***HELMET 2008***

Terve :wave:

Dodii... tää palsta jumitti mulla pari päivää... :headwall:

Hiukan ollut kiireitä kun aina neidin nukkuessa järjestelen häitä. Hiukan jännittää kun musta tulee ROUVA reilun 4kk päästä ja mulla ei ole edes pukua! :D

Noh sen siitä saa kun jättää kaikki viimetippaan. :LOL:

Meillä on imetys loppunut kokonaan että tuttelilla mennään... Ei tule kuin sillasta kirkasta nestettä eli täysin litkua ja neidillä hermot kireellä jos joutuu niistä tisseistä niitä imee.

Mut aina ei voi voittaa ensikerralla paremmin.

Ajateltiin pikku siskoa/veljeä aloittaa yrittää vuoden vaihteessa vaikka aluksi oli päätetty että menen takaisin kouluun mut mut... tulee liian iso ikäero. :D

Niisku-neiti & neiti 3vko 5pv :heart:

Tyttö kuin taivas Nyt hokasin, siis tuleeko ne joillekkin postista? Me ollaan ne aina saatu papilta ja täytetty ne papin kanssa muutamaa päivää ennen ristiäisiä.
Nytkin huomenna tulee pappi kotikäynnille ja siinä täytellään ne paperit ja sunnuntaina on ristiäiset.

mulish otan osaa :flower:

meille ilmeisesti pitäis tulla rekisteröimiskaavake postissa sieltä kirkkoherranvirastosta, mutta sitten meidän pitää ite hakea kastekynttilä,kastetodistus ja kummitodistukset ku me pidetään ristiäiset minun äidin luona ja kuuluu eri kaupunkiin/seurakuntaan

Juu postissa tuli ainakin vielä joulukuussa 2005 kun esikoinen syntyi, pitää alkaa pian soittelemaan jos ei tällä viikolla näy..

Mä lähden herättelemään tuota typyä, nyt taas yhtäkkiä nousi maito rintoihin ilman mitään poppakonsteja ja paita oli ihan litimärkä aamulla maidosta..Onneksi nousi kerkesin jo säikähtää että oliko se imetys nyt tässä.

Osaanottoni mulish :hug: :'(

Miulla on kans vauvakuume :D En olis uskonu, että se näin nopeesti iskee :LOL: Vasta pari viikkoa sitten olin sitä mieltä, että hampaat irvessä teen sen toisen lapsen, kun on vähän pakko saada meiän alkiot käytettyä, ettei mene "hukkaan". Synnyttäminenkin oli näin jälkeenpäin mietittynä ihan kivaa puuhaa :D

5 viikkoa synnytyksen jälkeen on turvallista alottaa täysipainonen liikunta :wave: Sillon voi esim. alottaa vatsalihasten treenaamisen ja kiinteyttämisen, kun vatsalihasten keskirako on mennyt umpeen.

Vitsi kun olis kiva ilma lähtee vaunuilemaan, mut tiet on ihan jäässä ja päällä vettä/loskaa niin, että sais liukastella eteenpäin :/ Ei siis kehtaa mennä. Tylsää :|

Tänään tuli postissa Artun uudet kestot, joita ostin huutiksesta. Ihanan ohuen paketin saa tehtyä niistä BabyIdean nauhavaipoista :) Laitoin sisälle vaan froteisen lisäimun, kattoo miten on kestäny vai tarviiko lisää imua harsosta.

Meille tuli kans kirkkoherranvirastosta se lappu missä oli henkilötunnus pojalle ja se sitten täytetään ja annetaan papille. Siis kunhan se nimi eka siihen keksitään :whistle:

Kiin
kerro sit heti kuinka ne nauhavaipat on pitänyt! Eilen sain taas uudenlaisia kestoja kokeiltavaks ja on kyllä semmosia paksuja paketteja että en taida ainakaan vielä niitä käyttää kun polviin saakka poikaa on :( Oiskohan vielä liian isojakin. Varmaan noita nauhoja kokeeks voisin jossain vaiheessa tilatakin, näytti aika käteviltä!

