***HELMET 2008***

Kopsaan tuolta odotuspuolelta kirjoittamani... Luen muiden jutut myöhemmin =)

Typykkä on syntynyt
Heips,

minäkin vihdoin ehdin koneelle kertomaan, että meidän maailman ihanin Typykkä näki päivänvalon keskiviikkona 20.2. klo 5.08, painoa 3550g ja pituutta 53cm, pipo 36,5cm

Lähdin siis sillon maanantaina normaaliin kontrollineuvolaan, josta mut passitettiin suoraan äitipolille raskausmyrkytysoireiden takia. Polilla ottivat mut suoraan TYKSiin osastolla, kun myrkytys iski päälle kunnolla. Synnytys käynnistettiin sit heti seuraavana aamuna ensin oksitosiinilla ja sit kalvot puhkaisemalla. Myrkytystilani oli todella pahana päällä koko synnytyksen ajan, joka oli sen takia karmaiseva 12 tunnin kokemus kipua, oksennusta... Positiivinen kuva jäi sen sijaan ponnistusvaiheesta, joka kesti n. tunnin ja lopulta vauva avitettiin imukupin avulla maailmaan. Palkinto on oikeasti kaiken sen kivun arvoinen

Valtavan paljon onnea kaikille muillekin vauvaantuneille Lueskelen jossain vaiheessa muiden kuulumiset, tänään päästiin kotiin ja olo on vielä heikko ja lepomääräys on mulla edelleen voimassa, sillä myrkytys ei täysin vielä parantunut synnytyksessä.

t. Piipi + typykkä 4 vrk

Meidän Martti päätti syntyä rv 41+2 eli 21.2.2008 klo 14:34.

Kokoa pojalla oli syntyessään 3800g ja 51,5cm. py 37cm.
Synnytys tai oikeestaan vaan ponnistusvaihe oli kamalan kivulias kohdunkaulanpuudutteen ansiosta :/ vaikka kestikin vaan 14min.

Nyt meillä nukutaan, kakataan ja syödään. :heart: Maito on noussut todella hyvin ja lisäruokaa ei tarvii antaa. Tytöllä oli hankalaa niin pelkäsin että uusiutuu tästä sekin homma.
Tikkejä tuli kiitettävästi, mutta väliliha säily taas kerran ehjänä.

Nyt mennään esikoisen kans iltapuurolle. Tyttö hokee kokoajan et vauva vauva vauva...se on kans ihan rakastunu uuteen veljeensä. :heart:

jepsu ja Mara 3vrk

kopioin tuolta odotuspuolelta myös tänne :)

eli alkuun onnea kaikille vauvaantuneille! :flower:

meidän pikku prinsessa näki päivänvalon 20.2. kello 7:47 :heart: . viikkoja oli tällöin kasassa 41+6. synnytys käynnistyi yllätykseni itsekseen ja meni kaikinpuolin ihanasti. neitokaisella oli pituutta 50cm, painoa 3610g ja pipomittaa 35cm. sairaalasta kotiuduimme eilen ja arki on lähtenyt sujumaan paremmin kuin hienosti :). vauva vaikuttaa tyytyväiseltä ja syö innokkaasti; imetyskin onnistui alusta lähtien ja maitoa tulee tällä hetkellä yli omien tarpeiden.

palaan paremmalla ajalla lueskelemaan ja kirjoittelemaan enemmän. neiti nukkuu sen verran sikeästi, että täytyy taas käydä herättelemässä hänet syömään ja seurustelemaan, jotta saamme taas pitkät ja rauhalliset yöunet :).

ihania vauvantuoksuisia päiviä kaikille!

shiva ja bebe 5vrk

Tulihan se sieltä.. Meikäläisen "tipahtaminen" :ashamed:. Eilen tytön päivärytmi (jos sellaista nyt onkaan vielä) oli aiempiin päiviin verrattuna erilainen eikä ottanutkaan päikkäreitä päivällä. Kitisi, vatsaa väänsi jne. Mä olin väsynyt ja itkuinen joten oli "pakko" soittaa äiti apuun.. :/. Siinä vaiheessa tyttö sit rauhottuikin ja nukahti. Me päästiin miehen kanssa ulos kävelemään koirien kanssa ja koko sen ajan tyttö oli ollut ihan rauhallinen. Ja jatkoi unia kaikkiaan lähes 4 tuntia! Mä taisin vaan ylireagoida :snotty: :ashamed: muttaoli se ihan hyvä että äiti kävi toteamassa tytön olevan ihan normaali vauva.

