heipat taas täältäkin!
harvinaista kyllä meiän vauva nukkuu päikkäreitä yksin sängyssä, joten ehdin kerrankin päiväsaikaan koneelle. neiti vaikutti väsyneeltä ja haukotteli sylissä, joten vein sen sänkyyn ja tuikkasin tutin suuhun ja sit lauloin ja silittelin sellasen vartin. ja ihme kyllä vaavi jäi torkkumaan, vaikka olikin vielä silmät vähän auki. mulla on vähän sama ongelma kuin
Pessillä, etten raaski jättää ressua yksin tonne ellei sit oo ihan unisena ja nukahtamassa. tänään aamulla menin suihkuun ja pois tullessa kuului kova huuto sängystä ja mulla meinas sydän särkyä, kun olin "huudattanu" vauvaa ehkä jopa 10min. hirvee morkkis tollasista pienistä jutuista, mutta kai tässä on vaan kovetuttava, niin ei unohdu äidillä suihkussa käyminen, meikkaaminen ja muut rutiinit ihan kokonaan..
eva me saatiin kyllä se k-vitamiini myös (jo synnytyssalissa) mutta calmette saatiin sen vuoksi kun kuulutaan riskiryhmään. miehen vanhemmat (ja osa suvusta) on asunu aasiassa viimeiset 15v ja käyvät suomessa vaan tositosi harvoin, joten me ollaan sitten vietetty lähes joka vuosi aikaa niiden luona. mieluummin niin päin, kun tykätään miehen kanssa tosi paljon paikallisesta safkasta, rannalla löhöilystä, tropiikin kosteudesta ja junkkareissuista
. ja sinne kun ei viitsi pitkien lentojen vuoksi ihan vain viikoksi mennä, niin katsoivat sairaalassa et vauvan on parasta saada se rokote, kun todennäköisesti oleskellaan tulevaisuudessakin yli kuukaudenkin ajanjaksoja siellä. tosta calmetesta kestää suojan kehittyminen 3kk ja jos tosiaan siinä vaiheessa vasta saadaan loputkin rokotteet, niin ehkä joskus 4kk iässä uskaltais ajatella ekaa reissua sinne... oishan se kiva, että lapsi tapais loputkin isovanhempansa ja osan suvusta.
pääsiäisen aikaan mekin ollaan lähdössä ekaa kertaa mökille, ja toivon mukaan reissu sujuu hyvin. ajomatka on vain reilut pari tuntia ja perillä on ihan moderni huvila, eli sähköt, suihkut ja muut mukavuudet löytyy niin ei tarvi jäisessä järvivedessä käydä vauvan peppua pesemässä
. matkasänkyä meillä ei ole ja ajattelin, että vauva voi nukkua meiän viekussa parisängyssä. tällä hetkellä yöt menee silleen, että syötän vauva nukahtaa iltasyötön yhteydessä meiän sänkyyn ja sitten nostetaan se pinnikseen, kun mennään miehen kanssa nukkumaan. yöherätyksellä vaihdan vaipan ja otan sen taas viekkuun syömään, ja annan nukkua loppuyön siinä. yleensä on ihan rauhallisena, vaikka ei nukahtaiskaan heti, mutta jos siirtää pinnikseen hereillä, niin yleensä hermostuu sit siitä.
cruellalle jaksamista! kuulostaa tosi rankalle toi arki, mutta varmaan helpottaa kunhan vauvallekin alkaa rytmi löytyä.
joku kyseli vinkkiä painon laskun pysäyttämiseen jossain vaiheessa. mulla on vähän sama tilanne, että laitokselta kotiin tullessa olin jo alle lähtöpainon ja imetyksen takia alas vaan mennään, joten oon nyt ihan tietoisesti syöny parin tunnin välein ja kasvattanu annoskokoja. mulla oli kans pieni lähtöpaino, joten pelottaa että maidontuotanto lakkaa, jos toi paino vielä putoaa tosta. itse oon lisänny päivittäistä lihan määrää ja lisäksi ottanu öljyä aina silloin tällöin ruokalusikallisen. iho ja hiuksen tykkää ja siitä saa ihan mukavasti kaloreita
. ja ainakin mun mielestä ihan perusrypsäriä voi ottaa sellaisenaan, ja sit toki salaattiin lisään anteliaasti oliiviöljyä. eli tuossa olis ainakin jotain ehdotuksia niille, jotka kärsi samasta ongelmasta.
sitteriä ollaan vasta kokeiltu pari kertaa ja vauva ei hirveen hyvin siinä viihtyny. käytössä on ihan tollanen perus baby björn 1-2-3, jossa ei oo mitään värinöitä tai tärinöitä eli itse pitäis heijata sitä ja siitä huolimatta ilme oli melko sitruunainen kun tänään viimeksi siihen yritin istuttaa (tai no makuuasennossahan se siinä näin alkuunsa on). syli on se ainut oikea paikka meiän neitokaiselle
. mutta toivon mukaan tolle sitterillekin olis käyttöä, kunhan vauva vähän kasvaa tuosta.
huh huh, tulipas asiaa. nyt vois käydä vielä vähän siistiytymässä, kun lapsen kummi soitti ja lupasi tulla kylään lounaan kera.. jee! sen jälkeen vois tuo sadekin tauota sen verran, että päästäis ulkoilemaan, kun illalla oli vieraita tulossa niin sillon ei sitten ehdi. oikein kivaa päivää kaikille!