Hei muuten noista kestoista vielä, jos laittaa sen froteisen kuivaliinan niin tuleeko sitä riisipapaperia(?) ollenkaan? Kyselee yks tampio kestoilunkokeilija...

Mulla iskee aina näin iltaisin alakulo ja surumielisyys :( päivät menee tosi hyvällä fiiliksellä, ihan sama oli jo viime viikolla kun mies oli kotona.
Itkeä tihrustelen. Vaikka kaikki on ihan hyvin..

Pessi mulla oli tota kanssa ekat n. 2½vko...nyt onneksi jo helpottanu =)

Me ollaan varmaan kohta kodittomia :whistle:
Annettiin ostajaehdokkaalle muutama lisäpäivä aika miettiä, että ehtii pankissa käydä juttelemassa ;)
Kiva alkaa ettii vuokraluukkua |O |O |O

Jahvetti, kiva kuulla että sulla helpotti. Mulla nyt synnytyksestä 15vrk.

Olen tosi onnellinen, että meille on näin ihana vauva suotu, mutta jotenkaan en ole ehkä vieläkään tajunnut miten peruuttamatonta ja sitovaa tämä äitiys on.. :snotty:

Välillä iskee "henkinen haikeus" kaikkea mennyttä kohtaan. Sitä miettii kaikenlaista tyhmää, kuten että päästäänkö ikinä enää miehen kanssa mihinkään yhdessä, tuleeko meillä olemaan seksielämää, osaanko hoitaa tätä pientä ihmisen alkua jne jne.

Toivottavasti tämä helpottaa ajan myötä. Oikein kammoan näitä iltoja, kun tiedän että taas kohta hanat aukeaa.. Onneksi mies ymmärtää tämän johtuvan hormoneista.

iltoja pikaseen, kohta nukkumaan. meillä oli tänään neuvola, peikkis tänään tasan 5 vkoa ja painoa oli 5265g ja pituutta 58cm. hyvin kasvaa tissimaidolla. käänty neuvolan pöydällä kyljelleen, aikasin alottaa B) mulla kanssa noita mielialanvaihteluita ja stressaan kaikesta. onneksi se miehen mahatauti ei ollukkaan mahatautia "vaan" lievä ruokamyrkytys. ainaki tähän tulokseen tultiin ku meni vrk:ssa ohi eikä meille tullu mitään.
millonkohan toi linea negra oikeen häviää?? hurjan näkönen tossa keskellä mahaa :kieh:
mulla mahtuu kanssa normi farkut jalkaan ja oon niin onnellinen siitä :D vaa'assa en oo käyny mut tuskin hirveesti enää on raskauskiloja jäljellä =)

evaellen: meillä kanssa täällä tuulee aina mut käytän sadesuojaa vaunun päällä, blokkaa tuulen aika hyvin.

osanotot mulishille ja onnittelut zukulle :flower:

nyt on pakko lähtee koisimaan kun ei taas tiedä millanen yö tulossa. paremmalla ajalla sit taas, öitä :wave:

cruella ja peikkis 5 vkoa

Ihanaa, kun kaikki lapset nukkuu :D Pitäs vielä suihkuun hypähtää ennen nukkumaan menoa. Mies yötöissä, niin yksin saan taas nukkua :|
Ei mulla mitään asiaa ollut, mutta tulin nyt heittämään teille hyvät yöt, jos joku on linjoilla :D :wave:

Ai niin linea negrasta, Mulle se tuli nyt täsä neljännessä raskaudessa ekaa kertaa ja mihinkään ei ole vielä hävinnyt, mahtaako hävitäkkään?
Tosin on aika vaalea, joten ei häiritse. Miehen mielestä se on kiva :LOL:

Hellou, :wave:

meillä tosiaan mies on angiinassa. :( Persiistä. Sai tänään antibiootit joten eiköhän tuo tuosta... Toivottavast ei tulla Pemmun kaa kipeiks. :/