Illalla menikin nukuttamisessa 3 tuntia ja puolen yön aikaan simahti, kuten aiempinakin iltoina.. Klo 04 heräiltiin syömään ja tunnin nukuttamisen jälkeen laitoin puoliunisen tytön petiin,testasin nukahtaisko itsekseen. Kasilta alkoi meidän aamu. Nyt se nukkuu taas eikä ole muuten syönyt kolmeen tuntiin.

Mä kyllä nostan hattua ihan jokaiselle jolla on muitakin lapsia tai haastavampia vauvoja! :attn:. Oma jaksaminen on varmaan aikasta tekemistä.. Mutta kyllä mä jo ootan että toi tyttö ois vähän vanhempi :ashamed: vaikka mistäs sitä tietää helpottuisko elämä siltikään. Mun ongelma taitaa olla liika ajattelu. Pitäis muistaa vaan elää just tässä hetkessä :saint:

...19.2. klo 8.09 Syntyi prinsessamme 34 tuntia ja 10 min. kestäneen urakan jälkeen sektiolla. Painoa kullallamme oli 3210g ja pituutta 49 cm. Oli todella rankka kokemus niin henkisesti kuin fyysisestikin, mutta onneksi siitä sai niin mahtavan palkinnon itselleen että tekisin saman uudelleen koska vaan :heart: .

Vähän taustaa: su 17.2 klo 21.30 meni vedet ja samalla alkoivat voimakkaat supistukset 10 min välein. Siitä lähdettiin TAYS: n ja supistukset jatkuivat samalla mallilla 10 min. välein kipeinä ja pitkäkestosina ekan vuorokauden ja sitten halusin kivunlievitystä, joten siirryttin synnytyssaliin illalla ja sain ilokaasua ja tipan vauhdittamaan supistuksia. Ilokaasu ei vienyt kipuja ja sain epiduraalin, jonka avulla mentiin jonkin aikaa. Avautuminen kesti ja kesti.. Ja 19.2. lääkäri tarkisti taas tilanteen : olin 9 cm auki,ja hän pyysi ponnistamaan, mutta itsellä ei ollut supistuksia ja vaikka yritin ei mitään. Lääkäri sanoi vauvan olevan vielä niin ylhäällä että nyt vedenmenosta on jo 34 tuntia ja supistukset laimenee, ja vauvan vointi, niin teemme kiirreellisen sektion. Kävi minulle hyvin- olin aivan poikki :| . Niin pienokaisemme saapui maailmaan muutaman minuutin kuluttua lääkärin päätöksestä. Yhdeksän pisteen tyttö =)

Onnellinen Lammiska + Pikku Prinsessa 6 pvä

Ja yksi kopio odotuspuolelta. Tällaista meille:

Meille tuli tyttö 12.2. klo 18.00. 49,5 cm ja 3520 g viikolla 39+6.

Synnytys käynnistyi aamuyöstä vesien menolla ja touhua vauhditettiin aamupäivällä oksitosiinitipalla. Säännöllisiksi supparit tulivat 11.30 ja siitä niitä sitten tulikin loppuun saakka parin minuutin välein. Kahden maissa sain ilokaasun, neljältä olin 3 cm auki ja anestesialääkäri tuli paikalle antamaan epiduraalin. Sen voimin päästinkin sitten miehen syömään puoli viideltä ja hänen palattuaan kohta hälyytimme hoitajan, kun tuntui, että ihan julmetun iso, kova kakka olisi tuloillaan. 17.40 kätilö nosti paidan helmaa ja totesi, että täällähän näkyy jo tukka ja antoi luvan ponnistaa. Pienen välilihanleikkauksen ja 20 minuutin ponnistamisen jälkeen vielä aivan kinan peittämä tyttömme kiljaisi vastalauseensa kovalle kokemukselle.

Tosi hyvä maku jäi suuhun, jo salissa totesin, että voishan tänne tulla uudestaankin. Sittemmin tyttö on ollut jo uudelleen sairaalassa keltaisuuden vuoksi, mutta saimmepahan takaisin virkeän ja nälkäisen tytön.

Meille syntyi perjantaina 22.2 klo.17:28 poikavauva. Paino 3655g pituus 51,5cm ja pipo 37cm. minun viikot oli silloin 39+1. Synnytys mentiin luomuna loppuun asti kun pyysin puudutuksen liian myöhään, kokeilin kyllä ilokaasua mutta ei siitä ollut mitään hyötyä. käyn joskus myöhemmin kertomassa lisää.

