran. :LOL:

Jees, mutta nyt nukkumaan. Ja hei....PAINOA ON LÄHTENYT 15kg, 20 tuli yhteensä raskausaikana. Mutta housut ei mahdu vieläkään, on tuo lantio vähän levinny liitoksistaan. Hitto soikoon. Millon se menee kasaan takas?!

Vanamo&Nuutti-Vilpertti 1kk 3pv

Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Joo-o, refluksioireita tolla pojalla. Ei kaaressa lennä mutta vatsahapot on kurkussa ja maito menee edestakaisin. Raapii ja repii päätänsä ja korvia usein jos vatsaa vääntää. Tuttelit lensi kaaressa ja yöt on levottomia olleet. Voisko olla jokin allregia? Maitoa epäilen, ihokin oli punaisempi ja näppyläisempi kun sai parina päivänä tuttelia. Tutin vaihto takaisin anatomiseen helpotti öitä kun ilmeisesti mam tutti aiheutti oksennureaktiota. Poika sylki sitö pois ja ynisi levottomana yöllä kun ei saanut tuttia suuhun. Sekava viesti taas mutta sekava on äitikin. :D
ootko puhunu neuvolassa? Miten suhtautuivat? Laitoinkin tonne aiemmin jo (vai laitoinko :/ ) , että meillä neuvolan lääkäri ei tienny mistään mitään, eikä ottanu meidän huolta tästä refluksista tosissaan. :( Mennään ens viikolla toiselle lääkärille, jonka pitäis olla asiantuntija näissä asioissa. Suoraan sanottuna en oikein luota neuvolalääkäreihin monissakaan asioissa... :whistle:

Heipsan,

mulla ois ollu tänään se jälkitarkastus aamulla. Tiet oli umpihangessa ja julkisilla ongelmia, myräkkä oli helvetillinen. En uskaltanut lähteä tytön kanssa tuiskuun ja tuuleen vaunuilla. Peruin ajan ja sain uuden vasta kolmen viikon päähän. |O Pitääkö mun oottaa sali-lupaa sinne saakka? Pitää vissiin... |O |O Just mun tuurilla talven ainoo myräkkä just tänään! |O

Joku kehui jatain kantoreppua... Meillä on se BabyBjörn; mies käyttää sitä usein himassa. Mä en oikein tykkää. Mä oon huggis-liinaa kokeillu jonkin kerran; tytsy on nukkunu siinä päikytkin pari kertaa. Ihan ookoolta vaikuttaa, mutta mä oon niin uuvelo, etten saa tytsyä ujutettua sinne yksinään ollessain. Sitominen (yks sidonta hallussa B) ) menee jo ihan hyvin, mutta on tuo aikamoista turausta vielä. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Mutta sen voin sanoa että yhtään vaippaa ei oo tälle pojalle vielä vaihtanu :eek:
:eek: :eek: :eek: :hug:

Kestoista kyselit Vinja: Mulla nyt ei tosiaan oo vielä juurikaan kokemusta... Nauhavaippoja en suositttele; ovat mun mielestä aika susia. :kieh: Oon käyttäny niitä nyt lisäimuina. Tänään sain kaverilta lainaan yhen Tirsokas-sisävaipan ja se ainakin toimi PUL-kuoren ja kuivaliinan kanssa loistavasti. Eikä ollut edes kovin paksu paketti. Toki oli iso verrattuna noihin kertseihin. Tilasin heti muutaman niitä. Tilasin samalla myös niitä FuzziBunz -vaippoja. Niitä on ainakin monet kehuneet. Ja vaipoista siis käytössä kestojen lisäks Pampers 2 -koko.

Pessi: Töihin!!! :eek: :eek: :eek: :eek:

Kiin: Täällä kans on löydetty nyrkit! :D Suuhun menee jatkuvasti! Tänään tyttö vastasi mulle "juu-uuu", kun juttelin hänelle. :heart: Ihana huomata miten vuorovaikutus kehittyy! :heart: Ensin hymyiltiin ja nyt nyt aletaan jo "jutustella". :heart:

Jahve: Meillä tytsyä kutsutaan jonkin verran "oikealla" (ristiäiset ens la) nimellä, mutta pääasiassa tyttö on Pemmi. =) Meillä on vähän samantapaiset ketjut "nimissä"; meillä tytsy on siis: Helmieemeli -> Helmi -> Pemmi/Pemmikkä -> Pemmu/Pemmukka -> Memmu/Memmukka. Pääsääntöisesti tytsy on Pemmi tai Pemmu. Ja meilläkin nuo nimet tulee varmaan pysymään aina äidin ja isin käytössä ainakin. Ei sitä osaa enää vaihtaakaan, kun on jo raskausaikana käyttäny noita nimiä. :heart:

shiva: Kahviloita kyselit: Itte en oo vielä käyny (ens viikolla olis tarkoitus mennä), mutta monet on kehunu Sanomatalon kaffelaa. En tosin tiedä siitä, saako vaunut viedä pöydän viekkuun... :/ Robertsissa ja Wayne`s Coffeessaa mä oon vieny kärryt pöydän viereen, mutta en oo keskustan ko. kahviloissa käyny...

