***HELMET 2008***

ainiin, neuvolassa saatiin oikein mukavia uutisia, saadaan ROTA-virus rokote ilmaiseksi =) täällä kainuussa saa nyt kaikki 2008 syntyneet vauvat sen, kunhan herra kasvaa 2 kuukauden ikään niin sitten saadaan se eka satsi ja sitte 3kk se toinen satsi.

Moikka

Muutamaan päivään en ole ehtinyt kirjoittelemaan kun tyttö on pitänyt niin kiireisenä.
Nyt on mamin mussukka nukkumassa ja on taas aikaa notkua netissä. :D

Tänään oli jälkitarkastus. Kaikki oli niin kuin pitääkin ja olen toipunut tosi hyvin. Sain luvan aloittaa lenkkeilyn! Jee! Kuulemma aluksi saa juosta 3-5 kilsan lenkkejä ja kun on kulunut 3 kk synnytyksestä niin on lupa juosta kovaa ja pidempiä matkoja. Tänään suunnistan kyllä salille, ihanaa! Vatsalihasten treenaaminen on vielä toistaiseksi kiellettyä, no tän pullamassun saa sitten joskus pois |O

Nukuttamisesta on ollut puhetta. Meilläkin nukutetaan vauva omassa laatikossa ilman sen kummempia "nukuttamisia". Isot valot laitetaan pois, tutti suuhun ja pieni yövalo päälle...hyvin toiminut meillä. Tyttö nukahtaa yleensä yöunille 20-23:00 ja herää syömään neljän tunnin välein. Aamuherätys on 6-7:00.

No nyt se taitaa ärhennellä tuolla...tää lopettaa nyt.

T: Katti ja pieni (5 vko ja 3 pv)

Pessi Meillä nukutetaan syliin tuttipullon kanssa. Aion kyllä opettaa, että hereillä mennään omaan sänkyyn nukkumaan ja siellä nukahdetaan. Arthur hätääntyy kauheesti, kun ekan kerran sitten yksin herää sieltä sängystään :( Nyt ei vaan ole voimia taistella pienen kanssa tuosta nukkumaanmenosta :headwall: Syliin nukutettaessakin tappelee unta vastaan, säpsähtelee hereille ja käy parkumaan. Tai sitten silmät puolitangossa ulisee väsyneenä "uaaah, uaaah" (oikeesti kuulostaa tuolta :D On niin väsyny, ettei jaksais itkee, mutta kiukulla pitää jotain ääntä päästää), mutta silmiä ei vahingossakaan laita kiinni :kieh: Viime yö oli helpompi. Arttu kitisi ja känisi, mutta nukahti 1.30 ja heräs syömään 05 ja seuraavan kerran aamulla 08 :)

Jaksuja kaikille rankkoihin öihin :hug: Toivotaan, että meiän pikkuset oppii vielä nukkumaan ihmisten lailla ;)

piipero Oon niin kade, kun te saatte ilmatteeks tuon rotarokotteen :kieh: Me maksetaan se ite, kun mie halusin antaa Artulle sen, ja köyhdytään 55,10? x 3 annosta eli 165,30? |O |O Ei se tietysti ole mikään hinta terveen lapsen rinnalla, mutta ketuttaa niin paljon, että lapset on eriarvosessa asemassa sillä perusteella missä asuu! :(

Pitäs lähtee Artun kanssa vaunulenkille, mutta ei kertakaikkiaan huvittas tai jaksattais :ashamed: *paskaäiti* Tässä oon jo tunnin verran suunnitellu ja valmistellu itteeni henkisesti, että käytäs Esson lenkki niin kävisin samalla laittamassa V-pelin :D

Nalle-Puh: Jos on heikossa kunnossa raskauden jälkeen, kannattaa treenaaminen ottaa varovaisesti jonkin aikaa. Juoksu voi olla haitallista (siis tärähtelyt), sillä jos lantionpohjalihakset ovat heikossa kunnossa, saattaa olla kohdunlaskeuman vaara.

Vatsalihastreeniä ei kannata aloittaa ennen kuin suorat vatsalihakset ovat palautuneet takaisin yhteen, eli että ei ole rakoa lihasten välissä. Rako saattaa tällöin jäädä palautumatta yhteen. Käsittääkseni siitä ei varsinaisesti aihaudu terveyshaittaa, ainoastaan kosmeettinen vika...korjatkaa jos olen väärässä!
Tämä siis tarkoittaa tavallisten istumaan nousujen (sit ups) välttämistä. Lankkuja, eli niitä pitoja, joissa syviä vatsalihaksia treenataan voi tehdä. Tällaista ohjetta Naistenklinikalta...