Peesaan näissä rytmiasioissa kevytmelankoliaa. Tutkimusten mukaan vasta n. kuuden kuukauden ikäistä voi alkaa "opettamaan" tiettyyn rytmiin. Nuoremmankin rytmiä voi ohjailla tietyillä rutiineilla, mutta pienten "rytmit" tosiaan muuttuvat jatkuvasti.
Meillä rytmi on kutakuinkin seuraavanlainen: Iltatoimet alkaa n. klo 19 iltapesuilla ja yöpuvun vaihtamisella. Silloin hämärretään myös olkkarin valot ja telkku laitetaan mahdollisimman hiljaiselle. Siitä mennään sitten makkariin nukkumaan milloin mitenkin, n. 23. Pemmu nukahtaa joko ittekseen omaan sänkyyn, olkkarissa syliin, meidän viereen tai milloin mitenkin. Mä vaihdan vaipan yöllä syönnin jälkeen, n. klo 5-7. Tuo on siis tavallisesti ensimmäinen herääminen nukkumaanmenon jälkeen. Pemmu ei siitä häiriinny, kun vaihdan sen hämärässä kylppärissä (valo eteisessä tai saunassa), eikä meillä oo kakkoja koskaan yöllä, niin ei tartte pestä. Mäkään en pelleile tai seurustele yöllä, mutten kyllä ole passiivinenkaan, vaan katson kyllä vauvaa kohti ja saatan jotain sanoakin hiljaisella äänellä. =) Siitä jatketaan unia joko yhdellä tai kahdella syötöllä niin, että heräillään siinä 10 aikaan. Silloin tehdään aamupesut ja vaihdetaan päiväreleet päälle. Me saatetaan joskus miehen kanssa heräillä aiemminkin, ja joskus taas jompikumpi jatkaa unia. Ulos lähdetään vähän päivästä, omasta fiiliksestä ja Pemmun unista riippuen siinä 11-13 aikaan ja ulkoillaan 1-2 tuntia, jonka jälkeen tytsy vetää unta partsilla vielä 0,5-2 tuntia. Alkuilta ja ilta kuluu seurustellen, syöpötellen ja torkkuen. Joka päivä kuunnellaan myös musaa ja laulellaan. :)

Meillä kans on käytössä tuo pakkauksen kevyttoppis vaunuissa nimittäin. Mun mielestä vaunuissa ollessa on hyväkin, että hihoissa ja lahkeissa on ilmavaraa. Meilläon kyllä kaks muutakin kevytpukua, mut ne on harvemmin käytössä. =)

babygirl: Tilda on kaunis ja kiva nimi ja Suojelusenkeli ihana kappale. :)

Tyttö kuin taivas: Me kotiuduttiin sairaalasta lauantaina ja seurakunta muisti kirjeellä niinkin nopeasti, että posti kolahti luukusta seuraavana tiistaina. :D Siinä oli siis se väestörekisteriin menevä lappu, onnittelukirje uuden perheenjäsenen johdosta ja tietoa ko. seurakunnan perhe- ja lapsitoiminnasta.

Osanottoni mulish :hug:

Vinja: Se Kiinin kuvaama froteinen on lisäimu, joita on monenlaisia eri materiaaleista valmistettuja ja riisipaperi/kuivaliina (niitäkin on siis pestäviä) taas on ylin pintakerros, jos haluaa, että vaipan pinta pysyy hieman kuivemman tuntuisena. Jotkut käyttää riisipaperia ja jotkut ei ollenkaan. Meillä on käytetty. Monet mun kavereista on jättänyt kuivaliinan/riisipaperin käyttämisen kun vauva on alkanut syömään kiinteitä ja kakka on muuttunut jämäkämmäksi. =)

