***HELMET 2008***

täälläki neuvola käynti on taas takana päin, elikkäs isäntä on nyt 5 viikkoa ja 5 päivää ja mitat oli tällaset:
paino: 5290g (3655g)
pituus:57,8cm (51,5cm)
pipo: 41,4cm (37cm)

elikkäs hyvin kasvaa, päänympärys huitelee ihan omilla käyrillään niin sitä nyt tarkkaillaan seuraavilla käynneillä sillä silmällä, mut sano se terkka että ei pää oo mitenkään oudon näköinen/kokoinen verrattuna vartaloon ja ite oon kyllä ihan samaa mieltä.

me saatiin maanantaina "uudet" vaunut, huutiksesta 50 eurolla yhden lapsen jäljiltä olevat Bora kombit, on kyllä ihan unelmat verrattuna noihin emmoihin jotka olleetki kyllä jo neljällä, mut nyt ei onneksi tarvii rapuissa raahailla vaunuja ku nuo emmat toimii nyt parveke vaunuina.

varattiin tänään jälkitarkastus aika, semmonen kolme viikkoo pitää vielä odotella niin sit on seki pois päiväjärjestyksestä..huomenna on aika lainaneuvojalle, kyllä vähä pelottaa että mitähän ne sanoo, hit*o jos ne ei sitä lainaa myönnä niin jää auto hankkimatta ja tuo nykynen alkaa vedellä kyllä jo viimesiään, eikä ihme ku vuosimalliki -89.. :whistle: kauheeta, kohta 20 vuotta vanha :eek: tänään soittivat seurakunnalta ku soittelin niille maanantaina ja kysyin josko esikoinen pääsis vielä kevään ajaksi kerhoon niin pääsihän se :D minä meinasin hyppiä kattoon ilosta, ku esikoinen kökkii minun ja vauvan kanssa niin haluais varmaan olla enemmän tekemisissä oman ikästen kanssa, jospa sieltä löytyis kivoja uusia kavereita =)

mut nyt mietiskelemään että mitähän ruokaa sitä tänään tekis.. :p

piipero86 & poeka 5vkoa 5pvää :heart:
 
Nipsuli mitä tuo -5 tarkoittaa käyrällä? *tyhmänä raapii päätä* :ashamed:

Meilläkin vielä rintakumit käytössä. Tosin tyttö huolii oikein hyvin myös ilmankin, mutta mulla menee niin kipeäksi rinnat ettei pysty montaa kertaa syöttää ilman kumia (ei kuitenkaan rinnanpäät mene rikki). Haluis kyllä niistä rintakumeista päästä eroon.
 
Heips!

Eilen oli neidillä neuvolallääkäri ja mulla jälkitarkastus. Painoa meidän 8 viikkoisella neidillä oli 5500g pituutta 56,5 ja päänympärys 39,6cm. Kaikki oli neidillä hyvin ja lääkäri kehui kauniiksi ja hymyileväksi tytöksi. :)
Mulla oli pissassa valkuaiset kahella plussalla, eli pitäis nyt sit huomenna kävästä labrassa ku tänään en jaksa... ;)

Nipsuli: ne narut siinä makuupussissa on tarkoitettu siihen että voit solmia sen pussin alaosan kiinni että pussista tulee pienempi. Näin vauvaa en esim helpompi kantaa siinä kun ei valu syvälle pussiin. Mun mielestä ihan turha juttu... :LOL:

Ja rintakumista: Meidän neiti söi rintakumilla ekat pari viikkoa. Viikon yritin aina välillä ilman mutta ei meinannu onnistua ku tyttö ei saanu otetta ja hermostu vaan paljaaseen tissiin.
Sit yks päivä päätin vaan tosissaan ottaa asiaks siitä vierottamisen. Syötin muutaman minuutin kumella, ja kun tyttö itse irrotti otteensa niin työnsin paljaan jo vähän venyneen nännin suuhun. Yleensä sylki sen pois, mutta sit laitoin taas kumen väliin ja kohta yritin uudestaan. Joskus neiti sit "vahingossa" rupeski syömään sitä paljasta rintaa ja sit olinki onneni kukkuloilla! :D Sit yks päivä päätin kokonaan jättää kumen pois vaikka vaikeuksia vielä olikin. Riepu oli hyvä apu. Jos neiti ei heti saanut otetta rinnasta niin nänni kuolaantui ja sitten oli vielä vaikeampaa. Eli jos sylkäsi rinnan suusta niin nappasin nännistä rievulla kiinni, kuivasin sitä ja samalla vähän venytin. Ja sit kuiva nänni takaisin suuhun. Tolla konstilla ei menny ku muutama päivä niin syötiin jo kokonaan ilman kumea. :) Tsemppiä! :)

