***HELMET 2008***

Mekin saatiin sairaalassa Pampers-laukku. Suloinen se pieni pöllöhuivi =) *muoks* ei se varmaan olekaan sama "salkku", ei ainakaan mitään pulloa tullut mukana.

Mummi kävi tänään ekaa kertaa pikkumiestä kotona katsomassa, ja toinen nukkui koko ajan. Vedellyt nyt 5 tuntia unia, pieni syöttö vain välissä :eek: valvookin sitten varmaan koko yön :D

Olen ekaa kertaa pidempään yksin vauvan kanssa, mies on ystävänsä valmistujaisissa. Tulee kyllä onneksi yöksi kotiin (autolla siis liikenteessä ), ihan vielä en uskalla yötä kahdestaan olla..

Sektiohaava: parantunut mulla tosi hyvin. Oikein ihmettelen itsekin. Tikkejä poistaessa terkkari sanoi haavan punoittavan siihen malliin, että saattaisi olla tulehdusta tulossa. Itse luulen sen punoituksen kyllä johtuvan siitä tikkien repimisestä.. No, suihkuttelin sitä huolella, eipä punoita enää. Ihan normaalisti pystyy elämään ja olemaan. Särkylääkkeitäkään ei enää tarvitse nappailla.

Petipuuhista olitte puhuneet. EVVK. On harvinaisen epäsexy olo tän "ihanan" arven kanssa, tissit räjähtää (no jooh, ne joku voisi varmaan mieltää hoteiksi, jos silikonipalloista tykkää :whistle: ) ja valuttaa maitoa joka puolelle.
Lisää kuvaan vielä mustat silmänaluset ja hamppuinen tukka -> that`s me B)
Mies kyllä kovasti vakuuttelee mahan olevan pienenemään päin jne, mutta vielä ei aika ole kypsä...

Huomenna olisi tarkoitus lähteä juhlimaan kummityttöni 3-v synttäreitä.

Pessi ja uninen pieni 13vrk
 
pessi Saakos udella mistäpäin olet? Katoin sun profiilista että oot 03-suunnalta, minä myös :wave: Niin ja se pöllöhuivi oli meillä ainakin siinä libero-laukussa mikä saatiin sairaalasta. Mutta ilmeisesti muut saanu jotain enemmän kun pampers-laukunkin saaneet.
 
voi pas*a! |O meillä on esikoinen sairaana, melkein 39 astetta kuumetta ja päivällä oksensi yhden kerran, joka tosin saatto johtua siitä että ajatuksissani annoin kuumelääkkeen tyhjään mahaan :ashamed: esikoinen on yleensä sairaanakin aina ihmeen virkeä, mutta nyt on tosiaan sairas, ei jaksa edes istua vaan makailee peiton alla koko ajan ja on vähä väliä nukkunu tunnin parin pätkiä..kunhan ei vauvaan tartu.. :(

petipuuhista ei oo päästy vielä nautiskelemaan ku vieläki on tota vuotoa ja ei kyllä muutenkaan olo oo niin viehättävä että vällyjen väliin haluaisin hypätä, miehellä tosin innostusta riittäis..

ristiäisistä meillä oli miehen kans taistelu siitä että pidetäänkö ne lauantaina vai sunnuntaina, mies sen taistelun voitii ja joksikin lauantaiksi ne yritetään saada ku kaikki jotka on tulossa niin tulee niin pitkän matkan takaa että ei tarvii sitten kiireeen kanssa ätäillä koteihinsa vaan voivat jäädä vielä yökuntiin jne. ja mies tietenki odottaa että pääsee ristiäisten jälkeen juhlimaan ja monilla on kuulema perinteenä että vauvan äitikin pääsee ristiäisten jälkeen ensimmäistä kertaa viihteelle, mutta kylläpä taidan jättää väliin, ei kyllä vielä todellakaan kiinnosta mikään yöelämä.

onko teistä kukaan syöny luumusosetta imetyksen aikaan? ku minulla ei edelleenkään ole tuo vatsan toiminta oikein normaalia ja ostin luumusosetta kaappiin, mutta mietityttää nytten että vaikuttaako se miten vahvasti vauvan vatsaan jos sitä syön..?

piipero86 & poeka 2vko 1pvä
 
Kiitos VanamoBr:lle lisäyksestäsi.