Meillä ollaan kipeenä, kakkonen on jo sairastanu, mut paraikaa esikoinen ja kolmonen...kädet kyynärpäitä myöden ristissä, että vauva säästyis :/ Itelläkin kamalaakin kamalampi kurkkukipu, mut ei juurikaan muuta.

Me nyt sitten mietittiin, että jos pyydettäs mun veljeä ja sen vaimoa tämänkin vauvan kummiksi (ovat esikoisen kummeja), että saatais edes vauva kastettua. Onkohan se ihan huono idea? :wave: Siis että kahdella olis samat kummit :/ Uskon kyllä, et suostuuvat, mut...no, ei meillä muitakaan ole. Ehotin kyllä sitäkin, et jos erottaski koko porukka kirkosta ja ilmotettas nimi vaan maistraattiin :whistle:

Tänään on ollu huono päivä päiväunien suhteen, ei oo neidillä juuri uni silmään tullu, nyhrämistä ja tississä roikkumista vaan :ashamed: No, pääasia, et yöt nukkuu...onhan meillä hoitajia tässä vaikka päivät menis ränkätessä :D
Mieskin viel tän ja ens viikonkin kotona, sitten viikoksi iltahukiin ja sit vielä 2 viikkoa lomalla, että ihanan helpolla pääsen kyllä...todellisuus iskee vasten naamaa sitte kuukauden päästä |O :LOL: :LOL:

Jepjep...ei tässä nyt muuta tule mieleen =) Keskiviikkona sitten kertoillaan ekan neuvolakäynnin kuulumisia...

=) Jahvetti ja Helmi 2vko 2vrk

Heissan

Voi harmillista Jahvetti, että teillä jyllää toi flunssa. Toivon säteitä myös lähettelen täältä, ettei vauvalle tulisi tautia. Imetys onneksi aika hyvin suojaa, onneksi se sulla vissiin hyvin sujuu.

Kummeista Mekin vihdoin saatiin kolme kummia saatiin kysyttyä ja suostuivat kaikki =) . Kyllä mun mielestä voi olla samatkin kummit lapsilla, voi olla jotenkin kätevämpääkin monessa suhteessa. Sikäli kun vielä ovt mukavia ja pitävät lapsiin yhteyttä, niin aina parempi kuin kummi joka joku puolituttu ja pitää harvoin yhteyttä.

Neuvola kuulumisia täällä. Tänään siis käytiin ekaa kertaa lastenneuvolassa ja saatiin Iinalle oma neuvolakortti.

paino 4075g (1.2. 3115g ja 8.2. 3430g)
pituus 52 cm (1.2. 49cm)
pipo 38cm (1.2. 35cm)
kommentit: Kasvaa hyvin rintamaidolla. Jäntevä tyttö.

Saatiin myös lääkäriaika 13.3.

Galluppia Mikä vaippa teille on paras ja mitä kokoa jo käytätte? Itse pähkäilen täällä, kun vähän väliä on selkä pissasta märkä.

Lumianna ja Iina 3 vk ja 3pv

Onnea vauvaantuneille

ja anteeksi kun en ole käynyt ilmoittautumassa (hiukan omatuntoa painaa :/ )

Tosiaan meille syntyi poika 14.2.08 klo 00.52 pikku miehen mitat ol 53cm ja 3780g. synnytyksestä sen verran et menin jo pe kysiin kontrollii ja lääkäri päätti et nyt jään osastolle et kotiin pääsen vain nyytin kanssa.. käynnistys aloitettiin samana päivänä.. kuusi käynnistys kapselia sain, mutta synnytys ei edenny... 13pv sit romahdin henkisesti kun lääkäri sanoi et tänään välipäivä.. lopulta lääkärit sanoivat puhkaisevansa kalvot että synnytys käynnistyisi lisäksi sain oksitooni(?) tipan.. synnytys meni luomuna, tai noh ilokaasua ainoastaan hengitin ja lämpä tyynyt oli apuna.. synnytyksestä jäi positiivinen kuva ja onnelinen siitä ettei tarvinnut sektioon mennä..