Emmie: samassa veneessä ollaan.. Ihania nää pukamat... Oon kokeillu ac3 comfortia mut ei poistanu vaivaa (kipuun kyllä auttoi), hädensaa mut siinä "palo" persus kiitos mentholin. Nyt kokeilussa sheriproct neo. Neoproctia oisin halunnu, mut sanoin eilen lääkärille vahinhossa tuon sheriproctin, niimpä hän kirjoitti väärää ainetta... Mut katotaan nyt toimisko tämä...

Meidän typy on kova juttelemaan ja hymyilemään. :) Kun on oikein pirteällä tuulella niin juttua tulee jo "kokonaisia lauseita" ihanan hymyn kera. :heart: Vielä ei ole nauranut ääneen, mutta eiköhän sekin sieltä kohta tule. :)

Anna ja Ada 8vko 1pvä
 
Helou taas!
Noista paino-/pituuskäyristä. Meillä oli neuvola tällä viikolla eli pojan ikä 5 viikkoa ja 6 päivää. Silloin paino oli 4700 g ja 59 cm, eikä neuvolan täti maininut mitään, että olisi jotenkin huolestuttavaa. Päinvastoin kirjoitettu kommenttia neuvolakorttiin: "kasvaa ja kehittyy hienosti". Ok,meillä oli alussa painon kanssa ongelmia, kun ei lähtenyt kunnolla nousuun, mutta sen jälkeen tahti on reipastunut. Mene ja tiedä, en osaa sanoa. Ylöspäin paino menee kuitenkin (samaa tahtia voisi äidillä mennä alaspäin :kieh: ).

Rintakumeista. Pääsin kaksi viikkoa sitten eroon noista rintakumeista. Aluksi vain kokeilemalla pojan suuhun ilman kumia. Paras kokeiluhetki oli silloin, kun rinnat olivat täynnä maitoa, jolloin nännikin suostui tulemaan "kunnolla" esiin. Viikon ajan nänni (ei rikki) oli helvatun kipeä ja joka kerta kun poika alkoi imeä, ulvoin kivusta, mutta kärsimys palkittiin, sillä nyt on kai nänni vahvistunut, että kipu meni ohi. Eli sitkeyttä ja välillä hiukan pakotusta. Poika oli myös laittamassa kättään suuhunsa alkaessa imemään, mutta ennakoin tilanteen pitelemällä käsistä kiinni, tai no alussa mies piti pojan käsistä kiinni, jotta homma alkaisi luistaa. On tuo kuitenkin sen arvoista, kun rintakumien keittämisestä ja roudaamisesta mukana pääsi eroon. Jotenkin tuntuu, että poika on alkanut saada maitoakin paljon paremmin, yöllä ei tarvi enää antaa lisämaitoa.

En kuitenkaan uskalla enää kokeilla, pääsisinkö täysimetykseen. Ehkäpä, mutta en ala tuo painonkehityksen kustannuksella edes kokeilemaan. Olkoon meidän juttumme sitten osittaisimetys. Jokainen taakse jätetty päivä on plussaa ja jos pääsemme yli kahden, kolmen kuukauden rajapyykin, olen tosi tyytyväinen itseeni.

Meillä on myös poika kastettu. Vain lähimmät oli läsnä ja muutenkin oikein mukava tilaisuus vietettiin täällä kotona. =)

Ihania ulkoilupäiviä, poika tykkää vedellä unta putkeen ulkona jopa kolme tuntia kerralla.