Me saatiin myös tuo Pampers laukku, sisälsi paketin vaippoja,kirjan, rasvaa ja öljyä kylpyveteen.

Millä saa maidon nouseaan paremmin rintoihin? Itsellä pari päivää imetys sujui todella hyvin ja nyt hyvä että tulee ollenkaan :| Kovasti tahtoisin imettää,mutta turhaan tuo neiti lähes tyhjiä rintoja lutkuttaa..Lisä maitoa olen joutunut sitten antamaan, tuttelia.

Sänky puuhista Itsellä olis jo kova hinku, alapää parantunut todella hyvin ( 1 tikki oli), mutta tuota jälkivuotoa tulee vielä joten ei olla vielä aloitettu itse seksin harrastamista, mutta muuta kivaa ollaan kyllä tehty ;)

Keskiviikkona ensimmäinen neuvola, saa nähdä kuinka neiti on kasvanut..Toivottavasti hyvin =)

Ristiäisiin meillä vielä aikaa (kun tuossa siittä juttua oli).Nimikin vielä hakusessa..

Tkt + neitokainen 8päivää
 
Tyttö kuin taivas anoppi sanoi minulle kun itsekkin voivottelin että välillä pitää antaa lisämaitoa niin maidon saisi nousemaan kun joisi pullon tai pari ykkös olutta, tai olutta ylipäätään. tuo niksi oli kuulema sanottu vasta meille tuli vauva-ohjelmassakin kun meidän isäntä oli sitä katsonut. viime viikolla kärsin kauheista nännikivuista niin jouduin pumppaamaan maitoa, niin sekin kiihdytti selvästi maidon tuloa.
 
Kyllä me saatiin se salkku jutska, eikä meillä mitään perhehuonetta ollut =)

Pikku-ukkelin kanssa arki rullaa kivasti ja ollaan jo jonkinmoiseen rytmiinkin päästy. Vanhemmat lapsetkin ovat tottuneet vauvaan ja osaavat varoa ja auttavat paljon vauvan hoidossa.
Enää ei tunnu kamalalta edes jäädä kotiin yöksi yksin isompien lasten ja vauvan kanssa, kun mies lähtee töihin. (Tekee siis pääasiassa yötyötä ).

Mun elämäni suurin ongelma on tällähetkellä se, että mistä löytäsin jonkun kivan ristiäis vaatetuksen itselleni, että sais tämän vatsa pömpön piiloon :/

Minä ja pikku-ukkeli vähän yli kuukauden :wave:
 
Siis tarkennukseksi, liberokassi (se lila) mekin saatiin sairaalassa, tai sai ite hakea kaapista, sisällä oli kirja, pöllöhuivi, vaippoja jne..

Nyt ekalla neuvola käynnillä saatiin pahvinen pambers salkku jossa oli vaippoja, FisherPricen lautas/lusikka systeemi, lindexin body, aventin tuttipullo (ilman tuttia) jne..
 
Sulosia vauveleita teillä profiilissa :heart: Jos ei oma nyytti tuhisi tuossa vieressä, niin iskisi armoton vauvakuume :D

Mä en ole uskaltanut juoda muuta kuin kotikaljaa, kun sitä oli synnytyslaitoksellakin tarjolla.
Tosin alkoholia en käytä kyllä muuteskaan, kun ei sovi migreenistä kärsivän nuppini kanssa yksiin. :|

Mä käytän piipero86 mallasuutetta omaan kovaan vatsaani ja vauvan ja hyvin toimii!! Luumusosetta en ole kokeillut.
 
kiitoksia kevytmelankolia vinkistä, pitääkin heti huomenna mennä apteekkiin tota uutetta ostamaan, ku tuntuu että isommalla tarpeella käydessä saa melkein itkun kanssa tulla vessasta tai no ei se itku oo kaukana siinä pöntölläkään.. niin haluan päästä tuosta tunteesta mahdollisimman äkkiä eroon..
 