Pessi: Mulla myös oli tuota itkeskelyä... :hug: Meni ohi onneks jo. :) Nyt vaan haikeana minäkin (joku muukin, kuka?) muistelen sitä aikaa, kun Pemmu oli vielä ihan pieni... :'( :heart: Ihanahan se on nyttenkin, ja ihanammaksi tulee, mutta voi herttinen sentään sitä vastasyntyneen tuhistelua. :heart:

Nyt tuli muuten ihan v*dun pitkä viesti... huh huh...

eva & Pemmu 5 viikkoa ja 5 päivää :heart:

Syvennyin lukemaan evaellenin kirjoitusta niin, että puurot kiehui hellalle :D :LOL:

Kamala kun väsyttää, onneksi sain kuiteski extraa nukkua, kun mies hoiti pikku-ukkelia ihan aamusta, kun tuli töistä kotiin ja nappasi ukkelin mun vierestä :heart:

Nyt mies hypähti nukkumaan pikku-ukkelin kanssa, että kerkee nukkua ennen papin kotikäyntiä, kun tulee niistä ristiäisistä höpisemään.

Eipä mulla taaskaan ollut mitään tämän järkevämpää juttua, piti vaan tulla kurkkaamaan koneelle.

:wave:

Kiitos kaikille osanottaneille :flower:

Onko teillä kenelläkään masennus oireita? Mulla olo ettei enää yksinkertaisesti jaksa. Aamut menee suht ok mut siitä eteenpäin olen vihaa ja surua täynnä. Liikaa huonoja/surullisia tapahtumia ollut viimeiset kaksi kuukautta. Tuntuu että kaikki kasaantuu kerralla niskaan :'(

mulish Mulla menee mielialat ylös ja alas. Välillä on päiviä, että kaikki on ihan ok ja sitten taas päiviä, että vaan itken ja hautaudun peiton alle.
Välillä olen niin täynnä vihaa itseäni kohtaan, että ei tosikaan.

Neuvolassa otinkin asian puheeksi tai lähinnä mies otti, kun on itse sairaanhoitaja ja huolissaan minusta.
Neuvolatädin mukaan ei vielä ollut mun tilanne huolestuttava vaan vaikutti ihan tavalliselta babybluesilta ja väsymykseltä.
Jos ei ala helpottamaan vauvan täytettyä 3kk, niin sitten mietitään mitä tehään.
Mä nyt puhun asiasta vielä jälkitarkastuksessa lääkärin kanssa.

Tosin mulla on tätä samaa ollut joka raskauden jälkeen ja se on mennyt kyllä ohitse ilman mitään ongelmia ja yhdistänkin sen yleensä imetykseen eli kun lopetan imetyksen, niin muutun normaaliksi, mutta vielä en kuiteskaan imetystä halua lopettaa, vaikka olen mikä olen. Läheisillä ei varmaan ole helppoa mun mielialojen kanssa :| :ashamed:

Osanottoni Mulishille :hug: Multa oli jotenkin mennyt tuo asia ihan ohi silmien :ashamed:

Evaellen eli siis jompikumpi, riisipaperi tai sit se kuivaliina, jos oikein ymmärsin...

Täällä on kanssa flunssaa, neiti on yskinyt ja ollut vähän väsähtänyt mutta kunnon tautia ei oo tullut. Mies yskinyt ja nuhanen ja valitti korvaa, kävi sitä eilen lääkärissä näyttämässä kun meni töihin. Ei korvatulehdusta mutta kova kuume, ei sitten oo ite viittiny mitata :headwall: Ei ihme et on valittanut kipeetä oloa. No, töissä oli pakko olla loppuun asti (mistä taas saarnasin että toi ei toimi toi homma sano pomoille et tekee asialle jotain!!!) ja tänäänkin joutu menee aamuks mut lähtee kyl aikasemmin kotiin. Sit onki pari vapaata ni saa rauhassa lepäillä.