Kielo ja Jonetsu
 
Uskomatonta, meillä nukutaan vieläkin :eek: , kyl nuo ulkounet on arjen pelastus :LOL:

anna86
; Kiitokset hyvistä vinkeistä tuohon kumesta vieroitukseen, tarvitaan siis vaan sitkeyttä ja päättäväisyyttä, täytynee ruveta tuumasta toimeen. Tokikin imetän vaikka noitten kumejen voimalla jos pakko, mutta ois se niin plajon helpompaa ilman niitä, uskosin ainaskin näin.
Makuupussi asiassa itsekkin tuota vaihoehtoa tuumin mutta en varma ollut..sii pussinsulkija narut, taidanpas napsasta ne pois tiellä ovat.

Ciba: en mäkään tiiä mitä se sit loppupelissä tarkottaa tuo -5, mutta uskosin että vois tarkottaa jotain pituus-paino suhdetta, eli meillä 58cm neiti saisi painaa enemmänkin, pituuskäyrä menee sielä yläviiivoilla ja paino ala. Aika yksilöllistä vissiin, ite ajattelen että kun mies on ollut syntyessään/vauvana pitkä ja hoikka niin joskos sieltä tulis tuommoinen rakenne. Eikös jollain (Cruella??) paino ollut -10 käyrillä?? Valaiskaa viisaammat noita käyrähommia, saatan olla ihan mettässä tuumailujeni kanssa :eek:
 
kielo2008 lle myös kiitokset vinkeistä, kaikki vinkit ovat tervetulleita, meinaan tosissaan yrittää nyt tuota vieroitusta, en ehkä vielä tänään vaan ehkäpäs sitten huomenaamusta kun rinnat ovat pinkeimmillään.
Meilläkin neuvolantäti oli sitä mieltä ja lääkäri että kasvu ok... yksilöitähän nuo vauvat kuitenkin ovat.

edit;Meillä on tuommoinen jumppa/puuhamatto ja kyllä siitä on iloa ollut vaikkakin kallis oli, kirppiksellä aina silloin tällöin näkee noita hiukka edullisemmin (pitäskin muuten taas lähtä kirppiskierrokselle).

Mutta sen voin kertoo vinkiks että kannattaa vertailla hintoja, nimiitääin järkytykseni sain huomata että tuo meidän matto oli toisessa kaupassa 10? (!!!) kalliimpi..Samoten ollaan nyt seuraavaksi ostamassa semmoista koiraa joka puhuu, laulaa jne...niin sama juttu kauppojen välillä jälleen se 10? eroa..iso raha kuiteskin, ja nuo kaupat on siis ihan ruokakauppoja..Meidän puuhista pystyy käyttään monella eri tapaa joten pitäisi kiinnostaa vielä hiukka vanhempanakin, tiä hänt sit kuinka käy :eek: :)
 
kielo Ostettiin tuollanen lelukaarellinen puuhamatto huutiksesta eikä köyhdytty kun 20? verran :) Arttu ei siitä kovin kiinnostunu ole, lähinnä koristaa meiän olohuonetta ollessaan tiellä keskellä lattiaa ;)
Yritän kyllä pitää Arttua matolla mahollisimman paljon, koska tykkäis hirveesti vaan röhnöttää sitterissä ja se ei vissiin olis kovin hyväksi :/

Mennään tänään ekaa kertaa kylälle perhekahvilaan :)
 
Jepsulle :hug:

Meillä oli 6 viikkois neuvola eilen. Hyvin oli poika kasvanut, tosin siskonsa oli saman ikäisenä (syntyessään pienempi) jo paljon isompi :whistle:
Pituus 55.6cm (51cm)
Paino 4595g (3560)
Hattu 39,1cm (32,5)
Mukava lääkärikäynti oli, edelleen sanoi että anna lisäksi tuttelia. Kaikkien kannalta parempi. Nyt on saanut 1-2x päivässä 60ml että ei paljon. Tosin eilen piti antaa 3 kertaa... Ja yleensä yöllä ei tarvi lisämaitoa. Th heitti että ei nyt ihan vielä aleta antamaan muuta, olin että no ei tosiaankaan. Mitä lie aatteli! Velliä varmaan, mutta koska yöt menee niin hyvin niin ei taida olla tarvis.