Hyvää naistenpäivää kaikille naisille ja naisenaluille! :flower:

Libero-kassi saatiin synnäriltä ja Pampers-salkun toi terkkari himaan ekalla käynnillä. Ilmeisesti noiden kassien sisällöt hieman vaihtelevat paikkakunnittain, koska meillä ei kummassakaan ollut mitään pöllö-huivia. :/ Vanamo: Meilläkin olis ollu noita Pampers-laatikoita jaossa jo synnärillä, mutta loppuivat ennenkuin ehdittiin saada semmoinen. No, eipä sitten loppujen lopuksi ollukkaan väliä, kun terkka kerta toi sen. :)

Olin tänään kavereiden kanssa syömässä kaupungilla. Oli mukava päästä vähän ulkoilemaan. Ensin meinasin, että otan vähän viiniäkin, mutten sitten jaksanutkaan. :/ Ei maistunu. Höh. :/ Otan sit kunnolla, kun joskus otan. :whistle:

Eipä tänne tänään muuta... öitä :wave:

ps. Erikoista tässä päivässä oli se, että kakat tuli 2 kertaa ja jälkimmäiset ei ollu vihertäviä, vaan ihan normaalia maitokakkaa! JESS! Ehkä seuraavia ei tartte ährätä ihan niin kauaa... :xmas:
 
Joo, meilläkin siis se lila libero kassi oli vauvan sängyssä valmiina ja sitten tuon pahvisalkun sai ottaa osastolta hyllystä ja samoin sen paperikassin, jossa oli jotain voidejuttuja.
Sitä en muista missä paketissa oli huivi, mutta olikohan samassa paketissa, missä tuli se bodykin? Joka on kyllä aika epäkäytännöllinen, kun on lyhyt hihanen, mutta huivi on kiva.

 
Tämä tästä nyt vielä puuttui, lämminvesivaraaja posahti ja meille ei tuu lämmintä vettä |O Kiva lotrata keitetyn veden kanssa tuolla kun käy vessassa että saa tuon alapään pidettyä puhtaana :headwall: Urmille on onneks varalle noita peppupyyhkeitä (kiitos näytepakkaukset!) niin pepun pesu on vähän helpompaa.

Ärsyyntynyt Vinja
 
Vinja, Lahdestahan minä =) katsoin, että asutte Vääksyssä.
Meillä sitten kukuttiin lähes koko yö. Senhän nyt arvasi noiden mega-päikkäreiden jälkeen. Aamukuuden jälkeen en enää saanut pikkumiestä maate, paitsi että nyt vetelee sikeitä iskän kainalossa. Just kun mä piristyin :kieh:

Meillä pienellä maha toimii mooonta kertaa päivässä.. Parhaimmillaan vaihdettu kakkavaippoja varmaan kymmenen päivässä. Hieman on vetistä ollut, johtuu varmaan ilta-Nannista?

Nuo Vinjan mainitsemat pyyhkeet on musta tosi käteviä käyttää yöllä (jos ei siis mitään megasatsia tullut vaippaan). Ei tarvitse lähteä kylppäriin ähräämään.

Ei me saatu neuvolasta mitään salkkua.... kaksi kertaa ollaan jo käyty (vauvan painoa tarkistamassa ja mun tikit poistamassa).

Olen ihan kade Evaellenille :) Varmaan ihana oli käydä tuulettumassa kavereiden kanssa. Kovasti haaveilen itsekin pienestä hengähdystauosta.

Pessi ja tissimaakari 2 viikkoa :eek: (vähänkö menee aika nopeasti)
 
Mä päätin just että nyt loppui jälkivuoto! Side on ollut puhdas pari päivää, nyt jätin senkin pois ja laitoin vähän sexymmät alkkaritkin jalkaan.

Illalla oli vaihteeksi itkuisampi ilta mutta siltikin tyttö nukahti klo 22 aikoihin ja nukkui sitten 05 asti. Mies oli kyllä klo 01 aikoihin havahtunut ähertämiseen mutta sekin oli loppunut itsekseen. Tyttö siis oikein naama irvessä kieli poskessa vääntää pieruja. Iltapäivästä kovempi äherrys jotta kakka tulisi.. Ehkä meillä on lievä koliikki..? Jätettiin täksi päiväksi mallasuute pois, mistäs sitäkin tietää vaikka se saa aikaiseksi vatsaväänteitä. Disflatylia saa yhä kolmesti päivässä. Jossain luki että siitä VOI olla apua koliikissa. Muuten me vaan yritetään jaksaa, ei tässä enää ole kuin pari kuukautta kriittisintä aikaa. Sitten pitäis helpottaa. Kauhea ajatellakin jos itkuisuus ei vähene kolmen kuukauden jälkeen :eek:
Omaksi turvakseni olen ottanut aika viileän ajattelutavan tässä: mä ajattelen tätä ekaa 3 kuukautta projektina; itkujakso mennään läpi ilman suuria tunteita. Autan ja hoidan toki tyttöä mutta en ajattele liikoja. Näin mä selviydyn romahtamiselta. Joku voi ajatella että onpas kylmä akka mutta tää on vaan mun oma tapa..

