***HELMET 2008*** VKO 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilvipouta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä Helmerille infoa pulsaattorista:

Toisen maailmansodan jälkeen Suomeen tuotiin Englannista ensimmäiset sähköllä toimivat Hoover-pulsaattoripesukoneet. Pulsaattoripesukoneet saivat nimensä pesukoneen pesualtaan sisäseinässä olevasta aaltopintaisesta kiekosta, joka sai pyöriessään pesuliuoksen voimakkaaseen liikkeeseen ja vaatteet hankautumaan toisiaan ja koneen seinämiä vasten. Pulsaattoripesukone säästikin pesijää lähinnä raskaalta pyykin hieromisvaiheelta. Lisäksi pesukoneen yläreunassa oleva puristin helpotti pyykin vääntämistä. Kotimaiset kodinkonevalmistajat Upo ja Rosenlew alkoivat valmistaa edullisia suomalaisia pulsaattorikoneita. Työtehoseuran kotitalousosasto esitteli pulsaattoripesukoneet suurnäyttelyssään vuonna 1948.

-> Minä olen henk.koht. nähnyt tuollaisen pyykkikoneen lapsuudessani ja jopa toiminnassa... =)

Vai että pulsaattori. No meillä on mökillä pyykkilauta, joka on jokakesäisessä pesukäytössä, kun muori pyykkää. :laugh:

Kövin kattomassa ton Mikkosen haastattelun. Voi jösses :headwall: :headwall:

Oi jospa tytyn vatsatauti ois selätetty nyt. Ainakaan vielä ei ole kakávaippaa tullu.. Tänään olis siinä tapauksessa 5.päivä vatsatautia. Kuinkahan kauan pitää vaan seurailla ripulointia? Muistaakseni Muorin tytöllä oli aikas pitkään kestänyt..? Siis tytyhän on tosi virkeä eikä kipeänoloinen ollenkaan. Juo normaalisti ja syökin ihan ookoo.

Mullakin tais olla vaan parin päivän sairaus, nyt olo ihan ok, mitä nyt pää kipee.

:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
ajattelin, että jos tolle teijän kuopuspojallekin olis jääny
vähän noita pelaajageenejä, niin täällä olis joukkueessa tilaa. :D :D

Meillähän kaikki pelaa lätkää ja isommat jalkkista, kohta pieninkii...esikko selkeesti suuntautunu lätkään, kakkosella jalka ehkä enempi jalkkikseen päin...ni tää kolmonen saattas olla sellanen välimallin pelaaja, sujuvasti molempia :D :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Kuinkahan kauan pitää vaan seurailla ripulointia? Muistaakseni Muorin tytöllä oli aikas pitkään kestänyt..? Siis tytyhän on tosi virkeä eikä kipeänoloinen ollenkaan. Juo normaalisti ja syökin ihan ookoo.

Hyvä, että on tyty tervehtymässä. =) :heart: Meillä kakka oli tosiaan löysää ainakin kuukauden, välillä oli kyllä parempia kausia. Mutta tuo saattoi kyllä johtua ennen oksutautia korvatulehdukseen syödystä antibioottikuurista. Ne kuulemma saattavat sotkea mahan toiminnan jopa puoleksi vuodeksi.

Huomenia :wave: Mullekkin toi posso sana on aivan outo, possumunkiksi me sanomma :D Siivosin tossa äsken aivan mahti jättisuuret laatat, neiti vetäs ittensä ähkyyn maidosta ja ruoasta. Suu auki koko ajan ja viimesen lusikan jälkeen röyhtäys ja hirveet yröt :headwall: |O Nyt nukkuu tyytyväisenä kun maha on vähän tyhjempänä =)

Täälläoli vissiin useammalla puurolakko, meillekkin se on kotiutunut eikä pariin päivään oo maistunu kun muutama lusikka :/ Milläs ootte "korvannu" aamu ja ilta puurot? Niin ja kuinkas paljon niitä nesteitä pitikään mennä päivän aikana? tuli kysely ikä :whistle: ?

Vieläkään skakkavaippaa tullu vastaan, yleensä tekee jo aamusta.. peukut ja varpaat pidän ristissä, että tää olis tässä.. Mä alan kyllästymään kotona kökkimiseen. Siis kyllähän me ulkoillaan mutta mihinkään sisätiloihin muiden lasten sekaan ei olla tartunta"vaaran" takia.

Palatakseni meidän auton tuulilasin korjaukseen. Pariin eri korjaamoon soittaneena oli lopputulos että pitää vaihtaa koko lasi. Ja halvin hinta oli 240 erkkiä. Huomenna jo korjataan :)

Mammana: meillä ollu puurolakko jo ties kuinka pitkään. En ole edes viitsinny kokeilla.. Tilalla on leipää, banaania, päärynää, myslisosetta (jos menee). Eiks nuita nesteitä muodossa jos toisessa pitäis mennä joku 5-6dl /päivässä?