Joku kyseli yks päivä noista perhekerhoista ym. Me on käyty srk:n äiti-lapsi kerhossa ja tykätty kovasti. Isommat lapset on siellä hoitajien kanssa ja äitit ja vauvat juoruaa...
:whistle:

Lelukaari meiltä löytyy, ostettiin esikoiselle se aikanaan ja monella lapsella ollut sen jälkeen. Oikein hyvä on vielä, nyt on lähinnä esikoinen siitä innoissaan ja vaihtelee siihen leluja mutta eiköhän nuoriherrakin siitä kohta kiinnostu enemmän :D

Jälitarkastus aikaa en oo vielä saanu, enkä muistanu asiaa kysyä neuvolassa. Ehtiihän tuon...
 
Rintakumi oli mulla käytössä nännin rikkoutumisen takia (väärä imuote?). Parantelin rinnanpäätä maidonkerääjän avulla, ja yhtenä päivänä vaan päätin hammasta purren, että yritän imettää ilman (oli vielä kipeä silloin). Sattui tajuttomasti, itkin vielä useana päivänä kivun takia, mutta pikkuhiljaa nänni karaistui ja nyt ei enää satu. Jee.

Meillä päivä alkaisi jo neljältä tai viideltä, jos pikku-ukolta kysyttäisiin. Joskus valvotaan sitten tunti, puolitoista, ja jatketaan unia. Noustaan yleensä yhdeksältä viimeistään (sitä ennen tissitellään sängyssä ), jonka jälkeen saan itse nauttia aamupalaa ja käydä suihkussa.
Poika viihtyy yleensä sen aikaa sitterissä.

Päiväunia pieni nukkuu vaihtelevasti, tunti-kolme tuntia yleensä. Ja usein syödään.... Meillä menee vajaa pari desiä Semperiä vuorokaudessa.

Ostettiin Ikeasta puuhamatto/alusta, maksoi alle 30e :attn:

Täälläkin satelee ihania hymyjä :heart: niitä katsellessa väsymys kaikkoaa =)

Pessi ja tuleva-J 5viikkoa 3pv
 
Yleensä meillä aamu alkaa 8-9 aikaan (yleensä sillon aikasemmin jos haluis et poika nukkuu...) ja aamupäiväunille käy 9.30-10 aikaan ku lähetään koiran kans lenkille. Nukkuu vaunuissa sit vaihtelevasti, joskus pari tuntia mut yleensä 4h. Loppupäivä meneekin sit syödessä ja pikku torkkuja ottaen. Eli toisia kunnon unia ei yleensä nuku vaan torkahtaa hetkeksi ja herää yleensä heti kun laittaa esim. sitteriin... Sen aikaa onneks kuitenkin nukkuu kun koiran kanssa käydään iltalenkillä! Yöunille käy 22-23 välillä.
 
Me ostettiin lelukaari lastentavara kirppikseltä ja köyhdyttiin kokonaista 5euroa, kävi hyvä säkä.
Sen voi laittaa myös niin, että babysitteristä voi sillä leikkiä, mutta me ollaan kyllä levitetty huopa lattialle ja siihen tuo kaari laitettu.
Kyllähän pikku-ukkeli jo kovasti kattelee leluja, mutta ei niin hirveesti kuiteskaan vielä ole leluista innostunut.
 
Tultiin justiin sieltä perhekahvilasta :) Oikein mukava reissu oli. oli ihana nähdä muita äitejä ja jutella perheellisten juttuja lasten leikkiessä. Arttu sai kovasti huomiota hymyillään ja paksulla tukallaan, kun oli nuorin kävijäkin :D

Nyt käy kutsu maitopulloa lämmittämään :wave:
 
Tuossa kyselin aiemmin tuosta lelukaaresta/puuhamatosta. Nyt meilläkin on sellainen, enkä olisi uskonut, että ostaisin sellaisen Stokkan Hullulta päiviltä hintaan 29.90 euroa. :eek: Ei ole kyllä vielä koetestattu... Kiersin muutaman liikkeen ja pari kirppistä (ei ollut tarjolla), mutta halvin Stokkalta... Uskomatonta!
 