Positiivisena asiana todettakoon että itkuisuutta ei ole koko aikaa, loppujen lopuksi jopa vähän mutta sinä hetkenä tietty tuntuu pahalta kun ei voi tytön puolesta päkistää jne.


 
Pessi että "naapureita" sitten ollaan! Meillä kans nukuttiin illalla, aattelin kans et varmaan menee myöhäseks kun päästään nukkumaan. Eikä mitä, jätkä heräs syömään ja jatko unia. 5 saakka meni hyvin, söi pari kertaa siihen mennessä. Sitten ei enää uni tullut, ähisi tukkosuuttaan ja oli nälkänen. Puol 7 luovutin ja annoin tuttelia niin jätkä nukahti ja nukkukin sitten pitkään. Miehen puolesta kyllä harmitti kun se on kans ollu vähän flunssanen ja aamuyö oli tommosta niin varmaan kyllä väsytti mennä töihin aamulla :/ no, toisaalta oishan se voinu mennä perähuoneeseenkin nukkumaan jos ois halunnu...

 
Tosiaan tyttö syntyi vk 40+6 5.3 klo 16:12 painoa 3490g, pituus49cm, pipo 35cm, et tosipaljon pienempi mitä painoarviot antoivat olettaa...ilmeisesti pitkät jalat "vääristäneet"

Tosiaan lähdimme silloin tiistai iltana neuvolatädin kehoituksesta synnärille klo 21. Päivällä paikat oli vielä kiinni, kanavahävinny...supistuksia tuil kotnona 8-10min välein, mut laantuvat matkalla, perillä auki 2senttilä. Päästiin kuitenkin saliin..supparit taas innostu ronkkimisen jälkeen, et alko tulla 4-5min välein. kaurapussilla ja kuumallasuihkulla pärjäilin yö kolmeen. Sain petidin piikin, joka helpotti huomattavasti. Anestesia lääkäri halus tässä vaiheessa käydä mullekki pistän puudutteen (tuli toiselle äidille sitä myös pistämään). Sain siis epiduraalin, mut siin kävi sit niin et supparit hävis kokonaan..mut ei haittaa saatiin isännän kans kumpainenkin nukuttua muutamantunnin. Paikat auki 3senttia.
No siin käveleskelin ja oleskelin ni suppareita tuli harvakseltaan, mut ei kipeitä. .
kätilö kävi kysäseen lääkäriltä et mitä tehään (kätilönmielestä olisi voitu vielä odotella). Lääräi oli meinannu et koska piuha jo valmiina selässä (ja olemme lähtökuopissa) ni vauhditetaan tipalla. Aloitettiin oksitosiini tippa..klo 12:30 nostettiin kolmeen kertaan (ja kätilö olisi vielä halunnu nosta, mut en antanu). Oksentelin kivusta...Tunnin päästä alko supparit olla sen verran voimakkaita et kyselin saanko mitään kipulääketä, ja missä vaiheessa saan. Kätilö tuumas et sitten ku et enään pärjää ja katotaan et kohfunsuu on tarpeeksi auki...
no lähti pois ja jäin käpristelemään, tuli 15min pästä takaisin (supisteli 2-3min välein) sanoin et nyt haluan jotakin. kätilö tuumas "et et tuota vielä kovin kipeeltä vaikuta, ku hiki ei valu päältä etkä huuda/pyöri lattialla"
sano sitten et jokainenhan tuntee kivun erilailla...usko kuitenki ku jäi vähäksi aikaa seuraamaan, ja meinas kipu lamauttaa mut kokonaan. Sain sit uuden puudutteen klo 14:15...tässä vaiheessa 4cm auki. (vaihtu onneksi kätilöki).
En puutunu ihan kokonaan, jäi toinen jalka liki puutumatta. no pystyin kuitenkin sen verran rentoutuun (meinasin jopa välistä nukahtaa). tippaa kokoajam isonnettiin...klo 15:30 maissa alko kivut mennä taas huimiksi (jälkikäteen vasta tajsin, et mua ponnistutti).pyytelin lisää puudutetta..kätilö käski pissalle,en saanu pissattua ku peräsuoleen niin paino. kätilö meinas et katotaanpa enne ku antaa lisää puudutetta..ja hupsis paikat täysin auki, kalvot puhjeneet ja vauban pää liki näkyvissä
synnytys kesi I 17:45 II 00:27 ja III 00:13
hyvä mieli jäi kuitenki vaikka pitkään kestikin...kivulias vaihe oli kuitenki tosi lyhyt..sain II asteen repeämän..mut tosi piinnallisia onneksi..
epideraalista vain jäi harvinainen spostpinaali päänsärky + ponnistuksessa jotenki niskat jumahti..perjantaina sit pistettiin verpaiikka (ku en pystyny olleen ollenkaan pystyssä..niskakipu helpotti het..päätä tosiaan särkee vieläki, mut sen kanssa pärjää..
Eilen illallakotiudutiin, tyttö voi hyvin ja syö ahkerasti..vauva arjesta sitten joku kerta lisää..
 
