***HELMET 2008***

hulipumpsis Korjattu on, sorry, mitenhän noin olin laittanu, katsoin kyllä lasketun ajan ja sen mukaan sitten, mut...on ollu aika päivittäminen noissa et en ihmettele jos muitakin samanlaisia olis tullu tehtyä. Hyvä kun huomasit!

kevytmelankolia Ihku poika! :heart:

On muuten akka voittoinen tää meidän pino. Tyttöjä on tullut helmikuisille vaikka kuin. Itse lisään tota poikien määrää kunhan tästä jakaudun.

Vanamo+Viltsu 41+1 :heart:

Fuskaako teillä muilla vaipat läpi yöllä? En ymmärrä miks ne ei kehitä vastasyntyneiden vaippoja niin että ne ei fuskais. Vauvaa pitää nukuttaa kyljellään ja aina kastuu eikä johdu vaipan liiasta märkyydestä.
Täällä taistellaan imetyksen kanssa. Ei taida maitoa tulla tarpeeksi kun koko ajan roikkuu tissillä eikä ole ikinä kylläinen. Pakko ollut antaa nannia lisäksi. En mä voi aamusta iltaan istua sohvalla imettämässä kun muitakin lapsia :/
Eilen illalla imetin ja tissin tuntu jo ihan rukkasilta, poika riehuu tissin kanssa. Rihto ja repi ja yritti saada maitoa, ei vain tullut tarpeeksi :'(
En minä halua imetystä lopettaa |O

terkka kävi, peikkis paino 4420g et ihan hyvin on paino noussu, oikeen ihmetteli. no tällä syömisellä ois ihme jos ei kasvais B) heijasteet ok, kirjotti myös että ihana ja rauhallinen vauva ja ihmetteli ku seuraa jo katseella tosi hyvin tän ikäseksi. no tää kyllä kattelee tosi paljon ympärilleen jo =)

hommattiin vaunuihin seisomalauta, saa nähä miten toi sähköjänis siinä pysyy B)

kevytmelankolia: pitänee vähän selvittää noita säilymis aikoja, mulla on tuttuja tuolla imetystukijutskissa. pitkältä kyllä kuulostaa toi 8 vrk :| ja mä oon laittanu sen lypsetyn maidon suoraan jääkaappiin, pitääkö se pakosti jäähdyttää :ashamed:

mulish: älä lannistu :hug: imetät ja annat korviketta niin että lapsi tyytyväinen. ootko kokeillu lypsää? sen pitäs kiihdyttää maidon tuotantoa. meillä ei vaipat fuskaa, käytössä pampersit, oon tykänny et pitää aika hyvin. muumit ihan pyllystä ja aiheutti peikkikselle pientä ihottumaa. kannattaa kokeilla eri vaippamerkkejä, niissä paljon eroja.

Cruella Siis jäähdytät niin, että laitat esim. johonkin isompaan kippoon vettä ja laitat sen kipon jääkaappiin ja pidät sitä vesikippoo siellä jääkaapissa ja sinne sitten aina heität sen tissi maidon tuttipullossa. Tämän ohjeen sain äidinmaitokeskukselta.

Mä jatkan monologiani vatsaväänteistä :ashamed: :snotty:
Viime yö ja tää päivä ollaan menty Tuttelilla ja voi todeta että ei tää sittenkään parempi ole kuin Nan&ummetus.. Tuttelilla tyttö ei rauhoitu hetkeksikään, kitisee "ei mistään" eikä Tuttelia lopulta mene riittävää määrää: syö vähemmän ja hitaammin mutta puklaa myös reilummin. Kakka kyllä tulee.
Äsken vaihdettiin takas Nanniin. Ja tyttö simahti heti. Todettiin miehen kanssa että kestetään se illan kahden tunnin huuto vaikka päällä seisten jos vaan tyttö muuten on tyytyväisempi. Tietty ummetus on inhottavaa mutta silti. Soitan huomenna lastenneuvolaan ja kysyn cuplatonin ja distflatylin mahdollisuudesta ja annostuksesta. Sanoi täti mitä tahansa, aion ostaa sitä silti. Tietääkö joku teistä pitääkö nuita ummetuslääkkeitä antaa kuurina useemman viikon vai voiko kertaluontoisesti/tapauskohtaisesti antaa? ja mikä on annostus kun tyttö on nyt 10 pvää vanha?

Vaikka varmasti kaiken uuden kokeilussa ois hyvä pitää pidempi kokeilujakso niin silti ollaan huomattu noiden korvikkeiden erot nopeesti. Ikäväkseni olen huomannut että vaikka pumppailen päivittäin niin on maito vähentynyt jo siitä että tyttö ei rauhoitu millään.