Mie ostin joskus täysin uudenverosen Fisher Pricen jumppalelun kirpparilta 5 eurolla =)
Number 3:lle ostettiin aikoinaan Anttilasta, jotain 20e luokkaa oli =)
Ko. kapistus ollut edellisillä lapsosilla kyl kovasti käytössä, mut ehkä enemmän tuosta 3/4kk-->siihen asti, kun alkaa nousee ylös.
 
Heissan,

täällä käytiin leikkipuiston vauvakerhossa tänään. Ihan mukavaa oli. =) Sen jälkeen minä lähdin Hulluille Päiville. Yksin. :D Huh, mikä elämä siellä oli. |O Moni HULLU oli siellä vaunujen kanssa. :eek: Ja joku SUPERHULLU lykki tuplia. :eek: :eek: :eek: Noh, eipä ollu turha reissu, koska tytsy sai uusia bodeja, haalarit, Aventin tutteja ja tuttipulloja sekä pari kirjaa. Ja äiti ja isikin sai jotain: kosmetiikkaa lähinnä. =) Huomenna käyn vielä hakemassa sieltä Samson hoitolaukun (pakko investoida B) ), kun menee ihan hermo tohon Libero-laukkuun, mitä oon tähän asti käyttäny. On niin saakelin pieni ja taskuton! |O Liberon laukun lisäks oon käyttäny Marimekon Ratiaa, mutta siinä v*tuttaa se, kun se ei oo sateenkestävä, eikä siinä oo vetoketjua vaan se läppä.

Eikö kukaan tosiaan käytä Fuzzeja? :attn: :attn: Tai muita taskuvaippoja? Kysyin jo aiemmin, että mitä käytätte lisäimuina esim. yöllä? :attn:

Huomenna olis neuvola. Mennään ottamaan rotavirus-rokote. Onkos täällä moni ottanu sen vauvalleen? Kiin tais ainakin olla...

Nyt pyykinlaittoon... Miten hitossa tota on noin pirusti joka päivä... |O
 
Jumppaleluista vielä: Meillä on kavereilta lainassa tuommoinen TinyLove -matto. Pemmi tykkää siinä köllötellä ja katselee kovasti niitä siitä roikkuvia härpäkkeitä. Viihtyy siinä vaihtelevasti n. 5-15min. kerrallaan. Sitterissä jaksaa olla max. 10min. ja silloinkin jonkun pitää olla seurana ja keinutella sitteriä. Kantoliinassa viihtyy vain nukkumassa, rintarepussa viihtyy myös hereillä ollessaan niin, että voi vähän kotihommia tehdä. Siitä näkee paremmin maailmaa. =) Tuntuu, että tytsi haluaa katsella kovasti ympärilleen, kun mukavin asento on pystyssä olkapäällä maailmaa katselemassa. =)
 
iltaa!

pikaisesti kirjoittelen ennenkuin kaadun unten maille... tänään aamulla oli oma jälkitarkastus minkä jälkeen suuntasin myös hulluille päiville, kun vauveli vietti laatuaikaa mumminsa seurassa. lainasin siis mummin autoa kun mies tarvi tänään autoa töissä. muutamia etukäteen suunniteltuja juttuja tarttu mukaan, mutta oli kyllä ahdistavaa olla siellä ihmispaljoudessa. vaikeaa ymmärtää miten kukaan uskaltaa ja jaksaa lähteä sinne pienten lasten kanssa?!? no kukin taaplaa tyylillään, ehkä niillä lapsilla on mukavaa siellä tai jotain :D

jälkitarkastuksen jutusteluissa tajusin olevani kovinkin onnekas kun on vauvanhoito- ja muutakin apua lähellä. tänäänkin sain asiat tosi mukavasti hoidettua, eikä tarvinnu pientä raahata joka paikkaan mukaan. ehdin noutamaan pikkuiselle sen valmiin passin, hakemaan paketin postista ja käymään apteekissa, ja lisäksi vielä kävin checkaamassa kastepaikan kastepöydän vahtimestarin kanssa. iltapäivästä meillä oli se keskustelu papin kanssa ja illan oon siivonnu kuin hullu (olikohan hulluilla päivillä näin massiivinen vaikutus :eek:).. meille tulee huomenna niitä ulkkarivieraita, joten oon sit puunannu kaiken. saisivat käydä vaikka kerran kuussa meillä ni tulis tuolinpäälliset pestyä ja silitettyä, uuni pestyä ja muita yhtä eksoottisia toimenpiteitä hoideltua vähän säännöllisemmin ;)