Anna & Poju 1vk4pv :flower: :flower: :flower:

Onnea vauvaantuneille! :flower: :flower:

Meillä ollaan edelleen sairaalassa, ja nyt on vatsa ilmeisesti niin täynnä ilmaa, ettei eilen saanut yhtään ruokaa. Tänään sai 5ml kerrallaan.. loput tulee ravinteena suoneen. :/ Ikävää katsoa, kun Valentinilla olis kerrankin nälkä, (aiemmin oli huono syömään) ja ei saa antaa ruokaa. :(
Muuten vointi on ihan ok.
On hassua nähdä, kuinka paljon vanhempi se jo on, vaikka vasta 5vko ja 3pv. Katselee jo maailmaa ihan eri lailla. :)

Näin myös taas synnytyksen jälkeistä huonetoveriani, oli ihanaa saada kuulla että heilläkin lapsi hengissä ja vointi ok. Hän kertoi, että Bebesissä, kampissa, myydään ihan pikkukeskosillekin vaatteita. Tai no, heidän lapsi oli alle 600g syntyessään, mutta nyt jo hänellä omat vaatteet osastolla. Ja painoa reilu 800g.

Lääketiede on ihmeellinen ja ihana asia, huikeaa kuinka kaikki voidaan hoitaa nykyään. Onneksi. =)

Jahvetti meillä on flunssa pyöriny täällä huushollissa siitä asti kun tuo vauva syntyi. Tällähetkelläkin tuo nuorin poika ja toinen kaksosista on lentsussa. Itsekkin olin oikein kunnon kuumeessa vko sitten.. Vauva on onneksi säästynyt tältä ja uskon että tosiaan tuo rintamaito antaa suojan noille ylimääräisille pöpöille.. Voimia vaan sinne!!

profiilissa kuva meidän naperoista! :heart: :heart:

tuntuu ettei osaa tänne kirjottaa ollenkaan... ku ei oo sitä valittamista :D väsyttäähän kovastikin välillä mutta sekuntiakaan en vaihtais pois...

nyt tissitakiainen kutsuu... :heart:

jahvetti meillä kummiksi tulee mun sisko miehensä kanssa.sisko on jo meidän esikoisenkin kummi =) et ei se musta ainakaan oo huono idea.... =)
onnea vauvaantuneille :flower: :flower:
keltaisuudesta onko teidän vauvat olleet keltaisia?kun musta tuntuu että tuo poika olis vähän kellertävä,simmutkin on vähän keltaiset.3 päivän ikäisenä käytiin sairaalassa ottaa biliruubini arvot jotka oli 140 eli alhaiset,poika oli silloinkin kellertävä.lekuri sanoi vaan että on normaalia.kauankohan tota keltaisuutta voi olla...?neuvolatäti tulee onneks taas huomen käymään et täytyy kysellä siltäkin.muilla muksuilla ei ole ollut tota keltaisuutta.

hulipumpsis&vauva 11vrk

En ole aikoihin kerennyt koneelle ja varmasti tiedättekin syyn. On toi pieni ihminen niin söpö ja vaativa.

Yönsä meillä neiti nukkuu omassa sängyssä eka 4h sit syö klo 3 ja sit klo 6. Et ihan mukavasti.

Mies on ihan kaikessa mukana ja hän pelkää että masennun kun hän oli lukenut kaikki mahdolliset lippulappuset mitä osaston seinille on kiinnitetty.

Hiukan kyllä on ikävä sitä vatsaa. Ja kieltämättä noi arvet sopis siihen paljon paremmin kuin tähän pullataikinaan. :/

Mitenköhän ne mahtais saada pois. :whistle:

Niisku-neiti & rinsessa 1vko 6pv :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Positiivinen kuva jäi sen sijaan ponnistusvaiheesta, joka kesti n. tunnin ja lopulta vauva avitettiin imukupin avulla maailmaan. Palkinto on oikeasti kaiken sen kivun arvoinen

Toihan on melkein kun meidän synnnytyksestä, mullakin oli ponnistus vaihe himpan verran yli tunnin, mutta ei nyt ihan voi sanoo että positiivinen kuva ois jääny, mutta ei nyt niin kamalakaan....meilläkin lopussa avitettiin imukupilla, tosin lääkäri sanos että melkein itte ponnistin, hän vaan hieman ohjas :) .

hulipumpsisMeillä vauva alkoi myös kellastua jo sairalaassa ja niin sitä sitten tarkkailtiin, olikohan pahimmillan jotain 190 nuo arvot, siitä sitten lähtivät onneksi laskuun ja nyt on enään ihan hieman kellertävät nuo silmien ulkonurkat. Terkka anto ohjeeks että jos on veltto ja unelias tms. niin sittten taas kontrolliin.