Voi olla raskas ilta/yö edessä.. Kauhee sanoa mutta onneksi en ole ainoa täälläkään joka joutuu valvomaan.. :ashamed:

Mä jatkan monologiani vatsaväänteistä :ashamed: :snotty:
Viime yö ja tää päivä ollaan menty Tuttelilla ja voi todeta että ei tää sittenkään parempi ole kuin Nan&ummetus.. Tuttelilla tyttö ei rauhoitu hetkeksikään, kitisee "ei mistään" eikä Tuttelia lopulta mene riittävää määrää: syö vähemmän ja hitaammin mutta puklaa myös reilummin. Kakka kyllä tulee.
Äsken vaihdettiin takas Nanniin. Ja tyttö simahti heti. Todettiin miehen kanssa että kestetään se illan kahden tunnin huuto vaikka päällä seisten jos vaan tyttö muuten on tyytyväisempi. Tietty ummetus on inhottavaa mutta silti. Soitan huomenna lastenneuvolaan ja kysyn cuplatonin ja distflatylin mahdollisuudesta ja annostuksesta. Sanoi täti mitä tahansa, aion ostaa sitä silti. Tietääkö joku teistä pitääkö nuita ummetuslääkkeitä antaa kuurina useemman viikon vai voiko kertaluontoisesti/tapauskohtaisesti antaa? ja mikä on annostus kun tyttö on nyt 10 pvää vanha?

Vaikka varmasti kaiken uuden kokeilussa ois hyvä pitää pidempi kokeilujakso niin silti ollaan huomattu noiden korvikkeiden erot nopeesti. Ikäväkseni olen huomannut että vaikka pumppailen päivittäin niin on maito vähentynyt jo siitä että tyttö ei rauhoitu millään.

Voi olla raskas ilta/yö edessä.. Kauhee sanoa mutta onneksi en ole ainoa täälläkään joka joutuu valvomaan.. :ashamed:

meillevauva: Cuplatonia ainakin pitää antaa pidempi jakso ennen kuin edes alkaa vaikuttamaan, ja käytön tulee muutenkin olla säännöllistä, jotta niistä on hyötyä. Paketissa on ihan selkeät annostusohjeet, neljä tippaa annetaan ennen jokaista ruokailua.

Vaipat ei fuskaa. Ollaan nyt jouduttu luopumaan kestovaipoista, kun on tuo lasta, mutta aloitellaan taas kestoilu, kun saadaan lasta veks. Me ollaan kans käytetty Pampersia, kerran ostettiin myös yks Libero-paketti: ihan jees olivat, muttei meistä niin hyviä kuin nuo Pampersit. Ja huomasin ihan saman kuin Cruella kun käytin noita ilmaisvaippoja, mitä joka paikasta tungettiin: Muumivaipat on ihan hanurista. |O Ei nekään tosin fuskannu, mutta jo about tunnin päästä vaihdosta tuntuivat kosteilta.

Pemmu nukkuu ja meil on sauna just lämmin :wave:

:heart: Kiitos, jännittää kyl ihan kauheesti. Ja yksin kun menen ilman miestä sinne tietty ensin niin alan varmaan itkemään kun jännään niin paljon. Pitäisköhän yrittää nukkua, jos vaikka huomenna onkin paljon valvomista edessä. Joo, teen niin. Olette ihania! Ilmoittelen miten kävi!

Vanamo&Viltsu

cruella, sähköjänis :LOL: Heh, pisti moinen nimitys naurattaa :LOL:

Meillä terkka käväs tänään kotona, ens viikolla mennään sit lastenneuvolan puolelle :D
Typy on kasvanu ihan ok...ollen nyt vajaa 2 viikkosena n. 3,5kg =) (syntymäpaino 3,3kg...2vrk ikäsenä 3,1kg).

Eipä tässä nyt ihmeempiä...ai joo...typy nukku viime yönä heräämättä 6 tuntia!! :attn: Jee!!!! :D

Vanamolle tsemppiä! :hug:

Vaipat ei meillä falskaa ollenkaan, periaatteessa. Koska Valle saa nesteenpoistolääkitystä, niin pissaa tulee välillä niin paljon että tulee läpi. Muuten pitää tosi hyvin. Pampersit on, mutta en oo ihan varma oisko jotain keskosvaippoja, sen verta pieniä ovat. Pampersithan tekee ihan 600grammasillekin vaippoja (jotka on pienempiä ku siteet, voi että ku oli pien ku näin sellasen!).

Saaks vauvoja kuinka pitkään pitää unessa, tai siis ruoatta? Meinaan ku jos Jahvetti sinun pien on nukkunu 6h, millon niitä pitää herättää ruoalle? Meillä tuo nukkuu nimittäin ihan hirmusen paljon..