Pikku-Katti laitoin sulle yv:tä :)

evaellen meillä on ollu fuzzit kokeilussa, mutta en oo laittanu niitä yöksi ku falskasivat päivälläkin. meiän neitoselle ne on vielä liian leveitä haaroista, joten en saa niitä kunnolla istumaan ja sen takia vuotavat ohi. lisäimuna mulla on sen mikroinsertin lisäksi ollu hamppua, mutta eipä sekään oo tuolla megapissaajalla oikein pitäny. meinaa vähän usko loppua kestoiluun kun vaihtovälit alkaa olla niin lyhyitä ja neiti niin vihainen niiden kömpelöiden ja paksujen pakettien vuoksi :|

me oltiin eilen muskarissa ja tykättiin kovasti :). vaavi oli virkeä ja hymyilevä koko sen ajan, ja muut mammat oli ihan fiilareissa kun ryhmään tuli näin pieni vauveli. me ollaan laulettu ja tanssittu paljon jo himassakin ennen muskarin aloitusta, joten oli ihan tuttua meininkiä meiän typylle. ja kovasti tuntui kiinnostuvan muista vauvoista.. viikonloppuna meillä kävi kaverit puolivuotiaan vauvansa kanssa kylässä ja silloin meiän pikkuinen ei innostunu vauvaseurasta lainkaan vaan katseli vaan aikuisia. mutta oli kiva huomata, että tuolla muskarissa ne muut "lajitoverit" ilahdutti häntä.

me saatiin lainaksi fisher price leikkimatto ja lelukaari, mutta ei olla vielä otettu käyttöön. ajattelin, että ne olis kiinnostavia lapselle vasta vähän myöhemmin mutta miksei niitä vois kokeilla nytkin :). sitterissä ei meidänkään neiti yksinään viihdy. tänään sain lounaan safkattua silleen että istuin siinä sitterin edessä ja hytkyttelin sitä ja koko ajan höpöttelin vauvalle jotain, ettei kyllästyis.. jotain hyötyäkin siitä sitteristä muuten oli; vaavi kakkas kesken mun aterioinnin ja kun pari päivää oli ollut taukoa, niin selästä ja lahkeistahan ne valui taas ulos :D

okei, nyt oon varmaan riittävän delannu et lähden treffeille nukkumatin kaa. hyvät yöt kaikille ja mukavaa torstaita!
 
Onko kukaan menossa Lapsimessuille 25.-27.4.? Juteltiin äsken miehen kanssa, että olis kiva mennä. Viimeksi oltiin 3 vuotta sitten, kun ruvettiin yrittämään Arttua :) Samaan aikaan on Lemmikkimessutkin, johon pääsee samalla lipulla.
Tässä linkki, jos joku haluaa tutustua http://www.finnexpo.fi/lapsi/

evaellen Juu, me otettiin Artulle tuo rotarokote. Näin ihan tarpeeksi rotaripulissa olevia lapsia lastenosasto harjottelun aikana :( Vaikka olivat suht reippaita kipeenäkin niin oli riipasevaa kattoa sitä koti-ikävää :(
Seuraavalla neuvolakäynnillä Arttu saa viimesen annoksen.
 