Meillevauva ; meilläkin on ollu välillä noita nukutus/syömismaratooneja, yhtenä iltana tyyppi päätti olla valveilla 7 h ja sit siihen kaupan päälle vatta väänteet ja nälkä niin kyllähän sitten oli urakkaa, nukkumaan rupes yheltä ja siitä sitten taas ylös kolmelta, parin tunnin kukkuminen jne...joten kyllä on yllärinä ittellekkin tullut millasia nuo vauvojen rytmit ihan niinkos aikuisten oikeesti on...onneks meillä Suomessa kuiteskin on kunnon mittanen äippäloma, siis jos vertaa joihinkin niihin maihin joissa töihin mennään 1-3 kuukauden kuluttua synnytyksestä. Mutta siis jaksuja sinne :hug:

(.) napa; tai sanottasko vauvan nykyään vauvan napa :D . Eilen käytiin neuvolassa extra punnituksellam kovin on ittee huolettanu tuo maidon riittäminen, ja ihan hyvältä näytti tilanne, painoa oli jo 3585g, eli syntymäpaino ohitettu ja pituuttakin 53 ja puoli. Hassua oli että kun kysyin D-vitamiini tipoista niin sanos että ensi viikon neuvolassa saan ja sitten vasta tarvii ruveta antamaan...eikös suositus ole että 2 vko--> noita tippoja pitäs antaa, tällöin meidän neiti olisi jo 3 vkoa ja 4 pv....

Sitten...nyt on ruvennut toinen silmä rähmimään...olen sitä keitetyllä vedellä puhdistanut ja silmäkulmaa hieronut..kokemuksia kauanko tuota rähmimistä voi kestää??

Meilläkin kummi asiat aika hyvällä mallilla, ja ristiäisetkin sovittu pääsiäiseksi. Oisko kellään mitään hyväksi havaittua ristiäiskakku idistä?? :attn:

Ja tietysti hurjasti onnea taasen uusille vauvvaantuneille :heart: :hug: :flower:

-nipsuli ja Ella 2vkoa ja 1 pvä-

Pieni prinsessa syntynyt
Perjantaina 22.2.08 klo 11.55 syntyi meille pieni tytön tylleröinen. Pituutta 49cm ja paino 3455g. Viikkoja oli 39+3.

Hieman kertomusta.. Yöllä klo 2 aikaan alkoi supistukset, väli oli 5-10 min. Klo 5 lähdettiin ajamaan sairaalaan kun supistukset oli noin 5min.. sairaalassa oltiin noin kuuden aikaan, 2cm auki. Noin klo 7 mentiin synnytyssaliin, supistukset tiheni ja koveni. Noin klo 11 alkoi lopullinen ponnistusvaihe ja klo 11.55 syntyi 10pisteen neiti. Heti avasi äänihuulensa Koko homma meni luomuna, eli ei puudutuksia tai muita kivunlievityksiä. Se ei ollut etukäteen suunniteltua, mutta piikkikammoisena en halunnut selkään puudutteita ja ilokaasua otin ehkä 2 henkäystä ja tulin siihen tulokseen ettei sovi minulle.
Synnytyksen jälkeen kesti noin tunnin ennen kuin istukka suostui irtoamaan. Itse en pystynyt kävelemään koko loppupäivänä, sen verran heikotti ja oli verta menettänyt, ettei pysynyt tolpillaan. Seuraavana päivänä kun olin yöllä saanut levättyä ja tankattua nestettä, niin alkoi elämä hymyilemään.
Eilen kotiuduttiin eli neiti nyt 3 pv. Hieman oli synnytyksestä laskenut tytön paino ja bilirubiiniarvot kohollaan, et joudutaan käymään paino kontrollissa neuvolassa. Neiti kun vain nukkuis, joudutaan herättämään syömään. Tuntuu hassulta laittaa yölläkin kello soimaan ja herättää toinen hyvistä unista. Sitten kun neiti syö, niin tekee sitä pitkään ja hartaasti noin 1-2h saa varautua istuskelemaan.
Siinäpä sitä lyhykäisesti.. Kaiken kaikkiaan luonto on hoitanut hyvin hommat, jäi ihan hyvät muistikuvat koko jutusta..