Kirpparilla käytiin tekemässä löytöjä :D
Oli kaikki -50% sellasessa pöydässä mis oli vaan tyttöjen pikkusia vaatteita...tuli sit ostettua varastoonki vielä liika isoja (ei yhtään mun tapasta)...sulo vilen :whistle: :kieh:

TYLSÄÄ, kun mies on töissä, isot pojat maailmalla, myö toiseks nuorimman ja vauvankaa kotosalla...uloskaan ei viiti lähtee kun sellasta loskaa sataa taivaan täydeltä eikä mulle mahdu päälle nuo vettä pitävät housut :/

Voimia kaikille unettomien vauvojen tai muuten kiukkusten vauvojen perheille :hug: :hug: Mie pääsen varmaan liianki helpolla, kun yöt nukutaan hyvin, päivällä kitistään vaan jos on hätä ja isommatkin on itsenäisiä. Kohtahan tässä iskee vauvakuume :LOL: :LOL: :LOL: ,
No, toi edellinen versio olikin kyllä kaikkea muuta , kuin ruusunpunasta vauva-arkea|O |O |O
Joten ihan kiva, kun tällänen helppokin tapaus mulle viel viimoseks suotiin :heart: :D

Aamulla 9.00-9.30 ylös, 10.30 ekoille unille, pituus riippuu siitä missä nukkuu (vaunuissa pidempään), n. 14.00 seuraaville unille, yleensä 2-3h, n. 18-19 nukkuu vielä pikku unet ja 21.30 menee yöunille. Klo 4 herätään syömään, seuraavaksi klo 7...siinäpä meidän päivää =)

Joo, pitää mennä tuon 5veen kanssa pelaa afrikantähteä :D

Jahvetti ja Helmi-tyllerö kohta 5vko

Mä tulin hehkuttaan :D eka päivä et on hetkiä jollon pää ei ole kippee!!! Taivaallista!
Meil vauva arki lähteny hituralleen liikenteeseen! Tuli toissa päivänä tosi paskamainen olo, ku käytin tytön kylvyssä, ja huomasin et sil kaulapoimut ihan maitoset jne. ...äiti pessy vain häthätää napan ja takapuolen ja suorilta takas pettiin! Meil isukki "arka" hoitamaan tyttöä. Sylittelee kyllä mieluusti, mut ei uskalla vaihtaa vaippaa, tai pestä pyllyä jne. vaatteet on muutaman kerran riisunu.
Mä kyl taas kerran päätin et sairaanhoitajan ammatista ei ole kuin haittaa! Sairaalassa sai välistä käydä hoitajia "herätteleen" et tulkaa nyt neuvomaan. Eivät meinanneet käsittää et tää on meijän ensimmäinen..ja et mä en ole lastensairaanhoitaja!
mm. 3tena päivänä kävin kysymässä, et kylvetettäskö vauva ku isä tulee (oli ajatuksena, et "ohjaisivat" isän vauvan hoito hommiin) no vastaus oli et "se on kylvetetty jo" :eek: sit vasta jälkikäteen tulivat kysymään et haluat sä sen näyttökylvön, ku nyt vasta hoksasin et lapsi on teidän ensimmäinen.. ku kuulemma oli kuullu et olen sairaanhoitajan. :kieh: sanoin kyl et kylvetän ite sit kotona, ettei tarvi lasta kylvettää lähtöpäivänä..
navanhoidot, imetysasiat jne. sai käydä kaikki erikseen kysymässä.. ois vissiin pitäny esittää "avutonta"..ku kuulemma niin varmasti lasta hoidin... :kieh: :kieh: silti tää on MEIDÄN ENSIMMÄINEN, ja sitä tuntee ittensä ihan avuttomaksi, vaik perushoidosta selviäiskin

niin ja synnytys salista jäi kätilön naseva kommentti mieleen...ku kysyin tipan aikana, et millon mä saan kipulääkettää..vastaus oli et sitte ku tuntuu ettet enään pärjää, mut et tuota vielä kovin kipeältä näytä, kun hikiei valu päältä, et huuda, etkä pyöri lattialla...supistus käyrä näytti parhaimmillaan 90%...ai et en ollu viel tarpeeks kippee, ku "vain" oksensin kivusta ja henki meinas salpautua :kieh: no kaikkinensa muutoin ok kokemus... :D ja tyttö on ihana...
oon yrittäny sitä saada oppimaan enempi tutille...yöt syö liki 2h välein ja päivällä 3h välein.. tutille lähinnä siksi, et haluais nukahtaa tissille..ja sellainen pelihän ei vetele :D
zuku ja tyttö 8pv