Sit ois kyssäri niille jotka on käyneet Hoplopissa tai vastaavassa helmien kanssa: mitäs muksut tykkäsivät? Onko näille ei-vielä-käveleville siellä tarpeeksi aktiviteettia?
Kun aattelin josko kysäisis meidän perhevalmennusporukan hoploppiin.. Taitaa vaan muut olla vielä ihan konttaus/ryömimisasteella, niin veikkaan että niiden äiditkään ei uskalla tommosiin mennä. Siksi mä niitä kokemuksia.. :)

Sairaudet tuntuvat jylläävän edelleen. Paranemisia kaikille!

Meiltä löytyy IKEAn automatto. Hyvin on toiminut myös yhdistettynä junaratoihin ja legoihin. Meillä myös pojan lelut kiinnostavat tyttöä vauvaleluja enemmän.

Olemme kotiutuneet viikon mummolareissulta. Tänään poika aloitti kerhon, kohta pitää mennä hakemaan. Mutta hetki rauhallista aikaa kerrankin tarjolla. Ja mitäs sitä muuta tekisi kuin istuisi tietokoneella. Mitään uusia juttuja ei meillä mielestäni ole tullut. Lauantaina oli kavereiden häät ja tyttö jäi ensimmäistä kertaa hoitoon niin, että joku muu kuin minä tai mies laittoi nukkumaan (siis ekaa kertaa iltaunille). Hyvin oli mennyt. Onneksi nukkumaan menot ovat viime aikoina sujuneet hyvin muutenkin, eikä tuosta mitään kummaa sitten tullut. Eilen olimme katsomassa 5 päivän ikäistä vauvaa. Ja olihan se tietysti tosi suloinen :heart:

Meillevauva Me käytiin hplopissa pari viikkoo sitten ja oli siellä näille pienillekkin oma leikkialue, trampoliini ja pallomeri. Meillä neiti nautti oikein silmin nähden ja otti siellä ensimmäiset askeleet ilman tukea :heart:

*muoks* niin ja olihan siellä sellainen "kiipeily" juttukin,minne kannoin tytyn ylös ja mielissään konttaili semmoisen tunnelin läpi siellä :D Mut mielestän enemmän saa irti jos lapsi konttaa ja kävelee tukeavasten jo kun sinne menee!

Meidän konttaus/ryömintäaste viihtyy kyllä ihan hyvin Hoplopissa. Isoveikkaa vartenhan me siellä ollaan lähinnä käyty, mutta kyllä neitikin viihtyy.

Meille hankittiin automatto samana päivänä, kun esikoinen pääsi laitokselta. Jumbon Prismasta haettiin ja poika oli mukana. Mä en kyllä siitä kauheesti tykkään noin niin kuin sisustuksellisessa mielessä, mutta on se ollut kovassa käytössä. Mökillä on miehen vanha automatto 70-luvulta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Huomenia :wave: Mullekkin toi posso sana on aivan outo, possumunkiksi me sanomma :D

Sepä se, kun posso ja possomunkki on 2 eri asiaa :p :D :laugh: :laugh:
Posso/possumunkki on sellanen kuohkee, paksu posson muotonen munkki :D
Posso taas on sellanen lituskainen, mitä palaneempi ja rapeempi, sitä parempi :D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Meille hankittiin automatto samana päivänä, kun esikoinen pääsi laitokselta. Jumbon Prismasta haettiin ja poika oli mukana. Mä en kyllä siitä kauheesti tykkään noin niin kuin sisustuksellisessa mielessä, mutta on se ollut kovassa käytössä. Mökillä on miehen vanha automatto 70-luvulta. =)

Joo...väärän värinen toi meijänkii automatto on (vihree pääväri siis)....mut kun ei muut kelpaa :laugh: Minä kestän :x :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Huomenia :wave: Mullekkin toi posso sana on aivan outo, possumunkiksi me sanomma :D

Posso taas on sellanen lituskainen, mitä palaneempi ja rapeempi, sitä parempi :D :laugh:

Kiitos infosta, tämäkään päivä ei mennyt hukkaaan kun opin taas jotain uutta :D :laugh: B) :flower:

Hoplopissa myö siis kanssa ollaan käyty lähinnä isompien takia...kyllä neitikin siellä tykkäsi olla.
Eihän tuo 3e tollasesta pienestä (konttaava, alle1v) paljon ole, mut en minä kyllä neidin kanssa varmaan kaksin lähtis :/ Mut minä oonki minä :p
Tietty jos isommalla porukalla treffimilessä, niin sitte...

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:

Kiitos infosta, tämäkään päivä ei mennyt hukkaaan kun opin taas jotain uutta :D :laugh: B) :flower:

Syy nro 1, miksi palstalla kannattaa käydä :flower: :laugh:

Tein FB:ssä testin, kuinka monen lapsen äiti minusta tulee....vastaus oli 4 ja tuossa tuo teksti:

****Rakastat lasten kanssa puuhailua, harmi vaan että aika ei riitä ihan kaikkeen. Koti on usein hyrskynmyrskyn, mutta mitä sitten. Meikkaamisestakin on jo aikaa, saati sitten viime kampaamokäynnistä. Ruokaostokset on pakko tehdä yksin, mieluiten autolla jossa on tyhjä takakontti. Lapsilla on kuitenkin mukavaa, aina seuraa ja vanhempanakin aina joku jolle soittaa.****

Ainaki lukumäärä meni oikein :laugh:

Yhteistyössä