Bedluna ja "Iitu" 4pv
Poista viestiMuokkaaLainaaIlmoita asiaton viesti

Melkein huvittaa miten sitä alkuun itkeskeli kun poika nukkui liian pitkiä jaksoja kerralla, nyt hyvä jos menee kahta tuntia niin tissiä haeskellaan =)

Meillä on nyt tulossa yllätyskäänne tähän ristiäisasiaan ja taitaa meidän suvun ekat nimiäiset olla tulossa. Jänskättää vaan miten meidän suku, jossa "kaikki tehdään niinkun on aina tehty", suhtautuu asiaan... mutta se kyllä pistää panemaan juhliin parastaan :) Onneks mies on oikea ideanikkari...

Keltaisuudesta: meidän pojuhan siis oli alusta asti keltainen, oltais tokana päivänä päästy sairaalasta kyllä pois, mutta arvot oli reippaasti yli 200. Seuraavana päivänä poika joutukin jo sinivaloon kun arvot oli nousseet lisää. Viides päivä syntymästä päästiin kotiin vaikka arvot oli vielä vähän kohollaan, käskettiin vaan käydä kontrollissa kaks päivää myöhemmin.
Sillon oli noussut vähän, mutta ei vielä valorajaan, joten käytiin vielä seuraavana päivänä verikokeissa.
Sitten soittivat sairaalasta että pitäis tulla uudestaan valohoitoon, arvo oli 320 ja raja oli 310 pojalla silloin. Oli valossa yhden päivän, tarkkailussa seuraavaan päivään ja päästiin sitten taas kotiin kun arvo oli enää 192.

Tosta toisesta valohoidosta on nyt kaks viikkoa ja poika on ihan normaalin värinen ja todellakin huomaa eron noihin keltasuus aikoihin siinä että poika syö paremmin ja malttaa myös heräillä itse syömään ettei ole enää tarvinnut herätellä.

Eli siis vaikka rajuissakin luvuissa käytiin, niin suhteellisen pian saatiin tilanne hoidettua B) :)

Onnea vauvautuneille :flower: Ihan rytinällä alkaneet muutkin purkautumaan :D

Nopsaan se aika vaan menee..pikku peikko jo 3vk+4 päivää :eek:
Oli neuvola tänään ja painoa on nyt 4665g ( synt paino 3940 ) ja pituutta 54,5cm eli 4,5 cm tullu pituutta.
Miten paljon teillä syödään? Tuntuu että peikko näkee ikinälkää. Tissillä nukkuu ja maitoa ei riitä sen takia tarpeeksi kun peikko ei laita sitä tilaukseen. Pullosta annettu lisäksi. Eilen illalla söi tunnin rintaa ja nukkui sitten puoli tunia. Jo sitten sen jälkeen joi 80ml pullosta ja tunnin aikana 140 lisää :eek:
Pumpattua en saa kuin parikymmentä milliä.. auttaako kuitenkin maidon lisääntymiseen se pumppaaminen vaikka sitä ei pulloon tulisikaan paljoa?
Maitoa kyllä peikon syömisestä päätellen on enenmmän kuin 20ml kun kuulee selvästi maidon nielemisen äänen. Kolmas lapsi ja sitä kuitenkin tuntee olevansa ihan pöllö :headwall:

mtien teillä kenellä enenmmän lapsia onnistuu kaupassa käyminen? Mulla se on yhtä kaaosta. Ensin pukea vauva ja 1v6kk, vajaa 5v onneksi pukeutuu itse. Sit raahaa lapset 60 porrasta rinnetontia alas autoon. kaupan parkkiksella jo alkaa ahdistaa miten päästään kauppaan sisälle. Vauva syliin ja toista poikaa kädestä kiinni, joka varmasti muistaa joka toisella askeleella heittäytyä maahan kiukkuamaan. Ja kun pääset kauppaan kaikki sisaruskärryt on viety |O
vauva syliin ja täystuho kärryyn. Yhdellä kädellä sitten keräät tavaraa, onneksi typykkä osaa jo auttaa pulassa olevaa äitiä. Kassalla sit mietitään miten saada rahat kassa neidille. Seuraavaksi alan miettimään miten saada lapset ja neljä kauppakassia autoon :'(
Ja tasan en ole saanu auto oven lähelle :headwall:
Sit kotiin päästessä se hirvee rinnetontti ja 60 porrasta |O
Kyllä ihan itku pääs kotiin päästessä,miten voiki olla vaikeeta yks kaupassa käynti. Mä olen oikeasti kateellinen teille kenellä vain yksi lapsi tai isommalla ikä erolla...ihan hävettää myöntää :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Mutta onneksi tämä ei kestä ikuisuutta :LOL: :LOL:
Nyt jo sekoo päässä :whistle:

Hyvää päivän jatkoa kaikille :D

Yhteistyössä