ps.Ristiäisistä... varautukaa tai varottakaa kummeja siitä, et pappi haluaa tietää kummien sos.turvatunnuksen! Kuulemma paljon tullu ilmi ristiäisten jälkeen et kummi ei kuulukkaan kirkkoon (eikä ole maininnu asiasta) ja siksi tämä käytäntö.

Zukulle :hug: t päänsäryn selättämisestä :)

Nukkumisesta/rytmeistä
; meillä neiti nukkuu yöt 4-5h pätkissä, yleensä nukahtaa tuossa 23-24 maissa ja siitä sitten heräilään ja päivään noustaa yleensä kymmenen aikoihin, joten ihan hyvin kyllä saan nukutuksi..mutta tuo illalla nukahtaminen...neiti kyllä taistelee unta vastaan ihan viimeseen asti ja sitten tuo tutin kanssa pelailu...tahtoo tutin, sylkäsee tutin, tahtoo sittenkin tutin jne...meillä siis yöt nukutaan pinniksessä joka on ihan meidän sängyssä kiinni, välillä oonkin heränny käsi puuduksiss kun oon pari tuntia nukkunu silleen että oon pitäny tuttista kiinni ettei koko ajan tippus :eek: , usein neiti myös tarraa käteen kiinni ennen nukahtamistaan. Päivisin tyttö nukkuu sohvalla, sylissä, vaunuissa jne..aika kiinni ollaan toisissamme päivisin kun ei voi oikein yksin jättää nukkumaan noitten elukoitten(kissojen) takia, mutta ainakin vielä se ei ole tuntunut liian hankalalta. Päivisin tyttö nukkuu yhet hiukka pidemmät päiksyt ja jos ulos mennään niin sillon nukkuu kolmekin tuntia raittiissa ilmassa, välillä vaan on kans vaikee saaha ittensä ylös , ulos ja lenkille..

Meidän päiväohjelmaan kuuluu myös vauvatalon kahtominen, ennen synnytystä en kyenny kattomaan mutta nyt se on ihan ehoton :LOL:

Tänään käytiin ekaa kertaa kauppailemassa ja niinhän se pikku-neiti kietos isänsä pikkusormen ympärille, saaliina fisherpricen jumppamatto :) , ei vaan ihan kivalta vaikuttaa, nyt kun tykkää katella ympärilleen niin varmasti siitä on iloa.

Rintatulehdus näyttäs olevan ohi *koputtaa puuta*, ihan kotikonstein sain sen tällä kertaa hoidetuks..maitorahka haudetta, tiheetä imetystä jne..

öö..mitäköhän muuta mun piti kommentoida/kirjottaa..ei voi tietää, hiukan aina välillä pätkii |O ..ai niin..ens viikolla lähetään mekin reissun päälle ja hieman jänskättää ensinnäkin tuo matka (500km) ja sitten muutenkin reissussa olo, ristiäisetkin hieman ja varsinkin tuo auton pakkaus..meitähän siis lähtee kaks aikuista, 1 vauveli, 3 koiraa ja meidän kaikkien kampsut..ja autona farkkupösö..joutuu ehkä suksiboxin hommaamaan.. |O :eek:

-nipsuli ja pikku-neiti 1kk ja 1 pv-

ps. kauanko oli toimitusaika noilla serveteillä?? :attn:

d-tipoista ei ainakaan meille ole tullut vaivoja, sitä terkalta saatua Devitolia on käytetty.

Sitteriin laitetaan Mokkula aina kun suostuu siinä hetken hiljaa olemaan ja tarvii molemmat kädet saada vapaaks. Pienempänä suostui nukkumaankin siinä jonkun aikaa, mutta nykyään tapittaa siinä yleensä hereillä.