Valentin on ihan oikea ja virallinen etunimi meirän pojalla, (tosin en oo vieläkään muistanut lähettää sitä lappua maistraattiin, alkaa pian olla kiirus..). Evako sitä kyseli, vai kuka... :) Sitä onkin paljon kehuttu, tosin sisko vähän ihmetteli kun on romaninimi. Eipä tuo haittaa, mulla kaks siskoa (juuri kyseinen mm) on romaneja (siis kasvattisiskoja ovat). Eräs "esikuva" nimelle, Valentin Vaala, oli ensimmäisiä julkihomoja, että muutenkin taitaa olla nimen mukaan tulossa vähän toisenlainen kansalainen.. :D Tosin, eipä hänen vanhempansakaan mitään ihan tavallisimpia ole. :LOL:

Tänään kysyin hoitajalta, että oisko mitään tietoa kotiin lähdöstä. Ja JOS kaikki menis nyt yhtä hyvin jatkossakin, kun mitä on alkanut mennä, niin viikon päästä voidaan jo alkaa keskustella kotilomista!! Suoriltahan me ei Valentinia kotiin saada, käydään ensin päiväsaikaan täällä kääntymässä, yöks takaisin. Mutta sekin jo olis kivaa. Huomenna tulee 5viikkoa pojalle ikää, joista joka ikinen hetki on sairaalassa vietetty. :/ Ois jo aikakin saada vähän muita maisemia hänen nähdä.

Jotenkin tuli tosi sekava sepustus, anteeksi. :ashamed: Kuuntelen musaa pitkästä aikaa samalla ja jammaan, ajatukset siis kahdessa paikassa.. :D

Meillevauva Cuplaton ja Disflatyl sopii jo vastasyntyneelle ja pakkauksessa on ohjeet. Kuka täti siulle on sanonut, ettei niitä sais antaa? :eek: Terkkako? :headwall: Ymmärsinköhän väärin, mutta et kai sie ummetukseen käytä niitä? :ashamed: Ne on ilmavaivoihin. Mallasuute on kuulemma hyvä vauvan ummetukseen. Ilmeisesti apteekista saapi ostettua.
Arthurilla oli kans korvikkeiden kanssa ongelmia: Nan ei pidä nälkää, Tutteli pierettää ja Semper ummettaa :/ Alotettiin Tutteli Omneo Plus ja se on sopinu :) Monet muutkin on sanonu, että sopii herkkävatsaiselle vauvalle. Sitä saa ainakin S-marketista ja joku kerto, että Prismastakin sitä saa.

Pitää koputtaa puuta ( :headwall: ), meillä on taas pari yötä menny ihan kivasti. Viime yönä Arttu heräs kahesti syömään ja muuten nukku :) Muutenkin on aikasempaa tyytyväinen, itkee vaan nälkäänsä ja vaipanvaihtoa, jota ei ole koskaan voinu sietää :D
Miekin oon saanu apuja väsymykseeni. Ilmeisesti miulla on jotain lapsivuodemasennuksen tapasta oireilua :/ Käydään nyt tiheemmin neuvolassa kertomassa kuulumisia ja mie käyn yksin mielenterveyshoitajalla juttelemassa. Neuvolalääkäri suositteli miulle unilääkettä, joka auttaa nukahtamiseen, mutta ei estä vauvan hoitamista yöllä. Elo tuntuu jo pikkasen valosammalta :)

civindal Jaksuja sairaalaelämään :hug: Miulle se 11vrk, mitä Arttu joutu olemaan keskolassa, tuntu loputtoman pitkältä :( Voin vaan kuvitella miltä tuntuu 5 piiiiiiitkää viikkoa :ashamed: Varsinkin, kun ei tiiä yhtään, millon vauvan saa kotiin.

Moik,

musta tuntuu, ettei tuo Lactophiluskaan käy Pemmille... Taas oli kakan ähräyksen kanssa ongelmia... :( En antanut sitä tänään, seurailen tilannetta... Jahvetti: Oliko niin, että teillä keskimmäisellä oli refluksia? Miten huomasit? Milloin ja mitkä oli ekat oireet? Tietääkö kukaan, onko nieleskely unissaan tavallista myös, vaikkei refluksia olisikaan? Pemmi nieleskelee unissaan joskus paljonkin ja "selvittelee" kurkkuaan. Voipihan tietty olla ihan "tervettäkin", mutta juolahtipa vaan tuossa mieleen, että jos on refluksia... :/ Apuva... :( Kysyn ma terkkarilta neuvolassa, mutten vaan oikein tiedä, voiko sen asiantuntemukseen luottaa tässä... :|

Joo, mä sekoilin noiden troppien kanssa. Maitohappobakteereita/mallasuutetta pitää vissiin hankkia kun Nan ummettaa. Tutteli saa aikaiseksi oksennusrefleksin eikä pidä nälkää ja muuteski tyttö on silloin ylienerginen eikä saa untakaan.
Eilen illalla kiukuttiin vähemmän ja taas nukkui 5 tuntia putkeen. Mä en herätä sitä ollenkaan syötöille. Syödään kun heräillään, tosin itku ehtii tulla odotellessa mutta se ei maailmaa kaada.