Teki kyllä lepo mullekin hyvää, (vähän on yskää mulla, onneks ei viel ainakaan muuta)kun laitoin neidin aamulla lähtökuntoon hoitoon ja menin takas sänkyyn. Urmi heräili siinä ja aattelin et syödää tässä ja sit kohta noustaan ylös, tuskin enää nukkuu, kello oli vähän vaille 8. No, siellä herra nukkuu edelleen, mä äsken nousin ylös =) On paljon pirteempi olo nyt kun sai vielä hetken nukkua!

Tosta rytmistä oon miehellekin puhunu että kun ei vauvoilla ole rytmiä että kauankohan tää kestää että meillä mennään illalla nukkumaan ja yöllä nukutaan ja sit taas päivällä pääasiassa pikkutorkkuja (jotkut pidemmät unet) ja syödään koko ajan :whistle:

Meillä on tänään neuvola, saas nähdä onko jäpikkä kasvanu. Näin muuten unta että poika muuttukin yhtäkkiä tytöks :LOL: Sit vaan ihmettelin et kuinkas tää oli mahollista kun ihan selvästi oli poika, no ei kai se sit ollukaan...

Nyt mä tunnustan että mä en tosta imetyksestä tällä kertaa nauti kyllä yhtään :ashamed: Taas on toinen tissi kipeenä kun eilisilta oli tissillä roikkumista (vaikka sai lisämaitoakin) ja sit kun jäpikkä pyörittelee päätä (tiukka ote tississä tietty) ja vetää päätä taaksepäin ja venyttelee niin kyllä sattuu. Voisko toi johtua siitä että maitoa ei enää kunnolla tuu niin rupee "pelleilee" koska alussa syö tosi ahneesti ja "kiltisti" ja sit kun on vähän aikaan syöny niin toi alkaa, samoin tekee tota jos edellisestä syötöstä ei oo kauaa aikaa, kuten iltasin ei yleensä ole?? Täytyy taas ottaa varmaan rintakumi käyttöön että pystyn tosta tissistä syöttämään.

Jokohan herra kohta heräis niin päästäis aamuhommiin ja koiran kanssa ulos!

Vinja ja Urmi 3vko1pv

Jälkivuodosta viel kysyisin, onko teillä sen määrä vaihdellut vai hiipunut pikkuhiljaa pienemmäksi? Kun mulla vaihtelee tosi paljon, voi olla muutama päivä ettei tuu juuri mitään ja seuraavana päivänä taas paljon enemmän kunnon veristä vuotoa.

Vinja Mulla tuli jälkivuotoa jotain 2vkoa pikkusen päälle ja alkuun tuli kuin hanasta ja sitten tuhrutteli ja välillä oli pari päivää ettei mitään ja sitten taas kuin hanasta kaatamalla.
Eli juu, tosiaan vaihtelevasti ja varsinkin imetyksen aikaan tuli aina enempi.

Imetyksestä Mä en ole ikinä tykännyt imettää, mutta imetän kuiteski.... nytkin yritän vähintään 4kk imettää ja tosiaan pumppaan maitoa pulloon ja imetän vuoronperään, mutta yöksi annan korviketta, koska nukkuu niin paremmin.

Imetys on epämiellyttävää, koska mulle tulee sen aikana tosi huono-olo ja mulle on sanottu sen johtuvan nestehukasta, mutta ei auta vaikka joisin kuinka.
Imetys on muutenkin hankalaa, kun pystyn tekemään sen vain makuulteen ja tissi on niin iso, että joudun toisella kädellä sitä aina painamaan lyttyyn että vauva saa happea.