Ollaan vaan alettu miettimään että ollaanko pidetty sitä liikaa sylissä, kun sitä ei voi oikein mihinkään laskea hetkeks ilman että tulee itkua. Välillä auttaa tutti, välillä ei.
Jos siitä on tullut läheisriippuvainen =)

Tänään käytiin ekaa kertaa oikein neuvolassa asti, lastenneuvolan tätihän kävikin jo ekaa kertaa meidän kotona.
Kahdessa viikossa oli poitsulle tullut reilu 700g lisää :)
Syntymäpaino 3440g, paino nyt 4890g
Syntymäpituus 51cm, nyt 56,5cm.
Päänympärys syntyessä 37,5cm ja tänään 40,1cm.

Terkka sanoi että mitat viittais vahvasti siihen että aikas pitkä mies tulee hänestä, mikä nyt ei ollut vaikeasti ennustettavissa muutenkaan kun isukki on sen 190cm=)

Lapsonen on ihan mainiossa kunnossa, eikä äitilläkään ole mitään äitiydestä johtuvaa masennusta, ellei oman äidin aiheuttamaa lasketa...

Meillekään ei pitänyt tota calmette-rokotusta tulla, mutta meille kerrottiin vasta syntymän jälkeen että hyvinkin lähisuvussa olis sellasta ollut että rokote ois aiheellinen. Terkka kysyy asiaa vielä lastenlääkäriltä, että onko se meille tarpeellinen.

Voi kun meikäkin malttais siivota sillon kun lapsi nukkuu, mutta kun en edes lepää sillon, oon vaan iloinen siitä että toinen nukkuu... :whistle:

Pusu ja Moksu 5vk 3vrk

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
..jatkoa edelliseen

Eli sellainen kevyesti topattu unipussi. Söötin näköinen. Ei tarvitse käyttää peittoa. Ei siitä nukkumisen suhteen kyllä apua ollut ainakaan viime yönä.. :/

Mä oon varmaan liian lepsu äiti, mutta mulla ei ole sydäntä jättää pientä yksin saamaan unen päästä kiinni. Pitäisi varmaan vaan totuttaa vauva siihen, että nukahtaa yksin, eikä tissi suussa. Laitatteko siis illalla ihan vaan pinnasänkyyn ja lähdette huoneesta pois?

Pessi *yrittää karaistua* ja poika 18vrk
Jeps, tuohon omaan sänkyynsä laitan tytsyn, joskus laitan mobilen soimaan, jos ei ole vielä ihan simahtamassa. Sinne sit nukahtaa itsekseen, jos on nukahtaakseen. Tyttö viedään sänkyyn ainoastaan, jos on väsyneen oloinen, eli ei siis tietenkään virkeätä vauvaa yksinään sängyssä pidetä. :) Ollaan itte samassa huoneessa koneella (tai siis toinen on) tai sitten viereisessä huoneessa eli olkkarissa. Ja joskus tyttö nukahtaa siis sylkkään, viereen tai tuohon olkkarin soffalle.

Ai että olen kade teille, joiden vauvat nukkuu yönsä kunnolla.

Meillä nyt kolmas levoton yö peräkkäin. Poika nukkui kaksi tunnin pätkää koko yönä :eek: muuten vaan kitisi ja halusi lisää ruokaa. Missään asennossa ei ollut hyvä olla, tissin suuhun saatuaankin sai ihme raivareita :kieh:

Mies siirtyi jo alkuyöstä olkkariin, että jaksaisi lähteä aamulla töihin. Minä sitten hammasta kiristellen vietin valvotun yön kiljukaulan kanssa makkarissa.

En ymmärrä... yöllä mietin jo, että sattuuko sitä johonkin tai onko jokin vialla. Nyt aamulla on ihan tyytyväisenä nepottanut sitterissä ja parasta aikaa tässä sylissä tissillä. Ihan kuin eri poika.

Ajattelin tänään lähteä ekaa kertaa vaunujen kanssa kaupungille. Ollaan vaan tuossa lähikaupassa käyty. Ellei se luvattu räntäsade hyökkää tänne..

Hyvin kasvanut[/b]Pusuapinan pienokainen :)

Mekin ollaan pääsiäisenä lähdössä kyläilemään. Ihan vaan tosin päivän reissulle Kotkan mummolaan (120km). Toistaiseksi ainakin poitsu on nukahtanut heti kun auto lähtee liikkeelle.
Ollaan jo käyty kylässä kummityttöni luona, mutta ei muualla.