evaellen: meillä ei fuzzeja mut taskuja kuiteskin, niissä imuina toisinaan froteeta ja toisinaan hamppuimuja (sekä muotoiltuja että taiteltavia), aika hyvää on mun mielestä tuo hamppu materiaalina, tosin vielä ei oo testattu yökäytössä... nyt saatiin pari uutta babyidean hemp hour extraa joita olis tarkoitus alkaa yötestaamaan! =) (tähän mennessä meillä on käytetty yöllä kertiksiä )

jumppamatto: huutiksesta 20e (uutena oli samanlainen viimeviikolla lelukaupassa 69e !!) vähän kulunut mut mitä haittaa, ja poika tykkää kun siinä on paljon katseltavaa! luulen että tuollaiset voi olla jokseenkin kehittäviä... siis että jos vauvan mielestä siellä roikkuu paljon jotain super-mielenkiintoisia juttuja niin luulis että nopeammin alkaisi yrittää tavoitellakin niitä? =)

Anna86: scheriproct neo oli mullakin käytössä (n.2 viikossa oireet hävisi, käytin kuitenkin sen 4 viikkoa joka on maksimi sitä laatua) ja viikko oli tuon kuurin jälkeen hyvä, ja nyt siis pukamat palanneet... :(

pojan nimi: lupailin laittaa kerhoon, mutta nyt siis vasta laitoin =)

emmie + poika 6vko 3pvä
 
Kiin: suunnittelen meneväni messuille =) liput tais olla 13 e mut saatoin nähdä jossain linkin että joku (?) myisi ennakkoon 5:lla eurolla (?) ...ellen aivan väärin muista... laitan linkin jos löydän sen uudestaan (ja jos joku löytää sen ennen mua niin laittakoon! :D )
 
Oiskohan parempi päivä tänään..Eilen olin kyllä niin puhki. Miten homma menikin taas noin?
Nyt ainakin ollaan pärjätty muutamalla alkavalla itkulla, tutti on ollut pelastuksena. Nukahtipa tuo sitteriin kun vähän keikutin. Vaikka ei se siinä kauaa nuku, jonkun hetken kuitenkin. Illalla mä pääsen ulos! Siis ihan baariin, on opiskelukaveritapaaminen. Muutaman tunnin aattelin olla poissa. Mies hoitaa siis tyttöä =). Ja tänään pitäis koekäyttää babybjörn active-rintareppu ulkoillessa. Lupasin viedä koirat lenkille. Rattaiden kanssa menee kyllä mutta on vähän "liian monta liikkuvaa osaa"..

Mä oon koko ajan miettinyt josko menis sinne lapsimessuille. Mä harkitsen asiaa, katon tilanteen sit lähempänä ajankohtaa.

 
intiimi kysymys: onko kenelläkään tullu raskausen aikana kohdunlaskeumaa? mul raskauden aikana lääkäri puhu et olis kohdunlaskeumaa.. järkitarkastuksessa en ole vielä käynyt (neiti vasta 1kk(, mut ku eilen kokeilin niin kohdunsuu tuntuu miltei emättimen suulla..on etuseinässä! Nyt hirvittää..olen yrittäny tehä ahkeasti jumppaa, mut onko mun "kohtalona" mummujen renkaat jo ekan synnytyksen jälkeen! Aikaisemmalla käynnillä lääkäri totesi et jälkitarkastuksessa sit katotaan, et mitä tehdään..meinas et jumppaa,mut siitä ei olis kuitenkaan sanottavaa apua! :'( :'( Mitään pidätys ongelmia mulla ei kuitenkaan ole!
Me käytiin eilen koko perheellä Ylivieskan kärkkäisella sikapäivillä..tyttö sai melkosen raivarin, piti käydä kaks kertaa pukukopissa syöttämässä! Riipasin siltä kaikki ulkovaatteet pois..onneksi otin ohuemman sisälakin mukaan! Käytiin ristiäis kamppeita katteleen...ens kerralla otan kyllä kantorepun tai kantoliinan mukaan, ei tarvi sylissä kantaa (ei suostunu kaukaloon).
Kyl mul säälitti..jollain isällä oli saman kokonen mukana (äiti soppaili :D ) .. pieni huusi suu ammollaan, teki mieli sanoa isälle, että ota siltä etes lakki pois päästä ja aukase haalaria, iteltä oli vähentäny vaatetta, mut pieni täysissä ulkokamineissa ja siel oli KUUMA!
Tarttu mukaan sit soittorasia, ja tyttö on alkanu sen mukana viihtyä sitterissä pitempiä aikoja JEE JEE
 

Yhteistyössä