Onneksi (toivon mukaan...) meillä vaihtuu ensi viikosta alkaen neuvolan täti, ehkä tää uusi on parempi.

Vanamolle tsemppiä kontrolliin. Jospa ilmoitat Viltsulle että ois aika ulkoistautua ;) , jossain vaiheessa voitas sit nähä vauvojen kanssa?

Oisko mulla alkanut nousemaan maito tisseihin ku pakottaa eri tavalla ku ennen..
Ja mun verenpaineet oli eilen ihan normaalit, samoin turvotus on poissa :attn:. Mä oon ihaillu mun pieniä jalkojani ja sormuskin on taas sormessa :). Yhtenä miinuksena on että mulla voi olla virtsatientulehdus :/

Vanamo meni, mutta lähetän tsemppaukseni ja onnenpotkun vielä perässä! :wave:

Aivan ihania pikkuolentoja teillä! :heart:

Meidän pieni Mokkula on nyt myös profiilissa, ikää 8 päivää! :D
Kuva on sen päivän aamulta kun bilirubiinit oli hurjimillaan ja tuli uusi sairaalareissu... :/
Mutta se on vaan niin saunatontun näkönen tässä :xmas:

Moi! Tulin tännekin puolelle ilmoittautumaan, eli poika tuli! Voinen siis siirtyä tuolta odotusajan puolelta vihdoinkin tänne!

Ihana pikkuprinssi syntyi perätilastaan huolimatta alateitse meille 17.2. klo 04:18 :heart: :heart: :heart: Super ihana tapaus ja hyvin äksy =) painoa oli 3370 g ja pituutta 51 cm. Laittelen profiiliin kuvaa kunhan jaksan. Ke siis kotiuduttiin.

emmie + poika 5 vrk :heart:

Eli tyttö syntyi käynnistyksellä 11.2.2008 klo 22.38 . Mitat 52 cm ja 4305g....synnytys meni nopeasti, mutta kaikki sujui hyvin! Nyt taas tissittämään!

Tigger ja tyty ja ikionnelliset veikat! :heart: :heart:

evaellen, jeps, tuolla mein kolmosella oli refluksivikaa vauvana, nyt on jo helpottanu, vaikkakin kovin oksenusherkkä on :/
Poikahan pulautteli jo laitoksella tosi paljon, muttei siihen kiinnitetty kamalasti huomiota, laitettiin vaan ylensyönnin piikkiin (nenämahaletku ja vielä aina tissiä tai pulloa myös). Se pulauttelu vaan jatku ja jatku ja paheni päivä päivältä.
Joskus 2-3 viikon iässä se oli jo sellasta, et tuntui että enemmän tavaraa tuli ulos, kun meni sisään. Ei auttanu röyhtäsyt, pystyssäpidot tms...ei kertakaikkiaan mikään. Pidit vauvaa paikallaan tai pystyssä tai makuullaan, ihan miten vaan, niin kaikki tuli ulos. Neuvolassa asiaa ei kovin todesta otettu, kun kasvut oli ok...sitä en sit muista kuinka ajauduttiin asian kanssa lastenpolille, mut heti tehtiin ruokatorven 12h ph-mittaus ja asia oli selvä...
Tota nieleskelyä oli myös tosi paljon...en kyl tiiä voiko sitä olla ilman refluksia..kaipa sitä voi :/
Mut tosiaan refluksissa pääasiallinen oire meillä oli tuo pulauttelu/oksentelu...sitä tavaraa tuli ja tuli ja tuli ja se lenti KAARESSA ja PAINEELLA!!!! Jos noihin kahteen muuhun vertaan, jotka myös pulautteli paljon, niin ne oli kuitenkin normaaleja tuohon verrattuna....tää tyttö on pulauttanu vasta muutamia kertoja, ettei voi tähän ottaa vertailuun =)

Meillä oikeesti pestiin siihen aikaa pyykkiä 5 koneellista per päivä!!!! Vauvan petivaatteetkin pestiin kertapäivään jne...oi niitä aikoja :heart: ja mie olin sillon yksin noitten 3 kakaran kanssa :kieh: :kieh: No...aika kultasi muistot :heart: Vaan en haluisi sitä aikaa elää uudelleen...

Joops...tuli sepustettua kunnon romaani :LOL: :D

Mie oon IHAN POIKKI!!!! Vietettiin tänään iltapäivästä alkaen tuon 10 veen kaverisynttäreitä |O |O |O Joten pian maate...

Jahvetti

Yhteistyössä