Väsy Pessi ja pieni 19 vrk :heart:

*jahas, menikin mustennukset sit tuollaviisiin*

Meillä kitistiin ja itkettiin eilen illalla. Mä tein empiiristä tutkimusta ja katoin milloin aloittaa ähertämisen ruokailun jälkeen että josko ois jotain Nanniin liittyvää.. Ei taida olla koska ähertämisen ja itkun aloitti 30-45 minsaa syömisen jälkeen. Itki siis sellaisissa 5 minsan pätkissä koko illan. Onneksi mies oli virkeempi ja hoiti tytön lähes kokonaan illalla. Mä menin kokonaista puoli tuntia niitä aikaisemmin nukkumaan (tyttö nukahti kiltisti klo 22) ja herättiin sitten klo 05. Mies tosin kertoi että tyttö oli öhertönyt klo 01 mutta ei itkenyt. Mä en ollut herännyt siihen vaikka tuolloin viideltä nimenomaan ähertämiseen havahduin!

Ja mulla on nyt sitten flunssan oireita :(, kurkku kipee, nuha ja pieni yskä.. tuli varmaan siitä kun olin parvekkeella hetken sukkasillaan nukuttamassa tyttöä.

Jotain mun piti kommentoida mutta en muista.

Okei, tyttö vööntää itku kurkussa pierua..

tere,

tytsy vetää sikeitä edelleen... Yöunilla siis... :) Kävi nukkumaan n. klo 23, heräsi syömään klo 1, seuraava herätys klo 8.15 ja nyt siis vielä unilla. Ilmoitin meidät äsken vauvamuskariin. Ekaa kertaa mennään to 27.3. Muskari alkaa jo klo 10.30, niin mietin, että miten hitossa tyttö on hereillä siihen aikaan, kun nykyään poikkeuksetta vetää unta klo 10-11 asti. saas nähdä tuleeko meidän musaharrastuksesta mitään... :whistle: No, mutta rytmeillähän on tapana muuttua tässä iässä vielä hyvinkin usein...

Meillä on mies tänään saikulta ekaapäivää taas töissä, ja munkin lämpö on tiessään. Tekis mieli lenkille. V-mainen ilma vaan, kun satelee. No, aion silti lähteä vaunuttelemaan. :) Ei me sokerista olla! Ihan kevyen kävelyn jos tekis... =)

Pitäis alkaa hankkia niitä kastekamppeita. Mekko on i8sännän vanha, mutta siihen pitäis hankkia nauhat. Ja sit pitäis hankkia juhlamekko, body, sukkikset, kastemalja jne. :whistle:

Nyt tytsy herää... :wave:

Nipsuli serviettien toimitusaikaa en muista mut aika nopsaan muistaakseni viimeks tulivat. Kannattaa varmaan soittaa sinne ja kysästä ettei tuu sitte myöhässä. Niin ja sit piti vielä tilaushommasta sanoa että kannattaa laittaa sinne et haluaa ohusina ne kahviliinat jos haluaa kun muuten ne tulee sellasina paksumpina versioina(niinku ruokaliinat).

Katkonainen yö täällä myös. Mutta se johtui tytöstä. Poju nuklkui hyvin mutta tytön kanssa oltiin hereillä 1-5 ja se itki melkein koko ajan ja huusi äitiä. Isä ei kelvannu ollenkaan. Ei edes vastannu ku isä kysy jotain. taitaa alkaa tuo mustasukkaisuus hiipiä aika kovana tänne. :/ Muuten kyllä on menny todella hyvin.

maito viime yönä pojulle ei kelvannu tissi ollenkaan.uskomatonta tappelua ne syötöt. Nan:nin voimalla sitte mentiin. pelottaa et mun imetys taas jumahtaa tähän vaikka kuinka yritän jatkaa....niin hyvin menny tänne asti. :/

Jaksuhaleja muillekin kamppaileville! Mä oon välillä kans niin väsyny et unohdan syötön päälle laittaa rinnan liiveihin...uskomatonta mutta totta. Yks ilta istuin vauva mahan päällä ja röyhtäyttelin niin ukko nauro et onko toi sun tissi kauankin ollu paljaana tuossa. Mä unohan ihan kaikki asiat....kääk.

Painon tippuminen mun paino ennen tytön odotusta oli 61,3kg ja nyt paino 68kg. mä kuihdun ihan vauhdilla..ei siinä mitään...hyvä vaan et oon kohta lähtöpainossa. sellaset päälle 10kg jo lähteny...

Mulla on tajuton nälkä jatkuvasti...nyt meen syömään kans. poju ja typy kun nyt unilla.

-Jepsu-

Heip!