Ja tosiaan meillä pikku-ukkeli kans jonkun aikaa imettyään alkaa vetämään nänniä ja heiluttelemaan päätään tissi suussa, hassun näköstä :LOL:

Me ollaan nyt jouduttu pikku-ukkelilla pitämään pipoa päässä, kun repii jatkuvasti itseään hiuksista ja sitten kiljuu :D

Kevytmelankolia Mulla tää alkoi vajaa kaks viikkoa sitten. Saattaa olla että yksi päivä menee hyvin ja sit tuntuu ku olis helvetti irti taas. ainoastaan mies näkee sen puolen, sukulaisille ja tuttaville väännän hymyä vaikka väkisin. Mä en jaksa niille sanoa mitään. Tutut yrittäny tavotella puhelimella mutta en jaksa vastata. Eikä ne mitään kysele kun en vastaa. Kai ne luulee et mulla niin kiire.

heips

onpa tullut paljon tekstiä...meni kiitettävästi aikaa lukemiseen =) hyvin ehti kun poika oli tissillä samalla =)

liberolaukku saatiin sairaalasta,mitään muuta ei olla saatu.
niistäjästä meillä on sellainen ja olen todennut sen tosi hyväksi.sain ohjeen että toinen sierain pitää painaa kiinni ja se tötskä täytyy työntää ihan reilusti vaan syvälle ja sit nopee imaisu...meil on ainakin toi toiminu tosi hyvin,aina lähteny kököt pois.pahaahan tuo tekee huudattaa pientä mutta vauvan parhaaksi se on...
jälkivuoto mulla se vaihtelee tosi kovin,välillä muutama päivä ettei tuu mitään ja sit taas monta päivää kuin saavista kaatamalla :/ saas nähdä kauan tällä kertaa vuoto kestää,parhaimmillaan sitä on tullu 8viikkoa... :|
masukivut meillä ei olla kärsitty sellaisista,onneksi =) en ole antanut kellekkään lapsista vauvoina mitään masulääkkeitä,ovat sitten vissiin olleet hyvämasuisia :D
petitouhut ei vois vähempää kiinnostaa...suoraan sanottuna etoo ajatuskin :ashamed: mä oon nyt vaan jotenkin niin keskittynyt noihin lapsiin et ei nappaa...eiköhän se siitä,kyllä sitä viel ehtii kiinni ottaa menetetyn... :D ja kun tuota vuotoakin on vielä niin ei kiitos.
ulospukeminen neljäs lapsi täällä ja vieläkin arveluuttaa että oonko pukenu oikein,sisävaatteiden päälle olen laittanut toppapuvun+hatun ym...!kylä ym reissuille,siis kun mennään autolla oon laittanu vaan kevyttoppiksen+ hatun ym...!hyvin on tarjennut =)
taudeista meillä oli se perkuleen mahatauti,kaikissa muissa oli paitti vauvassa.voi sitä pyykin määrää kun kaikki muksut oksensivat sänkynsä ym.... :x :x
paino mä kuihdun kohta :/ paino vaan putoo ja putoo vaikka syön ku hevonen.oon jo nyt alle sen painon mitä olin ennen raskautta,ei kiva.muutenkaan en mikään iso oo ja sit viel kuihtuu entisestään... :/ miten mä saan kiloja lisää??? :attn:
lisämaidosta poitsu saa aamuin ja illoin tuttelia lisäksi,välillä otetaan huikka päivälläkin.
vaipanvaihdosta yöllä jos poika ei kakkaa yöllä niin samalla vaipalla mennään aamuun asti.jos kakat sattuu yöllä tekemään niin sitten kosteuspyyhkeillä pyyhin että saahaan homma äkkiä hoidettuu eikä poika virkisty liikaa...

poika on aika virkku tapaus eikä nukkuminen oikein innosta.kamalaa unta vasten taistelua aina.sitten kun loppujen lopuksi nukahtaa niin nukkuukin tosi sikeesti,ulkona nukkuu parhaiten.hereillä ollessaan poika köllöttelee joko sohvalla tai ihanassa nallepuh sitterissä (posti toi eilen).
jumppamatosta olisko joku nähnyt missä myydään nallepuh jumppamattoa??yhdessä vaiheessa niitä oli hobbyhallissa ja vauvattaressa myynnissä mutta enää ei oo ollut... :/ sellaisen ajattelin ostaa jos vaan sattuis löytymään...
ei kummempia tällä kertaa :wave:

hulipumpsis ja kullannuppu 3vko3päivää :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Kevytmelankolia Mulla tää alkoi vajaa kaks viikkoa sitten. Saattaa olla että yksi päivä menee hyvin ja sit tuntuu ku olis helvetti irti taas. ainoastaan mies näkee sen puolen, sukulaisille ja tuttaville väännän hymyä vaikka väkisin. Mä en jaksa niille sanoa mitään. Tutut yrittäny tavotella puhelimella mutta en jaksa vastata. Eikä ne mitään kysele kun en vastaa. Kai ne luulee et mulla niin kiire.
Ihan kuin tekstisi olisi minun kirjoittama :eek: Ja alkuun mullakin oli kaikki okei, mutta tosiaan, jos lasken vauvan iästä taaksepäin, niin oiskohan mullakin alkanut tämä jotain 2-3vkoa sitten synnytyksestä.
Mitähän tämä on, kun tosiaan neuvolastakaan ei apua saanut :/
Mahtaakohan kuitenkaan imetyksestä johtua?

Mulla on vähän samat fiilikset kuin Pessillä tuon henkisen haikeuden kanssa.. Ja muutenkin fiilikset vaihtelee päivittäin. Eilen oli esimerkiksi ihan hirveä päivä. Mulla polla hajos täysin, tyttö oli itkuisampi. Soitin jo ystävällenikin jotta se sanoisi että kyllä mä jaksan..
Illalla mies otti hoitovastuun ja mä sain levätä. Kun nukkumaan mentiin, mä aloin jo epäillä oliko päivä sittenkään niin paha mitä kuvittelin. Onneksi mies totesi että on tyttö välillä vaativampi. Tänään taas näyttäis paremmalta päivältä :saint:

Mutta siis muuten mä oon muistuttanut miestä useamman kerran että meidän pitää tehä jotain ihan kaksistaan ilman lasta. Mennä vaikka päiväleffaan tai jotain. Parisuhdetta on hoidettava.

Petipuuhat aloitettiin viikonloppuna. Hassua pelata kumeilla.. Mutta muuten oli ihan sitä hyvää mitä ennenkin =). Mä oikeestaan voisin harrastaa sitä joka päivä. Mies totesi aamulla että hyvä kun tytöllä on silleen hyvät unenlahjat ettei heräile pikkurasahduksiin (eikä kyllä isompiinkaan..). Muuten tulis aika tylsää..

Vauvakuumetta mulla ei ole hitustakaan!

Ristiäisiä meillä vietetään 19.4. Aloin vaan miettiä että onko ristiäisissä oikeesti pakko laulaa virsiä? Mä kun en ole erityisen uskonnollinen.. Mä voisin vallan mainiosti soittaa jotain muuta musiikkia siellä. Te, joilla on ristiäiset/nimen antojuhlat jo vietetty, mitä musiikkia teillä soitettiin?

Kevytmelankolia kävin tuossa lukemassa synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Alkaa yleensä kk synnytyksen jälkeen ja voi kestää jopa 6kk :eek: Sitäkö tää nyt on?

Huomasin tuossa että meidän pojalla ei ole virallista nimipäivää ollenkaan :/

Heippa vaan, pitkästä aikaa!
En nyt yhtään muista mitä te olette kirjoittaneet,joten lunttaan tosta yläpuolelta vaan..

Linea negra on täälläkin vielä tallella! Odottelen kovasti, että lähtisi pois..

Jälkivuoto kesti mulla KUUSI viikkoa! Ja sairaalassa sanoivat kestävät 2-5vko. Kuus täyttä viikkoa, sitten sen jälkeen tuli vielä joku outo verinen klöntti ulos.. Tiedä sitten, mikä.

Nimilappusia täällä on ihmiset täytelleet. Me kerrankin saatiin ne ajoissa lähetettyä maistraattiin, mutta nyt pitäisi vielä lähettää sinne perustelut miksi haluamme toiseksi etunimeksi ulkomaalaisen nimen.. Huooooh. Pitäis kai äkkiä hoitaa se.