Huomenna ekaa kertaa muskariin! :D

eva ja pemmi 8 vkoa ja 1 vrk

2 kk neuvolassa käyty. Oli tyty kasvanu ihan urakalla. Laitan mittoja teille tänne:
Syntymämitat suluissa..

Paino 6575 (4240)
Pituus 58 (52,5)
Päänympärys 39 (oliskohan ollu jotain 34-35..)

Painoo oli tullut kuukaudessa 1,5 kiloo ja pituutta 3 cm lisää (siis viime neuvolakäynnistä kun tyty kuukauden vanha)

Täälläkin ristiäistohinoita kun lauantaina olis nuo juhlat..

Pankkiin meno tänään..neuvottelen kattoremontti ja laajennuslainaa..en tiiä sitten kuinka käypi.. :/

Heippa!

Mokkula on nyt nukkunut kolme tuntia ulkona vaunuissa ja oon ihanasti saanut siivottua viikonlopun juhlia varten=)

Sellasta kysyisin että kuinka kauan uskallan sen antaa nukkua ulkona? Kun vaikuttaa että hän vois nukkua siellä vaikka kuinka ja kauan. Pakkasta on vajaa aste ja aurinko välillä paistelee parvekkeelle. Laitoin myös vähän vilttiä vaunun päälle...
Kun joka paikassa puhutaan siitä kahdesta tunnista, mutta jos lapsella on lämmin ja nukkuu hyvin niin miksei se voi nukkua vähän pidempään ulkona... Kertokaa te viisaammat miten itse olette tehneet =)

Pusu & Mokkula 7 ½vk

Vaipat: ollaan ostettu mitä merkkiä milloinkin. Libero ja Pampers on musta parhaimmat, Muumeista en tykännyt. Välillä on täälläkin löytynyt pissaläikkää kyljestä (pippeli varmaan jäänyt huonosti :ashamed: ). Vaipparoskiksen joku muinoin teilasi täysin, mutta meillä se on ainakin osoittautunut loistavaksi keksinnöksi =) Pieni kakkaa moooonta kertaa päivässä, pulassa oltaisiin muuten niiden kanssa. Hoitopöytä+roskis ovat makkarissa, eikä haise tippakaan.

Jahvetti kyseli vauvan kutsumanimistä. Puhutaan pienestä että Pepsu tai Turakainen tai Turis (joo-o, takapuolen ääniefekteistä tullut tuo Turakainen :D ). (Laitoin muuten kerhon puolelle pikkumiehen todennäköisen tulevan nimen).

Mun "pomo" joka siis jo töihin hoputtaa, taitaa olla harvinaisen empatiakyvytön äiti-ihminen. Eilen tuli tosiaan viestiä, että milloinkas joudat töihin. Juu eihän mulla tällä hetkellä muuta tekemistä olekaan, kunhan lonkkaa vedän kotona :kieh:
Mainittakoon vielä sekin, että kun taannoin sain keskenmenon, niin kyseinen nainen ei suostunut maksamaan palkkaa sairauslomapäivistä (olin silloin vielä palkkatyössä ). Luulisi itsekin äitinä ymmärtävän :eek:

Viime yö meni kuin unelma :) poika nukkui 12 tuntia, 3 tunnin välein heräsi syömään. Kyllä maailma näyttää heti valoisammalta, kun on itsekin saanut nukuttua.

Unista huomenta! tai päivää....

Taas syötettiin tunnin välein viime yönä. voi kiesus mä oon ihan naatti. |O Nyt mara nukkuu mutta enpä osaa unille mennä. :/ Mies meni ulos tytön kans nukutuslenkille. Typykkäkin alkaa pikku hiljaa toipumaan ja ruokakin on pysynyt sisällä nyt eilisen jälkeen. Kyllä meinas jo usko loppua ja pelkäsin jo et tipalle joutuu kun kaaressa ruoka lensi ulos ja vielä kurasikin. nyt kuitenkin jo puuro pysyi sisällä ja osmosalia saatiin myös hiukkasen juotettua. Ruiskulla vängällä suuhun vaan, muuten tyttö juo kyllä vettä ja mehua. Nyt vaan on alkanu arastelemaan niitäkin kun on oksentanu pihalle niitä niin... Seuraavasta oksennuksesta lähetään nimittäin lääkäriin...se oli ohjeena kun soitin neuvolaan ja päivystykseen. Peukut pystyyn mammat että päästään viettämään ristiäisiä ja tyttö kuntoutuu pian! :heart:

Pukamat vaivaa vieläkin täällä....jälkivuoto onneksi loppui kun oli kestänyt 4vkoa. Viimeks kestikin reilut 6vkoa.