Hirveesti mulla ois kysymyksiä joten alotan tästä: :D

1. MISTÄ saa kastemaljan hommattua? Myydäänkö niitä kaupassa ihan kastemaljan nimellä vai onko ne samaa tavaraa kun esim boolimaljat? =) (siinä ainakin ois sitten hyvä jatkokäyttö kyseiselle kipposelle...) :D

2. MITEN saa pumpattua maitoa tissistä!!?? Mulla on sellanen Ainu Medela käsikäyttönen pumppu ja ihan tuskalla sain äsken (taas) puolentunnin pumppauksen jälkeen molempien tissien yhteenlasketuksi määräksi vaivaset 10 ml!!!?? Maitoa kyllä tisseissä on, ei sen siitäkään pitäis olla kiinni...poika kasvaa ihan kovaa vauhtia pelkällä tissillä , mut olisko jollain joitain hyviä vinkkejä miten sen maidon saa pumpullakin ulos?!

3. Palautuuko lantio IKINÄ entisiin mittoihinsa? Tarkoitan siis ihan niitä luita vai mitkä siellä nyt vielä voi olla "väärän" kokoiset... läskit on jo häipyneet, mutta yhdetkään vanhat housut (14 kpl) ei mahdu päälle (siis vetskat/napit kiinni) vaikka synnytyksestä rupiaa olemaan jo 4 viikkoa... olenko liian hätäinen vai onko tässä chanssi ettei ne enää ikinä mahdukkaan? Pitääkö suunnata vaatekauppaan?!

vauvakuumeesta: mulle on myös tullut ihan kauhee vauvakuume =) ...joka iskee aina sillon kun poika on oikein kiltti ja söpö (ja hiljainen) :D... toisinaan sitä unohtaa että välillä on kauhee tekeminen että selviää tämänkin kanssa...

d-tipoista: meillä oli aluksi Jekovit-merkkistä josta pojalle tuli IHAN TÖRKEÄT vatsanväänteet, huusi monta vuorokautta kurkku suorana kunnes tajuttiin jättää ne tipat pois. Nyt ostettiin Deetipat-merkkistä ja se on toistaiseksi ollut ihan ok... (tosin ollaan aloitettu tosi pienellä annoksella... )

kestovaipoista:
osakestoilua on täälläkin kokeiltu, mutta sama juttu vähän kun Shivalla, että kuoret tuntuu falskaavan kun ei oo noin pienellä kovin tiiviitä, ja poika pissii kanssa niin paljon/isoja pissejä, että pienet vaippaset on jo yhdestä pissistä aivan likomärät...? harsot on myös testissä. ja urheasti testailuja jatketaan.

näillä mennään =) ai niin, meillä ei vielä oo minkäänlaista rytmiä, poika nukkuu valvoo ja syö milloin sattuu haluamaan... ja tähän mennessä ei ilmeisesti ole halunnut tehdä em. asioita mitenkään rytmikkäästi :D (ihan vaan mainitakseni, kun rytmeistä näytti olleen puhetta)

emmie + poika 3 viikkoa ja kokonaiset 5 päivää :heart:

Lenkki teki terää. :D Kävin myös samalla hakemassa uuden Potterin. :p Kunhan vaan pääsis lukemaan... Ukonperkule on töissä huomisaamuun. :kieh: Pitänee venata, että tytsy käy yöunilleja aloittaa sit. Siinä vierähtääkin sitten mukavasti ens yö. :LOL:

Meillä on kans kastemalja hakusessa. emmie: Kastemaljaksi käy ihan tavallinen lasi- tms. maljakin, enkä tiedä, onko mikään firma lanseerannu "kastemaljoja"... Mä oon ajatellu ostaa joko tommosen uniikin savimaljan (valkoiseks lasitettu) yhdestä design-liikkeestä taikka sitten ihanan retroisen Iittalan Ultima Thulen kulhon. =) Mies ei liiemmin pidä tosta Ultimasta; tulee kuulemma liikaa lapsuus ja toisaalta vanha Finlandia-vodkapullo mieleen... :whistle: Mut saas nyt nähdä kumpaan päädytään... :xmas:

Kestoilijat: Mites nuo villapökät? :/

Jaksuja täältäkin kaikille! :hug:

Kastemaljoista.. Minä oon nähnyt niitä kultasepänliikkeissä samalla hyllyllä missä on ristiäislahjoja. Jos me oltais pidetty ristiäiset niin oisin käyttänyt ikiomaa maljaani joka ihme kyllä on vielä ehjä ja tallessa =)