Äitiyspäivärahapäätös tuli tänään; saan huikeet kakskymppiä/päivä. Saapa nähdä miten pärjäillään, vuokra kun ei ole mikään ihan pienin.

Meidän Valentin on kohta jo kolme ja puol kiloa. Ikävä kyllä hän ei vieläkään saa täysiä maitoja, kun vatsassa on jotain häikkää. Ensi maanantaiksi on suunnitteilla TAAS leikkaus. Toivottavasti olis viimeinen. Sapessa on sakkaa, joka huuhdellaan, ja sitten irrotellaan jotain kiinnikkeitä jostain. Eka leikkaus oli ilmeisesti tehty miten sattuu, koska nyt suoli on tullut jonkun vatsakalvon läpi ja painaa. Ja vatsa on tosi kummallisen muotoinen hänellä, sojottaa vasemmalle.

Väsyttää minuakin ja vähän masentaa. Nyt varsinkin, kun ukko on kipeä, niin korostuu vielä. Tuntuu ihan siltä, kun tekis KAIKEN. Ja on raskasta olla koko ajan sairaalassa. Ei oikein saa mitään muuta tehtyä, kun on valoisan ajan sairaalassa koko ajan. Pelottaa pienen puolesta, ja varsinkin kun leikkauksen jälkeen teholle &hengityskoneeseen takaisin. Ei sitä sillon aluksi osannut niin kauhistella, kun ei ollut nähnyt mitään muutakaan. Nyt kun Valle voi muuten niin hyvin, on hirveetä ajatella että viikon päästä se ei enää edes hengitä itse. :(
No, jospa pikkunen nyt sitten alkais seuraavan leikkauksen jälkeen toipua ja pääsis joskus kotiinkin...

Saatiin muuten vihdoin vaunut kotiin asti, ihanat! <3 Mustat brio kombit, oikein toimivilta vaikuttavat.
Mä olin jo ihan helisemässä, kun ei meinannut löytyä tarpeeks halvalla sellaisia vaunuja mitä halusin, kaikissa näytti olevan jotain ruutuja tai muita kuvioita, tai olivat muuten vaan typerän värisiä.. :D

Jaksamista rakkaat kanssasiskot! Yritetään ajatella, että tämä on kuitenkin lyhyt jakso vauvan ja meidän elämässämme.. :hug:

Itse olen yllättynyt siitä, kuinka totaalisen aikaa vievää vauvan hoito voi olla ja kuinka sidottu sitä onkaan loppujen lopuksi kotiin. Toki sen tiesin jo etukäteen, mutta se kyllä yllätti. Hyvänä esimerkkinä on, että kolmena päivänä olen suunnitellut, että koti pitäisi imuroida, mutta en ole yksinkertaisesti ehtinyt. (No nyt voisin, mutta ei jaksa). Nostaan hattua teille kaikille, jolla on toisia lapsia myös, opiskelette samaan aikaan tai mitä ikinä teette vauvan hoidon rinnalla!

Toinen juttu, mikä on yllättänyt, on luottamuspula omiin taitoihin ja tietoihin. Esimerkkinä vauvan nukkuminen tai kakkaaminen. Tiedän, että vauvan kannattaa antaa nukkua niin kauan, vauva nukkuu tai että kakkaaminen on ihan normaalia, jos sitä tulee välillä harvemmin. Näin siis järki-kulta sanoo, mutta Kielo-äiti on käytännössä ihan paniikissa, jos poika sattuu nukkumaan jopa kuusi tuntia yössä ("Se ei voi olla normaalia") tai nyt on jo kolmas päivä peräkkäin, ettei poika ole kakkinut ("Siis missä vika?").

Sellaista tämä äitiys on... jo kolmen viikon kokemuksella. :LOL: Paitsi olen ihan varma, että meidän poika hymyili äitille tänään aamulla eka kertaa... =)

Yhteistyössä