Jos tiedätte jonkun joka haluais ostaa tukivyön niin mulla ois se anitan musta vyö ja ei oo kun pari kertaa koklattu maksoin siitä muistaakseni 45euroa. hintaa voi itse ehdottaa. :)

Nyt poitsu huikkaa tuolla....

jepsu ja mara

Meillä olisi ristiäiset myös lauantaina. Ja mulla ei ole mitään päälle laitettavaa. Yritin eilen käydä katsomassa jotain vaatteita mutta mitään mieleistä ei löytynyt. Tai löytyi mutta se sitten maksaisi maltaita. Ja en nyt raaskisi kuluttaa niin paljon omiin vaateisiin kun on muutakin ostettavaa.

Nimestä Nimi on jo päätetty, mutta en osaa vielä kutsua typyä oikealla nimellä. Eikä olla vielä kerrottu nimeä vielä kenellekään. Saavat kuulla sen sitten siellä kastetilaisuudessa.

Vaipoista niin ollaan käytetty Pampersin vaippoja kokoa 2. Aina välillä se kylläkin falskaa, mutta mä uskon että se johtuu enemmänkin vaipan laittajasta. Mutta pitää kokeilla niitä Dailyn vaippoja mistä joku puhui.

Ostin eilen BabyBjörn rintarepun käytettynä. Saas nähdä miten tuo meitin typy tykkää siinä olla. Nyt tyttö nukkuu tuolla parvekkeella. Nukkuu yleensäkin siellä kolmisen tuntia. Joskus olen kylläkin siirtänyt vaunut sisäpuolelle kolmen tunnin jälkeen. Siinä sitten typy on saattanut nukkua vielä jonkin aikaa. Yöt nukkuu todella hyvin kahden syötön avulla. Mutta päivällä ei oikeen suostu sisällä nukkumaan. Se on silloin lyhyitä torkkuja mitä vetää.

Jepsu, peukkuja tytölle =) kun kerroit lopettaneesi tissittelyn, niin eikö pakkaantunut kipeästi? Jos päivän olit imettämättä, ja sitten jo tyrehtyikin?
Mulla on kahden suuntaiset fiilikset imetyksen suhteen. Toisaalta haluaisin jatkaa (nyt kun suurimmat kivutkin on hävinneet), mutta toisaalta haluaisin siirtyä kokonaan korvikkeisiin :ashamed: . Poika ei aina huoli rintaa, eikä automaattisesti rauhoitu rintaa saatuaan, kuten vielä pari viikkoa sitten. Lisäksi houkuttaisi ajatus, että voisin joskus päästäkin ihan yksin täältä kotoa johonkin...
Tiedän, että tää vauva-aika menee muutenkin nopeasti jne. *huono äiti*

shiva: kuten arvata saattaa :D suosittelen forumin arnoldsia :D (juu olipas yllättävää ) ei se mistään hienosta kahvilasta tosin mee mut ne donitsit, ne donitsit... :p ja vaunut saa saletisti pöydän viereen! :xmas:

eva: mihin muskariin te ootte menossa? ja onko kallis? ite vasta etsitään tästä jostain sopivaa... sovitaanko niin että kerrot sitten reheellisen mielipiteen niin että jos se on huono niin me ei ainakaan sinne tulla sitten :D

Pojun nimi on kerhon puolella

Pessi pari kertaa lypsin tai no koitin lypsää mutta eipä kovasti mitään tullu...ihmeesti yhtäkkiä sit lopahti ja nyt en oo riittävästi nesteitä juonu niin ei oo kyllä ihmekkään että loppu. Purstin tuossa tissiä niin kyllä sieltä näköjään vielä jotain tulee mut taidan kuitenkin lopettaa kun ei tarpeeksi tule. kyllä niin kupoliin on ottanu taas mutta laiska mikä laiska. :ashamed: Poju söi niin ahnaasti tissiä et pelkäsin syöttää kun suurinpirtein henkeensä veti ja kun tissit suihkus maitoa niin hörnäs kurkkuun samantien ilmaakin ja sitten kippurrettiin kovasti. Ei ihmeesti mitään suurempia pakkaantumisa tullu...

Ristiäisvaatteet ongelma täälläkin. laitan varmaan mustat "capri" malliset suorat housut ja sit sellaisen hm:stä ostetun juhlapaidan joka oli tytönkin ristiäisissä. Ei jaksa uutta lähtee kahteleen.

Nyt meen leikkiin isin ja pojun kans. :heart:

Yhteistyössä