Pusuapina: Onko ne kultasepänliikkeen maljat mitä materiaalia? Jotain "metallia" vaiko kristallia :x ? Joku voi tykätä, mut mä en voi sietää kristalliastioita... Kristallikruunut on ihanan retroja, meilläkin on makkarissa semmoinen, mutta astiat... huh... Saatiin häälahjaks kristallilasisetti; pantiin kierrätykseen... :whistle: Olivat Lähetyskirpparilla ihan innoissaan, kun lahjoitettiin se sinne. :whistle:
*muoks* Ois tietty eri asia, jos ois joku ihana perintöristalli, millä ois tunnearvoa... :D

meil kävi tänää terkkari kotona vauvaa kattoon..hyvin on neiti syöny, ku syntymäpaino oli 3490 ja nyt painoa 3730 ja pipoki sentillä kasvanu.. ulkoilulupaki saatiin, ku on näin lauhaa ja sen kunniaksi eka vaunu lenkki heitetty
jälkivuodosta mul jälkivuoto ollu kokoajan niukansorttista.. niin ja kyssäri..onko teillä muuttunu jälkivuoto jossainvaiheessa "limaiseksi"? mainittin terkkarille, ei kommentoinu mitenkään..eilen tuli isohko hyytymä, mut muutoin hyytymiä ei ole tullu..hajua tai kipua ei ole..nyt kutsuu ruokatauko :D
zuku ja tyttö 9vrk

Heipä, hei :wave:
Jälkivuodosta Mulla se muuttu limaseksi vähän ennenkuin loppu kokonaan!
Tänään menny päivä tosi kivasti, pikku-ukkeli nukkunut urakalla ja mä oon saanu siivottuakin.
Edelleen hän herää yöllä vain kerran, joten pääsen siinä mielessä ihmeen helpolla.
Ainoa mikä on nyt ongelmana on se, että ei suostu syömään tuttia, mutta mun tissi kyllä kelpaa tutiksi :|
Sunnuntaina sitten vietetään niitä ristiäisiä =) Onneksi ei ole tarvinnut mitään tehdä ristiäisten eteen.
Anoppi on hoitanut kaikki järjestelyt ja hommannut tarjottavat pitopalvelusta ja juhlapaikka on kirkon seurakuntasali, joten helpolla olen tälläkertaa päässyt :D
Nyt vielä nauttimaan miehen seurasta, ennenkuin lähtee yöksi töihin.
I :wave:

No nyt on meillä käännytty jo 2 kertaa mahalta selälleenkin :whistle: Tai eka kerta kyl jäi kesken kun tuli hoitoalustan reuna vastaan mut tänään kun laitoin mahalleen lattialle niin käänty siitä selälleen. Aikamoinen vahinko kyl tais olla ;)

Meillä tuli sitten auton vaihto eteen. Ekan kerran kun lähettiin vaunujen kanssa autolla liikenteeseen niin eipä ne sinne mahtunutkaan niinkun oli aateltu (oli aika yllätys kyllä, paljosta ei ollu kiinni). Ja suurin ongelma sitten oli että mihin koira mahtuu jos vaunut ja tavarat takakontissa niin kahen istuimen kanssa takapenkille jäi ihan liian pieni tila. No, ehkä sopu ois sijaa antanu mut helpommalla pääsi kun hommas isomman auton. Eilen sitten haettiin tila-auto, en saanut sitä voyageria mitä oon haaveillu (tai oikeestan iteki tyrmäsin sen kalliin käytön takia) mutta kakkosvaihtoehdon kyllä sain. Eli Ford s-max, ja 5 hengen autoa lähettiin hakemaan mutta 7 hengen autolla kotiin tultiin :D Mies kysy myyjältä kun soitti että ei tainnu olla 7 hengen ja myyjä sano että ei ole, liikkeeseen kun mentiin ja mies avas takakontin niin mä katoin heti et tää kyl on 7 hengen! Eli meni paremmin kun hyvin, se kun oli yks mitä tosta autosta halusin mutta niitä ei oikein ollu tarjolla. Kyllä nyt kelpaa ajella!

Tulipas romaani yhestä autosta ;)

Poitsu on yhtä helppo ja rauhallinen kun ennenkin, illat vaan syö että tuntuu kuinka voi mahaan mahtua! Mutta sitten kyllä nukkuukin hyvin!