Onnittelut vauvaantuneille! :flower:

Täällä ollaan koko sakki flunssassa pikku miestä myöten. Raastaa oikein sydämestä kun toinen yökkii räkää kurkustaan :'( onneks oon saanu nenän kautta limaa/räkää poiskin niin helpottaa välillä. :|

poika syö hyvin mutta oon joutunu nyt antamaan korvikettakin kun tissit ihan läpyskät ja toinen kippurtaa nälkää. illalla nykäs sellaset 70ml vielä tissin päälle. Eli ilmeisesti mulla ei ihan riitä maito, mut kovasti yritän kuitenkin. Juon paljon ja syön hyvin ja painokin tippuu... enää 7,5kg niin oon omissa mitoissani. Pojun raskauskilot on jo karistettu ja osa tytöstä jääneitäkin jo. :p Nyt aamulla nykäsin lemppari farkkuni jalkaan ja hieman puristaa mutta mahtuu ne. Jesh! :D
Oon jo miestä varotellu et kunhan saan kilot pois niin käyn ostan kalliit farkut. Ties millo viimeks ostanu.

Mekin saatiin liberon kassi ja sit joku paperikassi synnärillä. Eka virallinen neuvola on vasta 1kk ikäisenä. Nyt ollu vasta noi painontarkkailu nlat. Toivottavasti saadaan makin sellanen pampers juttu :) meillä oli huivi kans tossa liberolaukussa.

Paljonko teillä menee korviketta päivässä? tai ylipäätään kerrallaan? ei yhtään muista noita juttuja...

Ristiäiset meillä pidetään mun vanhempien luona. Tänne kämppään ei kyllä jaksa mittään väsätä. Nimikin ollaan lyöty lukkoon ja paperiinkin kirjotettu, mut enpä vielä taida paljastaa. Monenlaisia visioita oli mutta mun esitys meni läpi. :D
Pitäs alkaa miettiä mitä tarjotaan ja kummeja...osittain molemmat kyllä jo hallussa mut hienosäätöä...

Nyt ettimään netistä tarjoiluehdotuksia...

jepsu ja Poju :heart:
 
Meillä kans sai osaston käytävältä ottaa ton Pampers-salkun, mutta mistään Libero-salkuista en ole kuullutkaan ennen tätä, epistä :eek:

Se nenäfriida on ollut taivas meille, saan itsekin nukkumisrauhan, kun en valvo kuuntelemassa pojan tuskaista röhkimistä koko yötä :)

Itsellä ollut päivän verran kurkku kipeä, toivottavasti on ohimenevää eikä tästä pahene, ei jaksais sairastaa...

Oon muuten katsellut tässä muutamana päivänä että pojan kakka on ollut aikas vihreää. Viimesimmässä vaipassa oli vähän niinkun vihreän ja keltasen sekotusta, voisko se jotenkin johtua tosta nuhasta tai onko muuten vakavaa?
Vauva kyllä nuhasta huolimatta ihan hyvävointisen oloinen. Äsken tosin otti viiden tunnin päikkärit, mitä on viimeks tehnyt ihan piänenä, mutta ruoka kyllä maitto sen jälkeen, meinas jätkällä hermo mennä täysin kun ei tissi ollut välittömästi suussa, kun hän sitä vaati :D
 

Yhteistyössä