Kai niitä ristiäisiä pitäis oikeesti kohta miettiä, papin kanssa on sovittu jo tapaaminen. Mutta kun se nimi on vielä hukassa :whistle:

heissan!

vihdoinkin kahden ja puolen tunnin kikkailun jälkeen neiti on unten mailla.. ääni käheenä laulamisesta ja hirvee jano kolmen syötön jäljiltä ;). yöt meillä menee lähes poikkeuksetta aina hyvin, eli yhdellä syötöllä selvitään ja aamuisin ollaan köllitty ja torkuttu muutama tunti kahdestaan miehen lähdettyä töihin. mutta nää päikkärit vaihtelee päivästä toiseen, useammat niitä on joka päivä ja yleensä unille päästyä vaavi nukkuu pari-kolme tuntia. tänään nukahti toisille päikkäreille kun lähdettiin lenkille, mutta valitettavasti heräsi reilun tunnin kuluttua, kun yritin siirtää kotiin palatessa vaunuista sänkyyn. ja siitä eteenpäin sit ollaan yritetty löytää unta uudestaan, eli torkkumista ja syömistä kesti sit sen 2,5h.. sen vuoksi haluaisin neitokaisen nukkuvan nyt, kun muuten on sit illalla väsynyt kun iskä tulee töistä kotiin, ja olis tietysti kiva, että sekin pääsis nauttimaan virkeestä ja hyväntuulisesta vauvasta. nojoo, mutta nyt on tosiaan unilla ja varmaan sit herätessään jaksaa olla tunnin tai pari taas valveilla :)

kastemaljana vois käyttää esimerkiksi mariskoolia.. viimeisimmissä kotiristiäisissä missä olin, oli kastepöydän "kattaukseen" ja kukkiin sävyltään täydellisesti mätsäävä mariskooli kastemaljana ja se kyllä näytti tosi kivalta :). eli jos ei oo mitään suurta antipatiaa kyseistä esinettä kohtaan, ni se ois yks idea. meillä kastejuhla on kirkossa, mutta haluttais silti oma kastemalja ja kynttilänjalat käyttöön.. onko kellään kokemusta, että voiko kirkossa käyttää omaa kastekattausta? meillä siis kastemekko ja kaikki muu oheiskama on 1800-luvulta olevia sukukalleuksia, joihin on kaiverrettu kaikkien lasten nimet ja kastepäiväykset, joten toki haluaisin ne käyttöön.

emmie oon ainakin kuullut, että niiden lantion luiden pitäis palautua, mutta se ei ihan muutamassa viikossa tapahdu. ainakin kaikki tutut on sanoneet, että puolessa vuodessa on vanhat vaatteet menny, vaikka ois kuinka paljon luut liikkuneet. mutta tokihan tuota voi kysyä vielä terkalta? ei niitä housuja kannata ainakaan heti heittää pois..
toi pumppaaminen vois helpottua, jos imettäisit toiselta puolelta samaan aikaan?!? tai sit toinen vaihtoehto on pumpun vaihto, jos sulle ei vaan sovi toi kyseinen malli? valitettavasti en oikein osaa auttaa asiassa, kun itsellä on kyllä pumppaamalla tullu viidessä minuutissa sellasta 70-80ml per puoli (riippuen siitä oonko just imettäny vai onko siitä jo kulunu aikaa).. mutta oon kyllä tykänny tosta pumpusta hurjasti (mulla on siis se aventin käsikäyttöinen).

eva meillä ei villapökätkään pidä, kun en saa niiden alle sisävaippaan riittävästi imuja (kun paketista tulee sillon ihan megaiso ja vaavi on sit sen vuoksi raivona). ja villikset on siis kivasti huopuneet ja hyvässä pidossa, eli periaatteessa varmasti pitävät, kunhan saan sisävaippaan enemmän tehoa. mutta pianhan se vauva on jo sen verran isompi, että vaippaankin mahtuu enemmän imua :)

nyt taidan kipaista puurolle, ni en ihan kuukahda tähän nälkään. tänään saadaan pitkästä aikaa viettää koti-iltaa ihan kahdestaan, kun ei oo vieraita tulossa. varasin jo herkkuja ja hyvän leffan, ni päästään kolmestaan köllöttään sohvalle :). huomenna ja ylihuomenna olis sit taas vieraita ja muuta ohjelmaa luvassa... rankkaa tää äitiyslomailu :D

kivaa viikonloppua kaikille ja paljon jaksamista unettomille ja muuten rasittuneille!

Yhteistyössä